44 תשובות
ממש לא. אני מתרחק מאנשים כאלה בתכלית הריחוק.
שואל השאלה:
למה אתה מתרחק מהם?
מה הם עשו לך
אנונימית
כי צריך להתרחק מאנשים בעלי תרבות רעה. עייני במשנה תורה, הלכות דעות, פרק א וכן בבספר "מסילת ישרים, פרק ה.

מה הם עשו? עוברים על פי ה' יתברך, אאתיסטים בכלל כופרים בו.

למה הם התרחקו ממי שברא אותם? הוא עשה להם משהו רע? להפך, הוא ברא אותם על מנת להיטיב להם.
רק אם היא ממש איכותית ואנחנו באותו ראש
שואל השאלה:
תוצאה הם לא מתרחקים ממנו הם פשוט לא מאמינים בו
אנונימית
אני לא הייתי יוצאת עם בן חילוני/אתאיסט
זכי לא ככה אני רואה את העתיד שלי עם מישהו שלא רואה את החיים בצורה שבא אני רואה ,שלא הולך על פי אורח חיים כמוני.
לא חח מהניסיון שלי עם אתאיסטיות עדיף לי לא לדבר איתן...
שואל השאלה:
peri למה
אנונימית
אשכנזי לבן סטרייט
אתם בחיים לא תהיו באותו ראש כי כל המנהגים וכל החגים היא לא חוגגת כמוך בשבילה זה כלום.
ואפילו ביומיום
שואלת השאלה, ומה הסיבה לכפירה - אם לא הרצון להתחרק ממי שמחייב אותך על כך כך הרבה מצוות?
^^^כי אתאיזם לא בא משום מקום, זה קשור גם להשפקת עולם, אידיאולוגיה, חינוך מהבית, עניינים לא כשרים, כל זה סותר את הערכים המסורתיים שאני דוגל בהם. עדיף לי פשוט להתרחק מאנשים כאלה
סבבה ,זה מה שאת חושבת
אני לא יכולה לראות איך מישהו יכול לחיות עם מישהי שלא מאמינה במשהו שלוקח חלק גדול בחיים שלו.
ואיך זה ישתלב בינהם.
^^זה למה אנחנו לא רוצים להתקרב לנשים כאלה
^^^אין דבר כזה שמי שברא את העולם שלא יהיה קיים. הרי העולם הוא קיים - זה אומר שמי שברא אותו קיים. בלי עולם עולם - כלום לא היה קיים.

אם את כופרת בבורא עולם - אל תתפלאי שיהיו אנשים נורמליים שיתרחקו ממך בעזרת ה' יתברך. אין מקום שלאה שלך "מה הם עשו לך"?

הם כפרו בבורא עולם - זה מספיק בשביל לשנוא אותם.
שואל השאלה:
תוצאה העולם נברא לבד לא מאלוהים
וזה ממש מגעיל לשנוא מישהו בגלל האמונה שלו
אנונימית
למה שאדם נורמלי יחתם עם מישהי שאומרת דבר הזוי ולא נורמלי "שהעולם נברא לבד"?

אם היא רואה את העולם כהפקר - אז היא מסוכנת.

אין שום סיה שהיא אל תראה חיים של חיים, וכלן שכן את החפצים של אחרים כהפקר. כי אולי היא חשובת שהם נבראו לבד לבד.

ולא, לשנוא תא מי שכופר בברוא עולם - זה מש לא מגעיל, כי מי שאוהב את ה', אמור לשנוא את מי שכופר בו ובתורתו הקדושה.

"וכאשר יאמין האדם אלה היסודות כולם, וְנִתְבָּרְרָה אמונתו בהם הוא נכנס בכלל ישראל. וּמִצְוָה לאהבו ולרחם עליו, וְלִנְהֹג עמו בכל מה שֶׁצִּוָּה השם יתברך איש לחבֵרו מן האהבה וְהָאַחֲוָה. ואפילו עשה מה שיכול מן העבירות מחמת הַתַּאֲוָה והתגברוּת הטבע הגרוע הוא נענש כפי חטאיו, אבל יש לו חלק לעולם הבא. והוא מפושעי ישראל.

וּכְשֶׁנִּתְקַלְקֵל לאדם יסוד מאלה היסודות הרי יָצָא מן הכלל וכפר בעיקר. ונקרא "מִין" וְ"אֶפִּיקוֹרוֹס" וְ"קוֹצֵץ בַּנְּטִיעוֹת". וּמִצְוָה לְשׂוֹנְאוֹ וּלְאַבְּדוֹ. ועליו נאמר (תהלים קלט כא): "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְיָ אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט" (הקדמת הרמב"ם לפירושו בפרק "חלק" במסכת סנהדרין)
שואל השאלה:
זה ממש מגעיל
ובתורה כתוב שצריך לעשות בנאדם לחברו ולשנוא מישהו שנאת חינם זה לעשות משהו שה' אמר שאסור
אנונימית
מזה זה מגכעיל? תגובה די נורמלית לכפירה בבורא עולם.

צריך לקיים את המצוות שבין לחברו, מה שאורמ מצוות שבין יהודי מאמין ושמור תורה ומצוות למאמין ושומר תרוה ומצוות אחר. כפי שהבאתי מתוך הרמב"ם.

שנאת חינם - זה לשנוא מישהוו ללא היתר היכלתי (לדגומא, לשנוא מישהו שעשו לך משהו רע - זה שנאת חינם, כי אין לך היתר לשנוא מישהו כזה).

אנשים שמצוה לשנוא - זאת לא שנאת חינם, כי לא רק שמורת לשנוא אותם, אלא שגם מצוה. אז משהו שאמרו להיות (שנאה לכופרים) - אינו אמרו הליות מוגדר כ"שנאת חינם".

ואם את כופרת בה' - איך פתטם את מדבר בשמו? את לא מרגישה פה צביעות?
שואל השאלה:
איזה מצוה יש בדיוק לשנוא אתאיסטית?
וזה כן שנאת חינם כי אתאיסטית לא עשו לך שום דבר רע
אנונימית
כי הם כופרים בבמי שברא אותם. אז מצוה לשנוא כפוי טובה.
מה קשור לא עשי לי שום דבר רע *לי*? הם רעים לשמים וזהז חמור מאוד.

הסיבה לשנאה אינה אמורה להיות בגלל שעשו לך משהו רע באופן אישי. להפך, זאת לא יסבה לשנאה, כי הכל מאת ה' ואם משיהו עשה לך משהו רע - אז הוא רק השליח, ולכן הוא לא סיבה רעתך. לכן אין לך מה לשנוא מישהו כזה.
אני מוגדר כדתי בזרם שלי.
אם כי מבחינת הזרם הראשי בארץ אני חילוני ו\או כופר(יהדות-הלניסטית זה כפירה).

הייתי מעדיף מישהי שגם מגיעה מהזרם שלי אבל וואלה כל עוד היא מקבלת את הזרם שלי זה בסדר גם מה שאני לא שומר כשרות או שבת רק דברים בסיסים אחרים כמו והאהבת לרעך כמוך ודרך ארץ קדמה לתנ"ך.

בנוסף תוצאה הוא מישהו שמעוות את התנ"ך בשביל השנאה של כל מה שהוא לא והוא כופה דברים כעובדה בצורה מגעילה אל תתיחסי אליו בכלל.
תוצאה אלו התגובות הכי מטופשות שראיתי סלח לי , אין פלא שאתה עדיין רווק...
ובקשר לשאלה האומנם אני לא דתי או משהו כזה אבל לא אהיה לי בעיה לצאת עם כאלה שמאמינים בו ואפילו אכבד , כל עוד הם לא יכפו עליי לעשות דברים שלא ארצה לעשות או שלא אראה לנכון לעשות...
=rotem=, אם אתה לא דתי - איך אתה מתיימר להיכנס לראש שלי? אתה יודע את המ שאני יודע? על סמך מה אתה מזלזל במה שכתבתי והסברתי את הכל בצורה מפורטת וציטוט מהמקורות?
אני לא מזלזל כי אם הייתי מזלזל לא הייתי כותב סלח לי וממשיך לכתוב דברים רעים , אבל לכתוב דברים כמו שזו "מצווה לשנוא כופרים" זו כבר תגובה טיפשית לדעתי כי נראה לי שאין מצווה כזו בכלל ואתה סתם מנסה להצטדק בדברים שהמצאת , קצת דרך ארץ לא תזיק לך כאן...
בטח שיש מצוה לשנוא את הכופרים, הבאתי לך הקדמת הרמב"ם לפירושו לפרק "חלק".
בשביל לדעת את מי צריך לאהוב ואת מי לשנוא - צריך ללמוד את התורה כמו שצריך.
מה זה "דברים שהמצאתי" ציינתי את המקור, ואני אני לצרף עוד מקורות.
אז אתה קורא "טיפשות" למשהו שאתה לא מבין פה? זה זלזול בדעת תורה. אפילו שזה גם מובן גם בשכל: אם אתה אוהב את ה' - אתה תשנא תא מי שכופר בו או הולך נגדו.

ומה מה קשור "דרל ארץ"? לא השתשמי במילים גסות. אם כבר, לכפור במי שברא אותך - זה ממש לא דרך ארץ.
מי שרוצה לעשות עברה בטח מהסוג הזה ימצא את כל הצידוקים לעשות אותה אפילו אם זה כן בודד ומסכן בסטיפס
אני באה מבית דיי מסורתי פעם הייתי בית ספר דתי כל היסודי וחטיבה ותיכון אני בחילוני.
וחבר שלי דתי
אנחנו ביחד כבר שנתיים
תוצאה
הפרשנות של הרמב"ם באה הרבה אחרי התורה עצמה וגם זו רק פרשנות אחת מתוך כמה מאות או אלפים של פרשנויות אז לא נראה לי שלומר פרשנות אחת מתוך כמה פרשנויות זה נחשב כי בשביל זה יכול להיות שתצטרך לקרוא את כל סוגי הפרשנויות לכך ואז לכתוב , אז זו ממש לא זלזול כי זה באמת לא כזה חכם לקחת רק פרשנות אחת...
רותם
תסלחי לי עד כה השתדלתי לא לענות לך
אבל להגיד דבר כזה על הרמב"ם שהיה פילוסוף ,רופא,רב עליו נאמר איש אשכולות.
את יודעת כמה הוא הציל חיים מהספרים רפואה שלו???
את אומרת עליו בן אדם מיושן ושמרן.
אםשר לא להסכים עם דעה אבל לא להגיד ככה על בן אדם כזה.
גם יכול להיות שהוא לא התכוון במפורש על מה שתוצאה אמר
=rotem=, שום פרשנות. יש לזה מקור בחז"ל (אבות דרבי נתו טז, ה)
, וזה מבוסס על הפסוקים בתהילים קלט, כא-כב.
נראה לך שתההי הלכה פסוקה לשנוא יהודי (עבירה מן התרוה ) אם זאת הייתה רק פרשנות?
הרמב"ם נחשב מיושן, מה לעשות? הוא חי בתקופה הכי חשוכה שהייתה קיימת תקופה אכזרית שבה כל מי שהתנגד נשרף על המוקד. אם הוא היה מהפכן ככל שיהיה הוא עדיין היה שמרן ומיושן זה עובדה. לקחת את היהודים של בית שני שהיו הרבה יותר מתונים ממנו בתור מקור יתקבל הרבה יותר על רוב היהדות כיום מאשר הרמב"ם, בנוסף יש את חז''ל שאמר את המשפט אולי הכי מהפכני ביהדות ואלי גם הכי חשוב ש''דרך ארץ קדמה לתנ''ך'' זה לדעתי הרבה יותר לחשוב מכל דבר ביהדות, והרבה אנשים יסכימו איתי.
^^ הלניסט, הרמב"ם, בניגוד אלינו, לא חי התקופה חשוכה, חס ושלום. להםך, הוא מחשובי ה

ראשונים. הפסיקות שלו (ושל כל פוסק ראשון אחר) ממש לא קשורות לדעות האישיות שלו ,אלא קשור לדעת תורה שלו.

כן, התורה היא משרנית, כי האמת אינה משתנה עם הזמן, כמו שנאמר "דְבַר אֱלֹהֵינוּ יָקוּם לְעוֹלָם" (ישעיה מ, ח).

היהודים המתיוונים ממש לא יכול לשמש כמוקר, כי הם עברו על אחת העבירות החמורות ביותר מן התורה - שלא לעבוד אלוהים אחרים (אשר אינן קיימים, כמובן).


מה זה משנה עם היו רוב המיעוט? "קשר רשעים אינו מן המניין" (סנהדרין כו עמוד א).
המתיוונים היו המלכים והכהנים של בית שני בסופו של דבר, ברצינות תלמד היסטוריה gods help me... המשמעות משתנה בהרבה מקרים דוגמה לכך היא השימוש בשפה העברית שהיה איסור ועכשיו מותר. אתה לא חי בתקופה? עובדה שאתה רוצה שהמדינה הזאת תיהיה בדומה לאותה תקופה בכך שכל מי שלא מסכים איתך נשרף על המוקד, אנשים כמוך אני פוגש אחת לחודש ואומרים לי להישרף על המוקד, בדיוק בדרך שאתה מדבר כאן.
באופן כללי אני ממש לא מתרחקת או סולדת מחילונים או אתאיסטים. אני ממש לא כזאת, אני רואה קודם כל בן אדם לפני שאני רואה מה הדרך חיים שלו, כל אחד יחיה איך שטוב לו.
אני דתיה ולא הייתי יוצאת בקטע כזה עם חילוני/אתאיסטי, זה נראה לי יסבך מאוד את העתיד המשפחתי שלנו וייצור הרבה בעיות לפחות במשפחה שלי. אז מבחינה כזאת, לא. יהיה לי קשה להעניק לילדים שלי את החינוך שאני רוצה אם יהיו ביני לבין בעלי חילוקי דעות, זה יכול להקשות ולבלבל את הילדים.
אנונימית
תוצאה אתה חתיכת נאצי
elon tusk
מה אתה מדבר אליו ככה??
ואיך אתה יכול להגיד דבר כזה על יהודי
"כינוי יפה" תיקנתי את התגובה , מצטער שנעלבת מכך...
תוצאה , גם חז"ל היו סוג של פרשנים לכך כי כל מה שהם כתבו בכלל נכתב בשנה ה-6 לספירה והתורה והתהילים במקור נכתבו עוד הרבה לפני הפרשנות שלהם לכך...
חז"ל - זה תורה שבעל פה (נתונה בסיני), לא "סוג של פרשנים"....
אני לא דתי, אבל בקרוב בע"ה כן.

בכל מקרה ממש ממש לא. קשר עם מישהי שלא תהיי איתו באותו ראש לא יצליח. אני מעוניין שהילדים שלי יקבלו 100% חינוך דתי וגם בתור מישהו שחוזר בתשובה, אני לא מעוניין לחזור למעשים של העבר ולמנוע את זה כמה שיותר.

חוץ מזה, מניסיון שלי, יש הבדל גדול ברצון של שני הצדדים. למשל, לרוב אצל החילונים יש מגע (למשל חיבוק), וזה יכול להקשות במידה ואחד הצדדים לא ירצה לשמור נגיעה, וגם אם יהיה כבוד בעניין הזה - זה פשוט לא יצליח.
אם היית שואלת אותי כשהאמנתי באלוהים הייתי עונה שכן.
^ אז רואים שמעולם לא היה אכפת לך מכבודו של אלוקים. לא פאל שחיפשת איך לברוח ממנו.

מי שיהיה לו זכות לא לאבד את האמונה באלוקים ושילדים שלו ילכו בדרך ה' - זה מי שקנאי לה'.
מקסים.
תודה תוצאה על הניתוח המדויק, ברור שאתה יודע יותר טוב ממני מה הרגשתי באיזה שלב בחיים שלי.