8 תשובות
כתוב שהחג חל בחודש השביעי מניסן, או בשמו המוכר לנו: תשרי.
למשל: דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ יִהְיֶה לָכֶם שַׁבָּתוֹן זִכְרוֹן תְּרוּעָה מִקְרָא קֹדֶשׁ (ויקרא כג, כד).
וּבַחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ מִקְרָא קֹדֶשׁ יִהְיֶה לָכֶם כָּל מְלֶאכֶת עֲבֹדָה לֹא תַעֲשׂוּ יוֹם תְּרוּעָה יִהְיֶה לָכֶם (במדבר כט, א).
המשנה (ראש השנה א, א) מציינת את היום כאחד מארבעת ראשי השנים - ומכאן שמו המוכר.
כי רוב היהדות היא השאלה מהתרבות הבבלית
שואל השאלה:
אז בתורה כן רשום בעצם שראש השנה צריך להיות בתשרי? לא הבנתי כל מה שרשמת
אנונימית
רשום שיש יום טוב בא' בתשרי.
פעם השנה היתה מסודרת שונה וניסן היה תחילת השנה לפי מה שאני יודע
עדיף לך לשאול רב או מישהו שמבין
את מתבלבלת בגלל המשנה הראשונה במסכת ראש השנה שם נתונים מספר "ראשי שנה", למשל ט''ו בשבט ראש השנה לאילנות (או א' בשבט לפי דעה אחרת שלא התקבלה), שם מוזכר ראש השנה לספירת שנות מלכות של מלך ונקודת האפס בספירת הרגלים (רגל=חג שעולים בו לבית המקדש, קרי פסח, שבועות וסוכות), אבל ראש השנה לשנים האזרחיות (אזרח יהודי לפי היהדות) חל בא' בתשרי (וגם לנטיעה, לשנת שמיטה ועוד כמה דברים).
שואל השאלה:
נתן קורס
אני כמעט בטוחה שבתנך השנה מתחילה בניסן
מתי שרשום על פסח ועל שבועות, אני לא זוכרת באיזה ספר זה
יכול להיות שאני טועה
אנונימית
נכון שהחודשים בתורה נספרים מחודש ניסן אבל השנה שבה משתמשים ביום יום מתחילה מתשרי, תורה מצווים על ראש השנה, בויקרא כתוב בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ יִהְיֶה לָכֶם שַׁבָּתוֹן זִכְרוֹן תְּרוּעָה מִקְרָא קֹדֶשׁ ובבמדבר בַחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ מִקְרָא קֹדֶשׁ יִהְיֶה לָכֶם כָּל מְלֶאכֶת עֲבֹדָה לֹא תַעֲשׂוּ יוֹם תְּרוּעָה יִהְיֶה לָכֶם