96 תשובות
תסביר איך זה עם
כי זה לא עם. העם זה עם ישראל לא העם היהודי
אנונימית
שואל השאלה:
מומחים וארכיאולוגים מסכימים שהיה בארץ ישראל לפני בערך 2000 שנה עם שקראו לו עם ישראל ושהוא הוגלה ופוזר בעולם ואנחנו צאצאי אותו עם וכמו שדרוזי שחי בצרפת הוא עדיין חלק מהעם הדרוזי כך יהודי שאבותיו באו ממרוקו או פולין עדיין יהודי
מומחים וארכיאולוגים מסכימים שהיה בארץ ישראל לפני בערך 2000 שנה עם שקראו לו עם ישראל ושהוא הוגלה ופוזר בעולם ואנחנו צאצאי אותו עם וכמו שדרוזי שחי בצרפת הוא עדיין חלק מהעם הדרוזי כך יהודי שאבותיו באו ממרוקו או פולין עדיין יהודי
שואל השאלה:
עם ישראל והעם היהודי זה אותו דבר
עם ישראל והעם היהודי זה אותו דבר
זה לא הופך את היהדות לעם
שואל השאלה:
תסביר למה זה לא נכון?
תסביר למה זה לא נכון?
שואל השאלה:
תסבירו
תסבירו
היה בארץ עם ישראל לא עם יהוד, יהודי זה דת, הדת שעם ישראל האמין בה, אבל הם לא נקראו "עם יהוד" אלא עם ישראל והם האמינו בדת שנקראת 'יהדות'
אנונימית
כי זה קרה לפני 2000 שנה
אם היינו הולכים לפי זמן גם איסלאם ונצרות היו עם
זה אומר שהם עכשיו עם?
אם היינו הולכים לפי זמן גם איסלאם ונצרות היו עם
זה אומר שהם עכשיו עם?
שואל השאלה:
כינוי חסר משמעות
מה ההבדל בין העם הדרוזי לעם היהודי?
כינוי חסר משמעות
מה ההבדל בין העם הדרוזי לעם היהודי?
^סבבה אם ככה אז גם נוצרים הם עם וגם מוסלמים הם עם האיסלם, מה ההבדל ?
אנונימית
שואל השאלה:
אנונימית
עם ישראל היה מחולק לשתי ממלכות ישראל ויהודה ולאחר שממלכת ישראל נחרבה נשארה ממלכת יהודה שתושביה נקראו יהודים/יהודאים
אנונימית
עם ישראל היה מחולק לשתי ממלכות ישראל ויהודה ולאחר שממלכת ישראל נחרבה נשארה ממלכת יהודה שתושביה נקראו יהודים/יהודאים
שואל השאלה:
כינוי חסר משמעות
ההבדל בין היהדות הנוצרות והאיסלם הוא שמוסלמים מחולקים לעמים כמו העם הטורקי, הים הפרסי והעם הערבי והנוצרים הם דת מיסיונרית שמופצת לא משנה לאיזה עם וביהדות רק אדם שאימו יהודיה הוא יתגייר חלק מהעם
כינוי חסר משמעות
ההבדל בין היהדות הנוצרות והאיסלם הוא שמוסלמים מחולקים לעמים כמו העם הטורקי, הים הפרסי והעם הערבי והנוצרים הם דת מיסיונרית שמופצת לא משנה לאיזה עם וביהדות רק אדם שאימו יהודיה הוא יתגייר חלק מהעם
שואל השאלה:
מה הקשר? העם היהודי ובני ישראל זה אותו דבר וזה לא הגיוני שיש בן ישראל שאינו יהודי בגלל שלפי ההלכה אי אפשר לצאת מהיהדות
מה הקשר? העם היהודי ובני ישראל זה אותו דבר וזה לא הגיוני שיש בן ישראל שאינו יהודי בגלל שלפי ההלכה אי אפשר לצאת מהיהדות
^תן לי ציטוט מהתנך שאומר שאי אפשר לצאת מהדת היהודית, ואני לא רוצה ציטוטים מהתורה "שבעל פה" כי התורה שבעל פה לא נחשבת למקור אמין מבחינתי
אנונימית
שואל השאלה:
אמרתי לפי ההלכה אנונימית
אמרתי לפי ההלכה אנונימית
זה כתוב בתורה ? אם לא, זה לא נחשב. הרבנים המציאו דברים לפי מה שנוח להם, אם אין שום אזכור לזה בתורה שניתנה מאלוהים, מבחינתי זה בולשיט
אנונימית
שואל השאלה:
בתנ"ך לא עסקו בחוקי הכניסה והיציאה מהדת היהודית כי באותה תקופה לא היו עוד דתות היו רק אלים ומיתולוגיות
בתנ"ך לא עסקו בחוקי הכניסה והיציאה מהדת היהודית כי באותה תקופה לא היו עוד דתות היו רק אלים ומיתולוגיות
שואל השאלה:
בן ישראל פרושו צאצא של יעקב ששמו השני היה ישראל ולא צאצא ממלכת ישראל לכן אין קשר בן המושג בני ישראל לצאצאי ממלכת ישראל ואנונימית אנחנו מדברים על הדת היהודית שאת רוב חוקיה כתבו חז"ל לכן גם אם את לא מסכימה איתם זה לא אומר שזה לא נחשב
בן ישראל פרושו צאצא של יעקב ששמו השני היה ישראל ולא צאצא ממלכת ישראל לכן אין קשר בן המושג בני ישראל לצאצאי ממלכת ישראל ואנונימית אנחנו מדברים על הדת היהודית שאת רוב חוקיה כתבו חז"ל לכן גם אם את לא מסכימה איתם זה לא אומר שזה לא נחשב
^האמת זה דווקא כן. אתה הולך אחרי זה בעיוורון, אבל זה לא כתוב לא בתורה ולא בתנך. תסביר לי, איך זה חוק מאלוהים אם אלוהים לא אמר על זה כלום בספר שהוא בעצמו נתן לנו ? אם אף אחד בתנך לא אמר על זה כלום ? מי הם חזל בדיוק ? הם המציאו הלכות שאין להם שום איזכור בתנך. תן לי ציטוט מהתורה, מהחוקים של אלוהים לא של חבורה של אנשים שהחליטו לקחת את המושכות לידיים בלי שאלוהים נתן להם סימן או נבואה לחוקים שלהם, להרבה מהחוקים שלהם אין ביסוס בתנך
אנונימית
שואל השאלה:
זה לא מושג שבטי זה שם של העם היהודי שמקורו ביהודה שבה חיו כל היהודים לפני גלות בבל, בממלכת יהודה חיו יהודים מכל השבטים ולידיעתך עוד שממלכת ישראל רק התפצלה לשתי הממלכות ממלכת יהודה הורכבה משבטי יהודה, בנימין, שמעון וחלק משבט לוי כך שפאולוס היה יהודי משבט בנימין שהיה חלק ממלכת יהודה
זה לא מושג שבטי זה שם של העם היהודי שמקורו ביהודה שבה חיו כל היהודים לפני גלות בבל, בממלכת יהודה חיו יהודים מכל השבטים ולידיעתך עוד שממלכת ישראל רק התפצלה לשתי הממלכות ממלכת יהודה הורכבה משבטי יהודה, בנימין, שמעון וחלק משבט לוי כך שפאולוס היה יהודי משבט בנימין שהיה חלק ממלכת יהודה
שואל השאלה:
מתיהדים זה מתגיירים
מתיהדים זה מתגיירים
שואל השאלה:
בתנ"ך כתוב הרבה פעמים שעמים בארץ ישראל הפכו הצטרפו לעם ישראל מתוך פחד בעיקר בתקופה המקראית
בתנ"ך כתוב הרבה פעמים שעמים בארץ ישראל הפכו הצטרפו לעם ישראל מתוך פחד בעיקר בתקופה המקראית
^אם אפשר להפוך ליהודי, איך בדיוק זה לאום ? אתה יכול להפוך לספרדי ? לאמריקאי ? לאיטלקי ?
אנונימית
שואל השאלה:
מחקר חדש בדק את המטען הגנטי של יהודים מכל העולם וגילה שליהודים בני כל העדות מוצא אחד משותף ומאפיינים גנטים דומים. בהמשך ינסו החוקרים ליצור בסיס גנטי יהודי שיסייע לטיפול במחלות תורשתיות
ynet
מחקר חדש בדק את המטען הגנטי של יהודים מכל העולם וגילה שליהודים בני כל העדות מוצא אחד משותף ומאפיינים גנטים דומים. בהמשך ינסו החוקרים ליצור בסיס גנטי יהודי שיסייע לטיפול במחלות תורשתיות
ynet
ברור שיש ליהודים גנים משותפים כי כל עם ישראל ורק עם ישראל האמין ביהדות, אבל אם תקח נוצרי שהתגייר או מוסלמי שהתגייר לא יהיה להם אותם גנים כי הם לא מעם ישראל בשורשים שלהם. עצם זה שאפשר להפוך להיות יהודי מפריך וסותר את הטענה שיהדות היא לאום. אתה לא יכול לבחור לאיזה לאום להשתייך, אתה לא יכול מחר להחליט שאתה ארגנטינאי ואז להיות ארגנטינאי או ברזילאי או שוודי, אבל אתה כן יכול להחליט להיות מחר יהודי ולעבור גיור
אנונימית
שואל השאלה:
זה לא משנה אם באמת הייתה ממלכת ישראל שהתפצלה העיקר הוא שלפי התנך ממלכת יהודה הייתה מורכבת ממספר שבטים ולכן זה הגיוני שפאולוס היה יהודי משבט בנימין
אנונימית
1, אני יכול להפוך לאמריקאי כי האומה האמריקאית היא אומר שבנויה ממהגרים ממדינות שונות
2, לאורך כל ההיסטוריה עמים השטלתו על עמים אחרים והכריחו אותם לקבל על עצמם את הלאום גם הערבים עשו את זה לברברים בצפון אפריקה
זה לא משנה אם באמת הייתה ממלכת ישראל שהתפצלה העיקר הוא שלפי התנך ממלכת יהודה הייתה מורכבת ממספר שבטים ולכן זה הגיוני שפאולוס היה יהודי משבט בנימין
אנונימית
1, אני יכול להפוך לאמריקאי כי האומה האמריקאית היא אומר שבנויה ממהגרים ממדינות שונות
2, לאורך כל ההיסטוריה עמים השטלתו על עמים אחרים והכריחו אותם לקבל על עצמם את הלאום גם הערבים עשו את זה לברברים בצפון אפריקה
שואל השאלה:
איך העם הברברי שחי בצפון אפריקה הפך הצטרף ללאום הערבי??
א
איך העם הברברי שחי בצפון אפריקה הפך הצטרף ללאום הערבי??
א
שואל השאלה:
איך המושג מפריך את הטענה???
איך המושג מפריך את הטענה???
שואל השאלה:
היהודים/בני ישראל היו מחולקים לשבטים עד תקופה מסוימת
היהודים/בני ישראל היו מחולקים לשבטים עד תקופה מסוימת
שואל השאלה:
גם הערבים עכשיו הם לא עם???
אתה מבין שמה שאתה אומר מנוגד למה שהמומחים אומרים?
גם הערבים עכשיו הם לא עם???
אתה מבין שמה שאתה אומר מנוגד למה שהמומחים אומרים?
שואל השאלה:
גם העם האיטלקי היה מחולק לעמים קטנים לפני איחוד איטליה וגם העם הגרמניה היה מחולק לשבטים עד האיחוד
גם העם האיטלקי היה מחולק לעמים קטנים לפני איחוד איטליה וגם העם הגרמניה היה מחולק לשבטים עד האיחוד
יהודות זה לא לאום, זה דת. יהדות זה אמונה, אם מחר אני מתנצרת אז מחר אני נוצריה-ישראלית לא יהודייה. יהדות זה דת, תפנימו.
אנונימית
שואל השאלה:
ההגדרה של עם/לאום היא: קבוצת אנשים בעלי זהות לאומית משותפת השואפת להגדרה עצמית במסגרת של מדינה ריבונית בזיקה לטריטוריה מסוימת. בלאום קיימים יסודות משותפים אותם חולקים (בדרך כלל) בני אותו הלאום כגון: שפה, תרבות, מקור אתני משותף, דת, ערכים, אידאולוגיה ומקור היסטורי משותף.
העם היהודי תואם להגדרה
ההגדרה של עם/לאום היא: קבוצת אנשים בעלי זהות לאומית משותפת השואפת להגדרה עצמית במסגרת של מדינה ריבונית בזיקה לטריטוריה מסוימת. בלאום קיימים יסודות משותפים אותם חולקים (בדרך כלל) בני אותו הלאום כגון: שפה, תרבות, מקור אתני משותף, דת, ערכים, אידאולוגיה ומקור היסטורי משותף.
העם היהודי תואם להגדרה
שואל השאלה:
אנונימית לפי ההלכה אי אפשר לצאת מהיהדות וגם אם את מתצנרת את עדיין נחשב יהודיה כמו בני הפלאשמורה והאנוסים מספרד
אנונימית לפי ההלכה אי אפשר לצאת מהיהדות וגם אם את מתצנרת את עדיין נחשב יהודיה כמו בני הפלאשמורה והאנוסים מספרד
שואל השאלה:
אז אינה ההגדרה של עם
המונח עם ניתן להגדרה כקבוצה חברתית בעלת מספר מאפיינים משותפים ייחודיים (לרוב לפחות רובם), כגון מוצא אתני, שפה, דת, תרבות, היסטוריה, מנהגים או אזור
אז אינה ההגדרה של עם
המונח עם ניתן להגדרה כקבוצה חברתית בעלת מספר מאפיינים משותפים ייחודיים (לרוב לפחות רובם), כגון מוצא אתני, שפה, דת, תרבות, היסטוריה, מנהגים או אזור
ההלכה היא שטויות במיץ, אוסף שקרים ולא מעבר. "התורה שבעל פה" עאלק. אני מאמינה למה שכתוב בתורה - מקור ראשון מאלוהים לא מהמצאות של רבנים שכתבו הלכות לפי מה שנוח להם ולא לפי רצון האל. רוב ההלכות השטותיות שלהם לא מוזכרות בתורה ואפילו אין להם רמז בתורה ובכללי בתנך
אנונימית
שואל השאלה:
נכון שלא כל היהודים דוברים עברית ולא תומכים בציונות אבל כמעט בכל קהילה יהודית בעולם דיברו בשפה יהודית בעלת שורשים מהעברית כמו יידיש, לאדינו, פרסית יהודית ועוד וגם בארצות הברית יכול לגור סיני אמריקאי שלא יודע סינית ורק אנגלית זה אומר שהוא לא סיני?
נכון שלא כל היהודים דוברים עברית ולא תומכים בציונות אבל כמעט בכל קהילה יהודית בעולם דיברו בשפה יהודית בעלת שורשים מהעברית כמו יידיש, לאדינו, פרסית יהודית ועוד וגם בארצות הברית יכול לגור סיני אמריקאי שלא יודע סינית ורק אנגלית זה אומר שהוא לא סיני?
^אם הוא נולד וגדל באמריקה אז הוא אמריקאי *ממוצא* סיני, אבל הלאום שלו הוא אמריקאי. זה כמו שאנשים בישראל שההורים שלהם מרוקאים, מרוקאי זה המוצא שלהם אבל הלאום הוא ישראלי והדת שלהם היא יהודות. זה לא כזה קשה להפנים את זה, אתה פשוט כמו עיוור אחרי דברי שקר של רבנים שהמציאו חוקים והלכות שלא מוזכרות בתנך אלא לפי הרצון, ההיגיון, והמחשבה שלהם
אנונימית
שואל השאלה:
אנונימית
1 אין דבר כזה לאום אמריקאי כי אמריקה זו יבשת וארצות הברית היא מדינת הגירה שמורכבת מעמים ודתות שונים
2 לפי התנ"ך אלוקים נתן את לוחות הברית (חוקי היהדות) לעם ישראל ובחר בנו מכל העמים כך שהעם היהודי זה שם נרדף לבני ישראל
אנונימית
1 אין דבר כזה לאום אמריקאי כי אמריקה זו יבשת וארצות הברית היא מדינת הגירה שמורכבת מעמים ודתות שונים
2 לפי התנ"ך אלוקים נתן את לוחות הברית (חוקי היהדות) לעם ישראל ובחר בנו מכל העמים כך שהעם היהודי זה שם נרדף לבני ישראל
שואל השאלה:
אני לא הולך כמו עיוור אחרי רבנים אני פשוט אומר לך עובדה שאין הבדל בין הדרוזעם שהם עם ודת ליהודים
אני לא הולך כמו עיוור אחרי רבנים אני פשוט אומר לך עובדה שאין הבדל בין הדרוזעם שהם עם ודת ליהודים
^אמריקאי זה כן לאום. נכון שאמריקה זו יבשת, אבל האזרחים של ארצות הברית נקראים אמריקאים לא ארצות הבריתים.
ואתה כן הולך בעיורון, זה נראה לך הגיוני שכרתנו עם אלוהים ברית, הוא נתן לנו את התורה אבל לא הזכיר כלום על הלכה או תורה שבעל פה ? בולשיט, עבודה בעיניים. ברור שיש הבדל בין דרוזים שהם גם דת וגם לאום לבין יהדות שהיא רק דת. אתה יכול להפוך לדרוזי ? לא. אתה יכול להפוך ליהודי ? כן. והנה התשובה שלך, זה כזה פשוט אתה פשוט מסרב לראות את זה כי רבנים שמדברים בולשיט שטפו לך את המוח עם שטויות והלכות שיקריות. וכמו שאמרו מעליי, המילה "יהדות" לא מוזכרת בתנך, מי שקיבל את התורה הם עם ישראל ולא העם היהודי
ואתה כן הולך בעיורון, זה נראה לך הגיוני שכרתנו עם אלוהים ברית, הוא נתן לנו את התורה אבל לא הזכיר כלום על הלכה או תורה שבעל פה ? בולשיט, עבודה בעיניים. ברור שיש הבדל בין דרוזים שהם גם דת וגם לאום לבין יהדות שהיא רק דת. אתה יכול להפוך לדרוזי ? לא. אתה יכול להפוך ליהודי ? כן. והנה התשובה שלך, זה כזה פשוט אתה פשוט מסרב לראות את זה כי רבנים שמדברים בולשיט שטפו לך את המוח עם שטויות והלכות שיקריות. וכמו שאמרו מעליי, המילה "יהדות" לא מוזכרת בתנך, מי שקיבל את התורה הם עם ישראל ולא העם היהודי
אנונימית
שואל השאלה:
נכון בתקופת התנ"ך נקראנו בני ישראל שלנו נתן ה' כל מיני חוקים וחיינו לפיהם אבל בתקופת הממלכות ישראל ויהודה התחילו לשנות את השם מבני ישראל ליהודאים וישראלים שהיהודאים חייו לפי חוקי הדת (שעדיין לא קראו לה יהדות) והישראלים עירבבו את היהדות עם האלילים ולאחר שממלכת ישראל הוחרבה החלו לקראו לדת יהדות (על שם ממלכת יהודה) ולשפה שהתחילה כניב יהודאי של ארמית קראו יהודית (אחר כך התחילו לקרוא לה עברית)
נכון בתקופת התנ"ך נקראנו בני ישראל שלנו נתן ה' כל מיני חוקים וחיינו לפיהם אבל בתקופת הממלכות ישראל ויהודה התחילו לשנות את השם מבני ישראל ליהודאים וישראלים שהיהודאים חייו לפי חוקי הדת (שעדיין לא קראו לה יהדות) והישראלים עירבבו את היהדות עם האלילים ולאחר שממלכת ישראל הוחרבה החלו לקראו לדת יהדות (על שם ממלכת יהודה) ולשפה שהתחילה כניב יהודאי של ארמית קראו יהודית (אחר כך התחילו לקרוא לה עברית)
^בוא תסביר לי, איך אתה יכול להצטרף ללאום מסוים ? אתה יכול מחר להפוך לספרדי ? לא. אתה יכול להוציא אזרחות ספרדית אבל עדיין לא תהיה ספרדי אלא ישראלי עם דרכון ואזרחות ספרדית כי הלאום שלך לא משתנה, אתה לא יכול להחליף לאום. זה לא תוכנית לפי בקשתך
אנונימית
שואל השאלה:
אנונימית אני לא מאמין ברבנים ומגדיר את עצמי כמסורתי אז אל תגידי סתם
אנונימית אני לא מאמין ברבנים ומגדיר את עצמי כמסורתי אז אל תגידי סתם
שואל השאלה:
אמרת שאמריקאי זה לאום נכון?
וארצות הברית היא מדינת מהגרים שהיגרו עליה מכל העולם כך שכל מי שמהגר לארצות הברית יכול לעבור ללאום האמריקאי לא?
אמרת שאמריקאי זה לאום נכון?
וארצות הברית היא מדינת מהגרים שהיגרו עליה מכל העולם כך שכל מי שמהגר לארצות הברית יכול לעבור ללאום האמריקאי לא?
שואל השאלה:
וארמית היא האם של העברית והערבית
וארמית היא האם של העברית והערבית
^ועדיין אתה מאמין להלכה שלהם ולחוקים שלהם שכמו שכבר אמרתי, הם המציאו. לא אלוהים אמר, לא אלוהים החליט, הם אמרו והם החליטו, ככה שמה שהם אומרים מעניין לי תב*צה. אני הולכת לפי הברית הכתובה, זו שאלוהים נתן לא זו שבעל פה, שרבנים המציאו
אנונימית
שואל השאלה:
אם היהדות היא לא עם אז למה ה' נתן את הדיברות (חוקי היהדות) לעם מסוים (בני ישראל) ולא הפיץ אותם בעולם כמו הנצרות והאיסלאם?
אם היהדות היא לא עם אז למה ה' נתן את הדיברות (חוקי היהדות) לעם מסוים (בני ישראל) ולא הפיץ אותם בעולם כמו הנצרות והאיסלאם?
שואל השאלה:
בסדר אז העברית היא לא ניב ארמי עדיין העברית נקראה בתקופת התנ"ך יהודית (תסתכל בספר מלכים ב' בנאום רבשקה אני לא זוכר את הפסוק)
בסדר אז העברית היא לא ניב ארמי עדיין העברית נקראה בתקופת התנ"ך יהודית (תסתכל בספר מלכים ב' בנאום רבשקה אני לא זוכר את הפסוק)
אמאלה אמאלהה מה הקשר ? למה לדבר שטויות ? היהדות אפילו מוזכרת בתורה. מי שקיבלו את החוקים הם עם ישראל לא העם היהודי כי אין ולא היה דבר כזה עם יהודי. העם היהודי קיבל את הדברות אמרת ? צטט מהתנך, כי אם זכרוני אינו בוגד בי עם ישראל הם אלו שקיבלו את הדיברות ולא היה כתוב שהדברות הם החוקים ליהדות
אנונימית
שואל השאלה:
כי בתקופת קבלת חוקי עשרת הדיברות לא קראו לעם ישררל יהודים אבל אפילו במצבת סנחריב שכתב סנחריב מלך אשור הוא קורא למלך יהודה "חזקיהו היהודי" מה שאומר שהוא בן ללאום היהודי
כי בתקופת קבלת חוקי עשרת הדיברות לא קראו לעם ישררל יהודים אבל אפילו במצבת סנחריב שכתב סנחריב מלך אשור הוא קורא למלך יהודה "חזקיהו היהודי" מה שאומר שהוא בן ללאום היהודי
שואל השאלה:
זו ההגדרה של יהודים: יהודים הם עם ממוצא שמי, קבוצה אתנית, דתית ולאומית שמקורה בשבטי ישראל, או בעברים, שהיו מתושבי ארץ ישראל שבמזרח התיכון בסוף האלף ה-2 לפנה"ס.
זו ההגדרה של יהודים: יהודים הם עם ממוצא שמי, קבוצה אתנית, דתית ולאומית שמקורה בשבטי ישראל, או בעברים, שהיו מתושבי ארץ ישראל שבמזרח התיכון בסוף האלף ה-2 לפנה"ס.
שואל השאלה:
וזו ההגדרה של היהדות: היהדות היא רצף המסורת וההמשכיות הדתית, התרבותית והמשפטית הקולקטיבית של היהודים, בני עם ישראל, המונים כיום כ-14 מיליון נפש בעולם, או כ-0.2% מאוכלוסיית העולם. מורשת נרחבת זו כוללת נרטיבים היסטוריוגרפיים משותפים ואלמנטים של לאום, דת ותרבות, שהתפתחו בקרב עם ישראל החל מראשית התגבשותו באזור הלבנט באלף הראשון לפסה"נ.
וזו ההגדרה של היהדות: היהדות היא רצף המסורת וההמשכיות הדתית, התרבותית והמשפטית הקולקטיבית של היהודים, בני עם ישראל, המונים כיום כ-14 מיליון נפש בעולם, או כ-0.2% מאוכלוסיית העולם. מורשת נרחבת זו כוללת נרטיבים היסטוריוגרפיים משותפים ואלמנטים של לאום, דת ותרבות, שהתפתחו בקרב עם ישראל החל מראשית התגבשותו באזור הלבנט באלף הראשון לפסה"נ.
וואו הבאת ציטוט מויקיפדיה איזה חכם ומשכיל אתה, אם אני רוצה אני יכולה לשנות את הויקיפשיה ממש עכשיו. בחול אף אחד לא מחשיב יהדות כלאום, אנשים משכילים צריכים פאקינג להבין שאתה לא יכול לבחור להשתייך ללאום, אתה נולד ללאום מסוים ואין לך דרך לשנות את הלאום הזה. זה לא הגיוני שיהדות היא לאום אחרת איך אנשים מצטרפים ליהדות ? נגיד ספרדי-נוצרי שמתגייר, אז הוא הופך ליהודי אז גם הלאופ שלו פתאום יהודי ? כי זה אומר שהוא גם לא ספרדי. ואם מחר אני מתנצרת אז אני כבר לא יהודיה אלא נוצריה. אין דבר כזה להצטרף ללאום ואין דבר כזה לעזוב לאום, זה או שנולדת לזה או שלא וליהדות לא בהכרח נולדים ומי שיהודי יכול לעזוב את היהדות אם הוא לא מאמין בה
אנונימית
שואל השאלה:
1 את מבינה שכל עם בהיסטוריה האנושית נוצר משבטים העמים שהתאחדו?
2 הלאום הערבי בנוי מעמים שהפכו לערבים כמו הברברים והפינקים
3 אם היא אפשר להצטרך ללאום אז איך מהגרים מסין/פולין/גרמניה הפכו לבני הלאום האמריקאי??
1 את מבינה שכל עם בהיסטוריה האנושית נוצר משבטים העמים שהתאחדו?
2 הלאום הערבי בנוי מעמים שהפכו לערבים כמו הברברים והפינקים
3 אם היא אפשר להצטרך ללאום אז איך מהגרים מסין/פולין/גרמניה הפכו לבני הלאום האמריקאי??
שואל השאלה:
בני ישראל חיו לפי חוקים דתיים שנתנו להם בלוחות הברית ובספר ובזמן ההליכה במדבר (בספר דברים) כך שגם אם לא קראו להם יהודים הם עדיין היו עם ודת ואנחנו צאצאיהם (רוב המדענים מסכימים על כך שאנחנו צאצאים של עם ישראל שחי בארץ ישראל)
בני ישראל חיו לפי חוקים דתיים שנתנו להם בלוחות הברית ובספר ובזמן ההליכה במדבר (בספר דברים) כך שגם אם לא קראו להם יהודים הם עדיין היו עם ודת ואנחנו צאצאיהם (רוב המדענים מסכימים על כך שאנחנו צאצאים של עם ישראל שחי בארץ ישראל)
^זה לא אותו דבר, המהגרים עצמם הם לא אמריקאים, אלו שהיגרו מהמדינות שלהם לא נחשבים אמריקאים אלא הילדים שלהם שנולדו שם הם האמריקאים. בוא ניתן לך דוגמא של בן אדם ספציפי שיהיה לך יותר קל להבין כי בנתיים זה מרגיש כמו לדבר לקיר - בקי ג'י לדוגמא, היא ממוצא מקסיקני אבל הלאום שלה הוא אמריקאי כי היא נולדה בארה"ב אבל סבא שלה הוא מהגר ממקסיקו אז הלאום של סבא שלה הוא מקסיקני לא אמריקאי כי הוא נולד במקסיקו, אבל הלאום של בקי הוא אמריקאי בניגוד לסבא שלה שנולד במקסיקו ולכן הוא לא יכול להשתייך ללאום האמריקאי
אנונימית
מתי אמרתי שאנחנו לא צאצאים של עם ישראל ? תקרא קצת למעלה אמרתי בבירור שאנחנו צאצאים של עם ישראל. כל עם ישראל ורק עם ישראל האמין בדת היהודית וכמעט ואין אנשים שהתגיירו לאורך ההיסטוריה ובגלל זה לרוב היהודים (אך לא לכולם) יש גנים משותפים, כי רק עם ישראל האמין ביהדות והמשיך להאמין בה עד היום, אבל אם תבדוק dna של יהודי שהמשפחה שלו התגיירה גם אם זה היה לפני דורות עדיין לא יהיה לו dna משותף עם יהודים שהם צאצאים של עם ישראל ובגלל זה הטענה שיהדות היא לאום היא שגויה מהיסוד. אבל מתי מוזכר עם יהודי במקרא ? מוזכרת ממלכת יהודה, זה נכון אבל עם יהודי ? לא נראלי
אנונימית
שואל השאלה:
בתנ"ך בני ישראל היו עם נכון?
אז איך רות המואבייה הצטרפה לבני ישראל למרות שאי אפשר לשנות את העם?
ואם היא לא נחשב חלק מעם ישראל זה אומר שדוד המלך וכל צאצאיו לא היו חלק מבני ישראל זה נשמע לך הגיוני???
ואיך זה הגיוני שבמגילת אסתר (חלק מהתנ"ך) קראו לבני ישראל יהודים ואמרו שהרבה התייהדו (התגיירו) למרות שאי אםשר להצטרף לעם???
בתנ"ך בני ישראל היו עם נכון?
אז איך רות המואבייה הצטרפה לבני ישראל למרות שאי אפשר לשנות את העם?
ואם היא לא נחשב חלק מעם ישראל זה אומר שדוד המלך וכל צאצאיו לא היו חלק מבני ישראל זה נשמע לך הגיוני???
ואיך זה הגיוני שבמגילת אסתר (חלק מהתנ"ך) קראו לבני ישראל יהודים ואמרו שהרבה התייהדו (התגיירו) למרות שאי אםשר להצטרף לעם???
שואל השאלה:
במגילת אסתר מוזכרים היהודים כעם ומוזכר גם שהרבה גויים התייהדו (התגיירו)
במגילת אסתר מוזכרים היהודים כעם ומוזכר גם שהרבה גויים התייהדו (התגיירו)
בקיצור אתה ראש בקיר. תמשיך לחשוב את הדעה השגויה שלך, לי נמאס לנסות להסביר לך עובדות למה יהדות היא לא לאום ואתה חוזר על אותם טיעונים שאני ו- calligraphy כבר הפרכנו
אנונימית
שואל השאלה:
מצאת בספר מלכים ב' פרק טז' פסוק ו' : "בָּעֵת הַהִיא, הֵשִׁיב רְצִין מֶלֶךְ-אֲרָם אֶת-אֵילַת לַאֲרָם, וַיְנַשֵּׁל אֶת-הַיְּהוּדִים, מֵאֵילוֹת; וארמים (וַאֲדֹמִים), בָּאוּ אֵילַת, וַיֵּשְׁבוּ שָׁם, עַד הַיּוֹם הַזֶּה"
מצאת בספר מלכים ב' פרק טז' פסוק ו' : "בָּעֵת הַהִיא, הֵשִׁיב רְצִין מֶלֶךְ-אֲרָם אֶת-אֵילַת לַאֲרָם, וַיְנַשֵּׁל אֶת-הַיְּהוּדִים, מֵאֵילוֹת; וארמים (וַאֲדֹמִים), בָּאוּ אֵילַת, וַיֵּשְׁבוּ שָׁם, עַד הַיּוֹם הַזֶּה"
שואל השאלה:
וגם במגילת אסתר שאתה ציטטה וּבְכָל מְדִינָה וּמְדִינָה וּבְכָל עִיר וָעִיר מְקוֹם אֲשֶׁר דְּבַר הַמֶּלֶךְ וְדָתוֹ מַגִּיעַ שִׂמְחָה וְשָׂשׂוֹן לַיְּהוּדִים מִשְׁתֶּה וְיוֹם טוֹב וְרַבִּים מֵעַמֵּי הָאָרֶץ מִתְיַהֲדִים כִּי נָפַל פַּחַד הַיְּהוּדִים עֲלֵיהֶם."
וגם במגילת אסתר שאתה ציטטה וּבְכָל מְדִינָה וּמְדִינָה וּבְכָל עִיר וָעִיר מְקוֹם אֲשֶׁר דְּבַר הַמֶּלֶךְ וְדָתוֹ מַגִּיעַ שִׂמְחָה וְשָׂשׂוֹן לַיְּהוּדִים מִשְׁתֶּה וְיוֹם טוֹב וְרַבִּים מֵעַמֵּי הָאָרֶץ מִתְיַהֲדִים כִּי נָפַל פַּחַד הַיְּהוּדִים עֲלֵיהֶם."
שואל השאלה:
אין את המונח עם יהודי אבל יש יהודים
אין את המונח עם יהודי אבל יש יהודים
כי יהודים זו הפאקינג דת שלהם. יהודים זה אנשים שמאמינים בדת היהודית אבל הם לא עם. רוב המאמים ביהדות הם צאצאי עם ישראל, אבל הדת לא מגדירה את העם הרי אתה לא חייב להיוולד לעם ישראל כדי להיות יהודי אבל אתה כן חייב להיוולד לעם ישראל כדי להיות ישראלי
אנונימית
שואל השאלה:
אנונימית אמרת לי למצוא לך ציטוט מהמקרא ומצאתי ואת לא ענית
אנונימית אמרת לי למצוא לך ציטוט מהמקרא ומצאתי ואת לא ענית
שואל השאלה:
כי עד תקופת ממלכת יהודה קראו לעם היהודי בני ישראל בגלל שהם צאצאיו של יעקב ששמו השני היה ישראל אבל בגלל שעם ישראל התפצל לשתי ממלכות וממלכת ישראל עירבבה את היהדות עם אלילים ורק ממלכת יהודה שמרה על היהדות אז הדת הפכה להעות דת יהודית (של ממלכת יהודה) והעם הפך לעם יהודי
כי עד תקופת ממלכת יהודה קראו לעם היהודי בני ישראל בגלל שהם צאצאיו של יעקב ששמו השני היה ישראל אבל בגלל שעם ישראל התפצל לשתי ממלכות וממלכת ישראל עירבבה את היהדות עם אלילים ורק ממלכת יהודה שמרה על היהדות אז הדת הפכה להעות דת יהודית (של ממלכת יהודה) והעם הפך לעם יהודי
לא קראת מה כתבתי ? בתשובה הקודמת עניתי לך על זה תקרא שוב אולי הפעם יקלט. ודרך אגב עדיין לא הבאת ציטוט ל"עם יהודי" תמצא כזה ואז תחזור
אנונימית
אולי כי זה לא עם זה דת?
שואל השאלה:
בספר ירמיהו נ"ב הם קוראים ליהדות עם "זֶה הָעָם אֲשֶׁר הֶגְלָה נְבוּכַדְרֶאצַּר בִּשְׁנַת-שֶׁבַע יְהוּדִים שְׁלֹשֶׁת אֲלָפִים וְעֶשְׂרִים וּשְׁלֹשָׁה"
בספר ירמיהו נ"ב הם קוראים ליהדות עם "זֶה הָעָם אֲשֶׁר הֶגְלָה נְבוּכַדְרֶאצַּר בִּשְׁנַת-שֶׁבַע יְהוּדִים שְׁלֹשֶׁת אֲלָפִים וְעֶשְׂרִים וּשְׁלֹשָׁה"
שואל השאלה:
אנונימית מצאתי ציטוט לעם יהודי
אנונימית מצאתי ציטוט לעם יהודי
שואל השאלה:
אנונימית כתוב במפורש בספר ירמיהו "זה העם אשר הגלה נבוכדנאצר בשנת שבע יהודים שלשת אלפים ועשרים ושלשה"
אנונימית כתוב במפורש בספר ירמיהו "זה העם אשר הגלה נבוכדנאצר בשנת שבע יהודים שלשת אלפים ועשרים ושלשה"
שואל השאלה:
טוב, כנראה שמצאתי ציטוט מפורש אז הבנתם שאתם לא יכולים להפריח את הטענה שלי וברחתם
טוב, כנראה שמצאתי ציטוט מפורש אז הבנתם שאתם לא יכולים להפריח את הטענה שלי וברחתם
שואל השאלה:
גם בספר זכריה מוזכרת המילה "יהודי" בפסוק "בַּיָּמִים הָהֵמָּה אֲשֶׁר יַחֲזִיקוּ עֲשָׂרָה אֲנָשִׁים מִכֹּל לְשֹׁנוֹת הַגּוֹיִם וְהֶחֱזִיקוּ בִּכְנַף אִישׁ יְהוּדִי לֵאמֹר נֵלְכָה עִמָּכֶם כִּי שָׁמַעְנוּ אֱלֹהִים עִמָּכֶם"
איש יהודי משמע בין העם היהודי
גם בספר זכריה מוזכרת המילה "יהודי" בפסוק "בַּיָּמִים הָהֵמָּה אֲשֶׁר יַחֲזִיקוּ עֲשָׂרָה אֲנָשִׁים מִכֹּל לְשֹׁנוֹת הַגּוֹיִם וְהֶחֱזִיקוּ בִּכְנַף אִישׁ יְהוּדִי לֵאמֹר נֵלְכָה עִמָּכֶם כִּי שָׁמַעְנוּ אֱלֹהִים עִמָּכֶם"
איש יהודי משמע בין העם היהודי
מה הקשר ברחתם
אנשים התייאשו מהוויכוח
אנשים התייאשו מהוויכוח
שואל השאלה:
בסדר אבל שעה הם אומרים לי למצוא ציטוטמ ושאני מוצא הם לא עונים יותר
בסדר אבל שעה הם אומרים לי למצוא ציטוטמ ושאני מוצא הם לא עונים יותר
כי ממתי דת היא לאום ? אם ככה אז הלאום שלי הוא נוצרי כי אני נוצריה
דת זו אמונה אתה יכול להחליף את הדת שלך אם אתה לא מאמין לאום לעומת זאת אתה לא בוחר וממה שאני יודעת אפשר להצטרף ליהדות אז זה שיהדות היא לאום זו סתירה לוגית
דת זו אמונה אתה יכול להחליף את הדת שלך אם אתה לא מאמין לאום לעומת זאת אתה לא בוחר וממה שאני יודעת אפשר להצטרף ליהדות אז זה שיהדות היא לאום זו סתירה לוגית
אנונימית
שואל השאלה:
קראי את הוויכוח ותביני מה הטענות דלי כי אין לי כוח לעוד וויכוח אבל רק אענה לשאלתך "ממתע דת היא לאום?" גם הדרוזים הם דת ולאום אז זה אפשרי
קראי את הוויכוח ותביני מה הטענות דלי כי אין לי כוח לעוד וויכוח אבל רק אענה לשאלתך "ממתע דת היא לאום?" גם הדרוזים הם דת ולאום אז זה אפשרי
שואל השאלה:
וגם מדינת ישראל מוגדרת כמדינה הלאום של העם היהודי
וגם מדינת ישראל מוגדרת כמדינה הלאום של העם היהודי
^הטענה שלך על הדרוזים לא תופסת. בניגוד ליהדות שאתה יכול להתגייר אין דרך להפוך להיות דרוזי, כמו שאמרתי או שאתה נולד לזה או שלא
אנונימית
^מה שהיא אמרה. אין דבר כזה להצטרף ללאום תראה לי לאום אחד חוץ מה"לאולם היהודי" שאתה יכול להצטרף אליו בלי להיוולד אליו. ואל תגיד אמריקאים כי כבר הסברתי לך שאתה לא יכול פשוט להפוך לאמריקאי אם לא נולדת בארהב
אנונימית
שואל השאלה:
בסדר אבל זה כי לפי חוקי הדת הדרוזית אי אפשר להצטרף לדת ובנוסף השומרונים הם גם עם טגם דת שאםשר להצטרף עליהם
בסדר אבל זה כי לפי חוקי הדת הדרוזית אי אפשר להצטרף לדת ובנוסף השומרונים הם גם עם טגם דת שאםשר להצטרף עליהם
שואל השאלה:
השומרונים הם לאום ודת שיכולים להצטרף עליהם ורק ב2017 הצטרפו עליהם 60 נשים יהודיות
השומרונים הם לאום ודת שיכולים להצטרף עליהם ורק ב2017 הצטרפו עליהם 60 נשים יהודיות
שואל השאלה:
אנונימית אני רואה שחזרת למה לא ענית לציטוט שביקשת שהמצא?
אנונימית אני רואה שחזרת למה לא ענית לציטוט שביקשת שהמצא?
שואל השאלה:
ועכשיו מצאתי גם לאום שהוא גם דת ואפשר להצטרף עליו
ועכשיו מצאתי גם לאום שהוא גם דת ואפשר להצטרף עליו
^קודם כל כותבים אמצא*
דבר שני לא כתוב העם היהודי בפירוש, דבר שלישי מצאת רק ציטוט אחד (שגם הוא לא אומר העם היהודי בפירוש) מתוך מאות פרקים שקיימים בתנך, בניגוד לעם ישראל שמוזכר כל פסוק ושליש
דבר שני לא כתוב העם היהודי בפירוש, דבר שלישי מצאת רק ציטוט אחד (שגם הוא לא אומר העם היהודי בפירוש) מתוך מאות פרקים שקיימים בתנך, בניגוד לעם ישראל שמוזכר כל פסוק ושליש
אנונימית
שואל השאלה:
לא נכון זו הטענה שלהם אבל זה לא הוכח וגם אם זה נכון עדיין הם עם ודת שאפשר להצטרף עליה
לא נכון זו הטענה שלהם אבל זה לא הוכח וגם אם זה נכון עדיין הם עם ודת שאפשר להצטרף עליה
שואל השאלה:
לא דיברנו על לאום דיברנו על עם והדרוזים נחשבים עם בדיוק כמו הדרוזים שגם לא רוצים להקים מדינה
לא דיברנו על לאום דיברנו על עם והדרוזים נחשבים עם בדיוק כמו הדרוזים שגם לא רוצים להקים מדינה
שואל השאלה:
אנונימית כתוב במפורש שהעם שהוגלה בשנת שבע על ידי נבוכדנצר (בני ישראל) הם היהודים
אנונימית כתוב במפורש שהעם שהוגלה בשנת שבע על ידי נבוכדנצר (בני ישראל) הם היהודים
שואל השאלה:
נכון בגלל זה אני אומר שזה אפשרי להצטרף לעם מסוים ולכן הטענה שלכם לא הגיונית ובני ישראל הם העם היהודי
נכון בגלל זה אני אומר שזה אפשרי להצטרף לעם מסוים ולכן הטענה שלכם לא הגיונית ובני ישראל הם העם היהודי
וואי שאלה טובה
שואל השאלה:
למרות שבתנ"ך כתוב בספר דברים וְלֹא תִתְחַתֵּן בָּם בִּתְּךָ לֹא תִתֵּן לִבְנוֹ וּבִתּוֹ לֹא תִקַּח לִבְנֶךָ. כִּי יָסִיר אֶת בִּנְךָ מֵאַחֲרַי וְעָבְדוּ אֱלֹהִים אֲחֵרִים". מה שאומר שרק בנים של אם יהודיה הם יהודים
למרות שבתנ"ך כתוב בספר דברים וְלֹא תִתְחַתֵּן בָּם בִּתְּךָ לֹא תִתֵּן לִבְנוֹ וּבִתּוֹ לֹא תִקַּח לִבְנֶךָ. כִּי יָסִיר אֶת בִּנְךָ מֵאַחֲרַי וְעָבְדוּ אֱלֹהִים אֲחֵרִים". מה שאומר שרק בנים של אם יהודיה הם יהודים
שואל השאלה:
האיש בסרטון טועה משום שהוא טוען שיהודי הוא איש משבט יהודה למרות שהיסטוריונים טוענים שמתקופת ספר מלכים הכוונה ביהודים היא לבני ממלכת יהודה שהורכבה משבטי יהודה בנימין ופליטים משטר השבטים שהצליחו לברוח מחורבן ממלכת ישראל
האיש בסרטון טועה משום שהוא טוען שיהודי הוא איש משבט יהודה למרות שהיסטוריונים טוענים שמתקופת ספר מלכים הכוונה ביהודים היא לבני ממלכת יהודה שהורכבה משבטי יהודה בנימין ופליטים משטר השבטים שהצליחו לברוח מחורבן ממלכת ישראל
שואל השאלה:
קיצר נסכים שלא להסכים למרות דאת כל הטענות שלכם הפרחתי
קיצר נסכים שלא להסכים למרות דאת כל הטענות שלכם הפרחתי
שואל השאלה:
אני אתן לכם פרחים בגלל שנתתם ויכוח מעניין למרות שאני לא מסכים איתכם
אני אתן לכם פרחים בגלל שנתתם ויכוח מעניין למרות שאני לא מסכים איתכם