38 תשובות
אני חושבת שזה מאד נכון וטוב.
שומרת נגיעה (משתדלת, בע"ה).
בסביבה שלי חלק שומרים, חלק לא.
אני שומר.
כיף לדעתי זה בסדר (עפ"י הרב וינברג, "שרידי אש").
ולמען האמת דומני שזה הרבה יותר מידת חסידות מאשר שורת הדין.
שואל השאלה:
סבבה אני לא אגיד לך לא לענות
אבל בכוונה רציתי לשמוע דעות של דתיים בנושא הזה
בכל מקרה ברור שאתה יכול לענות
למה אתה חושב שכיף בין חברים זה הנאה? כיאלו זו לא הנאה למשהו מיני ואסור לפני החתונה
אנונימית
דתיה
לא שומרת נגיעה לדעתי זה שטויות
אנונימית
אני חושבת שזה דבר מהמם והרבה אנשים צריכים לאמץ את זה וזה דבר שיכול לפתור המון בעיות בחיים של המון אנשים
אני אישית לא מחבקת בנים או משהו, לא עכשיו ולא בעתיד. לא רואה צורך בזה. אולי קצר וזה, אין לי בעיה לתת יד/ כיף וזה ואם יהיה לי חבר אני לא אשמור נגיעה ממש, אבל תמיד יהיו גבולות ולאט לאט אני אפחית עם הגיל אבל רק במסגרת בן זוג ולא מעבר
שואל השאלה:
its just me
ואם יש לך ידידים, אני מניחה שכן בבני עקיבא או בכל מיני מקומות כמעט לכולן יש ידידים
וסתם תדברו ותצחקו וזה (נגיד אתם יושבים כמה ילדים ביחד בנים ובנות)
ואם יוצא מצב של נגיעה כמו כיף, או לשים יד על הכתף וכל מיני כאלה
את גם לא תעשי ככה? או שזה לא אכפת לך?
נגיד חיבוק אני יותר מבינה למה
ונגיד חצי חיבוק כזה אם את מבינה למה אני מתכוונת?
אנונימית
שהייתי מגדיר את עצמי כדתי לאומי (נכון להיום אני חרדי, ברוך ה') הייתי שומר. למה? כי דיעתי שמודבר באיסור הילכתי. יצא לי ללמוד על הנושא, ואני לא אזלזל במה שכתוב בספרי ההלכה. זה בכלל לא משנה לאיזה זרם אתה שייך, כל זרם אמיתי אמרו לעשות את מה שאורמת ההלכה בשולחן ערוך, ואם הזרם אינו כזה - סימן שהוא אינו ליגיטימי.

לגבי הסביבה? לצערי, הייתי רואה כמה חיילים עם כיפות (לא הייתי וקרא להם "דתיים,) שמקילים ראש בעניין, וכן באוטובוסים, פארקים. מה זה אומר? זה תקין, חס ושלום? ממש לא. ההלכה נקבעת על פי מה שנפסק בשולחן ערוך, ולא על פי אנשים שעוברים על המ שכתוב בשולחן ערוך.

פשוט בושה שמי שיקרא להלכה פסוקה בשולחן ערוך (אבן העזר, סימן כא, סעיף ז) "שטויות". מי שמדבר ככה (לא עלינו) - אינו דתי אמיתי, אלא בתחפושת. הרי זה זלזול בדברי אלוקים חיים.
מסכים אם- תוצאה
^^ אני בעיקרון נמנעת ממגע שהוא לא חיוני, אני לא אגע בבן שהוא לא חבר שלי חוץ מכיף או יד לצורך משחק או משהו אבל לא סתם ככה. נגיד אם לוקחים תמונה אני כן אגע כי אני לא רואה בזה כלום. רק בכמה חברים ההכי קרובים שלי אני נוגעת יחסית יותר חופשי
שואל השאלה:
שאת אומרת חבר
את מתכוונת ידיד חברי?
אנונימית
אני דתי לאומי שומר נגיעה
אני חושב ששמירת נגיעה זה חשוב מאוד ולדעתי כיף זה לא בסדר.
דתיה ולא שומרת נגיעה , אני חושבת שזה מאוד מוסיף לדת בעניי אבל בתור אחת שגדלה עם מלא בנים זה קשה מאוד , אני גם הולכת עם גינסים ובית ספר של כופרים
שואל השאלה:
לאנונימית
אמרתי לא חרדים כי חשבתי שאין טעם שתענו חשבתי שכולכם מסכימים עם זה שכזה אסור לחלוטין
וידעתי שיש דתיים ששומרים ויש כאלה שפחות אז זה יותר עניין אותי
אני שמחה שענית עכשיו אני רואה שאת חרדית אבל בכל זאת חושבת משהו אחר
אז תודה :)
אנונימית
שואל השאלה:
את מבין הילדים אצלך שחושבים ככה? או שהרוב?
ומעניין אותי למה את חושבת ככה
כי באמת רוב הציבור החרדי שאני מכירה לא מאמין בזה ואומר שזה אסור בוודאות כל מגע כלשהו
אני אישית חושבת כמוך
אנונימית
its just me:), זה שיש לך חבר (לא שמותר שיהיה לך חבר, כמבואר באבן העזר, סימן כא, סעיף א) - זה לא אומר שמותר לך לגעת בו, חס ושלום. את עדיין לא אשתו, את לא טהורה, ואין לזה שום היתר.
אנוננימית "החרדית" (מחרידה), איפה ראינו שכל אחד יציב בו גבולות לעצמו, אם יש הלכה מפורשת (שולחן ערוך, אבן העזר, סימן כא, סעיף ז) שאוסרת לגעת במין השני, חוץ שאמא בבנה, ואב בבתו?

את יכולה להציב גבולות לעצמך במקום שאין הלכה ברורה ופסוקה, לא במקום ששי כבר הלכה פסוקה, ואסור לפרוץ את הגדר.
אנונימי, הנידה - היא גדר בגדר "עריות", שהיא גם אסורה כמו אשת איש (היקש מספר יחזקאל, אם תרצה - אביא לך, לבי נדר, ציטוט מדוייק), ואיסור נידה קיים גם בפנויה.
אנונימית, קודם כל את אנונימית. דבר שני, אם את מזלזלת באיסור - אז צריך להעמיד אותך במקום.
^^ אם את לא מאמינה באיסור הילכתי מפורש - את אפיקורסית לכל דבר. איזה מין "חרדית" את?

"חרדי" - זה מי שחרד לדבר ה', שומר את כל מצוותיו ביהדור, בטח שלא כופר בשום הלכה.
^^ אם אם היא נידה - היא עריות, על כן יש איסור הילכתי חמור לגעת בה.
^ החכמים אסרו לטבול לפניות שבימינו כדי למנוע מכשול.
ברור שאסור להתקרב לפנויה, הבעיה היא שעמי הארץ חוץ מאיסור נידה לא רואים שום בפנויה (מה עם זנות?), אז לפחות הרחיקו אותם מהם ע"י כך עשו את הפנויות נידות.
^ החכמים, לא צריכים להגיד את זה (דרך אגב, זה כן כתבו בהלכה), יש על זה פסוק מפורש: "בְּרִית כָּרַתִּי לְעֵינָי, וּמָה אֶתְבּוֹנֵן עַל בְּתוּלָה" (איוב לא, א).
אני דתיה.
לא שומרת נגיעה, אבל אני גם לא מסתובבת עם בנים, או נפגשת עם בנים, אז כאילו תופסת בבני עקיבא אני אשחק, אבל לא אשן כפיות עכשיו.
ודרך אגב, תוצאה, תלך עם הידיעה ש"דרך ארץ קדמה לתורה" אז לזלזל במידהי ככה, זה גועלי.
שואל השאלה:
ברור שלא לישון כפיות
דברים כמו תופסת בבני עקיבא וכל מה שדומה לזה, זה מה שהתכוונתי :)
אנונימית
^^ אם מדובר בכופרת (כתבה שהיא לא מאמינה באיסור הזה, למרות שזה איסור הילכתי מפורש בשולחן ערוך) - אז זה ממש לא גועלי. אין איסור לזזלזל בנאשים כאלה, להפך - זה מצוה (חפץ חיים, הלכות לשון הרע, כלל ח, סעיף ה).
לא אמרת שקשה לכך, כתבת שאת לא מאמינה בזה, וגם מי שאינו מאמין בדברי חכמים - הוא אפיקורוס.
אז זה באמת בעיה שאין לך אמונה שלמה בהלכה, ואפילו בדבר אחד...
חלק מלהיות דתיים זה לשמור נגיעה.
כמו שלהיות דתיים זה מחייב לשמור כשרות כך להיות דתיים מחייב גם לשמור נגיעה.
תוצאה צודק, חלק מלהיות דתי זה להאמין בדברי חכמים ובהלכה.
אבל זה לא כזה ברור, ראי בקישור ששלחתי.
^ אם אמרת שמדובר ברב קונסברטיבי - זה כבר אומר הכל.
"כל המשנה - ידו על התחתונה" (בבא מציעא עו ע"ב).
מה הקשר? מה הוא שינה לעזאזל? הוא רצוף כולו מקורות מחז"ל והראשונים.
שואל השאלה:
סתם מישהי מהצפון
אבל יש כל מיני פרשנויות ודרכים ודעות
אני לא התכוונתי ללא לשמור נגיעה בכלל כי רוב הדתיים כן שומרים
התכוונתי אבל למגע קטן כמו שתיארתי כיף, יד על הכתף וכאלה..
או כמו שמישהי פה אמרה תופסת בבני עקיבא..
אנונימית
לשמור - זה לא לגעת...
שואל השאלה:
סבבה תוצאה את הדעה שלך כבר הבנתי מזמן
אנונימית