79 תשובות
מה? מה הקשר למלחיה? יכול להיות שזה הכתוב אבל בפועל, הם פשוט לא נוגעים אחד בשני, וזהו.
ואת הסיבה לזה את בטח מכירה, שבגלל שהיא בעצם קיבלה מחזור אז זו הייתה הזדמנות לילד ש"התבזבזה", ולכן היא נחשבת טמאה
ואת הסיבה לזה את בטח מכירה, שבגלל שהיא בעצם קיבלה מחזור אז זו הייתה הזדמנות לילד ש"התבזבזה", ולכן היא נחשבת טמאה
אנונימית
שואל השאלה:
זה פשוט התגלמות הפרימטיביות והשובינזם!!!
זה פשוט התגלמות הפרימטיביות והשובינזם!!!
אנונימית
אסור.
אבל זה לא שהיא מצורעת, פשוט כשהיא נידה אסור להם לקיים יחסי אישות וכדי למנוע מצב כזה אסרו שתהיה כל סוג של פעולה שיכולה להביא למגע.
אבל זה לא שהיא מצורעת, פשוט כשהיא נידה אסור להם לקיים יחסי אישות וכדי למנוע מצב כזה אסרו שתהיה כל סוג של פעולה שיכולה להביא למגע.
נכון שזה פרימטיבי, אבל אמרתי לך כבר שבפועל לא מחמירים עד כדי כך, פשוט לא נוגעים אחד בשני. זו האמונה של הדתיים, תני להם לחיות בשקט. מה אכפת לך בכלל אם זה לא נוגע לך?
אנונימית
שואל השאלה:
ולמה הגבר לא נחשב גם טמא אחרי שהוא בזבז הזדמנות לילד??? אה?
גבר הוא סוג של רוח הקודש או משהו כזה?
ולמה הגבר לא נחשב גם טמא אחרי שהוא בזבז הזדמנות לילד??? אה?
גבר הוא סוג של רוח הקודש או משהו כזה?
אנונימית
אם חושבים על זה כל כמה שעות מיליוני תאי זרע מתים ומתחלפים בביצים של הגברים אבל זה לא משהו שידעו פעם
לגבר אסור ל*ונן, כי זה זרע לבטלה. אם הזרע יוצא במקום שהוא לא איפה שהוא צריך להיות, זו הדמנות לילד שהתבזבזה. וזה לא סתם איסור, זה איסור מאד מאד חמור
האמת שהיא מביאה הסבר של הכוזרי (ספר הכוזרי, מאמר שני סי' ס [תרגום שוורץ, עמ' 114]):
וכן הזרע הנשחת, כי הוא היה בעל רוח טבעית ומוכן להיות טיפה שיתהווה ממנה בן-אדם. השחתתו נוגדת אפוא את התכונה המיוחדת של החיים ושל הרוח. בשל עדינותה תופשים השחתה מעין זאת רק בעלי רוח עדינה ונפש אצילה, המקושרת לאלוהות, לנבואה או לחלום אמת ולדמיונות המתגשמים.
ולמען האמת זו לא הסיבה בבירור... אין סיבה לטומאה זו גזרת הכתוב.
וכן הזרע הנשחת, כי הוא היה בעל רוח טבעית ומוכן להיות טיפה שיתהווה ממנה בן-אדם. השחתתו נוגדת אפוא את התכונה המיוחדת של החיים ושל הרוח. בשל עדינותה תופשים השחתה מעין זאת רק בעלי רוח עדינה ונפש אצילה, המקושרת לאלוהות, לנבואה או לחלום אמת ולדמיונות המתגשמים.
ולמען האמת זו לא הסיבה בבירור... אין סיבה לטומאה זו גזרת הכתוב.
שואל השאלה:
מה שהכי מגוחך כאן הוא שלפי ההסבר של האנונימית בהתחלה,
אישה במחזור נחשבת טמאה כי היא כביכול לא נכנסה להריון, והיא "בזבזה" הזדמנות לילד...
כאילו שלנשים יש איזשהו שליטה על זה והן עושות את זה בכוונה!
כאילו שכל המהות של נשים זה להיות מכונות לייצור ילדים, והן פשוט מקבלות עונש אם הן לא עובדות כמו שצריך...
מה שהכי מגוחך כאן הוא שלפי ההסבר של האנונימית בהתחלה,
אישה במחזור נחשבת טמאה כי היא כביכול לא נכנסה להריון, והיא "בזבזה" הזדמנות לילד...
כאילו שלנשים יש איזשהו שליטה על זה והן עושות את זה בכוונה!
כאילו שכל המהות של נשים זה להיות מכונות לייצור ילדים, והן פשוט מקבלות עונש אם הן לא עובדות כמו שצריך...
אנונימית
כמו שאמרתי, זה ההסבר של ריה"ל, אבל אין חובה לקבל אותו, וזה ממש לא משהו אומר, הוא אומר שזה מעין מוות, אובדן, לא שזה מעשה רע של האישה.
אל תנסי להוציא את העצבים שלך על הדת..
אם את באמת מנסה להבין תשאלי
אם את באמת מנסה להבין תשאלי
שואל השאלה:
לפי ההיגיון הזה, זה מעשה רע של אלוהים.. הוא בזבז הזדמנות לילד...
כי הוא הרי ריבונו של עולם, לא?! הוא שולט בכל...
הוא טמא! אותו צריך לנדות! הוא צריך להטהר במקווה!
לפי ההיגיון הזה, זה מעשה רע של אלוהים.. הוא בזבז הזדמנות לילד...
כי הוא הרי ריבונו של עולם, לא?! הוא שולט בכל...
הוא טמא! אותו צריך לנדות! הוא צריך להטהר במקווה!
אנונימית
זה לא מעשה רע ולא רצח, ראי כאן:
בכל אופן, הוא לא שולט בפועל במה שקורה, הוא נותן לעולם להתנהל בקביעות עפ"י חוקי הטבע ולבני האדם חירות לעשות כרצונם.
בכל אופן, הוא לא שולט בפועל במה שקורה, הוא נותן לעולם להתנהל בקביעות עפ"י חוקי הטבע ולבני האדם חירות לעשות כרצונם.
גרני אני די בטוח שאתה טועה.
אורות מאופל מה אתה אומר מותר או אסור?
אורות מאופל מה אתה אומר מותר או אסור?
אנונימי
מה מותר או אסור? ומה הקשר לשאלה?
גרני אמר שמי שנגע בנידה אסור לו להתפלל אז אני שואל את דעתך אם הוא צודק או לא
אנונימי
אהממ.. מבחינה ביולוגית יש נשים שאולי כן יכנסו להריון גם אם ישכבו בזמן מחזור..
אני לא ממש סגור על איך זה עובד, אבל הרחם או החצוצרות או משהו שם(לא זוכר) יכול להחזיק זרע בחיים כמה ימים כך שכשיהיה אפשר הזרע יעבר את הביצית..
ראיתי את זה ב
scishow ואני לא חושב שהם משקרים.
אני לא ממש סגור על איך זה עובד, אבל הרחם או החצוצרות או משהו שם(לא זוכר) יכול להחזיק זרע בחיים כמה ימים כך שכשיהיה אפשר הזרע יעבר את הביצית..
ראיתי את זה ב
scishow ואני לא חושב שהם משקרים.
אנונימי
טועה - לא מכיר מקור שאוסר לנוגע בנידה להתפלל.
זה עניין של טומאה.. והאישה הולכת למקווה להיטהר.
ובכללי אם נעמיק בזה נראה שלהלכות של שמירת נידה באופן כללי יש הרבה לטובת הקשר הזוגי למרות שלעין זה לא תמיד נראה.
עצם כך שאתם מפסיקים עם ההנאה הגופנית בא יותר הדיבור וההתמודדות מול הבן אדם בלי המגע.. שזה מפתח המון צדדים טובים במערכת. פתאום בריבים אין את המגע שמשתיק או מכבה אלא אתם מתחילים להתמודד עם הבן אדם לטוב ולרע.
ובכללי אם נעמיק בזה נראה שלהלכות של שמירת נידה באופן כללי יש הרבה לטובת הקשר הזוגי למרות שלעין זה לא תמיד נראה.
עצם כך שאתם מפסיקים עם ההנאה הגופנית בא יותר הדיבור וההתמודדות מול הבן אדם בלי המגע.. שזה מפתח המון צדדים טובים במערכת. פתאום בריבים אין את המגע שמשתיק או מכבה אלא אתם מתחילים להתמודד עם הבן אדם לטוב ולרע.
כן אני גם חשבתי שהוא טועה פשוט כי זה היה תמוה לי כי אפילו את תקנת עזרא שמי שראה קרי אסור לו להתפלל ביטלו, אז זה היה תמוה לי מאוד מה שהוא אמר.
אנונימי
דרך אגב גרני לא נולדתי במשפחה דתית אז להגיד השטיפת המוח שגדלתי לתוכה זו טעות
אנונימי
לא מצורעת, בנידה, מצורע זה עונש על לשון הרע תקראי קצת
זה לא אוסר להתפלל...
מקור?
כן (בבלי ברכות כא-כב).
זה פשוט ככה הדוסים של פעם שיכנעו נשים לשכב איתם ולהיכנס להריון, שטויות
אנונימי
כדי למנוע יחסי אישות חכמים קבעו "גדרות" על מנת שהאדם יהיה ממש רחוק מהעברה יש לדעת שהטומאה של הנידה היא ממש גדולה כקליפתו של היצר הרע לא האישה אלא הנידה.
ממש לא
פשוט אסור להם לקיים יחסי אישיי
פשוט אסור להם לקיים יחסי אישיי
מישהו שם אמר שזה פרימיטיבי^
אז זהו שממש לא היהדות היא ממש לא פרימיטיבית סך הכל מי שינסה להבין יראה שיש בה הרבה היגיון.
אז זהו שממש לא היהדות היא ממש לא פרימיטיבית סך הכל מי שינסה להבין יראה שיש בה הרבה היגיון.
אנונימית
חמודה, אם התורה הייתה שוביניסטית גברים לא היו צריכים לעשות יותר מצוות מבנות. וגם רשום בתורה שגבר לא יכול להתקיים בלי אישה, היהדות זה הדבר האחרון שאת יכולה להעיד כשוביניזם!
טהרת המשפחה היא מצווה כל כך יפה וחשובה. כל הזמן שהאישה במחזור ו7 ימים לאחר מכן הזוג הנשוי לא נוגע אחד בשני. יש לזה הרבה מאוד יתרונות. יתרון אחד מאוד משמעותי הוא שהוא גורם לגעגוע בין בני הזוג, וכך גורם לשמור על האהבה ביניהם, שלא יהיה מיאוס.
אני לא יודעת מה איתך, הרבה מאוד חילונים גם שומרים על המצווה הזאת, כי באמת יש לה יתרונות רבים.
מעמד האישה ביהדות הוא מאוד גבוה, והיא ממש מכובדת. אתם בכלל לא מכירים את היהדות בשביל להגיד שהיא שוביניסטית. אם הייתם יודעים ומבררים את המשמעות מאחורי כל מצווה, הייתם מתאהבים ביהדות.
אני לא יודעת מה איתך, הרבה מאוד חילונים גם שומרים על המצווה הזאת, כי באמת יש לה יתרונות רבים.
מעמד האישה ביהדות הוא מאוד גבוה, והיא ממש מכובדת. אתם בכלל לא מכירים את היהדות בשביל להגיד שהיא שוביניסטית. אם הייתם יודעים ומבררים את המשמעות מאחורי כל מצווה, הייתם מתאהבים ביהדות.
את ידעת שעל פי התורה אם גבר מכה אישה כורתים לו את היד. אז אל תנסי להעיד שוביניזם ביהדות
אנונימי
^אני?
אנונימי
לא, זה לא כתוב שם.
לא מצוערת. פשוט צריך להתחרק ממנה, בשביל שאחר כך היא תההי חביבה על בעלה כבשעת כניסתה לחופה:
"תניא: היה ר"מ אומר: "מפני מה אמרה תורה נדה לשבעה? - מפני שרגיל בה וקץ בה. אמרה תורה תהא טמאה שבעה ימים, כדי שתהא חביבה על בעלה כשעת כניסתה לחופה" (נידה לא ע"ב).
"תניא: היה ר"מ אומר: "מפני מה אמרה תורה נדה לשבעה? - מפני שרגיל בה וקץ בה. אמרה תורה תהא טמאה שבעה ימים, כדי שתהא חביבה על בעלה כשעת כניסתה לחופה" (נידה לא ע"ב).
^^לא כתוב שאסור לטמא קרי להתפלל כשיש מקדש.
greenie, עכשיו עשיתי שאלת רב והרב אמר וזה ציטוט"אם הכה, מכים אותו
אם התעלל נפשית מנדים אותו
וכו"
אם התעלל נפשית מנדים אותו
וכו"
אנונימי
הכאת נשים על ידי בעליהם הוא אסור פשוט, כפי שנפסק בשולחן ערוך (אבן העזר סי' קנד סע' ג): "איש המכה אישתו עבירה היא בידו כמכה חברו, ואם רגיל בכך יש ביד בית דין לייסרו ולהחרימו ולהלקותו בכל מיני רידוי וכפייה ולהשביעו שלא יעשה עוד". והגאון רבי משה רבקש כתב (בשם תשובת ר' ירוחם) שהמכה את אישתו עונשו גדול יותר מהמכה את חברו "דבחבירו אינו חייב בכבודו ובאישתו חייב בכבודה לכבדה יותר מגופו... ועונשו גדול ממכה חברו כי היא יושבת לבטח איתו ודימעתה מצויה".
וכך גם דעת הרמב"ם שכתב (הלכות אישות פרק טו, הלכה יז-כ): "... לא יאנוס אותה ויבעול בעל כרחה אלא לדעתה ומתוך שיחה ושמחה. וכן צוו חכמים שיהיה אדם מכבד את אשתו יתר מגופו ואוהבה כגופו, ואם יש לו ממון מרבה בטובתה כפי הממון, ולא יטיל עליה אימה יתירה ויהיה דיבורו עמה בנחת ולא יהיה עצב ולא רוגז". הרי שדעת הרמב"ם אסור לאדם להטיל אימה על אישתו (ואין צריך לומר שהמכה את אישתו מטיל עליה אימה).
נמצא שכל הפוסקים מסכימים שאסור לאדם להכות את אישתו, אם מחמת האיסור להכות כל אדם מישראל (וגם אישתו היא אדם מישראל), אם מחמת היותה אישתו והוא חייב בכבודה.
אומנם יש פוסקים שהתירו לאיש להכות את אישתו אם הוא רואה שהיא עוברת עבירה או שהיא מבזה אותו ומקללת אותו או את הוריו וכד'. אלא שהיתר זה אינו קשור לאישתו דווקא אלא לכל אדם מישראל, כפי שנפסק בשולחן ערוך (חושן משפט סי' תכ"א סע' יג): "וכן מי שהוא תחת רשותו, ורואה בו שהוא עושה דבר עבירה, רשאי להכותו ולייסרו כדי להפרישו מאיסור, ואין צריך להביאו לבית דין". כלומר, מותר לאדם להכות כל מי שהוא תחת רשותו ועל ידי המכות יוכל להפרישו מאיסור. כלומר, אין היתר לאדם להכות את אישתו, אלא להכות עוברי עבירה, ובכלל זה, לחלק מהדעות, גם את אישתו אם היא עוברת עבירה. אולם היתר זה אינו לכל אדם, וכפי שכתב הגאון מהרש"ל (ב"ק פ"ג סי' ט): "ודווקא באדם המוחזק לכשרות שידוע שלשם שמים עשה, והוא אדם חשוב ומופלג, אבל בסתמא דאינשי לאו כל כמיניה" כלומר, רק לתלמיד חכם חשוב מותר להשתמש בהיתר להכות אחרים כדי להפרישם מאיסור, ולא לכל אדם. ותלמידי חכמים כידוע אינם אלימים.
מה עוד שכל זה הוא דווקא בדורות קודמים שבהם היו כופים על המצוות בדרך של הכאה ועינוי. אך כבר כתבו הפוסקים שהיום כפייה על המצוות בדרך של הכאה ועינוי לא מקרבת לאבינו שבשמים אלא מרחיקה ממנו, ולכן אסור להכות אחרים גם כדי לכפות על המצוות, ודווקא בדרכי נועם והאהבה יש לקרב את מי שנתרחק, ולא מקרבים בזרוע. ונמצא שאין היום שום צד להתיר הכאה כלשהיא, בין את אישתו ובין אחרים, משום טעם שהוא. וחמור המכה את אישתו שהיא חברתו ואשת בריתו.
וכמובן שהגאון הרב עובדיה יוסף לא התיר להכות (לא בעדינות ולא בצורה אחרת. ובכלל אינני מכיר מכות בעדינות. מי שמכה הוא לא עדין). וכך גם כל פוסקי דורונו שהוקיעו את הכאת הנשים בכל צורה שהיא
וכך גם דעת הרמב"ם שכתב (הלכות אישות פרק טו, הלכה יז-כ): "... לא יאנוס אותה ויבעול בעל כרחה אלא לדעתה ומתוך שיחה ושמחה. וכן צוו חכמים שיהיה אדם מכבד את אשתו יתר מגופו ואוהבה כגופו, ואם יש לו ממון מרבה בטובתה כפי הממון, ולא יטיל עליה אימה יתירה ויהיה דיבורו עמה בנחת ולא יהיה עצב ולא רוגז". הרי שדעת הרמב"ם אסור לאדם להטיל אימה על אישתו (ואין צריך לומר שהמכה את אישתו מטיל עליה אימה).
נמצא שכל הפוסקים מסכימים שאסור לאדם להכות את אישתו, אם מחמת האיסור להכות כל אדם מישראל (וגם אישתו היא אדם מישראל), אם מחמת היותה אישתו והוא חייב בכבודה.
אומנם יש פוסקים שהתירו לאיש להכות את אישתו אם הוא רואה שהיא עוברת עבירה או שהיא מבזה אותו ומקללת אותו או את הוריו וכד'. אלא שהיתר זה אינו קשור לאישתו דווקא אלא לכל אדם מישראל, כפי שנפסק בשולחן ערוך (חושן משפט סי' תכ"א סע' יג): "וכן מי שהוא תחת רשותו, ורואה בו שהוא עושה דבר עבירה, רשאי להכותו ולייסרו כדי להפרישו מאיסור, ואין צריך להביאו לבית דין". כלומר, מותר לאדם להכות כל מי שהוא תחת רשותו ועל ידי המכות יוכל להפרישו מאיסור. כלומר, אין היתר לאדם להכות את אישתו, אלא להכות עוברי עבירה, ובכלל זה, לחלק מהדעות, גם את אישתו אם היא עוברת עבירה. אולם היתר זה אינו לכל אדם, וכפי שכתב הגאון מהרש"ל (ב"ק פ"ג סי' ט): "ודווקא באדם המוחזק לכשרות שידוע שלשם שמים עשה, והוא אדם חשוב ומופלג, אבל בסתמא דאינשי לאו כל כמיניה" כלומר, רק לתלמיד חכם חשוב מותר להשתמש בהיתר להכות אחרים כדי להפרישם מאיסור, ולא לכל אדם. ותלמידי חכמים כידוע אינם אלימים.
מה עוד שכל זה הוא דווקא בדורות קודמים שבהם היו כופים על המצוות בדרך של הכאה ועינוי. אך כבר כתבו הפוסקים שהיום כפייה על המצוות בדרך של הכאה ועינוי לא מקרבת לאבינו שבשמים אלא מרחיקה ממנו, ולכן אסור להכות אחרים גם כדי לכפות על המצוות, ודווקא בדרכי נועם והאהבה יש לקרב את מי שנתרחק, ולא מקרבים בזרוע. ונמצא שאין היום שום צד להתיר הכאה כלשהיא, בין את אישתו ובין אחרים, משום טעם שהוא. וחמור המכה את אישתו שהיא חברתו ואשת בריתו.
וכמובן שהגאון הרב עובדיה יוסף לא התיר להכות (לא בעדינות ולא בצורה אחרת. ובכלל אינני מכיר מכות בעדינות. מי שמכה הוא לא עדין). וכך גם כל פוסקי דורונו שהוקיעו את הכאת הנשים בכל צורה שהיא
אנונימי
greenie, אתה מדבר על תקנת עזרא. היא מזמן בטלה, כמבואר בברכות כא-כב (אורות מאופל הביא את זה).
אפשר להגיד הרבה על זה אבל להגיד שזה מגן על האישה? באמת? לא נראה לי שיש לאישה בעיה שיגעו בה בזמן מחזור אם אין לה בעיה עם זה לא בזמן מחזור ולגביי השוכב איתך וגם נשים שיש להן בעיה שיגעו בהן בזמן מחזור מה לאישה אין פה או זכות לומר שהיא לא רוצה לשכב או שיגעו בה באופן כללי?
אין לא מנסה לתפוס עמדה פה אבל להגיד שזה מגן על האישה זה פשוט מכעיס.
אין לא מנסה לתפוס עמדה פה אבל להגיד שזה מגן על האישה זה פשוט מכעיס.
אנונימית
נכון אבל מי בכלל רוצה לעשות סקס בזמן מחזור. האישה פשוט צריכה לומר לא וזהו. לא צריך להגיד שהיא טמאה בשביל זה וגם אם זאת הסיבה אז הענשת הקורבן היא לא בדיוק דרך נחמדה לעשות את זה.
אנונימית
שואלת השאלה, כששואלים שאלה, מחפשים תשובה ולא מניחים הנחות באוויר וחוטפים עצבים על אותן הנחות.
אישה בזמן מחזור היא לא מצורעת או נידה או שווה לנבלה של כלב או כל חרטא וכינוי אחר שאמרתם שהתורה *עלק* טוענת שהיא.
אישה היא ערך עליון ביותר מעצפ היותה בריאה של הקב"ה.
חאלס לחפש שוביניסטיות.
אישה בזמן מחזור פגיעה *מאד* מבחינה רפואית, בזמן הזה על ידי קיום יחסי מין היא יכולה בקלות להידבק במחלות ודלקות למיניהן.
על ידי השבוע וחצי עד שבועיים האלו שהאישה והבעל שומרים נגיעה הנישואים שלהם והאהבה, התשוקה נשארת ולא נכבית, למה?כי המרחק הגופני יוצר הזדמנות לדבר, ליצור קשר רגשי, לתת מקום לגבר לדבר עם האישה ולאישה לדבר עם הגבר, על כל נושא שבעולם, ככה שבמקום שתהיה רק משיכה גופנית יש משיכה נפשית, מה שיוצר אהבה, הערכה וכו וכו וכו.
בנוסף, הגעגוע גורם לציפייה, מה שאומר, שמחכים לזמן בו יגמר הנידה משני הצדדים וזה דבר טוב בלבד. מי שטוען שבזמן הזה גבר מחפש מקור אחר להנאה הוא אידיוט ואותו הגבר שעושה דבר כזה הוא בוגד וזה לא אומר שאם הם לא היו שומרים נגיעה הוא לא היה בוגד, כי בוגד זה בוגד. נקודה.
נעשו המון מחקרים על גוף האישה והרחם, המון אני לא זוכרת במדויק מה הם אומרים אבל באופן כללי, לאחר שהמחזור מסתיים יש 7 ימים שבהם הרחם מחלים, מאחה את עצמו או משהו כזה, בימים האלה האישה עדיין בסכנה גבוהה יותר מבדרך כלל להידבק במחלות וכל מיני זיהומים וכאלה.
ביום השביעי בדיוק אחרי שהמחזור נגמר, שזה היום בו האישה טובלת זה היום בו האישה היא בזמן הפורה והמסוגל ביותר להיכנס להריון.
לסיכום, יש מיליארד ואחת דברים אדירים ונפלאים בנוגע למצווה הזו, שנמצאים מעבר לאישה טמאה בזמן מחזור אז אסור לגעת בה.
אני בעצמי לא יודעת כלום על הנושא, אבל מה שאני כן מספיק לי.
בנוסף לכל זה, יש בורא לעולם שיודע באופן מדויק את כל סודות ההפעלה לגוף שלנו, לנפש שלנו ולעולם עצמו ולגלקסיה בכלל והוא נתן לנו הוראות יצור, מה יותר הגיוני מלהקשיב למי שמבין יותר טוב מאיתנו?
לילה טוב.
אישה בזמן מחזור היא לא מצורעת או נידה או שווה לנבלה של כלב או כל חרטא וכינוי אחר שאמרתם שהתורה *עלק* טוענת שהיא.
אישה היא ערך עליון ביותר מעצפ היותה בריאה של הקב"ה.
חאלס לחפש שוביניסטיות.
אישה בזמן מחזור פגיעה *מאד* מבחינה רפואית, בזמן הזה על ידי קיום יחסי מין היא יכולה בקלות להידבק במחלות ודלקות למיניהן.
על ידי השבוע וחצי עד שבועיים האלו שהאישה והבעל שומרים נגיעה הנישואים שלהם והאהבה, התשוקה נשארת ולא נכבית, למה?כי המרחק הגופני יוצר הזדמנות לדבר, ליצור קשר רגשי, לתת מקום לגבר לדבר עם האישה ולאישה לדבר עם הגבר, על כל נושא שבעולם, ככה שבמקום שתהיה רק משיכה גופנית יש משיכה נפשית, מה שיוצר אהבה, הערכה וכו וכו וכו.
בנוסף, הגעגוע גורם לציפייה, מה שאומר, שמחכים לזמן בו יגמר הנידה משני הצדדים וזה דבר טוב בלבד. מי שטוען שבזמן הזה גבר מחפש מקור אחר להנאה הוא אידיוט ואותו הגבר שעושה דבר כזה הוא בוגד וזה לא אומר שאם הם לא היו שומרים נגיעה הוא לא היה בוגד, כי בוגד זה בוגד. נקודה.
נעשו המון מחקרים על גוף האישה והרחם, המון אני לא זוכרת במדויק מה הם אומרים אבל באופן כללי, לאחר שהמחזור מסתיים יש 7 ימים שבהם הרחם מחלים, מאחה את עצמו או משהו כזה, בימים האלה האישה עדיין בסכנה גבוהה יותר מבדרך כלל להידבק במחלות וכל מיני זיהומים וכאלה.
ביום השביעי בדיוק אחרי שהמחזור נגמר, שזה היום בו האישה טובלת זה היום בו האישה היא בזמן הפורה והמסוגל ביותר להיכנס להריון.
לסיכום, יש מיליארד ואחת דברים אדירים ונפלאים בנוגע למצווה הזו, שנמצאים מעבר לאישה טמאה בזמן מחזור אז אסור לגעת בה.
אני בעצמי לא יודעת כלום על הנושא, אבל מה שאני כן מספיק לי.
בנוסף לכל זה, יש בורא לעולם שיודע באופן מדויק את כל סודות ההפעלה לגוף שלנו, לנפש שלנו ולעולם עצמו ולגלקסיה בכלל והוא נתן לנו הוראות יצור, מה יותר הגיוני מלהקשיב למי שמבין יותר טוב מאיתנו?
לילה טוב.
חחח אני בוכה איך את עצבנית על ה
מעניין אם את רוצה לריב מכות גם עם חווה על זה שהיא הביאה לך תמחזור
מעניין אם את רוצה לריב מכות גם עם חווה על זה שהיא הביאה לך תמחזור
להגיד לך למה? *שוביניזם!!!*
איזה פשוט בורות בתשובות הרי נידה זה מבחינת הדת טומאה קשה ואסור לקיים יחסי אישות וכדי שאדם יהיה רחוק מעברה אסור לו לגעת באישתו . ושתדעו בזמן סיום הנידה זה בול זמן הביוץ . * אין קשר לשובינזם * די לרחמים העצמאיים*
אין קשר למלחייה פשוט הם לא ישנים ביחד ולא נוגעים אחד בשני, האישה נחשבת "טמאה"
אנונימית
השאלה שלך בורה
במחזור האישה נידה ואסורה על בעלה לגמרי. זה כדי שיהיה געגוע וריגוש לאחר מכן
במחזור האישה נידה ואסורה על בעלה לגמרי. זה כדי שיהיה געגוע וריגוש לאחר מכן
^^יש איסור להעביר דברים מידו לידה (וכן להפך).
"לא יגע בה אפילו באצבע קטנה, ולא יושיט מידו לידה שום דבר ולא יקבלנו מידה, שמא יגע בבשרה. (וכן על ידי זריקה מידו לידה או להיפך, אסור). (ב"י ס"ס קנ"ט והגהות ש"ד בשם המהר"ם)" (יורה דעה, סימן קצה, סעיף ב ובהגה שם).
"לא יגע בה אפילו באצבע קטנה, ולא יושיט מידו לידה שום דבר ולא יקבלנו מידה, שמא יגע בבשרה. (וכן על ידי זריקה מידו לידה או להיפך, אסור). (ב"י ס"ס קנ"ט והגהות ש"ד בשם המהר"ם)" (יורה דעה, סימן קצה, סעיף ב ובהגה שם).
איזה שטויות..
חח בוכה אני לומדת את השטויות האלה באישות ומשפחה
מה הקשר מצורעת?
בואי אני אסביר לך, בזמן מחזור האישה טמאה ולכן היא לא יכולה לגעת בבעלה. ההלכה הזאת נקבעה בגלל שככה לא יהיה סיכוי ל"פיתוי" מצד האישה או מצד הגבר לעשות ס7ס כי בזמן המחזור הרחם של האישה "מתחדש" ומנקה ממנו את כל הדם שהוכן בשביל התינוק, ואם הם יעשו משהו זה יפגע לאישה ברחם וזה יכול להוביל למצב שלא תהיה לה אפשרות להביא ילדים.
וגם באותו הקשר יש את הזמן של הנידה שזה אחרי המחזור (שעדיין אסור לגעת בבעל) שזה בערך הזמן שהרחם מרפא את עצמו. בקיצור, ההלכה הזו נקבעה אך ורק לטובת האישה למרות שזה יכול להיות מעצבן לפעמים.
בואי אני אסביר לך, בזמן מחזור האישה טמאה ולכן היא לא יכולה לגעת בבעלה. ההלכה הזאת נקבעה בגלל שככה לא יהיה סיכוי ל"פיתוי" מצד האישה או מצד הגבר לעשות ס7ס כי בזמן המחזור הרחם של האישה "מתחדש" ומנקה ממנו את כל הדם שהוכן בשביל התינוק, ואם הם יעשו משהו זה יפגע לאישה ברחם וזה יכול להוביל למצב שלא תהיה לה אפשרות להביא ילדים.
וגם באותו הקשר יש את הזמן של הנידה שזה אחרי המחזור (שעדיין אסור לגעת בבעל) שזה בערך הזמן שהרחם מרפא את עצמו. בקיצור, ההלכה הזו נקבעה אך ורק לטובת האישה למרות שזה יכול להיות מעצבן לפעמים.
תשמעי, כמעט כל אדם חי את חייו בדרך בה חייה הקהילה הקרובה שלו, ומעטים הם אלו אשר יוצאים כנגד הקונפורמיסם החברתי והולכים בדרכם האינדיבידואלית. אני אומר לא את האמת, אני לא יכול להשיב על השאלה הזו לעומק משום שאני לא מכיר את החוקים ואת ההלכה שאליהם את מדברת, ואם זאת אני אשמח שגם את מה שאימ כותב תקחי ברצינות ולא תשללי רק משום שאני לא מסוגל לררות את הקורה מנקודת המבט שלך. אני דווקא חושב שזה דבר טוב לשמוע דעה אובייקטיבית מבחוץ, גם אם לא מסכימים איתה. מבחינת האופן בו הגוף בנוי, כאשר אישה במחזור היא לא יכולה להיכנס להריון מבעלה, מה שמונע "פרו ורבו". זה משהו שניתפס בקהילות מסוימות כדבר רע, ובקהילות אחרות כדבר נורמלי לחלוטין שלא צריכה להיות אליו תגובה מיוחדת של הבעל, חוץ מלשאול מה שלום האישה ואם היא צריכה משהו. אני רק מציע את נקודת המבט שלי ואומר שבמערכת יחסים עם מישהו צריכים לפעול מתוך מחשבה מבפנים, ולא כי החברה מכתיבה לך מחשב מסויימת, לכן אני חושב שלא צריכה להיות שום תגובה כזו של בעל כאשר אשתו במחזור. אני חושב שזה חוסר כבוד לאישה, ואישה היא אדם במעמד שווה לגבר מבחינה גלובלית בינלאומית. אי אפשר לתקן או לשנות דברים בהודעה אחת, אבל אסיים במשפט הבא: את שואלת למה מסתובב גלגל אחד כשרת בעצם צריכה לשאול את עצמך מיהו זה המניע את באוטו.
מזל שאני חילונית
למרות שאני חייבת להודות זה נשמע די מגניב להיטבל במקווה
למרות שאני חייבת להודות זה נשמע די מגניב להיטבל במקווה
אנונימית
^^ זה שאת בחרת להיות "חילונית" - זה לא אומר שאת לא מחויבת להלכה ולא תתני את הדין, בדיוק כמו שכל יהודי יתן.
זה כמו חייל עריק.
זה כמו חייל עריק.
תודה, אבל אני לא זוכרת ששאלתי^^
אנונימית
היא לא מצורעת. היא נחשבת טמאה בגלל הדם ולבעלה אסור לגעת בה, היא עצמה יכולה לעשות הכל לגעת בבנות וזה
אבל לא עם בעלה.
הם יכולים לדבר והכל רגיל פשוט בלי מגע
אבל לא עם בעלה.
הם יכולים לדבר והכל רגיל פשוט בלי מגע
שואלת השאלה
מה שעשית נקרא להוציא דבר מהקשרו
מסתבר שאת לא מבינה בתחום..
לך ולהרבה מהעונים כאן אין שום מושג מה זה ההלכה וההנהגה הזו.
יש להכל סיבה, תקראי, תלמדי, תשמעי מאנשים שחוו את זה וחיים שנים עם ההלכה הזו.. ואז תדברי.
לשאלתך אני אענה בקצרה כמו שאמרו-
**התורה מכבדת נשים**
וחבל לנסות לפרש דברים ההפך
היא לא מצורעת. היא נקראת נידה
ההגבלות הקיצוניות יותר, הן גדרות כדי שלא יתפתו להגיע למגע יותר משמעותי.
פשוט מתרחקים.
עכשיו מה הקטע? שאת מתארת את זה כאילו האישה איזה שפחה שסובלת. אבל זה בדיוק ההפך. נשים אחרות היו מאוד רוצות לקבל את היחס והערך המוסף שיוצא לנשים הדתיות מזה. בימים האלו.
מצחיק שאתם מתלוננים שההלכה שובניסטית אבל אני שומעת נשים חילוניות בעבודה שלי אומרות ש"הן לא יכולות לראות אותו כבר" ו "שישכח ממני היום" ןמחליפות עצות לאיך להתחמק מהבעל כדי לא לשכב איתו.
בתור בחורה את אמורה לדעת כמה חשוב לנשים הפן הרגשי, לדעת שיש מישהו שמקשיב, שמכיר אותן באמת, שיש קשר נפשי ושצומחים ביחד. כל זה נבנה בימים האלו. זה ימים שהאישה יודעת שבעלה איתה ומקשיב לה בכל מקרה.
אני חושבת גם שזה מוכיח את הגבריות שלו, כאן הוא מראה שהוא איתה גם שלא יצא לו מזה משו גופני, ומגיעים לקשר נפשי ברמה אחרת.
שלא נדבר על ההתחדשות והטהרה פעם בחודש שזה תחושה מדהימה.
שלא נדבר על הלילה הזה שהוא וואו כי זה oקo אחרי שבועיים שלא. זו כמו התאהבות מחדש, האישה כל כך מרוויחה מזה שהוא שוב מתרגש מכל סנטימטר בגוף שלה. (מה שלא קורה אצל זוג שביחד ללא הפסקה) האישה מרגישה נחשקת ומחוזרת אחרי ההפסקה הזו, ככה שבשביל האישה זה טוב. דווקא בדבר הזה הגבר מרגיש מקופח קצת כי כאילו אסרו עליו איזה ממתק נחשק. (סורי זה הדימוי שהיה לי)
כמובן שיש את ההיבטים הרפואיים, זה שהיום ה14 למחזור זה בדיוק הביוץ ואז יש מקסימום סיכוי לפוריות.
מבחינה מינית האישה היא בשיא שלה ביום הזה מבחינת חשק לפי ההורמונים בגוף.
מה שעשית נקרא להוציא דבר מהקשרו
מסתבר שאת לא מבינה בתחום..
לך ולהרבה מהעונים כאן אין שום מושג מה זה ההלכה וההנהגה הזו.
יש להכל סיבה, תקראי, תלמדי, תשמעי מאנשים שחוו את זה וחיים שנים עם ההלכה הזו.. ואז תדברי.
לשאלתך אני אענה בקצרה כמו שאמרו-
**התורה מכבדת נשים**
וחבל לנסות לפרש דברים ההפך
היא לא מצורעת. היא נקראת נידה
ההגבלות הקיצוניות יותר, הן גדרות כדי שלא יתפתו להגיע למגע יותר משמעותי.
פשוט מתרחקים.
עכשיו מה הקטע? שאת מתארת את זה כאילו האישה איזה שפחה שסובלת. אבל זה בדיוק ההפך. נשים אחרות היו מאוד רוצות לקבל את היחס והערך המוסף שיוצא לנשים הדתיות מזה. בימים האלו.
מצחיק שאתם מתלוננים שההלכה שובניסטית אבל אני שומעת נשים חילוניות בעבודה שלי אומרות ש"הן לא יכולות לראות אותו כבר" ו "שישכח ממני היום" ןמחליפות עצות לאיך להתחמק מהבעל כדי לא לשכב איתו.
בתור בחורה את אמורה לדעת כמה חשוב לנשים הפן הרגשי, לדעת שיש מישהו שמקשיב, שמכיר אותן באמת, שיש קשר נפשי ושצומחים ביחד. כל זה נבנה בימים האלו. זה ימים שהאישה יודעת שבעלה איתה ומקשיב לה בכל מקרה.
אני חושבת גם שזה מוכיח את הגבריות שלו, כאן הוא מראה שהוא איתה גם שלא יצא לו מזה משו גופני, ומגיעים לקשר נפשי ברמה אחרת.
שלא נדבר על ההתחדשות והטהרה פעם בחודש שזה תחושה מדהימה.
שלא נדבר על הלילה הזה שהוא וואו כי זה oקo אחרי שבועיים שלא. זו כמו התאהבות מחדש, האישה כל כך מרוויחה מזה שהוא שוב מתרגש מכל סנטימטר בגוף שלה. (מה שלא קורה אצל זוג שביחד ללא הפסקה) האישה מרגישה נחשקת ומחוזרת אחרי ההפסקה הזו, ככה שבשביל האישה זה טוב. דווקא בדבר הזה הגבר מרגיש מקופח קצת כי כאילו אסרו עליו איזה ממתק נחשק. (סורי זה הדימוי שהיה לי)
כמובן שיש את ההיבטים הרפואיים, זה שהיום ה14 למחזור זה בדיוק הביוץ ואז יש מקסימום סיכוי לפוריות.
מבחינה מינית האישה היא בשיא שלה ביום הזה מבחינת חשק לפי ההורמונים בגוף.
אנונימית
devil princess לא עניתי כי עשיתי ספורט אבל זאת בדיוק הבעיה.
במקום לתת לאישה להחליט מענישים אותה ואומרים שהיא טמאה.
אני לא אמרתי אפילו פעם אחת שהרבה אוהבות לעשות סקס במחזור והתשובה היא לא, לרוב הבנות כואב במחזור ובלי קשר נראה לי שהגבר יהיה פחות בעניין לטבול את הז*ן שלו בדם ובשאריות רירית הרחם.
במקום לתת לאישה להחליט מענישים אותה ואומרים שהיא טמאה.
אני לא אמרתי אפילו פעם אחת שהרבה אוהבות לעשות סקס במחזור והתשובה היא לא, לרוב הבנות כואב במחזור ובלי קשר נראה לי שהגבר יהיה פחות בעניין לטבול את הז*ן שלו בדם ובשאריות רירית הרחם.
אנונימית
שואל השאלה:
אף אחד מכם לא סיפק לי הסבר הגיוני למה אישה נחשבת טמאה במחזור...
סבבה, יוצא מתוכה דם, וזה קצת מסריח והכל... אחלה! אבל גם יוצא מתוך אישה ולא נעים ממש להגיד בשפת רחוב נמוכה - אבל בכל זאת אגיד כדי לזעזע את נשמתכם - חרא!
זה מסריח פי מיליון מדם!!!
האם קיימת הלכה שמצווה אישה לטבול במקווה לאחר כל פעם שהיא מוציאה גדולים בשירותים???
אף אחד מכם לא סיפק לי הסבר הגיוני למה אישה נחשבת טמאה במחזור...
סבבה, יוצא מתוכה דם, וזה קצת מסריח והכל... אחלה! אבל גם יוצא מתוך אישה ולא נעים ממש להגיד בשפת רחוב נמוכה - אבל בכל זאת אגיד כדי לזעזע את נשמתכם - חרא!
זה מסריח פי מיליון מדם!!!
האם קיימת הלכה שמצווה אישה לטבול במקווה לאחר כל פעם שהיא מוציאה גדולים בשירותים???
אנונימית
כי ההלכה היהודית מטומטמת.
no offense.
no offense.
שואל השאלה:
הדת היהודית כל כך מכבדת נשים עד כדי כך שנשים לא יכולות אפילו לפסוק בעצמן הלכות שקשורות לגופן!!! וואו, בראבו ליהדות!
ממש דוגמא ומופת לכיבוד נשים...
הדת היהודית כל כך מכבדת נשים עד כדי כך שנשים לא יכולות אפילו לפסוק בעצמן הלכות שקשורות לגופן!!! וואו, בראבו ליהדות!
ממש דוגמא ומופת לכיבוד נשים...
אנונימית
גזירת הכתוב.
דיני טומאה וטהרה - הקב"ה (ישתבח שמו לעד!) זה שקובע אותם.
אנחו יכולים לחשוב על סיבות של מצוות כאלה או אחרות, אבל בסופו של דבר אנחנו מקיימים אותן, כי ככה צוה ה' יתברך. אין פה מה להתחכם.
דיני טומאה וטהרה - הקב"ה (ישתבח שמו לעד!) זה שקובע אותם.
אנחו יכולים לחשוב על סיבות של מצוות כאלה או אחרות, אבל בסופו של דבר אנחנו מקיימים אותן, כי ככה צוה ה' יתברך. אין פה מה להתחכם.
כבוד לא נמדד בפסיקה וזה ממש נאיביות לחשוב כך הרי ברור שהגברים עסקו בתורה והנשים עסקו בחינוך הילדים ובעבודות של נשים . הכבוד לאישה נמדד ברגש ביחס
למה שנשים תפסקונה לעצמן? מה זה השטויות האלה? כח העניין - זה לקיים את רצון ה' יתברך, לא מה שנראה לנו.
שואל השאלה:
player
אני במחזור ואני עצבנית בטירוף...
אז תזהר שאני בטעות פתאום לא אריב איתך מכות... ולא רק שאני אפרק לך את הצורה,
אני גם אטמא אותה עד היסוד!!!
player
אני במחזור ואני עצבנית בטירוף...
אז תזהר שאני בטעות פתאום לא אריב איתך מכות... ולא רק שאני אפרק לך את הצורה,
אני גם אטמא אותה עד היסוד!!!
אנונימית
אבל תבואי באמת עם ראש פתוח להקשיב ולא רק לתקוף סתם תחשבי על כל הנשים בתנ"ך אם התורה הייתה שוביניסטית היא הייתה מקטינה את מעשי הנשים למרות שפועל אנו רואים שיש כבוד רב לאמהות ולשאר נשים ראיה - הקב"ה אמר לאברהם לשמוע בקול שרה.
לגבי הדם והחרא שאמרת - במחזור יש טומאה גובהה לדעתי האישית זה בגלל הנושרת שנועדה להיות על מנת להזין את העובר ולתחזק אותו החשיבות שלו היא מבחינת יצירת חיים ועל כן הרמה הרוחנית שלו משמעותית יותר ולכן הטומאה שלו תיהיה יותר גדולה .
שואל השאלה:
אה, באמת??? רצון ה' יתברך זה שגברים יפסקו לנשים!!!?
איך אתה כל כך בטוח בזה? ה' יתברך התגלה אליך מתוך סנה בוער וזה מה שהוא בישר לך?
אתה יכול בבקשה לשאול בשמי את ה' יתברך אם הרצונות שלו שיוויוניים? אם רצונו זה שגברים יפסקו לנשים...
הייתכן שרצונו גם יהיה שנשים יפסקו על גברים?
אה, באמת??? רצון ה' יתברך זה שגברים יפסקו לנשים!!!?
איך אתה כל כך בטוח בזה? ה' יתברך התגלה אליך מתוך סנה בוער וזה מה שהוא בישר לך?
אתה יכול בבקשה לשאול בשמי את ה' יתברך אם הרצונות שלו שיוויוניים? אם רצונו זה שגברים יפסקו לנשים...
הייתכן שרצונו גם יהיה שנשים יפסקו על גברים?
אנונימית
אכן, ה' קבע שהפסיקות מסורות לחכמים:
"כִּי יִפָּלֵא מִמְּךָ דָבָר לַמִּשְׁפָּט, בֵּין דָּם לְדָם, בֵּין דִּין לְדִין, וּבֵין נֶגַע לָנֶגַע, דִּבְרֵי רִיבֹת בִּשְׁעָרֶיךָ. וְקַמְתָּ וְעָלִיתָ אֶל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר ה' אֱלֹהֶיךָ בּוֹ. וּבָאתָ אֶל הַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם, וְאֶל הַשֹּׁפֵט אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם, וְדָרַשְׁתָּ וְהִגִּידוּ לְךָ אֵת דְּבַר הַמִּשְׁפָּט. וְעָשִׂיתָ עַל פִּי הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ מִן הַמָּקוֹם הַהוּא, אֲשֶׁר יִבְחַר ה' וְשָׁמַרְתָּ לַעֲשׂוֹת כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ. עַל פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ, וְעַל הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר יֹאמְרוּ לְךָ - תַּעֲשֶׂה. לֹא תָסוּר מִן הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹאל" (דברים יז, ח-יא).
"כִּי יִפָּלֵא מִמְּךָ דָבָר לַמִּשְׁפָּט, בֵּין דָּם לְדָם, בֵּין דִּין לְדִין, וּבֵין נֶגַע לָנֶגַע, דִּבְרֵי רִיבֹת בִּשְׁעָרֶיךָ. וְקַמְתָּ וְעָלִיתָ אֶל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר ה' אֱלֹהֶיךָ בּוֹ. וּבָאתָ אֶל הַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם, וְאֶל הַשֹּׁפֵט אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם, וְדָרַשְׁתָּ וְהִגִּידוּ לְךָ אֵת דְּבַר הַמִּשְׁפָּט. וְעָשִׂיתָ עַל פִּי הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ מִן הַמָּקוֹם הַהוּא, אֲשֶׁר יִבְחַר ה' וְשָׁמַרְתָּ לַעֲשׂוֹת כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ. עַל פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ, וְעַל הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר יֹאמְרוּ לְךָ - תַּעֲשֶׂה. לֹא תָסוּר מִן הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹאל" (דברים יז, ח-יא).
devil princess, אז את טוענת שהתורה שוביניסטית? כי אם כן את טועה
שואלת השאלה את מדברת כמו ילדה בת 3 עם ראש קטן
למה חשבת שיתנו לך לפסוק לעצמך?
עם כל החוכמה והידע שלך את מבינה פחות מבורא עולם.
זה כמו שתגידי שביבי יבוא ויגיד לכל אחד לפסוק לעצמו חוקים.
את מבינה שיש סדר והיררכיה בעולם?
הוא השולט והוא יקבע את החוקים
למה חשבת שיתנו לך לפסוק לעצמך?
עם כל החוכמה והידע שלך את מבינה פחות מבורא עולם.
זה כמו שתגידי שביבי יבוא ויגיד לכל אחד לפסוק לעצמו חוקים.
את מבינה שיש סדר והיררכיה בעולם?
הוא השולט והוא יקבע את החוקים
אנונימית
שואל השאלה:
כמה מזל יש לנו שביבי הוא לא בורא עולם...
אם הוא היה בורא עולם, הוא בטוח בכלל לא היה מאפשר לנשים לשבת בכנסת ישראל!!!
כי הן הרי ילדותיות עם ראש קטן... " נשים דעתן קלה " כמו שאמרו חכמינו הגברים...
הן לא ראויות לזכות בכלל לשבת במקום כזה!!!
הן ראויות רק לבשל, לנקות, לפתוח רגליים ולקוות שיזריעו אותן בהצלחה...
כדי שפן חלילה הן לא יבזבזו הזדמנות לילד, ובורא עולם לא יעניש אותן וינדה אותן לשבועיים!!!
כמה מזל יש לנו שביבי הוא לא בורא עולם...
אם הוא היה בורא עולם, הוא בטוח בכלל לא היה מאפשר לנשים לשבת בכנסת ישראל!!!
כי הן הרי ילדותיות עם ראש קטן... " נשים דעתן קלה " כמו שאמרו חכמינו הגברים...
הן לא ראויות לזכות בכלל לשבת במקום כזה!!!
הן ראויות רק לבשל, לנקות, לפתוח רגליים ולקוות שיזריעו אותן בהצלחה...
כדי שפן חלילה הן לא יבזבזו הזדמנות לילד, ובורא עולם לא יעניש אותן וינדה אותן לשבועיים!!!
אנונימית
בורא עולם לא אמר את זה תפסיקו לדחוף לו מילים לפה ולדבר בשמו.
אנונימית את פשוט פרובוקטורית שמחפשת רחמים עצמאיים ואת זאת שמורידה את הכבוד והדרגה של הנשים עם אמירות מהסוג הזה .
שואלת השאלה, מזל כן, אבל את לא יכולה להכחיש את זה שבנות עובדות וקובעות החלטה יותר עם הלב בקטע ריגשי מאשר בנים
ואוו כן אפשר להכחיש את זה מה זאת ההכללה הזאת
אנונימית
שואלת השאלה:
תקפצי.
באמת.
את יכולה לעשות כמה סימני קריאה שבא לך.
את מוציאה את הכעס שלך במקום הלא נכון..
אני דתיה ואני מרכישה כל כך בנוח וכל כך טוב.
חבל שאת מפרשת לא נכון כל בדל מידע שיש לך ומעוותת אותו
תקפצי.
באמת.
את יכולה לעשות כמה סימני קריאה שבא לך.
את מוציאה את הכעס שלך במקום הלא נכון..
אני דתיה ואני מרכישה כל כך בנוח וכל כך טוב.
חבל שאת מפרשת לא נכון כל בדל מידע שיש לך ומעוותת אותו
אנונימית
אישה בתקופה הנ"ל לא נחשבת למצורעת אלא אסורה על בעלה וידוע שהתקופה הזאת של האיסור דווקא תורמת לחיזוק הקשר.
שואל השאלה:
אני לא קופצת...
רק את קופצת מצד לצד וגם שורקת כשהבעלים שלך זורק לך זרעים לתוך הכלוב הכל כך נוח והטוב שכלאו אותך בו!
אני לא קופצת...
רק את קופצת מצד לצד וגם שורקת כשהבעלים שלך זורק לך זרעים לתוך הכלוב הכל כך נוח והטוב שכלאו אותך בו!
אנונימית