35 תשובות
כי אסור להן להראות כאילו בשביל צניעות
למה מינוס מה לא נכון פה
למה מינוס מה לא נכון פה
מטעמי צניעות יש כל כך הרבה הסברים על זה אני אתן לך הסבר אחד ששיער הוא מושך והיא רוצה לשמור את היופי שלו לבעלה.
זה רק קהילה קיצונית מאוד מגלחת
לרוב מי שגוזרת כי פשוט לא נוח מתחת לפאה/מטפחת
לרוב מי שגוזרת כי פשוט לא נוח מתחת לפאה/מטפחת
שואל השאלה:
ולמה אז הם לובשות פאות וטפחות?
ולמה אז הם לובשות פאות וטפחות?
אנונימית
שואל השאלה:
אוקיי תודה
אוקיי תודה
אנונימית
כדי לכסות את השיער.
אין דבר כזה חצי
זה ממש חרטא
זה עדיין לא צנוע כי רוב השיער בחוץ
לידע כללי
זה ממש חרטא
זה עדיין לא צנוע כי רוב השיער בחוץ
לידע כללי
כי השיער הטבעי שיוצא מהגוף לפי ההלכה צריך להסתיר אותו
מותר עד 2 אצבעות לחשוף שיער
מותר עד 2 אצבעות לחשוף שיער
שטויות אם תשאלי אותי. מה הפואנטה של החרדיות לא להראות את השיער האמיתי שלהן אבל כן לשים פאה שיפה פי 5 מהשיער שלהן... מה "צנוע" פה
אנונימית
כי ההלכה היא לכסות את הראש. ההלכה היא לא להיות מכוערת^
הצניעות היא לא כיעור.
הצניעות היא לא כיעור.
ךא אמרתי שזה בסדר. גם בעיני זנ חרטא רצינית.
הרעיון של פאה זה שידעו להבדיל אם היא נשואה או לא.
הרעיון של פאה זה שידעו להבדיל אם היא נשואה או לא.
לא צריך בגלל זה לשים פאות של שקל אבל מםה ועד שיער באורך 60 סנטימטר זה כבר בעיה
זה לא בשביל להבדיל מי רווקה ומי נשואה.
בעבר היו מקומות (תימן למשל) שכולן כולל הרווקות כיסו את הראש.
בעבר היו מקומות (תימן למשל) שכולן כולל הרווקות כיסו את הראש.
הצניעות היא לא כיעור... אז מה לא צנוע בשיער? זה סך הכל שיער. זה כאילו שהאישה תהיה פחות "מושכת"
אנונימית
כן זה כן ^ אומנם זאת לא הסיבה היחידה כמובן אבל כן זאת אחת מהן
יש כל כך הרבה פירושים ללמה צריך להסתיר שיער.
הראשון שיבדילו גברים שהיא נשואה ויש גם את העניין שצריך להיות צנועה ולהסתיר את השיער הטבעי שיוצא מהראש
אבל ההלכה לא אומרת ללכת ולהיות מכוערת כי אז הגבר שלה כבר לט ירצה אותה.
ההלכה מתירה עד 2 אצבעות לחשוף שיער בכיסוי ראש יש את המחמירים שמגלחות את הראש. שוב כל זה לפי ההלכה.
הראשון שיבדילו גברים שהיא נשואה ויש גם את העניין שצריך להיות צנועה ולהסתיר את השיער הטבעי שיוצא מהראש
אבל ההלכה לא אומרת ללכת ולהיות מכוערת כי אז הגבר שלה כבר לט ירצה אותה.
ההלכה מתירה עד 2 אצבעות לחשוף שיער בכיסוי ראש יש את המחמירים שמגלחות את הראש. שוב כל זה לפי ההלכה.
לא מותר חצי לאף אחד.
מותר מקדימה לפי הרב עובדיה יוסף שיראו שיער
אבל נגיד סרט או המטפחות של האמצע שיש שיער משתי הצדדים, בפירוש בעייתי.
תאמינו לי חקרתי את הנושא הזה יותר מדי
מותר מקדימה לפי הרב עובדיה יוסף שיראו שיער
אבל נגיד סרט או המטפחות של האמצע שיש שיער משתי הצדדים, בפירוש בעייתי.
תאמינו לי חקרתי את הנושא הזה יותר מדי
"כל זה על פי ההלכה" אה טוב אני בטוחה שבהלכה אמרו בדיוק שתי אצבעות.. זה הכל המצאות של רבנים
אנונימית
היי
מה שרבנים אומרים זה לא המצאה.
הם לא התירו סתם ככה. יש להם סיבות ומקורות לזה.
מה שרבנים אומרים זה לא המצאה.
הם לא התירו סתם ככה. יש להם סיבות ומקורות לזה.
שמעי לא מתאים הזילזול שלך לא באלך להאמין בזה אל תאמיני אבל אל תזלזלי ברבנים. ^^
יש המון דברים שרבנים אומרים שעם השנים נהיה מקובל.. מה למשל זה שאסור לאכול עוף עם חלב? אין את זה בשום מקום זה המצאה
אנונימית
דווקא אני כן אזלזל
אנונימית
זה סייג כדי שלא יעבורו את "לא תבשל גדי בחלב אימו" אם אני לא טועה.
לכל דבר יש הסבר אם תחפשי
להגיד שכולם ממציאים זה הכי קל
לכל דבר יש הסבר אם תחפשי
להגיד שכולם ממציאים זה הכי קל
לא תבשל גדי בחלב אמו ושוב את יכולה להאמין במה שאת רוצה השאלה הייתה למה שמים כיסוי ראש אז אם את לט מטמינה בזה זה פשוט לא נוגע אלייך.
את יכולה לזלזל זה לא מביא לך כלום חוץ מחוסר כבוד כלפי עצמך, מבקשים ממך לא לזלזל לא צריך לעשות דווקא.
את יכולה לזלזל זה לא מביא לך כלום חוץ מחוסר כבוד כלפי עצמך, מבקשים ממך לא לזלזל לא צריך לעשות דווקא.
אפשר למצוא הסבר להכל... זה לא אומר שזה לא מומצא. אם אין את זה בפירוש בתנך למה להוסיף עוד מצוות?
אנונימית
נערת אדידס בדיוק כתוב "לא תאכל גדי בחלב אימו" ממתי עוף זה גדי? זה לא קשור אפילו מילא בקר פרה אבל לעוף אין קשר
אנונימית
^בדיוק מה שאני אומרת. זה לא כתוב בתנך או בהלכה או לא יודעת מה זה המצאה של בני אדם בדיוק כמו רוב המצוות שיש היום
אנונימית
הכוונה היא לדברים בשריים, התנך הוא מלא בפירושים, תסמכי עליי שלא אני פירשתי אותו אני לא ברמה הרוחנית המתאימה.
הבנתי אבל הפירושים האלה לא נחוצים ובגלל זה אני לא מאמינה בהם. פשוט אנשים הולכים כמו עדר אחרי כולם בלי לחשוב. מי יכול לפרש את מה שאלוהים אומר? רב? ממש לא
אנונימית
נערת אדידס^ אין מה להתווכח עם מישהי שבטוחה שהיא יודעת הכל ולא מוכנה להקשיב.
שחררי מותק
שחררי מותק
נראה לי שגם אתן בטוחות שאתן יודעות הכל ומקובעות על זה.. אני לא חושבת שאני יודעת הכל פשוט אני מביאה לכן עובדות ואתן חוזרות רק על מה שאני אומרת וזה מחזק את הטענה
אנונימית
מטעמי צניעות
הרוב לא מגלחות.
המקור הוא המשנה בכתובות שאומרת שמי שיוצאת בלי כיסוי ראש רשאי בעלה לגרש אותה בלי כסף הכתובה.
התלמוד הבבלי (כתובות עב ע"ב) מביא לכך מקור מדין סוטה שצריך לפרוע את שערה, ומשם הוא מסיק שמנהג בנות ישראל ללכת בראש מכוסה.
האמת שלא ברור לי כלל איך זה קשור לצניעות, ומי שאומר כך אינו אלא טועה ומטעה.
המקור הוא המשנה בכתובות שאומרת שמי שיוצאת בלי כיסוי ראש רשאי בעלה לגרש אותה בלי כסף הכתובה.
התלמוד הבבלי (כתובות עב ע"ב) מביא לכך מקור מדין סוטה שצריך לפרוע את שערה, ומשם הוא מסיק שמנהג בנות ישראל ללכת בראש מכוסה.
האמת שלא ברור לי כלל איך זה קשור לצניעות, ומי שאומר כך אינו אלא טועה ומטעה.
מה זה לא ברור לך איך זה קשור לצניעות?
כדי שאם יראו אישה עם כיסוי ברחוב ידעו ישר שהיא נשואה וחס ושלום לא יחשבו עליה כל מיני דברחם בעודה אשת איש.
אם אתה לא יודע זה לא אומר שזה טעות^
תברר
כדי שאם יראו אישה עם כיסוי ברחוב ידעו ישר שהיא נשואה וחס ושלום לא יחשבו עליה כל מיני דברחם בעודה אשת איש.
אם אתה לא יודע זה לא אומר שזה טעות^
תברר
דבר ראשון, אני בן.
יש נימוקים לזה שזה לא ברור לי:
(א) זה לא "תרי עברי דנהרא" כך שאין מה שיחייב את האישה לכסות את שער ראשה.
(ב) אם אכן זה מטעמי צניעות אז גם בתולות צריכות לכסות שערן, בתולות לא צריכות את לכסות שערן, מכאן: זה לא מטעמי צניעות.
(ג) אין שום דבר לא צנוע בשער, הכול תלוי באם האישה רגילה לגלות את שערה או לכסותו (אורח חיים סי' עה, עפ"י ראבי"ה והגהות מיימוניות)
יש נימוקים לזה שזה לא ברור לי:
(א) זה לא "תרי עברי דנהרא" כך שאין מה שיחייב את האישה לכסות את שער ראשה.
(ב) אם אכן זה מטעמי צניעות אז גם בתולות צריכות לכסות שערן, בתולות לא צריכות את לכסות שערן, מכאן: זה לא מטעמי צניעות.
(ג) אין שום דבר לא צנוע בשער, הכול תלוי באם האישה רגילה לגלות את שערה או לכסותו (אורח חיים סי' עה, עפ"י ראבי"ה והגהות מיימוניות)
באותו הנושא: