67 תשובות
הגיוני, יש אתיופים עם גנים בהירים יותר מהשאר.
אישית, אנשים שלא יודעים עליי שואלים לא מעט אם אני ערביה/ תימניה, למרות שאני אתיופית משני הצדדים.
מניחה שהגנים שלך קצת יותר כהים מהגנים שלה, אין בזה שום דבר מוזר.
Q_e
חחח יש אתיופים שלמים גם בצבע לבן (כמו של מזרחים לא של אשכנזים) בת דודה שנייה שלי היא אתיופית לבנה והיא אתיופית שלמה
העדה האתיופית ממש מגוונים בצבע עור
אנונימית
בטח קיבלו אותה במשפחה שלך כי היא אתיופית בהירה נכון?
אנונימית
שואל השאלה:
אנונימית נראלך שבמשפחה שלי יש עניין לצבע?! ממש לא
אנונימית
שואל השאלה:
לא אנימה גירל אני עוקבת אחריה באינסטגרם ואני מכירה אותה היא יוצאת מלא והיא מטיילת עם אחי הרבה היא לא ילדת בית..
אנונימית
חחח אנימה גירל מה קשור
זה גניםם ושואלת השאלה אז עכשיו סוףסוף תביני שאין מראה אחד לאתיופים ואנחנו הכי מגוונים
אני מקווה שעכשיו כבר אין לך תמונה בראש של איך אתיופי אמור להיראות,ושמישהו יגיד לך שהוא אתיופי לא תהיי בהלם
אנונימית
שואל השאלה:
אנונימית את מוציאה דברים מהקשרם.. אני יודעת שאתיופים מגוונים ויש מלא גוונים זה ברור ומי כמוני שאני גם באה מעדה ומשפחה שגם בה יש גוונים. אבל פשוט לא חשבתי ברמה שזה הגיוני שאדם שחור יהיה יותר בהיר מאדם שהוא לא שחור זאת אומרת אני כן שחורה אבל הבנת את הנקודה שלי בקיצור
אנונימית
^היא לא.. עובדה שעליה רואים שהיא אתיופית ועלייך לא
פשוט הגוון שלה בטח צהוב ושלך אדום אז זה נראה בהיר יותר.. גם לי קרה הרבה פעמים שראיתי אנשים לא אתיופים שאני יותר בהירה מהם כי הגוון שלי צהוב ושלהם זה גוון אדום
גוון צהוב זה של אפריקה גוון אדום זה שלכם השחומים וההודים
אנונימית
אבל נגיד בת דודה שניה שלי יש לה גוון כמו של מזרחים וגם יש לה פנים של מזרחים אבל היא אתיופית שלמה
אנונימית
אתיופים לא שחורים בפעם האלף אין סיכוי באמת שאדם שחור יהיה יותר בהיר ממך
שואל השאלה:
אנונימית זה לא גוון אדום זה גוון חום על מה את מדברת
וסטרנגר1 אתיופים לא שחורים? הם מהגזע השחור הם שחורים שלמים תגידי מה יש לך?
אנונימית
תבדקי בגוגל. שאתיופים (הגויים) הם שמים בדיוק כמו ערבים ויהודים. השחורים לא באו משם הם באו מחם הם חמים.
שואל השאלה:
תקשיבי האתיופים היהודים והנוצרים הדת שלהם אולי שונה אבל הגזע שלהם הוא גזע השחור אין פה בכלל ויכוח אז יש גם שחורים שהם יהודים.
להגיד שהם לא שחורים מצטערת זה בורות
יש גזע לבן יש גזע שחור ובניהם יש הרבה מעורבים מרוקו לדוגמה היא מעורבת היא נמצאת באפריקה והיופי שלהם הוא לא לבן. לפני הרבה מאד זמן ובכלל האנשים הראשונים היו שחורים.
אנונימית
לא הבנת למה את זורקת מידה לא קשור ואומרת בורות בורות זה לא עושה אותך חכמה את יודעת
את, סליחה על המילה מטומטמת. למרות שאת מאנונימי אני יודע מי את בגלל השאלות והדיבור היחודי ( ומהטומטם שלך). "יש גזע שחור ויש גזע לבן" תגידי מה את באווטר איזה גזע שחור וגזע לבן יש איזה שש גזעים " "ובניהם יש מעורבים כמו המרוקאים" מי שלא לבן ולא שחור הוא מעורב? את ראית איך נראה אדם מעורב ? לא מרוקאי. מרוקאים הם מהגזע הלבן הקווקזי. "האנשים הראשונים היו שחורים" תפסיקי לזרןק מידע ויהיה קשה יותר לאתר אותך. אני אמשיך בתגובה הבאה
שואל השאלה:
סטרנגר1 תגידי את בריאה ?! את יודעת בכלל מה זה קווקזי ?! קווקזי זה לבן !! בעולם בכלל מחשיבים קווקזי למילה נרדפת לאדם לבן! מרוקאים הם לא לבנים הם מעורבים משנים...
כרגע בעולם יש גזעים שונים ולוקחים אנשים שבאים מעדות המזרח ופשוט קובעים להם גזע לפני מלא מלא שנים הם לא היו נראים ככה בכלל מה את ממשיכה את התאוריה של היטלר תורת הגזע ?! פעם לא היו גזעים כול העולם הוא מעורב במידה! אם תקחי מרוקאי או תמני או כל אחד מעדות המזרח או לטיני ותחקרי את הדורות דורות שלהם תביני שיש שם אדם שחור ואדם לבן! כולם מעורבים חוץ מלבנים שלמים או שחורים שלמים תגדלי קצת ותלמדי מה נראלך מרוקו באפריקה ובפוקס יצאה בהירה?! לכי תלמדי זריז
אנונימית
שחורים בכל הגוונים
גם ביונסה שחורה והיא בהירה ממש
ואתיופים הם השחורים הכי טהורים מכל השחורים
כי אתיופיה המדינה היחידה באפריקה שהייתה תמיד עצמאית במדינות אחרות באפריקה הם התערבבו עם הכובשים האירופאים תראי שבקונגו מדברים צרפתית למשל ובסודן מדברים ערבית
באתיופיה אין שפה של עמים אחרים כי לא נכבשנו ואנחנו השחורים הכי טהורים שם
אנונימית
ביונסה שחורה? כולם יודעים שהיא מעורבת את מנסה לחרטט אותי שחורים זה האנשים במערב מרכז חלק מדרום וחלק מצפון אפריקה שלא התערבבו. הם כהים מאוד ובעלי שפתיים גדולות. לא תראה אותם עם שיער חלק טבעי כמעט תמיד. זה שחורים אה וגם הקטע עם האף הרחב
אולי זה יוצא ככה כי חצי האי ערב היה פעם חלק ממזרח אפריקה אז כאילו זה מראה בדנא את האיזור הזה מהתקופה שהאיזור היה חלק מאפריקה.
אנונימית
לא כל מי ששם יש לבנים בדרום אפריקה כבר טעות. יש את העמים החבשים שהם לא שחורים והם קוראים לעצמם "אדומים" מכיוון שצבעם אינו שחור זה לקחתי מויקיפידה. ויש גם בניגריה או משהו שמעתי קבוצה של אנשים קיצר לא משנה לא כל מי שאפריקאי שחור
לא הבנתי מה יוצא ככה ?
לא כולם עם אף רחב.. בניגריה יש קבוצה אתנית בשם fulani שהם נראים ככה
אנונימית
לך יש ראש גזעני אתה חושב שלשחורים יש מראה אחד ומי שנראה שונה מהמראה הזה הוא לא שחור
אנונימית
אה תודה באחת מהתגובות דיברתי עליהם ואמרתי שלא כל האפריקאים שחורים כי יש אותם גם אבל לא זכרתי את השם
למה אתה חושב שהם לא שחורים? כי אין להם אף רחב ושפתיים גדולות? אתה מבין כמה גזעני אתה? לך תטייל באפריקה תראה שם את כל הסוגים של אנשים אפריקה זאת היבשת הכי מגוונת
וכולם שחורים.
אנונימית
זה נכון שלכל גזע יש מראה מסויים. לאסייתים חוץ מהודים יש מראה מסויים שאת מדמיינת בראשך כרגע. ללבנים יש מראה מסויים שאת מדמיינת בראשך . וגם לשחורים יש
אפריקה זו היבשת הכי מגוונת." מבחינה תרבותית היא בהחלט הכי מגוונת. גם מבחינה גנטית מכיוון שיש שם ערבים, שחורים,חבשים אירופאים אסייתים ועוד גזעים שאינם שחורים
^אתה מלא ברגשי נחיתות ולא רוצה להיות שחור אבל אתה שחור.
שאנשים רואים אותך הם רואים אדם שחור. ולשחורים אין מראה אחד אנחנו לא תאומים כולנו
יש אצלנו את כל הגווני עור ואת כל סוגי הפנים והשיער
אנונימית
יש גם אנשים כמוך שרואים את ביונסה ורואים שחור. למרות שהיא נראית יותר אירופאית משחורה. זה לא הופך את זה לעובדה. אני מדבר עובדות, את מדברת מהרגש אז איך אני מלא ברגשי נחיתות? אם אני אלך לדרום סודן הם יראו בי שחור? הם יחשבו שאני אמריקאי מעורב או חבשי אם יקלעו נכון. אני מסתכל על עצמי במראה והצבע שלי הוא לא שחור. אני בצבע כתום חום כזה את יודעת. לעומת שחורים שהם שחורים חומים.
לא שחשבתי שאת לא המשתמשת ethiopian1 אבל למי שקורא את זה זה הוכח כי כתבת " אנחנו לא כולנו תאומים" ודיברת על שחורים.
^חחח תמשיך לחשוב שאתה הודי או ערבי
אתה שחור למרות שאתה לא אוהב את זה. ואף שחור הוא לא בצבע שחור חוץ מהדרום סודנים שאר האפריקאים השחורים הם חומים
ואתיופים הם גם שחורים. אנחנו סובלים מגזענות כמו כל שחור אחר בעולם הזה ותיהיה בטוח שאם תלך לאמריקה ישמצב תחטוף ירייה משוטר
אנונימית
אני חבשה. וה אין דנא שחור אחד בגופי אני גאה להיות יהודי אתיופי.
רוב השחורים לא חוטפים ירייה משוטר. וזה שאני בהיר עור ( משום שאני לא שחור אלא אתיופי) יקטין את הסיכויים שלי למות . כי פסיכולוגית האיש מולי רואה( יותר נכון חושב) שיש לי צד אירופאי כי אין שחורים כאלה בהירים אז אני נחשב פחות עבריין.
^חחח אני מתה כמה שאתה שונא את עצמך
אתה באמת חושב שאתה לבן או ערבי? העולם הזה גרם לך לשנוא את עצמך אני מרחמת עלייך..
אנונימית
את כאילו סתומה בכך אני כותב לך בכל תגובה שאני חבשה. חית בית שין הי. מה הסנפת תגידי מה יש לך?
אפילו ביונסה וכל האפרו אמריקאים שהם באמת מעורבים נחשבים שחורים למרות שיש אצלם בהירים ממש כמו ביונסה וניקי מינאג' וקרדי בי. אז אתה חושב שאותך לא רואים בתור שחור חח?
אפילו פה בארץ אתה רואה שאנחנו האתיופים עוברים גזענות למה? כי אנחנו ש ח ו ר י ם
אנונימית
כתבתי גם שאני גאה להיות יהודי אתיופי.
את לא יכולה לקרוא לאנשים מעורבים אפרו אמריקאים. זה כמו לקרוא להם לבנים. זה לא נכון, הם מעורבים, לא זה ולא זה. אני לא ידעתי עד עכשיו ממך שלקארדי בי יש צד שחור כלשהו. היא נראית לבנה שזופה מי מחשיב את ביונסה ואלה שחורים? אם כבר שחורים מתעצבנים שתמיד שיש דמות "שחורה" זו דמות שחצי מהשושלת הגנטית שלה הם אנשים מאירופה. זה באמת מעצבן מבין אותם
תקשיבי לא אכפת לי איך אנשים מטומטמים קוראים לי אני יהודי אתיופי הם גם יקראו לי אפרו אמריקאי אם אני אתהלך באמריקה ואני אתקן אותם לא אגיד " אה הם קוראים לה ככה אז אני אפרו אמריקאי" קצת עמוד שדרה לא יזיק. שאגב לא נראה לי שזאת הבעיה שלך. נראה לי שאת מזדהה כל כך חזק עם הגזענות שהם חווים כי גם את חווה עד כי את שוכחת שאת יהודייה ישראלית ממוצא אתיופי.
חמוד שמעת על ד"ר טדרוס? איש ממוצא אתיופי יו"ר ארגון הבריאות העולמי שהרבה כועסים עליו בגלל התפשטות הקורונה וקיללו אותו שחור ונגרו. הנה סרטון קצר שהוא מדבר על המילים הגזעניות נגדו.
אולי זה יעזור לך לקלוט שאתיופים הם אפריקאים שחורים לכל דבר
אנונימית
נכון אני יהודית ישראלית ממוצא אתיופי ואני שחורה כי אני אתיופית. אתה זה שקשה לך לקבל את העובדה שאנחנו שחורים אתה כנראה חושב שזה משהו נחות
אנונימית
זה שאנשים קוראים לו נגרו( שאגב מצחיק כי אתיופים הם לא נגרו וזו עובדה כי יש גזע שנקרא נגרואיד ואתיופים לא כלולים שם. לא אני קבעתי את החוקים.) לא אומר כלום. שוב פעם אמרתי זה לא משנה איך אנשים קוראים לך. לי קראו כושי( אנלא כושי) ושוקולד. האם אני כושי ושוקלד? אנשים לא קובעים מי אתה אז מה את מנסה להגיד פה ?
איזו עובדה בדיוק ? יש גזע שחור שנקרא נגרואיד. נגרו אומר שחור. אתיופים לא כלולים בגזע הזה ולא בגלל שהם מעורבים.
^טוב אתה בדעה שלך שאתה לא שחור ולא אפריקאי חח
אני בדעה שלי (ושל רוב האנשים) שאנחנו כן שחורים וכן אפריקאים
אנונימית
אני בדעה שלי שאני לא אפריקאי? אמרתי שאנלא אפריקאי? רמת האייקיו שלך יותר נמוכה מים המלח סליחה על הביטוי את פשוט אומרת דברים לא קשורים רק בריאות
טוב שאתה לא שחור חחח
תמשיך לחיות בסרט שאתה לא שחור כי אתה כן
אנונימית
הא באמת אני שחור ?
בצד יש תמונה של קרן אפריקה אנלא טוען אתיופיה אריתראיה ואולי סומליה
כן אנחנו שחורים. ואתה צריך להיות גאה בזה
אנונימית
מה הבעיה שלך להתגאות בזה שאת חבשה. באתיופיה החבשים גם היו לוקחים כעבדים שחורים אמיתיים( כהים מאוד עם שפתים ואף גדול כי צריך לציין את זה בשבילך) בגלל הצבע. הם לא היו רואים עצמם כשחורים כי הם לא
^נכון קווקזים זה גם הודים וערבים אבל היום יש לזה כוונה אחרת זה רק מי שהוא לבן אירופאי
אבל אתיופים לא קשורים לזה אנחנו מהקבוצה של black african כל מי שהוא בסאב סהרה אפריקה הוא בלאק אפריקן
אנונימית
נו עוד פעם את זורקת עובדות מה הקשר שאתיופיה לא נכבשה? ? תראי ביוטיוב אתיופים עושים בדיקת דנא יוצא להם כמעט חצי דנא ערבי. ואם ערבים היו מעורבים לא היה כזה דבר דנא ערבי יא אהבלה ואני בן
קווקזי זה לא רק אירופאים, ערבים והודים הם קווקזים גם. לא יודע למה בכלל שתחשבי שהם גזע שונה הם לא נראה שונה מספיק בשביל לביות גזעים שונים. ערבים הם לא מעורבים ואין אחד שאומר את זה את מסיקה סתם מעצמך הם פשוט אנשים קווקזים שהיו בצפון אפריקה ומזרח תיכון הרבה זמן ככה שנהיו קצת יותר חומים. את יודעת מה זה תורת הגזע? אני שואל ברצינות ואם כן תסבירי לי הוד מעלתך
כנסי לקישור זה מדבר על הגולגולת הקווקזית. ויש שם את קרן אפריקה ששם אתיופיה
אני יודעת שהיו לוקחים גם לסבתא שלי הייתה משרתת בריה שלדעתי זה מזעזע וזה בושה לנו.
זה כמו המלחמה בסודן שהם רוצחים אנשים מהעם שלהם שכהים יותר זה מפגר
בעולם המערבי צוחקים על זה אנחנו כולנו שחורים לא משנה הגוון, תראה ששחור ולבן מביאים ילד ואם הילד יוצא כהה אפילו מוקה הוא נקרא שחור
אנונימית
הילד לא מקרא שחור הוא נקרא מעורב בעבדות משום שלבנים לא רצו להיטמא בדם השחור הם קבעו שכל אחד גם עם סבא שחור וכל המשפחה לבנים נחשב לשחור ויהיה עבד. היום למרבה ההפתעה אין עבדות וממה שאני רואה ילד מעורב נקרא ילד מעורב או לייט סקין שאומר עור בהיר.
כן ברצח העם בדארפור שבסודן הרגו את הילידים שם. הילידים הם הסודנים השחורים שאת רואה בדרום סודן ובארץ אם יצא לך .הסודנים שאת רואה בצפון סודן הם מעורבים קשות עם ערבים ויש כאלה שם שמזדהים כערבים וכולם מדברים ערבית שם.
שואל השאלה:
סטרנגר או טרסגנדר תיסבכת בקיצור אתיופים הם שחורים וזהו מה הוויכוח בכלל באמת מעניין אותי בת כמה את אני בת 21 ולמדתי ויודעת יותר היסטוריה ממך זה בטוח.
מה הבעיה גם בלהיות שחור נשמעת עם רגשי נחיתות עמוקים
אנונימית
את לא יודעת יותר ממני. לך יש כל כך הרבה רגשי נחיתות שכל שאלה שלך באתר זה שאת מתחזה למישהי לא אתיופית ושואלת שאלה על אתיופים כאילו את לא יודעת תתשובה אבל מנסה בעצם להוציא אותם בורים וגזענים. אין בעיה בלהיות שחור הבעיה היא להמשיך להגיד שאתה שחור למרות שאתה לא.
שואל השאלה:
חחח לא סטרנגר עברת את הגבול לי יש רגשי נחיתות?! איך בדיוק בזה שאני מסבירה לך שעה שאין שום דבר רע בלהיות שחור?! את זאת שמתחמקת מזה כאלו זה איזה משהו רע וטוענת ששחורים הם לא אתיופים בטח שהם כן אז מה הם לבנים?! אני מתחזה למישהי לא אתיופית? אז אני אתיופית? חחח ואו שמעי זה באמת השיא את חייבת טיפול. ולא הוצאתי אותם גזעניים לא אמרתי פה מילה אחת על גזענות זה שאת מפרשת את זה לפי בחירתך זה בעיה שלך אני הפסקתי ברגע שראיתי שזה כמו לדבר לקיר והבורות פה פשוט חוגגת אז עדיף לתת לך לגדול אולי אז גם המוח יגדל חג שמח רק בריאות
אנונימית
אני בן בפעם האלף אין גאה ממני בלהיות אתיופי. את כל שאלה שלך (ויש לך המון)מנסה להוציא לא
-אתיופים בורים ולגרום להם לטעות למרות שאת יודעץ את התשובה בגלל זה אני אומר שיש לך רגשי נחיתות. שאלה אליך,הודים, יותר נכון דרום הודים, הם שחורים?
ומה את טוענת שאת לא אתיופית כאילו ?
שואל השאלה:
אתה לא צריך להסביר לי בפעם האלף כי ה50 הודעות פה לא היו איתי. סהכ שאלתי שאלה וראיתי שהיא עברה את העיניין שלה אז אני ממזמן וויתרתי מלהסביר לך אתה פשוט לקחת את זה למקום של גזעים וכל מני שטויןת ומתי אמרתי שאתיופים בורים? אמרתי שאתה בור מההתחלה עוד מבלי לדעת שאתה אתיופי ואז עוד יותר הופתעתי שאתה אתיופי וחושב שאתיופים הם לא שחורים חשבתי אתה סתם בן אדם הזוי אבל כנראה הרגשי נחיתות אצלך הם נורא חזקים אם אתה משקיע יום שלם בלהתוןכח אם אתיופי הוא שחור או לא תגיד לי אתה שפוי? ממש מצטערת בשבילך
אני טוענת?אני אומרת אני לא אתיופית אני מרוקאית ותמני מהשאלה אני צריכה להוכיח לך שאני לא אתיופית? מה הולך פה
אנונימית
לא צריך להיות גאון בכמה מההודעות שלך בטעות אמרת שאת גאה להיות שחורה או משהו וגם אם לא לא נראה לי שתמניה הייתה מדברת ככה ומנסה להוציא אתיופים שחורים. תקראי מה שכתבתי כתבתי "מנסה להוציא לא- אתיופים בורים" איך הבנת מנסה להוציא אתיופים לילה טוב אתיופית מהגזע הקווקזי
^נראה לי אתה מתבלבל ביני לבין שואלת השאלה
אנונימית
שואל השאלה:
מתי רשמתי שאני גאה להיות אתיופית? אתה מדבר עם שני אנשים שונים תהיה בריא
אנונימית
פאק יש פה עוד אנונימית? מה את נדחפת לשיחה יא מוזרה הרסת הכל