6 תשובות
הרכילות, בהחלט, עלולה לגרום לשפיכות דמים:
"המרגל בחברו - עובר בלא תעשה, שנאמר "לא תלך רכיל בעמיך" (ויקרא יט, טז). ואף על פי שאין לוקין על לאו זה, עוון גדול הוא וגורם להרוג נפשות רבות מישראל; לכך נסמך לו, "לא תעמוד על דם רעך" (שם). צא ולמד, מה אירע לדואג האדומי" (משנה תורה, הלכות דעות, פרק ז, הלכה א).
"המרגל בחברו - עובר בלא תעשה, שנאמר "לא תלך רכיל בעמיך" (ויקרא יט, טז). ואף על פי שאין לוקין על לאו זה, עוון גדול הוא וגורם להרוג נפשות רבות מישראל; לכך נסמך לו, "לא תעמוד על דם רעך" (שם). צא ולמד, מה אירע לדואג האדומי" (משנה תורה, הלכות דעות, פרק ז, הלכה א).
שואל השאלה:
תוצאה אתה נסיך אלוקים מלך!!❤❤❤
אתה יכול לעזור בשאלות הבאות??
השאלה :
פסוק י " א : " לא תגנובו ולא תכחשו ולא תשקרו איש בעמיתו " .
א. מדוע האיסור " לא תגנובו " נכתב מייד אחרי הנושא של מתנות עניים ? היעזרי בפרשנים ונסי למצוא 2 סיבות לכך .
ב . האיסור " לא תגנוב " מופיע גם בעשרת הדברות . מה ההבדל בין האיסור במופיע בפרקינו לבין האיסור המופיע בעשרת הדברות ? השיבי על פי רש " י .
ג . כיצד מגיע רש " י למסקנה זו ?
תוצאה אתה נסיך אלוקים מלך!!❤❤❤
אתה יכול לעזור בשאלות הבאות??
השאלה :
פסוק י " א : " לא תגנובו ולא תכחשו ולא תשקרו איש בעמיתו " .
א. מדוע האיסור " לא תגנובו " נכתב מייד אחרי הנושא של מתנות עניים ? היעזרי בפרשנים ונסי למצוא 2 סיבות לכך .
ב . האיסור " לא תגנוב " מופיע גם בעשרת הדברות . מה ההבדל בין האיסור במופיע בפרקינו לבין האיסור המופיע בעשרת הדברות ? השיבי על פי רש " י .
ג . כיצד מגיע רש " י למסקנה זו ?
אנונימית
א. לא מצאתי מפרשים, כנראה שזה סוד גזל (מתנות עניים), למרות שזה ממון שאין לו תובעין.
ב. בעשרת הדברות הכתוב דבר בגניבת נפשות, וכאן (ויקרא יט, יא) בנגבית ממון.
ג. דבר הלמד מענינו דבר שחייבין עליו מיתת ב"ד
המקור הוא בסהנדרין פו ע"א.
דבר הלמד מעניינו - הכוונה שאם באותו מקום כתוב על נפשות - אז כם גאן התכוב מדבר על נפשות.
אביא את את פירוש רש"י בסנהדרין פו ע"א:
דבר הלמד מעניינו - אם אי אתה יודע במה הכתוב מדבר- צא ולמד מפרשה שכתוב בה, ולפי הפרשה הוא נכתב אצלה. וכאן, במה כל הענין מדבר? - בנפשות: "לא תרצח", "ולא תנאף" - כל אלה חייבי מיתות ב"ד - אף "לא תגנוב" - בגניבה שיש בה מיתת ב"ד:
מקווה שעזרתי.
ב. בעשרת הדברות הכתוב דבר בגניבת נפשות, וכאן (ויקרא יט, יא) בנגבית ממון.
ג. דבר הלמד מענינו דבר שחייבין עליו מיתת ב"ד
המקור הוא בסהנדרין פו ע"א.
דבר הלמד מעניינו - הכוונה שאם באותו מקום כתוב על נפשות - אז כם גאן התכוב מדבר על נפשות.
אביא את את פירוש רש"י בסנהדרין פו ע"א:
דבר הלמד מעניינו - אם אי אתה יודע במה הכתוב מדבר- צא ולמד מפרשה שכתוב בה, ולפי הפרשה הוא נכתב אצלה. וכאן, במה כל הענין מדבר? - בנפשות: "לא תרצח", "ולא תנאף" - כל אלה חייבי מיתות ב"ד - אף "לא תגנוב" - בגניבה שיש בה מיתת ב"ד:
מקווה שעזרתי.
שואל השאלה:
וואו תוודהה❤
וואו תוודהה❤
אנונימית
שואל השאלה:
לא ממש הבנתי את התשובה של ג
זה לא נראה תואם
זה בטוח נכון?
לא ממש הבנתי את התשובה של ג
זה לא נראה תואם
זה בטוח נכון?
אנונימית
בגלל שבעשרת הדברות כן על דברים אחרים יש מיתות בית דין (לא תרצח", "ולא תנאף") - אז זה אומר שגם על "לא תגנוב", יש מיתת בית דין, מה שאומר שהכוונה היא לגניבת נפשות.