16 תשובות
דעתך משובשת, בגלל אנשים כמוך אנשים חושבים ומדברים על הדת כמו שהם מדברים.
מתי תלמדו את התורה בצורה נכונה ולא פנאטית.
אנונימי
שואל השאלה:
gumball, אבל לכל אדם שאינו בגדר שוטה אמור להיות ברור ששי בורא לעולם, כפי שכתב הרב אלנחן וסרמן הי"ד בספרו "קובץ מאמרים ואגרות". הרי העולם מעיד על מ ישברא אותו והסדר מראה על המתכן. להגיד שהעולם נברא לבד באופן ארקאי - זה כמו להגיד שהדיו נפשך הניר בצרוה אקראית ויצא מכתב בעל תכון חכם (חובות הלבבות, שער היחוד, פרק ו). בעולם שלנו יש הרבה סימני חכמה שניתן לבחון אותם בהתבוננות (חובות הלבבות, שער הבחינה).

הם פשוט בחור להתעלם מזה בגלל הנגיעה אישית שלהם.

לגבי "גזענות":אם אתה וראה בשנאה כלפי אאתיסטים משהו שלילי - אז אתה יוצא נגד דין תורה, שהרי זה לא החלטה של מישהו לשנוא אות םככה - יש סיבה לשנאה הזאת - כפירה והתכחשות לברוא עולם ועיקרי האמונה.

קח את דבר יהרמב"ם מתוך הקדמתו לפרק "חלק" במסכת סנהדרין:


"וכאשר יאמין האדם אלה היסודות כולם, וְנִתְבָּרְרָה אמונתו בהם הוא נכנס בכלל ישראל. וּמִצְוָה לאהבו ולרחם עליו, וְלִנְהֹג עמו בכל מה שֶׁצִּוָּה השם יתברך איש לחבֵרו מן האהבה וְהָאַחֲוָה. ואפילו עשה מה שיכול מן העבירות מחמת הַתַּאֲוָה והתגברוּת הטבע הגרוע הוא נענש כפי חטאיו, אבל יש לו חלק לעולם הבא. והוא מפושעי ישראל.

וּכְשֶׁנִּתְקַלְקֵל לאדם יסוד מאלה היסודות הרי יָצָא מן הכלל וכפר בעיקר. ונקרא "מִין" וְ"אֶפִּיקוֹרוֹס" וְ"קוֹצֵץ בַּנְּטִיעוֹת". וּמִצְוָה לְשׂוֹנְאוֹ וּלְאַבְּדוֹ. ועליו נאמר (תהלים קלט, כא): "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְיָ אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט" (הקדמת הרמב"ם לפרק "חלק" בסמכת סהנדרין).

הרי אתה לא חושד את הרמב"ם (וגם לא יש לו מקור לדברים) בגזעות, נכון?
שואל השאלה:
אנונימי, למדתי את התורה בצרוה נכונה, והבאתי מקורות. ואתה?

להפך, יש אנשים אחרים שמעוותים את התורה, ואומרם שהמצוה "ואהבת לרעך כמוך" (ויקרא יט,ח) חלה על כולם, גם כל האפקיורסים, מה שמשש לא נכון, כפי שהסברתי.
הבורות שלך חוצה גבולות.
החיים הם לא רק מקורות מקורות, אלא גם שכל ישר ואהבת הבורא.
אבל בגלל שביקשת אתייחס לדבריך.
כתוב בגמרא ביבמות סה ,ב: "אמר רבי אילעא משום ר' אלעזר בר' שמעון כשם שמצוה על אדם לומר דבר הנשמע כך מצוה שלא לומר דבר שלא נשמע, רבי אבא אומר חובה שנאמר אך תוכח לך פן ישנאך הוכח לחכם ויאהבך. ופירש רש"י לומר דבר הנשמע וכתיב הוכיח תוכיח מי שמקבל הימנו. כלומר, הבין רש"י שמצוות תוכחה היא רק לאדם שמקבל ממנו. אבל אדם שככל הנראה לא יקבל ממנו אין חובת תוכחה, ולהיפך יתכן שלפעמים גם יהיה עדיף שיהיו שוגגים ואל יהיו מזידים.

עוד ראה את דברי הרמב"ם (הלכות דעות ו, ז): "המוכיח את חבירו תחלה לא ידבר לו קשות עד שיכלימנו, שנאמר: ולא תשא עליו חטא מכאן שאסור לאדם להכלים את ישראל, וכל שכן ברבים".


לכן לא אומרים דברים כאלה באתר פומבי וחילוני ובטח שלא בצורה מגעילה ומכוערת, ועונשך צפוי לך על הפאנטיות הטמונה בך.
אנונימי
לצורך הבהרה, רבי אבא סובר שחובה עלייך לא לדבר ככה ולכן אתה עובר על התורה.
אנונימי
שואל השאלה:
אז כנראה שגם אתה תלמיד חכם, השאלה מה אותה עושה עם זה? קרדום לחפור בה?

בצורה מגעילה? אני במאי לפה דברי תורה.

אתה יכול להגיד לי שמצוה עלי שלא לכתוב את זה פה, ואפשר לדון על זה, ולהביא טענות נגד, אבל אל תגיד שלא למדתי, כי אני כן, ולא תגיד שאני מעוות, כי אני לא.

לגי להכלים את ישראל: אתה יודע שלגי אפקירוסים הכלל הזה לא קיים, נכון? עיין בחפץ חיים, כלל ח, סעיף ה.
ראשית, כתוב בתנא דבי אליהו (פרק י"ח)"הוכיח תוכיח את עמיתך יכול אפילו אם אתה יודע שהוא רשע ושונאך אע"פ כן אתה חייב להוכיח אותו ת"ל הוכח תוכיח את עמיתך לעמיתך שהוא אוהבך ושהוא עמך בתורה ומצות אתה חייב להוכיח אותו אבל לרשע שהוא שונאיך אין אתה חייב להוכיח אותו *וגם אי אתה רשאי להוכיח אותו* שנאמר (משלי ט) יוסר לץ לוקח לו קלון ומוכיח לרשע מומו אל תוכח לץ פן ישנאך הוכח לחכם ויאהבך. "

כלומר מפורש בחז"ל שיש איסור להוכיח אפילו רשע אז אתה טועה, וכן פסק הגר"א באדרת אליהו על התורה(על הפסוק הוכח תוכיח).

אתה לא מכיר אותי אני לא עושה קרדום לחפור בה, ניכר מהקיר שלך שאתה עושה פה חילול ה' איום ונורא, עדיף לפעמים לשתוק אם חז"ל היו פה היו מכים בקודקודך.

אתה צריך לדעת לאזן את התורה ולהבין אותה בצורה נכונה, כמו שאמרתי והוכחתי.
עשה לעצמך טובה ולעולם הבא שלך, תפרוש מהאתר.
אנונימי
שואל השאלה:
מי דיבר על להוכיח את הרשע? דיברתי על להשמיע את השנאה למי שצריך להשמיע? פשוט יש פה הרבה דתיים שאין להם מודעות לעניין.

אני דמבר על אלה שמקבלים כל אחד כפי שהוא. לא רק על אלה שלא מוכיחים, אלא מכבדים ומקבלים אותם, ואפילו אומרים,שלא אכפת להם להיות חברים שלהם. ומי שפועל ההפך מהם (כמוני), מבחינתם - הוא "הרשע". חלקם אפילו כתבו לי שאני "נאצ'י".
ראיתי שאתה יוצא פה הרבה על אתאיסטים ומוכיח אותם, הדברים שאתה מפרסם לא הולכים רק לדתיים אלא לכולם, זה אתר חילוני קח בחשבון.
אנונימי
שואל השאלה:
אכן, אם הם יואצים על הדת - בררו שאני יוצא עליהם - להגן על כבוד שמים. זה נוגד את הפץ חיים, בהלכות לשון הרע, כלל ח, סעיף ה?

דרך אגב, זה שדברים שאני מפסרם כאן כולם רואים - זה אל בעיה שלי. רבן יוחנן בן זכאי לא חשש מהרמאים: "ומהאי קרא אמרה (הושע יד, י) "כי ישרים דרכי ה', וצדיקים - ילכו בם, ופושעים - יכשלו בם" (בבא בתרא פט ע"ב).

גם הקב"ה לא חשש לכתוב בתורתו הקדושה "נַעֲשֶׂה אָדָם בְּצַלְמֵנוּ כִּדְמוּתֵנוּ" (בראשית א, כו), למרות שזה פתח למינים:

"רבי שמואל בר נחמן בשם רבי יונתן אמר: בשעה שהיה משה כותב את התורה, היה כותב מעשה כל יום ויום, כיון שהגיע לפסוק הזה שנאמר "ויאמר אלהים: "נעשה אדם בצלמנו כדמותנו" (בראשית א, כו), אמר לפניו: רבון העולם! מה אתה נותן פתחון פה למינים, אתמהא?" - אמר לו: כתוב, והרוצה לטעות - יטעה" (בראשית רבה ח, ח).
עוד הפעם לימוד שגוי של התורה.
אין קשר בין האימרה של רבן יוחנן בן זכאי או שה' לא חשש לפתוח פתח למינים לבין דברים שאתה כותב שמוכיחים אתאיסטים.
אתה תלמיד טועה אתה לא ברמה של אסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא.
תמיד תחפש את השכל הישר בתורה ולא את השיבושים.
תעזוב את הנערים לנפשם ותנסה לקרבם בדרך חיובית ומאירה ולא שלילית, החילול ה' שאתה עושה פה עצום, אני נבהל מהתגובות עלייך בקיר, אנא תפסיק לעשות זאת בדרך מרחיקה ותעבור לדרך שמחה ומקרבת.
אנונימי
שואל השאלה:
הקשר הוא, שאין איסור לגרום למי רוצה לטעות (בדברי תורה) לטעות, אם אתה אומר את זה לאנשים שיכולים לקבל את הדברים, גם אם יההי אנשים שיחשפט לטעות פזה. ראיתי את זה גם בתשובה של רבנים ב-ynet. שם משיהו כתב לו שהם עונים תשובות שגורמים לשנאת הדת, וזה מה שהם ענו לו.
1. מי התיר לך אינטרנט בטח ובטח שוואינט
2. אני מניח שהאתר שם עונה על שאלות הלכתיות פרקטיות ואנשים מנגחים מזה את הדת, אבל וודאי שלא מדובר בהתרסה ישירה נגד אתאיסטים.
קבל את האמת ממי שאמרה וחזור בך לדרך החיוביות והשמחה.
אנונימי
שואל השאלה:
1. ומי התיר לך אינטרנט? (אם היית אחד כזה שאפשר לסמוך עליו - הייתי מכלה לך למה אני כאן, אבל אתה, בניגוד אלי, אנונימי)

2. ייתכן שזה כמו שאתה אומר, אבל עדיין מצוה לבזות ולגנות את האפקירוסים בין בפניהם, ובין שלא בפניהם, כפי שפסק החפץ חיים (הלכות לשון הרע, כלל ח, סעיף ה).
זה לא גזענות זה חוסר כבוד ,כפי שאמרת בעצמך. למה זה ככה כי אנשים לא מבינים מה זה גזענות והם משייכים את ז על כל דבר
1. יש לי סינון
2. אסור לך להוכיח אותם כמו שפסקו חז"ל והגרא.
אנונימי