11 תשובות
צודק
מסכימה ומחזקת
אנונימית
ואתה מכיר משהו או מישהו שהיו יכולים לתכנן את כל זה?
זה שאתה לא מבין משהו לא אומר שהוא לא קרה.
הכי קל להאמין שיש ישות שעומדת מאחורי הכל ומתכננת הכל. מאוד קשה לחשוב שאין משמעות להכל ושאין כלום אחרי המוות.
התהליכים האלה הם לא ספונטנים בכלל, יש להם סדר והגיון והוא נקרא מדע.
אבל אם אין לך כוח ללמוד את כל זה, אין בעיה, זה פשוט מאוד - פשוט תאמין באיזו יישות שבנתה את הכל ואחראית על הכל. תן לה שם, והסתדרת.

אני סתם מקצין בכוונה. אני לא אומר אם יש אלוהים או אין אלוהים. אבל להגיד שיש אלוהים כי אנחנו לא מסוגלים לקלוט או להבין מורכבות מסויימת, נראה לי קצת חוסר אחריות.
ומי אחראי על המדע?
הוא היה יכול פשוט לקרות סתם ככה?
אנונימית
ומי אחראי על האחראי?
איך הוא נוצר? הוא היה יכול להיווצר סתם ככה?

המדע הוא כל חוקי הטבע שמסביבנו.
אני רק אומר שהכי קל להגיד - אלוהים יצר את הכל. תשובה אחת שפותרת לנו את כל השאלות. איזה כיף!
לא צריך להיות אחראי על אלוקים כי יש מישהו שאחד שיצר את הכל ושום דבר לא תכף אליו כי הוא נצחי.
אם אין משהו שהתחיל את הכל נכנסים ללופ שלא נגמר
אנונימית
כמה פשוט וקל, אה?
אין לי כוח להכנס לזה לילה טוב
אתה מוזמן לחפש ביוטיוב סרטונים
אנונימית
שואל השאלה:
אין אופציה אחרת פשוט אין. יותר הגיוני לומר שהעל-הגיוני ייצר את זה מאשר לומר שכול התהליכים הם תהליכים הגיוניים ספונטניים!
לי נשמע יותר הגיוני לומר שמישהו תכנן הכול מאשר לומר שהכול נוצר מעצמו.
אני לא קורה לזה, בגלל חוסר תשובות אז יישות עומדת מאחורי זה. פשוט אין אופציה יותר הגיונית פשוט אין!
אנונימי
השני. קח ראייה מספר "חובות הלבבות":

"ויש בני אדם שאמרו שהעולם נהיה במקרה, מבלי בורא שהתחילו ויוצר שיצרו. ומן התימה :בעיני איך תעלה בדעת מדבר בעודנו בבריאותו כמחשבה הזאת? ואלו היה בעל המאמר הזה שומע אדם שיאמר במאמרו בגלגל אחד של מים שהוא מתגלגל להשקות חלקה אחת של שדה, או גנה, וחושב כי זה נתקן מבלי כוונת אומ,ן שטרח בחבורו, והרכבתו, ושם כל כלי מכליו לעומת התועלת -היה לו להפליא ולהגדיל הרבה עליו, ולחשוב אותו בתכלית הסכלות, וימהר להכזיבו ולדחות מאמרו. וכיון שידחה המאמר הזה בגלגל קטן ופחות ונבזה, שנעשה בתחבולה קטנה לתקנת חלקה קטנה מהארץ - איך יתיר לעצמו לחשוב כמחשבה הזאת בגלגל הגדול הסובב את כל הארץ, וכל אשר עליה מן הברואים? והוא בחכמה. תקצרנה דעות כל בשר, ושכלי המדברים להשיג הויתה, והוא מוכן לתועלת כל הארץ וכל אשר עליה. ואיך יוכל לומר שיהיה מבלי כונת מכוין ומחשבת חכם בעל יכולת?

ומן הידוע אצלנו, כי הדברים אשר הם מבלי כוונת מכוין - לא ימצא במאומה מהם סימן לחכמה וליכולת. והלא תראה אם ישפך לאדם דיו פתאום על נייר חלק - שא"א שיצטייר ממנו עליו כתב מסודר, ושיטות נקראות כמו שיהיה בקולמוס. ואלו הביא אדם לפנינו כתב מסוד,ר ממה שאי אפשר להיות מבלי מצוע קולמוס, ואומר כי נשפך הדיו על הנייר ונעשתה צורת הכתב עליו מעצמה - היינו ממהרים להכזיבו על פניו שאיננו נמלט מכוונת מכוין, וכיון שזה בעינינו דבר שאי אפשר להיות בצורות רשומות בהסכמת דעתנו - איך יוכל לומר בדבר שמלאכתו יותר דקה ותקונו יותר רחוק ועמוק בענינו עד אין תכלית שיהיה מבלי כוונת מכוין וחכמת חכם ויכולת יכול" (חובות הלבבות, שער היחוד, פרק ו).
אני רק רוצה לגרום לכם לחשוב...
שאלת שאלה? סבבה. אתה רוצה להאמין באלוהים? סבבה.
אבל להגיד שזה יותר הגיוני? עם זה אני לא מסכים. אבל זה בהחלט יותר קל.

אין צורך לכעוס.
אבל - אלוהים הוא הכל ולא היה שום דבר לפניו ולא יהיה אחריו - אם זה נשמע לך הגיוני... אז באמת שאין כאן דיון.

מי שרוצה לדון בזה איתי מוזמן גם בפרטי. אין לי בעיה. אבל דיון אמיתי! אני אשמח לשנות את דעתי בכל עת.
אבל מי שרוצה להגיד "יש אלוהים" כי ככה כתוב - זה לא דיון, וזו לא טענה.

שיהיה לילה טוב.