54 תשובות
שלא יצא ממני כלום
כמה את יכולה להיות גרועה... היא צעקה את מול כל הכיתה (כיתה ה)
עבודה לא טובה שהגשתי (שחייב לציין שהעתקתי מחברה), המורה אמרה לי שזו התוצאה כי לא לקחתי כדורים כשעשיתי אותה.
באחד המבחנים מישהו שאל את המורה מה הסיכוי שנקבל את המבחנים חזרה באותו היום, והוא אמר "שואף לאפס". אחרי רגע הוא שאל אותי, בזמן המבחן "אתה יודע מה זה 'שואף לאפס'?" (ברמיזה על ציון המבחן שהוא צפה לי), בזמן שכל הכיתה מסתכלת עליי.
מיותר לציין שקיבלתי באותו מבחן 100 והיו לי רק ציוני 100 בתעודה של אותה המחצית, וגם בזו שקדמה לה, כך שלהערה לא היה בכלל מקום, ולא הבנתי למה היא נאמרה לי.
מיותר לציין שקיבלתי באותו מבחן 100 והיו לי רק ציוני 100 בתעודה של אותה המחצית, וגם בזו שקדמה לה, כך שלהערה לא היה בכלל מקום, ולא הבנתי למה היא נאמרה לי.
אנונימי
אצלי זה דווקא הפוך גרמתי למורה שלי לבכות כי אמרתי לה שמורים אחרים לא היו ככה ואני אצטער על זה כל החיים
שהמראה החיצוני לא נשאר לכל החיים.
מיותר לציין שזה מאוד פגע בי.
מיותר לציין שזה מאוד פגע בי.
בכיתה ח ט, המחנכת שלי שהיתה המורה למתמטיקה שלי אמרה לי באמצע מבחן במתמטיקה שלא אתקבל לחמש יחל מול כולם
וזה בייש אותי רצח, היא הרבה פעמים אמרה לי שאני לא אצליח וכאלה ויאו כלכך לא סבלתי אותה אמאלה
ובכלל כל היסודי המורה שלי למתמטיקה לא הפסיקה להשפיל אותי תמיד על דברים מפגרים, הייתה פעם אחת בכיתה ו שהיא ביקשה חתימת הורים על מבחן במתמטיקה וקבלתי בו 100, שכחתי לבקש מההורים שלי לחתום.
והיא הענישה אותי וגרמה לי לשבת בלי שולחן ובכיסא מפלסטיק מול הכיתה (בצורה שבה כל הכיתה מסתכלת עלי ואני עליהם) כדי להסתכל איך תלמידים אמורים "ללמוד" ו"להקשיב" וכאלה לשיעור של שעתיים
בכל מקרה, אני בחמש יחלכבר כיתה יב ולאדעת מה הקטע של מורות למתמטיקה נגדי
הם סופר הורידו לי את הביטחון בנוגע למקצוע אז אני תמיד יותר לחוצה ממנו ממקצועות אחרים
וזה בייש אותי רצח, היא הרבה פעמים אמרה לי שאני לא אצליח וכאלה ויאו כלכך לא סבלתי אותה אמאלה
ובכלל כל היסודי המורה שלי למתמטיקה לא הפסיקה להשפיל אותי תמיד על דברים מפגרים, הייתה פעם אחת בכיתה ו שהיא ביקשה חתימת הורים על מבחן במתמטיקה וקבלתי בו 100, שכחתי לבקש מההורים שלי לחתום.
והיא הענישה אותי וגרמה לי לשבת בלי שולחן ובכיסא מפלסטיק מול הכיתה (בצורה שבה כל הכיתה מסתכלת עלי ואני עליהם) כדי להסתכל איך תלמידים אמורים "ללמוד" ו"להקשיב" וכאלה לשיעור של שעתיים
בכל מקרה, אני בחמש יחלכבר כיתה יב ולאדעת מה הקטע של מורות למתמטיקה נגדי
הם סופר הורידו לי את הביטחון בנוגע למקצוע אז אני תמיד יותר לחוצה ממנו ממקצועות אחרים
חחח שאני לועסת כמו פרה כי הייתי עם מסטיק והיא צעקה את זה מול כל הכיתה
הזבלה הזאת
הזבלה הזאת
צרחה עליי שלא הצלחתי בתרגיל מול כל הכיתה
מכיתה א' עד סוף ב'
מכיתה א' עד סוף ב'
היא אמרה שעשיתי כל השנה רושם של ילד טוב, כיתה ה, יאללה גם כן זאת
רק להבהיר שבתעודה כתוב שהתנהגתי למופת אז היא סתם מבלבלת
רק להבהיר שבתעודה כתוב שהתנהגתי למופת אז היא סתם מבלבלת
אנונימי
היו לי מלא מלא מורים שקראו לי סתומה
לא נעלבת ממורות סתם מפגרות
בכתה ג המורה לחשבון: את יודעת איך לפתור את התרגיל?
אני: לא
היא: כי את לא יודעת כלום.
בכתה ו: את ילדה חצופה ולא נעימה, מול כל הכתה.
אני: לא
היא: כי את לא יודעת כלום.
בכתה ו: את ילדה חצופה ולא נעימה, מול כל הכתה.
למדתי בבית ספר הכי יוקרתי בעיר שלי ואני באה משכונת מצוקה
באיזה שיעור אחד אני לא זןכרת באיזה הקשר, היא אמרה את השם של הרחוב שלי והבית ספר הקודם שלי ואמרה שזה איזור פח ובית ספר לא על רמה
בסוף היא הגישה אותי לבגרות עם הציון הכי גבוה בכיתה אז זה היה הניצחון המתוק שלי :)
באיזה שיעור אחד אני לא זןכרת באיזה הקשר, היא אמרה את השם של הרחוב שלי והבית ספר הקודם שלי ואמרה שזה איזור פח ובית ספר לא על רמה
בסוף היא הגישה אותי לבגרות עם הציון הכי גבוה בכיתה אז זה היה הניצחון המתוק שלי :)
אנונימית
אז אני גרה בארצות הברית ורוב המורים פה טפשים רצח. קרה שפספסתי כמה ימים של שנה חדשה בגלל כל מיני בעיות בריאות וכשבאתי התיישבתי בקבוצה הראשונה שראיתי. זאת הייתה טעות נוראית כי בטעות התיישבתי בשולחן של המקובלים. הפ כמובן לא התייחסו אליי ודיברו רק אחד עם השני. אז ברגע שעוד מקובל בא לכיתה והיה חייב להתיישב איפשהו אחר, קפצתי על ההזדמנות והצאתי לו להחליף מקום. גם שאני אצא טוב וגם שאני אקבל שולחן עם אנשים נורמאליים. לא משנה. אז החלפנו מקומות, ואז המורה עוברת לידי ושואלת כזה, "הוא הכריח אותך להחליף איתו?" בקול רם.
ואני כזה "לא המורה אני הצאתי לו."
והיא ממשיכה לפדח אותי "אז הוא לא הפחיד אותך או בריין אותך שתתני לו את המקום?"
ואני כזה "לא"
והיא כזה "בטוח?!?!"
וכבר אז הייתי עם הפנים בידיים וכולם הסתכלו עלינו.
והיא כזה "את תמיד יכולה לדבר איתי אם מישהו בכיתה מציק לך"
מאז השולחן ההוא של המקובלים צוחקים עליי.
תודה רבה המורה. :/
סתומה בלחץ נשבעת
ואני כזה "לא המורה אני הצאתי לו."
והיא ממשיכה לפדח אותי "אז הוא לא הפחיד אותך או בריין אותך שתתני לו את המקום?"
ואני כזה "לא"
והיא כזה "בטוח?!?!"
וכבר אז הייתי עם הפנים בידיים וכולם הסתכלו עלינו.
והיא כזה "את תמיד יכולה לדבר איתי אם מישהו בכיתה מציק לך"
מאז השולחן ההוא של המקובלים צוחקים עליי.
תודה רבה המורה. :/
סתומה בלחץ נשבעת
אנונימית
כיתה ח הפרענו למורה למתמטיקה והוא אמר: "די נשבר הז*ן אתם חבורה של מטומטמים שלא יצא ממכם כלום", מיותר לציין שצחקנו לו בפנים וחטפנו שוק, הרכזת שכבה הייתה מחוץ לכיתה באותו הרגע ומיותר לציין ששנה לאחר מכן הוא עזב את בית הספר.
המון דברים אבל בתכלס ךא אכפת לי הרי היא זאת שמנסה לפוגע בילדים קטנים ולא אני
בתיכון לא ממש הייתי משקיען.
העדפתי ללכת להתנדב, לגלוש, לצלול ולעשות מה שרציתי באותו הרגע, לא ראיתי סיבה בגיל 16-18 להשקיע בלימודים כשזה בערך הזמן האחרון להיות בו חופשי מאחריות.
וגם, אמרתי שבית ספר זה מקום למטומטמים, שמי שרוצה ללמוד משהו לא אמור להשקיע בדברים מסוימים שיש בביס.
המחנכת שלי אמרה לי באותה התקופה שאני חי בסרט, שאני שאנן ושאני לא אתקדם ככה לשום מקום בחיים וכו'.
לא ממש נתתי לזה להשפיע אבל עדיין לא היה ככ נחמד.
לא מזמן שיפרתי בגרויות תוך כדי הצבא, ורק את אלה שדרשו ממני.
לא מזמן ראתה אותה אוסף בגרות מעודכנת, שאלה מה שלומי..
עידכנתי שאני עושה עכשיו תואר ברפואת חירום, ותוך כדי משפר בגרויות ועושה פסיכומטרי כדי להתחיל לימודי רפואה במסלול מזורז. (אפשרי אחרי התואר ברפו"ח)
היא הייתה ככ בשוק שזה היה מצחיק.
אל תתנו לאף אחד להוריד אתכם :)
העדפתי ללכת להתנדב, לגלוש, לצלול ולעשות מה שרציתי באותו הרגע, לא ראיתי סיבה בגיל 16-18 להשקיע בלימודים כשזה בערך הזמן האחרון להיות בו חופשי מאחריות.
וגם, אמרתי שבית ספר זה מקום למטומטמים, שמי שרוצה ללמוד משהו לא אמור להשקיע בדברים מסוימים שיש בביס.
המחנכת שלי אמרה לי באותה התקופה שאני חי בסרט, שאני שאנן ושאני לא אתקדם ככה לשום מקום בחיים וכו'.
לא ממש נתתי לזה להשפיע אבל עדיין לא היה ככ נחמד.
לא מזמן שיפרתי בגרויות תוך כדי הצבא, ורק את אלה שדרשו ממני.
לא מזמן ראתה אותה אוסף בגרות מעודכנת, שאלה מה שלומי..
עידכנתי שאני עושה עכשיו תואר ברפואת חירום, ותוך כדי משפר בגרויות ועושה פסיכומטרי כדי להתחיל לימודי רפואה במסלול מזורז. (אפשרי אחרי התואר ברפו"ח)
היא הייתה ככ בשוק שזה היה מצחיק.
אל תתנו לאף אחד להוריד אתכם :)
אנונימי
^ואיך בדיוק התקבלת לתואר לרפואת חירום? צריכים ציונים טובים מאוד בשביל זה.
אנונימית
לא בהכרח.
עשו לי ראיון מאוד מעמיק, ראו שיש נושאים שאני אשכרה יודע נטו מתוך סקרנות ולמידה עצמית, ראו שמה שמעניין אותי אני מצליח ללמוד.
הביאו לי חוברת למידה מאוד קשה, עם מלא מערכות, מפות אנטומיות ואמרו לי קח יש לך 5 ימים להיבחן על זה.
נבחנתי חריג יחד עם כל מי שהתקבל חודש וחצי לפני (כל אלה שהנתונים היו גבוהים מספיק) שהיה להם את כל הזמן הזה ללמוד.
הוצאתי בסוף 91 כשממוצע הבחינה היה 76, ובזמן שמתחת ל75 לא מתחילים את הקורס הראשון שגם הוא ממיין.
נראה לי שזה רק מוכיח כמה בית ספר לא משקף כלום.. אין קשר ליכולות למידה, וחכמה בשום צורה.
דרשו ממני דברים לא הגיוניים בבית ספר, ועוד בזמן שהדעפתי לנצל אחרת.
בכנות, אם הייתי הולך לבית ספר אקסטרני כנראה שהבגרות שלי הייתה יותר טובה, כל העבודות, שיעורים ומה שדרוש מעבר ללמידה היה מה שגרם לי להירתע מהבית ספר.
עשו לי ראיון מאוד מעמיק, ראו שיש נושאים שאני אשכרה יודע נטו מתוך סקרנות ולמידה עצמית, ראו שמה שמעניין אותי אני מצליח ללמוד.
הביאו לי חוברת למידה מאוד קשה, עם מלא מערכות, מפות אנטומיות ואמרו לי קח יש לך 5 ימים להיבחן על זה.
נבחנתי חריג יחד עם כל מי שהתקבל חודש וחצי לפני (כל אלה שהנתונים היו גבוהים מספיק) שהיה להם את כל הזמן הזה ללמוד.
הוצאתי בסוף 91 כשממוצע הבחינה היה 76, ובזמן שמתחת ל75 לא מתחילים את הקורס הראשון שגם הוא ממיין.
נראה לי שזה רק מוכיח כמה בית ספר לא משקף כלום.. אין קשר ליכולות למידה, וחכמה בשום צורה.
דרשו ממני דברים לא הגיוניים בבית ספר, ועוד בזמן שהדעפתי לנצל אחרת.
בכנות, אם הייתי הולך לבית ספר אקסטרני כנראה שהבגרות שלי הייתה יותר טובה, כל העבודות, שיעורים ומה שדרוש מעבר ללמידה היה מה שגרם לי להירתע מהבית ספר.
אנונימי
"לא יוצא כלום מאנשים עם מטרה מפגרת כמו שלך,צאי מפה שלא תקלקלי את הכיתה"...
"את גם ככה לא טובה בכלום ולא מועילה פה אז עופי מהכיתה"
אגב, לאט לאט גם בחינת פסיכומטרי מתחילה להיות לא אפקטיבית.
כמעט חצי מהרופאים היום למדו בחו"ל בגלל שתנאי הקבלה בארץ הם פסיכיים.
חצי.
והיום בבתי החולים כשאני שואל רופאים איפה הם למדו נראה שאפילו יותר מחצי.
דורשים היום נתונים לא הגיוניים, ובן אדם שיש לו מוטיבציה, רצון ומתקשה עם הבחינה לא יכול להיות רופא? בגלל שהעברית שלו לא מספקת?
מה זה הסרט הזה? מלא אנשים טובים הולכים לחול, ובסוף גם נשארים שם כדי לעבוד.
הולכים לחול מקבלים חוברת להיבחן עליה, שמשקפת יכולות למידה רבות.
זה מראה על מוטיבציה, ועל יכולות למידה שזה כל מה שצריך.
הסיבה שכ"כ מעודדים פסיכומטרי זה בגלל כמות הכסף שזה מגלגל.
גם לאוניברסיטאות וגם לגופים כמו יואל גבע וכ'ו.
בחול יש יותר רופאים כאשר בארץ יש מחסור, בארץ הקבלה ככ קשה שגם מי שכן רוצה, לומד בחול.
אני אישית מכיר 2 אנשים שכבר לומדים רפואה, אחד גר עם חברה שלו ברומניה, השני לומד בצ'כיה.
ולמה? כי להוציא 740 בפסיכומטרי בשביל ללמוד לימודי רפואה בארץ המולדת שלך - שהלימודים לא יותר טובים פה מאשר במקום אחר זה פשוי בזבוז.
כמעט חצי מהרופאים היום למדו בחו"ל בגלל שתנאי הקבלה בארץ הם פסיכיים.
חצי.
והיום בבתי החולים כשאני שואל רופאים איפה הם למדו נראה שאפילו יותר מחצי.
דורשים היום נתונים לא הגיוניים, ובן אדם שיש לו מוטיבציה, רצון ומתקשה עם הבחינה לא יכול להיות רופא? בגלל שהעברית שלו לא מספקת?
מה זה הסרט הזה? מלא אנשים טובים הולכים לחול, ובסוף גם נשארים שם כדי לעבוד.
הולכים לחול מקבלים חוברת להיבחן עליה, שמשקפת יכולות למידה רבות.
זה מראה על מוטיבציה, ועל יכולות למידה שזה כל מה שצריך.
הסיבה שכ"כ מעודדים פסיכומטרי זה בגלל כמות הכסף שזה מגלגל.
גם לאוניברסיטאות וגם לגופים כמו יואל גבע וכ'ו.
בחול יש יותר רופאים כאשר בארץ יש מחסור, בארץ הקבלה ככ קשה שגם מי שכן רוצה, לומד בחול.
אני אישית מכיר 2 אנשים שכבר לומדים רפואה, אחד גר עם חברה שלו ברומניה, השני לומד בצ'כיה.
ולמה? כי להוציא 740 בפסיכומטרי בשביל ללמוד לימודי רפואה בארץ המולדת שלך - שהלימודים לא יותר טובים פה מאשר במקום אחר זה פשוי בזבוז.
אנונימי
ותבדקתי שוב לגבי תנאי קבלה לתואר ברפואת חירום לפני שאת מדברת שטויות..
זה לא רופא, מבחינת הרשאות לפרוצדורות רפואיות זה שווה ערך לפרמדיק, פשוט שהיידע נרחב הרבה יותר.
זה לא רופא, מבחינת הרשאות לפרוצדורות רפואיות זה שווה ערך לפרמדיק, פשוט שהיידע נרחב הרבה יותר.
אנונימי
לא יודעת, אנונימי, סורי. זה נשמע כאילו אתה ממציא לי פה סיפורים. אם אתה לא, אני ממש מצטערת. אבל אני רוצה להגיד איך שאני חושבת. לדעתי בצפר משקף משהו משני דברים: חוכמה או משמעת עצמית. עד כיתה י לא פתחתי ספר וקיבלתי 100 בכל המקצועות. הפסיכומטרי עשיתי בלי ללמוד או בכלל לדעת מה זה וקיבלתי 675. (אחרי זה שיפרתי ל740 כשהבנתי שזה חשוב). עם למידה מינימלית הוצאתי 100 בבגרות 5 יחל במתמט.
יש שני סוגים של אנשים שמצליחים בבצפר: אנשים חכמים ואנשים משקיענים.
אם הצלחת זה אומר שאתה או א' חכם מספיק כדי לקלוט חומר נורא מהר אפילו כשאתה לא עושה שיעורים ומצייר על השולחן כל היום, או ב', להיות חרשן רצח ומשקיען ולשבת ולהשקיע שעות בלימודים עד שאתה מצליח.
רק אומרת מה שאני חושבת.
יש שני סוגים של אנשים שמצליחים בבצפר: אנשים חכמים ואנשים משקיענים.
אם הצלחת זה אומר שאתה או א' חכם מספיק כדי לקלוט חומר נורא מהר אפילו כשאתה לא עושה שיעורים ומצייר על השולחן כל היום, או ב', להיות חרשן רצח ומשקיען ולשבת ולהשקיע שעות בלימודים עד שאתה מצליח.
רק אומרת מה שאני חושבת.
אנונימית
ובדקתי כי אני מנסה להתקבל לרפואה. אני רוצה ללמוד בהדסה.
אכן הציונים כדי ללמוד רפואה בהדסה צריכים להיות הרבה יותר גבוהים מרפואה חרום בבן גוריון למשל, אבל עדיין צריכים ציונים גבוהים.
אכן הציונים כדי ללמוד רפואה בהדסה צריכים להיות הרבה יותר גבוהים מרפואה חרום בבן גוריון למשל, אבל עדיין צריכים ציונים גבוהים.
אנונימית
רפואת*
אנונימית
שאני יכולה רק לדגמן
''חזרת לכיתה א'?'' כשלא הצלחתי לפתור תרגיל במתמטיקה, היא הייתה אומרת את זה בטון ממש מזלזל.
אנונימי
שלא תביני לא נכון, הייתה לי בגרות מלאה ואפילו טובה מבלי ללמוד דקה, אולי רק שהאקסית שלי הייתה מכריחה.
אם זה מוכיח שאני חכם? לא בטוח זה אולי מעיד על זה שהבחינות קלות.
אבל אם אין לי עניין בתנך, אין לי שום קשר או רצון ללימוד ספרות, ואין לי עיניין בהיסטוריה מעבר להפקת לקחים והעשרה, למה שאני אבחן על זה ברמת שינון פרטים? ושעוד ישפטו אותי לפי זה?
יש לי 93 סופי בבגרות בביולוגיה למשל, שאת זה אהבתי ממש, שגם הציון הזה היה 100 במידה והייתי מגיש עבודות ומקבל הערכה וציון הגשה גבוה.
אבל שפטו אותי על זה שלא עשיתי מה? ענאעארף, שיעורי בית או בגלל שלא הייתי מוכן להשקיע זמן בלהכין/להעתיק עבודות על נושאים מפגרים - בזמן שיש מצב שקראתי מאמרים בנושאים שקשורים לביולוגיה, שהעישרו לי את הידע וההבנה פי מאה מעבודה שהיא לרוב חסרת כל תוכן.
אני וחבר עשינו עבודת חקר (אם את מכירה, יש כזו בביולוגיה) שהוצגה בטכניון.. כי עשיתי משהו שמעניין אותי, ומצאתי כל כך הרבה דברים לחקור בו.
נלחמתי שיהיו לנו 7 יחידות בביולוגיה ולא 5 כדי לקבל 2 יחידות על גנטיקה.
אבל היי, ממוצע בגרויות...
אזרחות, תנך, היסטוריה, ספרות.
כנל אנגלית.
למה שכל מבחן שלי 100, הציון הסופי 90?
כי הייתי צריך ללכת לאקסטרני.
מצטער אבל זה לא מקום לחכמים, לא מקום שמשקף. חוכמה אמיתית היא תשוקה, היכולת להיכנס למשהו לעומק ולא ללמוד כמו תוכי ולענות על דרישות שמאפשרות גם לאנשים מפגרים להיות מוגשים על ציון שיעזור להם בגלל שהם פועלים בהתאם למערכת בזמן שהיא לדעתו של מישהו אחר (כמוני) מפגרת וחסרת היגיון.
אתמול הייתי במחלקת טיפול נמרץ לב, יחד עם 2 סטאג'רים לרפואה (כלומר אחרי הלימודים) ודוקטור ערן קלמנוביץ' שהוא שם דבר בתחום במדינה, וגם עם שם בעולם.
במהלך היום הוא בחן אותנו על מלא דברים, ובשלב מסויים שאל אותי באיזו שנה אני כי אני נראה לו ממש צעיר.
אמרתי לו שאני לא סטונדנט לרפואה ושאני רפוחניק והוא היה בשוק.
הוא לא הבין מה לעזאזל לי ולאקו לב, ולא.ק.ג ברמה שהתעמקתי בה, מה לי ולמאה דברים שהוא דיבר עליהם במהלך היום.
אמרתי לו שהסתקרנתי וקראתי על עליהם.
הוא היה המום.
עכשיו, מבחינתי זה הישג.. שאני מצליח להתעמק בדברים שחשובים לי, ולא שום דבר אחר.
בית ספר זה מקום שמשקף בדיוק ההפך.
אם זה מוכיח שאני חכם? לא בטוח זה אולי מעיד על זה שהבחינות קלות.
אבל אם אין לי עניין בתנך, אין לי שום קשר או רצון ללימוד ספרות, ואין לי עיניין בהיסטוריה מעבר להפקת לקחים והעשרה, למה שאני אבחן על זה ברמת שינון פרטים? ושעוד ישפטו אותי לפי זה?
יש לי 93 סופי בבגרות בביולוגיה למשל, שאת זה אהבתי ממש, שגם הציון הזה היה 100 במידה והייתי מגיש עבודות ומקבל הערכה וציון הגשה גבוה.
אבל שפטו אותי על זה שלא עשיתי מה? ענאעארף, שיעורי בית או בגלל שלא הייתי מוכן להשקיע זמן בלהכין/להעתיק עבודות על נושאים מפגרים - בזמן שיש מצב שקראתי מאמרים בנושאים שקשורים לביולוגיה, שהעישרו לי את הידע וההבנה פי מאה מעבודה שהיא לרוב חסרת כל תוכן.
אני וחבר עשינו עבודת חקר (אם את מכירה, יש כזו בביולוגיה) שהוצגה בטכניון.. כי עשיתי משהו שמעניין אותי, ומצאתי כל כך הרבה דברים לחקור בו.
נלחמתי שיהיו לנו 7 יחידות בביולוגיה ולא 5 כדי לקבל 2 יחידות על גנטיקה.
אבל היי, ממוצע בגרויות...
אזרחות, תנך, היסטוריה, ספרות.
כנל אנגלית.
למה שכל מבחן שלי 100, הציון הסופי 90?
כי הייתי צריך ללכת לאקסטרני.
מצטער אבל זה לא מקום לחכמים, לא מקום שמשקף. חוכמה אמיתית היא תשוקה, היכולת להיכנס למשהו לעומק ולא ללמוד כמו תוכי ולענות על דרישות שמאפשרות גם לאנשים מפגרים להיות מוגשים על ציון שיעזור להם בגלל שהם פועלים בהתאם למערכת בזמן שהיא לדעתו של מישהו אחר (כמוני) מפגרת וחסרת היגיון.
אתמול הייתי במחלקת טיפול נמרץ לב, יחד עם 2 סטאג'רים לרפואה (כלומר אחרי הלימודים) ודוקטור ערן קלמנוביץ' שהוא שם דבר בתחום במדינה, וגם עם שם בעולם.
במהלך היום הוא בחן אותנו על מלא דברים, ובשלב מסויים שאל אותי באיזו שנה אני כי אני נראה לו ממש צעיר.
אמרתי לו שאני לא סטונדנט לרפואה ושאני רפוחניק והוא היה בשוק.
הוא לא הבין מה לעזאזל לי ולאקו לב, ולא.ק.ג ברמה שהתעמקתי בה, מה לי ולמאה דברים שהוא דיבר עליהם במהלך היום.
אמרתי לו שהסתקרנתי וקראתי על עליהם.
הוא היה המום.
עכשיו, מבחינתי זה הישג.. שאני מצליח להתעמק בדברים שחשובים לי, ולא שום דבר אחר.
בית ספר זה מקום שמשקף בדיוק ההפך.
אנונימי
לא נעלבת ממורים , יותר מתעצבנת חחח
פעם אחת מורה סוציאליסטית אמרה לי שאני לא אהיה ליברלית יותר כשאהיה גדולה חחח
פעם אחת מורה סוציאליסטית אמרה לי שאני לא אהיה ליברלית יותר כשאהיה גדולה חחח
לכי תעבדי בזבל ילוזרית
אגב.. בהצלחה בקבלה ללימודים, חתיכת מסע הדבר הזה.
בכל מקרה, את הלימודי רפואה תעשי איפה שתעשי הכל ברמה טובה בארץ.
לגבי סטאג' דווקא שמעתי מהמון רופאים שעם כמה שהדסה מקום מדהים הוא לא אידיאלי להשתלמות.
ואת זה שמעתי באסף הרופא ובתל השומר.. מאנשים שאני מאוד תופס מהם.. אז ממליץ לך לבדוק את השטח לפני שאת מתקבעת, ועוד לפני שאת בלימודים.
בכל מקרה, את הלימודי רפואה תעשי איפה שתעשי הכל ברמה טובה בארץ.
לגבי סטאג' דווקא שמעתי מהמון רופאים שעם כמה שהדסה מקום מדהים הוא לא אידיאלי להשתלמות.
ואת זה שמעתי באסף הרופא ובתל השומר.. מאנשים שאני מאוד תופס מהם.. אז ממליץ לך לבדוק את השטח לפני שאת מתקבעת, ועוד לפני שאת בלימודים.
אנונימי
שלא יצא ממך כלום .
" אהה,את רוצה לעשות בגרות?,חבל את לא תצליחי"
"לא נורא במילא לא תקבלי לשום מקום "
" את יותר מידי מופנמת, אין פלא שאין לך חברים"
"יש משהו שאת כן טובה בו ?"
"למה את רוצה לעשות מבחן חוזר? במילא תיכשלי"(קבלתי 98)
(פעם אחת באתי עם סימנים כחולים בגוף ובעין) והמורה אמרה לי "מה קרה? הרביצו לך? ,מה עשית הפעם ? כנראה שזה הגיע לך .
" אהה,את רוצה לעשות בגרות?,חבל את לא תצליחי"
"לא נורא במילא לא תקבלי לשום מקום "
" את יותר מידי מופנמת, אין פלא שאין לך חברים"
"יש משהו שאת כן טובה בו ?"
"למה את רוצה לעשות מבחן חוזר? במילא תיכשלי"(קבלתי 98)
(פעם אחת באתי עם סימנים כחולים בגוף ובעין) והמורה אמרה לי "מה קרה? הרביצו לך? ,מה עשית הפעם ? כנראה שזה הגיע לך .
אנונימית
לדעתי חוכמה אמיתית זה להיות טוב גם בדברים שאתה שונא. נראה לך אהבתי ללמוד אזרחות, היסטוריה וכל השטויות האלה? ממש ממש לא. ולמרות זאת הצלחתי להוציא מאות בכולם. ואז המקצועות שבאמת היה לי כיף ללמוד כמו ביולוגיה, פסיכולוגיה, אנגלית וספרות- היה לי זמן באמת ללמוד אותם לעומק כי לא הייתי צריכה להשקיע הרבה כדי להצליח בדברים האחרים שאני לא אוהבת. זוהי לדעתי חוכמה אמיתית.
אתה יודע כמה ספרים אני קוראת? אתה יודע כמה עובדות מוזרות וכמה דברים אני יכולה להגיד לך בקשר לפסיכולוגיה וביולוגיה? אני יכולה לברבר שעות על הפרעה דו קוטבית ואיך יש תאי המוח שונים בין מטופלים שמגיבים לליתיום, שלא מגיבים לליתיום ולcontrol. אני יכולה גם להסביר את הכול. האם הייתי צריכה ללמוד את זה? לא. כל מה שהייתי צריכה ללמוד זה שהפרעה דו קוטבית היא הפרעה שעושה דיכאון ומאניה. אבל לא הייתי צריכה לדעת שיש הרבה סוגים של הפרעה דו קוטבית, למשל לחלק מהאנשים הcycles מאוד מהירים ולאנשים אחרים יש רק דיכאון בלי המאניה. לחלק מהאנשים יש דיכאון מעורבב עם מאניה, הרגשה חרא אבל מלא אנרגיה.
מה שאני מנסה לומר זה שכן, אני אוהבת לקרוא דברים ולשמוע הרצאות על דברים שמעניינים אותי. אני גם התנדבתי במכון מדע (ודרך אגב אני רוצה להיות פסיכיאטרית בעתיד).
מה שאני אומרת זה שחוכמה באה על ידי ביטוי לא רק בללמוד על משהו שאתה אוהב, אבל גם בלדעת איך לקלוט מהר ולזכור דברים שמשעממים אותך עד דמעות. ה"ללמוד כמו תוכי"? זה חוכמה.
ודרך אגב, אני מקווה שתצליח ברפואת חירום. אני רוצה או רפואה בהדסה או רפואה ותואר במחשבים משולב בטכניון. נראה איך יצא. ודרך אגב פה אתה צודק, תנאי רפואה בארץ הם קשים. במיוחד קשים בהדסה.
ודרך אגב אם בא לך לשמוע סיפור מצחיק היה לי בעיות בריאות בשנה האחרונה והייתי אצל רופא מנתח בשביל לעבור איזה ניתוח קטן. אחרי זה גיגלתי רצח את המחלה ועוד כמה דברים קשורים שיכולים לגרום לסימפטומים דומים למרות שזה משהו שונה לגמרי. שלחתי לרופא הזה אימייל עם הרבה מחשבות שהיו לי בנושא הבעיה והאם יכול להיות שזה משהו אחר. הוא מתקשר אלי למחרת ולא מפסיק להחמיא לי על זה שאני חכמה ממש וכו. ואיזה research מטורף עשיתי. מסתבר שהוא אפילו דיבר עם אמא שלי ואמא לה שמתאים לי ללכת לרפואה. חח.
קיצור, בהצלחה ממש ברפואת חירום! וכדאי שנפסיק להתווכח על "חוכמה" כי זה סתם מבזבז לשנינו תזמן.
אתה יודע כמה ספרים אני קוראת? אתה יודע כמה עובדות מוזרות וכמה דברים אני יכולה להגיד לך בקשר לפסיכולוגיה וביולוגיה? אני יכולה לברבר שעות על הפרעה דו קוטבית ואיך יש תאי המוח שונים בין מטופלים שמגיבים לליתיום, שלא מגיבים לליתיום ולcontrol. אני יכולה גם להסביר את הכול. האם הייתי צריכה ללמוד את זה? לא. כל מה שהייתי צריכה ללמוד זה שהפרעה דו קוטבית היא הפרעה שעושה דיכאון ומאניה. אבל לא הייתי צריכה לדעת שיש הרבה סוגים של הפרעה דו קוטבית, למשל לחלק מהאנשים הcycles מאוד מהירים ולאנשים אחרים יש רק דיכאון בלי המאניה. לחלק מהאנשים יש דיכאון מעורבב עם מאניה, הרגשה חרא אבל מלא אנרגיה.
מה שאני מנסה לומר זה שכן, אני אוהבת לקרוא דברים ולשמוע הרצאות על דברים שמעניינים אותי. אני גם התנדבתי במכון מדע (ודרך אגב אני רוצה להיות פסיכיאטרית בעתיד).
מה שאני אומרת זה שחוכמה באה על ידי ביטוי לא רק בללמוד על משהו שאתה אוהב, אבל גם בלדעת איך לקלוט מהר ולזכור דברים שמשעממים אותך עד דמעות. ה"ללמוד כמו תוכי"? זה חוכמה.
ודרך אגב, אני מקווה שתצליח ברפואת חירום. אני רוצה או רפואה בהדסה או רפואה ותואר במחשבים משולב בטכניון. נראה איך יצא. ודרך אגב פה אתה צודק, תנאי רפואה בארץ הם קשים. במיוחד קשים בהדסה.
ודרך אגב אם בא לך לשמוע סיפור מצחיק היה לי בעיות בריאות בשנה האחרונה והייתי אצל רופא מנתח בשביל לעבור איזה ניתוח קטן. אחרי זה גיגלתי רצח את המחלה ועוד כמה דברים קשורים שיכולים לגרום לסימפטומים דומים למרות שזה משהו שונה לגמרי. שלחתי לרופא הזה אימייל עם הרבה מחשבות שהיו לי בנושא הבעיה והאם יכול להיות שזה משהו אחר. הוא מתקשר אלי למחרת ולא מפסיק להחמיא לי על זה שאני חכמה ממש וכו. ואיזה research מטורף עשיתי. מסתבר שהוא אפילו דיבר עם אמא שלי ואמא לה שמתאים לי ללכת לרפואה. חח.
קיצור, בהצלחה ממש ברפואת חירום! וכדאי שנפסיק להתווכח על "חוכמה" כי זה סתם מבזבז לשנינו תזמן.
אנונימית
המטרה שלי צחקה עלי על זה שלא הצלחתי לפגוע בה עם החצים
אממ לא אמרו לי כלום כי אני תלמידה יחסית שקטה וטובה.
שאני לא מבינה כלום ואני טיפשה ושאני לא אצליח בחיים שלי בשום דבר -
זה היה בכיתה ד' שעוד לא הבינו שיש לי הפרעות קשב וריכוז
ואז עשו לי הבחנה וגילו את זה ואז שלחו אותי לבית ספר עם כיתה יותר קטנה ככה אני קיבלתי עזרה יותר...
וגם התחלתי לקחת ריטלין 40 מ"ג
אבל זה שהיא אמרה שאני לא אצליח בחיים? רק גרם לי עוד יותר להוכיח לה שכן
ואני כן יהיה שחקנית בתאטרון ובטלוויזיה
זה היה בכיתה ד' שעוד לא הבינו שיש לי הפרעות קשב וריכוז
ואז עשו לי הבחנה וגילו את זה ואז שלחו אותי לבית ספר עם כיתה יותר קטנה ככה אני קיבלתי עזרה יותר...
וגם התחלתי לקחת ריטלין 40 מ"ג
אבל זה שהיא אמרה שאני לא אצליח בחיים? רק גרם לי עוד יותר להוכיח לה שכן
ואני כן יהיה שחקנית בתאטרון ובטלוויזיה
אני שברתי חוליה בגב הייתי באמצע מבחן וביקשתי רגע לצאת החוצה להליכה כי כאב לי הגב ברמות מטורפות והיא פשוט צרחה עליי מול כל ההקבצה בעיה שלך שכואבת לך הגב ופשוט בכיתי מכאבים כל המבחן ועד היום אני שונא את המורה הזאת שנאת מוות ואחרי כל זה היא אמרה שאני הפרעתי להקבצה שלמה לעשות מבחן.
מורה זבל כל ההקבצה שונאת אותה ורוצה להחליף אותה!!!
מורה זבל כל ההקבצה שונאת אותה ורוצה להחליף אותה!!!
ביסודי מורה אחד הייתה נטפלת אליי וכל פעם היא הייתה מתקרבת לשולחן שלי וצועקת עליי ויצא לה גם רוק אז בכוונה הייתי מנגב את הפנים ומגלגל לה עיניים וזה היה מחרפן אותה
אנונימי
ממתי מטרה יכולה לדבר?
צעקה עלי שקיבלתי ציון גרוע מול כולם כי אני מורידה את הממוצע הכיתתי, ואחת אחרת האשימה אותי שאני איבדתי לעצמי את המבחן כי היא לא מצאה אותו וקראה לי גנבת.
אנונימית
השקעתי את כל כולי בעבודה בכמה ימים והמורה הייתה כזה חחח מתי שתיראי את זה תצחקי על עצמך ואז הראתה את זה לילדים בכיתה
אכלתי ציריוס בשקית כזה והמורה שלי דפקה לי "כל היום את אוכלת שטויות":/
היא לא אמרה משהו שפגע בי, היא אמרה משהו אישי שלי לפני כל הכיתה בלי לבקש ממני רשות וזה ממש כאב לי כי גם לא הייתי באותו יום לעצור אותה או משהו
אנונימית
"לכי את והבעיות הנפשיות שלך"
לא אמרו לי שום דבר כזה
צרחה מול כל הכיתה "היום אני מתקשרת לאמא שלך !!!!!!!!" (בסה"כ כי במקום למחוק במחברת עם מחק, העברתי על זה קו עם עיפרון)
"בחיים אל תתנהגו כמו אח של ******"
מה שמצונזר זה השם שלי
מה שמצונזר זה השם שלי
אנונימי
בכיתה ה' אמרתי למורה שלי שאני הולכת לשתות והיא אמרה לי כן ואחרי שיצאתי היא תפסה לי את היד ממש ממש חזק ואמרה לי '' אמרתי לך לא לצאת.'' אמרתי לה '' סליחה אבל אני ממילא כבר בחוץ.'' היא נתנה לי ללכת וסיפרתי את זה לאמא שלי והמנהלת שאלה את המורה שלי לידי והמורה אמרה שהיא בכלל נגעה לי בכתף ולא תפסה לי את היד ואני הייתי תמימה ומפגרת אז אמרתי למנהלת נכון נכון, ודודה שלי שראתה את הכל אמרה למנהלת שהמורה משקרת ואני עד היום מצטערת שלא גיביתי את דודה שלי.
ומורה אחת אמרה לי '' בחיים לא תדעי אנגלית.''
ומורה אחת אמרה לי '' בחיים לא תדעי אנגלית.''
לא הגעתי לשיעור אחד והילדה שלפני אמרה שהיא לא הכינה שיעורי בית כי היא לא הגיעה אז אמרתי אותו הדבר, והיא צרחה עליי מול הכיתה שאני שקרן גרוע ושאני ילד רע בכיתה ג
לסדר את השיער שלי
אנונימית
היא אמרה לי שאני צריכה להפסיק לחפור
אנונימית
לא כזה אכפת לי מזה אבל יש כמה מקרים שממש מעצבנים/מצחיקים אותי עכשיו בסוף ב כזה המורה צעקה עליי למה אני לא סיימתי להעתיק מהלוח ושאני לא עשיתי כלום (מיותר לציין שמאוד כאבה לי היד באותו שבוע כי שחררו אותה מגבס כיתה ב וזה..)
מורה צעקה עליי כי עליתי על המקלט (הוא מבחוץ) כי זרקו לשם כדור (פורים שנה שעברה לול)
משהו מצחיק אבל המורה לא ידעה שזאת אני
חברה שלי ציירה דמות מנארוטו עם חזה וביקיני(מיותר לציין שהדמות בן) והמורה שנכנסה לכיתה ראתה את זה היא לא צעקה אבל היא אמרה מי הבזבוז חמצן ששם את זה על הקיר (כן זאת אני תליתי את זהxd)
ומשהו שקרה לחברה שלי היא רצתה לעלות הקבצה במתמטיקה (לקבוצה שלי) אז היא תמיד הייתה נסערת ללמוד איתנו, היא שאלה את המורה מאיזה ציון היא תוכל לעלות או להישאר עד המבחן ללמוד איתנו, המורה פשוט התחילה להגיד לה בשביל מה את עושה את זה את תקבלי נכשל גם ככה והחברה הזאת פשוט יצאה מהכיתה ולמורה לא היה אכפת
מורה צעקה עליי כי עליתי על המקלט (הוא מבחוץ) כי זרקו לשם כדור (פורים שנה שעברה לול)
משהו מצחיק אבל המורה לא ידעה שזאת אני
חברה שלי ציירה דמות מנארוטו עם חזה וביקיני(מיותר לציין שהדמות בן) והמורה שנכנסה לכיתה ראתה את זה היא לא צעקה אבל היא אמרה מי הבזבוז חמצן ששם את זה על הקיר (כן זאת אני תליתי את זהxd)
ומשהו שקרה לחברה שלי היא רצתה לעלות הקבצה במתמטיקה (לקבוצה שלי) אז היא תמיד הייתה נסערת ללמוד איתנו, היא שאלה את המורה מאיזה ציון היא תוכל לעלות או להישאר עד המבחן ללמוד איתנו, המורה פשוט התחילה להגיד לה בשביל מה את עושה את זה את תקבלי נכשל גם ככה והחברה הזאת פשוט יצאה מהכיתה ולמורה לא היה אכפת