30 תשובות
האפשרות הראשונה
האפשרות הראשונה, ברור
הבית ספר לא ממש ביביסיטר ההורים שלנו לא משלמים למורים על הלימידה הבית ספר נועד ללמד ילדים חומר חדש שיהיה לנו בעתיד
בכנות? לא חושבת שזה סותר.
אני חושבת שכיוונו לשתיים, ועל הדרך יצא גם אחד.
תראה, התפקיד של בית ספר בחברה הוא בין השאר לאפשר להורים לעבוד כשהם יודעים שהילדים נשארים במקום בטוח.
וגם, להכין את הילדים לחיים.
אם אתה מתכוון לאיכות או לאפקטיביות של הלימודים, וואלה, אני חושבת שיש לאן להשתפר.
אבל גם המקום הזה הוא לא כל כך נורא.
אני חושבת שכיוונו לשתיים, ועל הדרך יצא גם אחד.
תראה, התפקיד של בית ספר בחברה הוא בין השאר לאפשר להורים לעבוד כשהם יודעים שהילדים נשארים במקום בטוח.
וגם, להכין את הילדים לחיים.
אם אתה מתכוון לאיכות או לאפקטיביות של הלימודים, וואלה, אני חושבת שיש לאן להשתפר.
אבל גם המקום הזה הוא לא כל כך נורא.
אופציה ג
שואל השאלה:
עכשיו זה כבר לא
למה את חושבת ככה? אם זה היה נכון היה לנו ידע מטורף על מקצועות כי אנחנו בערך משקיעים 15000 שעות על הבית ספר אבל אנחנו לא כאלה חכמים, לפחות מי שלומד רק מהבית ספר. אם זה ככה למה כשהחזירו את התלמידים אחרי הקורונה לא החזירו את התיכון? אלה כיתות יותר חשובות אבל החזירו את א-ג ואת יא-יב בשביל בגרויות.
עכשיו זה כבר לא
למה את חושבת ככה? אם זה היה נכון היה לנו ידע מטורף על מקצועות כי אנחנו בערך משקיעים 15000 שעות על הבית ספר אבל אנחנו לא כאלה חכמים, לפחות מי שלומד רק מהבית ספר. אם זה ככה למה כשהחזירו את התלמידים אחרי הקורונה לא החזירו את התיכון? אלה כיתות יותר חשובות אבל החזירו את א-ג ואת יא-יב בשביל בגרויות.
בייביסיטר לא בייביסיטר העיקר שהילדים לא בבית
הבית ספר לא אמור ללמד אותך דברים לחיים, הוא אמור לתת לך השכלה בסיסית שקודמת להשכלה אקדמאית. המטרה של בית ספר היא לא שתדע איך לעשות נגזרת או שתדע מה ההבדל בין סיפור קצר לבלדה, אלא שתדע ללמוד מגוון רחב של מקצועות וללמד אותך לעבוד קשה כדי שבעתיד תוכל לרכוש השכלה אקדמאית. להגיד שאנחנו משקיעים 15000 שעות על בית ספר ולא כאלה חכמים זה שטות אדירה, בית הספר חייב להתאים את עצמו לכל התלמידים ולכל הרמות השונות של קליטת חומר. אי אפשר שכל מסגרת תתאים לכולם.
מעבר לזה, אם בית ספר כל כך קל לך ואתה לא מגיע לרמה של "ידע מטורף" בו אתה יכול לעשות מה שאני עשיתי וללכת ללמוד באוניברסיטה.
מעבר לזה, אם בית ספר כל כך קל לך ואתה לא מגיע לרמה של "ידע מטורף" בו אתה יכול לעשות מה שאני עשיתי וללכת ללמוד באוניברסיטה.
^^^
החזירו את א-ג כדי שההורים שלהם יוכלו לחזור לעבודה, כי אי אפשר להשאיר אותם לבד בבית
החזירו את א-ג כדי שההורים שלהם יוכלו לחזור לעבודה, כי אי אפשר להשאיר אותם לבד בבית
החזירו את א'-ג' כי הם צעירים מדי להשאר לבד בבית, ואת י"א-י"ב בשביל הבגרויות.
כרגע אנחנו בתקופה משבר, אז כשהיה אפשרי להחזיר את הלימודים לשגרה באופן חלקי, אלו היו הכי מהותיים.
זה לגבי הקורונה.
באופן כללי, אני חושבת שאכן יש לאן לשפר את איכות הלימודים באופן משמעותי. ילדים מרגישים משועממים, חושבים שהחומר לא רלוונטי, לא מסתדרים חברתית ושונאים את המערכת.
יש הרבה דברים שצריכים להשתנות.
אבל, אל תזלזל במקום שבו אנחנו נמצאים עכשיו.
בעבר רוב האנשים בכלל לא ידעו קרוא וכתוב. לא ידעו חשבון פשוט.
כרגע, הרוב המוחלט של החברה מסוגלים לעשות את הדברים הבסיסיים האלו, בלי קשר למעמד האקונומי שלהם. אלו הישגים משמעותיים.
כרגע אנחנו בתקופה משבר, אז כשהיה אפשרי להחזיר את הלימודים לשגרה באופן חלקי, אלו היו הכי מהותיים.
זה לגבי הקורונה.
באופן כללי, אני חושבת שאכן יש לאן לשפר את איכות הלימודים באופן משמעותי. ילדים מרגישים משועממים, חושבים שהחומר לא רלוונטי, לא מסתדרים חברתית ושונאים את המערכת.
יש הרבה דברים שצריכים להשתנות.
אבל, אל תזלזל במקום שבו אנחנו נמצאים עכשיו.
בעבר רוב האנשים בכלל לא ידעו קרוא וכתוב. לא ידעו חשבון פשוט.
כרגע, הרוב המוחלט של החברה מסוגלים לעשות את הדברים הבסיסיים האלו, בלי קשר למעמד האקונומי שלהם. אלו הישגים משמעותיים.
שואל השאלה:
שטיפ
אז למה הם עושים את זה בצורה כל כך גרועה ולא אפקטיבית? זה נשאר ככה כבר עשרות שנים, אם זאת באמת הייתה הסיבה המערכת חינוך הייתה שונה.
שטיפ
אז למה הם עושים את זה בצורה כל כך גרועה ולא אפקטיבית? זה נשאר ככה כבר עשרות שנים, אם זאת באמת הייתה הסיבה המערכת חינוך הייתה שונה.
חוץ מזה, בית הספר מלמד אותך שני דברים עיקריים.
א. איך ללמוד. הוא מכין אותך לרכוש ידע. בלי ביה"ס לא היית יודע ללמוד למבחן, או להפנים ידע, או לנתח מידע.
ב. אינטראקציות חברתיות. דרך המסגרת הבית ספרית, אנשים לומדים איך להיות אנשים בחברה. אתה לומד לפתח קשרים, לסיים קשרים, להתנסח, ללמוד מבנים חברתיים.
אלו כלים חשובים לחיים, לא משנה באיזה מסלול אתה מתכנן לחיות את החיים שלך.
א. איך ללמוד. הוא מכין אותך לרכוש ידע. בלי ביה"ס לא היית יודע ללמוד למבחן, או להפנים ידע, או לנתח מידע.
ב. אינטראקציות חברתיות. דרך המסגרת הבית ספרית, אנשים לומדים איך להיות אנשים בחברה. אתה לומד לפתח קשרים, לסיים קשרים, להתנסח, ללמוד מבנים חברתיים.
אלו כלים חשובים לחיים, לא משנה באיזה מסלול אתה מתכנן לחיות את החיים שלך.
שואל השאלה:
אנז'ולרא
את שמחה מזה שאנשים לומדים 15000 שעות ויודעים לקרוא לכתוב ולהתשתמש במחשבון? אם היית משקיעה על משהו אחד 15000 שעות היית בין האנשים הטובים בעולם בדבר הזה
אנז'ולרא
את שמחה מזה שאנשים לומדים 15000 שעות ויודעים לקרוא לכתוב ולהתשתמש במחשבון? אם היית משקיעה על משהו אחד 15000 שעות היית בין האנשים הטובים בעולם בדבר הזה
שוב, יש לאן להשתפר.
החברה מתקדמת, והמערכת חייבת להתקדם איתה.
אני מקווה לטוב.
החברה מתקדמת, והמערכת חייבת להתקדם איתה.
אני מקווה לטוב.
מה הביסוס שלך לזה שהמערכת גרועה ולא אפקטיבית? איך אתה היית בונה את מערכת החינוך כך שתתאים לכולם, תעמוד בתקציב ובכוח האדם שיש לה ושתצליח להשתלב כך שתיתן בסיס אקדמאי. מה אתה היית מלמד כדי שיצא דור מחונן?
ואתה- אדון 15000 שעות בבית ספר, אמור לסיים בהצטיינות יתרה ועם בגרות מושלמת הלא כן? אמרת בעצמך, אם עושים משהו במשך 15000 שעות אתה תהייה מושלם בו. קדימה, תוכיח שאתה צודק הרי יש לך 15000 שעות ניסיון פלוס הזמן שעבדת בבית.
ואתה- אדון 15000 שעות בבית ספר, אמור לסיים בהצטיינות יתרה ועם בגרות מושלמת הלא כן? אמרת בעצמך, אם עושים משהו במשך 15000 שעות אתה תהייה מושלם בו. קדימה, תוכיח שאתה צודק הרי יש לך 15000 שעות ניסיון פלוס הזמן שעבדת בבית.
שואל השאלה:
לגבי א' לא יודע לגבי ב' אפשר ללמוד על אינטראקציות חברתיות מכל דבר שאת עושה עם עוד בן אדם, הבית ספר פשוט עוד מקום לעשות את זה.
לגבי א' לא יודע לגבי ב' אפשר ללמוד על אינטראקציות חברתיות מכל דבר שאת עושה עם עוד בן אדם, הבית ספר פשוט עוד מקום לעשות את זה.
מערכת החינוך העולמית הצליחה לקדם את רמת הידע בעולם למינימום הנדרש.
זה הישג, לא משנה איך תהפוך אותו.
אני מסכימה איתך. אכן יש צורך לדאוג לבנייה נכונה יותר של כמות השעות פר תוצאות.
אבל, המערכת הזו באופן בסיסי היא נכונה. היא זקוקה לאינסוף שינויים ושיפורים, כעקרון, יש עם מה לעבוד.
זה הישג, לא משנה איך תהפוך אותו.
אני מסכימה איתך. אכן יש צורך לדאוג לבנייה נכונה יותר של כמות השעות פר תוצאות.
אבל, המערכת הזו באופן בסיסי היא נכונה. היא זקוקה לאינסוף שינויים ושיפורים, כעקרון, יש עם מה לעבוד.
מסכימה לחלוטין עם שטיפ ^
שואל השאלה:
שטיפ
כי אנחנו בבית ספר מלא זמן מהחיים שלנו ואנחנו לא כאלה מבריקים.
ולא הבנתי את השאלות שלך אני לא יודע מה יכול לעבוד אבל יש אנשים שכן יודעים אבל לא עושים עם זה כלום.
שטיפ
כי אנחנו בבית ספר מלא זמן מהחיים שלנו ואנחנו לא כאלה מבריקים.
ולא הבנתי את השאלות שלך אני לא יודע מה יכול לעבוד אבל יש אנשים שכן יודעים אבל לא עושים עם זה כלום.
אני מסכים שאנחנו בבית ספר מלא זמן, אני לא מסכים שאנחנו "לא כאלה מבריקים". לדעתי אנחנו מבריקים אם לא יותר מזה. תחשוב רגע על הפער ההשכלתי שיש בין תלמיד עם בגרות מלאה פלוס אל מול תלמיד שנשר מבית ספר בכיתה י'א. הפער לא נתפס, וזה רק פער של שנה וחצי.
שואל השאלה:
אני חושב שמערכת החינוך בנויה שקודם יהיה לילדים מה לעשות בזמן שההורים עובדים (אין לי בעיה עם זה אבל אף אחד לא מודה בזה) ואז נתנו להם ללמוד.
אני חושב שמערכת החינוך בנויה שקודם יהיה לילדים מה לעשות בזמן שההורים עובדים (אין לי בעיה עם זה אבל אף אחד לא מודה בזה) ואז נתנו להם ללמוד.
שואל השאלה:
אתה מוכיח את הנקודה שלי, בשנה וחצי אתה לומד 3/4 מהחומר ובשאר הזמן אתה מסתלבט. ואנחנו לא מבריקים בזמן הזה היינו יכולים לסיים בגרויות + תואר ראשון לפחות
אתה מוכיח את הנקודה שלי, בשנה וחצי אתה לומד 3/4 מהחומר ובשאר הזמן אתה מסתלבט. ואנחנו לא מבריקים בזמן הזה היינו יכולים לסיים בגרויות + תואר ראשון לפחות
בכיתה א אתה לומד לקרוא ולכתוב את פעולות החשבון הבסיסיות. זה קורה בשנה אחת. ילד בן 6 מצליח להבין מתמטיקה ועברית ברמה מספקת. בכיתה ז מתחילים ללמוד אלגברה ופונקציות, יודעים אנגלית ברמה מספקת, לומדים את הבסיס של כימיה, מספיקים לסיים את רוב החומר היהש לבגרות בתנך. ילד בן 12 מצליח לפתור משוואה ולמצוא נקודות חיתוך של פונקציה לינארית, יודע לכתוב באנגלית ולתקשר עם אנשים בכל העולם, יודע מה זה פאקינג מתכות אלקליות. בסוף כיתה י"ב אתה יודע אנגלית ברמה טובה מאוד, יודע לפתור אינטגרלים של פונקציה לוגוריטמית, למדת מקצוע או שניים אפילו ברמה של 5 יחל כך שלכל אחד יש בחירה ללמוד משהו לעומק, יודע איך השפה העברית בנויה באופן מעמיק, יודע לנתח סיפורים קצרים שירים בלדות וטרגדיות, יודע לכתוב טקסטים ברמה גבוהה ותוך כדי שומר על כושר. אז תבוא עם תכנית לימודים טובה יותר, שתתאים לכולם, שתעמוד בתקציב ובכוח האדם ושתהפוך אותנו למחוננים ונדבר.
אם בשאר הזמן אתה מסתלבט זו בעיה שלך, אני בחרתי שלא להסתלבט ואני מרוצה מהמערכת כי עבדתי קשה והגעתי רחוק.
אם בשאר הזמן אתה מסתלבט זו בעיה שלך, אני בחרתי שלא להסתלבט ואני מרוצה מהמערכת כי עבדתי קשה והגעתי רחוק.
הדרך הקלה
שואל השאלה:
שטיפ
עשית את זה לא כל כך נכון, בכיתה א' לומדים לקרוא לכתוב וחיבור וחיסור אולי. אחרי זה דילגתי על 5 שנים שמה שהם עושים זה לקרוא עוד ובמקרה הטוב מצליחים שברים. האלגברה שלומדים בכיתה ז' זה שטויות. אתה מדבר כאילו כולם עושים את זה וכולם יכולים לעשות את מה שאתה רושם פה, אולי 20 אחוז באמת יכולים לעשות את מה שרשמת פה. אולי 2 ילדים בשכבה שלי יודעים לכתוב משהו ברמה גבוהה ואולי עוד 2 יכולים לנצח סיפורים ברמה גבוהה, כשאני אומר רמה גבוהה אני מדבר על רמה של בית ספר. תעשה לי טובה אולי 10 אחוז שומרים על כושר. אתה גרמת לזה להישמע טוב למרות שזה לא ככה.
תסביר לי איך יכול להיות שכמה ילדים מהכיתה שלי, לא תגיד גאונים לא למדו כלום מכיתה ד' עד יא ואת הרוב הם למדו לבד בלי עזרה ממורים מצליחים להוציא בגרות.
אתה יכול להגיד שאנחנו ברמה גבוהה אבל אני לא קונה את זה, אפשר להשלים את החומר מכיתה א' עד יב ברמה של 5 יחידות בשנה אחת.
שטיפ
עשית את זה לא כל כך נכון, בכיתה א' לומדים לקרוא לכתוב וחיבור וחיסור אולי. אחרי זה דילגתי על 5 שנים שמה שהם עושים זה לקרוא עוד ובמקרה הטוב מצליחים שברים. האלגברה שלומדים בכיתה ז' זה שטויות. אתה מדבר כאילו כולם עושים את זה וכולם יכולים לעשות את מה שאתה רושם פה, אולי 20 אחוז באמת יכולים לעשות את מה שרשמת פה. אולי 2 ילדים בשכבה שלי יודעים לכתוב משהו ברמה גבוהה ואולי עוד 2 יכולים לנצח סיפורים ברמה גבוהה, כשאני אומר רמה גבוהה אני מדבר על רמה של בית ספר. תעשה לי טובה אולי 10 אחוז שומרים על כושר. אתה גרמת לזה להישמע טוב למרות שזה לא ככה.
תסביר לי איך יכול להיות שכמה ילדים מהכיתה שלי, לא תגיד גאונים לא למדו כלום מכיתה ד' עד יא ואת הרוב הם למדו לבד בלי עזרה ממורים מצליחים להוציא בגרות.
אתה יכול להגיד שאנחנו ברמה גבוהה אבל אני לא קונה את זה, אפשר להשלים את החומר מכיתה א' עד יב ברמה של 5 יחידות בשנה אחת.
שואל השאלה:
עוד משהו- תיקח את תלמידי 5 יחידות מתמטיקה ותשאל אותם כמה הם מבינים מהחומר (כמה הם באמת מבינים) אם תתחיל לשאול אותם שאלות על למה זה עובד ככה וככה, 98% יגידו לך כי ככה זה בנוסחה וככה לימדו אותי. מערכת החינוך מלמדת אותך לשנן דברים ולא להבין את המקצוע אפילו במקצועות של הבנה.
עוד משהו- תיקח את תלמידי 5 יחידות מתמטיקה ותשאל אותם כמה הם מבינים מהחומר (כמה הם באמת מבינים) אם תתחיל לשאול אותם שאלות על למה זה עובד ככה וככה, 98% יגידו לך כי ככה זה בנוסחה וככה לימדו אותי. מערכת החינוך מלמדת אותך לשנן דברים ולא להבין את המקצוע אפילו במקצועות של הבנה.
שמע אתה פשוט לא יודע על מה אתה מדבר אם אתה חושב שלא לומדים כלום מכיתה ד. חות מזה אח שלי בכיתה ח והאלגברה והפונקציות שהוא לומד ברמה מפתיעה. בית ספר זה לא אידאלי, אבל שוב, מה אתה היית עושה? לדעתי זו האופציה הטובה כרגע ולהגיד שלא עושים כלום בבית ספר זה שטות, כי בתכלס בלי בית ספר היית כלום.
לגבי 5 יחל מתמטיקה, כדי להבין לעומק את החומר שלומדים לדעת את כל הסיבות צריך תואר שני במתמטיקה. כנראה אין לך מושג כמה החומר הזה מורכב ועמוק.
לגבי 5 יחל מתמטיקה, כדי להבין לעומק את החומר שלומדים לדעת את כל הסיבות צריך תואר שני במתמטיקה. כנראה אין לך מושג כמה החומר הזה מורכב ועמוק.
שואל השאלה:
לא אמרתי שלא לומדים אמרתי שלא באמת לומדים הרבה אפשר להשלים את זה תוך איזה חודשיים. אמרתי לך אני לא יודע במה צריך לעשות אני לא מבין בזה יש אנשים שמבינים בזה, אני מסתכל על עובדות ורואה תוצאות לא צריך להבין בזה כדי להגיד אם זה טוב או לא. אנשים משלימים את החומר בבית ספר בזמנים ממש קצרים, זה לא חדש.
אני עדיין חושב שהבית ספר זה בשביל הכלכלה, בשביל שכולם יעבדו ולא יצטרכו לטפל בילדים.
לא אמרתי שלא לומדים אמרתי שלא באמת לומדים הרבה אפשר להשלים את זה תוך איזה חודשיים. אמרתי לך אני לא יודע במה צריך לעשות אני לא מבין בזה יש אנשים שמבינים בזה, אני מסתכל על עובדות ורואה תוצאות לא צריך להבין בזה כדי להגיד אם זה טוב או לא. אנשים משלימים את החומר בבית ספר בזמנים ממש קצרים, זה לא חדש.
אני עדיין חושב שהבית ספר זה בשביל הכלכלה, בשביל שכולם יעבדו ולא יצטרכו לטפל בילדים.
מבחינת משרד החינוך האפשרות הראשונה...
באותו הנושא: