22 תשובות
זה לא נכון... יש דברים מגד הדת אבל לא כולם...
אמ..
אנטישמיים הם לא- הלכת רחוק מדי
זה שהם חילונים זו זכותם המלאה וזכותם המלאה גם להביע את דעתם בכל נושא שירצו
אנטישמיים הם לא- הלכת רחוק מדי
זה שהם חילונים זו זכותם המלאה וזכותם המלאה גם להביע את דעתם בכל נושא שירצו
התנגדות לדת זה לא אנטישמיות, זה אנטי-תאיזם
כן יש כאלה וזה עצוב
מה הקשר?
מי שמתנגד לכפייה דתית הוא לא אנטישמי
מי שמתנגד לכפייה דתית הוא לא אנטישמי
זה מה שהציונים רצו - להקים מדינה ששם יכולו לייצר את "היהודי החדש", דהיינו יהודי ללא תורה ומצוות, רחמנא ליצלן. וזאת כן אנטי שמיות, כי שנאה ליהדות - זנ שנאה ליהודי הקלאסי - יהודי מאמין ושומר תרוה ומצוות. הקריקטורות האנטישמיות היה על יהודים כאלה (לבוש חרדי, זקן...).
וזה ידוע שמי ששונא את ישראל (הכוונה יהודים) שונא את מי שאמר והיה העולם: "כִּי הִנֵּה אוֹיְבֶיךָ יֶהֱמָיוּן, וּמְשַׂנְאֶיךָ - נָשְׂאוּ רֹאשׁ.עַל עַמְּךָ יַעֲרִימוּ סוֹד, וְיִתְיָעֲצוּ עַל צְפוּנֶיךָ" (תהילים פג, ג-ד). ראיתם ש"משנאיך" (שונאי ה') הם אלה שמערימים את הסוד על עמו של ה' (דהיינו אנטישמיות)?
וזה ידוע שמי ששונא את ישראל (הכוונה יהודים) שונא את מי שאמר והיה העולם: "כִּי הִנֵּה אוֹיְבֶיךָ יֶהֱמָיוּן, וּמְשַׂנְאֶיךָ - נָשְׂאוּ רֹאשׁ.עַל עַמְּךָ יַעֲרִימוּ סוֹד, וְיִתְיָעֲצוּ עַל צְפוּנֶיךָ" (תהילים פג, ג-ד). ראיתם ש"משנאיך" (שונאי ה') הם אלה שמערימים את הסוד על עמו של ה' (דהיינו אנטישמיות)?
אנונימי
אני יודע מה המשמעות של המושד. המושג הומצא שהסבר לשנאה ליהודים (ורק להיודים, ולא לערבים), ולדת שלהם - יהדות.
אביא ציטוט מוויקיפדה.
"אַנְטִישֵׁמִיּוּת היא המונח המודרני לתיאור תופעה חברתית שלפני המאה ה-19 נודעה בשם שנאת יהודים או שנאת ישראל. למרות הפירוש המילולי של המונח, "נגד השֵמִיִים", אשר עמם נמנים בין היתר היהודים והערבים (על שמו של שם בן נח, על פי ההיסטוריוגרפיה המקראית), המושג אנטישמיות משמעותו שנאת יהודים בלבד, והוא מעולם לא שימש לציון שנאה כלפי עמים שמיים אחרים. הסיבה לכך שבמונח מופיעה "שמיות" ולא מונח שבעצמו מתייחס ליהודים בלבד היא שכאשר השימוש במונח "אנטישמיות" החל, המונח שומש לתיאור שנאה גזענית כנגד היהודים בלבד שראתה בהם בני ה"גזע" השמי. במהלך המאה ה-20 התקבל המונח בשפה העברית ובשפות אחרות במשמעות של עוינות או שנאה ליהודים הכולל את כל צורות האיבה כלפי יהודים במהלך ההיסטוריה.
"אוטואנטישמיות או שנאה עצמית יהודית היא הגדרה של תופעה חברתית-פסיכולוגית שבמסגרתה אדם ממוצא יהודי מפגין עוינות אובססיבית כלפי בני עמו ודתו באופן דומה לזו שמפתחים האנטישמים מקרב עמים אחרים ודתות אחרות - לעיתים תוך אימוץ נרטיבים וטענות שמעלים אנטישמים" (אוטואנטישמיות)
אביא ציטוט מוויקיפדה.
"אַנְטִישֵׁמִיּוּת היא המונח המודרני לתיאור תופעה חברתית שלפני המאה ה-19 נודעה בשם שנאת יהודים או שנאת ישראל. למרות הפירוש המילולי של המונח, "נגד השֵמִיִים", אשר עמם נמנים בין היתר היהודים והערבים (על שמו של שם בן נח, על פי ההיסטוריוגרפיה המקראית), המושג אנטישמיות משמעותו שנאת יהודים בלבד, והוא מעולם לא שימש לציון שנאה כלפי עמים שמיים אחרים. הסיבה לכך שבמונח מופיעה "שמיות" ולא מונח שבעצמו מתייחס ליהודים בלבד היא שכאשר השימוש במונח "אנטישמיות" החל, המונח שומש לתיאור שנאה גזענית כנגד היהודים בלבד שראתה בהם בני ה"גזע" השמי. במהלך המאה ה-20 התקבל המונח בשפה העברית ובשפות אחרות במשמעות של עוינות או שנאה ליהודים הכולל את כל צורות האיבה כלפי יהודים במהלך ההיסטוריה.
"אוטואנטישמיות או שנאה עצמית יהודית היא הגדרה של תופעה חברתית-פסיכולוגית שבמסגרתה אדם ממוצא יהודי מפגין עוינות אובססיבית כלפי בני עמו ודתו באופן דומה לזו שמפתחים האנטישמים מקרב עמים אחרים ודתות אחרות - לעיתים תוך אימוץ נרטיבים וטענות שמעלים אנטישמים" (אוטואנטישמיות)
אנונימי
שואל השאלה:
אתם שונאים את הדת אל תתממו
אתם שונאים את הדת אל תתממו
אנונימי
אף אחד לא שונא את הדת זה שאנחנו לא עוקבים אחרי המצוות זה לא הופך אותנו לאנטישמים...
אני לא שונא את הדת. אני מאמין בחופש. לכל אחד יש הזכות לבחור אם הוא מאמין או לא, ולאף אחד אין זכות לכפות את את הדת שלו על אף אחד אחר.
תקרא במגילת העצמאות, מדינה לעם היהודי ולא לדת היהודית, אם לא מתאים לך, לך למקום אחר.
תקרא במגילת העצמאות, מדינה לעם היהודי ולא לדת היהודית, אם לא מתאים לך, לך למקום אחר.
מגילת העמצאות - הוא לא מסמך קדוש, אאל מסך שקרי. הוא טוען שעם היהודי קם בארץ ישראל, לרמות שאנחנו נהיינו לעם עוד לפני שנכנסו לארץ (במעמד הר סיני).
מי שנתן לנו את הארץ הזאת - זה לא מגילת העצמאות, אלא הקב"ה. הוא נתן לנו אותה על מנשת שנשמור חוקיו, כמו שנאמר "וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם, וַעֲמַל לְאֻמִּים - יִירָשׁוּ. בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו, וְתוֹרֹתָיו - יִנְצֹרוּ" (תהילים קה, מד- מה).
כך שמי לא מתאים לו לקיים את התנאי שמי שנתן לנו את הארץ הזאת - שהוא לא יבוא לכאן.
מי שנתן לנו את הארץ הזאת - זה לא מגילת העצמאות, אלא הקב"ה. הוא נתן לנו אותה על מנשת שנשמור חוקיו, כמו שנאמר "וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם, וַעֲמַל לְאֻמִּים - יִירָשׁוּ. בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו, וְתוֹרֹתָיו - יִנְצֹרוּ" (תהילים קה, מד- מה).
כך שמי לא מתאים לו לקיים את התנאי שמי שנתן לנו את הארץ הזאת - שהוא לא יבוא לכאן.
אנונימי
העם היהודי קם בארץ ישראל.
את סיפורי הפנטזיה שלך על הר סיני שמור לבית הכנסת
את סיפורי הפנטזיה שלך על הר סיני שמור לבית הכנסת
לא ידעתי שאני אנטישמי בגלל שאני לא אוהב את הדת, נחמד לדעת.
^ אין בית מדרש ללא חידוש. תמיד הדברים מתחדשים. הרי יש לנו ידע מוגבל, ומדי פעם אנחנו מקבלים מידע חדש...
אנונימי
זה המונח של אנשים שהם נגד הדת, לא אנטישמיות או אוטואנטישמיות, בבקשה אל תהיו בורים.
^ ושי ביסוס יותר גדולי ממקור שניתן לנו ממי שאמר והיה העולם?
אנונימי
gus, אז זה לא סותר. הוא גם שונא את אלוקים, וגם אוטואנטישמי. זה בא ביחד.
אנונימי
^^ אנטי-תאיזם זה נגד הדת, לא נגד ישראל או יהודים, יש הבדל.
אתה אתה רוצה לנתק את אלוקים מהעם שלו? הרי מי שמצייג את אלוקים - זה בעיקר יהודים, כי הם העם הנבחר, כי הם היחידים מכל אומות העולם שהסכימו לקבל את התורה.
אנונימי
^ יהודים זה לא רק דת, זה דת אתנית, תבדוק את זה
אבל אנחנו עם בזכות התורה, כי זה מה מייחדת אותנו ומבדיל אותנו מן הגויים: "הַיּוֹם הַזֶּה נִהְיֵיתָ לְעָם, לַה אֱלֹהֶיךָ" (דברים כז, ט). עם לה'. בזכות קבלת התורה.
"לפי שאומתינו בני ישראל אינה, אומה אלא בתורותיה (אמונות ודעות, מאמר שלישי, פרק ז). הרב סעדיה גאון ז"ל.
"לפי שאומתינו בני ישראל אינה, אומה אלא בתורותיה (אמונות ודעות, מאמר שלישי, פרק ז). הרב סעדיה גאון ז"ל.
אנונימי
^ האמת שכן (אויב העם). אנחנו (עם ישראל) באותה ספינה, ומי שעושה חור בספינה (ע"י אי ציות לדת) - מטביע את כל הספינה...
אנונימי