56 תשובות
שלי יש משפחה דתייה והם לא הומופובים ואתה צריך להתבייש בכך שאתה מאשים את הדת בדעות החשוכות שלך,הדתיים היום התקדמו מפעם
זה בסדר לדעתי, כמו שאדם חילוני אתה חושב שהוא כופר אבל לא שונא אותו ככה הומו אתה חושב שהוא לא בסדר אבל לא תשנא אותו
שאתה אחלה גבר
אני לסבית, אני מכבדת אותך ואת הדעות שלך תוכל לעשות אותו דבר לגביי? אם כן תודה. אני מעריכה את זה מאוד. אני לא חושבת עליך כלום כי אני לא מכירה אותך אבל אל תתן בחיים למה שאתה להגדיר אותך.
שואל השאלה:
כאילו משכב זכר כתוב בתורה
כאילו משכב זכר כתוב בתורה
שואל השאלה:
אז בגלל זה אני הומופוב
אז בגלל זה אני הומופוב
שואל השאלה:
אבל אני לא אשנא אותו או לא אכבד אותו בגלל זה
אבל אני לא אשנא אותו או לא אכבד אותו בגלל זה
אוקיי אז ? יש בתנך הומו,אין בזה שום בעיה
ובמילא זה מזמן,התקופות השתנו תתעןרר.
ובמילא זה מזמן,התקופות השתנו תתעןרר.
אנונימית
התקופות לא השתנו
התנ"ך זה לעולם ועד ואתם לא תשנו אותו או תקבעו.
התנ"ך זה לעולם ועד ואתם לא תשנו אותו או תקבעו.
שואל השאלה:
מה קשור התקופות השתנו
מה קשור התקופות השתנו
שואל השאלה:
לא מבין את הטענה שלך
לא מבין את הטענה שלך
התקופות כן השתנו.. פעם זה לא היה מקובל והיום כן
חוץ מזה- אם אתם מאמינים אתם צריכים לתמוך בכל מה שאלוקים יוצר..
חוץ מזה- אם אתם מאמינים אתם צריכים לתמוך בכל מה שאלוקים יוצר..
יאללה, שמענו, אתה באמת צריך להתבייש בזה שאתה משליך את הפרימיטיביות שלך על הדת. אתה, ורק אתה, בוחר במה להאמין ומה לראות לנכון ואני בטוחה שלא כל מילה בתנ"ך אתה רואה לנכון לקיים ולהאמין בה. כתוב למשל שצריך לסקול למוות את מי שמחלל שבת, בזה אתה תומך?
זה לא לגיטימי. לא משנה מה הסיבה.
זה לא לגיטימי. לא משנה מה הסיבה.
אנונימית
שואל השאלה:
כן אני תומך בסקילה למי שמחלל שבת
כן אני תומך בסקילה למי שמחלל שבת
שואל השאלה:
זה כתוב בתורה
זה כתוב בתורה
שואל השאלה:
ואני בוחר להאמין בתורה כי יש הרבה סיבות להאמין בה
ואני בוחר להאמין בתורה כי יש הרבה סיבות להאמין בה
טוב מכאן הבנתי שאתה סתם ספאמר
טוב אחויה אני באמת משוכנעת בשלב הזה שאיבדת את הדרך מהמערה שלך. תחזור, חבל, בטח מחפשים אותך.
אנונימית
שואל השאלה:
וכתוב בתורה שמחלל שבת חייב סקילה
וכתוב בתורה שמחלל שבת חייב סקילה
שואל השאלה:
וכתוב שהומו אסור
וכתוב שהומו אסור
שואל השאלה:
אני לא ספאמר
אני לא ספאמר
שואל השאלה:
דבר בשם עצמך
דבר בשם עצמך
שואל השאלה:
אתה כופר בתורה זה בעיה שלך
אתה כופר בתורה זה בעיה שלך
שואל השאלה:
ואם אתה אומר שהמשפחה שלך דתיים
ואם אתה אומר שהמשפחה שלך דתיים
שואל השאלה:
אז אתה סותר את עצמך
אז אתה סותר את עצמך
שואל השאלה:
כי אתה אומר שאין להם בעיה עם הומואים
כי אתה אומר שאין להם בעיה עם הומואים
שואל השאלה:
שזה נגד התורה
שזה נגד התורה
שואל השאלה:
מה שאומר שהם לא דתיים
מה שאומר שהם לא דתיים
שואל השאלה:
הם כניראה דתיים ספאמרים
הם כניראה דתיים ספאמרים
שזאת הדעה שלך
אחלה
אחלה
אנונימית
שואל השאלה:
כי דתי זה אומר לקבל את התורה
כי דתי זה אומר לקבל את התורה
שואל השאלה:
לא לכפור בה
לא לכפור בה
כל עוד אתה לא אומר לאחרים מה לעשות אין לי בעיה איתך
שואל השאלה:
ואני מאמין בה
ואני מאמין בה
שמע ישראל, מה הבעיה לכתוב הכל בתשובה אחת? אכלת תראש.
אנונימית
ותבינו שהתורה זה לא לוקים לכל תקופה ומשתנה כל תקופה.. התורה זה לנצח ולתמיד לכם מסינה למה יש אנשים עם דעות כאלה
מבחינתי זה בסדר לחשוב דברים אבל לא לפגוע בבני אדם
מבחינתי זה בסדר לחשוב דברים אבל לא לפגוע בבני אדם
אנונימית
שואל השאלה:
בתשובה אחת זה ארוך מדי
בתשובה אחת זה ארוך מדי
שואל השאלה:
לכן אני כותב חלקים חלקים
לכן אני כותב חלקים חלקים
שמע אתה כותב מילה בכל הודעה זה לא יצא ארוך בהודעה אחת גם..
אנונימית
שאתה צודק.
למי יש סמכות לקבוע לך דעות נגד מה שמסר אלוקים?!
הרי אתה צריך להקשיב לאלוקים, ולא להם, כמו שכתבו בגמרא, "דברי הרב ודברי התלמיד: דברי מי שומעים?" (קידושין מב ע"ב, סנהדרין כט ע"א, תמורה כה ע"א).
למי יש סמכות לקבוע לך דעות נגד מה שמסר אלוקים?!
הרי אתה צריך להקשיב לאלוקים, ולא להם, כמו שכתבו בגמרא, "דברי הרב ודברי התלמיד: דברי מי שומעים?" (קידושין מב ע"ב, סנהדרין כט ע"א, תמורה כה ע"א).
אנונימי
לא בקטע של שנאה אחי אבל אתה לא יכול להיות דתי אני מצטער אם כל הכבוד אחי
(ויקרא יח פס כב) ואת זכר לא תשכב משכבי אישה תועבה הם
זה או אין או אווט אחי זה כפירה בתורה.. :/
(ויקרא יח פס כב) ואת זכר לא תשכב משכבי אישה תועבה הם
זה או אין או אווט אחי זה כפירה בתורה.. :/
בוא נעשה כאן סדר,
בתנ"ך זה נאסר, ולכן אני בתור דתייה לא אעשה דבר כזה.
אבל זה לא אומר שאני אשנא עכשיו מי שכן כזה,
כמו שאסור גם לחלל שבת,
אז אתה תשנא כל אדם כי הוא מחלל שבת?
אם הם לא מאמינים זה הבחירה שלהם יש בחירה חופשית בעולם, הם מביאים את זה על עצמם.
אז אתה אל תעשה את זה אבל גם אל תגיד לאחרים מה לעשות ואל תפיץ שנאת חינם כי זה שזה אסור לא אומר שצריך לשנוא אותם.
בתנ"ך זה נאסר, ולכן אני בתור דתייה לא אעשה דבר כזה.
אבל זה לא אומר שאני אשנא עכשיו מי שכן כזה,
כמו שאסור גם לחלל שבת,
אז אתה תשנא כל אדם כי הוא מחלל שבת?
אם הם לא מאמינים זה הבחירה שלהם יש בחירה חופשית בעולם, הם מביאים את זה על עצמם.
אז אתה אל תעשה את זה אבל גם אל תגיד לאחרים מה לעשות ואל תפיץ שנאת חינם כי זה שזה אסור לא אומר שצריך לשנוא אותם.
שואל השאלה:
תראי את השאלה שוב...לא אמרתי שאני שונא אותם
תראי את השאלה שוב...לא אמרתי שאני שונא אותם
שואל השאלה:
כתבתי את זה דיי ברור
כתבתי את זה דיי ברור
אבל אמרת שאתה הומופוב, לא צריך להיות הומופוב אפשר פשוט לא לעבור על האיסור הזה
^ לר מספיק לא לעשות עבירות. צריך לדאוג גם לכך שאחרים לא יעשו אותם...
אנונימי
לא לא לא אתה מבלבל לגמרי ,
צריך לזכות אנשים, זיכוי הרבים זאת מצווה גדולה
אבל אתה לא צריך לדאוג שאחרים לא יעשו עבירות מאיפה הבאת את זה בכלל?
במיוחד כיום "לדאוג שאחרים לא יעשו" זה מתפרש ככפייה דתית וגורם לשנאה ולאנשים לחשוב שדתיים חשוכים, אז בדור כמו שלנו זה בכלל גרוע.
צריך לזכות אנשים, זיכוי הרבים זאת מצווה גדולה
אבל אתה לא צריך לדאוג שאחרים לא יעשו עבירות מאיפה הבאת את זה בכלל?
במיוחד כיום "לדאוג שאחרים לא יעשו" זה מתפרש ככפייה דתית וגורם לשנאה ולאנשים לחשוב שדתיים חשוכים, אז בדור כמו שלנו זה בכלל גרוע.
ונכון שיש ציווי כזה להוכיח את חברך אם הוא עושה משהו שלא מקובל, אבל יש דרכים להוכיח זה לא עד כדי כך פשוט.
דבר שני אתה לא יכול להוכיח ולהגיד לאדם שאוהב גברים "אל תאהב גברים" אפשר להגיד שזה אסור אבל זה לא באמת יזיז לו, ולרוב זה יראה ככפייה דתית אם האדם לא מאמין.
דבר שני אתה לא יכול להוכיח ולהגיד לאדם שאוהב גברים "אל תאהב גברים" אפשר להגיד שזה אסור אבל זה לא באמת יזיז לו, ולרוב זה יראה ככפייה דתית אם האדם לא מאמין.
שיתפרש ככפייה דתית, זה לא משהו רע לכפות את מה שאות ואחד גם ככה חייב לעשות.
תשמעי את ההרצאה של הרב אמנון יצחק שליט"א בנושא. היה לו ויכוח ארוך עם אחד האברכים על זה. הרב הסביר שעליו לעשות אתמה שההלכה אומרת, ולא לחשושב בשביל ה' מה יהיה יותר טוב בשבילו.
תשמעי את ההרצאה של הרב אמנון יצחק שליט"א בנושא. היה לו ויכוח ארוך עם אחד האברכים על זה. הרב הסביר שעליו לעשות אתמה שההלכה אומרת, ולא לחשושב בשביל ה' מה יהיה יותר טוב בשבילו.
אנונימי
לא אני לא אשמע את ההרצאה שלו
ההלכה אומרת להוכיח אבל יש כל כך הרבה תנאים ודרכים, אם זה מתפרש ככפייה דתית זה חילול ה'
ההלכה אומרת להוכיח אבל יש כל כך הרבה תנאים ודרכים, אם זה מתפרש ככפייה דתית זה חילול ה'
כפייה דתית - זה לא חילול הם, אלא קידוש השם - זה להראות לארחים שחמור מאוד לא לשמוע בקול ה', ושה' חשוב לך.
"וכשאדם משתדל לאחוז בידו האמת, ויחזיק ידי אנשי אמת וישא ראשם, וישפיל אנשי השקר ויגיעם עד העפר, הנה אלה דרכי קדוש השם. והנה כשיתעורר אדם במידת האמת, אז יסלח לו עון החילול עם התשובה" (אורחות צדיקים, שער התשובה, עניין השבעה עשר).
"וכשאדם משתדל לאחוז בידו האמת, ויחזיק ידי אנשי אמת וישא ראשם, וישפיל אנשי השקר ויגיעם עד העפר, הנה אלה דרכי קדוש השם. והנה כשיתעורר אדם במידת האמת, אז יסלח לו עון החילול עם התשובה" (אורחות צדיקים, שער התשובה, עניין השבעה עשר).
אנונימי
"הוכח תוכיח את עמיתך...ולא תשא עליו חטא"
ציווי להוכיח את חברך אם הוא עובר על עבירה.
באיזה תנאים הוא צריך להוכיח?
בצד, לא ליד אנשים
בצורה שתכבד אותו ולא בצורה שתגרום לו להתבייש
מתי לא מוכיחים את האדם?
אם התוכחה לא מועילה לו ותגרום לו לשנוא את האדם שהוכיח אותו ולהזיק לאותו אדם
וגם אם זה על דרבנן או הלכה למשה מסיני, מוכיחים רק על דאורייתא
במקרה כזה כאשר אתה בא ואומר לאדם לא לאהוב גברים למרות שהוא אוהב גברים התוכחה לא מועילה לו ברוב המקרים ולהפך היא אפילו תגרום לו לכעס ולהזיק לאותו אדם
ציווי להוכיח את חברך אם הוא עובר על עבירה.
באיזה תנאים הוא צריך להוכיח?
בצד, לא ליד אנשים
בצורה שתכבד אותו ולא בצורה שתגרום לו להתבייש
מתי לא מוכיחים את האדם?
אם התוכחה לא מועילה לו ותגרום לו לשנוא את האדם שהוכיח אותו ולהזיק לאותו אדם
וגם אם זה על דרבנן או הלכה למשה מסיני, מוכיחים רק על דאורייתא
במקרה כזה כאשר אתה בא ואומר לאדם לא לאהוב גברים למרות שהוא אוהב גברים התוכחה לא מועילה לו ברוב המקרים ולהפך היא אפילו תגרום לו לכעס ולהזיק לאותו אדם
"באיזה תנאים הוא צריך להוכיח?
בצד, לא ליד אנשים"
נכון. עיברות שנעשות בסתר - צריך להוכיח עליהן בסתר, ולא בפני רבים, אבל עבירה שעושים ברבים - צריך להוכיח ברבים, כדי שלא יתחל שם שמים (ההפך ממי שאמרת שזה "חילול השם")
אביא לך משנה ברורה:
(י) חייב להוכיחו בעבירה שבסתר - יוכיחנו בסתר; ובעבירה שבגלוי - יוכיחנו מיד, שלא יתחלל שם שמים (משנה ברורה באורח חיים, סימן תרח, סעיף קטן י)
"וגם אם זה על דרבנן או הלכה למשה מסיני, מוכיחים רק על דאורייתא
במקרה כזה כאשר אתה בא ואומר לאדם לא לאהוב גברים למרות שהוא אוהב גברים התוכחה לא מועילה לו ברוב המקרים ולהפך היא אפילו תגרום לו לכעס ולהזיק לאותו אדם"
מה שכתבת בהתחלה זה גם נכון, אב לכפי שהבאת - מה שמפורש בתרוה - מוכחים גם אם הוא לא ישמע, כפי שפסק הרמ"א:
"ודווקא שאינו מפורש בתורה, אף על פי שהוא דאורייתא. אבל אם מפורש בתורה, מוחין בידם (ר"ן פ"ד דביצה והרא"ש בשם העיטור). ואם יודע שאין דבריו נשמעין, לא יאמר ברבים להוכיחן, רק פעם אחת, אבל לא ירבה בתוכחות, מאחר שיודע שלא ישמעו אליו. אבל ביחיד, חייב להוכיחו עד שיכנו או יקללנו (ר"ן סוף פרק הבא על יבמתו)" (אורח חיים, סימן תרח, סעיף ב, הגה).
כיוון ששמכב זכור - זה איסור מפורש בתורה - אז מוכיחים גם אם הוא לא ישמע: "וְאֶת זָכָר לֹא תִשְׁכַּב מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה, תּוֹעֵבָה הִוא" (ויקרא יח, כב).
בצד, לא ליד אנשים"
נכון. עיברות שנעשות בסתר - צריך להוכיח עליהן בסתר, ולא בפני רבים, אבל עבירה שעושים ברבים - צריך להוכיח ברבים, כדי שלא יתחל שם שמים (ההפך ממי שאמרת שזה "חילול השם")
אביא לך משנה ברורה:
(י) חייב להוכיחו בעבירה שבסתר - יוכיחנו בסתר; ובעבירה שבגלוי - יוכיחנו מיד, שלא יתחלל שם שמים (משנה ברורה באורח חיים, סימן תרח, סעיף קטן י)
"וגם אם זה על דרבנן או הלכה למשה מסיני, מוכיחים רק על דאורייתא
במקרה כזה כאשר אתה בא ואומר לאדם לא לאהוב גברים למרות שהוא אוהב גברים התוכחה לא מועילה לו ברוב המקרים ולהפך היא אפילו תגרום לו לכעס ולהזיק לאותו אדם"
מה שכתבת בהתחלה זה גם נכון, אב לכפי שהבאת - מה שמפורש בתרוה - מוכחים גם אם הוא לא ישמע, כפי שפסק הרמ"א:
"ודווקא שאינו מפורש בתורה, אף על פי שהוא דאורייתא. אבל אם מפורש בתורה, מוחין בידם (ר"ן פ"ד דביצה והרא"ש בשם העיטור). ואם יודע שאין דבריו נשמעין, לא יאמר ברבים להוכיחן, רק פעם אחת, אבל לא ירבה בתוכחות, מאחר שיודע שלא ישמעו אליו. אבל ביחיד, חייב להוכיחו עד שיכנו או יקללנו (ר"ן סוף פרק הבא על יבמתו)" (אורח חיים, סימן תרח, סעיף ב, הגה).
כיוון ששמכב זכור - זה איסור מפורש בתורה - אז מוכיחים גם אם הוא לא ישמע: "וְאֶת זָכָר לֹא תִשְׁכַּב מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה, תּוֹעֵבָה הִוא" (ויקרא יח, כב).
אנונימי
ברו, זה לא מגניב להאשים את הדת שלך בשנאה
^ אני לא חשוב שהוא מאשים או שהוא נגד.
הוא פשוט נגד מה שאסור על פי התורה.
הוא פשוט נגד מה שאסור על פי התורה.
אנונימי
כל מי שנגד הומופוביה צריך להתבייש!
עלאק לקבל את האחר והשונה ממך...
ופילוסוף בשקל - אני לא מאמין שבאמת אכפת לך מה השמאלנים האלה חושבים עליך! שיקפצו בזיגזג!
הם לא באמת רוצים תשובות.
עלאק לקבל את האחר והשונה ממך...
ופילוסוף בשקל - אני לא מאמין שבאמת אכפת לך מה השמאלנים האלה חושבים עליך! שיקפצו בזיגזג!
הם לא באמת רוצים תשובות.