68 תשובות
את הציווי "ברוך שלא עשני אישה" רק הגברים אומרים. הנשים מצוות להגיד "ברוך שעשני כרצונו". הסיבה העיקרית היא, שנשים מצוות על פחות מצוות מהגברים. הגברים רואים זאת כזכות שיש להם יותר מצוות לקיים, ולכן הם שמחים על כך שהם לא נשים.

אולי מספיק כבר? יותר מרבע מהשאלות כל יום כאן איך הם להוציא את היהדות ''רע''
כולל אנשים מאמינים כאן.. מה נסגר?

אל תשאלו דברים שאתם לא מבינים את המשמעות שלהם באמת
זה עולם ומלואו
מרגיז ולא רלוונטי לתקופה שאנחנו חיים בה.
אצל הרפורמים, לדוגמה, שינו את המשפט הזה.

עריכה: מאוד מאוד עצוב לראות כמה מינוסים אנשים עושים על זה שאני - בתור אישה שאין לה שום רצון להיות גבר - לא מסכימה עם המשפט "ברוך שלא עשני אישה". זה משפט מביש ושובניסטי בפני עצמו.
אל תהפכו את זה למשהו שוביניסטי די עם זה זה רק בא להגיד שגברים מקיימים את רוב המצוות ועובדים קשה יותר בשביל ה' ומי שעובד קשה מקבל הרבה שכר בעולם הבא ונשים מקיימות פחות לכן עדיף שיולד בן זה לא משהו כלפי נשים אלהים המציא את זה נראה לכם שהוא שוביניסטי חח
זה ממש לא שוביניסטי
גבר שחולה על אשתו ועושה הכל בשבילה והכי נגד שובינזם ואומר את ''ברוך שלא עשני אישה'' מי קבע שזה שובניסט?
צריך להודות לה' על כל מה שהוא עשה לנו ומי שאנחנו
ולגברים יש יותר מצוות אז אנו מודים לו..
אומרים גם הפוך
כי כל אחד איך שהיה צריך להיוולד
אנונימית
זה בגלל המצוות ולא אמור להפריע או להרגיז אף אחד. תפסיקו לעשות מכל נמלה פיל לפני שהבנתם מה המשמעות
אנונימית
אומרים ברוך שעשני גבר אם אני לא טועה
ממש לא שובינסטי והתורה וההלכה ממש מרימה לנשים ואומרת שהן חזקות נפשית ועמידות, אצלי במשפחה כל קידוש הגבר שעושה את הקידוש שר לאישתו אשת חייל


לא מבינה למה לעשות לי מינוס זה הדעה שלי
דעתי היא אחלה


עכשיו רציני, נמאס לי מהאתר הזה שמנסים כל הזמן להוציא את היהדות רעה..
הוכחה לכך שאת הסידור כתבו שוביניסטים חשוכים
תפסיקו להוציא את היהדות רע היא לא שוביניסטית בשום צורה התורה לא שוביניסטית תבינו את זה
וואי דיי עם זה כבר התייאשתי :|
זה נטו בגלל שלגברים יש יותר מצוות לקיים אז הם שמחים על כך כי הם נהנים לעבוד את ה' די לחפש בכל דבר
אוף באלי להתנצר אחרי שאני רואה דבר כזה
אנונימי
אין מה לקחת את זה כשובינסטי או כמשפט לא מתאים כמו שהרוב אמרו כן זה קשור אך ורק לעניין המצוות וזה קיים
מה להתנצר וואיי איזה אנשים חלשים!
ורוב נשים מגזימות בתגובה של המשפט
גם אומרים את זה על גויים
אנונימית
מה הקשר להתנצר? בגלל המשפט הזה שאת אפילו לא מבינה אותו? באמת חבל שבגלל דבר כזה שלא בדקתם אפילו אתם רוצים לעזוב את היהדות ומילא על דברים יותר הגיוניים אבל על דבר כזה?
שואל השאלה:
אני ממש לא נגד היהדות,להפך, כתבתי גם שאני מאוד מאמינה פשוט לא הבנתי את המשמעות של המשפט הזה.
אנשים שמוותרים על הדת בכזאת קלות בלי להבין תמשפט אפילו עדיף שלא יהיו חלק מהדת מה אתם מתאמצים
אתם לא בסדר
זה נכתב כי האישה אינה מחוייבת במצוות עשה שהזמן גרמן והגבר כן זה כל הסיפור
אתם באמת מחפשים להגיד דברים רעים על הדת
אני חושבת שזה בגלל שצריך להודות על מי שאנחנו, זכר/נקבה. למשל... האישה מתמודדת עם דברים קשים, והזכרים צריכים להגיד ברוך שלא עשני אישה, שהזכר לא מתמודד עם הדברים שהאישה מתמודדת. כמו היריון... וזה..
וגם הנקבה אומרת ברוך שלא עשני גבר, כי גם הגברים מתמודדים עם דברים קשים. וצריך להודות שאנחנו כאלה ולא כאלה. יש מבין?
האישה לא אומרת "ברוך שלא עשני גבר"..

ושואלת השאלה אני מקווה שהבנת עכשיו מכל התשובות שענו לך :)
היהדות הדת הכי לא שוביניסטית בעולם. להפך, היא "מהללת" את האישה ומלמדת גברים מה המקום של האישה בעולם. כל מה שהדת עושה (צניעות, שמירת נגיעה וכו..) זה רק בשביל לשמור על הנשים שלא יינצלו אותם ושלא ייפגעו. היהדות דואגת לכבוד האישה. (ויש לי מלא הוכחות לזה, רק תבקשו:)
אישה אומרת ברוך שעשני כרצונו את מבינה מה זה אומר?!
הקדוש ברוך הוא עשה אותך כרצונו!!!
ואת מתלוננת?! אני רוצה להבין פשוט מהה!
וואי זה ככ מצחיק שאתם מסיקים מזה שזה שוביניסטי
תקראו פרשנים ותבינו כמה הפסוק הזה שונה ממה שאתם חושבים
רק אז תבואו לשפוט
עצוב
לא חושבת על זה , אין מה לחשוב . זה מה שרשום ונהוג כבר שנים ביהדות ואין מה לעשות אם זה , גם אם זה לא מוצא חן בעיני אנשים .
איזה כיף שיש פה קצת צדיקים

ben מעריך אותך יגברי
אצלי בסידור כתוב, על פי איזו עדה את הולכת? יש סידורים מסויימים שהוסיפו כל מיני דברים.. אז זה אחד מהם
^אחות של אחותי
זה ברכה שיש אותה אצל כל העדות
אני בן אדם נאור וזה לא מוצא חן בעיניי מה שקראתי הרגע
איפה טובלים במים ומתנצרים?
אנונימי
להתנצר בגלל מה משפט שפשוט כולך לפי זה שנשים לא אנורות לקיים ת כל המצוות..
אז למה אצלי כן כתוב? איזה מוזר.. מבטיחה לכם שלא ידעתי..
אם לא יהיו נשים בעולם האנושות לא תימשך
אנונימי
לול
מה זאת אומרת האנושות לא תמשך? מה?
אני לא מבינה מה קורה פה ;-;
זה די מוזר... אז אני פשוט אלך מפה באיטיות בתקווה שהעדכונים שלי יפסיקו להתעדכן כל שניה
מעצבן
רק אותי זה מעצבן שאנשים כל הזמן מנסים להפוך את היהודים ואת התורה רעה? כאילו מה? כמה שפלים אנשים יכולים להיות... פשוט תמשיכו בחיים שלכם ואל תכנסו לזה... יש המון דברים מאחורי זה שלא כולם צריכים לדעת. מספיק.
אם כל הכבוד זה לא שוביניסטי
בנות אל תתמסכנו כי גם אני בת ואני מבינה את הצרכים שלכן.
חוץ מזה זה בסדר, גברים עושים הרבה דברים בשביל אלוהים.
יותר מנשים זה בטוח.
וגם אנחנו לא רוצות להיות גבר סוו
תעשו טובה ודיי בבקשה.
זה יעזור לכן בחיים אם כל פעם תידבקו לזה?
זה ממש לא יפה שאתם נתקעים על קטנות. זה לא הגבר שקורא את התפילה כתב את התפילה.
אם אין לכם משהו טוב להגיד אל תגידו כלום.
סיימתי את דבריי, תודה ויום טוב.
נ"ב אני ממש אוהבת את שואלת השאלה
אנונימית
שלידה זה לא כיף
אנונימי
למה עושים לי מינוסים? למה השנאת חינם הזאת? אסור לי להביע את דעתי? אני מבקשת שמי שעשה לי מינוס יגיד לי עכשיו למה הוא עשה לי מינוס. די זה כבר באמת מעצבן.
הנשים מקבלות הרבה שכר בעולם הבא אבל עם פחות עבודה או עבודה מסוג אחר הגברים מודים על זה שאנחנו יכולים לקיים כמה שיותר מצוות גם אם זה יותר קשה כביכול רק לשם קיום המצוות עצמם תפסיקו להיות טיפשים ולפרש משהו שאתם לא מבינים
אני לא ממש מבינה בזה אבל לא נראלי שזה שובינסטי
נשים נולדות מספיק קדושות כך שהן לא צריכות לקיים הרבה מצוות. הגבר צריך לעבוד קשה עבור נקודות הזכות שלו בעולם הבא, ולכן הוא אומר את זה, בשביל להודות לה' שנתן לו לקיים מצוות.
מה
מה לפא*ינג עזעזל??
אומרים את זה כי נשים מחויבות בפחות מצוות,לא כי הערך של נשים פחות
זה לא משנה שהסיבה היא שיש לכם יותר מצוות זה עדיין מעליב. זה כמו שאני אגיד תודה שלא עשו אותי שחורה כי שוטרים היו יורים עלי. ממש כיף לשמוע.
אנונימית
איזה שאלה מעצבנת... אומרים את זה כי על הנשים יש פחות דברים שמוטל עליהן לעשות וגם על ההריונות הקשים
דפוק מה שקורה פה.

אומרים לכם הדת שוביניסטית ואתם אומרים-
גברים יותר טובים מנשים כי הם מצווים ביותר מצוות.

...

אתם רק מוכיחים עוד יותר שהדת שוביניסטית. למה אישה נענשת בזה? היא לא בחרה להיות אישה.
ודרך אגב אין סיבה לחשוב שהנשים לא מצוות מתוך פשט הכתוב.
זאת המצאה של חז"ל.

ועוד דבר מאוד חשוב שאתם מפספסים-
גם אם עדיף להיות גבר, למה אתם אומרים "שלא עשני אישה", שזה מעליב, ולא אומרים "שעשני כרצונו" כמו הנשים? או "שציווני ביותר מצוות"?
למה להוריד אחרים?
אנונימית^^^^ זה לא מעליב כי נשים נולדו קדושות וטהורות והגברים צריכים לעבוד יותר קשה בשביל זה
זה לא בגלל שוביניזם
זה בגלל שלנשים יש פחות מצוות
אולי די לשפוט את הדת בתור לא שוויונית לפני שאתם בכלל יודעים מה הסיבה לדברים?
מסכימה איתך ב-100%!^^^^^
זה בגלל שלנשים יותר קשה
הבנים לא צריכים להתמודד עם מחזור, הריונות , כל הדברים שאנחנו צריכות להתמודד
זה לא ספציפי לנשים
אנונימית
לטענת הדתיים זה בגלל שלאישה יש הרבה פחות מצוות מגבר.
לדעתי כי ביהדות אישה שווה פחות
אתם סותרים את עצמכם.
תחליטו.
או שלאישה יותר קשה ולכן אומרים את זה, או שלאישה יותר קל כי היא לא מצווה במצוות כמו הגבר.

ותסבירו למה להגיד "שלא עשני אישה" ולא להגיד "שעשני כרצונו" או "שציווני ביותר מצוות".
למה לרדת על האישה?
מצחיקים אותי האנשים שלא יודעים מה הם שואלים. חה חה חה
אני צוחקת.
בפעם הבאה שאתם פותחים דיון על הדת שלנו תבדקו טוב את העובדות, טוב? יופי.
מינוסים -come to me
חבל שמי שכותב את השאלה לא בודק דקה בגוגל או שואל רב מה המשמעות של זה. ונותן פה לגטימציה לכל החילונים להמשיך להכפיש את היהדות. תקראו כמה דקות לפני שאתם מפרסמים שאלה כזאת. שאתם יודעים שזה יכול להוביל לשנאת חינם.
מה שלא יודעים לא כואב :)
אנונימית
מה אתם חופרים זה כמו להגיד נכון שלנשים יש את היכולת להגיע לרמה גובהה יותר מהר אבל למרות זאת אני שמח שהוא ברא אותי כמו שאני גבר שצריך לעשות מצוות שהם יותר קשות אבל אני מקבל את זה באהבה ולא הייתי רוצה להיות גם אשה יעני שמשיגה את זה בקלות יותר מגברים אלא מרוצה אני שעשה אותי גבר

ושאלות כאלה תבדקו כבר בגוגל במקום לחפש פה בלאגן!!
שואל השאלה:
עכשיו אחרי שהבנתי מה זה אומר אני אני חוזרת בי וזה ממש לא שוביניסטי ואני מאוד מאמינה בדת פשוט רק רציתי לראות איך אנשים מפרשים את המשפט הזה
זה באמת מרגיז כאילו שהם יודעים איך זה להיות אישה בכלל
אומרים את זה מכיוון שלנשים כואב בהריון ולגברים אין את הכאב הזה

לא בגלל משהו אחר חס וחלילה
אחות של אחותי
זה באמת מוזר שרשום אצל ככה, אני אשכנזיה אבל זה לא משנה ככה אומרים בכל העדות והמנהגים.. אולי זה סידור רפורמי? אין לי מושג אני לא מבינה ברפורמים.
רגע אבל במקום "שעשני כרצונו" את אומרת "שלא עשני גבר"? זה מוזר
מה כתוב על הסידור שלך כיאלו איך קוראים לו? אני אחפש באינטרנט
כל אחד מהמאמינים פה סותר את השני, והנה לכם איך טמטום נולד.
אנונימית
כל אחד מהמאמינים פה סותר את השני, והנה לכם איך טמטום נולד.
אנונימית
אז זה מעצבן מה תעשי