16 תשובות
ככה תיקנו,נראה לי שמדאורייתא מספיק רק לבקש איזו שהיא בקשה וזהו
אנונימי
לומדים מהאבות שנאמר על כל אחד מהם שתיקן אחת מהתפילות , אברהם שחרית
יצחק מנחה
יעקב ערבית
יצחק מנחה
יעקב ערבית
אנונימי
שואל השאלה:
אוקיי
סבבה
אוקיי
סבבה
אנונימי
גם דניאל התפלל שלוש תפילות ביום אז סביר להניח שזה היה מנהג קדום יחסית.
לפי מה ששמעתי
פעם פעם נהגו להקריב קורבן שלוש פעמים ביום אבל בגלל שאין בית מקדש (אני חושבת בית מקדש) אז אסור להקריב קורבן יותר וזה גם לא ממש מתאים לתקופה של ימינו אז "החליפו" אולי אפשר להגיד תיקנו לשלוש תפילות ביום
פעם פעם נהגו להקריב קורבן שלוש פעמים ביום אבל בגלל שאין בית מקדש (אני חושבת בית מקדש) אז אסור להקריב קורבן יותר וזה גם לא ממש מתאים לתקופה של ימינו אז "החליפו" אולי אפשר להגיד תיקנו לשלוש תפילות ביום
אנונימית
מסקנת הגמרא (ברכות כו ע"ב) שתפילות כנגד תימידן תינו: שחרית - כנגד תמיד של שחר, מנחה - כנגד תמדי שבין הערבים, ערבית - כנגד הקטר החלבים...
אנונימי
בנוסף למה שאמרו, זה גם מועיל נפשית.
בבוקר אתה מקבל זמן אישי לחשוב מה אתה רוצה בחיים ולמהלך היום, מתחבר עם כל מי שנמצא בתפילה ולעם ישראל בכללי.
באמצע היום בזמן שאתה 'שוכח את עצמך' בעבודה ובלימודים, אתה עוצר להתאפס ולמצוא שוב מה אתה עשית ומה יש עוד לעשות, ומחזיר אותך למטרה שלך לעתיד.
בערב אחרי שכבר סיימת ואתה עייף, שוב נותנים זמן לנשום ולחששוב קצת מה עשית ומה תרצה לשפר למחר, ולהוריד את כל מה שחששבת במהלך היום.
בבוקר אתה מקבל זמן אישי לחשוב מה אתה רוצה בחיים ולמהלך היום, מתחבר עם כל מי שנמצא בתפילה ולעם ישראל בכללי.
באמצע היום בזמן שאתה 'שוכח את עצמך' בעבודה ובלימודים, אתה עוצר להתאפס ולמצוא שוב מה אתה עשית ומה יש עוד לעשות, ומחזיר אותך למטרה שלך לעתיד.
בערב אחרי שכבר סיימת ואתה עייף, שוב נותנים זמן לנשום ולחששוב קצת מה עשית ומה תרצה לשפר למחר, ולהוריד את כל מה שחששבת במהלך היום.
זה כן דאורייתא
אבל לא מה שאתה רואה היום
פעם תפילות זה פשוט היה
לדבר ולבקש דברים עם ה '
אבל לא מה שאתה רואה היום
פעם תפילות זה פשוט היה
לדבר ולבקש דברים עם ה '
לא באמת צריך.
יש בזה המון בעיות תיאולוגיות, כמו למשל שיש בכלל איסור להתפלל לנס (אצל הרבנים), ומי שלומד קצת מדעים יודע שהעולם עובד לפי חוקים קבועים מראש ונס זה דבר שסותר את החוקים האלה, ולכן כל בקשה מה' היא למעשה תפילה לנס (כי מבקשים ממנו להתערב ולשנות את התוצאה של הדברים)
עוד דבר זה שמי אתה שתבקש מאלוהים לעשות משהו? הוא חייב לך משהו? אתה אומר לו איך לנהל את העולם?
אני חושב שזה חוצפה.
בנוסף לכך המטרה שלנו היא לחיות פה ולתקן את העולם בעצמנו, כלומר לדאוג לכך שלא יהיו חולים ושתהיה פרנסה טובה למשפחה וכ"ו.
במובן הזה אנחנו העבדים של אלוהים, שאנחנו צריכים למלא את החובות שלנו ולתקן את העולם.
ומה אתה תחשוב על עבד שבא אל המלך שלו 3 פעמים ביום ואומר לו - "תעשה בשבילי"?
זה חוצפה וזה הזוי. יש הבדל בין תפילה בשעת צרה לבין תפילה סתם ככה ביומיום.
אם העבד חווה בעיות מאוד קשות שמפריעות לו לעשות את העבודה אז הגיוני שהוא יפנה למלך לעזרה פעם ב... אבל כל יום 3 פעמים ביום? נואופ.
במקום לבזבז שעה וחצי כל יום על תפילה, אני הקטן חושב שאלוהים היה מעדיף שנלמד תורה או נעשה חסד (אפשר להסיק את זה בלוגיקה כמו שהראתי למעלה וגם מהפסוקים - עצם זה שאין שום מצווה להתפלל אבל יש הרבה מצוות מעשיות).
"למה לי רוב זבחיכם?"
יש בזה המון בעיות תיאולוגיות, כמו למשל שיש בכלל איסור להתפלל לנס (אצל הרבנים), ומי שלומד קצת מדעים יודע שהעולם עובד לפי חוקים קבועים מראש ונס זה דבר שסותר את החוקים האלה, ולכן כל בקשה מה' היא למעשה תפילה לנס (כי מבקשים ממנו להתערב ולשנות את התוצאה של הדברים)
עוד דבר זה שמי אתה שתבקש מאלוהים לעשות משהו? הוא חייב לך משהו? אתה אומר לו איך לנהל את העולם?
אני חושב שזה חוצפה.
בנוסף לכך המטרה שלנו היא לחיות פה ולתקן את העולם בעצמנו, כלומר לדאוג לכך שלא יהיו חולים ושתהיה פרנסה טובה למשפחה וכ"ו.
במובן הזה אנחנו העבדים של אלוהים, שאנחנו צריכים למלא את החובות שלנו ולתקן את העולם.
ומה אתה תחשוב על עבד שבא אל המלך שלו 3 פעמים ביום ואומר לו - "תעשה בשבילי"?
זה חוצפה וזה הזוי. יש הבדל בין תפילה בשעת צרה לבין תפילה סתם ככה ביומיום.
אם העבד חווה בעיות מאוד קשות שמפריעות לו לעשות את העבודה אז הגיוני שהוא יפנה למלך לעזרה פעם ב... אבל כל יום 3 פעמים ביום? נואופ.
במקום לבזבז שעה וחצי כל יום על תפילה, אני הקטן חושב שאלוהים היה מעדיף שנלמד תורה או נעשה חסד (אפשר להסיק את זה בלוגיקה כמו שהראתי למעלה וגם מהפסוקים - עצם זה שאין שום מצווה להתפלל אבל יש הרבה מצוות מעשיות).
"למה לי רוב זבחיכם?"
אשכנזי
לא אתווכח עם אדם שכופר בתורה בתור אידאל, אבל כאן אתה עלול להחטיא את הרבים.
לא למדת בכלל מהי תפילה אם אתה מניח שאנחנו דת פגאנית שמשכנעים את אלוקים לעשות משהו.
התפילה היא בשבילנו, בדיוק כמו הקורבנות. הפסוק שהבאת לא אומר שקורבן זה לא טוב, אלא שאם היהודי לא מקריב עם כוונה ושינוי, אין משמעות לקורבן.
אנחנו לא מבקשים מה' אלא מעצמינו, אנחנו מתפללים וחושפים את הצד הנשמתי באדם ומעלים אותו לרמה גבוהה יותר, וככה גם העולם משתנה. ככה עובדים שכר ועונש. אנחנו לא משנים את רצונותיו של ה' יתברך, אלא משנים את המציאות על פי חוקים שאכן נקבעו מראש. אנחנו מתפללים מילים מסויימות שאפילו אם לא נבין את מה שעומד מאחוריהן, יש להן עוצמה לשינוי העולם והאדם שאומר אותן. אנחנו עושים את זה 3 פעמים כי כמו שכתבתי מעל, אלו שלושת הזמנים הכי טובים לשינוי מהותי באדם.
אנחנו לא מתכוונים 'לשכנע' או להראות לאלוקים טעות בבריאה, אלא מכוונים לה', בתור החלק הרוחני שיש בנו ובעצם בכל העולם כי הכל זה אחד, והכל שייך להכל. אם אדם מתגלח בתער אני לא יכול לומר שאינו קשור אלי כי בזה אני כופר בעם ישראל. הזקן שלי חצימגולח בגלל שהוא חוטא ותפקידי להעלות את העולם ואת עם ישראל כדי לתקן את זה. אני עושה את זה בתפילה והתרכזות בכל תחומי החיים, שמתומצתים למהות שלהם בתוך התפילה.
כל מה שאתה כותב נובע ממבט שטחי וכפרני כלפי תורה אינסופית ואלוקית, שאפילו שרביב ממנה עוד לא התגלה אפילו. יהי רצון שתזכה לחזור בתשובה שלימה במהרה בימינו.
אל תחשוב שאתה המצאת שאלה שאף אחד עוד לא שאל ו'סתרת' את היהדות כולה כי אפילו לא התחלת להבין כמה אתה לא יודע.
תקרא את הכוזרי, את עולת ראיה של הרב קוק זצ"ל, או את הספר "בסוד התפילה" של הרב ראובן פיירמן. אלו רק נקודות זעירות מהעומק של התפילה.
לא אתווכח עם אדם שכופר בתורה בתור אידאל, אבל כאן אתה עלול להחטיא את הרבים.
לא למדת בכלל מהי תפילה אם אתה מניח שאנחנו דת פגאנית שמשכנעים את אלוקים לעשות משהו.
התפילה היא בשבילנו, בדיוק כמו הקורבנות. הפסוק שהבאת לא אומר שקורבן זה לא טוב, אלא שאם היהודי לא מקריב עם כוונה ושינוי, אין משמעות לקורבן.
אנחנו לא מבקשים מה' אלא מעצמינו, אנחנו מתפללים וחושפים את הצד הנשמתי באדם ומעלים אותו לרמה גבוהה יותר, וככה גם העולם משתנה. ככה עובדים שכר ועונש. אנחנו לא משנים את רצונותיו של ה' יתברך, אלא משנים את המציאות על פי חוקים שאכן נקבעו מראש. אנחנו מתפללים מילים מסויימות שאפילו אם לא נבין את מה שעומד מאחוריהן, יש להן עוצמה לשינוי העולם והאדם שאומר אותן. אנחנו עושים את זה 3 פעמים כי כמו שכתבתי מעל, אלו שלושת הזמנים הכי טובים לשינוי מהותי באדם.
אנחנו לא מתכוונים 'לשכנע' או להראות לאלוקים טעות בבריאה, אלא מכוונים לה', בתור החלק הרוחני שיש בנו ובעצם בכל העולם כי הכל זה אחד, והכל שייך להכל. אם אדם מתגלח בתער אני לא יכול לומר שאינו קשור אלי כי בזה אני כופר בעם ישראל. הזקן שלי חצימגולח בגלל שהוא חוטא ותפקידי להעלות את העולם ואת עם ישראל כדי לתקן את זה. אני עושה את זה בתפילה והתרכזות בכל תחומי החיים, שמתומצתים למהות שלהם בתוך התפילה.
כל מה שאתה כותב נובע ממבט שטחי וכפרני כלפי תורה אינסופית ואלוקית, שאפילו שרביב ממנה עוד לא התגלה אפילו. יהי רצון שתזכה לחזור בתשובה שלימה במהרה בימינו.
אל תחשוב שאתה המצאת שאלה שאף אחד עוד לא שאל ו'סתרת' את היהדות כולה כי אפילו לא התחלת להבין כמה אתה לא יודע.
תקרא את הכוזרי, את עולת ראיה של הרב קוק זצ"ל, או את הספר "בסוד התפילה" של הרב ראובן פיירמן. אלו רק נקודות זעירות מהעומק של התפילה.
אתה בפועל מבקש מה' לעשות דברים בתפילה. בחלק הכי חשוב של התפילה לכאורה.
"אנחנו לא מתכוונים 'לשכנע' או להראות לאלוקים טעות בבריאה, אלא מכוונים לה', בתור החלק הרוחני שיש בנו ובעצם בכל העולם כי הכל זה אחד, והכל שייך להכל"
את הבילבולוסיפיה בשקל, הסבל האינלקטואלי, האופים החסידי, גיבובי הבולש*ט והנונסנס המחונטרש שלך תשאיר לעץ בהתבודדות.
"אנחנו לא מתכוונים 'לשכנע' או להראות לאלוקים טעות בבריאה, אלא מכוונים לה', בתור החלק הרוחני שיש בנו ובעצם בכל העולם כי הכל זה אחד, והכל שייך להכל"
את הבילבולוסיפיה בשקל, הסבל האינלקטואלי, האופים החסידי, גיבובי הבולש*ט והנונסנס המחונטרש שלך תשאיר לעץ בהתבודדות.
כן, ובגמרא כתוב שרעידות אדמה זה שתי דמעות של אלוקים.
אתה קורא את הדברים כמו ילד בן שלוש שלא מבין מה כתוב מאחור. יקח לי ספר שלם להסביר עכשיו כל מילה בתפילה ולצערי אני עודני תלמיד ולא יכול לדייק בלשוני על נושאים כאלו.
זה מוסבר כבר בכוזרי (ספר בסיס), בגמרא, בספרי הרב קוק זצ"ל, בספרי פירושים על התלמוד ובכל ספר יהודי...
כאן סתם קיללת בלי לסתור כלום. אם יש אלוקים שיוצר דבר חיצוני לו, אז הוא לא אלוקים. ה' ברא אותנו ואנחנו חלק ממנו בגלל זה יש לנו את הכוח לשנות את המציאות. בגלל זה יש 3 שותפים באדם, בגלל זה היהודים אומרים כל יום" לתקן עולם במלכות שדי". בגלל זה בכל רגע יהודי מחפש איפה הוא חסר ומנסה לתקן את עצמו, כי מתוך זה הוא מתקן גם את כל השאר. בגלל זה בית המקדש מאיר כלפי חוץ ולא פנים, כי העניין היחיד בקודש זה להאיר ולהוסיף לעולם. בגלל זה אנחנו אומרים "שמע ישראל - ה' אלוקינו ה' אחד", הוא גם מקיף את כל העולם ומחייה אותו, אבל גם הוא אחד במובן הפשוט שאין עוד מלבדו.
אתה קורא את הדברים כמו ילד בן שלוש שלא מבין מה כתוב מאחור. יקח לי ספר שלם להסביר עכשיו כל מילה בתפילה ולצערי אני עודני תלמיד ולא יכול לדייק בלשוני על נושאים כאלו.
זה מוסבר כבר בכוזרי (ספר בסיס), בגמרא, בספרי הרב קוק זצ"ל, בספרי פירושים על התלמוד ובכל ספר יהודי...
כאן סתם קיללת בלי לסתור כלום. אם יש אלוקים שיוצר דבר חיצוני לו, אז הוא לא אלוקים. ה' ברא אותנו ואנחנו חלק ממנו בגלל זה יש לנו את הכוח לשנות את המציאות. בגלל זה יש 3 שותפים באדם, בגלל זה היהודים אומרים כל יום" לתקן עולם במלכות שדי". בגלל זה בכל רגע יהודי מחפש איפה הוא חסר ומנסה לתקן את עצמו, כי מתוך זה הוא מתקן גם את כל השאר. בגלל זה בית המקדש מאיר כלפי חוץ ולא פנים, כי העניין היחיד בקודש זה להאיר ולהוסיף לעולם. בגלל זה אנחנו אומרים "שמע ישראל - ה' אלוקינו ה' אחד", הוא גם מקיף את כל העולם ומחייה אותו, אבל גם הוא אחד במובן הפשוט שאין עוד מלבדו.
אנחנו חלק מאלוקים? לתקן את עצמנו זה לתקן את הכל? - מה זה אומר בכלל?
מצטער אבל אתה פשוט ממשיך עם הבילבילוסופיה. אני נתתי טענות לוגיות פשוטות להבנה ואתה עונה לי בשירים. תן תשובה פשוטה, טענה נימוק.
מצטער אבל אתה פשוט ממשיך עם הבילבילוסופיה. אני נתתי טענות לוגיות פשוטות להבנה ואתה עונה לי בשירים. תן תשובה פשוטה, טענה נימוק.
בדיוק מה שכתבת. אם אתה לא מבין כנראה שאתה לא חכם כמו שאתה חושב. בתור אחד שלמד 'יותר מדי' מהתורה אני מניח שאפילו את התנ"ך לא סיימת עם רש"י.
אני גם בטוח שלא בדקת מהם התנאים להיות פוסק או מפרש שיכול להביע דעה. כל מה שכתבתי עד עכשיו זה לא ממני אלא מעשרות ומאות רבנים שכותבים את זה שחור על גבי לבן.
אמרתי טענה פשוטה. אתה שואל נער בן 18 ט*פש שרק מתחיל ללמוד את קצה התורה, ומחליט מזה שסתרת טענות של אנשים שהוא אפילו לא יכול להסביר. תלך תתווכח עם האנשים עצמם! תקרא את מה שהם כתבו מההתחלה עד הסוף ותמצא חורים במה שכתבו, ואז אוכל להוכיח לך כמה אתה טועה.
אני גם בטוח שלא בדקת מהם התנאים להיות פוסק או מפרש שיכול להביע דעה. כל מה שכתבתי עד עכשיו זה לא ממני אלא מעשרות ומאות רבנים שכותבים את זה שחור על גבי לבן.
אמרתי טענה פשוטה. אתה שואל נער בן 18 ט*פש שרק מתחיל ללמוד את קצה התורה, ומחליט מזה שסתרת טענות של אנשים שהוא אפילו לא יכול להסביר. תלך תתווכח עם האנשים עצמם! תקרא את מה שהם כתבו מההתחלה עד הסוף ותמצא חורים במה שכתבו, ואז אוכל להוכיח לך כמה אתה טועה.
מה אכפת לי מהתנאים שלכם? לך אכפת מהתנאים שלי?
התנאים שלי אומרים שמותר לך להביע דעה רק אם היא אותה דעה כמו שלי.
חח אתה מבין כמה זה מגוחך?
אוקי אז אנחנו חלק מאלוהים ולתקן את עצמנו זה לתקן את הכל.
איך זה קשור לבקשה בתפילות? תפילות לא חייבות להיות בקשה, אתה יכול לעשות הלל כמה שבא לך (לדעתי זה בזבוז זמן אבל אני לא רואה בזה בעיות תיאולוגיות)
התנאים שלי אומרים שמותר לך להביע דעה רק אם היא אותה דעה כמו שלי.
חח אתה מבין כמה זה מגוחך?
אוקי אז אנחנו חלק מאלוהים ולתקן את עצמנו זה לתקן את הכל.
איך זה קשור לבקשה בתפילות? תפילות לא חייבות להיות בקשה, אתה יכול לעשות הלל כמה שבא לך (לדעתי זה בזבוז זמן אבל אני לא רואה בזה בעיות תיאולוגיות)
אכפת לי מאדם עם דעה.
הדעה שלך היא שהיהדות לא נכונה אבל מעולם לא הוכחת את זה. אתה 'סתרת' את הרובד הכי בסיסי ושטחי שכל ילד לומד מהגננת ולפי זה אתה מחליט על היהדות כולה.
"כי התפילה הוא מגיע אל עצמו של מתפלל, שהמתפלל הוא מבקש דבר שהוא חפץ בו, ומגיע דבר זה אל עצמו, ומפני שהשי"ת הטוב מבקש לפעול אל הטוב, נמצא כי דבר זה מגיע לעצמו, כאשר הטוב מבקש לפעול הטוב ולפיכך אמר (בגמרא) שהקב"ה מתפלל" (מהר"ל באר הגולה).
אתה לא מתחיל אפילו להבין את משמעות הביטויים שיש בגמרא. האדם מתפלל אל עצמו ובזה גם מתחבר להויה כולה (תפילה=פתיל, חוט מקשר) ומעלה את העולם ומתוך זה הוא מבקש מהנשמה המושלמת שלו ומעלה את עצמו בשלמות.
אם אתה רוצה להבין יותר, פשוט תלמד במקום לדרוש ממני הקטן תשובות.
הדעה שלך היא שהיהדות לא נכונה אבל מעולם לא הוכחת את זה. אתה 'סתרת' את הרובד הכי בסיסי ושטחי שכל ילד לומד מהגננת ולפי זה אתה מחליט על היהדות כולה.
"כי התפילה הוא מגיע אל עצמו של מתפלל, שהמתפלל הוא מבקש דבר שהוא חפץ בו, ומגיע דבר זה אל עצמו, ומפני שהשי"ת הטוב מבקש לפעול אל הטוב, נמצא כי דבר זה מגיע לעצמו, כאשר הטוב מבקש לפעול הטוב ולפיכך אמר (בגמרא) שהקב"ה מתפלל" (מהר"ל באר הגולה).
אתה לא מתחיל אפילו להבין את משמעות הביטויים שיש בגמרא. האדם מתפלל אל עצמו ובזה גם מתחבר להויה כולה (תפילה=פתיל, חוט מקשר) ומעלה את העולם ומתוך זה הוא מבקש מהנשמה המושלמת שלו ומעלה את עצמו בשלמות.
אם אתה רוצה להבין יותר, פשוט תלמד במקום לדרוש ממני הקטן תשובות.