66 תשובות
עוד לא הגעתי לגיל של בגרויות ואין לי טיפים אבל לכל המשתמשים שעושים עכשיו בגרות הכל יהיה בסדר אני יודע שקשה אבל הכל טובה ואני מאמין בכולכם/ן
ושבעזרת ה' תצליחו
ושבעזרת ה' תצליחו
אנונימי
לדלג על טריגו
לעשות סדרות והסתברות
***לא לעשות בחיים פונקציות טריגונומטריות!***
לעשות סדרות והסתברות
***לא לעשות בחיים פונקציות טריגונומטריות!***
שואל השאלה:
- בבעיות תנועה תציירו גרפים ותגשו לזה בצורה של פונקציות, הכל הופך ליותר ברור ומקל על הפתרון, רואים את הסיטואציה ממש ויזואלית לא כמו בטבלה.
- ממליץ לפתור את כל החלק הראשון תנועה סדרות והסתברות כי אלו השאלות הכי קלות
- מי שעושה גאומטריה, תנסו להכנס לראש של מי שחיבר את השאלה אם מבקשים מכם למצוא משהו תנסו לחפש מאיפה אפשר להגיע לזה. אם מבקשים להוכיח שיוויון צלעות, זה בטח יהיה דימיון משולשים או משפטים אחרים בגאומטריה שנוגעים לגבי הגדרת גדלי צלעות, כמו משיק וחותך למעגל.
- תפתרו בעיית קיצון אם יהיה כי זה באמת שאלת מתנה, מגדירים פונקציה פשוטה של שטח וגוזרים אותה
- תגזרו בשלבים ואל תגזרו בראש גם אם הגזירה פשוטה כי כל מה שמסתמך על הנגזרת נפסל במידה והיא לא נכונה.
- אם מצאתם קיצון תבדקו איזה סוג קיצון תמיד.
- בחקירת פונקציות תמיד תחקרו את כל מה שאתם יכולים לפני הגזירה כי אחר כך אתם תוכלו לדעת אם גזרתם נכון או לא. נגיד מצאתם שיש לכם נקודת חיתוך אחת עם ציר האיקס ואתם מגלים שיש לכם נקודת קיצון אחת כנראה שלא גזרתם נכון.
- תבחרו את השאלות שנתונים לכם גרפים, רוב הסיכויים שתצתרכו רק להסיק מידע מהגרפים ולנמק מדוע, ממש פשוט ואם יודעים תחומר אי אפשר ליפול בשאלה הזאת.
- אסור לחלק בסינוס ובקוסינוס אלא אם ידוע לכם בוודאות שהם לא שווים לאפס, אותו דבר כלפי איקס.
- בבעיות תנועה תציירו גרפים ותגשו לזה בצורה של פונקציות, הכל הופך ליותר ברור ומקל על הפתרון, רואים את הסיטואציה ממש ויזואלית לא כמו בטבלה.
- ממליץ לפתור את כל החלק הראשון תנועה סדרות והסתברות כי אלו השאלות הכי קלות
- מי שעושה גאומטריה, תנסו להכנס לראש של מי שחיבר את השאלה אם מבקשים מכם למצוא משהו תנסו לחפש מאיפה אפשר להגיע לזה. אם מבקשים להוכיח שיוויון צלעות, זה בטח יהיה דימיון משולשים או משפטים אחרים בגאומטריה שנוגעים לגבי הגדרת גדלי צלעות, כמו משיק וחותך למעגל.
- תפתרו בעיית קיצון אם יהיה כי זה באמת שאלת מתנה, מגדירים פונקציה פשוטה של שטח וגוזרים אותה
- תגזרו בשלבים ואל תגזרו בראש גם אם הגזירה פשוטה כי כל מה שמסתמך על הנגזרת נפסל במידה והיא לא נכונה.
- אם מצאתם קיצון תבדקו איזה סוג קיצון תמיד.
- בחקירת פונקציות תמיד תחקרו את כל מה שאתם יכולים לפני הגזירה כי אחר כך אתם תוכלו לדעת אם גזרתם נכון או לא. נגיד מצאתם שיש לכם נקודת חיתוך אחת עם ציר האיקס ואתם מגלים שיש לכם נקודת קיצון אחת כנראה שלא גזרתם נכון.
- תבחרו את השאלות שנתונים לכם גרפים, רוב הסיכויים שתצתרכו רק להסיק מידע מהגרפים ולנמק מדוע, ממש פשוט ואם יודעים תחומר אי אפשר ליפול בשאלה הזאת.
- אסור לחלק בסינוס ובקוסינוס אלא אם ידוע לכם בוודאות שהם לא שווים לאפס, אותו דבר כלפי איקס.
בגיאו
אם אתם לא מצליחים למחוק הכל ולהתחיל מחדש, להסתכל על התרגיל מדרך אחרת כי תמיד יש מלא אופציות לפתרון
ואל תעשו 5 אם אתם רוצים לעבוד במשהו לא מדעי בעתיד @_@
אם אתם לא מצליחים למחוק הכל ולהתחיל מחדש, להסתכל על התרגיל מדרך אחרת כי תמיד יש מלא אופציות לפתרון
ואל תעשו 5 אם אתם רוצים לעבוד במשהו לא מדעי בעתיד @_@
אממ
להעתיק בלי להיתפס(?)
להעתיק בלי להיתפס(?)
תהיו רגועים והכל יהיה טוב! יש מועד ב אז גם אם לא הולך תזכרו שאפשר לשפר תמיד!
אחרי שאתם מסיימים לפתור כשאתם עושים בדיקה, תכתבו על כל דבר שעשיתם למה. כאילו ממש תחפרו יותר ממה שצריך. זה יגרום לבודק לראות שאתם מבינים על מה אתם מדברים ולתת לכם יותר נק.
לא לדלג על שלבים
אסור לשכוח להראות דרך מלאה שלא יהיה חשד להעתקה
אסור לשכוח להראות דרך מלאה שלא יהיה חשד להעתקה
שימו לב שהנקודות שמצאתם על הגרף הם נכונות כי ברגע שטעיתם באיקס או בוואי אפילו בחצי נקודה , הלך כל השאלה
ללמוד חודש לפני מבחן ולא יומיים לפני
אם מדובר במציאת אינטגרל, תמיד תגזרו את מה שיצא לכם כדי לוודא שאתם מגיעים לפונקציית המקור, כלומר שהאינטגרל שעשיתם נכון.
לשים לב אם איקס מסויים מאפס גם מכנה וגם מונה, ואז יש חור בגרף, ואת הוואי שלו מוצאים לפי הצבת האיקס בפונקציה המצומצמת!
לא לשכוח לכתוב נתונים ומה שצריך להוכיח.
לפרט על הכל, לא לדלג על שלבים או לפתור בראש.
לעבוד על הכל לאט לאט ותמיד לבדוק אם התשובות שיוצאות הגיוניות (בעיקר בהסתברות ובעיות תנועה).
לשים לב אם איקס מסויים מאפס גם מכנה וגם מונה, ואז יש חור בגרף, ואת הוואי שלו מוצאים לפי הצבת האיקס בפונקציה המצומצמת!
לא לשכוח לכתוב נתונים ומה שצריך להוכיח.
לפרט על הכל, לא לדלג על שלבים או לפתור בראש.
לעבוד על הכל לאט לאט ותמיד לבדוק אם התשובות שיוצאות הגיוניות (בעיקר בהסתברות ובעיות תנועה).
אין לי אני יהרוס לכם את החיים אם אני יתן
מחשבון מוסיף המון
שואל השאלה:
נכון דרור!
תזכרו שמתמטיקה זה סהכ מספרים שאנשים המציאו אף פעם לא שמעתי על מקרה שבן אדם נרצח על ידי מספר.
נכון דרור!
תזכרו שמתמטיקה זה סהכ מספרים שאנשים המציאו אף פעם לא שמעתי על מקרה שבן אדם נרצח על ידי מספר.
רדיאנים רדיאנים רדיאנים לא לשכוח להעביר ולהחזירר
"נגיד מצאתם שיש לכם נקודת חיתוך אחת עם ציר האיקס ואתם מגלים שיש לכם נקודת קיצון אחת כנראה שלא גזרתם נכון."
למה בדיוק?
למה בדיוק?
*כל פעם יש לי השראה אז שימו לב שערכתי*
סדרות -
sn-sn-1=an
s1=a1
בסידרה אין סופית המנה בין 1 למינוס 1. כשהיא יורדת האיבר הראשון חיובי והמנה חיובית, ועולה כשהמנה חיובית והאיבר הראשון שלילי, כאשר המנה שלילית היא אינה עונה ואינה יורדת.
הסתברות -
בדר"כ קל יותר לעשות בטבלה, רק אם לא הולך תעשו גם עץ. אם אתם מסתבכים תנסו לחזור לבסיס של ההסתברות - סיכוי למאורע מסוים זה מס' האפשרויות הרצוי מתוך מס' האפשרויות האפשריים. מכפלת הסתברות של מאורעות בלתי-תלויים שווה למאורעות ביחד (וגם).
תזכרו ביטויים נפוצים כמו "לכל היותר" הכוונה שזה המקסימום, לא יכול להיות יותר אבל כן פחות. "לפחות" המינימום, לא יכול להיות פחות אבל כן יותר. ביטויי תנאי: "מתוך", "בהינתן", "מ.../מן...".
גאומטריה -
תעשו לעצמכם סרטוט גדול בטיוטה שתסנו בו את כל דרך הפיתרון ורק אח"כ תעברו לטבלה.
אין משפט הפוך למשפט של זווית בין משיק למיתר.
טריגו -
לא צריך להוכיח שבטרפז שווה שוקיים האלכסונים מאונכים (רק בטריגו).
(cos(2x)=2cos^2(x)-1=1-2sin^2(x
חדו"א -
אין אסימפטוטות אופקיות כאשר יש פונקצייה טריגונומטרית בתחום או שהחזקה הגבוהה ביותר במונה. כשהחזקה הגבוהה ביותר במכנה יש אסימפטוטה אופקית y=0.
אל תשכחו לבדוק אסימפטוטה אופקית גם במינוס אין-סוף! גם בראציולית ופולינום יש לציין לפחות שאין אסימפטוטה במינוס אין-סוף.
בסוף האינטגרל לא לשכוח להוסיף את c.
אינטגרל לפונקצייה אי-זוגית של תחום שזהה משני צדדיו (כלומר חצי מהפונקצייה בפלוס והחצי בשני במינוס) מתאפס אבל השטח לא! הוא פי 2 מהשטח החיובי או שתחשבו בערך מוחלט.
באסימפטוטה אנכית לא לשכוח להציב גם במונה ולבדוק אם היא חור.
תמיד למצוא תחום הגדרה גם אם לא התבקש ולהתחשב בו לכל אורך התרגיל.
אין לי עוד רעיונות ושאפו לשואל אמרת המון דברים שעלו לי
יאלהה אני מתרגשתת שיהיה לנו בהצלחה נשמותת
סדרות -
sn-sn-1=an
s1=a1
בסידרה אין סופית המנה בין 1 למינוס 1. כשהיא יורדת האיבר הראשון חיובי והמנה חיובית, ועולה כשהמנה חיובית והאיבר הראשון שלילי, כאשר המנה שלילית היא אינה עונה ואינה יורדת.
הסתברות -
בדר"כ קל יותר לעשות בטבלה, רק אם לא הולך תעשו גם עץ. אם אתם מסתבכים תנסו לחזור לבסיס של ההסתברות - סיכוי למאורע מסוים זה מס' האפשרויות הרצוי מתוך מס' האפשרויות האפשריים. מכפלת הסתברות של מאורעות בלתי-תלויים שווה למאורעות ביחד (וגם).
תזכרו ביטויים נפוצים כמו "לכל היותר" הכוונה שזה המקסימום, לא יכול להיות יותר אבל כן פחות. "לפחות" המינימום, לא יכול להיות פחות אבל כן יותר. ביטויי תנאי: "מתוך", "בהינתן", "מ.../מן...".
גאומטריה -
תעשו לעצמכם סרטוט גדול בטיוטה שתסנו בו את כל דרך הפיתרון ורק אח"כ תעברו לטבלה.
אין משפט הפוך למשפט של זווית בין משיק למיתר.
טריגו -
לא צריך להוכיח שבטרפז שווה שוקיים האלכסונים מאונכים (רק בטריגו).
(cos(2x)=2cos^2(x)-1=1-2sin^2(x
חדו"א -
אין אסימפטוטות אופקיות כאשר יש פונקצייה טריגונומטרית בתחום או שהחזקה הגבוהה ביותר במונה. כשהחזקה הגבוהה ביותר במכנה יש אסימפטוטה אופקית y=0.
אל תשכחו לבדוק אסימפטוטה אופקית גם במינוס אין-סוף! גם בראציולית ופולינום יש לציין לפחות שאין אסימפטוטה במינוס אין-סוף.
בסוף האינטגרל לא לשכוח להוסיף את c.
אינטגרל לפונקצייה אי-זוגית של תחום שזהה משני צדדיו (כלומר חצי מהפונקצייה בפלוס והחצי בשני במינוס) מתאפס אבל השטח לא! הוא פי 2 מהשטח החיובי או שתחשבו בערך מוחלט.
באסימפטוטה אנכית לא לשכוח להציב גם במונה ולבדוק אם היא חור.
תמיד למצוא תחום הגדרה גם אם לא התבקש ולהתחשב בו לכל אורך התרגיל.
אין לי עוד רעיונות ושאפו לשואל אמרת המון דברים שעלו לי
יאלהה אני מתרגשתת שיהיה לנו בהצלחה נשמותת
לא כדאי לכם לשמוע תטיפים שלי
שואל השאלה:
יש כאילו מקרים שזה יוצא דופן נגיד עם הקיצון על הציר
אבל נגיד יש מקרים נגיד סתם יש לך 2 נקודות חיתוך עם ציר האיקס אבל אתה מגלה שאין נקודת קיצון בינהם והתחום הגדרה שלך הוא לכל איקס אז כנראה שיש בעיה בחקירה
יש כאילו מקרים שזה יוצא דופן נגיד עם הקיצון על הציר
אבל נגיד יש מקרים נגיד סתם יש לך 2 נקודות חיתוך עם ציר האיקס אבל אתה מגלה שאין נקודת קיצון בינהם והתחום הגדרה שלך הוא לכל איקס אז כנראה שיש בעיה בחקירה
אל תפתרו אינטגרלים זה קשה.
שואל השאלה:
מרגלית הזהות הטריגונומטרית שלך ממש חשובה כי ראיתי מלא בגרויות שאם לא יודעים לפשט אי אפשר לעשות אינטגרל או להוכיח משהו
מרגלית הזהות הטריגונומטרית שלך ממש חשובה כי ראיתי מלא בגרויות שאם לא יודעים לפשט אי אפשר לעשות אינטגרל או להוכיח משהו
^ אני יודעת את זה על בשרי כמה שהיא חשובה xd, תמיד מתבלבלים עם האחד הזה
לעבור על משפטים, נוסחאות בטריגו ואינטגרלים ובכללי על איך פותרים כל שאלה ואיך ניגשים אליה, לדעת מראש מה רוצים לפתור ולא להיתקע אם נתקעים אז לעבור שאלה ושתמיד יהיה לכם תוכנית ב
לא ציינת שום דבר שקשור לתחום ההגדרה בטיפ שנתת אז אני לא מבינה איך מה שכתבת הרגע מסביר את זה
שואל השאלה:
נגיד יש לך פונקציה שמוגדרת עבור כל איקס
אם יש לך 2 נקודות חיתוך עם ציר איקס אפשר להסיק שיש נקודת קיצון בינהם נכון? אז אם יוצא לך בנגזרת שאין נקודת קיצון בינהם כנראה לא גזרת נכון.
הכוונה שלי זה לא ללכת עיוור על הנגזרת ולבדוק אם היא תואמת לנתונים שמצאת ממקודם
נגיד יש לך פונקציה שמוגדרת עבור כל איקס
אם יש לך 2 נקודות חיתוך עם ציר איקס אפשר להסיק שיש נקודת קיצון בינהם נכון? אז אם יוצא לך בנגזרת שאין נקודת קיצון בינהם כנראה לא גזרת נכון.
הכוונה שלי זה לא ללכת עיוור על הנגזרת ולבדוק אם היא תואמת לנתונים שמצאת ממקודם
לא קראתי הכל אבל אכתוב כמה שלדעתי חשובים לא מעט ועולים לי לראש כרגע(בטח חלק או הכל כתבו כבר אבל לא יזיק):
1. כאשר יש x בריבוע או משהו כזה ואז אתם צריכים להציב ביטוי או משהו כזה, לשים סוגריים.
2. לשים לב טוב טוב למינוסים ופלוסים.
3. בגיאומטריה לא לשכוח לכתוב משפטים ולזכור שכל הוכחה שמצאתם היא תקפה גם לסעיפים הבאים(זה תקף גם לשאר השאלות במבחן אלא אם כתוב בסעיף אחרי נתון אחר!).
4. לפני שמתחילים את המבחן, לרפרף על כל השאלות כדי לדעת פחות או יותר את הכיוון.
5. לא לבוא בגישה של אני הולך לדלג על x, כי אולי דווקא יהיה על זה שאלה סבירה.
6. אם אתם נתקעים על שאלה, לרוב הפתרון הרבה יותר פשוט ואנחנו מסבכים את זה יותר ממה שזה. לעצור, לעבור לשאלה אחרת ולחזור אחר כך.
7. בסדרות איך שמתחילה השאלה ישר לכתוב סדרה של a1, a2 וכו'. לי זה מאוד עוזר.
לכתבו בצד גם איבר ראשון- ומהו. אם אין מספר ספציפי לרשום a1(או b1 או מה שלא יהיה).
מנה- אותו דבר. מספר איברים- כנ"ל.
8. לשים לב שהמחשבון שלכם לא על רדיאנים אלא בשאלות של חקירת פונקציות טריגו. זה יכול להפיל אתכם(לי זה קרה, מזל ששמתי לב לפני ותיקנתי)
9. בבעיות תנועה כדאי לחלק בטבלה את זה לחלקים ולרשום. למשל יש רוכב אופניים ונוסע מכונית. אז בחלק של הרוכב אופניים לרשום a עד לb ואז את הנתונים, אחר כך b עד c וכן הלאה. מומלץ גם לשרטט את דרך ולרשום עליה כדי שזה יעזור לכם.
10. כשיש נתון כמו "רוכב אופנוע נסע 10 שעות יותר מרוכב האופניים" אז לשאול את עצמכם, מי נסע יותר זמן(כלומר אצל מי הזמן גדול יותר)? ואז תדעו למי להוסיף, שלא תתבלבלו.
11. אני ממליץ לא להסתמך על הזיכרון שלכם בתרגילים, כלומר נגיד יש לכם פונקציה ואתם מציבים ויש לכם נגיד 12 בריבוע ועוד 4 כפול 9 או משהו, לבדוק במחשבון, לפעמים מתבלבלים מרוב לחץ או משהו כזה, עדיף לבדוק גם אם אתם יודעים שזה 144 ועוד 36.
12. בגיאומטריה אם יש שאלה על מעגל(כנראה שזה מה שיהיה...) לעבור קשת קשת. למצוא את כל הזוויות ההיקפיות הנשענות על אותה הקשת, לסמן את כולן. כשיש לכם שוויונים, נסו לסמן אותם בצבעים שונים כדי שיהיה לכם יותר נוח. אם יש לכם אפשרות להעתיק את השרטוט לשרטוט גדול זה יהיה מצויין(אישית במתכונת בזבזתי בערך 5 דקות כדי להעתיק את המעגל שיהיה גדול וטוב כי כשהשרטוט קטן אני לא מצליח).
13. אם יש לכם ספק בנוגע ל"האם זה מספיק מפורט או שיורידו לי?" - תפרטו.
14. לא לשכוח דרך חישוב, אפילו אם זה משהו פשוט מאוד. לא לשכוח תשובה סופית. עדיף אפילו למרקר אותה או להקיף או משהו כזה.
15. לא לדאוג, יש מועדי ב', יש ציוני הגשה, יש את שנה הבאה. בדרך כלל גם הציון גבוה יותר מההרגשה שלכם. אל תשכחו גם שיש סעיפים וחלוקת נקודות, לא הולך התרגיל על כל דבר.
16. לנצל את כל הזמן שאתם יכולים, אל תמהרו לסיים ולהגיש, בדקו את עצמכם כמה שיותר פעמים.
17. אם יוצא לכם x=משהו, תציבו אותו(אם יש מספיק זמן!) כדי לאמת את התשובה שלכם ולהפחית את הסיכויים לטעות. אותו דבר אם סיימתם את בעיית התנועה למשל, תציבו את כל התוצאות והנתונים ותראו האם זה מסתדר. אותו דבר לגבי בעיית קיצון וכו'.
18. יכול להיות תוצאה בפרמטר(a או משהו) או מספר עשרוני/שבר, זה יכול לקרות! זה לא אומר שזה טעות! אני מודה שאני נוטה הרבה פעמים להסס במקרים כאלה, אבל זה יכול לקרות(בעיקר בטריגו רגיל או פונקציות).
19. כשיש משהו כמו להוכיח יחסים בין משולשים או משהו, תחפשו את הצלעות, הזוויות או מה שלא יהיה כדי שיהיה לכם יותר קל עם הכיוון אליו אתם צריכים ללכת.
20. בגיאומטריה תנסו למצוא כמה שיותר שוויונים, יחסים, להשלים זוויות ועוד. יזיק זה לא(כנראה).
21. לא לשכוח מסכה, מחשבון, קלמר, מים, אוכל, תעודת זהות וכל זה... להגיע מספיק זמן לפני שמתחיל המבחן. אני אישית ממליץ לא לשוחח עם תלמידים אחרים לפני המבחן כי ממה שיצא לי לראות, לפחות אצלי בשכבה, זה שילדים מלחיצים אחד את השני וזה סתם פוגע ומלחיץ.
לא עולים לי עוד טיפים. הלכתי לקרוא את שאר הטיפים שנתנו פה, בהצלחה לכולם
1. כאשר יש x בריבוע או משהו כזה ואז אתם צריכים להציב ביטוי או משהו כזה, לשים סוגריים.
2. לשים לב טוב טוב למינוסים ופלוסים.
3. בגיאומטריה לא לשכוח לכתוב משפטים ולזכור שכל הוכחה שמצאתם היא תקפה גם לסעיפים הבאים(זה תקף גם לשאר השאלות במבחן אלא אם כתוב בסעיף אחרי נתון אחר!).
4. לפני שמתחילים את המבחן, לרפרף על כל השאלות כדי לדעת פחות או יותר את הכיוון.
5. לא לבוא בגישה של אני הולך לדלג על x, כי אולי דווקא יהיה על זה שאלה סבירה.
6. אם אתם נתקעים על שאלה, לרוב הפתרון הרבה יותר פשוט ואנחנו מסבכים את זה יותר ממה שזה. לעצור, לעבור לשאלה אחרת ולחזור אחר כך.
7. בסדרות איך שמתחילה השאלה ישר לכתוב סדרה של a1, a2 וכו'. לי זה מאוד עוזר.
לכתבו בצד גם איבר ראשון- ומהו. אם אין מספר ספציפי לרשום a1(או b1 או מה שלא יהיה).
מנה- אותו דבר. מספר איברים- כנ"ל.
8. לשים לב שהמחשבון שלכם לא על רדיאנים אלא בשאלות של חקירת פונקציות טריגו. זה יכול להפיל אתכם(לי זה קרה, מזל ששמתי לב לפני ותיקנתי)
9. בבעיות תנועה כדאי לחלק בטבלה את זה לחלקים ולרשום. למשל יש רוכב אופניים ונוסע מכונית. אז בחלק של הרוכב אופניים לרשום a עד לb ואז את הנתונים, אחר כך b עד c וכן הלאה. מומלץ גם לשרטט את דרך ולרשום עליה כדי שזה יעזור לכם.
10. כשיש נתון כמו "רוכב אופנוע נסע 10 שעות יותר מרוכב האופניים" אז לשאול את עצמכם, מי נסע יותר זמן(כלומר אצל מי הזמן גדול יותר)? ואז תדעו למי להוסיף, שלא תתבלבלו.
11. אני ממליץ לא להסתמך על הזיכרון שלכם בתרגילים, כלומר נגיד יש לכם פונקציה ואתם מציבים ויש לכם נגיד 12 בריבוע ועוד 4 כפול 9 או משהו, לבדוק במחשבון, לפעמים מתבלבלים מרוב לחץ או משהו כזה, עדיף לבדוק גם אם אתם יודעים שזה 144 ועוד 36.
12. בגיאומטריה אם יש שאלה על מעגל(כנראה שזה מה שיהיה...) לעבור קשת קשת. למצוא את כל הזוויות ההיקפיות הנשענות על אותה הקשת, לסמן את כולן. כשיש לכם שוויונים, נסו לסמן אותם בצבעים שונים כדי שיהיה לכם יותר נוח. אם יש לכם אפשרות להעתיק את השרטוט לשרטוט גדול זה יהיה מצויין(אישית במתכונת בזבזתי בערך 5 דקות כדי להעתיק את המעגל שיהיה גדול וטוב כי כשהשרטוט קטן אני לא מצליח).
13. אם יש לכם ספק בנוגע ל"האם זה מספיק מפורט או שיורידו לי?" - תפרטו.
14. לא לשכוח דרך חישוב, אפילו אם זה משהו פשוט מאוד. לא לשכוח תשובה סופית. עדיף אפילו למרקר אותה או להקיף או משהו כזה.
15. לא לדאוג, יש מועדי ב', יש ציוני הגשה, יש את שנה הבאה. בדרך כלל גם הציון גבוה יותר מההרגשה שלכם. אל תשכחו גם שיש סעיפים וחלוקת נקודות, לא הולך התרגיל על כל דבר.
16. לנצל את כל הזמן שאתם יכולים, אל תמהרו לסיים ולהגיש, בדקו את עצמכם כמה שיותר פעמים.
17. אם יוצא לכם x=משהו, תציבו אותו(אם יש מספיק זמן!) כדי לאמת את התשובה שלכם ולהפחית את הסיכויים לטעות. אותו דבר אם סיימתם את בעיית התנועה למשל, תציבו את כל התוצאות והנתונים ותראו האם זה מסתדר. אותו דבר לגבי בעיית קיצון וכו'.
18. יכול להיות תוצאה בפרמטר(a או משהו) או מספר עשרוני/שבר, זה יכול לקרות! זה לא אומר שזה טעות! אני מודה שאני נוטה הרבה פעמים להסס במקרים כאלה, אבל זה יכול לקרות(בעיקר בטריגו רגיל או פונקציות).
19. כשיש משהו כמו להוכיח יחסים בין משולשים או משהו, תחפשו את הצלעות, הזוויות או מה שלא יהיה כדי שיהיה לכם יותר קל עם הכיוון אליו אתם צריכים ללכת.
20. בגיאומטריה תנסו למצוא כמה שיותר שוויונים, יחסים, להשלים זוויות ועוד. יזיק זה לא(כנראה).
21. לא לשכוח מסכה, מחשבון, קלמר, מים, אוכל, תעודת זהות וכל זה... להגיע מספיק זמן לפני שמתחיל המבחן. אני אישית ממליץ לא לשוחח עם תלמידים אחרים לפני המבחן כי ממה שיצא לי לראות, לפחות אצלי בשכבה, זה שילדים מלחיצים אחד את השני וזה סתם פוגע ומלחיץ.
לא עולים לי עוד טיפים. הלכתי לקרוא את שאר הטיפים שנתנו פה, בהצלחה לכולם
תקראו את כל השאלות קודם, אל תלכו בהכרח למשהו שאתם בטוחים שאתם טובים בו תעברו על הכל, עשיתי את הטעות הזו במתכונת.
ולשים לב למינוסים!!
ולשים לב למינוסים!!
תבדקו תמיד שאתם לא כותבים בטעות שמינוס כפול מינוס יוצא מינוס, ירדו לי מלא נקודות על שטויות כאלה
ותשארו עד הדקה האחרונה אם צריך, לא לוותר באמצע.
napkin זה לא נכון מה שאמרת על הנקודת קיצון וחיתוך עם ציר x. יכול להיות נקודת חיתוך אחת עם ציר הx שהיא גם נקודת הקיצון היחידה של הפונקציה.
בכל מקרה נתנו פה טיפים טובים
לבדוק את עצמכם ולהראות דרך, אלו הכי הכי חשובים
בכל מקרה נתנו פה טיפים טובים
לבדוק את עצמכם ולהראות דרך, אלו הכי הכי חשובים
באלגברה תציבו את הפתרון ואם זה אי שיוויון תקחו כמה מספרים לדוגמה ותבדקו אם זה נכון.
אל תשכחו תחום הגדרה.
תפתרו לא לאט ולא מהר מדי כדי שתספיקו לעשות את השאלות אבל שלא יהיו לכם טעויות.
בגיאומטריה תנסו לעבוד אחורה. לדוגמה, רוצים שאני אוכיח ששתי זוויות שוות אז תבדקו אם אפשר לעשות חפיפת משולשים, דימיון משולשים, אם זה במעגל אז על אילו קשתות הן נשענות. אם אתם צריכים להוכיח נגיד שסכום זוויות מסוים הוא 180 אז תבדקו אם הן על ישרים מקבילים וכו' או תציבו שאחת מהן x ותוכיחו שהשניה היא 180-x. (סתם דוגמאות אבל יכול לעזור גם עם צלעות נגיד)
אל תשכחו תחום הגדרה.
תפתרו לא לאט ולא מהר מדי כדי שתספיקו לעשות את השאלות אבל שלא יהיו לכם טעויות.
בגיאומטריה תנסו לעבוד אחורה. לדוגמה, רוצים שאני אוכיח ששתי זוויות שוות אז תבדקו אם אפשר לעשות חפיפת משולשים, דימיון משולשים, אם זה במעגל אז על אילו קשתות הן נשענות. אם אתם צריכים להוכיח נגיד שסכום זוויות מסוים הוא 180 אז תבדקו אם הן על ישרים מקבילים וכו' או תציבו שאחת מהן x ותוכיחו שהשניה היא 180-x. (סתם דוגמאות אבל יכול לעזור גם עם צלעות נגיד)
טיפ כללי- תתחילו ממה שהכי קל לכם, לא להתחיל מהשאלה הראשונה רק כי היא ראשונה!!!!
ועוד טיפ- תסבירו כל שלב שאתם עושים כאילו אתם מסבירים לילד בן 10!! לא לדלג על שלבים!!!!!! ולא לשכוח שצריך להראות גם את החישובים שאתם עושים במחשבון!!
וגם- לא להמר על שאלות!! אל תחשבו שאתם בהכרח לא הולכים לעשות גיאומטריה או סדרות, יכול להיות שתהיה שאלה קלה וסתם תפסידו
בהסתברות-
(p(a/b) = p(anb)/p(b
ולא
(p(a/b) = p(a)/p(b
מאורעות תלויים-
(p(a)*p(b) =\ p(anb
(\= - שונה, לא שווה)
מאורעות בלתי-תלויים-
(p(a)*p(b) = p(anb
בחדו"א לא לשכוח למצוא את שיעורי ה y של כל מה שאתם מוצאים!!!(אלא אם כן זה בנושא של קשר בין גרף פונקציה לנגזרת)
בחקירה עם פרמטרים- גוזרים רק לפי x!! אם יש לכם a^2 הנגזרת היא לא 2a, אלא 0 משום ש a הוא קבוע אז גם a^2 הוא קבוע
באינטגרל לשים לב שהנגזרת הפנימית שאתם מחלקים בה לא תלויה ב x!!!
לא לשכוח שבחדו"א הכל ברדיאנים ובגיאו וטריגו הכל במעלות!!!
ככה שאם נגיד מבקשים ממך למצוא זווית שעבורה x הוא מקסימלי/מינימלי ויוצא לכם 60 במעלות, אז תעבירו לרדיאנים שזה pi/3!!!
לשים לב מתי צריך לגזור לפי הכלל של נגזרת מכפלה, נגזרת מנה ונגזרת שורש!!!
בסדרות לשים לב שכשאתם מחפשים סכום של האיברים במקומות הזוגיים אז מתחילים מ a2 ויש פי 2 פחות איברים(במידה ויש מס' זוגי של איברים בסה"כ בסדרה, אם יש מס' אי-זוגי של איברים אז מס' האיברים במקומות הזוגיים שווה למחצית מס' האיברים בסדרה כולה אם נחסר ממנו 1) ואם זאת סדרה חשבונית אז ההפרש הוא 2d ובסדרה הנדסית ההפרש הוא q^2!!!
בשאלות כמו למצוא מתי f(x)*f'(x)>0
(סתם דוגמה) אין שום צורך בחקירה!!! זה סתם בזבוז זמן מוחלט ואתם סתם תסתבכו, כדי לפתור שאלות מהסוג הזה תשרטטו את הגרפים של שתי הפונקציות ותבדקו מתי שניהם חיוביים ואם מבקשים למצוא מתי f(x)*f'(x)<0 אז זה מתי אחד שלילי ואחד חיובי!!
כנ"ל לגבי אם מבקשים ממכם לחשב את ערך האינטגרל של s f(x)*f'(x) dx
אין צורך למצוא לפתוח את הביטוי בתוך האינטגרל!!! אפשר לעשות בשיטת ההצבה!!!
בשאלה של סדרות כשאומרים לך נמק רצוי תמיד לנמק אלגברית ולא במילים, הסיבה לכך היא שהם נתפסים על דיוקים אם אתם בוחרים לנמק לפי מלל.
בפרק הראשון(אלגברה והסתברות) לקרוא טוב את השאלות ולהבין מה מבקשים ממך, לא לעבוד חפיף.
בחדו"א אם אתם מוצאים שלפונקציה יש נק' אי רציפות סליקה(חור) תזכרו שהפונקציה עדיין לא מוגדרת באותה נקודה!!
וזהו, זה כל מה שהצלחתי לחשוב עליו עד עכשיו. אם יעלו לי עוד דברים, אוסיף.
המון בהצלחה לכל הניגשים מחר קטן עליכם!!!
ועוד טיפ- תסבירו כל שלב שאתם עושים כאילו אתם מסבירים לילד בן 10!! לא לדלג על שלבים!!!!!! ולא לשכוח שצריך להראות גם את החישובים שאתם עושים במחשבון!!
וגם- לא להמר על שאלות!! אל תחשבו שאתם בהכרח לא הולכים לעשות גיאומטריה או סדרות, יכול להיות שתהיה שאלה קלה וסתם תפסידו
בהסתברות-
(p(a/b) = p(anb)/p(b
ולא
(p(a/b) = p(a)/p(b
מאורעות תלויים-
(p(a)*p(b) =\ p(anb
(\= - שונה, לא שווה)
מאורעות בלתי-תלויים-
(p(a)*p(b) = p(anb
בחדו"א לא לשכוח למצוא את שיעורי ה y של כל מה שאתם מוצאים!!!(אלא אם כן זה בנושא של קשר בין גרף פונקציה לנגזרת)
בחקירה עם פרמטרים- גוזרים רק לפי x!! אם יש לכם a^2 הנגזרת היא לא 2a, אלא 0 משום ש a הוא קבוע אז גם a^2 הוא קבוע
באינטגרל לשים לב שהנגזרת הפנימית שאתם מחלקים בה לא תלויה ב x!!!
לא לשכוח שבחדו"א הכל ברדיאנים ובגיאו וטריגו הכל במעלות!!!
ככה שאם נגיד מבקשים ממך למצוא זווית שעבורה x הוא מקסימלי/מינימלי ויוצא לכם 60 במעלות, אז תעבירו לרדיאנים שזה pi/3!!!
לשים לב מתי צריך לגזור לפי הכלל של נגזרת מכפלה, נגזרת מנה ונגזרת שורש!!!
בסדרות לשים לב שכשאתם מחפשים סכום של האיברים במקומות הזוגיים אז מתחילים מ a2 ויש פי 2 פחות איברים(במידה ויש מס' זוגי של איברים בסה"כ בסדרה, אם יש מס' אי-זוגי של איברים אז מס' האיברים במקומות הזוגיים שווה למחצית מס' האיברים בסדרה כולה אם נחסר ממנו 1) ואם זאת סדרה חשבונית אז ההפרש הוא 2d ובסדרה הנדסית ההפרש הוא q^2!!!
בשאלות כמו למצוא מתי f(x)*f'(x)>0
(סתם דוגמה) אין שום צורך בחקירה!!! זה סתם בזבוז זמן מוחלט ואתם סתם תסתבכו, כדי לפתור שאלות מהסוג הזה תשרטטו את הגרפים של שתי הפונקציות ותבדקו מתי שניהם חיוביים ואם מבקשים למצוא מתי f(x)*f'(x)<0 אז זה מתי אחד שלילי ואחד חיובי!!
כנ"ל לגבי אם מבקשים ממכם לחשב את ערך האינטגרל של s f(x)*f'(x) dx
אין צורך למצוא לפתוח את הביטוי בתוך האינטגרל!!! אפשר לעשות בשיטת ההצבה!!!
בשאלה של סדרות כשאומרים לך נמק רצוי תמיד לנמק אלגברית ולא במילים, הסיבה לכך היא שהם נתפסים על דיוקים אם אתם בוחרים לנמק לפי מלל.
בפרק הראשון(אלגברה והסתברות) לקרוא טוב את השאלות ולהבין מה מבקשים ממך, לא לעבוד חפיף.
בחדו"א אם אתם מוצאים שלפונקציה יש נק' אי רציפות סליקה(חור) תזכרו שהפונקציה עדיין לא מוגדרת באותה נקודה!!
וזהו, זה כל מה שהצלחתי לחשוב עליו עד עכשיו. אם יעלו לי עוד דברים, אוסיף.
המון בהצלחה לכל הניגשים מחר קטן עליכם!!!
שואל השאלה:
lks כן אני יודע נתתי דוגמא לא טובה אם תגלגל תראה שתיקנתי את עצמי
lks כן אני יודע נתתי דוגמא לא טובה אם תגלגל תראה שתיקנתי את עצמי
yeet ממש חשוב מה שאמרת על הfx כפול f'x גדול או קטן מ0, לא זכרתי שככה פותרים את זה.
לא טיפ אבל השיטה הכי קלה למציאת אחוזים(למרות שזה נראלי לא כזה הרבה בבגרות)
לחלק תמספר במאה ולהכפיל בכמות האחוזים
במקום להכפיל ב400 ואז לחלק ל2 כפול שמונתאלפים
לחלק תמספר במאה ולהכפיל בכמות האחוזים
במקום להכפיל ב400 ואז לחלק ל2 כפול שמונתאלפים
עכשיו אתם נזכרים לתת טיפים מה עם כל האלה של ה3 יחל
אנונימית
אין לי בגרות מחר אבל למי שיש, מאחלת ממש בהצלחה. תקחו נשימה עמוקה לפני. אתם יכולים לעשות את זה!
תזכרו ש8 כפול 7 שווה ל56
איך תזכרו את זה?
זה ספירה רצופה! 5678
אני כיתה ט', מיועדת לחמש יחידות ולא יודעת את לוח הכפל בעל פה :/
איך תזכרו את זה?
זה ספירה רצופה! 5678
אני כיתה ט', מיועדת לחמש יחידות ולא יודעת את לוח הכפל בעל פה :/
^למרבה מזלנו הדבר היחיד שכן יש לנו בבגרות זה מחשבון :)
שימו לב במיוחד בחקירת פונקציות והגזירה שלהן, שאתם לא שכחתם להכפיל באיזה מינוס או איקס או מספר כלשהו. נפלתי על זה יותר מדי פעמים.
אנונימית
איזה אחווה יש בניכם אני רק עולה ליא אז יש לי זמן בהצלחה בבגרות אבל
מישהו יודע מה לגבי מוד חמש שלוש? אפשר להשתמש בו?
אנונימית
^את יכולה להשתמש בו כדי לבדוק תשובות והכל, אבל את חייבת לכתוב את הדרך של הנוסחת שורשים בבחינה עצמה.
את כל כל הדרך? או רק הצבות?
אנונימית
תעשו דרך! זה חשוב.. ואם יש לכם אפשרות להציב 0 בפרפולה תעשו את זה.. מקבלים חצי נקודה על הח*7א הזה
לבדוק תמידד
בהצלחה לכולנו מחר:)
יהיה בסדר
בהצלחה לכולנו מחר:)
יהיה בסדר
בואו נפתח קבוצה ביחד עם סיכומים
אנונימי
אין לי טיפ, אני עולה לכיתה י
אבל בהצלחה לכולם בבגרות!!
רק מלקרוא את התשובות כאן אני נכנסת לחרדה
אבל בהצלחה לכולם בבגרות!!
רק מלקרוא את התשובות כאן אני נכנסת לחרדה
אנונימית
כפל וחילוק תמיד, אבל תמיד, קודם לחיבור חיסור
אלא אם כן יש סוגריים
מצטער לא יכולתי לתת משהו יותר מתקדם אני ומתמטיקה לא חברים טובים
אלא אם כן יש סוגריים
מצטער לא יכולתי לתת משהו יותר מתקדם אני ומתמטיקה לא חברים טובים
בואו נפתח קבוצה ביחד עם סיכומים בטלגרם
אנונימי
מי זורם
אנונימי
פליז תענו ונפתח ביחד קבוצה כמו perpage
אנונימי
אני לא רוצה לדעת לאן זה יתקדם ^
סטיפס + טלגרם
סטיפס + טלגרם
מה זה לא רעיון טוב
אנונימי
רוצים קבוצה בטלגרם של סטיפס?
אנונימי
חייב לרשום יחידות מידה
לרשום תסימון של הזוויות ליד הזווית
לרשום תסימון של הזוויות ליד הזווית
אנונימית
עושים פיף פאף ומ.ש.ל
בואו נפתח קבוצה בטלגרם של סטיפס לקראת הבגרות ובכללי שתמיד יהיה מקום שאפשר להעזר
אנונימי
אמג 274 נעצים
פליז כנסו לקבוצת הטלגרם
אנונימי
כנסו לקבוצה חברים
אנונימי
שואל השאלה:
אני לא מבין למה אתם ערים ב2 בלילה...
אני לא מבין למה אתם ערים ב2 בלילה...
למה לעזאזל ראיתי את זה רק עכשיו
^זה עדיין יכול להיות שימושי אם את ניגשת למועד ב
שאלה ישנה וואי אני עדיין שומרת אותה למקרה חירום
אנונימית