40 תשובות
חינוך פיננסי
שיעור התמודדות עם משברים
רפואה בסיסית של מקרי חירום
והגנה עצמית
שיעור התמודדות עם משברים
רפואה בסיסית של מקרי חירום
והגנה עצמית
לדעתי צריך שיעורי בישול, יש אנשים שלא יודעים לבשל.
ניהול פיננסי
וחייבים להכניס בי"א י"ב תוכנית שמפרטת על הצבא כי רוב התלמידים בכלל לא מודעים לרוב התפקידים שיש
וחייבים להכניס בי"א י"ב תוכנית שמפרטת על הצבא כי רוב התלמידים בכלל לא מודעים לרוב התפקידים שיש
אנגלית ורפואה
שיעור בישולל
להסביר לבני אדם מה הזכויות האמיתיות שלהם (ואני לא מדברת על שיעורי אזרחות)
שיעורי בישול (אנשים לא יודעים לטגן חביתה)
שיעורי העשרה ופיתוח.
שיעורי בישול (אנשים לא יודעים לטגן חביתה)
שיעורי העשרה ופיתוח.
שיעור כלכלת בית
הגנה עצמית
קבלת האחר
הגנה עצמית
קבלת האחר
אנונימית
חינוך פיננסי
חשיבה יצירתית
התמודדות נפשית במצבים קשים
חשיבה יצירתית
התמודדות נפשית במצבים קשים
לא. לדעתי לא צריך בית ספר בכלל
כלכלה
כלכלה ופיינסיה
הייטק
כלכלת בית
קורסים של מד"א
כל הערכים אמורים להיות בשיעורי תרבות ישראל וחינוך לא הבנתי המורים שלכם לא מלמדים אתכם?
הייטק
כלכלת בית
קורסים של מד"א
כל הערכים אמורים להיות בשיעורי תרבות ישראל וחינוך לא הבנתי המורים שלכם לא מלמדים אתכם?
דברים לחיים
כמו איך לבחור נכון מה רוצים לעשות בהמשך
איך להתנהל נכון עם כסף
איך כותבים קורות חיים
איך כותבים צ'קים
איך אפשר למצוא עבודה
הגנה עצמית
שיעורים על חרם וקבלת האחר.
כמו איך לבחור נכון מה רוצים לעשות בהמשך
איך להתנהל נכון עם כסף
איך כותבים קורות חיים
איך כותבים צ'קים
איך אפשר למצוא עבודה
הגנה עצמית
שיעורים על חרם וקבלת האחר.
אם כבר מדברים על זה אני חושב שצריך לעשות שיפוץ רציני לבית ספר
נגיד ביסודי להתחיל ממקצועות בסיס וליבה כמו מתמטיקה בסיסית, קרוא וכתוב וקצת לשון, אנגלית, ספורט, שעת מחנך (כי זה כן דיי חשוב הדברים האלה שהזכרתי ברמה הבסיסית) ואם יש שיעור מהמקצועות ההומנים/אומנותיים כמו תנ"ך, ספרות, גיאוגרפיה, ציור/פיסול, תיאטרון, קולנוע, מוזיקה(הייתי מכניס לקטגוריה גם מדעים וגם מחשבים ותכנות) אפילו שהוא לא נחשב הומני) יהיו לבחירה האישית של הילד והוא יבחר 2-3 מקצועות ללמוד מתוך האופציות שיש לו.
ולמה רק 2-3? כדי לא לייצר יותר מידי עומס עליו וככה הוא ילמד בבית ספר יותר בכיף וברצון.
אגב כשיש יותר בחירה לילד סביר להניח שהוא יעשה את הדברים מתוך רצון ומהתחושה של זכות ולא חובה (למרות שיש עדיין חובה כלשהי אבל הוא ירגיש פחות את תחושת החובה)
אחר כך עם השנים הילדים הרי גדלים מתבגרים ומפתחים יותר מודעות ומודעות עצמית אז אפשר עם הזמן להרחיב להם את הבחירה, ואפילו ללמד אותם מקצועות שבאמת חשובים תאכלס לחיים
בחטיבה הייתי דואג לשתי שעות מחנך, וגם לכמה מהדברחם שרשמתם למעלה (ניהול כסף וזמן, הגשמה עצמית והתפתחות אישית) אבל כן עדיין הייתי משאיר את שאר המקצועות והבחירות כמו ביסודי.
את בית ספר התיכון הייתי עושה כמו אוניברסיטה קטנה
מתמטיקה (גם אנגלית הייתי אומר) יהפכו למקצוע בחירה, ויתווספו המון בחירות ומקצועות חדשים
השיעורי החובה היחידים שיהיו בתיכון קשורות בהכוונות לחיים ולעתיד, בעולם העבודה, 2-3 שעות מחנך בשבוע, שיעורים כלכלים ופיננסים לעתיד (איך להגיע לחופש כלכלי, השקעה נכונה בנכסים, אבא עשיר אבא עני- שיעור על המיינדס של איש עשיר לעומת מיינדסט של איש עני מתוך הספר (זורק דוגמה פרועה) ) , שיעורחם חשובים לחיים, לעתיד ולעולם העבודה, ספורט אבל הייתי מוכן להסתייג על זה אם יהיה תלמיד שיסדר מהמורה שלו פטור משיעורי ספורט מסיבה מוצדקת (וכן יש בעיני ערך חשוב מאוד בספורט!!!)
לגבי תעודת בגרות אין לי כרגע ממש רעיון, אז הייתי משאיר שמה אותו דבר.
אבל אם יהיה חינוך טוב באמת באמת, אז אף אחד לא יילחץ מתעודות בגרות והם יבינו שתעודה זה לא הכל בחיים, ואולי גם הם יהיו כל כך מכוונים לעיסוק העתידי שלהם בעולם העבודה שאולי הם יבינו שהם לא היו זקוקים לתעודה בכלל. (תוציאו אבל תעודת בגרות ליתר ביטחון, אתם לא בהכרח יודעים מה תעשו בעתיד והכל יכול לקרות אז תוציאו תתעודה מראש כדי לחסוך זמן וכאבי ראש בעתיד)
הרי מה הרעיון של בית הספר מההתחלה? הקימו אותו לפני 200 שנים כדי להכין ילדים קטנים לשוק העבודה.
אבל שוק העבודה השתנה! למה לא לשנות גם את מערכת החינוך???
וגם אם תגידו בתגובות "מה הילדים יעשו בעתיד בכלל? מה יהיה בחו" ל? יגידו שאנחנו חלשים במתמטיקה"
אז לא נכון בכלל, אלא ההפך: פחות נפעיל לחץ על הילדים ולא נהרוג להם את הרצון ולכן יהיו כאלה שיבחרו מתמטיקה למתקדמים במקצועות בחירה וילמדו קשה ויהיו טובים מאוד במתמטיקה ברמה שלא חושב שהיא הייתה מייבשת שום מדינה אחרת. אגב הם כן ידעו מתמטיקה בסיסית ותגידו לי אתם כל עוד אתם לא חושבים לדוגמה להיות מהנדסים או מתמטיקאים, ואתם רוצים להיות נגיד שחקנים, למה כזה חשוב לכם לדעת את משפט פיתגורס?
אז לסיכום ולדעתי האישית: אם משרד החינוך יבינו שככה צריך להתנהל הם יהפכו את מערכת החינוך הישראלית להרבה יותר טובה ואולי גם אפילו ברמה גבוה בעולם
נגיד ביסודי להתחיל ממקצועות בסיס וליבה כמו מתמטיקה בסיסית, קרוא וכתוב וקצת לשון, אנגלית, ספורט, שעת מחנך (כי זה כן דיי חשוב הדברים האלה שהזכרתי ברמה הבסיסית) ואם יש שיעור מהמקצועות ההומנים/אומנותיים כמו תנ"ך, ספרות, גיאוגרפיה, ציור/פיסול, תיאטרון, קולנוע, מוזיקה(הייתי מכניס לקטגוריה גם מדעים וגם מחשבים ותכנות) אפילו שהוא לא נחשב הומני) יהיו לבחירה האישית של הילד והוא יבחר 2-3 מקצועות ללמוד מתוך האופציות שיש לו.
ולמה רק 2-3? כדי לא לייצר יותר מידי עומס עליו וככה הוא ילמד בבית ספר יותר בכיף וברצון.
אגב כשיש יותר בחירה לילד סביר להניח שהוא יעשה את הדברים מתוך רצון ומהתחושה של זכות ולא חובה (למרות שיש עדיין חובה כלשהי אבל הוא ירגיש פחות את תחושת החובה)
אחר כך עם השנים הילדים הרי גדלים מתבגרים ומפתחים יותר מודעות ומודעות עצמית אז אפשר עם הזמן להרחיב להם את הבחירה, ואפילו ללמד אותם מקצועות שבאמת חשובים תאכלס לחיים
בחטיבה הייתי דואג לשתי שעות מחנך, וגם לכמה מהדברחם שרשמתם למעלה (ניהול כסף וזמן, הגשמה עצמית והתפתחות אישית) אבל כן עדיין הייתי משאיר את שאר המקצועות והבחירות כמו ביסודי.
את בית ספר התיכון הייתי עושה כמו אוניברסיטה קטנה
מתמטיקה (גם אנגלית הייתי אומר) יהפכו למקצוע בחירה, ויתווספו המון בחירות ומקצועות חדשים
השיעורי החובה היחידים שיהיו בתיכון קשורות בהכוונות לחיים ולעתיד, בעולם העבודה, 2-3 שעות מחנך בשבוע, שיעורים כלכלים ופיננסים לעתיד (איך להגיע לחופש כלכלי, השקעה נכונה בנכסים, אבא עשיר אבא עני- שיעור על המיינדס של איש עשיר לעומת מיינדסט של איש עני מתוך הספר (זורק דוגמה פרועה) ) , שיעורחם חשובים לחיים, לעתיד ולעולם העבודה, ספורט אבל הייתי מוכן להסתייג על זה אם יהיה תלמיד שיסדר מהמורה שלו פטור משיעורי ספורט מסיבה מוצדקת (וכן יש בעיני ערך חשוב מאוד בספורט!!!)
לגבי תעודת בגרות אין לי כרגע ממש רעיון, אז הייתי משאיר שמה אותו דבר.
אבל אם יהיה חינוך טוב באמת באמת, אז אף אחד לא יילחץ מתעודות בגרות והם יבינו שתעודה זה לא הכל בחיים, ואולי גם הם יהיו כל כך מכוונים לעיסוק העתידי שלהם בעולם העבודה שאולי הם יבינו שהם לא היו זקוקים לתעודה בכלל. (תוציאו אבל תעודת בגרות ליתר ביטחון, אתם לא בהכרח יודעים מה תעשו בעתיד והכל יכול לקרות אז תוציאו תתעודה מראש כדי לחסוך זמן וכאבי ראש בעתיד)
הרי מה הרעיון של בית הספר מההתחלה? הקימו אותו לפני 200 שנים כדי להכין ילדים קטנים לשוק העבודה.
אבל שוק העבודה השתנה! למה לא לשנות גם את מערכת החינוך???
וגם אם תגידו בתגובות "מה הילדים יעשו בעתיד בכלל? מה יהיה בחו" ל? יגידו שאנחנו חלשים במתמטיקה"
אז לא נכון בכלל, אלא ההפך: פחות נפעיל לחץ על הילדים ולא נהרוג להם את הרצון ולכן יהיו כאלה שיבחרו מתמטיקה למתקדמים במקצועות בחירה וילמדו קשה ויהיו טובים מאוד במתמטיקה ברמה שלא חושב שהיא הייתה מייבשת שום מדינה אחרת. אגב הם כן ידעו מתמטיקה בסיסית ותגידו לי אתם כל עוד אתם לא חושבים לדוגמה להיות מהנדסים או מתמטיקאים, ואתם רוצים להיות נגיד שחקנים, למה כזה חשוב לכם לדעת את משפט פיתגורס?
אז לסיכום ולדעתי האישית: אם משרד החינוך יבינו שככה צריך להתנהל הם יהפכו את מערכת החינוך הישראלית להרבה יותר טובה ואולי גם אפילו ברמה גבוה בעולם
תקשיבו לא מלמדים אתכם כלום בשיעורי חינול כל כניין הערכים הבחירות הקורות חיים זה הכל בשיעורי עברית חינוך ותרבות ישראל מה אתם לומדים שם?
הייתי מוסיף כלכלת בית הייטק מד"א וכלכלה.
לתת בחטיבה בלירה של כל ילד לכיוון.
הייתי מוסיף כלכלת בית הייטק מד"א וכלכלה.
לתת בחטיבה בלירה של כל ילד לכיוון.
לדעתי כדאי להוסיף שיעור פילוסופיה כדי לקדם את החשיבה של התלמידים. שיתחילו לשאול שאלות על החיים, על משמעות החיים. ללמוד על דברים שאולי לא פוגשים ביומיום אבל חשוב שהאנושות תתפתח גם במימד הרוחני. וגם אותי זה מעניין
אנונימית
כלכלת בית, כמו בארצות הברית
חינוך פיננסי, ניהול משק בית, ולדעתי צריך גם ללמד ילדים להתמודד עם נשק, אוליי אפילו לאמן החל מגיל תיכון עם אקדחים.
פסיכולוגיה וניהול עצמי.
ניהול פיננסי
הכשרה לעזרה ראשונה
הגשמה עצמית
הכשרה לעזרה ראשונה
הגשמה עצמית
כל אלה שרשמו בתגובות על הקורסים של מד"א בכיתה י', זה לא רציני. אני עשיתי אותו ואני מתנדב מד"א, שזה כבר טמטום. הקורס מזורז, מעבירים כל אחד וגם אחר כך רוב התלמידים לא באמת יפיקו מזה תועלת וישתמשו בכישורים האלה. אם כבר אז שיהיה שיעור חובה אבל לא כל השנה.
ואחד הדברים שבאמת מפחידים אותי בעולם החיצון אחרי צבא זה: ניהול כסף, מציאת מקום עבודה, הגשמה עצמי- למצוא במה אתה טוב ולהשיג בזה עבודה, כתיבת קורות חיים, קניית בית קניית אוטו, בישול וכלכלת בית, תחזוק משפחה......
ואחד הדברים שבאמת מפחידים אותי בעולם החיצון אחרי צבא זה: ניהול כסף, מציאת מקום עבודה, הגשמה עצמי- למצוא במה אתה טוב ולהשיג בזה עבודה, כתיבת קורות חיים, קניית בית קניית אוטו, בישול וכלכלת בית, תחזוק משפחה......
ללמד אנשים אמפתיה וסבלנות
זה מאוד חסר במדינה שלנו
זה מאוד חסר במדינה שלנו
מנעל ועסקים
אנונימית
מחשבים
לפחות ללמוד קצת משהו כי מלא אנשים לא מכירים כלום
לפחות ללמוד קצת משהו כי מלא אנשים לא מכירים כלום
התמודדיות במצבים קשים
הייטק
מד"א
כלכלת בית
איך להתנהל נכון עם כסף
איך כותבים צ'קים
קורס הגנה עצמית.
התמדדות מול חרם וללמוד איך לקבל את השוני באדם האחר.
ואיך להיות עצמאי כמובן.
הייטק
מד"א
כלכלת בית
איך להתנהל נכון עם כסף
איך כותבים צ'קים
קורס הגנה עצמית.
התמדדות מול חרם וללמוד איך לקבל את השוני באדם האחר.
ואיך להיות עצמאי כמובן.
הגנה עצמית
אהבה עצמית
אהבה עצמית
חינוך פיננסי
חינוך מיני
חינוך רגשי
חינוך מיני
חינוך רגשי
1. רפואה בסיסית
2. חינוך כלכלי, משכנתא, הלוואות וכל מה שמבוגר בסוף חי אותם.
2. חינוך כלכלי, משכנתא, הלוואות וכל מה שמבוגר בסוף חי אותם.
מלמדים החייאה בכיתה י אני עשיתי את הקורס וקיבלתי תעודת עזרה ראשונה. .כבר יש את זה.
כני חושב שצריך ללמד על מס בנקים כסף וכו...
כני חושב שצריך ללמד על מס בנקים כסף וכו...
למה כולכם אומרים חינוך פיננסי? יש אשכרה שיעור כזה כבר.... אני למדתי אותו בכיתה י זה שלא יודעים ללמד אותו זה כבר משהו אחר
עזרה ראשונה אבל ברמה רצינית שכל אחד ידע במליון אחוז עזרה ראשונה
כל מיני דברים חשובים שילדים לא נתקלים בהם כמו לקיחת הלוואות והתנהלות מול הבנק או מול הממשלה
וצריך גם שתהיה תאוריה דרך הבצפר
כל מיני דברים חשובים שילדים לא נתקלים בהם כמו לקיחת הלוואות והתנהלות מול הבנק או מול הממשלה
וצריך גם שתהיה תאוריה דרך הבצפר
^החינוך פיננסי שאני למדתי בבצפר זה היה וואחד חרטה פשוט אמרו לנו לקרוא קטע להגיד איך היתה הקריאה ואחרי זה כולנו קיבלנו מאה (אני לא קראתי רק חירטטי ויש מאה)
כלכלה
איך להימנע מלהיכנס לחבורות רעות ומשתיית אלכוהול מופרזת ומצריכת סמים
איך להימנע מלהיכנס לחבורות רעות ומשתיית אלכוהול מופרזת ומצריכת סמים
^אנחנו לומדים חינוך פיננסי שנחשב כקורס לבגרות בכיתה י
ואת האמת שלא יודעת, אנחנו די לומדים כמעט את הכל מה שאנשים הציעו כאן (תיכון לגמרי רגיל, לא משהו מיוחד וגם בלי יותר מדי תקציב נורמלי)
ואת האמת שלא יודעת, אנחנו די לומדים כמעט את הכל מה שאנשים הציעו כאן (תיכון לגמרי רגיל, לא משהו מיוחד וגם בלי יותר מדי תקציב נורמלי)
ביזנס
חינוך פיננסי
בריאות נפשית בשביל למנוע מקרי התאבדות (אני לא בטוחה שזה מה שיעזור.. פשוט למצב הנפשי כזה)
שיעורים שבהם מדברים על נושאים מסויימים רק באנגלית
שיעורים שמלמדים בהם על הטרדות מיניות, הפלות, אונס ומה עושים במקרה הזה (לא ממש להקדיש לזה יותר מדי זמן, שעה בשבוע תספיק)
בריאות נפשית בשביל למנוע מקרי התאבדות (אני לא בטוחה שזה מה שיעזור.. פשוט למצב הנפשי כזה)
שיעורים שבהם מדברים על נושאים מסויימים רק באנגלית
שיעורים שמלמדים בהם על הטרדות מיניות, הפלות, אונס ומה עושים במקרה הזה (לא ממש להקדיש לזה יותר מדי זמן, שעה בשבוע תספיק)
כלכלה
איך לנהל את הכסף והזמן נכון,
איך להצליח בחיים מבחינת עבודה ומבחינת
להיות אדם,
ללמד ערכים ועקרונות חשובים שבני אדם צריכים שיהיה להם,
הצלת חיי אדם ורפואה בסיסית לסיטואציות כמו התעלפות.
איך להצליח בחיים מבחינת עבודה ומבחינת
להיות אדם,
ללמד ערכים ועקרונות חשובים שבני אדם צריכים שיהיה להם,
הצלת חיי אדם ורפואה בסיסית לסיטואציות כמו התעלפות.
להיות בן אדם.
1. איך להציל חיים, החיאות וכאלה.
2. כל הדברים האלה שהמבוגרים עושים: תשלומים, צקים, ניהול כסף
3. הגנה עצמית
2. כל הדברים האלה שהמבוגרים עושים: תשלומים, צקים, ניהול כסף
3. הגנה עצמית
כלכלה!! זה לא אמור להיות מגמה זה אמור להיות חובה יותר חשוב מתנך וספרות או כמעט כל מקצוע אחר
באותו הנושא: