9 תשובות
אין דתיים עכשיו אבל זה נחשב עבודה כן.
שואל השאלה:
אז מותר לקושש בשבת?
אז מותר לקושש בשבת?
שואל השאלה:
תודה רבה, סליחה שכחתי שהיום שבת
תודה רבה, סליחה שכחתי שהיום שבת
כן זה נחשב כעבודה.
יכול להיות שיש כאן יוצאים בשאלה שיענו לו
אנונימי
בפסוק (שמות, טו, לב) נאמר:
"וַיִּהְיוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל בַּמִּדְבָּר וַיִּמְצְאוּ אִישׁ מְקֹשֵׁשׁ עֵצִים בְּיוֹם הַשַּׁבָּת."
יש כמה פירושים להגדרה של המלאכה שעליה עבר האיש המקושש:
1- אסף עצים לערמות, עבר על מלאכת מעמר (מלבי''ם)
2-המקושש העביר את העצים ארבע אמות במדבר, הנחשב כרשות הרבים רק בזמן שבני ישראל היו שם. (בבלי, שבת, ו.)
3-המקושש תלש את העצים בשבת. עבודה זו מתייחסת לאב מלאכה "קוצר", כפי שמבאר רבי עובדיה מברטנורא: "הקוצר בזרעים, והמלקט באילנות, חייב משום קוצר". המקור הוא בירושלמי: "וימצאו איש מקושש עצים, מלמד שמצאוהו תולש עצים מן הקרקע"
ויש עוד פירושים, בכל מקרה מבואר שמה שלא היה חטאו של המקושש כנראה שהוא כן עבר על מלאכה כלשהי שאסור לעשותה בשבת.
(@היהודים באים?)
"וַיִּהְיוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל בַּמִּדְבָּר וַיִּמְצְאוּ אִישׁ מְקֹשֵׁשׁ עֵצִים בְּיוֹם הַשַּׁבָּת."
יש כמה פירושים להגדרה של המלאכה שעליה עבר האיש המקושש:
1- אסף עצים לערמות, עבר על מלאכת מעמר (מלבי''ם)
2-המקושש העביר את העצים ארבע אמות במדבר, הנחשב כרשות הרבים רק בזמן שבני ישראל היו שם. (בבלי, שבת, ו.)
3-המקושש תלש את העצים בשבת. עבודה זו מתייחסת לאב מלאכה "קוצר", כפי שמבאר רבי עובדיה מברטנורא: "הקוצר בזרעים, והמלקט באילנות, חייב משום קוצר". המקור הוא בירושלמי: "וימצאו איש מקושש עצים, מלמד שמצאוהו תולש עצים מן הקרקע"
ויש עוד פירושים, בכל מקרה מבואר שמה שלא היה חטאו של המקושש כנראה שהוא כן עבר על מלאכה כלשהי שאסור לעשותה בשבת.
(@היהודים באים?)
זה אחד מל"ט מלאכות אסורות בשבת
יש שתי איסורים בזה איסור של קוצר ואיסור של מעמר
יש שתי איסורים בזה איסור של קוצר ואיסור של מעמר
זה מלאכה לכן זה חילול