11 תשובות
אני לא חושב שזה פייר לשלול את האפשרות לחיים דתיים, אבל גם לנעול את האפשרויות רק לדברים דתיים זה לא פייר.
כמו שכרגע חוץ מבתל אביב אסור ללהט"ב להתחתן כי עניין החתונות בשליטת הדת.
כמו שכרגע חוץ מבתל אביב אסור ללהט"ב להתחתן כי עניין החתונות בשליטת הדת.
אנונימי
שואל השאלה:
זה הם רואים את הדת כמשהו שהוא "לא עובדתי".
אבל ברור שתורה שניתנה בשעה שכל עם ישראל שמע את קולו של אלוקים - היא דבר אלוקים חיים.
זה הם רואים את הדת כמשהו שהוא "לא עובדתי".
אבל ברור שתורה שניתנה בשעה שכל עם ישראל שמע את קולו של אלוקים - היא דבר אלוקים חיים.
אנונימי
שואל השאלה:
justcureme, לא נכון. אני (וגם הרבה ממאינים אחרים) רואה את הדת כמשהו עובדתי. רק צריך לעשות שיעורי בית בשביל זה. אז מאיפה אתה ידוע איך אני (או כל אחד אחר) רואה את הדת?
אגיד לך הלכה מסוימת, שממנה תבין משהו: יש חובה למסור את עצמנו לקידוש השם אם ירצו להכריח אותנו להמיר דתו (שולחן ערוך, ירוה דעה, סימן קנז, סעיף א). שאל את עצמך: למה שנסכים לעשות דבר כזה? אפילו בדיני ממונות שיש ספק - לא מחייבים להוציא ממון במקרה של ספק מיד המוחזק, אלא אומרים "המוציא מחברו - עליו הראייה", כלומר מי שדורש חפץ שנמצא ביד מישהו אחר, וטעין שהחפץ שנמצא ביד משיהו אחר שהוא שלו - צריך להביא ראיה לדבריו, כי אחרת הוא לא יקבל ממנו כלום. אז למה פה יש דרישה למסור את החיים עבור משהו שלדבריך יש פסק אם זה אמת בכלל? אלא התשובה היא שאין ספק בדבר. וההלכה הזאת היא לא רק לאנשים חכמים במיוחד שיש בעם ישראל, אלא לכלי הודי פשוט. למה? כי גם ליהודי פשוט אמור להיות ברור שהוא מחזיק בדת אמת - אז הוא רוצים להכריח אותו להמיר את דתו - עליו אפילו למסור נפשו ולא להמיר את את דתו.
justcureme, לא נכון. אני (וגם הרבה ממאינים אחרים) רואה את הדת כמשהו עובדתי. רק צריך לעשות שיעורי בית בשביל זה. אז מאיפה אתה ידוע איך אני (או כל אחד אחר) רואה את הדת?
אגיד לך הלכה מסוימת, שממנה תבין משהו: יש חובה למסור את עצמנו לקידוש השם אם ירצו להכריח אותנו להמיר דתו (שולחן ערוך, ירוה דעה, סימן קנז, סעיף א). שאל את עצמך: למה שנסכים לעשות דבר כזה? אפילו בדיני ממונות שיש ספק - לא מחייבים להוציא ממון במקרה של ספק מיד המוחזק, אלא אומרים "המוציא מחברו - עליו הראייה", כלומר מי שדורש חפץ שנמצא ביד מישהו אחר, וטעין שהחפץ שנמצא ביד משיהו אחר שהוא שלו - צריך להביא ראיה לדבריו, כי אחרת הוא לא יקבל ממנו כלום. אז למה פה יש דרישה למסור את החיים עבור משהו שלדבריך יש פסק אם זה אמת בכלל? אלא התשובה היא שאין ספק בדבר. וההלכה הזאת היא לא רק לאנשים חכמים במיוחד שיש בעם ישראל, אלא לכלי הודי פשוט. למה? כי גם ליהודי פשוט אמור להיות ברור שהוא מחזיק בדת אמת - אז הוא רוצים להכריח אותו להמיר את דתו - עליו אפילו למסור נפשו ולא להמיר את את דתו.
אנונימי
שואל השאלה:
^ אם זה משהו אתה חושב - אז תהיה בריא. ככה זה שלא משקיעים מחשבה בדברים שהם ברומו של עולם.
אבל הדת עצמה רואה את עצה כמשהו אמיתי לא ספק, והיא הדגימה את זה.
אביא הוכחה לדוגמא:
התורה (דברים יד, ז) אונרת שיש בריה שנקרא "השסועה". אם התורה לא הייתה מן השמים - מאיפה משה רבנו ידע שהיא קיימת בכלל? מה הוא היה ציד שהתסובב בכל העולם? אביא את זה בלשון של הגמרא: "(דברים יד, ז) "השסועה" - בריה בפני עצמה היא, שיש לה שני גבין ושני שדראות. וכי משה רבינו קניגי היה, או בליסטרי היה? - מכאן תשובה לאומר אין תורה מן השמים" (חולין ס ע"ב).
^ אם זה משהו אתה חושב - אז תהיה בריא. ככה זה שלא משקיעים מחשבה בדברים שהם ברומו של עולם.
אבל הדת עצמה רואה את עצה כמשהו אמיתי לא ספק, והיא הדגימה את זה.
אביא הוכחה לדוגמא:
התורה (דברים יד, ז) אונרת שיש בריה שנקרא "השסועה". אם התורה לא הייתה מן השמים - מאיפה משה רבנו ידע שהיא קיימת בכלל? מה הוא היה ציד שהתסובב בכל העולם? אביא את זה בלשון של הגמרא: "(דברים יד, ז) "השסועה" - בריה בפני עצמה היא, שיש לה שני גבין ושני שדראות. וכי משה רבינו קניגי היה, או בליסטרי היה? - מכאן תשובה לאומר אין תורה מן השמים" (חולין ס ע"ב).
אנונימי
נו ובאמת אין חיה כזאת...^
אנונימי
שואל השאלה:
מאיפה לך?
מאיפה לך?
אנונימי
מאיפה לך שכן?
אנונימי
שני גבין ושני שדראות? איך לא מצאו אפילו שלד של משהו כזה?
אנונימי
שואל השאלה:
מאיפה לך שלא מצאו?
בכל אופן, זה זה נראה לך משהו לא אמיתי- אז בני ישראל וודאי שהיו שמים לב לזה, ואל ממאינים יותר בתורה. לא חושב? במיוחד שהגמרא (חולין ס ע"ב) שזאת התשובה לאומר "אין התורה מן השמים".
כנראה שמדובר בבריה נדירה, שלא קל לראות אותה, אבל היא קיימת, וזה אפשרי.
מאיפה לך שלא מצאו?
בכל אופן, זה זה נראה לך משהו לא אמיתי- אז בני ישראל וודאי שהיו שמים לב לזה, ואל ממאינים יותר בתורה. לא חושב? במיוחד שהגמרא (חולין ס ע"ב) שזאת התשובה לאומר "אין התורה מן השמים".
כנראה שמדובר בבריה נדירה, שלא קל לראות אותה, אבל היא קיימת, וזה אפשרי.
אנונימי
.
אנונימי
שואל השאלה:
האמינו בלי סיבה, נכון? למרות שאתה לא מאמין משום מה...
אז להגיד שם של בריה נדירה - זה לא מראה על ידיעות על של האומר?
"חשיבה עמוקה" מה אני אגיד לך...
נ..ב זה לא הטיעון היחיד, יש הרבה, סתם שתדע...
האמינו בלי סיבה, נכון? למרות שאתה לא מאמין משום מה...
אז להגיד שם של בריה נדירה - זה לא מראה על ידיעות על של האומר?
"חשיבה עמוקה" מה אני אגיד לך...
נ..ב זה לא הטיעון היחיד, יש הרבה, סתם שתדע...
אנונימי
באותו הנושא: