19 תשובות
לא. היא נכתבה ע"י הנביא ירמיה.
אם ירמיהו היה אישה
שואל השאלה:
ירמיהו כתב רק את פרק ג'
אנונימי
שואל השאלה:
לדוגמה לשון נקבה בפרק א':

יא כָּל-עַמָּהּ נֶאֱנָחִים מְבַקְשִׁים לֶחֶם, נָתְנוּ מחמודיהם (מַחֲמַדֵּיהֶם) בְּאֹכֶל לְהָשִׁיב נָפֶשׁ; רְאֵה יְהוָה וְהַבִּיטָה, כִּי הָיִיתִי זוֹלֵלָה.

יג מִמָּרוֹם שָׁלַח-אֵשׁ בְּעַצְמֹתַי, וַיִּרְדֶּנָּה; פָּרַשׂ רֶשֶׁת לְרַגְלַי, הֱשִׁיבַנִי אָחוֹר--נְתָנַנִי שֹׁמֵמָה, כָּל-הַיּוֹם דָּוָה.

טז עַל-אֵלֶּה אֲנִי בוֹכִיָּה, עֵינִי עֵינִי יֹרְדָה מַּיִם--כִּי-רָחַק מִמֶּנִּי מְנַחֵם, מֵשִׁיב נַפְשִׁי; הָיוּ בָנַי שׁוֹמֵמִים, כִּי גָבַר אוֹיֵב.

כא שָׁמְעוּ כִּי נֶאֱנָחָה אָנִי, אֵין מְנַחֵם לִי--כָּל-אֹיְבַי שָׁמְעוּ רָעָתִי שָׂשׂוּ, כִּי אַתָּה עָשִׂיתָ; הֵבֵאתָ יוֹם-קָרָאתָ, וְיִהְיוּ כָמֹנִי
אנונימי
מה הקשר? ירמיה הנביא כתב את זה בשם כנסת ישראל....
שואל השאלה:
למה אי אפשר להגיד שאישה כתבה את זה בגוף ראשון?
אנונימי
כי זה לא משהו אישי. זה משהו שקרה לעם.
שואל השאלה:
והיא מתארת את החוויה מזווית הראייה שלה
אנונימי
הפרשנות שלך שגויה לחלוטין לדעתי
שואל השאלה:
דעתך מוערכת ביותר אבל יש לה ביסוס כלשהו מהכתוב?
אנונימי
שואל השאלה:
למה אתה חושב שלא?
אנונימי
אתן לך ציטוט מהמגילה תגיד ליי על מי מדובר
אֵיכָה יָשְׁבָה בָדָד, הָעִיר רַבָּתִי עָם--הָיְתָה, כְּאַלְמָנָה; רַבָּתִי בַגּוֹיִם, שָׂרָתִי בַּמְּדִינוֹת הָיְתָה, לָמַס
והרי יש פה האנשה, איך אוכל לומר שזאת עיר?
יש גם את
"מט עֵינִי נִגְּרָה וְלֹא תִדְמֶה, מֵאֵין הֲפֻגוֹת. נ עַד-יַשְׁקִיף וְיֵרֶא, יְהוָה מִשָּׁמָיִם. נא עֵינִי עוֹלְלָה לְנַפְשִׁי, מִכֹּל בְּנוֹת עִירִי."
^למרות שזה מפרק ג' שבו בהתחלה כתוב " אֲנִי הַגֶּבֶר רָאָה עֳנִי, בְּשֵׁבֶט עֶבְרָתוֹ"
שואל השאלה:
אשכנז, זה לא מוכיח כלום...
אין פה לשון נקבה, ''מכל בנות עירי'' לא מחייב כותבת.
ותשאל למה בנות עירי ולא אנשי עירי?
תשובתי, לא יודע, אבל בכל מקרה זה לא מחייב נקבה.
אנונימי
שואל השאלה:
גוטה, נכון מדובר על העיר, אבל בפרק ב' הכותבת פונה אל אותה העיר שיושבת בדד ואומרת:

מָה אֲעִידֵךְ? מָה אֲדַמֶּה לָּךְ הַבַּת יְרוּשָׁלִַם? מָה אַשְׁוֶה לָּךְ וַאֲנַחֲמֵךְ בְּתוּלַת בַּת צִיּוֹן? כִּי גָדוֹל כַּיָּם שִׁבְרֵךְ, מִי יִרְפָּא לָךְ.

פָּצוּ עָלַיִךְ פִּיהֶם, כָּל-אֹיְבַיִךְ--שָׁרְקוּ וַיַּחַרְקוּ-שֵׁן, אָמְרוּ בִּלָּעְנוּ; אַךְ זֶה הַיּוֹם שֶׁקִּוִּינֻהוּ, מָצָאנוּ רָאִינוּ

קוּמִי רֹנִּי בליל (בַלַּיְלָה), לְרֹאשׁ אַשְׁמֻרוֹת--שִׁפְכִי כַמַּיִם לִבֵּךְ, נֹכַח פְּנֵי אֲדֹנָי; שְׂאִי אֵלָיו כַּפַּיִךְ, עַל-נֶפֶשׁ עוֹלָלַיִךְ--הָעֲטוּפִים בְּרָעָב, בְּרֹאשׁ כָּל-חוּצוֹת
אנונימי
מאי נפק"מ?
האמת יש לי מזה נפק"מ שלא כל הנשים היו אנאלפביתיות אבל מזה אין נפק"מ
שואל השאלה:
בירור האמת היא לא נפק''מ מספיק ראויה בעיניך?
אנונימי
למען האמת זה דבר חשוב
אבל פה לעולם לא תגיע לאמת, אין לנו דרך לדעת
אלא אם היה נפק"מ היית צריך לתפוס צד (הכי הגיוני, שלדעתי מדובר על ירושלים או עמ"י)