14 תשובות
את המקצועות,
ניהול,
וצוות מורים-בבית הספר שלי.
שמחתי לעזור,
yolo
ניהול,
וצוות מורים-בבית הספר שלי.
שמחתי לעזור,
yolo
מה לא
להעיף ספרות, מקצועות מיותרים
חומר לימוד מיותר לחלוטין שלא תורם כלום לעתיד
להוסיף לימוד לגביי החיים, ביטחון, לא לפחד, מכתבים, ניהול.. וכו'
מורים ששמחים ללמד
חומר לימוד מיותר לחלוטין שלא תורם כלום לעתיד
להוסיף לימוד לגביי החיים, ביטחון, לא לפחד, מכתבים, ניהול.. וכו'
מורים ששמחים ללמד
את זה שצריך לשבת בכיתה סגורה וזה שזה בעצם לא נותן לי להתפתח מבחינה יצירתית ומקורית
מקצועות ,כיתה קטנה יותר, וההיתי רוצה שיעור כזה שילמד אותנו איך לקבל מלא כסף וילמד דברים בסיסים כאלה כמו איך להתקבל לעבודה וזה...
קודם כל את השכר, בחייאת ראבק מורה צריכה לסבול ילדים שרק רוצים לשחק במחשב.
ואז הייתי משנה שיהיה שיעור אזרחות כבר מכיתה ז'.
ואז הייתי משנה שיהיה שיעור אזרחות כבר מכיתה ז'.
בלי מבחנים
שיטת לימוד יותר חוויתית וכיפית
ביטול מקצועות לא חשובים
הוספת נושאים שקשורים לחיים (איך לשלם חשבונות, איך להתמודד עם כעס ועצב, איך להיות יותר מאושרים וכו')
בלי בגרויות שגורמות ללחץ אדיר ומחשבה שאם לא תהיה לי בגרות אני אדפק לכל החיים
שיטת לימוד יותר חוויתית וכיפית
ביטול מקצועות לא חשובים
הוספת נושאים שקשורים לחיים (איך לשלם חשבונות, איך להתמודד עם כעס ועצב, איך להיות יותר מאושרים וכו')
בלי בגרויות שגורמות ללחץ אדיר ומחשבה שאם לא תהיה לי בגרות אני אדפק לכל החיים
כלום, לדעתי המערכת הזאת מושלמת כמו שהיא עכשיו
אנונימי
מה לא
להוציא מקצועות מיותרים
להוסיף מקצועות שנותנים בסיס לחיים "האמיתיים"
שיטת לימוד יותר חוויתית
ולשים יותר דגש על העניין החברתי בעיקר בבתי הספר היסודיים
להעלות את השכר למורים
לתת חופש ביטוי לתלמידים
להוציא מקצועות מיותרים
להוסיף מקצועות שנותנים בסיס לחיים "האמיתיים"
שיטת לימוד יותר חוויתית
ולשים יותר דגש על העניין החברתי בעיקר בבתי הספר היסודיים
להעלות את השכר למורים
לתת חופש ביטוי לתלמידים
לא להוריד ציון על חיסורים ושתהיה אופציה ללמוד בבית מקצועות שזה בזבוז להקשיב להם שעה כשאפשר להבין בשתי דקות
להוריד מקצועות לא חשובים ולהוסיף מקצועות שיעזרו לנו להסתדר בחיים
שהבית ספר יהיה 4 פעמים בשבוע ולא 6 ושיורידו שעות מהמערכת
להוריד מקצועות לא חשובים ולהוסיף מקצועות שיעזרו לנו להסתדר בחיים
שהבית ספר יהיה 4 פעמים בשבוע ולא 6 ושיורידו שעות מהמערכת
לפי דעתי- הכל. פשוט להפוך את המערכת להיות ממוקדת בתלמידים, מאשר בתעודת בגרות.
אז הנה כמה רעיונות:
1.להעיף את טורי השולחנות- ללמד במעגל, קורסאות. שתהיה יותר דינמיקה קבוצתית. בנוסף לקיים שיעורים בחוץ- אפילו לכיתות הנמוכות- שיעור מדעים בחוץ! לתת לילדים להסתקרן
2.קשה למורים בישראל- מבחינה כלכלית, מבחינת משמעת וכמות ילדים בכיתה, ומבחינת זה שהרבה מלמדים בלי חשק ואז גם התלמידים משועממים.
אז מה הייתי מציעה לעניין המורים: להוסיף שיעורים שיועברו על ידי *כיתות גבוהות יותר*- שיעורי תכנות, גרפיקה, אנימציה, בניית רובוטים, בניית אתרים ומשחקים, עריכת סרטונים- את הטכנולוגיה המרתקת הזאת יכולים בקלות ללמד תלמידים גדולים יותר את התלמידים הקטנים מהם- ויותר מזה- יהיה יחס של אחד לאחד: לכל תלמיד צעיר יהיה יחס אישי מתלמיד בוגר יותר.
ככה אפשר לחלק את הכיתה ל- 2: חצי בשיעורי טכנולוגיה וחצי בשיעור הומאני עם מורה. ככה יהיו פחות בכיתה וזה יקל על המורים. בסוף השנה יצטרכו להציג את הפרוייקט הטכנולוגי. התלמידים יוכלו לשווק את הפרוייקטים שלהם ולמכור אותם, והכסף ילך למורים.
3. מקצועות כמו ספרות, תנך, היסטוריה- חייבים לשפר ומהר. למשל ספרות: לשנות את תוכנית הלימודים! עם כל הכבוד לבלאדות שמלמדים ויש לי הרבה כבוד- אני לא חושבת שהתלמידים מתעניינים בזה כל כך. צריך להפוך את זה למעניין ובעיקר רלוונטי עבורם.אז יש לי 2 הצעות: הצעה ראשונה: או לתת לילדים לבחור ספרים שמעניינים אותם (בנפרד או משהו כיתתי)- כמו הארי פוטר- שאז זה ממש מגניב ואפשר לעצב את הכיתה בסגנון הארי פוטר וכולם יהיו בקטע של זה)
הצעה שנייה- אם בכל זאת רוצים להשאיר את הבאלדות, אפשר כל פעם שמתחילים בלאדה חדשה לעצב את הכיתה בסגנון למשל אם היא מתרחשת בים אז לעצב את הכיתה כמו ים, ואפשר שתלמידים יעשו הצגות בכיתה על הסיפור, לקיים שיח קבוצתי ומשחקים, אבל לא לחפור על זה....
היסטוריה- מקצוע מאוד מעניין- יקחו לשם מורים שיש להם ניסיון- שיודעים לדבר ולרתק, עדיף ותיקים. שהתלמידים ישבו בכיתה אפילו בחושך, או בחוץ במקום שיש בו נוף של הארץ, והמורה פשוט יספר על מלחמת העולם השנייה והקמת המדינה ועוד. יראו לילדים יותר סרטים שממחישים את העבר, בנוסף לתת להם לעשות עבודת מחקר ולקחת אותם למוזיאונים.
תנך- אותו דבר כמו היסטוריה, אבל ללמד את הסיפורים יותר בכללי, ויותר על מנהגי היהדות והחגים. אפשר לקחת את הילדים למדבר וללמד אותם על יציאת מצריים, שוב- לעשות הצגות וסרטים, מורה מעניין שיספר בצורה מעניינת. כשמלמדים על מערת המכפלה אז ללכת למערה חחח או ליצור אוירה כזאת.
4. להוסיף שיעורי ספורט!! ולתת לילדים לבחור אם לשחק טניס/ כדורעף/ כדורגל ועוד
5. להוסיף שיעורים סוציאליים- בריאות הנפש, וזה לא מיותר!!! שתהיה בחירה:
- שיעורי ביטחון עצמי: דיבור מול קהל, גיבוש הילדים- והעלאת מודעות להתעללות לחרם והתעללויות. שיפור ילדים עם ביטחון עצמי נמוך ולעזור להם ללמוד להתבטא, לדבר, אך גם ישלבו שם ילדים עם ביטחון עצמי גבוה כדי שלא יווצרו סטיגמות על השיעורים האלה.
- שיעורי מיומנויות למידה- חרדת בחינות, איך לסדר את הזמן, ושיפור במקצועות שונים לילדים שמתקשים בהם. גם כאן ידרשו תלמידים שחזקים בחומר כדי שזה לא יהיה "בושה".
- שיעורים לחיים- איך עולם המבוגרים עובד, הסבר על כסף, על המשפט במדינה, מה זה משכנתא וריבית, איך לגשת לראיון עבודה.
6. עד כמה שזה נשמע מיותר- שיהיה מחנך קבוע הרבה שנים כדי שהילדים ירגישו איתו בנוח, ושיהיו שיחות אישיות כל שבועיים עם כל ילד. שיהיה גם פורום שבו הילדים כותבים למורים מה הם צריכים לשפר כל חצי שנה.
7. להפחית את כמות המבחנים- הילדים יודעים שהם לומדים בשביל עצמם- הם מתחרים עם עצמם- המורים לא צריכים להכריח אותם ללמוד ולתקוע מבחנים.
8. הגיע הזמן שהילדים הישראלים יתנו קצת כבוד. אין יותר השחתת רכוש בית ספרי, זלזול במורים. יהיו מצלמות בבית הספר, מורים משגיחים בהפסקות,והשלכות למי שיפר את החוקים.
אז הנה כמה רעיונות:
1.להעיף את טורי השולחנות- ללמד במעגל, קורסאות. שתהיה יותר דינמיקה קבוצתית. בנוסף לקיים שיעורים בחוץ- אפילו לכיתות הנמוכות- שיעור מדעים בחוץ! לתת לילדים להסתקרן
2.קשה למורים בישראל- מבחינה כלכלית, מבחינת משמעת וכמות ילדים בכיתה, ומבחינת זה שהרבה מלמדים בלי חשק ואז גם התלמידים משועממים.
אז מה הייתי מציעה לעניין המורים: להוסיף שיעורים שיועברו על ידי *כיתות גבוהות יותר*- שיעורי תכנות, גרפיקה, אנימציה, בניית רובוטים, בניית אתרים ומשחקים, עריכת סרטונים- את הטכנולוגיה המרתקת הזאת יכולים בקלות ללמד תלמידים גדולים יותר את התלמידים הקטנים מהם- ויותר מזה- יהיה יחס של אחד לאחד: לכל תלמיד צעיר יהיה יחס אישי מתלמיד בוגר יותר.
ככה אפשר לחלק את הכיתה ל- 2: חצי בשיעורי טכנולוגיה וחצי בשיעור הומאני עם מורה. ככה יהיו פחות בכיתה וזה יקל על המורים. בסוף השנה יצטרכו להציג את הפרוייקט הטכנולוגי. התלמידים יוכלו לשווק את הפרוייקטים שלהם ולמכור אותם, והכסף ילך למורים.
3. מקצועות כמו ספרות, תנך, היסטוריה- חייבים לשפר ומהר. למשל ספרות: לשנות את תוכנית הלימודים! עם כל הכבוד לבלאדות שמלמדים ויש לי הרבה כבוד- אני לא חושבת שהתלמידים מתעניינים בזה כל כך. צריך להפוך את זה למעניין ובעיקר רלוונטי עבורם.אז יש לי 2 הצעות: הצעה ראשונה: או לתת לילדים לבחור ספרים שמעניינים אותם (בנפרד או משהו כיתתי)- כמו הארי פוטר- שאז זה ממש מגניב ואפשר לעצב את הכיתה בסגנון הארי פוטר וכולם יהיו בקטע של זה)
הצעה שנייה- אם בכל זאת רוצים להשאיר את הבאלדות, אפשר כל פעם שמתחילים בלאדה חדשה לעצב את הכיתה בסגנון למשל אם היא מתרחשת בים אז לעצב את הכיתה כמו ים, ואפשר שתלמידים יעשו הצגות בכיתה על הסיפור, לקיים שיח קבוצתי ומשחקים, אבל לא לחפור על זה....
היסטוריה- מקצוע מאוד מעניין- יקחו לשם מורים שיש להם ניסיון- שיודעים לדבר ולרתק, עדיף ותיקים. שהתלמידים ישבו בכיתה אפילו בחושך, או בחוץ במקום שיש בו נוף של הארץ, והמורה פשוט יספר על מלחמת העולם השנייה והקמת המדינה ועוד. יראו לילדים יותר סרטים שממחישים את העבר, בנוסף לתת להם לעשות עבודת מחקר ולקחת אותם למוזיאונים.
תנך- אותו דבר כמו היסטוריה, אבל ללמד את הסיפורים יותר בכללי, ויותר על מנהגי היהדות והחגים. אפשר לקחת את הילדים למדבר וללמד אותם על יציאת מצריים, שוב- לעשות הצגות וסרטים, מורה מעניין שיספר בצורה מעניינת. כשמלמדים על מערת המכפלה אז ללכת למערה חחח או ליצור אוירה כזאת.
4. להוסיף שיעורי ספורט!! ולתת לילדים לבחור אם לשחק טניס/ כדורעף/ כדורגל ועוד
5. להוסיף שיעורים סוציאליים- בריאות הנפש, וזה לא מיותר!!! שתהיה בחירה:
- שיעורי ביטחון עצמי: דיבור מול קהל, גיבוש הילדים- והעלאת מודעות להתעללות לחרם והתעללויות. שיפור ילדים עם ביטחון עצמי נמוך ולעזור להם ללמוד להתבטא, לדבר, אך גם ישלבו שם ילדים עם ביטחון עצמי גבוה כדי שלא יווצרו סטיגמות על השיעורים האלה.
- שיעורי מיומנויות למידה- חרדת בחינות, איך לסדר את הזמן, ושיפור במקצועות שונים לילדים שמתקשים בהם. גם כאן ידרשו תלמידים שחזקים בחומר כדי שזה לא יהיה "בושה".
- שיעורים לחיים- איך עולם המבוגרים עובד, הסבר על כסף, על המשפט במדינה, מה זה משכנתא וריבית, איך לגשת לראיון עבודה.
6. עד כמה שזה נשמע מיותר- שיהיה מחנך קבוע הרבה שנים כדי שהילדים ירגישו איתו בנוח, ושיהיו שיחות אישיות כל שבועיים עם כל ילד. שיהיה גם פורום שבו הילדים כותבים למורים מה הם צריכים לשפר כל חצי שנה.
7. להפחית את כמות המבחנים- הילדים יודעים שהם לומדים בשביל עצמם- הם מתחרים עם עצמם- המורים לא צריכים להכריח אותם ללמוד ולתקוע מבחנים.
8. הגיע הזמן שהילדים הישראלים יתנו קצת כבוד. אין יותר השחתת רכוש בית ספרי, זלזול במורים. יהיו מצלמות בבית הספר, מורים משגיחים בהפסקות,והשלכות למי שיפר את החוקים.
אנונימית
להעיף מקצעות לא קשורים לעשות סדר עדויפות לעלות דברים למדעות ועוד
את המורה
בעיקרון סוגר אותה