185 תשובות
כן
לא
לא התמזמזויות אבל נשיקות כאלה בקטנה לא צרפתית או משהו כי בכל זאת הם עדיין ילדים
חח גם שישכבו מצידי
אנונימי
התמזמזות לא אבל אני ארשה חבר/ה בכיף
לא
לא, אני חושבת שזה די מיותר בגיל הזה
אנונימית
כן למה שלא אסכים?
לאא,עד גיל 16
כנראה שכן
אנונימית
לא
שיעשו מה שהם רוצים כל עוד הם בוגרים מספיק.
כן אבל שלא יעזו לעשות דברים מיניים.
לא כי אני הורה קשוח פשוט כשעושים שטויות בגיל צעיר רוב הפעמים מתחרטים ולהתחרט על משהו מיני שעשית זו הרגשה נוראית.
לא כי אני הורה קשוח פשוט כשעושים שטויות בגיל צעיר רוב הפעמים מתחרטים ולהתחרט על משהו מיני שעשית זו הרגשה נוראית.
לא
אכל תלוי אם אראה שהילדים שלי באמת מרגישים בוגרים לגילם
14 זה לא גיל כזה בוגר, עושים מלא טעויות בגיל הזה
אכל תלוי אם אראה שהילדים שלי באמת מרגישים בוגרים לגילם
14 זה לא גיל כזה בוגר, עושים מלא טעויות בגיל הזה
נשיקות בקטנה ולא התמזמזויות כי הם עדיין ילדים...
למרות שאני בת 14 ואין חי חבר בכלל סו..
למרות שאני בת 14 ואין חי חבר בכלל סו..
אנונימית
אני אישית יסכים לחברה בגיל 12+
כן, רק שלא יעשו דברים שיתחרטו עליהם
ברור שיעשו מה שהם רוצים
לא, אני לא רוצה שאף אדם עם זין יתקרב לבת שלי, לא משנה באיזה גיל.
אני מעדיף שהילדה שלי תהיה לסבית.
אני מעדיף שהילדה שלי תהיה לסבית.
אנונימי
כן, שיעשו מה שהם רוצים כל עוד יהיה להם טוב
כן ואפילו לפני גיל 14
זה החיים שלהם אני יתן להם לעשות מה שהם רוצים אבל עד לגבול מסוים אתם יודעים.כי אני מבינה שאני בגילם גם הייתי ככה
אנונימית
כן, לא התמזמזות, מידי פעם נשיקות, לא אכפת לי גם צרפתית
אנונימית
כן
כן
תלוי אם נגיד בן אז כן אבל אם בת אעדיף שלא זאת דעתי ולא אכפת לי ממינוסים
ממש לא .
זה גיל צעיר לדעתי
זה גיל צעיר לדעתי
כן
למה לא זה סך הכל החיים שלהם והם בוחרים את מי לאהוב וגם זה לא ממש כי אהבה באה לפעמים כשהכי לא מצפים לה...
למה לא זה סך הכל החיים שלהם והם בוחרים את מי לאהוב וגם זה לא ממש כי אהבה באה לפעמים כשהכי לא מצפים לה...
כן, אבל רק נשיקות.
לא נגיעות ולא משהו אחר
לא נגיעות ולא משהו אחר
לא! הם עוד ילדים
אני לא עומדת להחליט על האהבה שלהם ולהרחיק אותם ממישהו שעושה להם טוב ואני גם לא חושבת שאף הורה צריך לעשות את זה. אז כן
כן ברור למה לא
תלוי בבן אדם.
לא❤
אנונימית
שלום shoval levi!
שאלתך היא שאלה מאוד נפוצה. גיל ההתנשקות הינו גיל חשוב, ואין להתבלבל בו.
להלן, גילאי ההתנשקות לפי חוק מס' 43 במגילת העצמאות -
נשיקה קטנה בלחי יכולה להתבצע מגיל שנה ומעלה.
נשיקה קטנה בפה תתבצע אך ורק מגיל 10 ומעלה.
נשיקה צרפתית אך ללא לשון לא תבוצע על ידי נער מתחת לגיל 14.
נשיקה צרפתית עם לשון בתנועות מעגליות תבוצע מגיל 16 ומעלה, ובתנועות אלכסוניות מגיל 17 ומעלה.
לכל שאלה, בקשה, הערה, הארה, אך לא תלונה, אנחנו כאן בשבילך - בית המשפט העליון לעניינים לשוניים.
שאלתך היא שאלה מאוד נפוצה. גיל ההתנשקות הינו גיל חשוב, ואין להתבלבל בו.
להלן, גילאי ההתנשקות לפי חוק מס' 43 במגילת העצמאות -
נשיקה קטנה בלחי יכולה להתבצע מגיל שנה ומעלה.
נשיקה קטנה בפה תתבצע אך ורק מגיל 10 ומעלה.
נשיקה צרפתית אך ללא לשון לא תבוצע על ידי נער מתחת לגיל 14.
נשיקה צרפתית עם לשון בתנועות מעגליות תבוצע מגיל 16 ומעלה, ובתנועות אלכסוניות מגיל 17 ומעלה.
לכל שאלה, בקשה, הערה, הארה, אך לא תלונה, אנחנו כאן בשבילך - בית המשפט העליון לעניינים לשוניים.
אנונימית
לא
כן אבל לא עם ערס\ית
אני לא חושב, בגלל שזה מועד לפורענות
בדרך כלל זה דברים שצריך לחכות איתם..
בדרך כלל זה דברים שצריך לחכות איתם..
כן
14 לא רק שיגיעו לתיכון כי אני יודעת שבתיכון זה כבר ניהיה רציני
לא
לא..אני גם בת 14 ולדעתי עד גיל 15 לפחות זה לא הגיל לנשיקות וכאלה..חבר אולמ אבל נשיקות והתמזמזויות פחות
למרות שזה דיי בחירה שלהם
לא קשור לנשיקות וכו, אחנך אותם שזוגיות זה לא בשביל להעביר את הזמן. בדרכ בגיל הזה זה לא מחזיק
לא רוצה ילדים אבל אם כן אז לא. לדעתי אין מה לעשות עם חבר בגיל 14. זה לא רציני כמו זה יכול להיות בגיל 16+. יחכו קצת עם כל זה, זה לא דחוף בגיל הזה.
ממש לא ואני אגיד את דעתי בנוגע
אני חושבת שזה לא הזמן ואני מצטערת אבל זה נכון מה זה תורם לילדה בת 14 חבר
ודברים כאלה
היא לא באמת הולכת להתחתן איתו
עכשיו וגם לא בעוד מלא זמן וגם אם כן
זה לא הזמן להשקיע על אהובות
ודברים כאלה
קודם לימודים ואז אהבות
וגם אני לא ארצה שהיא תנתח דברים
כמו למה הוא לא שלח הודעה
ודברים כאלה
אני לא ארצה שהבת שלי תיפגע
ותבין שזאת אהבה
אני חושבת שזה לא הזמן ואני מצטערת אבל זה נכון מה זה תורם לילדה בת 14 חבר
ודברים כאלה
היא לא באמת הולכת להתחתן איתו
עכשיו וגם לא בעוד מלא זמן וגם אם כן
זה לא הזמן להשקיע על אהובות
ודברים כאלה
קודם לימודים ואז אהבות
וגם אני לא ארצה שהיא תנתח דברים
כמו למה הוא לא שלח הודעה
ודברים כאלה
אני לא ארצה שהבת שלי תיפגע
ותבין שזאת אהבה
כן זה חלק מההתחפתחות ואין לי הרבה מה לעשות עם זה למה לא
ולכל אלה שאומרים כן, אבל בלי זה וזה וזה
זה לא יקרה.
אם אתם אומרים כן זה עד הסוף
אתם לא יכולים לשלוט במה שהם יעשו במערכת יחסים
אתם מקסימום יכולים לנסות להסביר להם מה כדאי לדעתכם
חוץ מזה שזה גיל ההתבגרות ויש מצב שאם תגידו לא למשהו הם יעשו אותו בכל זאת
ולכל אלה שאומרים כן, אבל בלי זה וזה וזה
זה לא יקרה.
אם אתם אומרים כן זה עד הסוף
אתם לא יכולים לשלוט במה שהם יעשו במערכת יחסים
אתם מקסימום יכולים לנסות להסביר להם מה כדאי לדעתכם
חוץ מזה שזה גיל ההתבגרות ויש מצב שאם תגידו לא למשהו הם יעשו אותו בכל זאת
ממש ממש לא
כן
כן אבל אסביר להם קצת איך זה עובד כדי שלא סתם יתרגשו מאיזה חלום הוליוודי וירצו להתנשק
ברור כמו שאני בגיל 14 התמזמזתי והתעשרתי ככה גם אסכים להם
אסכים להפ גם סקס אם הם ירצו
אסכים להפ גם סקס אם הם ירצו
זה גיל כזה שאהבה לא תתפתח למקום של חתונה ברב המקרים שתהיה או יהיה כן אבל לא עכשיו שתשתגע ותאבד את הבתולים בגיל הזה
כן למה לא
לא אני מעדיפה שתעשה את כל זה מי גיל 16
אנונימית
לא סקס מן הסתם חחח
אני אסביר להם שזה עניין של מוכנות נפשית ושעדיף לא לעשות דברים מיניים עד גיל 16, אבל אם הם יבחרו לעשות, אני לא אעצור אותם או משהו.
אני מאמין בחירות הפרט. אני כן אתם להם הכוונה, אבל לא אכריח אותם או אמנע מהם לעשות משהו שהם רוצים.
אני מאמין בחירות הפרט. אני כן אתם להם הכוונה, אבל לא אכריח אותם או אמנע מהם לעשות משהו שהם רוצים.
כן
כן
כן זה טוב להתרגל לדברים האלה בגיל מוקדם אחרת זה קשה ומביך כשבאמת צריך
שווה... מן הסתם שאני ארצה שהילדים שלי יגידו ויספרו לי הכל אבל לא תמיד הם קרובים ממש, בקיצור כן אבל שיספרו לי מה קורה ולא להגזים
כן
אני לא אגיד להם להיפרד
שיהיו עם מי שהם רוצים
ואם יישבר להם הלב אני אהיה מאוכזבת אבל ככה לומדים את החיים בדרך הטובה ביותר
אני לא אגיד להם להיפרד
שיהיו עם מי שהם רוצים
ואם יישבר להם הלב אני אהיה מאוכזבת אבל ככה לומדים את החיים בדרך הטובה ביותר
לא ואם כן מעיף לה סטירה וסוגר אותה בחדר
סתם
בגיל הזה לא מבינים כלום בנים בגית האלו הם חרמנים הם יאנסו אותה הרי אמרתי לאמא שלה למה הסכמת?? והתחלנו לריב כמעט התגרשנו! אבל הצדק תמיד צודק אני לא אתן לזה לקרות
סתם
בגיל הזה לא מבינים כלום בנים בגית האלו הם חרמנים הם יאנסו אותה הרי אמרתי לאמא שלה למה הסכמת?? והתחלנו לריב כמעט התגרשנו! אבל הצדק תמיד צודק אני לא אתן לזה לקרות
כן. עדיף שיהיו פתוחים איתי על זה מאשר שילכו ויעשו את זה מאחורי הגב.
ברור שיעשו מה שטוב להם... כל עוד התקשורת בינינו טובה ואני מודעת לכל מה שקורה והילדים שלי שלמים מוכנים לזה הכל טוב
ברור.
ואני גם לא עומדת להתערב להם בחיי הזוגיות אם הם לא ירצו. אהבה בגיל הזה זה נורמלי לחלוטין.
ואני גם לא עומדת להתערב להם בחיי הזוגיות אם הם לא ירצו. אהבה בגיל הזה זה נורמלי לחלוטין.
אני כן, בכללי אני חושבת שאומרים לילדים ''אנחנו לא מסכימים חבר'' זה גרוע צריך לתת להם להחליט כן עם גבולות אבל אני חושבת שזה גורם להם סתם להיות עם חבר/ה מבלי שהם ידעו..עדיף להסכים ולדעת...ברגע שמרשים גם הילדים יהיו יותר פתוחים ויגידו שיש וזה...בכללי גיל 14 זה כבר בסדר...
אנונימית
לא
כאילו שאם לא אסכים באמת לא יהיה לה חבר
עדיף שתעשה את זה מולי ותרגיש בנוח לדבר איתי על זה מאשר מאחורי הגב
עדיף שתעשה את זה מולי ותרגיש בנוח לדבר איתי על זה מאשר מאחורי הגב
כן.
לעומת ההורים שלי אני אסמוך על הילדה שלי ואגרום לה להגיע למצב שהיא מספרת לי הכל גם אם זה הדבר הכי מביך או מוזר שיש.
אני לא מספרת לאמא שלי כלום כי אני לא מרגישה שאני יכולה לסמוך עלייה או לקבל את התמיכה שלה.
לעומת ההורים שלי אני אסמוך על הילדה שלי ואגרום לה להגיע למצב שהיא מספרת לי הכל גם אם זה הדבר הכי מביך או מוזר שיש.
אני לא מספרת לאמא שלי כלום כי אני לא מרגישה שאני יכולה לסמוך עלייה או לקבל את התמיכה שלה.
כן
אני אתן לילד שלי לצאת עם חבר/ה אבל כמובן אשגיח עליו שלא יקרה משהו מוגזם נשיקות והתמזמזות בגיל כזה סבבה אבל לא מעבר
כן למה לא
כן גם לפני 14 אם היא רוצה
כן לא אכפת לי
שיעשו מה שבא להם אני לא נכנסת להם לזוגיות
כל אלו שאומרים לא, אתם בני 15 מה ההבדל?
לשאלה- אני מניח שכן, לא יודע שיעשו מה בזין שלהם, רק לא אחד עם השני...
לשאלה- אני מניח שכן, לא יודע שיעשו מה בזין שלהם, רק לא אחד עם השני...
אנונימי
מה כולם אומרים כן.
זה פשוט עצוב
תשקיעו בלימודים, תדאגו לעצמכם
תאהבו את עצמכם קודם כי בגילאים האלה רק מתחילים עם גילוי עצמי ואהבה עצמית.
אני חושבת שבגיל הזה עושים את זה כי זה "מיינסטרים"
בסוף שגדלים מבינים שזה לא אמיתי מה שהיא
לפני שניה הייתם ביסודי
זה פשוט עצוב
תשקיעו בלימודים, תדאגו לעצמכם
תאהבו את עצמכם קודם כי בגילאים האלה רק מתחילים עם גילוי עצמי ואהבה עצמית.
אני חושבת שבגיל הזה עושים את זה כי זה "מיינסטרים"
בסוף שגדלים מבינים שזה לא אמיתי מה שהיא
לפני שניה הייתם ביסודי
כן
גם שישכבו
כן ,אבל אחנך אותה שנשיקות צרפתית וזה עד גיל 16 לא
ממש ממש לא
תלוי.
כן ,אבל אני ארצה לדעת ושהם ישתפו אותי בלי להתבייש
לא חושב.. זה גיל שבו מתלהבים שקצת גדולים ועושים שטויות, אני לא רוצה שהילד שלי יעשה שטויות כאלה בגיל הזה.
גם אם יהיו מינוסים לא אכפת לי.. זאת הדעה שלי
גם אם יהיו מינוסים לא אכפת לי.. זאת הדעה שלי
תלוי אם לבת שלי תהיה חבר שהוא ילד טוב כזה ולא עושה בעיות אז כן
כן
לא. עד גיל 18 אין מה לדבר בכלל על זה
אני חושבת שכן
כל עוד הילד/ה שלי יהיו פתוחים איתי אני אהיה רגועה
כל עוד הילד/ה שלי יהיו פתוחים איתי אני אהיה רגועה
אני אישית לא, אבל ההורים שלי נהיו חברים בגיל 14 ובערך בגיל 15 הם ידעו שהם יתחתנו וכיום הם כבר ב30 שנות נישואים.. הכל אפשרי
אנונימית
ממש לא. זה צעיר מדי לדברים האלה, גם אחרי ששוברים לך את הלב בפעם הראשונה אתה לא חוזר להיות אותו הדבר
לא, זה באמת מיותר בגיל הזה
בין אם אני ארשה ובין אם לא
הוא לא ישים עליי
אני פשוט אגיד לו: תעשה מה שאתה רוצה
רק שתדע שחברה מתחת לגיל 16 זה לא נחשב
ונשיקות? ממש לא.
ולאנונימית שרשמה "נשיקה צרפתית אך ללא לשון"
זה דיי דופק את הקטע של נשיקה צרפתית אם אין בה לשון
ומה בדיוק ההבדל בין תנועות מעגליות ולבין תנועות אלכסוניות?
יש לי תחושה שאת סתם חירבשת משהו.
הוא לא ישים עליי
אני פשוט אגיד לו: תעשה מה שאתה רוצה
רק שתדע שחברה מתחת לגיל 16 זה לא נחשב
ונשיקות? ממש לא.
ולאנונימית שרשמה "נשיקה צרפתית אך ללא לשון"
זה דיי דופק את הקטע של נשיקה צרפתית אם אין בה לשון
ומה בדיוק ההבדל בין תנועות מעגליות ולבין תנועות אלכסוניות?
יש לי תחושה שאת סתם חירבשת משהו.
לא. עד גיל 16.+
ולפני שאתם שמים מינוס. זוגיות בגלאים צעירים כמו 14 וכו לא מחזיק מעמד וזה סתם מתכון לשברון לב אני לא רוצה שהילדים שלי יעברו את זה בגיל צעיר
ולפני שאתם שמים מינוס. זוגיות בגלאים צעירים כמו 14 וכו לא מחזיק מעמד וזה סתם מתכון לשברון לב אני לא רוצה שהילדים שלי יעברו את זה בגיל צעיר
אם יהיה לי בן כן אם תהיה לי בת אולי אני אסמוך עליה אבל אדאג יותר
כן אבל לא סקס או משהו כי יש סיכוי גדול שהם כנראה יתחרטו על זה בעתיד
לא
לא חושבת
כן כן וכן , אני אתן לילדים שלי כל דבר שלי בזמנו אסרו , אני לא אסכים שהם יתמזמזו בכל מקרה הם בני 14 אבל בסדר נשיקות וכו חיים שלהם הם ידעו מה טוב להם
בגיל 14 הם לא יספרו אותי.
עקרונית אבל ארשה רק שישתמשו באמצעי מניעה - חייב
עקרונית אבל ארשה רק שישתמשו באמצעי מניעה - חייב
כן
אבל שיהיו בטוחים
אבל שיהיו בטוחים
שאלה יפה מאוד דווקא!
כי מצד אחד חשוב לי מאוד שהילדים שלי לעתיד יהיו חופשיים
מצד שני אם זה עלול להיגרר לדברים קיצוניים, שהחבר/ה פוגע/ת או שהקשר פוגע באחד מהצדדים או בשניהם
אז הייתי מתערב בדרך כזו או אחרת
כי מצד אחד חשוב לי מאוד שהילדים שלי לעתיד יהיו חופשיים
מצד שני אם זה עלול להיגרר לדברים קיצוניים, שהחבר/ה פוגע/ת או שהקשר פוגע באחד מהצדדים או בשניהם
אז הייתי מתערב בדרך כזו או אחרת
כן, גם אסכים לה להתנשק אם תרצה.. לשכב בגיל קצת יותר מאוחר..
התמזמזות רק אם היא רוצה באמת אבל אם אני אראה עלייה שלא אז לא, חבר ונשיקות וכל אלה בטח שכן
אמאלהה לאא לא הבנתי מה אתם רוצים שהבת שלכם תשכב בגיל 14 היא עוד ילדה תגידו מה שבא לכם אבל מכל התמזמזיות בסוף איכשהו יוצא ששוכבים (לא מדברת עלי כן בכללי)
הדבר היחיד אולי נשיקה רגילה לא יותר מזה
אולי כזה מגיל 16 רק לשכב
הדבר היחיד אולי נשיקה רגילה לא יותר מזה
אולי כזה מגיל 16 רק לשכב
יודעים מה? כן, אם היא מרגישה ככ כיף איתו וטוב לה אין לי בעיה, אני אעשה לה פשוט שיחה על זה, ואיך לא פשוט להגרר לדברים אחרים...
תלוי בגיל של הבת שלי
ברור שאני אשמח
אם יהיה לי בן ברגע שאני אגלה שיש לו חברה אני אתן לו קונדומים ואגיד לו שישתמש במידת הצורך
אם יהיו לי ילדים שיעשו מה שהם רוצים, באמת שלא אכפת לי,
אם יהיו לי ילדים שיעשו מה שהם רוצים, באמת שלא אכפת לי,
אבל לא דברים מעבר לנשיקות וחברויות
זה גיל שמתחילים לגלות את עצמך בו, אז כן. לא אגביל אותם במה שירצו לעשות או לא לעשות, אבל ארצה שיהיו גלויים איתי. וכן אתחיל בגיל הזה עם ה"אזהרות" והשיחות של הדבורים והפרפרים או מה שלא תרצו לקרוא לזה. כי זה חשוב בעיני.
לא רק משהו קטן אני יסכים בתור אבא עד גיל 16 את הנשיקות האלו
אם הוא/היא רוצה אז כן. אבל שאני שאני אשגיח על זה בגיל הזה ובגיל 15/16 אין בעיה אבל ממש לא לשכב בגיל הזה. וגם תלוי באיזה רמה הוא/היא של בגרות הם היו. זה נורא חשוב להיות בוגר.
לבת שלי לא יהיה חבר עד גיל 16
לא כאילו אני בת 15 ואני יודעת שדברים כאלה לא מחזיקים ואישית כל הילדים שאני מגירה שהיה להם "בן זוג" בגיל הזה התחרטו .... זה באמת סתם וחבל למה למהר? לדעתי גיל 15.5 אוה16 זה כאילו התחלה סבבה
טונדה
את דפוקה, מסכנה הילדה שתיהיה לך
את דפוקה, מסכנה הילדה שתיהיה לך
כן אבל לא ניראה לי הם ישאלו אותי
מכורה לכובעי טמבל
צודקת!
צודקת!
לא
בטח
ללא כל ספק *לא*
ברור
אם היא או הוא תרגיש מוכנה לזוגיות אז אתם לה/לו להתנסות ולראות איך זה הולך ,
אם היא או הוא תרגיש מוכנה לזוגיות אז אתם לה/לו להתנסות ולראות איך זה הולך ,
אם אני אגיד לה לא, ואאסור עליה דברים אז היא תעשה את זה מאחורי הגב שלי. אני אהיה פתוחה איתה, אני אסביר לה שהיא יכולה להתנשק, אבל אני מבקשת ממנה לא להגזים.
אנונימית
זה תלוי במלא דברים
קודם כל גיל 14 זה תלוי בכיתה, יש בני 14 שהם בכיתה ז יש בכיתה ח ויש בכיתה ט
אם אני אדע שזה מהתלהבות וזה אז אני אעדיף שלא
בסופו של דבר אני מאמינה שאני אתן לה להחליט
אבל אני ארצה לדעת כל מה שקורה ולהכיר אותו וזה
נשיקות ולא יותר מזה
בכיתה ט זה כבר ממש בסדר לדעתי
קודם כל גיל 14 זה תלוי בכיתה, יש בני 14 שהם בכיתה ז יש בכיתה ח ויש בכיתה ט
אם אני אדע שזה מהתלהבות וזה אז אני אעדיף שלא
בסופו של דבר אני מאמינה שאני אתן לה להחליט
אבל אני ארצה לדעת כל מה שקורה ולהכיר אותו וזה
נשיקות ולא יותר מזה
בכיתה ט זה כבר ממש בסדר לדעתי
כן למה שיהיה לי אכפת אי אפשר לשלוט עליהם
חוץ מזה אומנות זה עם ת
חוץ מזה אומנות זה עם ת
כן ולא, זה לגמרי תלוי באופי של הילד שלי. כי קלי דוגמא שנה מעל, 15 בגיל הזה יש המון ילדים פיזית קקה שהם ממש לא צריכים חבר מכל המובנים כי רק רע יצא מזה ומצד שני יש ילדים מקסימים ובוגרים ומהממים באמת שאין סיבה שלא ושזה חלק מההתבגרות. אז התשובה שלי היא שזה תלוי באופי "כל מקרה לגופו"
אנונימית
לא.
גיל 14 זה ממש מוקדם... למרות שהכל אפשרי לעשות בלי שההורים ידעו...
גיל 14 זה ממש מוקדם... למרות שהכל אפשרי לעשות בלי שההורים ידעו...
נשיקה בפה מקסימום
אנונימית
לא זה גיל צעיר מידי
הייתי מסכימה חבר אבל בלי כל השטויות האלו *אולי* נשיקות הם עוד קטנים יש להם את כל החיים עוד בשביל זה עוד מאת אנשים יגידו שזה נורמאלי נשיקות בכיתה ד' תגידו מה אתם רציניים שיתרכזו בדברים יותר חשובים כל הקטע של ההתמזמזויות יהיה להם את כל העתיד כמה שזה כואב צריך להציב לילדים גבולות אחרת הם יבינו שמותר להם הכל הם הידרדרו ולא יקשיבו לכם בחיים לכל גיל יש את ההגבלות שלו.
אני ארשה חבר, אבל אם זה יהיה יותר מידי אני אעיר לה
בגיל 14 רק הופכים "לחוקי למעלית" מה אתם רציניים?? חחח באמת לא מבינה מה הולך פה ליפני שנייה הם היו ביסודי מה יש לכם
שכל הורה יחשוב מה טוב בשביל הילדים שלו אם ההורים חושבים שזה נורמאלי בגיל 14 סבבה לא פוסלת
שכל הורה יחשוב מה טוב בשביל הילדים שלו אם ההורים חושבים שזה נורמאלי בגיל 14 סבבה לא פוסלת
שיעשו מה שטוב להם
שיעשו מה שהם רוצים כל עוד זה בסדר מהצד שלהם ואף אחד לא לוחץ עליהם
אני ארשה לה
אני מעדיפה שהיא לא תסתיר ממני כלום ותדבר איתי על הדברים האלה
אם אני "אאסור" עליה היא תסתיר ממני דברים וזה לא יגמר טוב
אני מעדיפה שהיא לא תסתיר ממני כלום ותדבר איתי על הדברים האלה
אם אני "אאסור" עליה היא תסתיר ממני דברים וזה לא יגמר טוב
אני אסכים אבל אני אדבר עם הילדים שלי ואייעץ להם שלא כדי להם בגיל יחסית צעיר להתחיל יותר מנשיקות ושעדיף שהם יחכו קצת
ברור!
כמובן שזה לא חובה, ואעדיף שהם יעשו את זה אך ורק אם הם מוכנים לזה. כי ברגע שלא מוכנים זה יכול להיות מאוד טראומטי... אבל מצד שני, אם מוכנים זה יכול להיות מהמם בגיל הזה. אז כמובן שהכל בגדר המלצה, אני רק אייעץ להם לעשות את מה שהכי טוב להם. אבל לאסור עליהם זו לא אופציה, כי זה גיל שבו מכירים את כל הדברים שקשורים לאהבה וזה חשוב להתפתחות שלהם להכיר אותו ולהכיר את עצמם בתוך הקטע הזה.
ובכללי זה עניין שלהם, וכל עוד לא קורה משהו מוגזם שפוגע בהם לא מתפקידי להתערב, אבל תוך כדי כן לדעת מה קורה.
כמובן שזה לא חובה, ואעדיף שהם יעשו את זה אך ורק אם הם מוכנים לזה. כי ברגע שלא מוכנים זה יכול להיות מאוד טראומטי... אבל מצד שני, אם מוכנים זה יכול להיות מהמם בגיל הזה. אז כמובן שהכל בגדר המלצה, אני רק אייעץ להם לעשות את מה שהכי טוב להם. אבל לאסור עליהם זו לא אופציה, כי זה גיל שבו מכירים את כל הדברים שקשורים לאהבה וזה חשוב להתפתחות שלהם להכיר אותו ולהכיר את עצמם בתוך הקטע הזה.
ובכללי זה עניין שלהם, וכל עוד לא קורה משהו מוגזם שפוגע בהם לא מתפקידי להתערב, אבל תוך כדי כן לדעת מה קורה.
שיזדיינו גם זה גופם והם יחליטו מי לגעת בהם ומי לא
אנונימי
לא! זה אסור לפי ההלכה, הורס את ההתפתחות ואת הרגשות, בדרך כלל מבזבז הרבה מאוד כוחות נפשיים בשביל כלום, ומועד לפורענות.
אם הם כבר חברים אני לא יכול למנוע מהם את זה ואעדיף להסכים להם כשאני נמצא בעניינים ומסביר להם מה לעשות/לא לעשות, מאשר שילכו מאחורי הגב וייפלו הרבה יותר.
אם הם כבר חברים אני לא יכול למנוע מהם את זה ואעדיף להסכים להם כשאני נמצא בעניינים ומסביר להם מה לעשות/לא לעשות, מאשר שילכו מאחורי הגב וייפלו הרבה יותר.
כן, אני מכיר את הגיל הזה ואת מה שעובר בראש כמובן שעדיין אני אשגיח עליהם ולא התמזויות צרפתית וזה אולי בגיל 15 כי גם ככה בגילאים האלה רוב הפעמים זה רק להתנסות ופחות אהבה אמיתית
לא .
אנונימית
בשום פנים ואופן לא
אם המצב עכשיו כזה גרוע עם כל הבנות 14 שמקפצות אחר כל בן שזורק להן חיוך בלע לחשוב לפני אם יש להן עתיד איתו או אם הם ינזקו איתו, בטח המצב בעתיד יהיה יותר גרוע. אני לא רוצה שהבת/בן שלי יסבלו יותר מדי
אם המצב עכשיו כזה גרוע עם כל הבנות 14 שמקפצות אחר כל בן שזורק להן חיוך בלע לחשוב לפני אם יש להן עתיד איתו או אם הם ינזקו איתו, בטח המצב בעתיד יהיה יותר גרוע. אני לא רוצה שהבת/בן שלי יסבלו יותר מדי
כן לדעתי זה בול הזמן הם מתבגרים למה לא
כן ברור מה הבעיה אם זה
כן נשיקות, לא להתמזמז עכשו..
לא להתמזמז בגיל 15 כן אבל לא בגיל 14
חבר כן
מקסימום חיבוק והחזרת ידיים
מקסימום חיבוק והחזרת ידיים
לא
אנונימית
בגיל 14 ברור שלא ! 15 16 כן בחירה שלהם
אני לא כלכך בטוחה שאני אתן את זה בגיל 14.
זה גם תלוי בילד שלי, אם אני יכולה לסמוך עליו בעיניים עצומות, ואם לא אז כנראה שלא.
אבל אני חושבת שבגיל 15 זה כבר לגיטימי לגמרי.
ואל תגידו שזה הבדל של רק שנה אחת, כי מה שהשנה האחת הזאת עשתה לי שינתה אותי לגמרי.
זה גם תלוי בילד שלי, אם אני יכולה לסמוך עליו בעיניים עצומות, ואם לא אז כנראה שלא.
אבל אני חושבת שבגיל 15 זה כבר לגיטימי לגמרי.
ואל תגידו שזה הבדל של רק שנה אחת, כי מה שהשנה האחת הזאת עשתה לי שינתה אותי לגמרי.
אין לי בעיה שיתנשקו וממש לא יתמזמזו כאילו הם סהכ בני 14 אבל בעיקרון כן הייתי מסכים אפ הייתי מכיר את הילד/ה
לא 14
כן אבל רק אם הוא גם בן 14 כי 20 ו-14 לא הולך
מתי שהם ירגישו בנוח אני אתמוך
כן, זה טוב להתנסות.
אנונימית
יש סיכוי שלא כי אני מרגישה שזה לא רציני וגם יש לי חברה שהיא בת 13 ויש לה חבר והם כבר שכבו פעמיים ואני לא רוצה שזה יקרה אצלי גם.
כל עוד הם סומכים על אותו הבן זוג שלהםן ונחמד להםן ביחד למה לא?
מה זה משנה הגיל? משנה איך ולמה עושים את זה, אם זה מסקרנות וחיבה בכיף אבל אם זה לחץ חברתי כלשהו אז לא בסדר
מה זה משנה הגיל? משנה איך ולמה עושים את זה, אם זה מסקרנות וחיבה בכיף אבל אם זה לחץ חברתי כלשהו אז לא בסדר
אסכים רק אם באמת היא.הוא ירצו בכך אבל אעדיף שלא כי זה גיל כה מוקדם לדברים הללו.
מה ממש לא!!!
אני לא רוצה שמי גיל כזה לילדים שלי בעזרת ה" היה בעיות אהבה או כאלו דברים היה להם חיים שלמים לחיות להיות בזוגיל ובאהבה לא בגיל כזה אני בכל אופן לא יסכים זה הגיל להנות לחיות את החיים לדעתי לחיות את הרגע ולא להיול בזוגית מי גיל כזה ועזבו שזוגית בגיל כזה זה לא הכי רציני שיש אז כאילו ממש לא .
אני לא רוצה שמי גיל כזה לילדים שלי בעזרת ה" היה בעיות אהבה או כאלו דברים היה להם חיים שלמים לחיות להיות בזוגיל ובאהבה לא בגיל כזה אני בכל אופן לא יסכים זה הגיל להנות לחיות את החיים לדעתי לחיות את הרגע ולא להיול בזוגית מי גיל כזה ועזבו שזוגית בגיל כזה זה לא הכי רציני שיש אז כאילו ממש לא .
לדעתי גם בגיל 13 מתי שהם ירגישו לנכון
לא, לדעתי בגיל הזה אין צורך בחבר/ה
לא כרגע
אבל עד שאני אהיה אמא הגיל לחבר ירד עוד
אבל עד שאני אהיה אמא הגיל לחבר ירד עוד
ברור. אני אתן לילד שלי את החופש שהוא רוצה וצריך.
אם אתל שואלים את זה לאנשים שלא מסטיפס- יוצר מחצי יגידו כן
אם אתל שואלים את זה לאנשים שלא מסטיפס- יוצר מחצי יגידו כן
אם אתל שואלים את זה לאנשים שלא מסטיפס- יוצר מחצי יגידו כן
.
לא.
כן, כל עוד לא מסתירים ממני מה קורה. ולא משנה מזה.
אם מישו עושה לילד שלי טוב- מי אני שאמנע ממנו את הטוב הזה????
אם מישו עושה לילד שלי טוב- מי אני שאמנע ממנו את הטוב הזה????
כן, כל עוד לא מסתירים ממני מה קורה. ולא משנה מזה.
אם מישו עושה לילד שלי טוב- מי אני שאמנע ממנו את הטוב הזה????
אם מישו עושה לילד שלי טוב- מי אני שאמנע ממנו את הטוב הזה????
כן
אנונימית
כן
אנונימית
אני מעדיפה שלא אבל אם הילדה שלי רוצה ואם אנלא יסכים היא תעשה אתזה מאחורי הגב שלי אז אין מצב שאנלא יסכים לה אני יקבל החלטה כזאת שלה כי זה מתי שהיא מרגישה מוכנה לחבר ואני יעדיף להכיר אותו ולדעת מי זה כדי שזה לא יהיה מישהו שסתם מנצל אותה או משהו
כן , אני רוצה לפחות להיות ההפך ממה שההורים שלי מסכימים לי
כן , אני רוצה לפחות להיות ההפך ממה שההורים שלי מסכימים לי
באותו הנושא: