8 תשובות
כי האבא מצפה מהילד הזכר שלו להיות כמה שיותר גבר אבל הבן לא מרוצה מזה.. והוא רוצה להיות רגיל
אנונימי
אני בת ואני מתחברת יותר לאמא שלי ולאבא שלי לא מתחברת בכלל ובכלל כמעט לא בקשר איתו..:\
אני מתחבר לאבא שלי יותר...
לטענתו של פרויד, בגילאים אלו הילד קשור לאמו, מזדהה עמה וחושק בה מינית. האב נתפס כמתחרה קנאי והילד מפתח כלפיו עוינות וחרדת סירוס: פחד שהאב יסרס אותו, כעונש על תשוקתו לאם. פחד זה מלובה עוד יותר כאשר מבחין הילד בעובדה שלנשים אין פין ומסיק שהן כבר סורסו כעונש. איום הסירוס מביא את הילד לוותר על תשוקתו לאם ולהמיר אותה בהזדהות עם אביו. הזדהות זו מאפשרת לילד, בהגיעו לבגרות, לפנות אל נשים אחרות כמקור לסיפוק מיני. פרויד התקשה להסביר את התהליך ההתפתחותי המקביל המתרחש אצל ילדות והציג אותו, באופן חלקי כקנאת פין.
אנונימית
זה לא נכון ולא קורה בדרך כלל, יש ויש
פרויד היה (לדעתי) אובססי לגבי סקס ולגבי הפין שלו. ולראיה, הוא המציא מושגים שגויים כגון "קנאת הפין".
התשובה לשאלה היא - השאלה לא נכונה. אין כאן "בדרך כלל" וכל מקרה לגופו.
התשובה לשאלה היא - השאלה לא נכונה. אין כאן "בדרך כלל" וכל מקרה לגופו.
אנונימית, כן יש תהליך מקביל אצל ילדות לפי פרויד. זה נקרא תסביך אלקטרה אם אני זוכרת נכון
תסביך אלקטרה = כאשר הילדה רוצה להתחתן עם האב. המקבילה הנקבית של תסביך אדיפוס. שלא קשור לפרויד, אלא למיתולוגיה היוונית. ללא חרדת סירוס ודומיה.
באותו הנושא: