3 תשובות
מצטרפת לשאלה
אנונימית
לדעתי זה ממש זוועה שככה אומרים על האישה ומתנהגים ככה
אם מישהו יכול להביא תשובה לדבר הזה אשמח :)
אנונימית
טוב בא נעשה סדר בדברים.

קודם כל נבהיר, לפי היהדות האישה חשובה מאוד.
''בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ממצרים"
"חובה על אדם לכבד את אשתו יותר מגופו''.

עכשיו מה זה בעצם טומאה?
טומאה זה סוג של מוות בקטנה.
למשל, כאשר יוצא מהאדם זרע סתם כך, הוא טמא.
מאחר שכאשר יוצרים ממנו תאי הזרע לבטלה,
הם מתים, ואז יש כאן פוטנציאל חיים שנהרס - מוות בקטנה.
כנ''ל, מחזור. מחזור זה בעצם ביציות שלא הופרו,
כלומר פוטנציאל חיים שלא מומש - מוות בקטנה.
ולכן האישה טמאה בזמן המחזור החודשי.

זה לא עניין של טוב ורע, זה פשוט מצב מסויים בגוף.
גם גבר יכול להיות טמא. ואז יהיו אנשים שלא יאכלו מהאוכל שלו.
ולכן אין כאן חלילה עניין של השפלת האישה,
אלה זהו מצב של הגוף טמא / טהור.
וכנ''ל יכול להיות בדיוק באותה מידה, אצל גבר.

מקווה שעניתי תשובה מספקת,
אם לא מוזמנים להמשיך לשאול.

בוקר טוב.