16 תשובות
בחירה
שואל השאלה:
תנמקו אבל..
אנונימית
חובה.
תנך זה חלק מההיסטוריה של העם היהודי , זה כמו שאצל דתות אחרות לומדים על הסיפורים של הדת שלהם אני לא רואה סיבה שאצלנו לא נלמד על הדת שלנו שגם דת היא חלק מההיסטוריה שלנו
שואל השאלה:
אבל בתור אחת שלא מאמינה ואני לא מזלזלת במי שמאמין מבחינתי הסיפורים שם לא אמתאים וזה לא מעניין אותי אני הייתי מעדיפה שאת השעות האלה ישקיעו בי במתמטיקה או באנגלית
אנונימית
חובהה
חייב לדעת את ההיסטוריה של העם היהודי,מאיפה הם באו, מה קרה...
עתיד בלי עבר זה אפל!
אבל גם אם את לא מאמינה בזה המסורת עצמה היא חלק מההיסטוריה (בין אם זה קרה ובין אם לא זה עדיין חלק מלימוד המסורת שאנשים היו מאמינים בה אז)
חובה, אני לא רואה מה הסיפור
לדעתי היו לי יותר מורי תנך לא מאמינים ממאמינים
לא קשור בקטע של דת, כי בתנך יש הרבה המון יותר מדת שטותית לא חשוב אם את מאמינה בה או לא
זה סיפורים וזה היסטוריה וזה מסורת וגם אם כן לומדים על הדת (נניח שכן) אין בעיה להכיר דת מסוימת גם אם את לא מאמינה בה, אני אומרת בתור לא יהודיה
צריך ללמוד תנך לדעתי צריך גם ללמד על נצרות ואיסלאם בקצרה, חבל שאחר כך לא יודעים כלום על הדברים האלה
לא צריך ללמד את זה בכלל בבתי ספר חילוניים, חוץ מאלה שרוצים להתקרב לדת ולחזור בתשובה בעזרת ה' יתברך. במקרה כזה, צרילך ללמד את התנ"ך על מורים יראי שמים, ולא פי התוכנית של משרד החינוך עם ביקורת המקרא, שגורם רק לכפירה ולהרס...

ללמד התנ"ך בבתי ספר חילוני כפי שזה עכשיו - זה לזרוק אבן למקרוליס, ואתו נלמד נופל בגינהום: "אמר רב יהודה אמר רב כל השונה לתלמיד שאינו הגון נופל בגיהנם שנאמר (איוב כ) "כל חושך טמון לצפוניו - תאכלהו אש לא נופח, ירע שריד באהלו", ואין שריד, אלא ת"ח שנאמר (יואל ג) "ובשרידים אשר ה' קורא" (חולין קלג ע"א), וכן נאמר בהמשך הגמרא "אמר רבי זירא, אמר רב: "כל השונה לתלמיד שאינו הגון - כזורק אבן למרקוליס, שנאמר (משלי כו) כצרור אבן במרגמה כן נותן לכסיל כבוד וכתיב (משלי יט) לא נאוה לכסיל תענוג". זה נפסק להלכה ברמב"ם ובשולחן ערוך.

"אין מלמדין דברי תורה אלא לתלמיד הגון נאה במעשיו, או לתם. אבל אם היה הולך בדרך לא טובה, מחזירין אותו למוטב, ומנהיגין אותו בדרך ישרה, ובודקין אותו; ואחר כך מכניסין אותו לבית המדרש, ומלמדין אותו. אמרו חכמים, כל השונה לתלמיד שאינו הגון, כאילו זרק אבן למרקוליס, שנאמר "כצרור אבן, במרגמה--כן נותן לכסיל, כבוד" (משלי כו,ח): ואין "כבוד" אלא תורה, שנאמר "כבוד, חכמים ינחלו" (משלי ג,לה)" (משנה תורה, הלכות תלמוד תורה, פרק ד, הלכה א).

"אין מלמדין תורה לתלמיד שאינו הגון אלא מחזירין אותו למוטב ומנהיגין אותו בדרך ישרה ובודקין אותו ואח"כ מכניסין אותו לבית המדרש ומלמדין אותו" (שולחן ערוך, יורה דעה, סימן רמו, סעיף ז).

אסור גם ללמוד תורה מפי שאינו בדרך לא טובה:

"הרב שאינו הולך בדרך טובה, אע"פ שחכם גדול הוא וכל העם צריכים לו, - אין למדין ממנו, עד שיחזור למוטב" (שולחן ערוך, יורה דעה, סימן רמו, סעיף ח).

זה גם לקוח מן הגמרא: " (מלאכי ב, ז) "כי שפתי כהן ישמרו דעת, ותורה יבקשו מפיהו, כי מלאך ה' צבאות הוא". אם דומה הרב למלאך ה' - יבקשו תורה מפיו, ואם לאו - אל יבקשו תורה מפיו" (מועד קטן יז ע"א, חגיגה טו ע"ב).
אנונימי
אני ממש מסכימה עם התשובה של האנונימי, תשובה יפה!

לא צריך ללמד תנ"ך בבתי ספר חילוניים.
חובה
אני לא ממש מאמינה ולא חזקה בדת
ולהגיד את האמת זה ממש משעמם אותי אבל
זה הפאקינג היסטוריה
זה למה יש מדינת ישראל אז כן צריך ללמוד קצת
אני אבל כן מסכימה שמגיעים לתיכון זה יהיה בחירה
כמה שאתה צודק
לי אשית לא אכפת.. תנך זו לימודי דת של ארץ ישראל אבל מצד שני יש כאלה שלא מאמינים בזה וגם לא ממש יעזור להם בחיים לדעת תנך
בחירה
בחירה
לדעתי זה צריך להיות חובה אבל לשנות את מה שלומדים וללמוד יותר על המסורת, חגים סיפורים מרכזיים ביהדות, וכל מיני דברים כאלה כי יש כאלו שלא מאמינים בתנ"ך אבל בכל מקרה הם בארץ ישראל אז הם צריכים לדעת קצת על העבר של העם שלהם.