13 תשובות
אל- לא/ למישהו
על- מעל/ עליו
פה- כאן
פו- לא קיים נראלי
כדאי- מומלץ
כדי- בשביל
עם- ביחד עם משהו/מישהו
אם- דוגמה: אם אתה תעשה את זה...
עת- זמן, עידן
עט- עט כתיבה וזה
מקווה שעזרתי
על- מעל/ עליו
פה- כאן
פו- לא קיים נראלי
כדאי- מומלץ
כדי- בשביל
עם- ביחד עם משהו/מישהו
אם- דוגמה: אם אתה תעשה את זה...
עת- זמן, עידן
עט- עט כתיבה וזה
מקווה שעזרתי
אם - אם אני רוצה
עם-היי אני עם חברה
עם-היי אני עם חברה
אל זה לדוגמא
אני הולך אל אגם
על זה אני הו לך על המים
פה זה אני נמצא.פה
פו
תעשה.פו כדי לכבות.אץ הנרות
כדאי
כדאי לך להקשיב
כדי
אני משחק כדי ליהנות
אם
אם אתה עייף לך לישון
אני אוהב לחם עם.שוקולד עת
עת =זמן
עט מכשיר כתיבה
תעשה טוב וטוב יחזור אליך,
הדג של סבתא תמיד לוהט בכל מקום
אני הולך אל אגם
על זה אני הו לך על המים
פה זה אני נמצא.פה
פו
תעשה.פו כדי לכבות.אץ הנרות
כדאי
כדאי לך להקשיב
כדי
אני משחק כדי ליהנות
אם
אם אתה עייף לך לישון
אני אוהב לחם עם.שוקולד עת
עת =זמן
עט מכשיר כתיבה
תעשה טוב וטוב יחזור אליך,
הדג של סבתא תמיד לוהט בכל מקום
*אל* תלך- *על* השולחן.
זה נמצא *פה*. (אין מילה כזאת פו)
אני צריכה ללכת לבית *כדי* להתארגן למסעדה- *כדאי* לי ללכת?.
*אם* אני אברח מהכיתה יירשמו לי חיסור?- לכי *עם* חברה שלך...
הגיע *העת*=הזמן, ללכת לבית.
ועט שזה מה שרושמים איתו.
את אמורה לדעת את כל זה..
זה נמצא *פה*. (אין מילה כזאת פו)
אני צריכה ללכת לבית *כדי* להתארגן למסעדה- *כדאי* לי ללכת?.
*אם* אני אברח מהכיתה יירשמו לי חיסור?- לכי *עם* חברה שלך...
הגיע *העת*=הזמן, ללכת לבית.
ועט שזה מה שרושמים איתו.
את אמורה לדעת את כל זה..
אל - מילת ניגוד.
דוגמא: "אל תלכי לחברות שלך".
על - את יכולה להשתמש בזה כשאת רוצה להוסיף/לתאר משהו.
דוגמא: "יש לי בגדים על הכיסא, את יכולה להביא לי אותם?"
פה - ציון של מקום
דוגמא: "אני נמצא פה".
פו? לא שמעתי על זה.
כדי - להמחיש את הנאמר.
דוגמא: "למדתי למבחן כדי לשפר את המומצע שלי".
כדאי - בדרך כלל אני משתמש בזה כדי לשאול משהו..
דוגמא: "כדאי לי ללכת לים?"
אם - לא יודע איך להסביר אותה ממש, אבל בואי נגיד את רוצה לעשות משהו אז תשאלי: "האם כדאי לי לעשות את זה?"
או "האם אכלתי הרבה היום?", "מה אם הוא הלך לידידה שלו?"
עם - "הלכתי עם ...", "שיחקתי עם..", "הייתי עם..." זו מילה שתשימי לפני שתצייני דברים נוספים שיקשרו אותם למילה שלפניי.
עת - זמן. "בעת העתיקה, ספרטה תמכה בקיום גלדיאטורים" "בעת הנוכחית, כולנו סתומים".
עט - עט כתיבה?
דוגמא: "אל תלכי לחברות שלך".
על - את יכולה להשתמש בזה כשאת רוצה להוסיף/לתאר משהו.
דוגמא: "יש לי בגדים על הכיסא, את יכולה להביא לי אותם?"
פה - ציון של מקום
דוגמא: "אני נמצא פה".
פו? לא שמעתי על זה.
כדי - להמחיש את הנאמר.
דוגמא: "למדתי למבחן כדי לשפר את המומצע שלי".
כדאי - בדרך כלל אני משתמש בזה כדי לשאול משהו..
דוגמא: "כדאי לי ללכת לים?"
אם - לא יודע איך להסביר אותה ממש, אבל בואי נגיד את רוצה לעשות משהו אז תשאלי: "האם כדאי לי לעשות את זה?"
או "האם אכלתי הרבה היום?", "מה אם הוא הלך לידידה שלו?"
עם - "הלכתי עם ...", "שיחקתי עם..", "הייתי עם..." זו מילה שתשימי לפני שתצייני דברים נוספים שיקשרו אותם למילה שלפניי.
עת - זמן. "בעת העתיקה, ספרטה תמכה בקיום גלדיאטורים" "בעת הנוכחית, כולנו סתומים".
עט - עט כתיבה?
-אוקיי, אז ככה:
1. אל/על
אל- להגיע אל מקום כלשהו: את נוסעת אֶ לְ הים, לדוגמה.
על- להיות על משהו, לשאול על משהו, לשבר על משהו, כמו לשבת על הספה, לשכב על המיטה. לדוגמה: את שואלת שאלה עַ לְ מילים.
2. פה/פו
פה - כאן.
פו - אין מילה כזו זו שגיאת כתיב (עיוות) של המילה פה.
3. כדי/כדאי
כדאי - מומלץ
כדי - בשביל, בכדי
4. אם/עם
עם - כשאת עם משהו/מישהו. לדוגמה: את עם המשפחה שלך.
אם - מציינת מה יקרה במקרה ומישהו יעשה מעשה כלשהו, וכד'... (אם אתה תעשה את זה אני אצרח, לדוגמה)
5. עת/עט
עת - זה בעצם עתה, וזה זמן שהוא בעצם מילה גבוהה לעכשיו.
עט - מכשיר כתיבה.
מקווה שעזרתי (:
1. אל/על
אל- להגיע אל מקום כלשהו: את נוסעת אֶ לְ הים, לדוגמה.
על- להיות על משהו, לשאול על משהו, לשבר על משהו, כמו לשבת על הספה, לשכב על המיטה. לדוגמה: את שואלת שאלה עַ לְ מילים.
2. פה/פו
פה - כאן.
פו - אין מילה כזו זו שגיאת כתיב (עיוות) של המילה פה.
3. כדי/כדאי
כדאי - מומלץ
כדי - בשביל, בכדי
4. אם/עם
עם - כשאת עם משהו/מישהו. לדוגמה: את עם המשפחה שלך.
אם - מציינת מה יקרה במקרה ומישהו יעשה מעשה כלשהו, וכד'... (אם אתה תעשה את זה אני אצרח, לדוגמה)
5. עת/עט
עת - זה בעצם עתה, וזה זמן שהוא בעצם מילה גבוהה לעכשיו.
עט - מכשיר כתיבה.
מקווה שעזרתי (:
שואל השאלה:
תודה לכולכם ❤
תודה לכולכם ❤
אנונימית
1. אל- ציווי לא לעשות משהו כמו אל תאכל. על- משהוא שנמצא על משהוא אחר כמו הבית על ההר.
אל- ללכת אל מישהו או אל תקח את הסיר/על-לשבת על כיסא.
פה-אני נמצא פה/פו-זה פו הדוב.
כדי-אני לומד כדי להצליח/כדאי- כדאי לך לראות את הסרט הזה.
אם(מילת שאלה)- אני אביא לך ממתק אם תהיה ילד טוב/עם(מילת הוספה)- אני אוהב שווארמה עם חומוס.
עת- לא...קיים?/ עט- כלי שמוציא דיו וכותבים איתו ואו כלי לחפירה בחול
פה-אני נמצא פה/פו-זה פו הדוב.
כדי-אני לומד כדי להצליח/כדאי- כדאי לך לראות את הסרט הזה.
אם(מילת שאלה)- אני אביא לך ממתק אם תהיה ילד טוב/עם(מילת הוספה)- אני אוהב שווארמה עם חומוס.
עת- לא...קיים?/ עט- כלי שמוציא דיו וכותבים איתו ואו כלי לחפירה בחול
שואל השאלה:
תודה
תודה
אנונימית
תרשמי לי בפרטי ואעזור לך בשאר. אין לי כח לרשום כאן
אל-אל תעשי את זה
על-על מה דברים יש הנחה
על-על מה דברים יש הנחה
2. אין כזאת מילה "פו"
עת. זה זמן "ועתה" = "ועכשיו" ועט זה מכשיר שכותבים איתו
עת. זה זמן "ועתה" = "ועכשיו" ועט זה מכשיר שכותבים איתו
באותו הנושא: