18 תשובות
די, תוצאה, בחייאת. כולם פה בני נוער, לאף אחד אין עצבים לשאלות המעצבנות שלך על הדת פעם בעשר דקות.
אני חילונית, אתאיסטית, כופרת, איך שלא תקרא לזה, ואמשיך להיות כזו עד יום מותי (בעזרת השם).
צא מהחיים של אחרים, הם לא פוגעים בך, אין שום סיבה שתתערב להם במעשים.
אני חילונית, אתאיסטית, כופרת, איך שלא תקרא לזה, ואמשיך להיות כזו עד יום מותי (בעזרת השם).
צא מהחיים של אחרים, הם לא פוגעים בך, אין שום סיבה שתתערב להם במעשים.
שכל אחד יחיה איך שהוא רוצה, ואם זה אומר שאני אשרף בגיהנום, so be it
אנונימי
והרי לכם - שטוף מוח
אנונימי
שואל השאלה:
fml, ואיך זה בדיוק עונה על השאלה שלי? "בעזרת השם"? את לא רואה פהציניות? שהשם יעזור לך להיות כופרת?
הם לא פגועים בי ואין סיבה להתערב להם?
מה עם פגיעה בכבוד שמים?
מה אם זה שאנחנובאותה ספינה, ומי שעושה חור בספינה (גם אם הוא עושה את זה בתוך החדר שלו שנמצא בתוך הספינה) - אז הוא מטביע את כל הספינה?
אז בשביל להציל את הספינה שאנחנו נמצאים עליה- חשוב למנוע לעשות חור בספינה...
fml, ואיך זה בדיוק עונה על השאלה שלי? "בעזרת השם"? את לא רואה פהציניות? שהשם יעזור לך להיות כופרת?
הם לא פגועים בי ואין סיבה להתערב להם?
מה עם פגיעה בכבוד שמים?
מה אם זה שאנחנובאותה ספינה, ומי שעושה חור בספינה (גם אם הוא עושה את זה בתוך החדר שלו שנמצא בתוך הספינה) - אז הוא מטביע את כל הספינה?
אז בשביל להציל את הספינה שאנחנו נמצאים עליה- חשוב למנוע לעשות חור בספינה...
אנונימי
שואל השאלה:
^^ עיין למשל בראש השנה יז ע"א לגבי מי שלא מניח תפילין. תראה מה קורה לנשמתו של אחד כזה...
^^ עיין למשל בראש השנה יז ע"א לגבי מי שלא מניח תפילין. תראה מה קורה לנשמתו של אחד כזה...
אנונימי
רק חבל שכל הספינה הזאת היא שקר :)
אנונימי
שואל השאלה:
^ נו באמת? מה "שקר"? רשב"י ידע מה שהוא אומר. הוא היה יודע סודות...
נ.ב. אם אני ואתה (קוןוה שלא) נהיה בספינה גשמית, ואני אחליט שהספינה היא שקר, ואחליט לעשות שם חור- איך תגיב? אני אגיד לך שזה לא עניינך מה אני עושה בחדר שלי של הפסינה, כי אני שילמתי כסף עבור החרד בספינה, ושכל המשלך שלך עם זה שזה יטביע את כל הספינה - זה סתם שקר ובלבולי מח...
^ נו באמת? מה "שקר"? רשב"י ידע מה שהוא אומר. הוא היה יודע סודות...
נ.ב. אם אני ואתה (קוןוה שלא) נהיה בספינה גשמית, ואני אחליט שהספינה היא שקר, ואחליט לעשות שם חור- איך תגיב? אני אגיד לך שזה לא עניינך מה אני עושה בחדר שלי של הפסינה, כי אני שילמתי כסף עבור החרד בספינה, ושכל המשלך שלך עם זה שזה יטביע את כל הספינה - זה סתם שקר ובלבולי מח...
אנונימי
איזה סודות?
אנונימי
שואל השאלה:
הרבה. אתה חשוב שהוא סתם 13 שנה במערה? מי שישדוע מה זה זוהר - יודע מ זה...
הרבה. אתה חשוב שהוא סתם 13 שנה במערה? מי שישדוע מה זה זוהר - יודע מ זה...
אנונימי
מה זה אומר שהוא היה 13 שנה במערה?
אני אמור להעריך אותו על זה?
אני אמור להעריך אותו על זה?
אנונימי
שואל השאלה:
כן. אתה חשוב שהיית יכול וליות כמו שהוא חי? לאכול רק חרובים (שזה חרב לגוף, בגל זה זה נקרא "חרובים"), ובשבת - זה הי נהפף אצלו לתמרים...
כן. אתה חשוב שהיית יכול וליות כמו שהוא חי? לאכול רק חרובים (שזה חרב לגוף, בגל זה זה נקרא "חרובים"), ובשבת - זה הי נהפף אצלו לתמרים...
אנונימי
איך זה היה הופך לתמרים?
אנונימי
שואל השאלה:
אני לא יודע איך בדיוק, אבל מה בעיה לקב"ה להפוך חרובים לתמרים?
אני לא יודע איך בדיוק, אבל מה בעיה לקב"ה להפוך חרובים לתמרים?
אנונימי
שואל השאלה:
^נכון. הזוהר בפרשת ויקרא, דף י ע"א.
^נכון. הזוהר בפרשת ויקרא, דף י ע"א.
אנונימי
עוד שאלה חסרת פואנטה שכל מה שהיא עושה זה לגרום למריבות כעס ועצבים.
אני אתאיסטית או איך שלא תרצה לקרוא לזה (לא אכפת לי) ותחייה את החיים שלך האנשים שרוצים שאני "אשרף בגיהנום" הם אנשים שאם יש גיהנום, ילכו לשם.
אני אתאיסטית או איך שלא תרצה לקרוא לזה (לא אכפת לי) ותחייה את החיים שלך האנשים שרוצים שאני "אשרף בגיהנום" הם אנשים שאם יש גיהנום, ילכו לשם.
שואל השאלה:
^ מי אמר לך שתריך לקבל כל יהודי? עוברי עבירות - צריך למחות בהם, להוקיע אותם. אם לא - אז אנחנו נחשבים כשותפים של אותו אחד, כי נח לנו אם זה (כמו שהיה עם עכן שרק הוא מעל בחרם, אבל בכל זאת ה' אמר על זה "חטא ישראל", כאילו כל העם חטא. למה? כי זה שיש עכן שמעל בחרם - זה אומר שלעם זה לא מפריע).
דבר שני, מי שמחלל שבת בפרהיסיה (לא עלינו), יש לו דין של גוי לעניין הרב הלכות (משנה תורה, הלכות שבת, פרק ל, הלכה טו). אז יש השלכות בין איך יהודי מקיים את ההלכה לבין היחס שהוא צריך לקבל כתוצאה מכך בהתאם לזה האם הוא עושה את מה שהלכה מחייבת אותו, או לא...
^ מי אמר לך שתריך לקבל כל יהודי? עוברי עבירות - צריך למחות בהם, להוקיע אותם. אם לא - אז אנחנו נחשבים כשותפים של אותו אחד, כי נח לנו אם זה (כמו שהיה עם עכן שרק הוא מעל בחרם, אבל בכל זאת ה' אמר על זה "חטא ישראל", כאילו כל העם חטא. למה? כי זה שיש עכן שמעל בחרם - זה אומר שלעם זה לא מפריע).
דבר שני, מי שמחלל שבת בפרהיסיה (לא עלינו), יש לו דין של גוי לעניין הרב הלכות (משנה תורה, הלכות שבת, פרק ל, הלכה טו). אז יש השלכות בין איך יהודי מקיים את ההלכה לבין היחס שהוא צריך לקבל כתוצאה מכך בהתאם לזה האם הוא עושה את מה שהלכה מחייבת אותו, או לא...
אנונימי
שואל השאלה:
אהע? תפחתי את הרמב"ם בהלכות שבת, פרק ל, הלכה טו - ורתאי איך הוא קורא למי שמחלל שבת בפרהסיה? את אורמת לי שאני צריך ללמוד כמה דברים? ואת בעצמך למדת את כל מה שצריך ללמוד?
עזבי שלהרבה פשוט לא אפכת מחילול שבת ,שזה יותר גרוע מהכל...
ולא, אמרתי לך שלא צריך לקבל את מ ישעובר עבירות, כי אז נענשים עם מישהו כזה ביחד. למה את מתעקשת שכן?
אהע? תפחתי את הרמב"ם בהלכות שבת, פרק ל, הלכה טו - ורתאי איך הוא קורא למי שמחלל שבת בפרהסיה? את אורמת לי שאני צריך ללמוד כמה דברים? ואת בעצמך למדת את כל מה שצריך ללמוד?
עזבי שלהרבה פשוט לא אפכת מחילול שבת ,שזה יותר גרוע מהכל...
ולא, אמרתי לך שלא צריך לקבל את מ ישעובר עבירות, כי אז נענשים עם מישהו כזה ביחד. למה את מתעקשת שכן?
אנונימי
שואל השאלה:
קלקסה, זה משפט שלא קשור להלכה בכלל. הפשט של המדרש הזה - זה להגיד שדרך ארץ הייתה בעולם לפני שקיבלנו את התורה. אנחנו קבילנו את התורה רק בדור ה-26 לביראות העולם. עד אז הייתה בעולם רק דרך ארץ.
בעלי דרש מפרשים את המאמאר הזה שמי שרוצה לקבל על עצמו תורה - אמרו להיות עם דרך ארץ לפני שהוא מקבל א תהתורה, כי צריך להיות כלי ראוי לקבל את התורה. אבל בשום פנים ואפן אי אפשר לפרש את הממאר את זה איך שרוצים, להוציא אותו מהקשרו הנכון, ולסתור על ידו (בצורה לא נכונה) הלכות מפורשות...
קלקסה, זה משפט שלא קשור להלכה בכלל. הפשט של המדרש הזה - זה להגיד שדרך ארץ הייתה בעולם לפני שקיבלנו את התורה. אנחנו קבילנו את התורה רק בדור ה-26 לביראות העולם. עד אז הייתה בעולם רק דרך ארץ.
בעלי דרש מפרשים את המאמאר הזה שמי שרוצה לקבל על עצמו תורה - אמרו להיות עם דרך ארץ לפני שהוא מקבל א תהתורה, כי צריך להיות כלי ראוי לקבל את התורה. אבל בשום פנים ואפן אי אפשר לפרש את הממאר את זה איך שרוצים, להוציא אותו מהקשרו הנכון, ולסתור על ידו (בצורה לא נכונה) הלכות מפורשות...
אנונימי