57 תשובות
מגעיל. זו אחת הסיבות שאני אתאיסט.
מגעיל
ליטרלי שאלתי על זה שאלה ברגע שהסרטון יצא
הייתי בשוק של החיים שלי באמת אנשיים ז*ן אין לי מה להגיד באמת שחצי ממה שהם אמרו לא הגיוני בכלל אבל בסדר
חטפתי עליהם עצבים בקטע מוזר
הייתי בשוק של החיים שלי באמת אנשיים ז*ן אין לי מה להגיד באמת שחצי ממה שהם אמרו לא הגיוני בכלל אבל בסדר
חטפתי עליהם עצבים בקטע מוזר
שואל השאלה:
די כבר כל החרדים שמנסים לייפות את הדת שלהם ולנקות את זה מתחת לשטיח, זה לא עריכה וזה לא כלום רואים שזה לא עריכה ואתם פשוט מחרטטים בשביל לנקות את החברה שלכם למרות שאתם יודעים שאנשים אומרים את הדברים האלה..
די כבר כל החרדים שמנסים לייפות את הדת שלהם ולנקות את זה מתחת לשטיח, זה לא עריכה וזה לא כלום רואים שזה לא עריכה ואתם פשוט מחרטטים בשביל לנקות את החברה שלכם למרות שאתם יודעים שאנשים אומרים את הדברים האלה..
אנונימי
שואל השאלה:
^^^^לא, לא הייתי פה ואתה גם לא חייב להיכנס לשאלה
^^^^לא, לא הייתי פה ואתה גם לא חייב להיכנס לשאלה
אנונימי
שואל השאלה:
king arthur דיברתי לhappily
king arthur דיברתי לhappily
אנונימי
אעתיק את מה שכבר כתבתי. ריך להבין נכון את הדברין שנאמרו, ובהקשרם המלא, ולא בקטע חתוך במכוון, וחלק מרבנים (כגון ברנלד ויוסף מזרחי) - אין להתייחס, כי ברנלד - הוא כופר, ומזרחי אומר המון שטויות..
אתייחס לקטע אחד (כבר כתבתי את זה):
כוונת בדברי הגמרא (שבת קנב ע"א) שאישה נאד nלא צואה, ופיה דם - שבאמת שיש בגוף האישה דברים מגעילים, ובכל זאת ה' עשה שתהיה משיכה בין דברים לנשים. זה שלגבר יש משיכה לנשים - זה בגלל שה' עשה את זה ככה, למרות שזה נגד השכל, כי בשכל אישה - זה לא משהו שאמור למשוך. זה לא אומר שצריך לפגוע בה, חס ושלום. להפך, כתוב שצריך לכבד אותה (בבא מציעא נט ע"א, חולין פד ע"ב). מקווה שלא פגעתי.
אתייחס לקטע אחד (כבר כתבתי את זה):
כוונת בדברי הגמרא (שבת קנב ע"א) שאישה נאד nלא צואה, ופיה דם - שבאמת שיש בגוף האישה דברים מגעילים, ובכל זאת ה' עשה שתהיה משיכה בין דברים לנשים. זה שלגבר יש משיכה לנשים - זה בגלל שה' עשה את זה ככה, למרות שזה נגד השכל, כי בשכל אישה - זה לא משהו שאמור למשוך. זה לא אומר שצריך לפגוע בה, חס ושלום. להפך, כתוב שצריך לכבד אותה (בבא מציעא נט ע"א, חולין פד ע"ב). מקווה שלא פגעתי.
אנונימי
שזה סרטון שהופק על ידיי מסיונרים, והם בכוונה מנסים להסית נגד היהדות. חלק גדול מהדברים פה הוצאו מהקשרם, וחלק גדול פה מהדברים בכלל מנוגדים למה שחז"ל אמרו. זה בדיוק ההפך. היהדות- מכבדת את האישה יותר מכל דת אחרת.
ה"רב" ברלנד- הוא עבריין. שוטר שגונב הוא דוגמה לשוטר? לא. אותו דבר- "חרדי" עבריין, הוא לא באמת חרדי.
חוץ מזה, הנוצרים והמשיחיים- ידוע שהם שקרנים. כל הדת שלהם מבוססת על שקרים וסילופים של היהדות.
מה שהם לא מספרים לכם זה:
האיגרת הראשונה אל הקורינתים (יד, לד-לה):
"נְשֵׁיכֶם בַּכְּנֵסִיּוֹת תִּשְׁתֹּקְנָה כִּי לֹא־נִתְּנָה לָהֶן רְשׁוּת לְדַבֵּר כִּי אִם־לְהִכָּנֵעַ כַּאֲשֶׁר אָמְרָה הַתּוֹרָה וְאִם־חֶפְצָן לִלְמֹד דָּבָר תִּשְׁאַלְנָה אֶת־בַּעְלֵיהֶן בְּבֵיתָן כִּי־חֶרְפָּה הִיא לַנָּשִׁים לְדַבֵּר בַּקָּהָל׃
האיגרת אל האפסיים (ה, כא-כד):
"הִכָּנְעוּ אִישׁ לְאָחִיו בְּיִרְאַת אֱלֹהִים׃ הַנָּשִׁים הִכָּנַעְנָה לְבַעֲלֵיכֶן כְּמוֹ לַאֲדֹנֵינוּ׃ כִּי הָאִישׁ הוּא־רֹאשׁ הָאִשָּׁה כַּאֲשֶׁר הַמָּשִׁיחַ הוּא רֹאשׁ הָעֵדָה וְהוּא מוֹשִׁיעַ שֶׁל־הַגּוּף׃ אֲבָל כַּאֲשֶׁר תִּכָּנַע הָעֵדָה לַמָּשִׁיחַ אַף כֵּן־הַנָּשִׁים לְבַעֲלֵיהֶן לְכָל־דָּבָר׃"
האיגרת אל הפיליפיים (ג, יח):
"אַתֶּן הַנָּשִׁים הִכָּנַעְנָה לְבַעֲלֵיכֶן כָּרָאוּי בַּאֲדֹנֵינוּ׃"
האיגרת הראשונה אל טימותיוס (ב, יא-יד):
"הָאִשָּׁה תִּלְמַד דּוּמָם בְּכָל־הַכְנָעָה׃ וְאֵינֶנִּי נֹתֵן רְשׁוּת לָאִשָּׁה לְלַמֵּד אַף לֹא לְהִתְנַשֵׂא עַל־הָאִישׁ אַךְ תִּדּוֹם׃ כִּי אָדָם נוֹצַר בָּרִאשׁוֹנָה וְאַחֲרָיו חַוָּה׃ וְאָדָם לֹא נִפְתָּה כִּי אִם־הָאִשָּׁה שָׁמְעָה לְקוֹל הַמֵּסִית וַתָּבֹא לִידֵי עֲבֵרָה׃"
האיגרת הראשונה אל פטרוס (ג, א-ז):
"וְכֵן אַתֵּנָה הַנָּשִׁים הִכָּנַעְנָה לִפְנֵי בַעֲלֵיכֶן לְמַעַן אֲשֶׁר־יִקָּנוּ בְּאֵין־אֹמֶר וּדְבָרִים עַל־יְדֵי מַעֲשֵׂי הַנָּשִׁים מִי שֶׁאֵינָם שֹׁמְעִים לַדָּבָר׃ בִּרְאוֹתָם כִּי תִצְנַעְנָה לֶכֶת בְּיִרְאָה׃ וּפְאֵרְכֶן אַל־יְהִי מִבַּחוּץ בְּמַחְלְפוֹת שֵׂעָר וַעֲדִי זָהָב וּלְבִישַׁת מַחֲלָצוֹת׃ כִּי אִם־הָאָדָם הַצָּפוּן פְּנִימָה בְּרוּחַ עֲנָוָה וְהַשְׁקֵט אֲשֶׁר לֹא יִכְלֶה הוּא יָקָר בְּעֵינֵי אֱלֹהִים׃ כִּי כֵן הִתְקַשְּׁטוּ לְפָנִים גַּם־הַנָּשִׁים הַקְּדֹשׁוֹת הַמְיַחֲלוֹת לֵאלֹהִים בְּהִכָּנְעָן לִפְנֵי בַעֲלֵיהֶן׃ כְּשָׂרָה אֲשֶׁר שָׁמְעָה בְּקוֹל אַבְרָהָם וַתִּקְרָא־לוֹ אָדוֹן אֲשֶׁר אַתֶּן הֱיִיתֶן לָהּ לְבָנוֹת בַּעֲשׂוֹתְכֶן הַטּוֹב וְלֹא תִירֶאנָה מִפָּחַד׃ וְכֵן אַתֶּם הָאֲנָשִׁים שְׁבוּ עִמָּהֶן בִּתְבוּנָה כִּי־כְלִי רָפֶה הָאִשָּׁה וּתְנוּ־לָהּ כָּבוֹד כִּי גַם־לָהֶן יֶשׁ־חֵלֶק בְּנַחֲלַת מַתְּנַת הַחַיִּים פֶּן־תִּכָּלְאוּ מִתְּפִלּוֹתֵיכֶם׃"
ה"רב" ברלנד- הוא עבריין. שוטר שגונב הוא דוגמה לשוטר? לא. אותו דבר- "חרדי" עבריין, הוא לא באמת חרדי.
חוץ מזה, הנוצרים והמשיחיים- ידוע שהם שקרנים. כל הדת שלהם מבוססת על שקרים וסילופים של היהדות.
מה שהם לא מספרים לכם זה:
האיגרת הראשונה אל הקורינתים (יד, לד-לה):
"נְשֵׁיכֶם בַּכְּנֵסִיּוֹת תִּשְׁתֹּקְנָה כִּי לֹא־נִתְּנָה לָהֶן רְשׁוּת לְדַבֵּר כִּי אִם־לְהִכָּנֵעַ כַּאֲשֶׁר אָמְרָה הַתּוֹרָה וְאִם־חֶפְצָן לִלְמֹד דָּבָר תִּשְׁאַלְנָה אֶת־בַּעְלֵיהֶן בְּבֵיתָן כִּי־חֶרְפָּה הִיא לַנָּשִׁים לְדַבֵּר בַּקָּהָל׃
האיגרת אל האפסיים (ה, כא-כד):
"הִכָּנְעוּ אִישׁ לְאָחִיו בְּיִרְאַת אֱלֹהִים׃ הַנָּשִׁים הִכָּנַעְנָה לְבַעֲלֵיכֶן כְּמוֹ לַאֲדֹנֵינוּ׃ כִּי הָאִישׁ הוּא־רֹאשׁ הָאִשָּׁה כַּאֲשֶׁר הַמָּשִׁיחַ הוּא רֹאשׁ הָעֵדָה וְהוּא מוֹשִׁיעַ שֶׁל־הַגּוּף׃ אֲבָל כַּאֲשֶׁר תִּכָּנַע הָעֵדָה לַמָּשִׁיחַ אַף כֵּן־הַנָּשִׁים לְבַעֲלֵיהֶן לְכָל־דָּבָר׃"
האיגרת אל הפיליפיים (ג, יח):
"אַתֶּן הַנָּשִׁים הִכָּנַעְנָה לְבַעֲלֵיכֶן כָּרָאוּי בַּאֲדֹנֵינוּ׃"
האיגרת הראשונה אל טימותיוס (ב, יא-יד):
"הָאִשָּׁה תִּלְמַד דּוּמָם בְּכָל־הַכְנָעָה׃ וְאֵינֶנִּי נֹתֵן רְשׁוּת לָאִשָּׁה לְלַמֵּד אַף לֹא לְהִתְנַשֵׂא עַל־הָאִישׁ אַךְ תִּדּוֹם׃ כִּי אָדָם נוֹצַר בָּרִאשׁוֹנָה וְאַחֲרָיו חַוָּה׃ וְאָדָם לֹא נִפְתָּה כִּי אִם־הָאִשָּׁה שָׁמְעָה לְקוֹל הַמֵּסִית וַתָּבֹא לִידֵי עֲבֵרָה׃"
האיגרת הראשונה אל פטרוס (ג, א-ז):
"וְכֵן אַתֵּנָה הַנָּשִׁים הִכָּנַעְנָה לִפְנֵי בַעֲלֵיכֶן לְמַעַן אֲשֶׁר־יִקָּנוּ בְּאֵין־אֹמֶר וּדְבָרִים עַל־יְדֵי מַעֲשֵׂי הַנָּשִׁים מִי שֶׁאֵינָם שֹׁמְעִים לַדָּבָר׃ בִּרְאוֹתָם כִּי תִצְנַעְנָה לֶכֶת בְּיִרְאָה׃ וּפְאֵרְכֶן אַל־יְהִי מִבַּחוּץ בְּמַחְלְפוֹת שֵׂעָר וַעֲדִי זָהָב וּלְבִישַׁת מַחֲלָצוֹת׃ כִּי אִם־הָאָדָם הַצָּפוּן פְּנִימָה בְּרוּחַ עֲנָוָה וְהַשְׁקֵט אֲשֶׁר לֹא יִכְלֶה הוּא יָקָר בְּעֵינֵי אֱלֹהִים׃ כִּי כֵן הִתְקַשְּׁטוּ לְפָנִים גַּם־הַנָּשִׁים הַקְּדֹשׁוֹת הַמְיַחֲלוֹת לֵאלֹהִים בְּהִכָּנְעָן לִפְנֵי בַעֲלֵיהֶן׃ כְּשָׂרָה אֲשֶׁר שָׁמְעָה בְּקוֹל אַבְרָהָם וַתִּקְרָא־לוֹ אָדוֹן אֲשֶׁר אַתֶּן הֱיִיתֶן לָהּ לְבָנוֹת בַּעֲשׂוֹתְכֶן הַטּוֹב וְלֹא תִירֶאנָה מִפָּחַד׃ וְכֵן אַתֶּם הָאֲנָשִׁים שְׁבוּ עִמָּהֶן בִּתְבוּנָה כִּי־כְלִי רָפֶה הָאִשָּׁה וּתְנוּ־לָהּ כָּבוֹד כִּי גַם־לָהֶן יֶשׁ־חֵלֶק בְּנַחֲלַת מַתְּנַת הַחַיִּים פֶּן־תִּכָּלְאוּ מִתְּפִלּוֹתֵיכֶם׃"
זה לא יפה אבל אין הבדל בינם לבין הפמיניזם של היום
אנונימי
חלאס עם השאלות על הסרטון הזה כבר
זה סרטון ע ר ו ך
זה סרטון ע ר ו ך
עוד פעם? אותה שאלה? חאלס כבר נו.
תכתוב בגוגל "מה היהדות באמת חושבת על האישה" ואז אתה תראה מה באמת רבנים חושבים.
חאלס עם השאלה הזאת ודי לתת במה לסרטון הזה מספיק
תכתוב בגוגל "מה היהדות באמת חושבת על האישה" ואז אתה תראה מה באמת רבנים חושבים.
חאלס עם השאלה הזאת ודי לתת במה לסרטון הזה מספיק
מזעזע ומגעיל.
המשפחה שלי חרדית אני לומדת בחרדי וכל מי שאני מכירה מתנהג יפה לאישה
גם אותי זיעזע הסרטון הזה אני לא יודעת מה להגיד גם אני הייתי בשוק שראיתי את זה אבל יש לי משהו אחד להגיד אני מכירה את החרדים וזה לא ככה אני לא מבינה למה ה"רבנים" האלו אמרו ככה זה לא נכון פשוט לא
גם אותי זיעזע הסרטון הזה אני לא יודעת מה להגיד גם אני הייתי בשוק שראיתי את זה אבל יש לי משהו אחד להגיד אני מכירה את החרדים וזה לא ככה אני לא מבינה למה ה"רבנים" האלו אמרו ככה זה לא נכון פשוט לא
זוועה
סתם סירטונים לא נכונים ומטרתם להשפיל רבנים
זה מאוד קל ופשוט לשמוע רק את תחילת המשפט בלי הסוף ואז באמת להבין למה הוא התכוון
זה מאוד קל ופשוט לשמוע רק את תחילת המשפט בלי הסוף ואז באמת להבין למה הוא התכוון
נגה אני עדיין רואה אותך מגיבה אותו דבר שוב ושוב ואני אעשה קופי פייס למהשרשמתי לך 50 פעמים והחלטת להתעלם ולהמשיך להפיץ שקרים
עדיין קוראת לנו מיסיונרים? בכל זאת הטענה שלך כבר נכתבה על ידי מישהו פה תני לו קרדיט לפחות
אני אעתיק לך מה עניתי לו
גם אם הברית החדשה לכאורה מדירה נשים, זה עדיין לא מתרץ את הציטוטים שמופיעים בסרטון ציטוטי רבנים על נשים. מדובר בניסיון התחמקות קלאסי והסתה של הדיון. שנית, כלל לא ניתן להשוות בין הציטוטים החמורים והמזעזעים המובאים עי הרבנים (וציטוטי חזל על מעמדה של האישה) לבין הציטוטים הקשים שבברית החדשה שהם בעצם עדינים ביותר בהשוואה
כמה דברים
1. קהילת הקורינתים הייתה קהילה מאוד בעייתית מבחינת חטאים שהיו שם, גנבה, גילו עריות, בעיות מוסריות וכו'..
מה שאומר שהחטא רבץ שם בצורה גדולה מאוד, ושאול בתור אחד שבא לתקן את הקהילה גוער בדברים שבהם צריכים לדבר.
2. ככל הנראה לפי ההקשר מהפרק מדובר פה על נשים מסויימות שלא כיבדו את המורים שלימדו בקהילה, או שדיברו ביניהן בזמן אסיפה.
3. בתקופת בית שני לא היה נהוג להפריע בזמן הלימוד וזה אפילו נחשב לחוצפה, ולכן שאול אומר לנשים שרוצות לדעת לשאול אחר כך את הבעלים שלהם בביתם - כדי שלא יגרמו להפרעות בזמן הלימוד עצמו.
4. שים לב שלא נאמר להן לשתוק לגמרי אלא רק בזמן השיעור - כמו שבזמן תפילה בבית הכנסת כתוב לא לשוחח גם כאן זה היה נהוג באותה הצורה.
5. שאול לא ממציא את החוק הזה אלא מפנה את הנשים אל התורה בראשית פרק ג:טז
אֶל-הָאִשָּׁה אָמַר הַרְבָּה אַרְבֶּה עִצְּבוֹנֵךְ וְהֵרֹנֵךְ בְּעֶצֶב תֵּלְדִי בָנִים וְאֶל-אִישֵׁךְ תְּשׁוּקָתֵךְ וְהוּא יִמְשָׁל-בָּךְ
6. פרט אחרון וחשוב, אם הברית החדשה הייתה מורידה מערכה של האישה לא היית רואה את הדברים הבאים כלל
אָז הֵבִיאוּ הַסּוֹפְרִים וְהַפְּרוּשִׁים (רבנים דאז) אִשָּׁה שֶׁנִּתְפְּסָה בְּנִאוּף, הֶעֱמִידוּ אוֹתָהּ בָּאֶמְצַע וְאָמְרוּ לוֹ (לישוע): רַבִּי, הָאִשָּׁה הַזֹּאת נִתְפְּסָה בְּנִאוּף, בִּשְׁעַת מַעֲשֶׂה. מֹשֶׁה צִוָּנוּ בַּתּוֹרָה לִסְקֹל נָשִׁים כָּאֵלֶּה, וּמָה אַתָּה אוֹמֵר? זֹאת אָמְרוּ כְּדֵי לְנַסּוֹת אוֹתוֹ, שֶׁיִּהְיֶה לָהֶם בְּמַה לְּהַאֲשִׁימוֹ. אוּלָם יֵשׁוּעַ הִתְכּוֹפֵף וּבְאֶצְבָּעוֹ כָּתַב עַל הָאָרֶץ. כְּשֶׁהוֹסִיפוּ לִשְׁאֹל אוֹתוֹ, זָקַף קוֹמָתוֹ וְאָמַר: מִי מִכֶּם נָקִי מְחֵטְא, שֶׁיְּהֵא הוּא רִאשׁוֹן לְהַשְׁלִיךְ עָלֶיהָ אֶבֶן! וְשׁוּב הִתְכּוֹפֵף וְכָתַב עַל הָאָרֶץ. כְּשָׁמְעָם זֹאת יָצְאוּ אֶחָד אֶחָד, הָחֵל מֵהַזְּקֵנִים. הוּא נוֹתַר לְבַדּוֹ וְהָאִשָּׁה עוֹדֶנָּה בִּמְקוֹמָהּ. הִזְדַּקֵּף יֵשׁוּעַ וְאָמַר לָהּ: אִשָּׁה, אֵיפֹה הֵם? הַאִם לֹא הִרְשִׁיעַ אוֹתָךְ אִישׁ? הֵשִׁיבָה וְאָמְרָה: אַף לֹא אֶחָד, אֲדוֹנִי. אָמַר לָהּ: גַּם אֲנִי אֵינֶנִּי מַרְשִׁיעַ אוֹתָךְ; לְכִי וְאַל תּוֹסִיפִי לַחֲטֹא עוֹד. (הבשורה על פי יוחנן פרק ח, הברית החדשה)
במקרה אחר, ישוע עבר על מוסכמה חברתית גדולה כאשר לא רק שיצר קשר מיוזמתו ודיבר עם אישה, אלא שדיבר עם אישה שומרונית: אֵיךְ אַתָּה, שֶׁיְּהוּדִי אַתָּה, מְבַקֵּשׁ מִמֶּנִּי לִשְׁתּוֹת וַאֲנִי אִשָּׁה שׁוֹמְרוֹנִית? כִּי הַיְּהוּדִים אֵינָם מִתְעָרְבִים עִם שׁוֹמְרוֹנִים (הבשורה על פי יוחנן פרק ד, הברית החדשה)
במקרה אחר, ישוע עבר על מוסכמה חברתית גדולה כאשר לא רק שיצר קשר מיוזמתו ודיבר עם אישה, אלא שדיבר עם אישה שומרונית: אֵיךְ אַתָּה, שֶׁיְּהוּדִי אַתָּה, מְבַקֵּשׁ מִמֶּנִּי לִשְׁתּוֹת וַאֲנִי אִשָּׁה שׁוֹמְרוֹנִית? כִּי הַיְּהוּדִים אֵינָם מִתְעָרְבִים עִם שׁוֹמְרוֹנִים (הבשורה על פי יוחנן פרק ד, הברית החדשה)
בברית החדשה, חייה של מרים המגדלית (מגדלנה) שפכו אור על יחסו המהפכני של ישוע כלפי נשים במאה הראשונה לספירה. מרים המגדלית, כמו כל אחת ואחד מאיתנו, לא היתה בדיוק טלית שכולה תכלת. מספר החלטות לא טובות שנלקחו על ידה ניתבו את חייה לכיוונים הלא נכונים. אך אף אחת מהטעויות שלה לא גרמה לישוע להדיר אותה ממנו או להתייחס אליה בחוסר כבוד. למעשה, השגיאות של מרים דחפו את ישוע לעשות עבורה את המעשה האציל מכולם
הציטוט מהאפסים ה 22-24
שאול השליח מלמד פה על סמכות ולא על חשיבות. הבוס לא חשוב יותר מהעובדים שלו, אלא שיש לו סמכות על העובדים שלו ולכן עליהם להיכנע לו. הרמטכל לא יותר חשוב מהחיילים אלא שיש לו סמכות עליהם ולכן עליהם להיכנע לו. ראש הממשלה לא יותר חשוב מהאזרחים אלא שיש לו סמכות עלינו ולכן עלינו להיכנע לו ולכבד את סמכותו. משמע, לקבל את סמכותו של מישהו מתוקף תפקידו. כך גם אלוהים ברא את הבעל והאישה הבעל תפקידו להנהיג את המשפחה. כפי שאין 2 רמטכלים או 2 ראשי ממשלה או 2 נשיאים, אלא מנהיג אחד ראשי בכל תחום אשר לו את המילה האחרונה, ככה גם סמכות הבעל על המשפחה. כמובן לא מדובר בדיקטטורה, אלא שכמו כל מנהיג אחר עליו לכבד דעות של אחרים ולהתייעץ עם אחרים.
כצובן שוכחים לצטט:
הִכָּנְעוּ אִישׁ לְרֵעֵהוּ מִתּוֹךְ יִרְאַת הַמָּשִׁיחַ (האפסים ה 21)
זא שיש אלמנט לכניעה שהוא הדדי גם הגבר נכנע לאשתו בתחומים מסויימים.
פסוק אחרי שוכחים לצטט:
הָאֲנָשִׁים, אֶהֱבוּ אֶת נְשֵׁיכֶם כְּשֵׁם שֶׁגַּם הַמָּשִׁיחַ אָהַב אֶת הַקְּהִלָּה וּמָסַר אֶת עַצְמוֹ בַּעֲדָהּ (האפסים ה 25)
הכי קל זה להאשים את החלש, להאשים את האישה, מאז בריאת העולם, כאשר אדם האשים את חוה, ועד היום. כך גם בתקופתו של ישוע, האשימו הרבנים את האישה שהיא לא צנועה מספיק, על כך ישוע השיב: וַאֲנִי אוֹמֵר לָכֶם שֶׁכָּל הַמַּבִּיט בְּאִשָּׁה מִתּוֹךְ תַּאֲוָה אֵלֶיהָ כְּבָר נָאַף אוֹתָהּ בְּלִבּוֹ. אִם עֵינְךָ הַיְמָנִית תַּכְשִׁיל אוֹתְךָ, נַקֵּר אוֹתָהּ וְהַשְׁלֵךְ אוֹתָהּ מִמְּךָ (הבשורה על פי מתי פרק ה)
בתורה נקבע כי אדם יכול לתת גט לאשתו רק כאשר: וְהָיָה אִם-לֹא תִמְצָא-חֵן בְּעֵינָיו כִּי-מָצָא בָהּ עֶרְוַת דָּבָר וְכָתַב לָהּ סֵפֶר כְּרִיתֻת וְנָתַן בְּיָדָהּ וְשִׁלְּחָהּ מִבֵּיתוֹ (דברים כד 1). כלומר, אפשר להתגרש רק בשל זנות. עם-זאת, חזל לקחו לעצמם את הרשות להתייחס רק לחצי הראשון של הפסוק, ניתקו אותו בגסות מההקשר וקבעו: אפילו הקדיחה תבשילו ר עקיבא אומר: אפילו מצא אחרת נאה ממנה, שנאמר (דברים כד): והיה אם לא תמצא חן בעיניו. כלומר, למרות קביעת התורה, החליטו הרבנים כי מותר לגרש את האישה אם הקדיחה את התבשיל (שרפה את האוכל) ואפילו אם מצא הבעל אישה יפה ממנה (משנה, גיטין ט).
מאז ועד היום, רוב הרבנים לא סבלו את המסר של שישוע ולכן דחו אותו, הם אף שינו את שמו לישו הנוצרי (על אף היותו יהודי-ישראלי) ובכך גם את תדמיתו, זאת על אף שהנצרות לא הייתה קיימת באופן רשמי עד המאה הרביעית.
מקווה שזה עוזר לך להבין שדווקא הברית החדשה לעומת מקורות עתיקים אחרים מעלה את הכבוד של האישה מול הגבר ופשוט מלמדת שתפקיד האישה שונה מתפקיד הגבר אך עדיין מקומה של האישה מכובד מאוד.
עדיין קוראת לנו מיסיונרים? בכל זאת הטענה שלך כבר נכתבה על ידי מישהו פה תני לו קרדיט לפחות
אני אעתיק לך מה עניתי לו
גם אם הברית החדשה לכאורה מדירה נשים, זה עדיין לא מתרץ את הציטוטים שמופיעים בסרטון ציטוטי רבנים על נשים. מדובר בניסיון התחמקות קלאסי והסתה של הדיון. שנית, כלל לא ניתן להשוות בין הציטוטים החמורים והמזעזעים המובאים עי הרבנים (וציטוטי חזל על מעמדה של האישה) לבין הציטוטים הקשים שבברית החדשה שהם בעצם עדינים ביותר בהשוואה
כמה דברים
1. קהילת הקורינתים הייתה קהילה מאוד בעייתית מבחינת חטאים שהיו שם, גנבה, גילו עריות, בעיות מוסריות וכו'..
מה שאומר שהחטא רבץ שם בצורה גדולה מאוד, ושאול בתור אחד שבא לתקן את הקהילה גוער בדברים שבהם צריכים לדבר.
2. ככל הנראה לפי ההקשר מהפרק מדובר פה על נשים מסויימות שלא כיבדו את המורים שלימדו בקהילה, או שדיברו ביניהן בזמן אסיפה.
3. בתקופת בית שני לא היה נהוג להפריע בזמן הלימוד וזה אפילו נחשב לחוצפה, ולכן שאול אומר לנשים שרוצות לדעת לשאול אחר כך את הבעלים שלהם בביתם - כדי שלא יגרמו להפרעות בזמן הלימוד עצמו.
4. שים לב שלא נאמר להן לשתוק לגמרי אלא רק בזמן השיעור - כמו שבזמן תפילה בבית הכנסת כתוב לא לשוחח גם כאן זה היה נהוג באותה הצורה.
5. שאול לא ממציא את החוק הזה אלא מפנה את הנשים אל התורה בראשית פרק ג:טז
אֶל-הָאִשָּׁה אָמַר הַרְבָּה אַרְבֶּה עִצְּבוֹנֵךְ וְהֵרֹנֵךְ בְּעֶצֶב תֵּלְדִי בָנִים וְאֶל-אִישֵׁךְ תְּשׁוּקָתֵךְ וְהוּא יִמְשָׁל-בָּךְ
6. פרט אחרון וחשוב, אם הברית החדשה הייתה מורידה מערכה של האישה לא היית רואה את הדברים הבאים כלל
אָז הֵבִיאוּ הַסּוֹפְרִים וְהַפְּרוּשִׁים (רבנים דאז) אִשָּׁה שֶׁנִּתְפְּסָה בְּנִאוּף, הֶעֱמִידוּ אוֹתָהּ בָּאֶמְצַע וְאָמְרוּ לוֹ (לישוע): רַבִּי, הָאִשָּׁה הַזֹּאת נִתְפְּסָה בְּנִאוּף, בִּשְׁעַת מַעֲשֶׂה. מֹשֶׁה צִוָּנוּ בַּתּוֹרָה לִסְקֹל נָשִׁים כָּאֵלֶּה, וּמָה אַתָּה אוֹמֵר? זֹאת אָמְרוּ כְּדֵי לְנַסּוֹת אוֹתוֹ, שֶׁיִּהְיֶה לָהֶם בְּמַה לְּהַאֲשִׁימוֹ. אוּלָם יֵשׁוּעַ הִתְכּוֹפֵף וּבְאֶצְבָּעוֹ כָּתַב עַל הָאָרֶץ. כְּשֶׁהוֹסִיפוּ לִשְׁאֹל אוֹתוֹ, זָקַף קוֹמָתוֹ וְאָמַר: מִי מִכֶּם נָקִי מְחֵטְא, שֶׁיְּהֵא הוּא רִאשׁוֹן לְהַשְׁלִיךְ עָלֶיהָ אֶבֶן! וְשׁוּב הִתְכּוֹפֵף וְכָתַב עַל הָאָרֶץ. כְּשָׁמְעָם זֹאת יָצְאוּ אֶחָד אֶחָד, הָחֵל מֵהַזְּקֵנִים. הוּא נוֹתַר לְבַדּוֹ וְהָאִשָּׁה עוֹדֶנָּה בִּמְקוֹמָהּ. הִזְדַּקֵּף יֵשׁוּעַ וְאָמַר לָהּ: אִשָּׁה, אֵיפֹה הֵם? הַאִם לֹא הִרְשִׁיעַ אוֹתָךְ אִישׁ? הֵשִׁיבָה וְאָמְרָה: אַף לֹא אֶחָד, אֲדוֹנִי. אָמַר לָהּ: גַּם אֲנִי אֵינֶנִּי מַרְשִׁיעַ אוֹתָךְ; לְכִי וְאַל תּוֹסִיפִי לַחֲטֹא עוֹד. (הבשורה על פי יוחנן פרק ח, הברית החדשה)
במקרה אחר, ישוע עבר על מוסכמה חברתית גדולה כאשר לא רק שיצר קשר מיוזמתו ודיבר עם אישה, אלא שדיבר עם אישה שומרונית: אֵיךְ אַתָּה, שֶׁיְּהוּדִי אַתָּה, מְבַקֵּשׁ מִמֶּנִּי לִשְׁתּוֹת וַאֲנִי אִשָּׁה שׁוֹמְרוֹנִית? כִּי הַיְּהוּדִים אֵינָם מִתְעָרְבִים עִם שׁוֹמְרוֹנִים (הבשורה על פי יוחנן פרק ד, הברית החדשה)
במקרה אחר, ישוע עבר על מוסכמה חברתית גדולה כאשר לא רק שיצר קשר מיוזמתו ודיבר עם אישה, אלא שדיבר עם אישה שומרונית: אֵיךְ אַתָּה, שֶׁיְּהוּדִי אַתָּה, מְבַקֵּשׁ מִמֶּנִּי לִשְׁתּוֹת וַאֲנִי אִשָּׁה שׁוֹמְרוֹנִית? כִּי הַיְּהוּדִים אֵינָם מִתְעָרְבִים עִם שׁוֹמְרוֹנִים (הבשורה על פי יוחנן פרק ד, הברית החדשה)
בברית החדשה, חייה של מרים המגדלית (מגדלנה) שפכו אור על יחסו המהפכני של ישוע כלפי נשים במאה הראשונה לספירה. מרים המגדלית, כמו כל אחת ואחד מאיתנו, לא היתה בדיוק טלית שכולה תכלת. מספר החלטות לא טובות שנלקחו על ידה ניתבו את חייה לכיוונים הלא נכונים. אך אף אחת מהטעויות שלה לא גרמה לישוע להדיר אותה ממנו או להתייחס אליה בחוסר כבוד. למעשה, השגיאות של מרים דחפו את ישוע לעשות עבורה את המעשה האציל מכולם
הציטוט מהאפסים ה 22-24
שאול השליח מלמד פה על סמכות ולא על חשיבות. הבוס לא חשוב יותר מהעובדים שלו, אלא שיש לו סמכות על העובדים שלו ולכן עליהם להיכנע לו. הרמטכל לא יותר חשוב מהחיילים אלא שיש לו סמכות עליהם ולכן עליהם להיכנע לו. ראש הממשלה לא יותר חשוב מהאזרחים אלא שיש לו סמכות עלינו ולכן עלינו להיכנע לו ולכבד את סמכותו. משמע, לקבל את סמכותו של מישהו מתוקף תפקידו. כך גם אלוהים ברא את הבעל והאישה הבעל תפקידו להנהיג את המשפחה. כפי שאין 2 רמטכלים או 2 ראשי ממשלה או 2 נשיאים, אלא מנהיג אחד ראשי בכל תחום אשר לו את המילה האחרונה, ככה גם סמכות הבעל על המשפחה. כמובן לא מדובר בדיקטטורה, אלא שכמו כל מנהיג אחר עליו לכבד דעות של אחרים ולהתייעץ עם אחרים.
כצובן שוכחים לצטט:
הִכָּנְעוּ אִישׁ לְרֵעֵהוּ מִתּוֹךְ יִרְאַת הַמָּשִׁיחַ (האפסים ה 21)
זא שיש אלמנט לכניעה שהוא הדדי גם הגבר נכנע לאשתו בתחומים מסויימים.
פסוק אחרי שוכחים לצטט:
הָאֲנָשִׁים, אֶהֱבוּ אֶת נְשֵׁיכֶם כְּשֵׁם שֶׁגַּם הַמָּשִׁיחַ אָהַב אֶת הַקְּהִלָּה וּמָסַר אֶת עַצְמוֹ בַּעֲדָהּ (האפסים ה 25)
הכי קל זה להאשים את החלש, להאשים את האישה, מאז בריאת העולם, כאשר אדם האשים את חוה, ועד היום. כך גם בתקופתו של ישוע, האשימו הרבנים את האישה שהיא לא צנועה מספיק, על כך ישוע השיב: וַאֲנִי אוֹמֵר לָכֶם שֶׁכָּל הַמַּבִּיט בְּאִשָּׁה מִתּוֹךְ תַּאֲוָה אֵלֶיהָ כְּבָר נָאַף אוֹתָהּ בְּלִבּוֹ. אִם עֵינְךָ הַיְמָנִית תַּכְשִׁיל אוֹתְךָ, נַקֵּר אוֹתָהּ וְהַשְׁלֵךְ אוֹתָהּ מִמְּךָ (הבשורה על פי מתי פרק ה)
בתורה נקבע כי אדם יכול לתת גט לאשתו רק כאשר: וְהָיָה אִם-לֹא תִמְצָא-חֵן בְּעֵינָיו כִּי-מָצָא בָהּ עֶרְוַת דָּבָר וְכָתַב לָהּ סֵפֶר כְּרִיתֻת וְנָתַן בְּיָדָהּ וְשִׁלְּחָהּ מִבֵּיתוֹ (דברים כד 1). כלומר, אפשר להתגרש רק בשל זנות. עם-זאת, חזל לקחו לעצמם את הרשות להתייחס רק לחצי הראשון של הפסוק, ניתקו אותו בגסות מההקשר וקבעו: אפילו הקדיחה תבשילו ר עקיבא אומר: אפילו מצא אחרת נאה ממנה, שנאמר (דברים כד): והיה אם לא תמצא חן בעיניו. כלומר, למרות קביעת התורה, החליטו הרבנים כי מותר לגרש את האישה אם הקדיחה את התבשיל (שרפה את האוכל) ואפילו אם מצא הבעל אישה יפה ממנה (משנה, גיטין ט).
מאז ועד היום, רוב הרבנים לא סבלו את המסר של שישוע ולכן דחו אותו, הם אף שינו את שמו לישו הנוצרי (על אף היותו יהודי-ישראלי) ובכך גם את תדמיתו, זאת על אף שהנצרות לא הייתה קיימת באופן רשמי עד המאה הרביעית.
מקווה שזה עוזר לך להבין שדווקא הברית החדשה לעומת מקורות עתיקים אחרים מעלה את הכבוד של האישה מול הגבר ופשוט מלמדת שתפקיד האישה שונה מתפקיד הגבר אך עדיין מקומה של האישה מכובד מאוד.
והכי אירוני שמי שפירסם את הסרטון הזה אלה מיסיונרים נוצרים (igod) שלא מפסיקים לעשות על הרבה יהודים תמימים מניפולציות ומנסים לשכנע אותנו להאמין בישוע
שיש להם זקן והם לא רבנים
די די כבר למה אתם נותנים לזה חשיפה? כל שבוע זה מגיע לחמות אם תשימו לב הערוץ שהעלה את זה זה ערוץ נוצרי מיסיונרי ששונא יהודים ורוצ להשפיל אותם הכל שם ערוך ומפוברק וזה לא רבנים מטומטמים זאת עריכה מטומטמת! מי שרוצה הידברות עשו לזה סרטון תגובה
מעצבן וחרא מי הם חושבים שהם?!
רבנים.... מי ישמע.
גם אריה דרעי רב
גם אריה דרעי רב
אלו ארגון igod המיסיונרי המשיחי שמנסה לקחת יהודים ולהמיר את דתם...... בני זונות ידועים
לכל האנשים שאומרים שזה ערוך- הרבנים אמרו את הדברים האלה. אי אפשר לגרום להן אדם להגיד "אישה היא כמו בקבוק קולה" בעריכה. אז תעשו לי טובה ותפסיקו להגן על אנשים מחפיצים שחושבים שהשמש זורחת למין הגברי מהתחת. יום טוב :)
לא הבנתי, בגלל שהם רבנים הם מרגישים שהם יותר טובים פה ממישהו אז הם יכולים להיות נגד מין שלם? נראה מה אמא שלהם חושבת על זה
הרבנים אמרו את הדברים האלה וזו עובדה, מה שהופך אותם לתתי אדם סליחה על הביטוי (או בעצם, לא סליחה, כשמישהו מזלזל בי אני לא אתנצל)
באנה מזה הדבר הלא פייר הזה
כשאני שאלתי בדיוק אותה שאלה קיבלתי חמש נעיצות ו10 תשובות פתאום מישהו אחר שואל מליון נעיצות ו9 מליון תשובות אופצי
לא מקנאה (אולי טיפה)
כשאני שאלתי בדיוק אותה שאלה קיבלתי חמש נעיצות ו10 תשובות פתאום מישהו אחר שואל מליון נעיצות ו9 מליון תשובות אופצי
לא מקנאה (אולי טיפה)
עצוב שאנשים חושבים שזה אמיתי בכלל.. ועוד יותר עצוב שמערכת סטיפס לא מוחקת את השאלה הזאת כי היא "מפנה אנשים אל מחוץ לאתר".
מה לא הבנתם שזה אנשים שמנסים לגרום לכם לשנוא את הדת?
תכנסו לשיעורי תורה של הרב יגאל כהן ורבנים כאלה .. תבינו קצת יותר טוב
זה מסולף לגמריי
תכנסו לשיעורי תורה של הרב יגאל כהן ורבנים כאלה .. תבינו קצת יותר טוב
זה מסולף לגמריי
שואל השאלה:
עובדה שמותר להוסיף קישורים^^
עובדה שמותר להוסיף קישורים^^
אנונימי
שואל השאלה:
זה כבר מביך שאנשים אומרים שזה אשכרה ערוך... באמת מביך. תתמודדו עם האמת.
זה כבר מביך שאנשים אומרים שזה אשכרה ערוך... באמת מביך. תתמודדו עם האמת.
אנונימי
אפשר להעיר על דברים כמו בגידה אבל לומר שנשים הן ככה וככה והן חפץ זה כבר לא מכבד
אני דתיה ואני חושבת שכשאישה לא צנועה וגורמת לגבר להתבונן בה, ולהרהר, כשהיא לא צנועה, היא גורמת לעוון גדול ומי שלא מאמין שיראה מקרים של מוות קליני, יוטיוב, פשוט זה דברים שקשה לכם לקבל אז אתם בוחרים לעצום עיניים.
אבל עוד דבר כשאישה במחזור, זה טומאה, והם לא באו לזלזל באישה, זאת טומאה.
היום שהדור שלנו פרוץ והכל "מותר" ואין גבולות זזה נראה לכם מוזר אבל אין לכם מושגים ביהדות
אני לא באה לתקוף אף אחד, אני אוהבת את כולם וזאת המחויבות של כל אחד ואחד אבל זאת הדת.
וכנאה שמי שקיבץ את כל הקטעים בסרטון ערך בצורה לא איכותית, אתם צריכים לשמוע את כל השיעור של הרב ואז לדבר ולהתווכח ולטעון, זה כמו לראות מהצד בחור מנשק בחורה כשהיא שוכבת על הרצפה וישר לשפוט אותו כשהמצב הוא שהוא, בכלל עושה לה החייאה ומציל אותה.
תראו את כל התמונה, תקשיבו לכל ההרצאה ואם לא מתאים לכם תגיבו.
בינתיים תפסיקו עם ההתייפיפות המיותרת הזאת ותראו מה קורה בציבור הערבי הורגים שם על ימין ועל שמאל, על כבודם הורגים נשים, ובכלל על הלהטבים, לפני כחודש היה מקרה של ערבי הומו שכמעט ונרצח בגלל היותו הומו אם לא היה שם יהודי שהתערב הוא היה נרצח, והערבים בעצמם אומרים שערבי או ערביה שהם נמשכים לאותו מין אז הפתרון הוא רצח.
ויש אזור בגרמניה שמי שהוא גיי, או לסבית - אסור להם להיכנס לאותו אזור.
החרדים עושים לכם בעיות כאלו?-כמובן שלא
לעומת זאת התשקורת(תקשורת) עובדת הרבה בשביל ללכלך על החרדים ועל להשמיץ אותם.
בינתיים יש את איחוד הצלה, ידידים, יד שרה, הרב פירר, עזר מציון, אם חלילה אתם זקוקים למח עצם או לציוד רפואי, או עזרה רפואית, או עצה רפואית, או טיפול מציל חיים מי יעזור לכם, התקשורת שמרעילה ומסממת אתכם?
איחוד הצלה למי שלא יודע זה ארגון חרדי האנשים שם מתנדבים, והם לא בחורים בגיל 20 שאין להם ילדים, יש להם הרבה ילדים, והוצאות והם עם כל העומס שלהם מצילים חיים ואיפה חברה קדישה שאוספים את הדם של הנפגעים מהר צפה.
תתביישו לכם, כפויי טובה, איזה מן אחים אתם, לא חשבתם להעלות שאלה על המחבלים? מה אתם מתנפלים תמיד על החרדים, כי אנחנו מיעוט? כי יש לנו מספיק ביטחון עצמי לעשות מה שכתוב בתורה ולא ללכת לפי שרירות ליבנו.
ברגע שיהודי לא מברך לפני האוכל ולא מ'יים מצוות, אז מה ההבדל בינו לבהמה, גם בהמה אוכלת, מחרבנת וגם היא כמעט ולא לבושה, מה זה כל אחת בטיטוק מראה את התחת שלה, כולן נהיו כוכבות פ! רנו?!
מה יהיה, לא נשאר כמעט צלם אלוהים, אלוהים הביא לכם בריאות, ידיים, רגליים, כסף, הורים, הכל מהכל, בשביל מה, בשביל שחלקכם יגידו שאין אלוהים?!
בשביל מה?! כדי שילדה תחשוף את הגוף שלה, באמת כמה צומי, איזו נחיתות יש לכם.
"אני מרגישה בנוח עם הגוף שלי", אז גם אני מרגישה אז מה אעשה אחשוף את הכל גם את התחתונים?!
אתם שומעים את עצמכם, זה הפך לשגרה שלכם.
גם בהתחלה שנכסים לשירותים ציבוריים, הוא מסריח עד שהאף מתרגל לריח, גם כל התועבה, של החוסר צניעות וכל מה שעושים שאינו רצון השם.
אני לא מקנאה בעולם הבא שלכם, פה אתם שמחים אבל אף אחד לא יודע מה ילד יום, פתאום חלילה מחר יהיה לך תאונה ותמות תעלה לשמיים אלוהים ישאל אותך, למה חיללת שבת, תגיד לא ידעתי, הוא יגיד לך אבל זה כתוב בתורה, שם למעלה אי אפשר לשקר, זה עולם האמת זה יגרום לכם לבושה גדולה.
לא חבל על הנשמה הטהורה שלכם.
אבל עוד דבר כשאישה במחזור, זה טומאה, והם לא באו לזלזל באישה, זאת טומאה.
היום שהדור שלנו פרוץ והכל "מותר" ואין גבולות זזה נראה לכם מוזר אבל אין לכם מושגים ביהדות
אני לא באה לתקוף אף אחד, אני אוהבת את כולם וזאת המחויבות של כל אחד ואחד אבל זאת הדת.
וכנאה שמי שקיבץ את כל הקטעים בסרטון ערך בצורה לא איכותית, אתם צריכים לשמוע את כל השיעור של הרב ואז לדבר ולהתווכח ולטעון, זה כמו לראות מהצד בחור מנשק בחורה כשהיא שוכבת על הרצפה וישר לשפוט אותו כשהמצב הוא שהוא, בכלל עושה לה החייאה ומציל אותה.
תראו את כל התמונה, תקשיבו לכל ההרצאה ואם לא מתאים לכם תגיבו.
בינתיים תפסיקו עם ההתייפיפות המיותרת הזאת ותראו מה קורה בציבור הערבי הורגים שם על ימין ועל שמאל, על כבודם הורגים נשים, ובכלל על הלהטבים, לפני כחודש היה מקרה של ערבי הומו שכמעט ונרצח בגלל היותו הומו אם לא היה שם יהודי שהתערב הוא היה נרצח, והערבים בעצמם אומרים שערבי או ערביה שהם נמשכים לאותו מין אז הפתרון הוא רצח.
ויש אזור בגרמניה שמי שהוא גיי, או לסבית - אסור להם להיכנס לאותו אזור.
החרדים עושים לכם בעיות כאלו?-כמובן שלא
לעומת זאת התשקורת(תקשורת) עובדת הרבה בשביל ללכלך על החרדים ועל להשמיץ אותם.
בינתיים יש את איחוד הצלה, ידידים, יד שרה, הרב פירר, עזר מציון, אם חלילה אתם זקוקים למח עצם או לציוד רפואי, או עזרה רפואית, או עצה רפואית, או טיפול מציל חיים מי יעזור לכם, התקשורת שמרעילה ומסממת אתכם?
איחוד הצלה למי שלא יודע זה ארגון חרדי האנשים שם מתנדבים, והם לא בחורים בגיל 20 שאין להם ילדים, יש להם הרבה ילדים, והוצאות והם עם כל העומס שלהם מצילים חיים ואיפה חברה קדישה שאוספים את הדם של הנפגעים מהר צפה.
תתביישו לכם, כפויי טובה, איזה מן אחים אתם, לא חשבתם להעלות שאלה על המחבלים? מה אתם מתנפלים תמיד על החרדים, כי אנחנו מיעוט? כי יש לנו מספיק ביטחון עצמי לעשות מה שכתוב בתורה ולא ללכת לפי שרירות ליבנו.
ברגע שיהודי לא מברך לפני האוכל ולא מ'יים מצוות, אז מה ההבדל בינו לבהמה, גם בהמה אוכלת, מחרבנת וגם היא כמעט ולא לבושה, מה זה כל אחת בטיטוק מראה את התחת שלה, כולן נהיו כוכבות פ! רנו?!
מה יהיה, לא נשאר כמעט צלם אלוהים, אלוהים הביא לכם בריאות, ידיים, רגליים, כסף, הורים, הכל מהכל, בשביל מה, בשביל שחלקכם יגידו שאין אלוהים?!
בשביל מה?! כדי שילדה תחשוף את הגוף שלה, באמת כמה צומי, איזו נחיתות יש לכם.
"אני מרגישה בנוח עם הגוף שלי", אז גם אני מרגישה אז מה אעשה אחשוף את הכל גם את התחתונים?!
אתם שומעים את עצמכם, זה הפך לשגרה שלכם.
גם בהתחלה שנכסים לשירותים ציבוריים, הוא מסריח עד שהאף מתרגל לריח, גם כל התועבה, של החוסר צניעות וכל מה שעושים שאינו רצון השם.
אני לא מקנאה בעולם הבא שלכם, פה אתם שמחים אבל אף אחד לא יודע מה ילד יום, פתאום חלילה מחר יהיה לך תאונה ותמות תעלה לשמיים אלוהים ישאל אותך, למה חיללת שבת, תגיד לא ידעתי, הוא יגיד לך אבל זה כתוב בתורה, שם למעלה אי אפשר לשקר, זה עולם האמת זה יגרום לכם לבושה גדולה.
לא חבל על הנשמה הטהורה שלכם.
אנונימית
מאוד מגעיל ומטומטם אבל אני אוהב להסתכל על זה בתור משהו מצחיק מכמה שזה טיפשי
אנונימי
האנונימית לעיל צודק/ת במיליון אחוז
אנונימית
האנונימית שענתה תשובה ארוכה
אנונימית
שיקפצו לי
בולשיט אין אלןהים
זה שיש להם זקן וידע מינימלי על התורה לא אומר שהם רבנים...
התחלתי לצחוק כי זה ככ מגוחך שאני לא יכולה להתייחס לזה ברצינות
התשובה הארוכה של האנונימית זה פשוט הדבר טיפשי ברמות שאין לי כוח בכלל להגיב.
התשובה הארוכה של האנונימית זה פשוט הדבר טיפשי ברמות שאין לי כוח בכלל להגיב.
חקרו את זה כבר וגילו שנוצרים עשו את הסרט הזה שום דבר פה לא אמיתי
אנונימית
כואב הלב עליהם , באמת .
הם לא עונים לשם רבנים :(
הם לא עונים לשם רבנים :(
זה פשוט גואל נפש!
לפני חודשיים התנצרתי בגלל הסרטון הזה בכנסייה הצנועה הקרובה לביתי הצנוע ועכשיו החיים מדהימים כנוצרייה!
לפני חודשיים התנצרתי בגלל הסרטון הזה בכנסייה הצנועה הקרובה לביתי הצנוע ועכשיו החיים מדהימים כנוצרייה!
אנונימית
מגעיל ונוראי, אני דתייה ועדיין לא סובלת את ההתנהגות הזאתי שלהם
זה בולשיט
רוב הרבנים לא ככה
זה רק קטעים של רבנים רעים שחלקם היו בכלא...
והמטרה של הסרטון הוא שתהפכו לנוצרים משיחיים
ואני בכלל אתאיסטית
רוב הרבנים לא ככה
זה רק קטעים של רבנים רעים שחלקם היו בכלא...
והמטרה של הסרטון הוא שתהפכו לנוצרים משיחיים
ואני בכלל אתאיסטית
הסרטון ערוך לחלוטין ויצא מהקשרו,
עצם זה שאנונימים מפרסמים שוב ושוב את הסרטון באתר עלול להעיד שמישהו מהארגון שמפיץ את הסרטוני אנטי דת העלה עובד גם פה.
עצם זה שאנונימים מפרסמים שוב ושוב את הסרטון באתר עלול להעיד שמישהו מהארגון שמפיץ את הסרטוני אנטי דת העלה עובד גם פה.
אנונימי
זה לא אמיתי! נוצרים סילפו וערכו את הסרטון וזה הכל מפוברק, חוץ מזה שבתורה מכבדים את הנשים מאוד, ובדרך כלל אישה חשובה יותר מגבר
כל פעם כשאני רואה את הסרטון הזה אני בוכה ומזועזעת מחדש
וואי חפרתם כבר עם הסרטון הזה תקשיבו לי טוב זה אנשים שרוצים להסיט אנשים מהדת סבבה? ימח שמם אנשים חולרות בגללם אני סובלת פה בסטיפס כל שאלה שנייה יש את הסרטון הזה . זה פשוט לא נכון ולא אמיתי וגם אם כן שיקפצו כי בלעדינו הם לא היו נבראים ואותו דבר בנוגע לגברים. אז יאללה סתמו כבר
גועל נפש! בושה של אנשים! זה רבנים?? בהמות נפש אולי! שוביניסטים
ככה זאת, התושב"ע שוביניסטית מה לעשות...
"אישה גולם היא" (סנהדרין כב)
"גנאי הוא לאישה שתהא יוצאה תמיד, פעם בחוץ פעם ברחובות; ויש לבעל למנוע אשתו מזה, ולא יניחה לצאת אלא כמו פעם אחת בחודש או פעמיים בחודש, כפי הצורך: אין יופי לאישה אלא לישב בזווית ביתה" (הלכות אישות פרק יג)
"ברוך שלא עשני אישה" (ברכות השחר)
"לא תרבה שיחה עם האישה, שכל שיחתה דברי ניאופים" (מסכת דרך ארץ א)
"אישה חמת מלא צואה ופיה מלא דם" (בבלי שבת קנב ע"א).
בשעת סכנת מוות יש להציל את הגבר לפני האישה.
"וכן אם עומדים לסכנת נפשות, או ששניהם טובעים בנהר האיש קודם" (שולחן ערוך יורה דעה רנב סימן יג)
"עשרה קבין שיחה ירדו לעולם תשעה נטלו נשים" (שבת ל"ג ע"ב)
- עם זה אני מסכים חח
"אמר רב: כל ההולך בעצת אשתו נופל בגיהנם" (בבא מציעא נט ע"א)
"נשים דעתן קלה עליהן" (שבת לג ע"ב)
"אי אפשר לעולם בלא זכרים ובלא נקבות אלא אשרי למי שבניו זכרים אוי לו למי שבניו נקבות"
(סנהדרין ק ע"ב)
"כל המלמד בתו תורה כאילו מלמדה תפלות" (סוטה כ)
"ישרפו דברי תורה ואל ימסרו לנשים"(ירו' סוטה ג)
עשרה מיני פסלנות הם; כל מי שנמצא בו אחד מהן, הרי הוא פסול לעדות. ואלו הןהנשים, והעבדים, והקטנים, והשוטים, והחירשים, והסומים, והרשעים, והבזויין, והקרובין, והנוגעין בעדותן; הרי אלו עשרה.(הרמבם, משנה תורה, הלכות עדות פרק ט)
אלה שאומרים שהסרטונים מוצאים מהקשרם, באיזה הקשר זה בסדר להגיד את הדברים האלה? זה תירוץ גרוע מאוד. יכול להיות שחלק קטן באמת מוצא מהקשרו וזה בדיחה או משהו, אבל יש דברים שאתם יכולים לראות בברור שהם מתכוונים לזה ואין שום הקשר שבו זה בסדר.
המיסיונריים גם הם מפגרים אבל לתקוף את מי שיצר את הסרטון זה פשוט אד הומינם.
"אישה גולם היא" (סנהדרין כב)
"גנאי הוא לאישה שתהא יוצאה תמיד, פעם בחוץ פעם ברחובות; ויש לבעל למנוע אשתו מזה, ולא יניחה לצאת אלא כמו פעם אחת בחודש או פעמיים בחודש, כפי הצורך: אין יופי לאישה אלא לישב בזווית ביתה" (הלכות אישות פרק יג)
"ברוך שלא עשני אישה" (ברכות השחר)
"לא תרבה שיחה עם האישה, שכל שיחתה דברי ניאופים" (מסכת דרך ארץ א)
"אישה חמת מלא צואה ופיה מלא דם" (בבלי שבת קנב ע"א).
בשעת סכנת מוות יש להציל את הגבר לפני האישה.
"וכן אם עומדים לסכנת נפשות, או ששניהם טובעים בנהר האיש קודם" (שולחן ערוך יורה דעה רנב סימן יג)
"עשרה קבין שיחה ירדו לעולם תשעה נטלו נשים" (שבת ל"ג ע"ב)
- עם זה אני מסכים חח
"אמר רב: כל ההולך בעצת אשתו נופל בגיהנם" (בבא מציעא נט ע"א)
"נשים דעתן קלה עליהן" (שבת לג ע"ב)
"אי אפשר לעולם בלא זכרים ובלא נקבות אלא אשרי למי שבניו זכרים אוי לו למי שבניו נקבות"
(סנהדרין ק ע"ב)
"כל המלמד בתו תורה כאילו מלמדה תפלות" (סוטה כ)
"ישרפו דברי תורה ואל ימסרו לנשים"(ירו' סוטה ג)
עשרה מיני פסלנות הם; כל מי שנמצא בו אחד מהן, הרי הוא פסול לעדות. ואלו הןהנשים, והעבדים, והקטנים, והשוטים, והחירשים, והסומים, והרשעים, והבזויין, והקרובין, והנוגעין בעדותן; הרי אלו עשרה.(הרמבם, משנה תורה, הלכות עדות פרק ט)
אלה שאומרים שהסרטונים מוצאים מהקשרם, באיזה הקשר זה בסדר להגיד את הדברים האלה? זה תירוץ גרוע מאוד. יכול להיות שחלק קטן באמת מוצא מהקשרו וזה בדיחה או משהו, אבל יש דברים שאתם יכולים לראות בברור שהם מתכוונים לזה ואין שום הקשר שבו זה בסדר.
המיסיונריים גם הם מפגרים אבל לתקוף את מי שיצר את הסרטון זה פשוט אד הומינם.
למה כל זמן מכלילים ואומרים שכל הרבנים ככה אז זהו שלא. בכל מקום יש קיצוניים, בהתחלה גם אני ממש *ממש* כעסתי עלייהם עד שראיתי את הסרטון הזה
הרב יגאל כהן עשה סרטון תגובה לזה- https://youtu.be/8dgf5mtmaxc
באופן כללי הם חותכים משפטים ולוקחים רק חלקי משפט. חלק מהפעמים הם לא יודעים את ההסבר של זה מהתורה למשל ב"ברוך שלא עשני אישה" הם מודים לה' שהם קיבלו יותר מצוות וחובות מהאישה כדי שיתקרבו יותר לה' אין כאן קשר להורדת המעמד... להכל יש הסבר הגיוני בתורה הקדושה❤
באופן כללי הם חותכים משפטים ולוקחים רק חלקי משפט. חלק מהפעמים הם לא יודעים את ההסבר של זה מהתורה למשל ב"ברוך שלא עשני אישה" הם מודים לה' שהם קיבלו יותר מצוות וחובות מהאישה כדי שיתקרבו יותר לה' אין כאן קשר להורדת המעמד... להכל יש הסבר הגיוני בתורה הקדושה❤
שהם נוראיים
יש הרבה דברים בתורה בעד האשה,מצא אשה מצא טוב,אשת חיל מי ימצא, חוכמת אשה בנתה ביתה...ועוד הרבה שאומרים טוב על האשה אבל העיקר להעדיף להתייחס ליהודים משיחיים שמנסים לגרום לאנשים לצאת נגד הדת,זה שהם אמרו את זה פה לא אומר שזה הדרך של התורה הדרך של התורה היא כבוד לאיש ולאשה ויש הרבה פסוקים שמוכיחים את זה
אישה זה הדבר הכי טהור שיש בעולם לפי היהדות
הדבר הכי קדוש שיש זה החיבור של גבר ואישה
אז כן, בתורה היו שפחות וז*נ*ת ובתושבע יש דברים מאוד שוביניסטים אבל היום זה כבר שונה וכל הגברים הדתיים אוהבים מאוד את האישה שלהם והיא הדבר הכי חשוב בחיים שלהם, הם בחיים לא יגידו או אפילו יחשבו שהיא מלאה בחרא ובדם ושכשהיא במחזור היא יצור דוחה, ושלא צריך להקשיב למה שהיא מציעה או אומרת.
היום לנשים יש יותר זכויות והמעמד הרבה יותר גבוה, גם בחברה החרדית... אולי זה לא מושלם אבל זה משתפר.
הדבר הכי קדוש שיש זה החיבור של גבר ואישה
אז כן, בתורה היו שפחות וז*נ*ת ובתושבע יש דברים מאוד שוביניסטים אבל היום זה כבר שונה וכל הגברים הדתיים אוהבים מאוד את האישה שלהם והיא הדבר הכי חשוב בחיים שלהם, הם בחיים לא יגידו או אפילו יחשבו שהיא מלאה בחרא ובדם ושכשהיא במחזור היא יצור דוחה, ושלא צריך להקשיב למה שהיא מציעה או אומרת.
היום לנשים יש יותר זכויות והמעמד הרבה יותר גבוה, גם בחברה החרדית... אולי זה לא מושלם אבל זה משתפר.
אנונימית
אני לא מסכים איתם, אבל זה ערוץ של נוצרים.
הם בכללי מנסים לבטל כול אמונה אחרת.
הם בכללי מנסים לבטל כול אמונה אחרת.
אשכנזי פריווילג, כבר נתתי לך הקשר של אותם ציטוטים - אז למה אתה עוד חזור על זה?
"אישה גולם היא" (סנהדרין כב)
- זה לפני שהיא התחתנה. היא חסרה. דבר שהוא חסר נקרא "גולם". אבל גם על איש שהוא לא נשוי נאמר עליו שהוא חסר: "א"ר חנילאי: הכל אדם שאין לו אשה שרוי בלא שמחה, בלא ברכה, בלא טובה ."בלא שמחה" - דכתיב (דברים יד, כו) "ושמחת אתה וביתך". "בלא ברכה" דכתיב (יחזקאל מד, ל) "להניח ברכה אל ביתך". "בלא טובה" - דכתיב (בראשית ב, יח) "לא טוב היות האדם לבדו". במערבא אמרי בלא תורה, בלא חומה. "בלא תורה" דכתיב (איוב ו, יג) "האם אין עזרתי בי, ותושיה נדחה ממני". "בלא חומה" - דכתיב (ירמיהו לא, כא) "נקבה תסובב גבר". רבא בר עולא אמר: "בלא שלום, דכתיב (איוב ה, כד) "וידעת, כי שלום אהלך, ופקדת נוך ולא תחטא" (יבמות סב ע"ב). שים לב כמה דברים חברים לגבר שהוא לא נשוי.
"גנאי הוא לאישה שתהא יוצאה תמיד, פעם בחוץ פעם ברחובות; ויש לבעל למנוע אשתו מזה, ולא יניחה לצאת אלא כמו פעם אחת בחודש או פעמיים בחודש, כפי הצורך: אין יופי לאישה אלא לישב בזווית ביתה" (הלכות אישות פרק יג)
- כן, מה אתה רוצה? בכל אופן, כיוון שבימינו הרגילות היא שאשה עובדת - אז זה פחות רלוונטי לימינו, אבל מה שכן - שלא תצא שלא לצורך, אבל לצורך - מותר.
"ברוך שלא עשני אישה" (ברכות השחר)
אנחנו מודים לקב"ה שאנחנו מצווים על יותר מצוות משנים, כי נשים פטורות ממצות שהזמן גרמן.
"לא תרבה שיחה עם האישה, שכל שיחתה דברי ניאופים" (מסכת דרך ארץ א)
- זה הרגילות. יכול שיש יוצאי מן הכלל.
"בשעת סכנת מוות יש להציל את הגבר לפני האישה.
"וכן אם עומדים לסכנת נפשות, או ששניהם טובעים בנהר האיש קודם" (שולחן ערוך יורה דעה רנב סימן יג)
- נכון, אבל זה רק קדימה. הסיבה היא שאיש מצווה יותר על מצוות מאישה, לכן יותר חשוב להציל אותו קודם. זה לא שסתם ככה מפקירים את האשה. מה היית אומר אם היו אומרים שצריך להקדים את האשה? שזה "שוביניזם נשי"?
"אישה חמת מלא צואה ופיה מלא דם" (בבלי שבת קנב ע"א).
- הסברתי למעלה. כוונת בדברי הגמרא (שבת קנב ע"א) שאישה נאד nלא צואה, ופיה דם - שבאמת שיש בגוף האישה דברים מגעילים, ובכל זאת ה' עשה שתהיה משיכה בין דברים לנשים. זה שלגבר יש משיכה לנשים - זה בגלל שה' עשה את זה ככה, למרות שזה נגד השכל, כי בשכל אישה - זה לא משהו שאמור למשוך. זה לא אומר שצריך לפגוע בה, חס ושלום. להפך, כתוב שצריך לכבד אותה (בבא מציעא נט ע"א, חולין פד ע"ב).
"עשרה קבין שיחה ירדו לעולם תשעה נטלו נשים" (שבת ל"ג ע"ב)
- עם זה אני מסכים חח"
- אם אתה מסכים - אז נהדר.
"אמר רב: כל ההולך בעצת אשתו נופל בגיהנם" (בבא מציעא נט ע"א)
- מסובר שם בגמרא שזה דווקא בענייני התורה, אבל בעייני עולם - אהש מבינה יותר. על פי פירוש אחר בגמרא בעייני הבית - יש לשמוע לאשה, ולא לאיש. דוגמא להוצאת הדברים מהקשרם. בעיני התרוה באמת אסור לשמוע בקול האשה, בעייני הבית - צריך לשמוע לאשה.
"נשים דעתן קלה עליהן" (שבת לג ע"ב)
= נכון, ומעשה ברוריא מוכיח את זה. היא מה לגלגלה על זה עד שרבי אמיר זיע"א הוכיח לה את זה. שזה נאמר גם על אשנשים מאוד חכמות כמוה ( היא למדה 300 הלכות בכל יום).
"כל המלמד בתו תורה כאילו מלמדה תפלות" (סוטה כ)
- אתה יודע למה? השאלה הזאת - היא הוכחה לכך. כי הן מבינות את הדבר לא נכון (לפי קוצר דעתן), ומפרשות את זה לכיוון שלילי.
"ישרפו דברי תורה ואל ימסרו לנשים"(ירו' סוטה ג)
- אותה סיבה. אני לא בטוח שזה הלכה למעשה, צריך לבדוק בשולחן ערוך.
"עשרה מיני פסלנות הם; כל מי שנמצא בו אחד מהן, הרי הוא פסול לעדות. ואלו הןהנשים, והעבדים, והקטנים, והשוטים, והחירשים, והסומים, והרשעים, והבזויין, והקרובין, והנוגעין בעדותן; הרי אלו עשרה."(הרמבם, משנה תורה, הלכות עדות פרק ט)
- אז נכון. אהש פסולה לעדות. זה מהתורה. אתה יודע מאיפה זה נלמד? "וְעָמְדוּ שְׁנֵי הָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר לָהֶם הָרִיב לִפְנֵי ה', לִפְנֵי הַכֹּהֲנִים, וְהַשֹּׁפְטִים, אֲשֶׁר יִהְיוּ בַּיָּמִים הָהֵם" (דברים יט, טז). "אנשים" - ממעט את הנשים:
רש"י:
"ועמדו שני האנשים" - (שבועות ל) בעדים הכתוב מדב, ולמד שאין עדות בנשים, ולמד שצריכין להעד עדותן מעומד
"אישה גולם היא" (סנהדרין כב)
- זה לפני שהיא התחתנה. היא חסרה. דבר שהוא חסר נקרא "גולם". אבל גם על איש שהוא לא נשוי נאמר עליו שהוא חסר: "א"ר חנילאי: הכל אדם שאין לו אשה שרוי בלא שמחה, בלא ברכה, בלא טובה ."בלא שמחה" - דכתיב (דברים יד, כו) "ושמחת אתה וביתך". "בלא ברכה" דכתיב (יחזקאל מד, ל) "להניח ברכה אל ביתך". "בלא טובה" - דכתיב (בראשית ב, יח) "לא טוב היות האדם לבדו". במערבא אמרי בלא תורה, בלא חומה. "בלא תורה" דכתיב (איוב ו, יג) "האם אין עזרתי בי, ותושיה נדחה ממני". "בלא חומה" - דכתיב (ירמיהו לא, כא) "נקבה תסובב גבר". רבא בר עולא אמר: "בלא שלום, דכתיב (איוב ה, כד) "וידעת, כי שלום אהלך, ופקדת נוך ולא תחטא" (יבמות סב ע"ב). שים לב כמה דברים חברים לגבר שהוא לא נשוי.
"גנאי הוא לאישה שתהא יוצאה תמיד, פעם בחוץ פעם ברחובות; ויש לבעל למנוע אשתו מזה, ולא יניחה לצאת אלא כמו פעם אחת בחודש או פעמיים בחודש, כפי הצורך: אין יופי לאישה אלא לישב בזווית ביתה" (הלכות אישות פרק יג)
- כן, מה אתה רוצה? בכל אופן, כיוון שבימינו הרגילות היא שאשה עובדת - אז זה פחות רלוונטי לימינו, אבל מה שכן - שלא תצא שלא לצורך, אבל לצורך - מותר.
"ברוך שלא עשני אישה" (ברכות השחר)
אנחנו מודים לקב"ה שאנחנו מצווים על יותר מצוות משנים, כי נשים פטורות ממצות שהזמן גרמן.
"לא תרבה שיחה עם האישה, שכל שיחתה דברי ניאופים" (מסכת דרך ארץ א)
- זה הרגילות. יכול שיש יוצאי מן הכלל.
"בשעת סכנת מוות יש להציל את הגבר לפני האישה.
"וכן אם עומדים לסכנת נפשות, או ששניהם טובעים בנהר האיש קודם" (שולחן ערוך יורה דעה רנב סימן יג)
- נכון, אבל זה רק קדימה. הסיבה היא שאיש מצווה יותר על מצוות מאישה, לכן יותר חשוב להציל אותו קודם. זה לא שסתם ככה מפקירים את האשה. מה היית אומר אם היו אומרים שצריך להקדים את האשה? שזה "שוביניזם נשי"?
"אישה חמת מלא צואה ופיה מלא דם" (בבלי שבת קנב ע"א).
- הסברתי למעלה. כוונת בדברי הגמרא (שבת קנב ע"א) שאישה נאד nלא צואה, ופיה דם - שבאמת שיש בגוף האישה דברים מגעילים, ובכל זאת ה' עשה שתהיה משיכה בין דברים לנשים. זה שלגבר יש משיכה לנשים - זה בגלל שה' עשה את זה ככה, למרות שזה נגד השכל, כי בשכל אישה - זה לא משהו שאמור למשוך. זה לא אומר שצריך לפגוע בה, חס ושלום. להפך, כתוב שצריך לכבד אותה (בבא מציעא נט ע"א, חולין פד ע"ב).
"עשרה קבין שיחה ירדו לעולם תשעה נטלו נשים" (שבת ל"ג ע"ב)
- עם זה אני מסכים חח"
- אם אתה מסכים - אז נהדר.
"אמר רב: כל ההולך בעצת אשתו נופל בגיהנם" (בבא מציעא נט ע"א)
- מסובר שם בגמרא שזה דווקא בענייני התורה, אבל בעייני עולם - אהש מבינה יותר. על פי פירוש אחר בגמרא בעייני הבית - יש לשמוע לאשה, ולא לאיש. דוגמא להוצאת הדברים מהקשרם. בעיני התרוה באמת אסור לשמוע בקול האשה, בעייני הבית - צריך לשמוע לאשה.
"נשים דעתן קלה עליהן" (שבת לג ע"ב)
= נכון, ומעשה ברוריא מוכיח את זה. היא מה לגלגלה על זה עד שרבי אמיר זיע"א הוכיח לה את זה. שזה נאמר גם על אשנשים מאוד חכמות כמוה ( היא למדה 300 הלכות בכל יום).
"כל המלמד בתו תורה כאילו מלמדה תפלות" (סוטה כ)
- אתה יודע למה? השאלה הזאת - היא הוכחה לכך. כי הן מבינות את הדבר לא נכון (לפי קוצר דעתן), ומפרשות את זה לכיוון שלילי.
"ישרפו דברי תורה ואל ימסרו לנשים"(ירו' סוטה ג)
- אותה סיבה. אני לא בטוח שזה הלכה למעשה, צריך לבדוק בשולחן ערוך.
"עשרה מיני פסלנות הם; כל מי שנמצא בו אחד מהן, הרי הוא פסול לעדות. ואלו הןהנשים, והעבדים, והקטנים, והשוטים, והחירשים, והסומים, והרשעים, והבזויין, והקרובין, והנוגעין בעדותן; הרי אלו עשרה."(הרמבם, משנה תורה, הלכות עדות פרק ט)
- אז נכון. אהש פסולה לעדות. זה מהתורה. אתה יודע מאיפה זה נלמד? "וְעָמְדוּ שְׁנֵי הָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר לָהֶם הָרִיב לִפְנֵי ה', לִפְנֵי הַכֹּהֲנִים, וְהַשֹּׁפְטִים, אֲשֶׁר יִהְיוּ בַּיָּמִים הָהֵם" (דברים יט, טז). "אנשים" - ממעט את הנשים:
רש"י:
"ועמדו שני האנשים" - (שבועות ל) בעדים הכתוב מדב, ולמד שאין עדות בנשים, ולמד שצריכין להעד עדותן מעומד
אנונימי