84 תשובות
אני אוכיח לך. תשאלי
אנונימי
שואל השאלה:
^ ?
אנונימי
שואל השאלה, חייב להיות אלוקים. מה, העולם ברא את עצמו!?

שלח לי הודעה, ואענה לך על כל השאלות.
אבל רוב האתר יהודים
אנונימי
שואל השאלה:
^ אני חושב שבאתר ישראלי בעברית זה ברור למה הכוונה
אנונימי
קיבוצניקית משועממת, אבל זו לא מדינה לדת הנוצרית, אלא לדת היהודית. מן הסתם שיתכוונו ליהודים.
שואל השאלה:
רק אמון היה פה מגעיל, זה לא שקראת את זה וחשבת שאני מתכוון לנצרות
אנונימי
מוזמן לפרטי.
ה' קיים אני מבטיחה לך❤
קיבוצניקית
נו אוקי חשבת שהוא מדבר על נוצרים או על כל האמונות.. נכנסת קראת שהוא מדבר על היהדות יופי אז תצאי מהשאלה.
את לא חייבת להגיב דבר אם אין לך מה לעזור, זה לא כזה ביג דיל שנכנסת וראית שזה לא מה שחשבת..
אנונימית
שלא תדברי ככה על הדת שלנו כמו שאנחנו לא זלזלנו בדת שלך.
הדת שלנו מדהימה ומיוחדת ויפה כל כך ואין בה שום דבר רע.
אנונימית
אני במצב שלך שואל השאלה, נסה לקרוא את ספרי "המהפך", רובו הגיוני ולוגי, תתעלם מהחלקים שלא.
הידברות,הרב זמיר כהן
אנונימית
אנונימית אמרו "אתאיסטים לא להכנס"
כדאי שתלמדי לקרוא
אנונימית
^^^אתה אשכרה קראת לנו מטומטמים כשאתה מציג את בריאה העולם(מבפאן המדעי) כ"מטאורים שהתחברו"? בן כמה אתה בכלל? במיקמק יש יותר שכל.
אדם יראה לעיניים

איך זה מוכיח את קיום אלוהים/איך זה יגרום לו להאמין באלוהים? לא לכל דבר חייבת להיות תכלית, יכול להיות שהחיים חסרי מטרה, כמו שאין שום מטרה לקרום שסביב העין שלך(אבולוציונית הוא שם מהתפתחות קדמונית מסוג של לטאה).
זה לא ממש עוזר לשואל.
בוא תשאל, אני לא דתי אבל אני מאמין, אולי אני אוכל לעזור לך לסדר דברים בראש
א. זה אתאיסטים
ב. זה ממש לא יפה איך שהתייחסת בכותרת לאתאיסטים, כמו שאת רוצה שיכבדו אותך על האמונה שלך אני רוצה שתכבדי אותי שאני לא מאמינה בזה תודה.
אנונימית
אני לא מאמינה אבל אני מציעה לך ללמוד כמה שיותר על כל צד ולהחליט לבד לגמרי,אם תתיעץ עם מישהו ההחלטה שתקבל לא תיהיה באמת שלך,לא במאה אחוז
אתאיסטים מה אתם קופצים ישר
אנונימי
1) קראתי הכל.
2) מכלום(אנרגיה) לא בא דבר? מה דעתך על e=mc^2?
3)מה גרם לייקום להתקיים ולנקודה הסינגלורית להתרחב ? פיזיקה. למה זה קרה? לא ידוע, אבל זה לא שלא יודעים משהו לא מוכיח את.הצד המנוגד.
4) הייקום לא אינסופי, הוא מתרחב.
(על קצה המזלג: מרחב=המרחק בין עצמים, אם בקצה הייקום אין עצם כלשהו אז טכנית שם מגיע סוף הייקום, אך כשאתה בא לבדוק את המקום הזה אתה בעצמך עצם ואתה מגדיל את הייקום. אפשר להתפלסף אם זה נקרא סוף או לא.)
5) אינסוף פחות אינסוף אינו שווה ל0, רק אם האינסוף הוא אותו אינסוף. שוב, אפשר להתפלסף על זה אבל ככה זה עובד מתמטית(ראה lim).
6) ותופתע או לא אבל אני מאמין באלוהים.
אתה יכול לבחור במה לחיות, דתיים מאמינים בחיים עם תכלית ועולם הבא, וזה כנראה יותר נוח להם גם, ויש כאלה שמאמינים שאין לחיים משמעות, אנחנו סתמיים, וצריך להפיק את המיטב מהחיים.
יש את הספר believe in על שאלות באמונה תנסי
אם אתה רוצה עזרה, כתוב לי בפרטי.
אני כבר עניתי לעצמי על כל שאלה, אז אני די יודע מה לענות.
הכותרת בסדר רצח תתעלם
ודבר שני אני אומרת תכנס לשיעורי תורה על זה ועל הוכחות שהוא באמת קיים
מוזמן לשאול אותי על זה דברים
אתאיסטים ברצינות די לצאת על זה מה נתפסתם
ברור שהוא יירצה שלא תיכנסו כי אתם רק תנסו עוד יותר להחליש את האמונה שלו וזה מה שהוא בדיוק לא רוצה.
הוא ביקש מאנשים שכן מאמינים להיכנס כי הם יכולים לעזור במקרה שלו ולהגביר לו את האמונה.
אל תשכחי שיש אבא בשמיים והוא שומר עלייך מכל משמר
תנסה לקרוא על הנצרות ואולי זה יותר יתאים לך
אנונימי
תשאל את הרב יוני לביא שאלות, הוא ממש עוזר
תקרא ספרים של הרב זמיר כהן
תקרא הוכחות
netflix and chill- אנחנו לא צריכים להתאמץ "להחליש את האמונה שלו", המאמינים פה עושים את העבודה
אנונימית
^חחח יש בזה משהו
אתה לא חייב להאמין. אם אתה מרגיש שלא אז לא..לא בכוח
אנונימית
יש בסטיפס המון מאמינים שיעזרו לך עם זה, תשלחי למישהו דתי כאן הודעה והוא יעזור לך. את יכולה גם להדחיק את הנושא, קשה לחיות בחברה כשאת לא מרגישה שייכת ואולי עדיף להתעלם ולהיות איפה שנוח לך
גמאני מרגישה ככה, בתור מי שבאה מבית דתי, אני מאד מבינה את תחושתך , זו תחושה מאד לא נעימה .כל חוסר הוודאות הזה שהיה תמיד על מקופ של וודאות ..לגמרי לגמרי מבינה אותך
נושא אמונה כשמו כן הוא , זו אמונה .
אם תרצה לשוחח איתי לשתף מוזמן בכייף .מאחלת ומיחלת שתמצא עם עצמך תשובה שתתן לך תחושה טובה
אתה לא צריך להכריח את עצמך להאמין וגם לא לא להאמין. הכל בסדר אם בסוף תבין שאתה אתאיסט.
אבל אתה גם לא צריך לקפוץ למסקנות. אני בטוחה שלכל בן אדם יש לפעמים ספקות וזה בסדר. תלך אחרי מה שאתה מרגיש.
דבר ראשון, להפסיק לראות את הסירטונים על האטאיזם. מה שאנשים אומרים ביוטיוב וכדומה לא נכון כמעט בכלל והכל שם שטיפת מוח.
דבר שני, לקרוא.
האמונה שלי נחלשה לפניי חודש עד כדיי כמעט איבדתי אותה לגמריי והייתי בדיכאון וזה כואב ומעציב נורא ולא מאחלת לאף אחד את זה.
ואז מצאתי ספרים שמדברים עליי.
אף פעם לא מתחברים לספרים של שפה גבוהה על אף שאני בת 18, לא הצלחתי להבין ולא מצאתי את הסבלנות. תמיד היצר הרע היה שם לגרום למחשבות שלי לנדוד וא ממאתי ספרים שדווקא כן הצלחתי לקרוא.
שהם בול בשבילי.
נסה לקרוא תובנות , מלא תובנות. צפה בשיעורי תורה של רבנים. אני מאוד אוהבת את רונן שאולוב . הוא מדבר בגובהה העיניים. הסיפורים שלו ממש מחזקים. תצפה בסיפורים של אנשים שאיבדו את האמונה ותבין שיש לך גם פחד כזה ושם בדיוק שם, כשתרגיש את זה, אתה תבין שאתה דווקא חזק באמונה. וזה שאתה נחלש זה לא נכון, זה היצר הרע גורם לל להרגיש ככה כדיי שתרגיש מותש מעבודת השם ושאתה לא יכול לקום כי אתה ממש צעד מהדרגה החדשה שאתה נכנס אלייה.

זה מה שאני הבנתי .
ובהצלחה. אל תשכח. הדבר הכי חשוב בסופו של דבר ושהכי יכול לעזור מעבר למה שרשמתי זה התבודדות.
שעה ביום.
תראה ניסים וישועות.

מצטערת שההודעה מבולבלת
kpop love
סליחה שנכנסתי כי אני אתאיסט אבל עם כל הכבוד אתאיזם ואמונה הם לא דברים מולדים. שואל השאלה לא "יגלה שהוא בסוף אתאיסט" כי זה נטו הבנת המציאות והסבר שלה.
בניגוד לנטייה מינית, שזה דבר ביולוגי לא ממש ניתן לשליטה, אמונה היא עניין מחשבתי בלבד. לא נולדים אתאיסטים או מאמינים אדוקים - נולדים תינוקות חסרי הבנה על החיים. הסביבה שבה הם גדלים מעצבת להם את החשיבה ודרך החיים, וככל שגדלים גם מעצבים אותה לעצמנו.
אז הוא לא יבין שהוא אתאיסט, הוא ישקול מחדש את הדרך שבה הוא הסביר עד כה את העולם, וישנה או לא ישנה את דעתו בעניין.
ואי אתאיסטים הוא ביקש שלא תכנסו תפסיקו לקפוץ לכל מקום
אני אתאיסט אבל חייב להגיב.
דבר ראשון, למה כזה אכפת לך אם ניכנס? בסופו של דבר אם אתה מאמין כמה אנשים בסטיפס לא ישנו את זה.
דבר שני, אם אתה מתחיל לחשוב שאולי אין אלוהים או משהו כזה או האמונה נחלשת, למה שתילחם בזה? בסך הכל האמונה פועלת לפי ההיגיון שלך ואם בסופו של דבר תחליט שנראה לך.ציותר הגיוני שאין אלוהים, למה שתכריח את עצמך להאמין? זה תמיד קצת מוזר לי שאנשים בכוח מנסים לשנות את האמונות של עצמם, אם זה מה שאתה מאמין אז כנראה שזה מה שהכי הגיוני לך, למה שתשנה את זה? למה אתה רוצה בכוח להאמין אם אתה לא באמת מאמין?
אני לא קופץ לכל מקום, קראתי את הדיון ואפילו לא הבעתי דעה בנושא, רק ביקשתי להבהיר פה מושג ולתקן את התפיסה שאמונה או אי אמונה זה דבר מולד.
לא לא ולא. אני מכירה כאלה שלא האמינו וכיום כן מאמינים. זה שאתה ילד שמנסה חברוח מהמציאות וחסר מוח זה בעיה שלך.
אני לא אמשיך את זה כי אתב לא מעניין אותי.
^מי שלא מאמין במה שאת מאמינה הוא "חסר מוח"? בואי נניח את זה פה, מנת המשכל הממוצעת של אתאיסטים גדולה בהרבה משל המאמינים באופן סטטיסטי ולא פרטני.
את יכולה לקרוא לסטיבן הוקינג חסר מוח? לאינשטיין(שמאמין באלוהי שפינוזה)? לא חושב.
דתלש, אני גם הייתי בסיטואציה כמו שלך, ממליץ לשקול את שני הצדדים
בנטרליות ולנסות להחליט בעצמך במה אתה יותר מאמין, אגב לא כל מי שלא דתי הוא ישר כופר. יש ספקטרום מאוד רחב וכדאי שתבחר את הנקודה שאתה מרגיש בה בנוח, בהצלחה.
^כן, הם גם אומרים שהרבי מיליובביטש עדיין בחיים.
אינשטיין בתכלס היה אגנוסטיקן
בכל מקרה, ברגע שאתה מתפכח מאמונה עיוורת ומכל הערפול חושים הזה שאתה נמצא בו בדת קשה מאוד לחזור לנקודת המוצא ולתפוס את המציאות באופן שראית אותה קודם, דרך מיתוסים..
אנונימית
אני מצטט מויקיפדייה:

"במכתב של איינשטיין לרב הרברט גולדשטיין (אנ') ב-1929 אמר: "אני מאמין באלוהי שפינוזה, המגלה את עצמו בהרמוניה ובחוקים של הטבע, ולא באלוהים המעסיק את עצמו בגורל ובמעשים של בני האדם".[22] כשנשאל האם הוא פנתאיסט, השיב: "איני אתאיסט. איני יודע האם אני יכול להגדיר עצמי כפנתאיסט."

אז כן, איינשטיין האמין באלוהי שפינוזה.
חחח נו תעשה לי טובה ואתה בעל התשובות לאיך ומתי נוצר היקום?
הרי אתה יכול להאמין בספר הזה, אתה יכול להאמין בכל דבר, אתה לא יכול להציג את זה כמעין אקסיומה מעוותת, זו ההשקפת עולם שלך.
יכול להיות שהיו מספר מפצים גדולים, יכול להיות שיש עוד יקומים, הכל יכול להיות.
אבל זה לא הגיוני להתייחס לדעות הלא מבוססות בנוסח טענות שלך כעובדה.
אנונימית
demiandarhk
איפה רשמתי שזה מולד? סליחה אם לא הייתי ברורה אבל כשרשמתי שהוא יגלה שהוא אתאיסט התכוונתי רק מבחינה של היגיון ומה שנשמע לו נכון יותר.
זה נכון שבילדות מעצבים אותך וברוב המקרים אתה מאמין במה שלימדו אותך בילדות. אבל אני אתאיסטית אפילו שחינכו אותי שאלוהים קיים, ויש המון שחוזרים בתשובה או שאלה.
שואל השאלה:
^ מה?
אנונימי
שואל השאלה, אשמח שתשלח לי הודעה בפרטי.
הטיעונים שלהם זה טיוענים של קוקסינלים אחשלי יש הוכחותעל התורה יהדות אני אתן לך אחת בשביל שחיה תהייה כשרה היא צריכ שיהיו לה שלוש סימנים 1מפריס פרסה 2מעלה גרה 3שוסע שסע וכתוב בתורה שיש רק 4 חיות שיש להם סימן אחד 1חזיר 2גמל 3ארנב 4שפן
(ארנב ושפן זה לא אותה חיה) וכתוב שאם יש עוד חיה אחת עם סימן אחד ולא שלושה ולא אפס ולא שתיים סימן אחד התורה לא תהייה שווה מלכת אנגלייה אמרה שזה לא הגיוני שיש רק ארבע היא עשתה חיפוש שלחה אנשים לכל העולם כדי לנסות להוכיח שהתורה שלנו היא שקר היא ניסץה לשלב חיות גנטית שום דבר לא עבד יש עוד הוכחות שלא המציאו את התורה
ילד עם מכנסי גינס
לא אמרתי שכאלה שלא מאמינים חסרי מוח הם פשוט בורחים מהמציאות ואני מרחמת עליהם
ואיינשטיין באמין באלוקים מה הקר שימפנזה או מה שזה לא יהיה
תחשוב על כל מה שה' עושה לך טוב על המשפחה שלך שכלם בריאים , שהוא מרחם בינתיים על כל העולם ונותן לאנשים לחיות למרות שהם לא שומרים מצוות , תחשוב על הזכות שלך שאת יהודי , תחשוב על זה שיש לך זכות שאתה מאמין בדת האמת היחידה בעולם וזה זכות בלתי רגילה , תחשוב על כמה העולם שה' ברא מתוכנן להפליא וה' חשב על כל פרט ופרט .
על כך שה' יצר לך את כל מה שאתה צריך כדי לחיות ואפילו נותן לך מותרות.
בהצלחה . כל טוב.
עריכה: סליחה שרשמתי בלשון נקבה , עכשיו שיניתי.
^אבל הקטע הוא שהיא מתחילה לפקפק בקיומו של אלוהים, ובצדק.
אנונימי
מי שמעליי
היא ביקשה דבר כל כך פשוט, שהאתאיסטים לא ייכנסו אתה לא יכול לכבד? כי היא לא רוצה לא להאמין היא רוצה להאמין ואני משער שאתה לא יודע איך זה משבר אמונה זה לא שאתה לא מאמין זה שאתה מרגיש שאתה לא מחובר לבורא עולם.
לא, היא כתבה שזה בגלל שהיא ראתה הרבה דברים מדעיים וחקרה על זה ושהרבנים רק אומרים שזה לא נראה להם הגיוני.
אנונימי
גם כשאני ראיתי דברים מדעיים זה עירער לי את האמונה למרות שההוכחות המדעיות לא ענו לי בכלל על השאלות שלי, כלומר למרות שהעובדות המדעיות היו חסרות הגיון לחלוטין למשל שהתפתחו מאמבות קטנות זה לא הגיוני בכלל כי איך ייצור ביניים יכול להתפתח אם אין לו את כל המערכות שצריך כדי לחיות וכו' למרות שזה לא הגיוני זה מערער את האמונה .
אבל זה הגיוני וזה מוכח ומבוסס... זה הקטע במדע... אם תחקרי לעומק את זה ואת כל הרעיון והביסוס וההוכחות את תביני, לא סתם זאת הדעה הרווחת בקהילת המדע והיא נחשבת כמוכחת לגמרי.
אנונימי
מן הסתם שבקהילות המדע זאת תיהיה דעה רווחת ולהגיד שזה הגיוני כל אחד יכול להוכיח זה כבר לא , בחיים לא יצליחו לשכנע אותי שנוצרתי מקופים או מדגים או מאמבות , העולם שלנו מתוכנן באופן בלתי רגיל וגוף האדם מתוכנן בדקדוק שאם.דבר אחד לא יעבוד כצורה אז הגוף לא יוכל להתקיים(בטבע לפחות) , כל טוב ודרך אגב אני בן .
הנקודה היא שאדם לא "מגלה על עצמו" דברים כאלה, הוא משנה את המחשבה שלו. אין "אמת מוחלטת" לגבי כל אחד והאמונות של כל אחד, ומאיך שרשמת לפני, נבע כי זו נקודת המבט שלך.
תראה שיעורים של הרב יגאל כהן והרב שניר גואטה
ותחפש גם הרב מאיר אליהו קצרים
שואל השאלה:
אני גר בשכונה דתית ויש לנו רק שני משפחות שנותנות לגיטימציה לאפליה נגד נשים (לא שהם לא יהיו בצבא או משהו כזה, שלא תהיה להם זכות לעבודה) והמשפחות האלה הם גם שני המשפחות.פ היחידות שמנסות לכפות את הדת שלהם ולא מקבלות אנשים אטאיסטים. אולי זה לא תמיד ככה אבל ממה שאני מכיר זה ככה
אנונימי
יפה שעל שתי משפחות אתה שופט ציבור שלם
בוגר שלך
ממש לא אני לא כופה עלייך להאמין ואני לא מזללזל בך אבל ביוטיוב יש הוכחות הרבה יותר ממה שיש לאתאיסטים הומואים ואני לא מכריח אף אחד להאמין ואני לא שונא גם אץאיסטים קיללתי אותם כי הם סתם מוציאים אותך מהדת וגורמים לך לחטוא וזה שאמרת ככה עושים דתיים בדת הגעיל אותי
אנונימי
שואל השאלה:
^ אתה קורא לאטאיסטים הומואים ומנסה להפחיד אותי לחזור לדת. כן זה נקרא כפייה דתית
אנונימי
אני לא מפחיד אותך לא באמת אכפת לי אם תאמין או לא אני כן מעדיף בשבילך כי ככה יהיו לך חיים מאושרים יותר לדעתי לפחות ואני קורא לאתאיסטים שפה הומואים כאילו מי שכתב לך פה למרות שאמרת שלא יכנסו
אנונימי
שואל השאלה
אתה רוצה להאמין או לא?
שואל השאלה:
אני רציתי להאמין כשכתבתי את השאלה בגלל הטיעון של פסקל. אבל דיברתי עם מישהו בצ'אט והוא הסביר לי הרבה דברים שלא הבנתי ודברים שלא חשבתי עליהם, ועכשיו אני נוטה יותר לאטאיזם
אנונימי
אחשלי היקר מציע לך ליראות רב אני בא להפחיד אותך ולהכריח אותך להאמין אבל רוב האנשים בלי האמונה הם קרים מנוקרים ומעצבנים שוב לא כןלם וחוץ מזה אלוקים מתחשבן איתנו על הכל למעלה אז תחשוב צודק אחיקר בהצלחה בכל דרך שתבחר
מה הוא אמר לך?
ואם לא שמת לב כתבתי אחת מההוכחות שאלוקים קיים למעלה
ספר לי מה אמר לך או פה או בפרטי
וואי הרב פנגר יודע לעשות שטיפת מוח מעולה אם אתה רוצה יש בערוץ ההידברות אמא שלי הייתה רואה את זה מאז היא התחילה לצעוק ולהתפלל במשך ימים עד שהוצאנו אותה מזה
אולי הבעיה היא אמא שלך ולא הרב? ^
אולי הבעיה היא אמא שלך ולא הרב? ^
שואל השאלה
כבר כתבתי לך את זה ואני אכתוב את זה שוב, רוצה לשאול אותי שאלות בפרטי?
כל שאלה בכל נושא.
אבל קשור לדת.
שואל השאלה:
^ אבל אני מסוג האנשים הלא חביבים עלייך :(
אנונימי
דיי אנשים לנסות לגרום לו להאמין בכל מיני דברים שהוא לא באמת מאמין בהם, תנו לו להאמין במה שבא לו, אם הוא רוצה להיות אתאיסט שיהיה אתאיסט! (אני מאמין לפרוטוקול)
אנונימי
יודעים מה דוגרי היא לא ראתה דברים של אמונה כי עמוק בפנים אין לה רצון להאמין אלוקים קיים וזה שאת לא בודקת אצל רבנים ומחליטה לשאול בסטיפס זה מגעיל אותו וכח האתאיסטים פה מישהו בשם אתרי משחקים נתן אחד ממלא ההוכחות שאולקים והתורה אמיתיים
אנונימי
שואל השאלה:
^ אני בן, אבל אם אתה חשבת שאני טיפש הגיוני שהנחת שאני בת. זה מה שדתיים שכופים את האמונה שלהם עושים נכון?
אנונימי
לא זה לא נכון שואל השאלה.
שואל השאלה
האם שאלת את השאלה בשביל להגיע לחמות? כי זה לא נראה ככה.
אם כן, אז נכון, אתה לא חביב עלי.
אבל אם לא, אז אתה בסדר.

ולמה אתה מתחקם?