8 תשובות
מה זאת אומרת לקנות?
אתה לא יכול לקנות את כולם, יש הרבה מהם, ובכל העולם. אם אחד אומר משהו אחד שקרי, אחרים אמורים להגיד שהוא טועה, רוב המדע מבוסס על דברים שעוברים הערכת עמיתים, משהו לא מבוסס אמור להיתפס ע"י מישהו.
אנונימי
שואל השאלה:
לקנות, לשחד..
אנונימי אבל למה אני צריך לקנות את כולם? מספיק שאני קונה את האלה שנמצאים בעמדות מפתח שאני צריך בשביל האג'נדה שלי, ואת אלה שממנים אותם
לקנות, לשחד..
אנונימי אבל למה אני צריך לקנות את כולם? מספיק שאני קונה את האלה שנמצאים בעמדות מפתח שאני צריך בשביל האג'נדה שלי, ואת אלה שממנים אותם
אנונימי
אילו עמדות מפתח אבל? יש המון ארגונים אזרחיים ופרטיים שסיכוי נחמד שלא ישבו בשקט.
מדען שמשקר מסכן לעצמו את התחת.
מדען שמשקר מסכן לעצמו את התחת.
אנונימי
כי לראשונים יש יושרה מדעית, ואילו לאחרונים - אף סוג של יושרה. אלה גם הציפיות (או חוסר הציפיות) מהם.
שואל השאלה:
מספיק כסף, עם נקודות לחץ נוספות מתאימות - שובר את כולם.
ואם לא, אז את מי שמעליהם.
יושרה מדעית זה עיקרון נחמד והכל, זה לא אומר שהוא באמת מיושם אצל כולם וגם לא אצל הרוב (חסרים מדענים שגנבו פטנטים לדוגמה? שיקרו בשביל רווח?)
איזה ארגונים?
אולי למשל who, cdc, בתי חולים גדולים, משרדי בריאות (מה שמשתלב יופי עם השחיתות בפוליטיקה שכולנו מסכימים עליה)..
מספיק כסף, עם נקודות לחץ נוספות מתאימות - שובר את כולם.
ואם לא, אז את מי שמעליהם.
יושרה מדעית זה עיקרון נחמד והכל, זה לא אומר שהוא באמת מיושם אצל כולם וגם לא אצל הרוב (חסרים מדענים שגנבו פטנטים לדוגמה? שיקרו בשביל רווח?)
איזה ארגונים?
אולי למשל who, cdc, בתי חולים גדולים, משרדי בריאות (מה שמשתלב יופי עם השחיתות בפוליטיקה שכולנו מסכימים עליה)..
אנונימי
נכון, לא חסרים שקרנים ונוכלים בכל מקום. אבל הנקודה היא שכאשר רופא אומר לך משהו, אתה מאמין לו. כאשר פוליטיקאי אומר לך משהו, אתה מניח שהוא משקר לפחות קצת.
הסיבה היא שלרופאים לכאורה אין אינטרס. פוליטיקאי רוצה שתאהב אותו, שתצביע בשבילו, לכן הוא יגיד לך את מה שאתה רוצה לשמוע. ואילו רופא לא צריך את כל אלה, לכן (לכאורה) אין לו אינטרס לשקר.
אלה גם תפקידים שונים לחלוטין. מרופא אתה לא מצפה שישפר, למשל, את מצב התעסוקה שלך. אם רופא חושב שמשהו הוא בלתי אפשרי - הוא יגיד לך את זה. פוליטיקאי לא יעז, כי אז הוא יאבד את הקול שלך.
לגבי מדענים, היושרה המדעית שלהם היא מבחינתם כלי. קל מאוד לחשוף שקרים במדע, יש ביקורות עמיתים ללא הרף. מדע ששמו יוכתם, רע ומר היה גורלי המקצועי.
הסיבה היא שלרופאים לכאורה אין אינטרס. פוליטיקאי רוצה שתאהב אותו, שתצביע בשבילו, לכן הוא יגיד לך את מה שאתה רוצה לשמוע. ואילו רופא לא צריך את כל אלה, לכן (לכאורה) אין לו אינטרס לשקר.
אלה גם תפקידים שונים לחלוטין. מרופא אתה לא מצפה שישפר, למשל, את מצב התעסוקה שלך. אם רופא חושב שמשהו הוא בלתי אפשרי - הוא יגיד לך את זה. פוליטיקאי לא יעז, כי אז הוא יאבד את הקול שלך.
לגבי מדענים, היושרה המדעית שלהם היא מבחינתם כלי. קל מאוד לחשוף שקרים במדע, יש ביקורות עמיתים ללא הרף. מדע ששמו יוכתם, רע ומר היה גורלי המקצועי.
אני חושב שבכללי קצת קשה לסמוך על הארגונים שדיברת עליהם, למשל who, cdc, fda אלו ארגונים שחייבים להיות פוליטיים במידה מסויימת, הם ארגונים שתלויים בממשלה שלהם באיזשהו מובן. כמובן who הוא ארגון עולמי אבל הוא גם צריך כסף מהמשתתפים.
כמו שאצנו כשפוליטיקאי לוקח משרד כשר למשהו הוא מחליף את ראש המשרד במקורב שלו, ומפעיל את ההוראות שלו על המשרד. הדרג המקצועי יהיה סוג של חייב להקשיב לו לא משנה כמה הוא לא בהכרח מבין בנושא. אבל יש ביקורת עמיתים ואנשים פרטיים שיגידו כשדברים לא בסדר בעקרון. בינתיים אנחנו יחסית דמוקרטיים ויש כאן הרבה ביקורת על כל דבר אז המצב לא לגמרי רע.
מה שכן, גם אם אפשר לקנות מדענים, ואפשר, אין להם מספיק כוח שכנוע היום, אף אחד כמעט ולא מקשיב להם. למשל exxon, חברת נפט גדולה מארה"ב, ידעה על כך שבני אדם מאיצים את ההתחממות הגלובאלית בסביבות שנות ה-80 כבר ומדענים קמו ואמרו שהם חושבים שיהיה רע והתחילו להכין תחזיות על כמה רע, לאנשים היה אכפת לשנה או משהו, עד שאקסון קנו לוביסטיקאים ופוליטיקאים להגיד שאין כלום וזה שקר ועוד המון דיסאינפורמציה שהתחילה להשבר רק בשנה שעברה או משהו כזה.
למדענים אין כוח שכנוע כזה גדול...
כמו שאצנו כשפוליטיקאי לוקח משרד כשר למשהו הוא מחליף את ראש המשרד במקורב שלו, ומפעיל את ההוראות שלו על המשרד. הדרג המקצועי יהיה סוג של חייב להקשיב לו לא משנה כמה הוא לא בהכרח מבין בנושא. אבל יש ביקורת עמיתים ואנשים פרטיים שיגידו כשדברים לא בסדר בעקרון. בינתיים אנחנו יחסית דמוקרטיים ויש כאן הרבה ביקורת על כל דבר אז המצב לא לגמרי רע.
מה שכן, גם אם אפשר לקנות מדענים, ואפשר, אין להם מספיק כוח שכנוע היום, אף אחד כמעט ולא מקשיב להם. למשל exxon, חברת נפט גדולה מארה"ב, ידעה על כך שבני אדם מאיצים את ההתחממות הגלובאלית בסביבות שנות ה-80 כבר ומדענים קמו ואמרו שהם חושבים שיהיה רע והתחילו להכין תחזיות על כמה רע, לאנשים היה אכפת לשנה או משהו, עד שאקסון קנו לוביסטיקאים ופוליטיקאים להגיד שאין כלום וזה שקר ועוד המון דיסאינפורמציה שהתחילה להשבר רק בשנה שעברה או משהו כזה.
למדענים אין כוח שכנוע כזה גדול...
אנונימי
באותו הנושא: