12 תשובות
xyz זה כמו נקודת ציון
כי הם מאמינים בתנך אז הם מאמינים שזה לגמרי עובדתי (גם אני מאמין)
אבל הלא מאמינים צריכים הוכחות מעבר כי הם אולי לא מאמינים בתנך אז עדיף להביא מעוד מקורות. הם בקיצור מציגים את מקור המידע שלהם
זה כמו שלא מאמינים יכולים להביא הוכחות מתוך מחקרים
יש גם מחקרים שמוכיחים את התנך אגב אבל רצוי שיהיו עוד מקורות
שואל השאלה:
^^xyz, נו באמת זה סתם דוגמה לכתוב בתנ"ך.
אנונימי
גם אני מסכימה. אין לי בעיה שהם יעשו את זה אבל זה פשוט לא מוכיח כלום
שואל השאלה:
זהו זה העניין, אני לא מבין במה הטעם להוכיח (נאמר, לאתאיסטים) דברים מהתנ"ך, אם הם לא מאמינים בכלל בתנך, כאילו מה אמורים להבין מזה..?
אנונימי
פשוט בתנך יש המון נבואות שהתגשמו גם היום
היה כתוב למשל על ארצות שיפלו לדוגמה בבל, פרס, יהודה, יוון.. כולם נפלו בסוף כמו שהיה כתוב ונובא גם שאמריקה תיפול שזה עוד לא קרה אבל לדעתי יקרה בקרוב. עכשיו, אני לא בא לנסות להוכיח משהו אבל מה שאמרתי זו רק דוגמה למה שהמאמינים לפעמים עושים כשהם מצוטטים מהתנך דברים, פשוט יש המון דברים מהתנך שאפשר להוכיח אותם על בסיס מה שקורה היום בעולם וכמובן שאף אחד לא חייב להאמין בזה.
איזה אמריקה איזה, גם אני יכול לעשות מה שהם עושים ולחבר כמה אותיות בספר נגיד כיפה אדומה ולהוציא משם את המילה קורונה ולרוץ לספר לכולם זה עדיין לא אומר כלום, כולם חכמים גדולים אחרי שקורה משהו
אני אענה לך בכמה דוגמאות ולפי זה תבין

אתמול תפס אותי שוטר תנועה בגלל שנסעתי עם הרכב הפרטי שלי
בנתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) ורצה לתת לי דו"ח. אמרתי לו
"שמע אחי השוטר אני אתאיסט לחוקי התנועה ולא מאמין בחוקי התנועה,
ובטח לא בחוקי התנועה שאומרים שאסור לי ליסוע בנתצ". זה לא ממש
עזר לי ואכלתי ממנו דו"ח.

לפני כמה ימים ב12 בלילה רציתי לקנות בירה אבל לא מכרו לי
בגלל שיש חוק שאסור למכור אלכוהולים אחרי 11 בלילה.
אמרתי למוכר "זה בסדר, אתה יכול למכור לי, אני אתאיסט,
אני לא מאמין בחוקים האלה". זה עזר לי? לא.

לימדו אותך מי היה מוחמד אל חואריזמי? לא טרוריסט ולא מחבל,
הוא היה אבי האלגוריתם והאלגברה, שבלעדיהם אנחנו לא יכולים
לתפקד מבחינה מיחשובית וטכנולוגית.
לימדו אותך מי היה פיתגורס? מי היה דיופנטוס? מי היה אוקלידס,
ועוד הרבה אנשים גאונים שחיו לפני אלף שנה?
כל אלה אנשים פילוסופים ומתמטיקאים גדולים שחיו לפני אלף-אלפיים שנה,
ואין שום תיעוד או אימות על הקיום שלהם. שלא נדבר על פיתגורס הגדול
שאפילו כתבים אחריו אין. אבל בכל זאת מלמדים אותנו עליהם כי זה עובר
מדור לדור מאז קיומם.
למרות זאת אמרתי למורה "עשה לי טובה, עזוב אותי מפיתגורס, מניוטון
משמיוטון ומכל הקישקושים ההיסטוריים שלך מלפני אלפיים שנה.
אני לא מאמין בספרי ההיסטוריה בדיוק כמו שאני לא מאמין בתנ"ך
ובאלוהים, כך שאל תטרח להתאמץ ולצפות שאני אאמין בדברים
שאני לא רואה אותם או לא רואה הוכחה ממשית לגביהם".
נו, מה נראלך שיקרה אחרי שאני אגיד אתזה? המנהל ישר מזמין לי
ניידת אישפוז בכפייה באברבנאל.

קיצר הבנת כמו גדול תרעיון, נכון?
זה שבנאדם אומר שהוא לא מאמין במשהו מסויים
זה לא אומר שזה לא קיים.
אנונימי
שואל השאלה:
א', כל דבר במתמטיקה חוץ מאקסיומות ניתן להוכיח. גם פיתגורס ניתן להוכיח. לגבי העניין עם האלכוהול והמשטרה, אין שום קשר לאמונה. יש חוקים, שקבעו אותם, זה לא קשור בכלל לאם אתה מאמין שזה עוזר ואם לא, זה חוק שקבעו. אין קשר בין 2 הדוגמאות האלה למה שהתכוונתי אליו.

נותנים לי דוגמאות מציטוטים מהתנך, מאיפה אני יודע שזה אמיתי? החילונים חיים על עובדות. הדתיים חיים על אמונות. איך אפשר להשוות בכלל בין עובדה שהוכיחו אותה לבין משהו שאתה מאמין בו?
אנונימי
^ אני רואה שלא הבנת לגבי המתמטיקאים והאישים.
לא אמרתי לגבי להוכיח את הנוסחאות ואת כל מה שהם המציאו,
התכוונתי איך אנחנו יודעים שזה אכן הם המציאו ולא מישהו אחר?
אולי זה בכלל סבא של סבא של סבא שלי או שלך שקראו להם
יענקלה או ראובן?

נו ומה זה תנ"ך יגאון שלי? סיפור הדרדסים? הארי פוטר?
התנ"ך זה ספר חוקים שקיים כבר אלפי שנים ועובר מדור לדור
מאז ועד היום. והוא גם לא השתנה אפילו לא במילה אחת,
למרות שהעם היהודי התפזר לכל העולם. אבל חזרו כולם עם אותה תורה,
אותן תפילין, אותן מזוזות, ואותם חגים בדיוק.
תסכים איתי שזה לא סביר שבמשך אלפי שנים הכל ישאר בול אותו דבר,
אלא אם כן הדבר הוא אמיתי, נכון וקדוש.

ועוד דבר
התנ"ך זה ספר חוקים שכתב אותו הכל יכול - בורא העולם.
לא פוליטיקאים שהיום כאן, מחר בבית, ומחרתיים בקבר ומשתנים החוקים.
זה לא פקודות מטכ"ל שכל תקופה יש תוספות ושינויים ע"י מפקד כזה או אחר.
בתנ"ך לא השתנה ולא משתנה כלום!
הבנתוש? אז אל תגיד לי שהתנ"ך זה לא ספר חוקים. זה גם הרבה יותר
מספר חוקים. זה ספר שכל גדולי האומה האמינו בו וציטטו ממנו פסוקים.
זה ספר ששופטי בתי המשפט הגדולים, שאני ואתה לא מגיעים לנעליים שלהם,
לומדים ממנו הרבה ובלי סוף, והולכים לפיו ולפי גדולי החכמים שבו, כגון הרמב"ם ועוד..
אנונימי
אתה רציני? אם השאלה היא קשורה לדת - אז על מה אמורה להתבסס התשובה - אם לא על פי המקורות הדתיים שאמרוים הליות מקובלים על כל עם ישראל?

וכן, תנ"ך - זה משהו עובדתי - הוא מתאר דברים שקרו לכל עם ישראל - אז אם אותם דברים שכתובים שם לא קרו באמת - העם היה יודע שזה לא קרה באמת, ולא יאמין למי שגיד להם שזה קרה (איך עד עכשיו הם לא שמעו על כך כלום?).
אנונימי
כי בשבילנו התנ"ך הוא משהו עובדתי