10 תשובות
אם לא התורה הייתי היום בן אדם רע
רגע מה זה שיעורי בית?
שואל השאלה:
אמ לא
אנונימית
אדם שלומד הרבה תורה עלול לחשוב שהוא טוב יותר מאחרים, ולכן לנהוג כלפיהם בזלזול.
התורה מלמדת אדם לא להיות גאוותן ^
לא ייתכן התורה היא מקור כול הטוב אם הוא גאוותן זה משהו במידות שלו וכנראה שהוא לא מיישם את מה שהוא לומד בה
עובדה שיש מקרים כאלה. אני חלילה לא טוענת שכולם כאלה, או אפילו שהרוב הם כאלה. אבל אנשים כאלה קיימים.
יש מקרים, כי זה באופי של אותו האדם, והתורה מלמדת אותו שהוא צריך לתקן את המידה הזאת. אבל בסופו של דבר התורה מלמדת שלא טוב להיות גאוותןת
ככב שאם האדם לא יתקן את זה, יוצא שהוא לןמד בלי ליישם את שלמד.
חסרים כאלה? שלומדים מבלי ליישם?
יש, גם כאן, כאלה שיטענו שלפי מסקנתם מלימוד התורה, אתאיסטים אינם ראויים להקרא בני אדם ולכן אין להקפיד בכבודם.

שוב, ברור לי שמדובר בבודדים. אבל אני חושבת שזה עונה לשאלה.