23 תשובות
תשלחי לו הודעה תנסי להכיר אותו , הדבר הכי גרוע שיקרה שהוא לא יענה ( אגב אני לא דתייה אבל מקווה שהצלחתי לעזור )
נסי פשוט לדבר איתו, גם אם זה קשה ומביך, לעמוד מהצד ורק להסתכל לא יקדם ויועיל בכלום, ושיעלם ההזדמנות את תתחרטי על זה
תתפסי אותו את יכולה לנסות לדבר איתו על נושא או משהו, אני לא יודע אם אתם הדתיים מתחילים עם אחד השני אבל להגיד מיד שאת נפגשת איתו אתה מוצא חן בעיניי זה לא ממש דרך טובה לפתוח, נסי לשאול אותו מאיפה הוא איפה הוא לומד ואז לפתוח שיחה.
תתפסי אותו את יכולה לנסות לדבר איתו על נושא או משהו, אני לא יודע אם אתם הדתיים מתחילים עם אחד השני אבל להגיד מיד שאת נפגשת איתו אתה מוצא חן בעיניי זה לא ממש דרך טובה לפתוח, נסי לשאול אותו מאיפה הוא איפה הוא לומד ואז לפתוח שיחה.
שואל השאלה:
אוף זה פשוט שהוא כזה חמוד ואני די ביישנית עם בנים כאלה שאני חושבת שהם חמודים אז כשאני לידו אם זה עם חברות שלי אני נהיית יצורה ברמות ואם זה אני לבד אז אני פשוט מתחילה להסמיק ולצחקק כמו מטומטמת.
אוף זה פשוט שהוא כזה חמוד ואני די ביישנית עם בנים כאלה שאני חושבת שהם חמודים אז כשאני לידו אם זה עם חברות שלי אני נהיית יצורה ברמות ואם זה אני לבד אז אני פשוט מתחילה להסמיק ולצחקק כמו מטומטמת.
אנונימית
להתגבר על הביישנות זה קשה, אבל אם לא תפעלי אז אף אחד לא יפעל, הפעולות שלך גורמות לאחרים לפעול
אם הביישנות תעצור אותך מלהכיר מישהו שמוצא חן בעינייך ולא תתגברי עליה אז היא הולכת לעצור לך עוד הרבה דברים בעתיד, ככה שתעצרי את הביישנות מלעצור אותך, תפעלי, את יכולה פשוט לקחת נשימות עמוקות ולנסות להתנהג כמו בבית לדבר חופשי התנהגות חופשית לא לתת לביישנות להפריע לך
אם הביישנות תעצור אותך מלהכיר מישהו שמוצא חן בעינייך ולא תתגברי עליה אז היא הולכת לעצור לך עוד הרבה דברים בעתיד, ככה שתעצרי את הביישנות מלעצור אותך, תפעלי, את יכולה פשוט לקחת נשימות עמוקות ולנסות להתנהג כמו בבית לדבר חופשי התנהגות חופשית לא לתת לביישנות להפריע לך
שואל השאלה:
אוף אבל גם אני יחסית שמרנית אבל אוף אוף אוף זה לא מצליח לי אני כבר ניסיתי כמה פעמים להתחיל לדבר איתו וכל פעם איכשהוא זה תזמון לא טוב ואני מפספסת אותו או שאני פשוט מפחדת מדי
אוף אבל גם אני יחסית שמרנית אבל אוף אוף אוף זה לא מצליח לי אני כבר ניסיתי כמה פעמים להתחיל לדבר איתו וכל פעם איכשהוא זה תזמון לא טוב ואני מפספסת אותו או שאני פשוט מפחדת מדי
אנונימית
שואל השאלה:
אני מאמינה שהקב"ה רוצה שיהיה לי טוב, ולכן הקורונה הזאת היא ממש לא ברוך ה' זה דבר ראשון.
דבר שני אנחנו אף פעם לא היינו ביחד אז אין באמת מה להפריד
דבר שלישי אתה לא צריך לדאוג לי, ברוך ה' אני לא מטומטמת , אני שומרת על עצמי ויודעת מה אני עושה אז בבקשה אל תדבר אליי בצורה הזאת.
אני מאמינה שהקב"ה רוצה שיהיה לי טוב, ולכן הקורונה הזאת היא ממש לא ברוך ה' זה דבר ראשון.
דבר שני אנחנו אף פעם לא היינו ביחד אז אין באמת מה להפריד
דבר שלישי אתה לא צריך לדאוג לי, ברוך ה' אני לא מטומטמת , אני שומרת על עצמי ויודעת מה אני עושה אז בבקשה אל תדבר אליי בצורה הזאת.
אנונימית
שואל השאלה:
והקשר הזה לא אסור כל עוד שומרים על גבולות .
אל תבוא ותגיד דברים שאתה לא יודע, כי גם אני דתייה ואני לא טיפשה בכלל.
אם בעז"ה נהיה ביחד, אנחנו נשמור נגיעה ונדע להתאפק ולשמור על עצמנו.
והקשר הזה לא אסור כל עוד שומרים על גבולות .
אל תבוא ותגיד דברים שאתה לא יודע, כי גם אני דתייה ואני לא טיפשה בכלל.
אם בעז"ה נהיה ביחד, אנחנו נשמור נגיעה ונדע להתאפק ולשמור על עצמנו.
אנונימית
בדברייך את רק מוכיחה שאינך שומרת. האיסור אינו רק על נגיעה. התורה אוסרת על כל קשר חברי עם בני המין השני שלא למטרת נישואים. כולל הרהור ומחשבה. כשאת כותבת שאת "דלוקה" על מישהו שאינך נשואה לו זו עבירה. מתפלא על סטיפס על צנזור עמדתי בנושא, שאינה מתיישרת לפי מדד הערכים החדש של האתר.
שואל השאלה:
אולי זה פסול בעינייך, בעיניי זה משהו שאי אפשר לעצור, זה חלק מלהיות בן אדם.
אני קצת מסכימה איתך כשאני חושבת על זה, אבל בצורה שאתה כותב את זה זה רק גורם לי רע.
אתה לא גורם לי לחזור בתשובה בקטע הזה או מה שזה לא יהיה, אלא אתה רק מצער אותי ומעליב אותי.
אולי זה פסול בעינייך, בעיניי זה משהו שאי אפשר לעצור, זה חלק מלהיות בן אדם.
אני קצת מסכימה איתך כשאני חושבת על זה, אבל בצורה שאתה כותב את זה זה רק גורם לי רע.
אתה לא גורם לי לחזור בתשובה בקטע הזה או מה שזה לא יהיה, אלא אתה רק מצער אותי ומעליב אותי.
אנונימית
שואל השאלה:
ושתדע שעם איך שהנוער הדתי בימינו זה ממש קשה לשמור על הערכיות הזאת של השמירת נגיעה ושל הדיבור עם המין השני
אני לא יודעת בן כמה אתה אבל אתה כנראה לא באמת מודע למה שקורה בימינו.
ושתדע שעם איך שהנוער הדתי בימינו זה ממש קשה לשמור על הערכיות הזאת של השמירת נגיעה ושל הדיבור עם המין השני
אני לא יודעת בן כמה אתה אבל אתה כנראה לא באמת מודע למה שקורה בימינו.
אנונימית
שואלת יקרה,
כדתייה את אמורה לדעת שאין דבר כזה "בעיני" ו"בעיניך". התורה שנתן ה' היא מוחלטת ושייכת לכל הדורות. יצר הרע לנושאי עריות קיים בדור שלנו, והיה קיים בדורות שלפני כן. עד כדי כך שמובא במסכת סנהדרין: "אמר רב יהודה אמר רב: יודעין היו ישראל בעבודה זרה שאין בה ממש, ולא עבדו עבודה זרה אלא להתיר להם עריות בפרהסיא". כלומר, עם ישראל ידעו שעבודה זרה לא שווה כלום. אבל למה בכל זאת עבדו לה? כי התאוו לפריצות מינית שהיא חלק מאותה עבודה זרה.
הגמרא מספרת גם את המעשה הבא:
"אמר רב יהודה אמר רב:
מעשה באדם אחד שנתן עיניו באשה אחת,
והעלה לבו טינא (רש"י: "נטמטם ליבו והעלה חולי").
ובאו ושאלו לרופאים, ואמרו: אין לו תקנה עד שתיבעל. (כלומר, שישכבו זה עם זה)
אמרו חכמים: ימות, ואל תיבעל לו.
- תעמוד לפניו ערומה?
- ימות ואל תעמוד לפניו ערומה.
- תספר עמו מאחורי הגדר? (ישוחחו בנושאים אינטימיים)
- ימות ולא תספר עמו מאחורי הגדר.
...
רב אחא בריה דרב איקא אמר: כדי שלא יהו בנות ישראל פרוצות בעריות"
בקיצור, הקב"ה ברא אותנו עם יצר הרע, אבל ברא לנו במקביל גם את יצר הטוב, ומטרתנו בעולם היא שהיצר הטוב יגבר על יצר הרע. הקב"ה לא מעמיד אדם בניסיון שאינו יכול לעמוד בו. רבים התמודדו מול אותם ניסיונות שאת מתמודדת כעת, התגברו עליהם, יצאו מחוזקים פי כמה ממה שנכסו אליהם וגם עשו נחת לריבונו של עולם. אף אחד לא מבטיח לך שזה יהיה קל, ואולי אפילו יהיה לא נעים, אבל זה בדיוק הניסיון שלך. אין כמו ימי התשובה כדי לעשות בעצמך את המהפך הזה. הכל תלוי אך ורק בך וברצון שלך, ולא באף אחד אחר. בהצלחה
כדתייה את אמורה לדעת שאין דבר כזה "בעיני" ו"בעיניך". התורה שנתן ה' היא מוחלטת ושייכת לכל הדורות. יצר הרע לנושאי עריות קיים בדור שלנו, והיה קיים בדורות שלפני כן. עד כדי כך שמובא במסכת סנהדרין: "אמר רב יהודה אמר רב: יודעין היו ישראל בעבודה זרה שאין בה ממש, ולא עבדו עבודה זרה אלא להתיר להם עריות בפרהסיא". כלומר, עם ישראל ידעו שעבודה זרה לא שווה כלום. אבל למה בכל זאת עבדו לה? כי התאוו לפריצות מינית שהיא חלק מאותה עבודה זרה.
הגמרא מספרת גם את המעשה הבא:
"אמר רב יהודה אמר רב:
מעשה באדם אחד שנתן עיניו באשה אחת,
והעלה לבו טינא (רש"י: "נטמטם ליבו והעלה חולי").
ובאו ושאלו לרופאים, ואמרו: אין לו תקנה עד שתיבעל. (כלומר, שישכבו זה עם זה)
אמרו חכמים: ימות, ואל תיבעל לו.
- תעמוד לפניו ערומה?
- ימות ואל תעמוד לפניו ערומה.
- תספר עמו מאחורי הגדר? (ישוחחו בנושאים אינטימיים)
- ימות ולא תספר עמו מאחורי הגדר.
...
רב אחא בריה דרב איקא אמר: כדי שלא יהו בנות ישראל פרוצות בעריות"
בקיצור, הקב"ה ברא אותנו עם יצר הרע, אבל ברא לנו במקביל גם את יצר הטוב, ומטרתנו בעולם היא שהיצר הטוב יגבר על יצר הרע. הקב"ה לא מעמיד אדם בניסיון שאינו יכול לעמוד בו. רבים התמודדו מול אותם ניסיונות שאת מתמודדת כעת, התגברו עליהם, יצאו מחוזקים פי כמה ממה שנכסו אליהם וגם עשו נחת לריבונו של עולם. אף אחד לא מבטיח לך שזה יהיה קל, ואולי אפילו יהיה לא נעים, אבל זה בדיוק הניסיון שלך. אין כמו ימי התשובה כדי לעשות בעצמך את המהפך הזה. הכל תלוי אך ורק בך וברצון שלך, ולא באף אחד אחר. בהצלחה
שואל השאלה:
אוף אבל זה בכלל לא ככה מבחינתי
שוב, אני לא יודעת בן כמה אתה או מי אתה בכלל אבל שתדע שלרוב הנוער הדתי זה כבר לא אכפת בכלל....
אני מבינה מה שאתה אומר (קצת הגזמת עם המדרשים אבל בסדר) אבל שתדע שזה לא משהו שאני חוטאת או משהו כי יחסית לבנות גילי שהן דתיות גם אף אחת לא שומרת נגיעה וכולן מדברות עם בנים
אז אני חושבת שזה שאני מחבבת מישהו וחושבת עליו לא הופך אותי לחוטאת מזעזעת שצריכה להיסקל.
אוף אבל זה בכלל לא ככה מבחינתי
שוב, אני לא יודעת בן כמה אתה או מי אתה בכלל אבל שתדע שלרוב הנוער הדתי זה כבר לא אכפת בכלל....
אני מבינה מה שאתה אומר (קצת הגזמת עם המדרשים אבל בסדר) אבל שתדע שזה לא משהו שאני חוטאת או משהו כי יחסית לבנות גילי שהן דתיות גם אף אחת לא שומרת נגיעה וכולן מדברות עם בנים
אז אני חושבת שזה שאני מחבבת מישהו וחושבת עליו לא הופך אותי לחוטאת מזעזעת שצריכה להיסקל.
אנונימית
הקב"ה לא מודד אותך ביחס לחברות שלך. אם כולן חוטאות זה אומר שגם את צריכה לחטוא רק כי בעיני חברותייך זה לא חטא? לא הן קובעות את סרגל האמונה אלא ה'. במקום להיגרר אחריהן ניתן לנסות למשוך אותן למעלה ע"י שתמשכי את עצמך למעלה למחוזות של קדושה וטהרה.
שואל השאלה:
אבל אני לא חוטאת ברמה ככ מזעזעת תפסיק להגיד את זה
אוף
אבל אני לא חוטאת ברמה ככ מזעזעת תפסיק להגיד את זה
אוף
אנונימי
יש צד מואר וצד חשוך. בצד המואר יש מדרגות וגם בצד החשוך יש מדרגות. יש הבדל בין חט לבין פשע לבין עוון, הבדל בין עבירה בשוגג לעבירה במזיד וכו'. אבל אני לא יכול לשקר לך בשם התורה ולהגיד שאת נמצאת בצד המואר. נכון, זה לא נעים לשמוע. נכון, זה אומר שצריך לתקן הרגלים. אף אחד לא אמר שזה פשוט. הצעד הראשון בלהתרפא הוא להכיר שאני חולה. מי שחולה וחושב שהוא בריא, זה אדם שהמערכת החיסונית שלו נפגעה, והמחלה שלו מצריכה טיפול יסודי.
זה השלב הראשון מתוך שלושה שעליהם מדבר הרמבם: א. הכרת החטא - להבין שבכלל חטאתי, ב. עזיבת החטא, ג. קבלה לעתיד. כלומר לקבל על עצמי שלא לחטוא יותר.
זה השלב הראשון מתוך שלושה שעליהם מדבר הרמבם: א. הכרת החטא - להבין שבכלל חטאתי, ב. עזיבת החטא, ג. קבלה לעתיד. כלומר לקבל על עצמי שלא לחטוא יותר.
אנונימי. קודם כל שתה מים ותרגע.
א. היא שאלה, ואני משיב לה את האמת. איני מנסה לייפות את המציאות כפי שחלק מן העונים כאן מנסים לעשות.
ב. אם היית לומד כמו שצריך, היית יודע שהכלל "מצווה שלא לומר דבר שאינו נשמע" חל רק באיסורים דרבנן. פה מדובר באיסור דאורייתא, ולכן חובה לומר את הדברים.
ג. זה לא נכון לטעון שהיא לא מקשיבה. היא מקשיבה, אבל קשה לה לקבל, ואני בהחלט מבין אותה. היא רגילה למשהו אחר. לפעמים לוקח עשרות שנים כדי לשנות הרגלים לא טובים.
ד. אפרופו הרגלים לא טובים, מציע לאדוני לא להפריח לאוויר האשמות שווא בלי להביא הוכחות. ככל שאתה טוען כלפיי שאני כותב משהו בניגוד לדעת תורה, אתה מוזמן להביא הוכחות ונדון. בינתיים אתה ראשון בסטיפס שטוען את הטענה הזו.
א. היא שאלה, ואני משיב לה את האמת. איני מנסה לייפות את המציאות כפי שחלק מן העונים כאן מנסים לעשות.
ב. אם היית לומד כמו שצריך, היית יודע שהכלל "מצווה שלא לומר דבר שאינו נשמע" חל רק באיסורים דרבנן. פה מדובר באיסור דאורייתא, ולכן חובה לומר את הדברים.
ג. זה לא נכון לטעון שהיא לא מקשיבה. היא מקשיבה, אבל קשה לה לקבל, ואני בהחלט מבין אותה. היא רגילה למשהו אחר. לפעמים לוקח עשרות שנים כדי לשנות הרגלים לא טובים.
ד. אפרופו הרגלים לא טובים, מציע לאדוני לא להפריח לאוויר האשמות שווא בלי להביא הוכחות. ככל שאתה טוען כלפיי שאני כותב משהו בניגוד לדעת תורה, אתה מוזמן להביא הוכחות ונדון. בינתיים אתה ראשון בסטיפס שטוען את הטענה הזו.
לחץ פיזי מתון ;-)
חשוב שנאמר גם דברים שגורמים לאנשים לנוע בחוסר נוחות על הכיסא ולהתגרד. אחרת לא יזוזו ויתנוונו.
חשוב שנאמר גם דברים שגורמים לאנשים לנוע בחוסר נוחות על הכיסא ולהתגרד. אחרת לא יזוזו ויתנוונו.
שואל השאלה:
אתה רק מציק, הבנתי את הנקודה, שחרר ממני בבקשה .
אתה רק מציק, הבנתי את הנקודה, שחרר ממני בבקשה .
אנונימי
תקשיב לי טוב ילד מוזר^^
בתור דתייה אני אגיד לך
אין לך שום זכות להגיד לה מה לעשות היא לא עשתה שום דבר רע ואתה סתם בנאדם מטומטם שמוציא את החשק מאנשים לעשות את המצוות.
בנאדם שרוצה לקרב מישהו ו "להחזיר אותו בתשובה" לא כופה עליו דברים אי לא מפסיק לומא לו,שהוא לא בסדר.
אתה משווה אותה לאישה פרוצה רק כי היא חשבה על מישהו
שחרר אותה יא משוגע
בתור דתייה אני אגיד לך
אין לך שום זכות להגיד לה מה לעשות היא לא עשתה שום דבר רע ואתה סתם בנאדם מטומטם שמוציא את החשק מאנשים לעשות את המצוות.
בנאדם שרוצה לקרב מישהו ו "להחזיר אותו בתשובה" לא כופה עליו דברים אי לא מפסיק לומא לו,שהוא לא בסדר.
אתה משווה אותה לאישה פרוצה רק כי היא חשבה על מישהו
שחרר אותה יא משוגע
דת אמורה לבוא ממנה ולא בכוח אתה ממש לא איזה צדיק גדול כמו שאתה חושב כי אתה רק אומר לה כמה היא לא בסדר
יאללה יאללה אם אתה רוצה לייעץ לאנשים דברים קודם כל תלמד דרך ארץ
דרך ארץ קדמה לתורה מתוק תזכור את זה
דרך ארץ קדמה לתורה מתוק תזכור את זה
אם זה כל כך רע לחשוב ולדבר עם בנים אז למה אתה פה?
זה ממש בושה וחרפה! זה לא צנוע! אוי אוי אתה תלך לגיהנום
זה ממש בושה וחרפה! זה לא צנוע! אוי אוי אתה תלך לגיהנום
שואל השאלה:
תודה רבה לך מיוחדת!! סופסוף מישהו שפוי באתר הזה
תודה רבה לך מיוחדת!! סופסוף מישהו שפוי באתר הזה
אנונימית
באותו הנושא: