17 תשובות
ברור, כל עוד את באמת יהודיה
מה שאת רוצה, עקרונית את לא יכולה להיות גם וגם.
כן את עדיין נחשבת יהודייה
ובחירה שלך בעיקרון
כן, אם אמא שלך יהודיה/את עברת גיור את יהודיה
כן, למרות שיש דברים בהלכה שהדין לגבי כופר הוא כמו גוי, אבל זה לא אומר שאת גויה, ממש לא.
זה עיניין גם של שורשים מקור..
כן מן הסתם
כן ברור דת ואמונה זה דברים שונים
אני יהודייה ולא מאמינה באלוהים שבתורה
זה כל אחד ומה שהוא מאמין❤
זה מגעיל אותי שאנשים שונאים את הדת זה בסדר לא להאמין בה, זה בסדר לא להיות דתיים, זה בסדר לא לשמור כשרות אבל מה הדת עשתה לכם עד כדי כך שאתם שונאים אותה?
לבחירתך, מה שמרגיש לך שנכון לך כתשובה.
שתיהם קבילות כל עוד זה התשובה שאת מרגישה איתה בנוח.
יש אתאיסטים שלא מזהים את עצמם הקשורים לדת מסוימת ולכן יגידו שלא.
יש אתאיסטים שכן רוצים להישאר חלק מהעם היהודי ולכן יגידו כן.
אחד ההורים של יהודיים?אז כן.
אני לא הייתי אומר אם לא היו מדברים על זה, ואם כן היו מעלים הייתי אומר שאני כן מישראל אבל אני לא מאמין ביהדות
כל עוד אמר שלך יהודיה אז גם את
"היהודים הציונים החילוניים הם במודע חילוניים ובלא מודע דתיים" ~הרב קוק.
אתאיזם זו המשמעות שלך לאלוהים
אך עיקר היהדות זו לא האמונה באלוהים.

חז"ל טענו שהאל קיים בכל מקום אך לא ניתן לתקשר איתו
הרבאד טען ממש שהאל הוא בעל מאפיינים אנושיים ואפילו ניתן לומר שהוא ממש הפך אותו לאנושי בהגדרותיו.
הרמבם טען שהאל הוא בעל משמעות עליונה מידי בשביל שנוכל אנו בני האדם להבין את משמעותו.
רבי יהודה הלוי טען משהו נוסף כמו הרמבם אך בספרו "הכוזרי" הוא נתן 3 משמעויות שונות לאלוהים.
ישעיהו לייבוביץ טען ש"אין אמונה ליהדות, יש יהודים שמאמינים"

אין משמעות ברורה לאלוהים. לא יודעים כיצד הוא פועל ולא ניתן לדעת להגדיר אותו ממש.
ידוע רק שהוא יחיד.
לכן, עיקר היהדות זה לא האמונה בקיום האל.
גם אורח החיים היהודי שונה מחברה לחברה וגם אצל החרדים יש שוני בין חברה לחברה.
הליטאים מתקרבים לרוחניות דרך קריאה בספרים ולעומת זאת החסדים מתקרבים לרוחניות דרך מזמורים וחוויות כמו מה שברסלבים עושים (רוקדים ושרים בכל מקום).
גם אצל הדתיים העולם שונה והחשיבה מאוד שונה בין בית לבית, הרב קוק טען שקיום המצוות זו התקרבות לעם היהודי והעם היהודי הוא קדוש. כך שאם את יהודיה שמקיימת את מצוות ישוב ארץ ישראל אזי, את דתייה.
החילונים גם כן חיים בצורה שונה -
ישנם חילונים שלא מקיימים כלום
ישנם חילונים שרק צמים בכיפור
ישנם חילונים ששומרים שבת כמו ביאליק , גורדון ואחד העם.
אורח החיים היהודי הוא רק שונה.

מכאן ניתן להבין שעיקר היהדות זה כבר השיח של העם היהודי בין עצמו על איך לחיות , משמעות האל וכולי..
משמע, עיקר היהדות זה השיח של העם היהודי על היהדות עצמה.
ואת אתאיסטית וכנראה יצא לך לדבר הרבה נגד האמונה
בלי מודע את קיימת את אחד המאפיינים היחודיים לעם היהודי לאורך כל קיומו וזה השיח היהודי הרב דורי. את הפצת את המשמעות שלך ליהדות ללא מודע ואת המשכת את אותו שיח של העם היהודי שאותו אנו מקיימים כבר אלפיי שנים.
לכן, אתאיזם לא פוסל את היותך יהודיה. אתאיזם גם לא סותר את קיום מצוות היהדות.
בחירה שלך