על פי הקטע הבא: "הייתי אתמול באיסלנד שבלונדון ( שכונת פועלים במזרח לונדון) וביקרתי באסיפה של מחוסרי עבודה. בשמעי שם את הנאומים הפראיים שלא היו אלא צעקה בלתי פוסקת אחת :לחם, לחם... נוכחתי לדעת עוד יותר מקודם, עד מה חשוב הוא האימפריאליזם... שאיפתי הנאמנה ביותר היא הבעיה הסוציאלית, כלומר: כדי להציל את ארבעים מיליוני תושביה של הממלכה המאוחדת (בריטניה) ממלחמת אזרחים קטלנית , צריכים אנו, המדינאים האימפריאליסטיים , לכבוש קרקעות חדשות , שיהא בהן מקום לעודף האוכלוסייה, לרכוש שטחים חדשים לממכר הסחורות... אם אינכם רוצים במלחמת אזרחים , עליכם להיות אימפריאליסטיים"