52 תשובות
בעיקרון כן.
אבל הולך יש לא מעט אבק אז זה כנראה ישפיע על הנראות.
אבל הולך יש לא מעט אבק אז זה כנראה ישפיע על הנראות.
שואל השאלה:
אז תיאורטית בעוד מליוני שנים במידה ולא ניכחד עד אז ונצליח ליצור טכנולוגיות בסגנון פורטלים נוכל לשים מראה ענקית במרחק של נגיד מיליארד שנות אור וללמוד איך העולם היה לפני כ2 מיליארד שנות אור?
אז תיאורטית בעוד מליוני שנים במידה ולא ניכחד עד אז ונצליח ליצור טכנולוגיות בסגנון פורטלים נוכל לשים מראה ענקית במרחק של נגיד מיליארד שנות אור וללמוד איך העולם היה לפני כ2 מיליארד שנות אור?
אנונימי
כול אלה שמשחקים אותה פה כאילו זה מטומטם, באמת צאו מהשאלה אתם לא מכירים את הפיזיקה וההתנהלות של המציאות שאתם חיים בה.
לשאלה - אתה טועה, יראו את מה שהמראה תשקף שנתיים אחורה, כי תחזור שהאור שיוצא מכד"א יוצא למראה עובר שנה עד שהוא פוגע בה, ואם אנחנו רוצים לצפות בזה, נצטרך לחכות שנה נוספת עד שהאור יחזור מהמררה לכדור הארץ, התהליך יקח שנתיים כי הדרך שהוא עובר היא הלוך חזור.
מקווה שעזרתי :)
לשאלה - אתה טועה, יראו את מה שהמראה תשקף שנתיים אחורה, כי תחזור שהאור שיוצא מכד"א יוצא למראה עובר שנה עד שהוא פוגע בה, ואם אנחנו רוצים לצפות בזה, נצטרך לחכות שנה נוספת עד שהאור יחזור מהמררה לכדור הארץ, התהליך יקח שנתיים כי הדרך שהוא עובר היא הלוך חזור.
מקווה שעזרתי :)
שואל השאלה:
רשמתי שהמראה ממוקמת במרחק של חצי שנת אור^
רשמתי שהמראה ממוקמת במרחק של חצי שנת אור^
אנונימי
אז אתה צודק :)
הפרוספור הזה שבטיקטוק דיבר על זה איזה שתי סרטונים, והוא אמר שטכנית זה אפשרי כן
תיאורתית? זה אפשרי
אבל תיקח בחשבון שצריך משהו שיחזיק את המראה הזאת במקום, שיש הרבה אבק בדרך וכו'
אבל תיקח בחשבון שצריך משהו שיחזיק את המראה הזאת במקום, שיש הרבה אבק בדרך וכו'
שואל השאלה:
אשמח לקישור לסרטון^^
אשמח לקישור לסרטון^^
אנונימי
שואל השאלה:
^^מאמין שאפשר לשחק עם כוח הכבידה בין מספר כוכבים וככה בעצם "להעמיד" מראה
^^מאמין שאפשר לשחק עם כוח הכבידה בין מספר כוכבים וככה בעצם "להעמיד" מראה
אנונימי
אמ... אתה יודע כוכבים דיי רחוקים זה מזה
אולי צריך למצוא איזון מושלם בין שניים שכוח הכבידה שלהם חל על אותו אזור.
אבל תיקח בחשבון שגם הם זזים, ממש לאט אבל גם.
אולי צריך למצוא איזון מושלם בין שניים שכוח הכבידה שלהם חל על אותו אזור.
אבל תיקח בחשבון שגם הם זזים, ממש לאט אבל גם.
שואל השאלה:
לזה התכוונתי, לנקודת האיזון
ובמידה ונציב מראה במערכת שמש מזויימת היא תסתובב גם אם אני לא טועה, ככה שהתזוזה של שאר כוכבי הלכת לא ישנו
לזה התכוונתי, לנקודת האיזון
ובמידה ונציב מראה במערכת שמש מזויימת היא תסתובב גם אם אני לא טועה, ככה שהתזוזה של שאר כוכבי הלכת לא ישנו
אנונימי
הגיוני לחלוטין
כן
2 מיליארד? לא ממש כי צריך רזולוציה ממש גבוהה כדי לראות משהו ספציפי, בשביל זה צריך מראה פשוט עצומה ואז צריך לתפוס את מה שרואים במראה ולעבד את זה ואין לך ממש מקום למראה כזו גדולה וגם שלא יהיה שום דבר באמצע..
שואל השאלה:
רשמתי תיאורטית
רשמתי תיאורטית
אנונימי
המחשמלת, אין צורך לדרוג מהבחינה הזאת, אם את ממקמת מראה כזאת ברדיוס חצי שנת אור מכדור הארץ את תמצאי שטח מרוחק מכוכבים ופלנטות שיהיה במידה מאוד מספיקה נטול השפעה של גלי הכבידה וככה פשוט נסתפק בזה חחח
חצי שנת אור? זה אמור להיות במרחק שנת אור כדי שנראה את מה שקרה לפני שנה
שואל השאלה:
חצי שנה הלוך חצי שנה חזור^
חצי שנה הלוך חצי שנה חזור^
אנונימי
יש סרטון בטיקטוק של איזה מורה שמסביר בדיוק את זה
מה זה משנה האור שיצא לפני שנה עבר כבר מרחק של שנת אור, אנחנו נקלוט את מה שקרה לפני חצי שנה לא שנה
שואל השאלה:
אתה טועה.
האור שיוצא מכדור הארץ יראה את המראה לפני חצי שנה, האור שחוזר מהמראה יראה את כדור הארץ לפני עוד חצי שנה
אתה טועה.
האור שיוצא מכדור הארץ יראה את המראה לפני חצי שנה, האור שחוזר מהמראה יראה את כדור הארץ לפני עוד חצי שנה
אנונימי
אה
אבל הזמן על כדהא לא נעצר לכן זה ייחשב שנה מהיום שמיקמו אותה
אנונימית
שאלה ממש מעניינת
אמאלה זה נשמע מפחידד
אבל איך אפשר לראות מה היה בשנה שעברה
אבל איך אפשר לראות מה היה בשנה שעברה
אנונימי
שואל השאלה:
^בגלל מהירות האור בגדול
למשל כשאנחנו מתסכלים על כוכב לכת במרחק של 100 שנות אור, אנחנו רואים איך הוא היה לפני 100 שנה, כי לאור מהכוכב לקח 100 שנה להגיע אלינו
האור מהשמש שלנו לוקח לה בערך 8 דקות להגיע אלינו
^בגלל מהירות האור בגדול
למשל כשאנחנו מתסכלים על כוכב לכת במרחק של 100 שנות אור, אנחנו רואים איך הוא היה לפני 100 שנה, כי לאור מהכוכב לקח 100 שנה להגיע אלינו
האור מהשמש שלנו לוקח לה בערך 8 דקות להגיע אלינו
אנונימי
סוג של
במידה ומציבים אותה *עכשיו*, צריך לחכות שהאור שיוצא מאיתנו יגיע למראה, ויחזור בחזרה. הוא יחזור בעוד שנה, ככה שעוד שנה נוכל לראות מה קורה עכשיו, ותאמת שפשוט נראה עולם שכולם בסגר חחח
במידה ומציבים אותה *עכשיו*, צריך לחכות שהאור שיוצא מאיתנו יגיע למראה, ויחזור בחזרה. הוא יחזור בעוד שנה, ככה שעוד שנה נוכל לראות מה קורה עכשיו, ותאמת שפשוט נראה עולם שכולם בסגר חחח
תיאורטית כן, אך המרחק רחוק מידי כדי שנוכל לקבל תמונה טובה.
שואל השאלה:
^^זה לא אפשרי, כי נניח נשים אותה 2 מיליארד שנות אור מאיתנו(העולם קיים 4 ומשהו מיליארד שנים)
נצטרך לחכות 2 מיחיארד שנים עד שנוכל לראות את המראה בטלסקופ
^^זה לא אפשרי, כי נניח נשים אותה 2 מיליארד שנות אור מאיתנו(העולם קיים 4 ומשהו מיליארד שנים)
נצטרך לחכות 2 מיחיארד שנים עד שנוכל לראות את המראה בטלסקופ
אנונימי
דיכאוניגה, תעבור את האור שיצא מפה לפני יותר מכמה מליוני שנים, עזוב שנצטרך לחכות את אותו הזמן שהאור יחזור חחח
נשמע מתקבל על הדעת. חצי שנה למראה, ועוד חצי שעה מהמראה אלינו.
בפועל, נראה הרבה יותר. הרי המראה לא תשקף רק אותנו, חזקה עליה שיגיע אליה מידע על מאורעות נוספים. על כן, היא תכיל, ככל הנראה, *גם* את המידע על העולם כפי שהיה לפני חצי שנה, וגם מידע נוסף, על דברים רחוקים יותר שקרו קודם. או על דברים קרובים יותר (למראה) שקרו מאוחר יותר.
בפועל, נראה הרבה יותר. הרי המראה לא תשקף רק אותנו, חזקה עליה שיגיע אליה מידע על מאורעות נוספים. על כן, היא תכיל, ככל הנראה, *גם* את המידע על העולם כפי שהיה לפני חצי שנה, וגם מידע נוסף, על דברים רחוקים יותר שקרו קודם. או על דברים קרובים יותר (למראה) שקרו מאוחר יותר.
גם אם זה יעבוד העולם לא השתנה הרבה בשנה אז אהיה קשה לדעת אם זה עובד או לא
כן
היה לנו על זה דיון בשיעור פיסיקה
היה לנו על זה דיון בשיעור פיסיקה
לא הבנתי איך מראה יכולה להראות מה קרה בעבר.. כאילו מה זה משנה כמה היא רחוקה מאיתנו
אנונימית
מספיר למדוד במרחק קצת ולבדוק את הדילי במראה מהמציאות
שואל השאלה:
אנונימית בגלל שאור נע במהירות האור.
קחי דוגמה ממהירות הקול- הברק והרעם מתרחשים באותו הזמן אבל בגלל שמהירות האוא גדולה ממהירות האור אנחנו קודם רואים את האור ורק אחר כך שומעים את הרעש
אבל זה חא אומר שהאור נע במהיאות אינסופית, נוא נע בכ-300,000 קילומטר לשנייה, כלומר אם אני אאיר עם פנס ענק ועוצמתי ממרחק של 300,000 קילומטר יקח שנייה מהרגע שהארתי עד שאדם במרחק 300000 קילומטר יראה את האור
אנונימית בגלל שאור נע במהירות האור.
קחי דוגמה ממהירות הקול- הברק והרעם מתרחשים באותו הזמן אבל בגלל שמהירות האוא גדולה ממהירות האור אנחנו קודם רואים את האור ורק אחר כך שומעים את הרעש
אבל זה חא אומר שהאור נע במהיאות אינסופית, נוא נע בכ-300,000 קילומטר לשנייה, כלומר אם אני אאיר עם פנס ענק ועוצמתי ממרחק של 300,000 קילומטר יקח שנייה מהרגע שהארתי עד שאדם במרחק 300000 קילומטר יראה את האור
אנונימי
לא כי נצטרך שהוא יהיה במהירוצ יותר גבוהה ממהירות האור
שואל השאלה:
^איך בדיוק?
^איך בדיוק?
אנונימי
^ראיתי סרטון שמסביר על זה בטיקטוק שנייה אמצא את זה ואשלח קישור
בגלל המרחק העצום כנראה שלא נראה כלום במראה כי האור לא הספיק להגיע
הנה
תיאורטית אפשרי אבל שכחת נתון חשוב נוסף. גם אם תצליח לייצב את המראה בגרביטציה מדויקת והאבק לא מפריע אתה צריך לחשב טוב טוב היכן למקם אותה מבחינת אור בחלל מהשמש ומעצמים סוררים ויש עוד כמה פאקים ברעיון. אם אני לא טועה בהרווארד היה דיון מעניין לגבי השאלה הזאת תחפש במאגר אולי תמצא.
טכנית כן
בעיקרון כן, נשמע מגניב מאוד
אתה תצטרך לשים אותה מלפני שנה אב עקרונית, כן
כן
שנות אור זה מרחק ימסטולים
שואל השאלה:
^מתי אמרו שזה לא?
^מתי אמרו שזה לא?
אנונימי
חחח זה גדול שכולם אומרים כן אבל ואז סתם דוחפים דברים לא קשורים רק כדי להראות מבינים
ברמת העיקרון כל דבר בערך שאתה רואה בשמיים הוא איך שהיה מראה לפני כמה שנים... שלא נדבר על אדרומדה...
כן אני חושב שזה אפשרי, אם המראה לא תהרס מאיזה גוף חללי או שלא תפגע מאבק ותעמוד בגזים וזה... אבל באיזה גודל אתה רוצה את זה? לא נוכל לראות מטר של מראה...
ודרך אגב, עד שהאור יחזור אםינו גם יקח זמן...
כן אני חושב שזה אפשרי, אם המראה לא תהרס מאיזה גוף חללי או שלא תפגע מאבק ותעמוד בגזים וזה... אבל באיזה גודל אתה רוצה את זה? לא נוכל לראות מטר של מראה...
ודרך אגב, עד שהאור יחזור אםינו גם יקח זמן...
לא הבנתי איך הגעתם ממרחק של חצי שנת אור, למרחק של מיליארד שנות אור.
השאלה היא ברמה התיאורטית, עזבו כרגע את הפרטים הקטנים. אגב, התזה של בעלי עסקה בנושא של שליחת טלסקופ מראות גדול מקופל לחלל, ופתיחתו כשהוא מגיע ליעד.
השאלה היא ברמה התיאורטית, עזבו כרגע את הפרטים הקטנים. אגב, התזה של בעלי עסקה בנושא של שליחת טלסקופ מראות גדול מקופל לחלל, ופתיחתו כשהוא מגיע ליעד.
מצאתי את הסרטון על המראה !