12 תשובות
אין טעם. אבל זה מן אתגר כזה אם את לא נוסעת על אופניים
אז מה עדיף לך? לבעטו בה' לגמרי, חס ושלום? יש משמעות לכל מצוה או עבירה. פשוט התחזקי גם בשמירת המצוות, ושאר המצוות.
אנונימי
שואל השאלה:
אני חושבת שלהיות בן אדם טוב זה יותר חשוב מאשר לעשות מצוות
אנונימית
השאלה שאת שואלת נשאלת בכל שנות היהדות
מה הטעם לחזור בתשובה או לעשות מצוות אם כבר חטאתי? מה זה יעזור?

אביא סיפור קצת מזעזע ומטלטל מהגמרא (די בטוח שבמסכת עבודה זרה)
הסיפור הוא על אדם שאהב זונות ונאמר עליו שלא קיימת זונה שלא עברה דרכו עד כדי כך
יום אחד וא שמע על זונה יקרה וטובה ונסע אליה עד מעבר לים, כאשר הוא קיים איתה יחסי מין היא אמרה "כשם שהפיחה זו אינה חוזרת למקומה, כך אלעזר בן דורדיא אין מקבלין אותו בתשובה" אותו אדם נחרד
הלך לבקש מההרים שיבקשו עליו רחמים והם אמרו לו שאם הם יבקשו רחמים הם כבר יבקשו על עצמם, הלך לשמיים ולארץ וביקש רחמים וגם הם אמרו לו כך הלך לשמש ולירח וגם הם אמרו לו כך הלך לכוכבים ולמזלות וגם הם אמרו לו כך
לבסוף הוא הבין שזה תלוי רק בו והוא ישב ובכה עד שהוא מת
יצאה בת קול מהשמיים ואמרה
רבי אלעזר בן דורדיא מזומן לחיי העולם הבא!

ועל זה אמר רבי יש קונה עולמו בכמה שנים ויש קונה עולמו בשעה אחת
לכן אין צורך שתדאגי
^^ אבל התפקיד שלנו זה לעשות מה שצוה בוראנו. בשביל זה נבראנו. אנחנו לא יכולים להחליט מה יותר חשוב.
אנונימי
המטרה של כל אחד מהימים הללו היא שונה.
בשבת המטרה היא לקחת יום של מנוחה, ובו יש לך יותר זמן להקדיש לה, לברך אותו ולהודות ולשבת אותו על הטוב שנתן לנו.
ואילו ביום הכיפורים, ניתנה הזכות לכל אדם מישראל לכפר על כל המעשים הרעים שנעשו לאורך השנה/ השנים והוא נותן מעין אפשרות של התחלה חדשה, המבשרת תיקון.

מקווה שזה יותר ברור עכשיו❤
^וכן אני גם מסכימה, ויש גם חכמים וטובים ממני שאמרו ש"דרך ארץ קדמה לתורה", אך זה לא אומר שיש לבטל את התורה לגמרי. את מבינה?
^על פי חלק מהפירושים הכוונה בדרך ארץ קדמה לתורה היא פשוטו כמשמעו-תקופת האבות שבה המוטיב העיקרי לעבודת ה' היה דרך ארץ (סיפור שלושת המלאכים לדוגמא) קדמה לתקופת עבודת ה' על פי תורה
ומכאן אנו מבינים שהדרך לשמור את התורה היא מתןך הדרך ארץ
זאת אומרת זה לא שעדיף להתנהג בדרך ארץ על פני שמירת שבת כהלכתה אלא שמתוך שמירה על דרך ארץ ונועם הליכות נגיד לידי שמירת שבת כהלכתה
מה הקשר ואוו
יום כיפור צמים גם חילונים. למה?
יש איזושהי הבנה שאם בכל זאת יש איפשהו אלוקים בכל העולם הזה, עדיף שאצום ביום כיפור ואנסה לכפר על חטאי השנה החולפת..
אם אין, אדרבה..
מאוד מסכים עם icecreambb.
אנונימי
כי למה בגלל שלא עשית משהו אחד אז לא לעשות כלום? זהו? לוותר?
לא עדיף לך לפחות את זה לעשות.. מה גם שכיפור זה בדיוק היום לבקש סליחה מה' על החטאים שעשינו וביניהם גם חילול שבת ולקחת על עצמך להתחזק בזה.