11 תשובות
לא

בברכה, לחם פיט.
אין דבר כזה יהודי פחות זכותך לא לצום זה עניין של אמונה
אממ זכותך לא לצום.
אני גם לא מאמינה בלצום
לא
ולצום זה בסך הכל להראות לה' שאתה באמת מצטער
מה זאת אומרת לא מאמינה בדרך של לצום?
העונש של זה זה כרת.
אנונימית
זה לא לא חובה לצום
לא
גם כשהייתי מאמינה לא הבנתי את הקטע של כיפור
את יהודייה מאמינה ולא עושה מה שצריך.
את לא פחות טובה אבל זה לא בסדר
להאמין בה' - זה לא להאמין שהוא קיים. זה שהוא קיים - זה לא אמונה, זה עובדה.

להאמין בה' - זה להאמין בדרך שלו, במה שהוא צוה (כמובן, שיש עוד דברים שתלויים באמונה). אחת מן המצוות - זה לתהענות ביום הכיפורים. אם אם לא מאמינה במצוה הזאת - את לא מאמינה בדברי ה'.

לא להאמין בה', זה, בהחלט, לא טוב, כי זה אמונה בה' - זה העיקר.
אנונימי
את יהודיה מאמינה כמו שאת אומרת אבל עוברת על ההלכה ועל מה שאלוקים (שאת מאמינה בו אמרת) ציווה.
לצום בכיפור זה לא העניין של הצום עצמו, זה כל ההתנקות מדברים חיצונים שהנפש הפנימית שלנו לא צריכה, אוכל, מקלחת וכו'.. אנחנו מתמקדים במחשבות, מתעלים ברוחניות, מגיעים לרמות גבוהות יותר מבחינה רוחנית. אין העיקר הוא הצום עצמו, לכן אני ממליצה לך אם את לא מסכימה עם העניין של הצום, בכמה שעות של הסוף (נעילה) ובכמה שעות הראשונות של הערב. כדי לכבד גם אם את לא לגמרי מסכימה. והעניין הגדול הוא שקוראים ליום כיפור- שבת שבתון, הכוונה שזה הרבה יותר חמור משבת. לכן כדאי להשתדל❤