9 תשובות
בוא נציק לכולם וכולם יקבלו התראה ויחשבו שזאת התשובה אבל סתם באלי להציק
אנונימית
שואל השאלה:
^זה לא נכון, משפט הסינוסים לא עובד בטרפז
^זה לא נכון, משפט הסינוסים לא עובד בטרפז
אנונימי
שואל השאלה:
אוקיי אבל אז איך מוצאים את רדיוס המעגל החסום בטרפז? דווקא שם קצת יותר הסתבכתי, פשוט בקושי פתרנו תרגילים בכיתה עם מעגל חסום
אוקיי אבל אז איך מוצאים את רדיוס המעגל החסום בטרפז? דווקא שם קצת יותר הסתבכתי, פשוט בקושי פתרנו תרגילים בכיתה עם מעגל חסום
אנונימי
שואל השאלה:
זה כשמעגל חוסם את המשולש אבל איך מחשבים את הרדיוס כשהמעגל חסום? לדעתי זה לא יעבוד במעגל חסום מה שאמרת
זה כשמעגל חוסם את המשולש אבל איך מחשבים את הרדיוס כשהמעגל חסום? לדעתי זה לא יעבוד במעגל חסום מה שאמרת
אנונימי
נראה לי במעגל חסום הקוטר יעבור מהבסיס העליון לתחתון, ככה שבעצם הגובה של הטרפז הוא שני רדיוסים - ואת זה לא קשה לבטא ע"י משולש ישר זווית
שואל השאלה:
^במעגל חסום בטרפז? לא חושב שזה נכון... אשמח לדעת מאיפה הבאת את זה במידה ואני טועה
^במעגל חסום בטרפז? לא חושב שזה נכון... אשמח לדעת מאיפה הבאת את זה במידה ואני טועה
אנונימי
המעגל משיק בנקודות שונות לטרפז, הרדיוס מאונך לצלעות של הטרפז בנקודות ההשקה. בגלל שהטרפז שווה שוקיים, מטעמי סימטריה נקודות ההשקה של הצלע העליונה ושל הצלע התחתונה חיבות להיות באמצע הצורה, וזה יוצא הגובה. לא תוכל לחסום מעגל בטרפז שווה שוקיים בשום צורה אחרת
שואל השאלה:
אני חושב שהבנתי אותך. תודה רבה!
אני חושב שהבנתי אותך. תודה רבה!
אנונימי
הגובה של הטרפז הוא הקוטר כולו.
המעגל משיק לבסיס העליון במרכזו, ולבסיס התחתון במרכזו. תמתח את הרדיוסים מהנקודות המשיקות ותקבל את הקוטר של המעגל, שהוא גובה הטרפז.
המעגל משיק לבסיס העליון במרכזו, ולבסיס התחתון במרכזו. תמתח את הרדיוסים מהנקודות המשיקות ותקבל את הקוטר של המעגל, שהוא גובה הטרפז.
באותו הנושא: