11 תשובות
מצרף קישור בנושא:
*לא היה חוקר רצח, היה חוקר.
אגב אתה יכול ללכת להתנדב החל מגיל 16 (או 17?), זה מוסיף המון אם תרצה להתגייס למשטרה, עושים הרבה הדרכות וצוברים ים ניסיון בשטח
שואל השאלה:
ואם אבא שלי גם שוטר זה יכול לעזור לי?
אנונימי
זה פחות קשור נראה לי אבל מן־הסתם הוא יוכל להביא לך טיפים לצלוח את המיונים הראשונים
שואל השאלה:
אם מתנדבים במשטרה בתיכון ואחר כך עושים גם שירות לאומי במשטרה זה כן יכול לעזור?
אנונימי
פשוט יהיה לך ניסיון
שמע אני יודע שהרבה מאוד מתנדבים בסוף נהיים שוטרים, תכל'ס עד כמה שהבנתי אחת המטרות של המשמר האזרחי של הנוער זה להצמיח שוטרי קבע. כשיש לך ניסיון בשטח אתה יודע פחות או יותר איך רוצים שתגיב לסיטואציות במיונים, המב"ס/ית יכול/ה להמליץ עליך, אבל בסוף זה תלוי רק בך.

שירות לאומי ככל הנראה גם כן אבל שח"מ זה הרבה יותר רציני. הכרתי בחורה שעשתה שירות לאומי במשטרה, האמת עבודה די משעממת, לא ברמה מפחידה אבל בטח יש דברים מעניינים יותר (מצד שני זאת עבודה חשובה כי זאת עבודה משרדית שחורה שחבל להטיל על שוטרי קבע שיכולים לעשות דברים מגניבים יותר באותו זמן).
אחע זה בונוס אם אבאשך שוטר
אחרי שחרור מצה"ל
אפשר גם לעשות שירות חובה במשטרה (שח"מ) אם יש לך פרופיל נמוך / פרוטקציות
שואל השאלה:
מאיזה גיל אפשר להתחיל לעשות את זה?
אנונימי
אני מכיר מקרוב את אח"מ במשטרה אבל אתה יכול להיות חוקר רגיל (שבין השאר יתעסק גם בחקירות יותר רציניות), חוקר זירה שזה מישהו שמגיע לזירה כדי לאסוף ראיות (גם לזירות משעממות וגם לזירות רציניות מאוד), האמת אני לא כזה מכיר מחלקות חקירות ייעודיות (אף שמן־הסתם יש), אני חושב שצריך להתחיל לעבוד בתור חוקר רגיל ומשם עוברים לצוותים מיוחדים או משהו.

יש גם חוקרים מיוחדים שמתמחים בכימיה או בטקסטיל למשל ולזה צריך תואר בתחום הרלוונטי.

אם תחפש "גיוס למשטרה" תראה את הדרישות. חוקר רגיל צריך בגרות מלאה וזהו בערך.