101 תשובות
שאלה חשובה יש לי - מה אתה מנסה לעשות פה?
להוכיח לאתאיסטים שיהדות נכונה, ולפתע הם יפקחו את עיניהם?!
או סתם לקנטר?
להוכיח לאתאיסטים שיהדות נכונה, ולפתע הם יפקחו את עיניהם?!
או סתם לקנטר?
השאלה מתגברת כאשר אתה שואל מאנונימי
אמת !!
אנונימית
כל הדתות המונותאיסטיות שוות בעיני.
אין לי העדפה ליהדות.
היהדות יחודית בכמה בחינות, אבל הערך שלה שווה מבחינתי לכל דת אחרת.
אין לי העדפה ליהדות.
היהדות יחודית בכמה בחינות, אבל הערך שלה שווה מבחינתי לכל דת אחרת.
שואל השאלה:
השאלה מופנית גם בעיקר להרבה יהודים אתאיסטים פה או יהודים שמאמינים בכח עליון אבל שואלים למה דווא יהדות ולא דת אחרת? מה בגלל שאני יהודי אז אני אומר שיהדות היא האמת ושאר הדתות הן שקר? ואם הייתי נולד נוצרי אז הייתי אומר שהנצרות היא האמת? אז זהו שממש לא כי כל חוקר דתות יודע שהיהדות היא אמת!
בעוד כל הדתות בעולם מספרות על מעשיהם הקטנים של מכשפים וקוסמים, התורה מתארת נסים בקנה מידה ארצי שכל העם כולו ראה:
ובהם: הפיכת כל היאור לדם למשך שלושה ימים, אש וברד היורדים יחד מן השמים, מכת חושך, הריגת כל בכורי מצרים ברגע אחד, קריעת ים סוף, עמוד האש והענן, 40 שנה בהם עם שלם אכל מן השמים, שבירת חומות יריחו בקול שופרות, והחשוב מכל - מעמד הר סיני, בו כל העם זכה להתגלותו של הבורא.
התורה גם מספקת שמות, שושלות, גילאים, תאריכים, מקומות גיאוגרפים, גודל האוכלוסייה והתפלגותה, המלחמות והפלגים בעם. כתיבה היסטורית זו מוכיחה שהנסים המתוארים בה אכן התקבלו כהיסטוריה אמיתית מפי אבותינו, ולא בתור משל או אגדת עם. הנה דוגמה (שמות פרק יט):
"א בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁלִישִׁי לְצֵאת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם בַּיּוֹם הַזֶּה בָּאוּ מִדְבַּר סִינָי. ב וַיִּסְעוּ מֵרְפִידִים וַיָּבֹאוּ מִדְבַּר סִינַי וַיַּחֲנוּ בַּמִּדְבָּר וַיִּחַן שָׁם יִשְׂרָאֵל נֶגֶד הָהָר. ג וּמֹשֶׁה עָלָה אֶל הָאֱלֹהִים וַיִּקְרָא אֵלָיו יְהוָה מִן הָהָר לֵאמֹר כֹּה תֹאמַר לְבֵית יַעֲקֹב וְתַגֵּיד לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל. ד אַתֶּם רְאִיתֶם אֲשֶׁר עָשִׂיתִי לְמִצְרָיִם וָאֶשָּׂא אֶתְכֶם עַל כַּנְפֵי נְשָׁרִים וָאָבִא אֶתְכֶם אֵלָי. ה וְעַתָּה אִם שָׁמוֹעַ תִּשְׁמְעוּ בְּקֹלִי וּשְׁמַרְתֶּם אֶת בְּרִיתִי וִהְיִיתֶם לִי סְגֻלָּה מִכָּל הָעַמִּים כִּי לִי כָּל הָאָרֶץ. ו וְאַתֶּם תִּהְיוּ לִי מַמְלֶכֶת כֹּהֲנִים וְגוֹי קָדוֹשׁ אֵלֶּה הַדְּבָרִים אֲשֶׁר תְּדַבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל. ז וַיָּבֹא מֹשֶׁה וַיִּקְרָא לְזִקְנֵי הָעָם וַיָּשֶׂם לִפְנֵיהֶם אֵת כָּל הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה אֲשֶׁר צִוָּהוּ יְהוָה. ח וַיַּעֲנוּ כָל הָעָם יַחְדָּו וַיֹּאמְרוּ כֹּל אֲשֶׁר דִּבֶּר יְהוָה נַעֲשֶׂה וַיָּשֶׁב מֹשֶׁה אֶת דִּבְרֵי הָעָם אֶל יְהוָה. ט וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל מֹשֶׁה הִנֵּה אָנֹכִי בָּא אֵלֶיךָ בְּעַב הֶעָנָן בַּעֲבוּר יִשְׁמַע הָעָם בְּדַבְּרִי עִמָּךְ וְגַם בְּךָ יַאֲמִינוּ לְעוֹלָם וַיַּגֵּד מֹשֶׁה אֶת דִּבְרֵי הָעָם אֶל יְהוָה. י וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל מֹשֶׁה לֵךְ אֶל הָעָם וְקִדַּשְׁתָּם הַיּוֹם וּמָחָר וְכִבְּסוּ שִׂמְלֹתָם. יא וְהָיוּ נְכֹנִים לַיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי כִּי בַּיּוֹם הַשְּׁלִשִׁי יֵרֵד יְהוָה לְעֵינֵי כָל הָעָם עַל הַר סִינָי. יב וְהִגְבַּלְתָּ אֶת הָעָם סָבִיב לֵאמֹר הִשָּׁמְרוּ לָכֶם עֲלוֹת בָּהָר וּנְגֹעַ בְּקָצֵהוּ כָּל הַנֹּגֵעַ בָּהָר מוֹת יוּמָת. יג לֹא תִגַּע בּוֹ יָד כִּי סָקוֹל יִסָּקֵל אוֹ יָרֹה יִיָּרֶה אִם בְּהֵמָה אִם אִישׁ לֹא יִחְיֶה בִּמְשֹׁךְ הַיֹּבֵל הֵמָּה יַעֲלוּ בָהָר. יד וַיֵּרֶד מֹשֶׁה מִן הָהָר אֶל הָעָם וַיְקַדֵּשׁ אֶת הָעָם וַיְכַבְּסוּ שִׂמְלֹתָם. טו וַיֹּאמֶר אֶל הָעָם הֱיוּ נְכֹנִים לִשְׁלֹשֶׁת יָמִים אַל תִּגְּשׁוּ אֶל אִשָּׁה. טז וַיְהִי בַיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי בִּהְיֹת הַבֹּקֶר וַיְהִי קֹלֹת וּבְרָקִים וְעָנָן כָּבֵד עַל הָהָר וְקֹל שֹׁפָר חָזָק מְאֹד וַיֶּחֱרַד כָּל הָעָם אֲשֶׁר בַּמַּחֲנֶה. יז וַיּוֹצֵא מֹשֶׁה אֶת הָעָם לִקְרַאת הָאֱלֹהִים מִן הַמַּחֲנֶה וַיִּתְיַצְּבוּ בְּתַחְתִּית הָהָר. יח וְהַר סִינַי עָשַׁן כֻּלּוֹ מִפְּנֵי אֲשֶׁר יָרַד עָלָיו יְהוָה בָּאֵשׁ וַיַּעַל עֲשָׁנוֹ כְּעֶשֶׁן הַכִּבְשָׁן וַיֶּחֱרַד כָּל הָהָר מְאֹד. יט וַיְהִי קוֹל הַשּׁוֹפָר הוֹלֵךְ וְחָזֵק מְאֹד מֹשֶׁה יְדַבֵּר וְהָאֱלֹהִים יַעֲנֶנּוּ בְקוֹל"
הדתות האחרות מספרות את סיפוריהם כאגדות, ללא מתן פירוט היסטורי אמין, וככאלה הן לא יכולות לטעון טיעון היסטורי. כי בשביל לטעון טיעון היסטורי, יש לתעד את ההיסטוריה. ואת זאת התורה מספקת לנו.
עוד הבדל גדול זה שהנוצרים והמוסלמים מתבססים על בן אדם שטען שאלוהים התגלה אליו (מוחמד) או שהוא אלוהים עם פיצול אישיות בדמות של בן אדם כמו ישו (או משיח שקר)
אנחנו שמים את מבטחינו על עדות של 3 מיליון
השאלה מופנית גם בעיקר להרבה יהודים אתאיסטים פה או יהודים שמאמינים בכח עליון אבל שואלים למה דווא יהדות ולא דת אחרת? מה בגלל שאני יהודי אז אני אומר שיהדות היא האמת ושאר הדתות הן שקר? ואם הייתי נולד נוצרי אז הייתי אומר שהנצרות היא האמת? אז זהו שממש לא כי כל חוקר דתות יודע שהיהדות היא אמת!
בעוד כל הדתות בעולם מספרות על מעשיהם הקטנים של מכשפים וקוסמים, התורה מתארת נסים בקנה מידה ארצי שכל העם כולו ראה:
ובהם: הפיכת כל היאור לדם למשך שלושה ימים, אש וברד היורדים יחד מן השמים, מכת חושך, הריגת כל בכורי מצרים ברגע אחד, קריעת ים סוף, עמוד האש והענן, 40 שנה בהם עם שלם אכל מן השמים, שבירת חומות יריחו בקול שופרות, והחשוב מכל - מעמד הר סיני, בו כל העם זכה להתגלותו של הבורא.
התורה גם מספקת שמות, שושלות, גילאים, תאריכים, מקומות גיאוגרפים, גודל האוכלוסייה והתפלגותה, המלחמות והפלגים בעם. כתיבה היסטורית זו מוכיחה שהנסים המתוארים בה אכן התקבלו כהיסטוריה אמיתית מפי אבותינו, ולא בתור משל או אגדת עם. הנה דוגמה (שמות פרק יט):
"א בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁלִישִׁי לְצֵאת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם בַּיּוֹם הַזֶּה בָּאוּ מִדְבַּר סִינָי. ב וַיִּסְעוּ מֵרְפִידִים וַיָּבֹאוּ מִדְבַּר סִינַי וַיַּחֲנוּ בַּמִּדְבָּר וַיִּחַן שָׁם יִשְׂרָאֵל נֶגֶד הָהָר. ג וּמֹשֶׁה עָלָה אֶל הָאֱלֹהִים וַיִּקְרָא אֵלָיו יְהוָה מִן הָהָר לֵאמֹר כֹּה תֹאמַר לְבֵית יַעֲקֹב וְתַגֵּיד לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל. ד אַתֶּם רְאִיתֶם אֲשֶׁר עָשִׂיתִי לְמִצְרָיִם וָאֶשָּׂא אֶתְכֶם עַל כַּנְפֵי נְשָׁרִים וָאָבִא אֶתְכֶם אֵלָי. ה וְעַתָּה אִם שָׁמוֹעַ תִּשְׁמְעוּ בְּקֹלִי וּשְׁמַרְתֶּם אֶת בְּרִיתִי וִהְיִיתֶם לִי סְגֻלָּה מִכָּל הָעַמִּים כִּי לִי כָּל הָאָרֶץ. ו וְאַתֶּם תִּהְיוּ לִי מַמְלֶכֶת כֹּהֲנִים וְגוֹי קָדוֹשׁ אֵלֶּה הַדְּבָרִים אֲשֶׁר תְּדַבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל. ז וַיָּבֹא מֹשֶׁה וַיִּקְרָא לְזִקְנֵי הָעָם וַיָּשֶׂם לִפְנֵיהֶם אֵת כָּל הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה אֲשֶׁר צִוָּהוּ יְהוָה. ח וַיַּעֲנוּ כָל הָעָם יַחְדָּו וַיֹּאמְרוּ כֹּל אֲשֶׁר דִּבֶּר יְהוָה נַעֲשֶׂה וַיָּשֶׁב מֹשֶׁה אֶת דִּבְרֵי הָעָם אֶל יְהוָה. ט וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל מֹשֶׁה הִנֵּה אָנֹכִי בָּא אֵלֶיךָ בְּעַב הֶעָנָן בַּעֲבוּר יִשְׁמַע הָעָם בְּדַבְּרִי עִמָּךְ וְגַם בְּךָ יַאֲמִינוּ לְעוֹלָם וַיַּגֵּד מֹשֶׁה אֶת דִּבְרֵי הָעָם אֶל יְהוָה. י וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל מֹשֶׁה לֵךְ אֶל הָעָם וְקִדַּשְׁתָּם הַיּוֹם וּמָחָר וְכִבְּסוּ שִׂמְלֹתָם. יא וְהָיוּ נְכֹנִים לַיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי כִּי בַּיּוֹם הַשְּׁלִשִׁי יֵרֵד יְהוָה לְעֵינֵי כָל הָעָם עַל הַר סִינָי. יב וְהִגְבַּלְתָּ אֶת הָעָם סָבִיב לֵאמֹר הִשָּׁמְרוּ לָכֶם עֲלוֹת בָּהָר וּנְגֹעַ בְּקָצֵהוּ כָּל הַנֹּגֵעַ בָּהָר מוֹת יוּמָת. יג לֹא תִגַּע בּוֹ יָד כִּי סָקוֹל יִסָּקֵל אוֹ יָרֹה יִיָּרֶה אִם בְּהֵמָה אִם אִישׁ לֹא יִחְיֶה בִּמְשֹׁךְ הַיֹּבֵל הֵמָּה יַעֲלוּ בָהָר. יד וַיֵּרֶד מֹשֶׁה מִן הָהָר אֶל הָעָם וַיְקַדֵּשׁ אֶת הָעָם וַיְכַבְּסוּ שִׂמְלֹתָם. טו וַיֹּאמֶר אֶל הָעָם הֱיוּ נְכֹנִים לִשְׁלֹשֶׁת יָמִים אַל תִּגְּשׁוּ אֶל אִשָּׁה. טז וַיְהִי בַיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי בִּהְיֹת הַבֹּקֶר וַיְהִי קֹלֹת וּבְרָקִים וְעָנָן כָּבֵד עַל הָהָר וְקֹל שֹׁפָר חָזָק מְאֹד וַיֶּחֱרַד כָּל הָעָם אֲשֶׁר בַּמַּחֲנֶה. יז וַיּוֹצֵא מֹשֶׁה אֶת הָעָם לִקְרַאת הָאֱלֹהִים מִן הַמַּחֲנֶה וַיִּתְיַצְּבוּ בְּתַחְתִּית הָהָר. יח וְהַר סִינַי עָשַׁן כֻּלּוֹ מִפְּנֵי אֲשֶׁר יָרַד עָלָיו יְהוָה בָּאֵשׁ וַיַּעַל עֲשָׁנוֹ כְּעֶשֶׁן הַכִּבְשָׁן וַיֶּחֱרַד כָּל הָהָר מְאֹד. יט וַיְהִי קוֹל הַשּׁוֹפָר הוֹלֵךְ וְחָזֵק מְאֹד מֹשֶׁה יְדַבֵּר וְהָאֱלֹהִים יַעֲנֶנּוּ בְקוֹל"
הדתות האחרות מספרות את סיפוריהם כאגדות, ללא מתן פירוט היסטורי אמין, וככאלה הן לא יכולות לטעון טיעון היסטורי. כי בשביל לטעון טיעון היסטורי, יש לתעד את ההיסטוריה. ואת זאת התורה מספקת לנו.
עוד הבדל גדול זה שהנוצרים והמוסלמים מתבססים על בן אדם שטען שאלוהים התגלה אליו (מוחמד) או שהוא אלוהים עם פיצול אישיות בדמות של בן אדם כמו ישו (או משיח שקר)
אנחנו שמים את מבטחינו על עדות של 3 מיליון
אנונימי
שואל השאלה:
מופנה גם בעיקר לאנשים פה שלא חקרו מעולם על דתות ושואלים למה דווקא יהדות היא אמת ולא דתות אחרות
מופנה גם בעיקר לאנשים פה שלא חקרו מעולם על דתות ושואלים למה דווקא יהדות היא אמת ולא דתות אחרות
אנונימי
גאווה לדעתי שחוקר דתות אמר זאת.
אבל הנצרות גם מאמינה בדברים האלו, אז אולי זו האמת?
אבל הדברים האלו קרו ליהדות, הנצרות טוענת שאלוהים אכן נתן לישראל את התורה אבל אחרי זה נטש אותם ועבר לנוצרים. מצד אחד הם מאמינים בתורה גם ומצד שני ברצינות כמה כתוב בתורה שאלוהים לעולם לא יחליף אותנו? זה טיפשי להאמין ככה
אבל היהדות, הנצרות והאסלאם מאמינות בעצם באותו האל. יש שוני בין הדתות, ובין האמונות שלהן, אבל אני לא מאמינה באף אחת מהן, אז בעיני הן שוות ערך.
טוב
שואל השאלה:
כתוב שאלוהים לא יחליף אותנו
"וְאַף גַּם זֹאת בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם לֹא מְאַסְתִּים וְלֹא גְעַלְתִּים לְכַלֹּתָם לְהָפֵר בְּרִיתִי אִתָּם כִּי אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיהֶם"
גם כשהיינו בגלות וסבלנו בגלל החטאים שלנו אלוקים תמיד יהיה האלוקים שלנו
נטפלתי דווקא על הפסוק הזה אבל אני יודע שיש עוד הרבה פסוקים בתורה שאלוקים תמיד יהיה האלוקים שלנו היהודים
גם כתוב בתורה בפירוש לא תוסיף ולא תגרע
ישו בא להוסיף וגם לגרוע ולמחוק את החוקים של בורא עולם בטענה שאתה יכול לאהוב את הבורא ושהבורא יאהב אותך גם מבלי לקיים את התורה החוקים והמצוות של הבורא שנתן אותם לעם ישראל ושעם ישראל הבטיח לבורא עולם במעמד הר סיני שהוא יקיים את כל החוקים והמצוות
כתוב שאלוהים לא יחליף אותנו
"וְאַף גַּם זֹאת בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם לֹא מְאַסְתִּים וְלֹא גְעַלְתִּים לְכַלֹּתָם לְהָפֵר בְּרִיתִי אִתָּם כִּי אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיהֶם"
גם כשהיינו בגלות וסבלנו בגלל החטאים שלנו אלוקים תמיד יהיה האלוקים שלנו
נטפלתי דווקא על הפסוק הזה אבל אני יודע שיש עוד הרבה פסוקים בתורה שאלוקים תמיד יהיה האלוקים שלנו היהודים
גם כתוב בתורה בפירוש לא תוסיף ולא תגרע
ישו בא להוסיף וגם לגרוע ולמחוק את החוקים של בורא עולם בטענה שאתה יכול לאהוב את הבורא ושהבורא יאהב אותך גם מבלי לקיים את התורה החוקים והמצוות של הבורא שנתן אותם לעם ישראל ושעם ישראל הבטיח לבורא עולם במעמד הר סיני שהוא יקיים את כל החוקים והמצוות
אנונימי
שואל השאלה:
"וַהֲקִימֹתִי אֶת בְּרִיתִי אִתְּכֶם", "לְהַפְרְכֶם אֶת בְּרִיתִי", "וזָכַרְתִּי אֶת בְּרִיתִי יַעֲקוֹב", "וְאַף אֶת בְּרִיתִי יִצְחָק", "וְאַף אֶת בְּרִיתִי אַבְרָהָם אֶזְכֹּר", "וְלֹא גְעַלְתִּים לְכַלֹּתָם לְהָפֵר בְּרִיתִי אִתָּם", "וְזָכַרְתִּי לָהֶם בְּרִית רִאשֹׁנִים"
"וַהֲקִימֹתִי אֶת בְּרִיתִי אִתְּכֶם", "לְהַפְרְכֶם אֶת בְּרִיתִי", "וזָכַרְתִּי אֶת בְּרִיתִי יַעֲקוֹב", "וְאַף אֶת בְּרִיתִי יִצְחָק", "וְאַף אֶת בְּרִיתִי אַבְרָהָם אֶזְכֹּר", "וְלֹא גְעַלְתִּים לְכַלֹּתָם לְהָפֵר בְּרִיתִי אִתָּם", "וְזָכַרְתִּי לָהֶם בְּרִית רִאשֹׁנִים"
אנונימי
צינית החוצנית
בנוסף, כמו שהוא כתב בשאלה ובתשובות, הנצרות והאסלאם מנקודה מסויימת גם התחילו מיחידים ללא פירוט היסטורי אמין.
בנוסף, כמו שהוא כתב בשאלה ובתשובות, הנצרות והאסלאם מנקודה מסויימת גם התחילו מיחידים ללא פירוט היסטורי אמין.
זהו עכשיו גרמת לאתאיסטים לחזור בתשןבה
שואל השאלה:
"וזכרתי להם ברית ראשונים"
בורא עולם כבר ידע שיבואו עוד 2 עמים ויטענו שאלוקים יעזוב את היהודים ויעבור אליהם אבל מי שברא את העולם כבר ידע את זה והקדים אותם וזכרתי להם ברית ראשונים"
זאת ההוכחה שבורא עולם לא מחליף כל כמה ימים עם אחר
אלוקים לא התגלה בפני מיליוני נוצרים ועשה להם ניסים גדולים, כנל מוסלמים. אלוקים התגלה רק בפני עם ישראל במעמד הר סיני וזה אחרי תקופה ארוכה של ניסים גדולים
אגב
שמעת על קרישנה? אחד מהאלים ההודיים?
אז הפעם זה יהודי חוקר דתות (ולא חוקר דתות שלא יהודי) שאל אחד שמאמין בהארי קרישנה ששמו קרודלו גולדברג (מישראל)
"איך אתה יודע שהדת שלך נכונה?"
שרודלו: "גם לנו יש התגלות המונית"
היהודי חוקר הדתות: "על מה אתה מדבר"?
שרודלו: "האם מעולם לא קראת את הבאגוואד גיטה?"
היהודי:" בטח שקראתי" (הרקע לספר הוא קרב בין 2 עמים)
שרודלו:" הקרב בבאגאוואד גיטה, כמה אנשים היו נוכחים"?
היהודי: "היו שם 3 מיליון"
שרודלו: "כן מר קלמן.. ויש לנו מסורת בעל פה שאומרת שבקרב בבגהואווד גיטה האל שלנו קרישנה נחת לעיני 3 מיליון אנשים, הוא דיבר בפני כולם וכולם מתו בדיוק כמו האנשים שלכם בסיני"
אז היהודי סיפר את כל הסיפור על כך שה' דיבר עם העם ואז הם מתו הקים אותם לתחייה ואז ה' דיבר שוב והם מתו שוב (יש מדרשים של חזל וגם בספר הזוהר על ניסים גדולים שהיו במעמד) ואז קמו וביקשו ממשה שיביא את התורה.
היהודי שואל את שרודלו: " אז האל שלכם דיבר איתם וכולם מתו ומה קרה אחר כך"?
שרודלו: "למה אתה מתכוון"?
היהודי: "האל דיבר וכולם מתו ומה קרה לאחר מכן"?
שרודלו: "ובכן... הם שכבו שם"
היהודי: "הם לא קמו שוב"?
שרולדו: "לא"
היהודי: "כולם מתו"?
שרולדו: "כן"
היהודי: "אז איך אתם יודעים על הסיפור"?
שרודלו: "ובכן לאחר הרבב הרבה שנים... האל הזה התגלה לאיש אחד והוא סיפר לו ואז אותו איש סיפר לכל השאר"
(מזכיר מאוד את הנצרות והאיסלאם אגב על בן אדם אחד או 2 שטוענים שהאל התגלה אליהם ולא אל עם שלם וכול העולם ומיליארדים הולכים אחרי השקר שלהם)
פסוק נפלא בתורה מספר דברים פרק ד' פסוק לב'
"כִּי שְׁאַל נָא לְיָמִים רִאשֹׁנִים אֲשֶׁר הָיוּ לְפָנֶיךָ לְמִן הַיּוֹם אֲשֶׁר בָּרָא אֱלֹהִים אָדָם עַל הָאָרֶץ וּלְמִקְצֵה הַשָּׁמַיִם וְעַד קְצֵה הַשָּׁמָיִם הֲנִהְיָה כַּדָּבָר הַגָּדוֹל הַזֶּה אוֹ הֲנִשְׁמַע כָּמֹהוּ"
הנשמע כמו מה? מה בדיוק האתגר של התורה כאן? מה כל כך מדהים?
"הֲשָׁמַע עָם קוֹל אֱלֹהִים מְדַבֵּר מִתּוֹךְ הָאֵשׁ כַּאֲשֶׁר שָׁמַעְתָּ אַתָּה וַיֶּחִי" ?
חומש דברים פרק ד' פסוק לג'
גם את זה בורא עולם ידע שיבוא עוד עם שיטען להתגלות המונית אבל 2 הפסוקים האלה בתורה פסוק מוחקים את כל העובדי אלילים והפסלים למיניהם
"וזכרתי להם ברית ראשונים"
בורא עולם כבר ידע שיבואו עוד 2 עמים ויטענו שאלוקים יעזוב את היהודים ויעבור אליהם אבל מי שברא את העולם כבר ידע את זה והקדים אותם וזכרתי להם ברית ראשונים"
זאת ההוכחה שבורא עולם לא מחליף כל כמה ימים עם אחר
אלוקים לא התגלה בפני מיליוני נוצרים ועשה להם ניסים גדולים, כנל מוסלמים. אלוקים התגלה רק בפני עם ישראל במעמד הר סיני וזה אחרי תקופה ארוכה של ניסים גדולים
אגב
שמעת על קרישנה? אחד מהאלים ההודיים?
אז הפעם זה יהודי חוקר דתות (ולא חוקר דתות שלא יהודי) שאל אחד שמאמין בהארי קרישנה ששמו קרודלו גולדברג (מישראל)
"איך אתה יודע שהדת שלך נכונה?"
שרודלו: "גם לנו יש התגלות המונית"
היהודי חוקר הדתות: "על מה אתה מדבר"?
שרודלו: "האם מעולם לא קראת את הבאגוואד גיטה?"
היהודי:" בטח שקראתי" (הרקע לספר הוא קרב בין 2 עמים)
שרודלו:" הקרב בבאגאוואד גיטה, כמה אנשים היו נוכחים"?
היהודי: "היו שם 3 מיליון"
שרודלו: "כן מר קלמן.. ויש לנו מסורת בעל פה שאומרת שבקרב בבגהואווד גיטה האל שלנו קרישנה נחת לעיני 3 מיליון אנשים, הוא דיבר בפני כולם וכולם מתו בדיוק כמו האנשים שלכם בסיני"
אז היהודי סיפר את כל הסיפור על כך שה' דיבר עם העם ואז הם מתו הקים אותם לתחייה ואז ה' דיבר שוב והם מתו שוב (יש מדרשים של חזל וגם בספר הזוהר על ניסים גדולים שהיו במעמד) ואז קמו וביקשו ממשה שיביא את התורה.
היהודי שואל את שרודלו: " אז האל שלכם דיבר איתם וכולם מתו ומה קרה אחר כך"?
שרודלו: "למה אתה מתכוון"?
היהודי: "האל דיבר וכולם מתו ומה קרה לאחר מכן"?
שרודלו: "ובכן... הם שכבו שם"
היהודי: "הם לא קמו שוב"?
שרולדו: "לא"
היהודי: "כולם מתו"?
שרולדו: "כן"
היהודי: "אז איך אתם יודעים על הסיפור"?
שרודלו: "ובכן לאחר הרבב הרבה שנים... האל הזה התגלה לאיש אחד והוא סיפר לו ואז אותו איש סיפר לכל השאר"
(מזכיר מאוד את הנצרות והאיסלאם אגב על בן אדם אחד או 2 שטוענים שהאל התגלה אליהם ולא אל עם שלם וכול העולם ומיליארדים הולכים אחרי השקר שלהם)
פסוק נפלא בתורה מספר דברים פרק ד' פסוק לב'
"כִּי שְׁאַל נָא לְיָמִים רִאשֹׁנִים אֲשֶׁר הָיוּ לְפָנֶיךָ לְמִן הַיּוֹם אֲשֶׁר בָּרָא אֱלֹהִים אָדָם עַל הָאָרֶץ וּלְמִקְצֵה הַשָּׁמַיִם וְעַד קְצֵה הַשָּׁמָיִם הֲנִהְיָה כַּדָּבָר הַגָּדוֹל הַזֶּה אוֹ הֲנִשְׁמַע כָּמֹהוּ"
הנשמע כמו מה? מה בדיוק האתגר של התורה כאן? מה כל כך מדהים?
"הֲשָׁמַע עָם קוֹל אֱלֹהִים מְדַבֵּר מִתּוֹךְ הָאֵשׁ כַּאֲשֶׁר שָׁמַעְתָּ אַתָּה וַיֶּחִי" ?
חומש דברים פרק ד' פסוק לג'
גם את זה בורא עולם ידע שיבוא עוד עם שיטען להתגלות המונית אבל 2 הפסוקים האלה בתורה פסוק מוחקים את כל העובדי אלילים והפסלים למיניהם
אנונימי
מי שלא מאמין זה כי הוא מפחד לשים עליו את עול המצוות. ככה שגם אם הם יקראו דברים ויראו הוכחות ימשיכו להגדיר את עצמם כאתאיסטים
בסדר, אולי הדברים שכתבתם נכונים, אבל זה לא הופך את היהדות לטובה יותר.
^לא. אני לא מאמינה כי הרעיון של ישות אלוהית או כוח עליון נשמע לי לא הגיוני.
^לא. אני לא מאמינה כי הרעיון של ישות אלוהית או כוח עליון נשמע לי לא הגיוני.
שואל השאלה:
יש הרבה אנשים שכן מאמינים בכח עליון אבל לא מאמינים באלוקים של דתות
אז אין באמת אלוקים של דתות
יש רק אלוקים של היהדות
את לא מאמינה בכח עליון? אני מכבד אותך מאוד אבל שתדעי שאפילו המדענים בעצמם אומרים שכל היקום הזה מונע מכח שקיים אבל אנחנו לא רואים אותו בכלל
הם קוראים לזה "אנרגיה אפילה" או כל מיני שמות כאלה ואחרים
ב- 24 ספרי התנ"ך והמדרשים ישנם תיאורים נוספים ופרטיים מתקופת המקרא.
אולם, יש לזכור שעברו 3300 שנה מאז יציאת מצרים, ועם ישראל עבר מאז שני גלויות. לא קיים עם בעולם שיכול לזכור פרטים משפחתיים במשך יותר מאלף שנה, וגם אין לצפות לדרישה שכזו מעם. נשארו מעט מאוד אמריקנים בימינו שזוכרים היכן היה הסבא-רבא-רבא שלהם במלחמת האזרחים, ועברו מאז בסך הכל 200 שנה מאז! ועם זאת העדות הלאומית של העם האמריקני נשארת, כי מיליונים מעבירים את האירוע האדיר הזה ממיליוני אבותיהם כהיסטוריה מקובלת ומוסכמת שראה העם כולו.
גם במקרה דנן - עצם העובדה שקיימת הסכמה לאומית על האירועים ההיסטוריים בספר התורה, מהווה את העדות ההיסטורית המקובלת ביותר של העם מידי אבותיו.
למי שטוען שרוב המכות נשמעות די טבעיות ובנאליות
התורה מתארת כיצד המכות התרחשו בתיזמון מושלם, וארכו שלושה ימים בדיוק, ופסקו לגמרי, כדי להוכיח שה' הוא השולט בטבע ובבעלי החיים. יתירה מזו, נאמר במפורש שבני ישראל לא נפגעו מן המכות.
יש לזכור שבזמן התורה הכירו תופעות מדבריות ידועות כמו סופות חול, וגם היו מחשבים את הגאות והשפל, כך שבני אדם לא היו טועים לחשוב שמדובר בנסים. התורה מתארת מכת חושך בלתי רגילה, שבה היה חושך רק למצרים אך לא ליהודים.
אם האש בברד היא תוספת, אז אמור שהכל שקר ודי. האם התורה מנסה לתאר גאות ושפל כשהיא כותבת "והמים להם חומה מימינם ומשמאלם, ובני ישראל עוברים ביבשה בתוך הים"? מהו תיעוד היסטורי, אם לא התיעוד של המאורע עליו מעיד העם? מי שכופר בכך, כופר בכל התיעוד ההיסטורי.
מכת בכורות נועדה להוכיח שה' שולט בחיים ובמוות של כל בני האדם.
לגבי רמת התיעוד ההיסטורי, קרא בבקשה מבלי לדלג:
"יב: ועברתי בארץ מצרים בלילה הזה והכיתי כל בכור בארץ מצרים, מאדם ועד בהמה... והיה היום הזה לכם לזיכרון וחגותם אותו חג לה' לדורותיכם, חוקת עולם תחגוהו... והיה כי יאמרו אליכם בניכם מה העבודה הזאת לכם, ואמרתם: זבח פסח הוא לה' אשר פסח על בתי בני ישראל במצרים, בנגפו את מצרים ואת בתינו הציל. ויהי בחצי הלילה, וה' היכה כל בכור בארץ מצרים, מבכור פרעה היושב על כסאו, עד בכור השבי אשר בביר הבור, וכל בכור בהמה. ויקם פרעה לילה הוא וכל עבדיו וכל מצרים, ותהי צעקה גדולה במצרים, כי אין בית אשר אין שם מת... ויסעו בני ישראל מרעמסס וסכותה כשש מאות אלף רגלי הגברים, לבד מטף, וגם ערב רב עלה איתם, ותאן ובקר מקנה כבד מאוד... ומושב בני ישראל אשר ישבו במצרים - שלושים שנה וארבע מאות שנה, ויהי מקץ שלושים שנה וארבע מאות שנה, ויהי בעצם היום הזה יצאו כל צבאות ה' מארץ מצרים, ליל שימורים הוא לה' להוציאם מארץ מצרים, הוא הלילה הזה לה' שימורים לכל בני ישראל לדורותם"
כפי שתוכל לראות, התיעוד הוא היסטורי ולא בא במטרה לספר לנו אגדה או סיפור עממי.
הברית החדשה וגם הקוראן, והשפה שבה הם משתמשים היא סיפורית, ללא תאריכים, שושלות, מקומות גיאוגרפיים או זמנים.
ספרי שר הטבעות וכדו' אינם מקובלים כהיסטוריה - כי אין עם שלם שיטען כי אבותיו מסרו לו היסטוריה זו.
כפי שנאמר, צריך מכתב וצריך כתובת:
המכתב - זהו התיעוד ההיסטורי של ספר התורה.
הכתובת - זהו העם שמאשר את ההיסטוריה הזו באמצעות המסורת שקיבל מידי מיליוני אבותיו.
יש הרבה אנשים שכן מאמינים בכח עליון אבל לא מאמינים באלוקים של דתות
אז אין באמת אלוקים של דתות
יש רק אלוקים של היהדות
את לא מאמינה בכח עליון? אני מכבד אותך מאוד אבל שתדעי שאפילו המדענים בעצמם אומרים שכל היקום הזה מונע מכח שקיים אבל אנחנו לא רואים אותו בכלל
הם קוראים לזה "אנרגיה אפילה" או כל מיני שמות כאלה ואחרים
ב- 24 ספרי התנ"ך והמדרשים ישנם תיאורים נוספים ופרטיים מתקופת המקרא.
אולם, יש לזכור שעברו 3300 שנה מאז יציאת מצרים, ועם ישראל עבר מאז שני גלויות. לא קיים עם בעולם שיכול לזכור פרטים משפחתיים במשך יותר מאלף שנה, וגם אין לצפות לדרישה שכזו מעם. נשארו מעט מאוד אמריקנים בימינו שזוכרים היכן היה הסבא-רבא-רבא שלהם במלחמת האזרחים, ועברו מאז בסך הכל 200 שנה מאז! ועם זאת העדות הלאומית של העם האמריקני נשארת, כי מיליונים מעבירים את האירוע האדיר הזה ממיליוני אבותיהם כהיסטוריה מקובלת ומוסכמת שראה העם כולו.
גם במקרה דנן - עצם העובדה שקיימת הסכמה לאומית על האירועים ההיסטוריים בספר התורה, מהווה את העדות ההיסטורית המקובלת ביותר של העם מידי אבותיו.
למי שטוען שרוב המכות נשמעות די טבעיות ובנאליות
התורה מתארת כיצד המכות התרחשו בתיזמון מושלם, וארכו שלושה ימים בדיוק, ופסקו לגמרי, כדי להוכיח שה' הוא השולט בטבע ובבעלי החיים. יתירה מזו, נאמר במפורש שבני ישראל לא נפגעו מן המכות.
יש לזכור שבזמן התורה הכירו תופעות מדבריות ידועות כמו סופות חול, וגם היו מחשבים את הגאות והשפל, כך שבני אדם לא היו טועים לחשוב שמדובר בנסים. התורה מתארת מכת חושך בלתי רגילה, שבה היה חושך רק למצרים אך לא ליהודים.
אם האש בברד היא תוספת, אז אמור שהכל שקר ודי. האם התורה מנסה לתאר גאות ושפל כשהיא כותבת "והמים להם חומה מימינם ומשמאלם, ובני ישראל עוברים ביבשה בתוך הים"? מהו תיעוד היסטורי, אם לא התיעוד של המאורע עליו מעיד העם? מי שכופר בכך, כופר בכל התיעוד ההיסטורי.
מכת בכורות נועדה להוכיח שה' שולט בחיים ובמוות של כל בני האדם.
לגבי רמת התיעוד ההיסטורי, קרא בבקשה מבלי לדלג:
"יב: ועברתי בארץ מצרים בלילה הזה והכיתי כל בכור בארץ מצרים, מאדם ועד בהמה... והיה היום הזה לכם לזיכרון וחגותם אותו חג לה' לדורותיכם, חוקת עולם תחגוהו... והיה כי יאמרו אליכם בניכם מה העבודה הזאת לכם, ואמרתם: זבח פסח הוא לה' אשר פסח על בתי בני ישראל במצרים, בנגפו את מצרים ואת בתינו הציל. ויהי בחצי הלילה, וה' היכה כל בכור בארץ מצרים, מבכור פרעה היושב על כסאו, עד בכור השבי אשר בביר הבור, וכל בכור בהמה. ויקם פרעה לילה הוא וכל עבדיו וכל מצרים, ותהי צעקה גדולה במצרים, כי אין בית אשר אין שם מת... ויסעו בני ישראל מרעמסס וסכותה כשש מאות אלף רגלי הגברים, לבד מטף, וגם ערב רב עלה איתם, ותאן ובקר מקנה כבד מאוד... ומושב בני ישראל אשר ישבו במצרים - שלושים שנה וארבע מאות שנה, ויהי מקץ שלושים שנה וארבע מאות שנה, ויהי בעצם היום הזה יצאו כל צבאות ה' מארץ מצרים, ליל שימורים הוא לה' להוציאם מארץ מצרים, הוא הלילה הזה לה' שימורים לכל בני ישראל לדורותם"
כפי שתוכל לראות, התיעוד הוא היסטורי ולא בא במטרה לספר לנו אגדה או סיפור עממי.
הברית החדשה וגם הקוראן, והשפה שבה הם משתמשים היא סיפורית, ללא תאריכים, שושלות, מקומות גיאוגרפיים או זמנים.
ספרי שר הטבעות וכדו' אינם מקובלים כהיסטוריה - כי אין עם שלם שיטען כי אבותיו מסרו לו היסטוריה זו.
כפי שנאמר, צריך מכתב וצריך כתובת:
המכתב - זהו התיעוד ההיסטורי של ספר התורה.
הכתובת - זהו העם שמאשר את ההיסטוריה הזו באמצעות המסורת שקיבל מידי מיליוני אבותיו.
אנונימי
כפרה אל תנסה לשנות אותי בכוח
שואל השאלה:
girl
לא אמרתי שאני רוצה לשנות או לכפות עלייך
רק רציתי לראות מה אתם או אלה שמאמינים בכח עליון אבל לא באלוקים של דתות חושבים על זה
בכל מקרה התורה לא פעם מבקרת את העם, ורק לעיתים נדירות משבחת אותו. עם ישראל מואשם בחטא העגל, נענש פעם אחר פעם, ומתואר בלשון קשה כ"עם קשה עורף". דתות אחרות עוסקות במורל וסוכריות, אך התורה משתמשת בשפה קשה וביקורתית גם כלפי מנהיגים ונביאים קדושים וחשובים לעם.
הטענה להמצאה של היסטוריה לאומית היא בלתי אפשרית, כי כל עם כבר מונה מיליוני אנשים שמאשרים את ההיסטוריה שקיבלו מפי אבותם. אם היה אפשר להמציא נסים אדירים לדתות, אז דתות אחרות כבר היו עושות זאת בכל רחבי העולם.
גם לא חשבת על כך שהיהודים היו רואים בכל סוג של שיכתוב היסטורי - חילול הקודש, של הוספת מעשי ידי אדם, של שקר ונוכלות אל תוך האמת ההיסטורית שקיבלנו מידי הנביאים. לא לחינם התורה קובעת שמי שמוסיף או גורע מספר התורה דינו מיתה. כי דבר זה חמור פי כמה וכמה למי שרואים בתורה והנביאים קודש קודשים. ולכן היו מדקדקים גם בקוצו של יוד.
יש כמעט 2 מיליארד מוסלמים בעולם שתשאלי כמעט כל מוסלמי אם הוא מאמין באללה והם יגידו לך שהם מאמינים באללה והם יגידו לך שירושלים שייכת להם אבל הם לא חקרו אפילו על הקוראן שירושלים לא מוזכרת שם בכלל.
אנחנו עם קשה עורף, אנחנו עם שאוהב לחקור, עם כל הניסים הגדולים ועדיין אבותינו חטאו בחטא העגל
אם זה לא היה חשוב כל כך לעם ישראל, אז התורה לא היתה טורחת לציין תאריכים, שושלות, מקומות, תיאורים גיאוגרפיים, זמנים, גודל האוכלוסייה וכו'. אך מסתבר שעם ישראל תמיד היה "עם הספר", והיה ביקורתי ו"קשה עורף" יותר מן העמים האחרים, ולכן היה צריך רמה היסטורית של המאורעות.
2. אם סיפורי אגדות היו יכולים להפוך תוך רגע לאמת היסטורית, אין ספק שעוד דתות רבות היו "קופצות על המציאה" וממציאות למאמיניהם התגלויות אדירות ונסים מדהימים שמוכיחים את חוזק הדת וגדלות הנביאים.
girl
לא אמרתי שאני רוצה לשנות או לכפות עלייך
רק רציתי לראות מה אתם או אלה שמאמינים בכח עליון אבל לא באלוקים של דתות חושבים על זה
בכל מקרה התורה לא פעם מבקרת את העם, ורק לעיתים נדירות משבחת אותו. עם ישראל מואשם בחטא העגל, נענש פעם אחר פעם, ומתואר בלשון קשה כ"עם קשה עורף". דתות אחרות עוסקות במורל וסוכריות, אך התורה משתמשת בשפה קשה וביקורתית גם כלפי מנהיגים ונביאים קדושים וחשובים לעם.
הטענה להמצאה של היסטוריה לאומית היא בלתי אפשרית, כי כל עם כבר מונה מיליוני אנשים שמאשרים את ההיסטוריה שקיבלו מפי אבותם. אם היה אפשר להמציא נסים אדירים לדתות, אז דתות אחרות כבר היו עושות זאת בכל רחבי העולם.
גם לא חשבת על כך שהיהודים היו רואים בכל סוג של שיכתוב היסטורי - חילול הקודש, של הוספת מעשי ידי אדם, של שקר ונוכלות אל תוך האמת ההיסטורית שקיבלנו מידי הנביאים. לא לחינם התורה קובעת שמי שמוסיף או גורע מספר התורה דינו מיתה. כי דבר זה חמור פי כמה וכמה למי שרואים בתורה והנביאים קודש קודשים. ולכן היו מדקדקים גם בקוצו של יוד.
יש כמעט 2 מיליארד מוסלמים בעולם שתשאלי כמעט כל מוסלמי אם הוא מאמין באללה והם יגידו לך שהם מאמינים באללה והם יגידו לך שירושלים שייכת להם אבל הם לא חקרו אפילו על הקוראן שירושלים לא מוזכרת שם בכלל.
אנחנו עם קשה עורף, אנחנו עם שאוהב לחקור, עם כל הניסים הגדולים ועדיין אבותינו חטאו בחטא העגל
אם זה לא היה חשוב כל כך לעם ישראל, אז התורה לא היתה טורחת לציין תאריכים, שושלות, מקומות, תיאורים גיאוגרפיים, זמנים, גודל האוכלוסייה וכו'. אך מסתבר שעם ישראל תמיד היה "עם הספר", והיה ביקורתי ו"קשה עורף" יותר מן העמים האחרים, ולכן היה צריך רמה היסטורית של המאורעות.
2. אם סיפורי אגדות היו יכולים להפוך תוך רגע לאמת היסטורית, אין ספק שעוד דתות רבות היו "קופצות על המציאה" וממציאות למאמיניהם התגלויות אדירות ונסים מדהימים שמוכיחים את חוזק הדת וגדלות הנביאים.
אנונימי
שואל השאלה:
לא נמצאה עדות אחת ליציאת מצרים? אז לצערך מצאו עדויות והוכחות
אגב לפני כמה שנים אפילו המצרים תבעו את ישראל במיליארדים על שבני ישראל יצאו ממצרים עם השלל שלהם מלפני מעל 3000 שנה
לא נמצאה עדות אחת ליציאת מצרים? אז לצערך מצאו עדויות והוכחות
אגב לפני כמה שנים אפילו המצרים תבעו את ישראל במיליארדים על שבני ישראל יצאו ממצרים עם השלל שלהם מלפני מעל 3000 שנה
אנונימי
צודק
אבל אני לא מאמינה בכוח עליו כלשהו
לכל אחד הדת שלו, אין אמת זה עניין של אמונה
שמע חצי מהעולם נוצרים לעומת 11 מליון יהודים, אפשר להגיד שחצי עולם כנראה לא טועה.
אתה רשמת שלפי הברית החדשה אלוהים זרק או החליף את עם ישראל
החזרה הרבה והעיסוק הרב של כתבי הקודש בנושא עם ישראל וארץ ישראל מהווה עדות לכך שהבנת המקום של עם ישראל בתכנית אלוהים הינו נושא חשוב ומרכזי בתוכנית של אלוהים. ברית עולם אלוהית, בלתי מותנית, ונצחית עם אברהם וצאצאיו הנבחרים, עם ישראל הינו עמו הנבחר של אלוהים, אשר קריאתו הנצחית הינה להביא את ברכת האלוהים האחד לכל העמים.
הבעיה היא שכיום, ההגדרה נבחר השתנתה על ידי הרבנים ואיבדה את המשמעות המקורית שקיבלה בתנך. מי הוא עם ישראל? עם ישראל מורכב מן הצאצאים של אברהם, דרך בנו יצחק, ובנו יעקב אָנֹכִי אֱלֹהֵי אָבִיךָ אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב
היא מעולם היא לא התבטלה, ישוע מלמד בבירור, שלצד המשפט על הדור שדחה אותו כמשיח, הבטחות אלוהים לעם ישראל ולקריאה שלו קיימות ושרירות, ותכנית אלוהים לאנושות ולעם ישראל תמשיך להתקיים ותגיע שוב לשיאה לפני שובו של המשיח עצמו כאשר ישראל שוב ישכון בארצו עם ירושלים בריבונות יהודית
שאול מלמד בבירור שתפקידו וקריאתו של עם ישראל נמשכים לאורך ההיסטוריה האנושית ולא מבוטלים על ידי יצירת הקהילה. שאול אז פונה להזכיר את ריבונות אלוהים, אופיו הבלתי משתנה, ובחירתו הנצחית "לֹא כְּאִלּוּ דְּבַר אֱלֹהִים שָׁב רֵיקָם כְּדֵי שֶׁתִּכּוֹן תָּכְנִית אֱלֹהִים שֶׁהֲרֵי אֵין הָאֱלֹהִים מִתְחָרֵט עַל מַתְּנוֹתָיו וְעַל בְּחִירָתוֹ."
השליח שאול מלמד בבירור כי תכנית אלוהים לאנושות באמצעות עם ישראל הינה נצחית ובלתי משתנה
רשמת גם שבגלל שהיו לעיניהם של מיליונים, ואם אלוהים באמת היה מחליט שהוא מחליף את עם ישראל בעם אחר, הוא צריך לעשות את זה גם כן במעמד של מיליונים רבים לעדות. ומאחר שהוא לא הכריז ולא הודיע על ברית חדשה דרך ישוע שתחליף את ברית סיני בצורה פומבית, רעשנית וברורה, יש לדחות את ישוע והברית החדשה.
ברית אברהם לפח? הבעיה עם הטיעון שלך של , מי שאלוהים התגלה אליו במעמד יחיד, ללא מיליוני עדים, ההתגלות שלו פסולה. אם ככה, אז הרבנים גם לא יכולים לקבל את ההתגלות של אלוהים לנוח, לאברהם, ליעקב, לדוד המלך, לנביאים ישעיהו וירמיהו, ובעצם כמעט לכל גיבורי התנך, אליהם התגלה אלוהים במעמד יחיד, ללא מיליונים כעדות
מעמד יחיד? משה קיבל את התורה בעוד שמיליונים מסתכלים עליו. אבל למען האמת, אם נקרא בספר שמות על מעמד הר סיני, שמישהו לא בקיא בתורה. משה לא קיבל את לוחות הברית מאלוהים מול מיליונים. שמות פרק כ: וְכָל-הָעָם רֹאִים אֶת-הַקּוֹלֹת וְאֶת-הַלַּפִּידִם וְאֵת קוֹל הַשֹּׁפָר וְאֶת-הָהָר עָשֵׁן וַיַּרְא הָעָם וַיָּנֻעוּ וַיַּעַמְדוּ מֵרָחֹק וַיֹּאמְרוּ אֶל-מֹשֶׁה דַּבֵּר-אַתָּה עִמָּנוּ וְנִשְׁמָעָה וְאַל-יְדַבֵּר עִמָּנוּ אֱלֹהִים פֶּן-נָמוּת׃ וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל-הָעָם אַל-תִּירָאוּ כִּי לְבַעֲבוּר נַסּוֹת אֶתְכֶם בָּא הָאֱלֹהִים וּבַעֲבוּר תִּהְיֶה יִרְאָתוֹ עַל-פְּנֵיכֶם לְבִלְתִּי תֶחֱטָאוּ׃ וַיַּעֲמֹד הָעָם מֵרָחֹק וּמֹשֶׁה נִגַּשׁ אֶל-הָעֲרָפֶל אֲשֶׁר-שָׁם הָאֱלֹהִים (שמות כ: טו-כח)
עם ישראל פחד מאלוהים ולכן נשאר מאחור, מרחוק, העם שלח את משה, לבד: וַיָּבֹא מֹשֶׁה בְּתוֹךְ הֶעָנָן וַיַּעַל אֶל-הָהָר וַיְהִי מֹשֶׁה בָּהָר אַרְבָּעִים יוֹם וְאַרְבָּעִים לָיְלָה. כשמשה היה מול אלוהים, הוא היה איתו לבד, במעמד יחיד: וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה כְּתָב-לְךָ אֶת-הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה כִּי עַל-פִּי הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה כָּרַתִּי אִתְּךָ בְּרִית וְאֶת-יִשְׂרָאֵל׃ וַיְהִי-שָׁם עִם-יְהוָה אַרְבָּעִים יוֹם וְאַרְבָּעִים לַיְלָה (שמות לד:כז-כח)
מה בינתיים עשה עם ישראל? עגל מזהב: וַיַּרְא הָעָם כִּי-בֹשֵׁשׁ מֹשֶׁה לָרֶדֶת מִן-הָהָר וַיִּקָּהֵל הָעָם עַל-אַהֲרֹן וַיֹּאמְרוּ אֵלָיו קוּם עֲשֵׂה-לָנוּ אֱלֹהִים אֲשֶׁר יֵלְכוּ לְפָנֵינוּ כִּי-זֶה מֹשֶׁה הָאִישׁ אֲשֶׁר הֶעֱלָנוּ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם לֹא יָדַעְנוּ מֶה-הָיָה לוֹ (שמות לב:א).
בגלל הפחד והיראה שהיה בקרב, ה הבטיח שהוא לא יבוא ככה שוב, אלא בהתגלות נבואית: נָבִיא מִקִּרְבְּךָ מֵאַחֶיךָ כָּמֹנִי, יָקִים לְךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ: אֵלָיו, תִּשְׁמָעוּן. כְּכֹל אֲשֶׁר-שָׁאַלְתָּ מֵעִם יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, בְּחֹרֵב, בְּיוֹם הַקָּהָל, לֵאמֹר: לֹא אֹסֵף, לִשְׁמֹעַ אֶת-קוֹל יְהוָה אֱלֹהָי, וְאֶת-הָאֵשׁ הַגְּדֹלָה הַזֹּאת לֹא-אֶרְאֶה עוֹד, וְלֹא אָמוּת. וַיֹּאמֶר יְהוָה, אֵלָי: הֵיטִיבוּ, אֲשֶׁר דִּבֵּרוּ. נָבִיא אָקִים לָהֶם מִקֶּרֶב אֲחֵיהֶם, כָּמוֹךָ; וְנָתַתִּי דְבָרַי, בְּפִיו, וְדִבֶּר אֲלֵיהֶם, אֵת כָּל-אֲשֶׁר אֲצַוֶּנּוּ. (דברים יח, טו-יח)
החזרה הרבה והעיסוק הרב של כתבי הקודש בנושא עם ישראל וארץ ישראל מהווה עדות לכך שהבנת המקום של עם ישראל בתכנית אלוהים הינו נושא חשוב ומרכזי בתוכנית של אלוהים. ברית עולם אלוהית, בלתי מותנית, ונצחית עם אברהם וצאצאיו הנבחרים, עם ישראל הינו עמו הנבחר של אלוהים, אשר קריאתו הנצחית הינה להביא את ברכת האלוהים האחד לכל העמים.
הבעיה היא שכיום, ההגדרה נבחר השתנתה על ידי הרבנים ואיבדה את המשמעות המקורית שקיבלה בתנך. מי הוא עם ישראל? עם ישראל מורכב מן הצאצאים של אברהם, דרך בנו יצחק, ובנו יעקב אָנֹכִי אֱלֹהֵי אָבִיךָ אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב
היא מעולם היא לא התבטלה, ישוע מלמד בבירור, שלצד המשפט על הדור שדחה אותו כמשיח, הבטחות אלוהים לעם ישראל ולקריאה שלו קיימות ושרירות, ותכנית אלוהים לאנושות ולעם ישראל תמשיך להתקיים ותגיע שוב לשיאה לפני שובו של המשיח עצמו כאשר ישראל שוב ישכון בארצו עם ירושלים בריבונות יהודית
שאול מלמד בבירור שתפקידו וקריאתו של עם ישראל נמשכים לאורך ההיסטוריה האנושית ולא מבוטלים על ידי יצירת הקהילה. שאול אז פונה להזכיר את ריבונות אלוהים, אופיו הבלתי משתנה, ובחירתו הנצחית "לֹא כְּאִלּוּ דְּבַר אֱלֹהִים שָׁב רֵיקָם כְּדֵי שֶׁתִּכּוֹן תָּכְנִית אֱלֹהִים שֶׁהֲרֵי אֵין הָאֱלֹהִים מִתְחָרֵט עַל מַתְּנוֹתָיו וְעַל בְּחִירָתוֹ."
השליח שאול מלמד בבירור כי תכנית אלוהים לאנושות באמצעות עם ישראל הינה נצחית ובלתי משתנה
רשמת גם שבגלל שהיו לעיניהם של מיליונים, ואם אלוהים באמת היה מחליט שהוא מחליף את עם ישראל בעם אחר, הוא צריך לעשות את זה גם כן במעמד של מיליונים רבים לעדות. ומאחר שהוא לא הכריז ולא הודיע על ברית חדשה דרך ישוע שתחליף את ברית סיני בצורה פומבית, רעשנית וברורה, יש לדחות את ישוע והברית החדשה.
ברית אברהם לפח? הבעיה עם הטיעון שלך של , מי שאלוהים התגלה אליו במעמד יחיד, ללא מיליוני עדים, ההתגלות שלו פסולה. אם ככה, אז הרבנים גם לא יכולים לקבל את ההתגלות של אלוהים לנוח, לאברהם, ליעקב, לדוד המלך, לנביאים ישעיהו וירמיהו, ובעצם כמעט לכל גיבורי התנך, אליהם התגלה אלוהים במעמד יחיד, ללא מיליונים כעדות
מעמד יחיד? משה קיבל את התורה בעוד שמיליונים מסתכלים עליו. אבל למען האמת, אם נקרא בספר שמות על מעמד הר סיני, שמישהו לא בקיא בתורה. משה לא קיבל את לוחות הברית מאלוהים מול מיליונים. שמות פרק כ: וְכָל-הָעָם רֹאִים אֶת-הַקּוֹלֹת וְאֶת-הַלַּפִּידִם וְאֵת קוֹל הַשֹּׁפָר וְאֶת-הָהָר עָשֵׁן וַיַּרְא הָעָם וַיָּנֻעוּ וַיַּעַמְדוּ מֵרָחֹק וַיֹּאמְרוּ אֶל-מֹשֶׁה דַּבֵּר-אַתָּה עִמָּנוּ וְנִשְׁמָעָה וְאַל-יְדַבֵּר עִמָּנוּ אֱלֹהִים פֶּן-נָמוּת׃ וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל-הָעָם אַל-תִּירָאוּ כִּי לְבַעֲבוּר נַסּוֹת אֶתְכֶם בָּא הָאֱלֹהִים וּבַעֲבוּר תִּהְיֶה יִרְאָתוֹ עַל-פְּנֵיכֶם לְבִלְתִּי תֶחֱטָאוּ׃ וַיַּעֲמֹד הָעָם מֵרָחֹק וּמֹשֶׁה נִגַּשׁ אֶל-הָעֲרָפֶל אֲשֶׁר-שָׁם הָאֱלֹהִים (שמות כ: טו-כח)
עם ישראל פחד מאלוהים ולכן נשאר מאחור, מרחוק, העם שלח את משה, לבד: וַיָּבֹא מֹשֶׁה בְּתוֹךְ הֶעָנָן וַיַּעַל אֶל-הָהָר וַיְהִי מֹשֶׁה בָּהָר אַרְבָּעִים יוֹם וְאַרְבָּעִים לָיְלָה. כשמשה היה מול אלוהים, הוא היה איתו לבד, במעמד יחיד: וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה כְּתָב-לְךָ אֶת-הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה כִּי עַל-פִּי הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה כָּרַתִּי אִתְּךָ בְּרִית וְאֶת-יִשְׂרָאֵל׃ וַיְהִי-שָׁם עִם-יְהוָה אַרְבָּעִים יוֹם וְאַרְבָּעִים לַיְלָה (שמות לד:כז-כח)
מה בינתיים עשה עם ישראל? עגל מזהב: וַיַּרְא הָעָם כִּי-בֹשֵׁשׁ מֹשֶׁה לָרֶדֶת מִן-הָהָר וַיִּקָּהֵל הָעָם עַל-אַהֲרֹן וַיֹּאמְרוּ אֵלָיו קוּם עֲשֵׂה-לָנוּ אֱלֹהִים אֲשֶׁר יֵלְכוּ לְפָנֵינוּ כִּי-זֶה מֹשֶׁה הָאִישׁ אֲשֶׁר הֶעֱלָנוּ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם לֹא יָדַעְנוּ מֶה-הָיָה לוֹ (שמות לב:א).
בגלל הפחד והיראה שהיה בקרב, ה הבטיח שהוא לא יבוא ככה שוב, אלא בהתגלות נבואית: נָבִיא מִקִּרְבְּךָ מֵאַחֶיךָ כָּמֹנִי, יָקִים לְךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ: אֵלָיו, תִּשְׁמָעוּן. כְּכֹל אֲשֶׁר-שָׁאַלְתָּ מֵעִם יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, בְּחֹרֵב, בְּיוֹם הַקָּהָל, לֵאמֹר: לֹא אֹסֵף, לִשְׁמֹעַ אֶת-קוֹל יְהוָה אֱלֹהָי, וְאֶת-הָאֵשׁ הַגְּדֹלָה הַזֹּאת לֹא-אֶרְאֶה עוֹד, וְלֹא אָמוּת. וַיֹּאמֶר יְהוָה, אֵלָי: הֵיטִיבוּ, אֲשֶׁר דִּבֵּרוּ. נָבִיא אָקִים לָהֶם מִקֶּרֶב אֲחֵיהֶם, כָּמוֹךָ; וְנָתַתִּי דְבָרַי, בְּפִיו, וְדִבֶּר אֲלֵיהֶם, אֵת כָּל-אֲשֶׁר אֲצַוֶּנּוּ. (דברים יח, טו-יח)
אני מסכימה שהיהדות זה הדת הכי אמינה, זה לא אומר שאני מאמינה בה. אם היו הוכחות אמיתיות לקיום של אלוהים כבר מזמן כולם היו מאמינים, דבר כזה לא יגרום לי להאמין עכשיו. ואני אשמח אם תוכל להראות לי איזה נבואות התקיימו אחרי אלפי שנים.
אסביר לך ככה , אני אתאיסט וכן יש הוכחות לכך שהעם היהודי קיים כבר הרבה זמן , אבל הרעיון של אתאיסט זה לא שהוא לא מאמין בדת , אלה הוא לא מאמין במה שהדת מאמינה , אני לא מאמין שיש כוח עליון בעולם כמו אלוהים , כן יש הוכחות שהיהדות הייתה הרבה זמן ואני אישית התעניינתי בסרטון שמראה את הר סיני וכל מיני מקומות בהם יהודים התיישבו , אבל , אני חושב שזה לא באמת בגלל כוח גדול. וזה שנביאים ואנשים אמרו ונבאו את העתיד לא אומר בהכרח שזה יקרה , עברו 5000 שנים (בערך) מהתקופה ההיא , וכמובן שאם דבר כזה קרה אז הוא יקרה שוב , לדוגמה אני אסביר את עצמי , נביא לא יכול לנבא משהו , אם הוא לא יודע מה זה , לכן כדי לדעת משהו ולנבא אותו הוא צריך לדעת מה זה , נגיד הקורונה , זה וירוס זה מחלה , מחלות היו מאז ומעולם , ונביא כלשהו שאני לא זוכר את שמו ניבא את כך שיהיה וירוס (הבעיה כאן שאני לא יודע אם הוא ציין את שם המחלה / מתי היא תקרה) מילה במילה בתנך מוזמנים לחפש בגוגל , וזה כי הוא יכל לנחש על פי העבר. בנוסף נביאות היא סוג של מבט בעתיד , שלפי דעה שלי כן אפשרית , זה כמו שהאדם פעם לא יכל להבין הרבה דברים , ולאט לאט התקדמנו לטכנולוגיה ועוד , האדם התחיל להמציא ולפתח את המחשבה , זה כמו שתינוק מתחיל להשכיל ומתחיל ללכת , אז לדעתי רוב בני האדם עוד לא למדו כל מיני דברים שנראים לנו בדיוניים ואפשר לקרוא להם כוחות על , זה כמו שהאדם כפי שאמרתי היה תינוק , הוא גילה סוג של כוח הליכה , קפיצה , ריצה , ועוד. לכן אני מאמין שיש לנו עוד כוחות שקשה לנו לרכז ולמצוא , ביניהם יכול להיות פירוק איברים ואטומים , קריאת מחשבות, הפרדת אטומים (בעזרת הפרדת אטומים נוכל לעבור דרך איברים וגורמים שונים כי כך האטומים לא יהיו אחד ליד השני אלה יוכלו לעבור בין אטומים של גורם אחר) ועוד.
אני מבקש אל תביעו שנאה , אלה דעות של אנשים , הבעת דעה שלילית זה כמו שאתם תקבלו דעה וביקורת של דתות אחרות עליכם , וזה לא נעים שהרוב עליכם.... תביעו את דעתכם הביקורתית אולי ללמד אותי דבר מה. תודה רבה לכל הקורא.
אני מבקש אל תביעו שנאה , אלה דעות של אנשים , הבעת דעה שלילית זה כמו שאתם תקבלו דעה וביקורת של דתות אחרות עליכם , וזה לא נעים שהרוב עליכם.... תביעו את דעתכם הביקורתית אולי ללמד אותי דבר מה. תודה רבה לכל הקורא.
עם כל הכבוד לחוקר הדתות, אלוהים לא דתי
ההלכות והמצוות, העשה ואל תעשה, הן שיוצרות את המסורת, קיומה גורם לנו להאמין שהנה, עכשיו אלוהים מבסוט מאיתנו
המסורת יוצרת דת, דת יוצרת הפרדה בין בני אדם וגורמת לגאוותו של הפרט על פני חבריו משום היותו טוב יותר מאחר שהוא מקיים מצוות או מעשים שהאחר לא. לכן לא יתכן שאלוהים מבסס את הערכתו כלפי בני האדם על פי קיום מצוות שהם המציאו. ובכלל, מעשים טובים אמורים להתחולל כאות וכביטוי למה שמתרחש בלב האדם, ולא למען הסובבים אותנו
אם תחקור את התנך, תגלה שהמצוות שאתנ רואים מסביבנו כיום פשוט לא קיימות. לא הפרדה בין בשר לחלב, לא חבישת כיפה ולא אלפי המצוות האחרות שהרבנים פיתחו לעצמם השנים וכופים על עדרם. מי שיקרא ויחקור את התורה יראה שלא רק שאלוהים קבע הגבלות שונות לחלוטין בתכליתן, אלא גם שהן היו משתנות בהתאם לזמן, לתרבות ולמקום בו חיו בני ישראל, לכל מצווה הייתה סיבה ומטרה.אלוהים לא התעורר בוקר אחד והחליט: מהיום, אאסור עליהם לאכול ציזבורגרים!.
אלוהים נתן לנו מצוות וחוקים כמסגרת שתזכיר לנו על בסיס קבוע מי אנחנו ומי הוא אלוהים, עד כמה הוא קדוש ומושלם ואנחנו ולא, שעמנו, בראשותם של המנהיגים הדתיים, במקום לעבוד את הבורא, עובדים את החוקים שאמורים להזכיר לנו אודות הבורא, הפכנו את החוקים, את המסגרת לקדושה, במקום לקדש את מי שעליו אמורה המסגרת להצביע. במהלך השנים, במקום להתרכז באלוהים, עיבו הרבנים את המסגרת על ידי המצאה של עוד ועוד חוקים חדשים, אף על פי שאלוהים בעצמו העביר לנו מסר הפוך "כִּי חֶסֶד חָפַצְתִּי וְלֹא-זָבַח"(הושע ו,ו).
ההלכות והמצוות, העשה ואל תעשה, הן שיוצרות את המסורת, קיומה גורם לנו להאמין שהנה, עכשיו אלוהים מבסוט מאיתנו
המסורת יוצרת דת, דת יוצרת הפרדה בין בני אדם וגורמת לגאוותו של הפרט על פני חבריו משום היותו טוב יותר מאחר שהוא מקיים מצוות או מעשים שהאחר לא. לכן לא יתכן שאלוהים מבסס את הערכתו כלפי בני האדם על פי קיום מצוות שהם המציאו. ובכלל, מעשים טובים אמורים להתחולל כאות וכביטוי למה שמתרחש בלב האדם, ולא למען הסובבים אותנו
אם תחקור את התנך, תגלה שהמצוות שאתנ רואים מסביבנו כיום פשוט לא קיימות. לא הפרדה בין בשר לחלב, לא חבישת כיפה ולא אלפי המצוות האחרות שהרבנים פיתחו לעצמם השנים וכופים על עדרם. מי שיקרא ויחקור את התורה יראה שלא רק שאלוהים קבע הגבלות שונות לחלוטין בתכליתן, אלא גם שהן היו משתנות בהתאם לזמן, לתרבות ולמקום בו חיו בני ישראל, לכל מצווה הייתה סיבה ומטרה.אלוהים לא התעורר בוקר אחד והחליט: מהיום, אאסור עליהם לאכול ציזבורגרים!.
אלוהים נתן לנו מצוות וחוקים כמסגרת שתזכיר לנו על בסיס קבוע מי אנחנו ומי הוא אלוהים, עד כמה הוא קדוש ומושלם ואנחנו ולא, שעמנו, בראשותם של המנהיגים הדתיים, במקום לעבוד את הבורא, עובדים את החוקים שאמורים להזכיר לנו אודות הבורא, הפכנו את החוקים, את המסגרת לקדושה, במקום לקדש את מי שעליו אמורה המסגרת להצביע. במהלך השנים, במקום להתרכז באלוהים, עיבו הרבנים את המסגרת על ידי המצאה של עוד ועוד חוקים חדשים, אף על פי שאלוהים בעצמו העביר לנו מסר הפוך "כִּי חֶסֶד חָפַצְתִּי וְלֹא-זָבַח"(הושע ו,ו).
kpop שעם ישראל יחזור לארץ אבותיו.
שיהיה לעם ישראל אבדה קשה (השואה)
ויש עוד
שיהיה לעם ישראל אבדה קשה (השואה)
ויש עוד
אנונימית
הניקוד כואב לי
ואוו איזה דיון מושקע כבוד
בגדול מדובר על מאמר ראשון בכוזרי מומלץ מאוד לכל אחד לילמוד אותו
בגדול מדובר על מאמר ראשון בכוזרי מומלץ מאוד לכל אחד לילמוד אותו
שואל השאלה:
יש הרבה הוכחות תרשמי ביוטיוב "הוכחות ליציאת מצרים"
אין לי טיקטוק
חצי מהעולם נוצרים אז חצי מהעולם טועים?
זה שחצי מהעולם נוצרים זה סבבה, זה לא אומר שהברית החדשה היא אמת ושאלוהים עבר אליהם.
הדרך הכי אמיתית להתקרב לבורא היא דרך התורה החוקים והמצוות
לפי האמונה הנוצרית אומרים שמספיק שאתה מאמין וחושב על ישו בלי חוקים חוקים ובלי מצוות תעשה מה שאתה רוצה רק תחשוב על ישו אז אתה תזכה לחיי נצח ואם אתה בן אדם זהב אבל לא נוצרי אז אתה תיכנס לגיהנום לנצח
לא כך ביהדות. ביהדות יש גם 7 מצוות בני נח ללא יהודים. אלוקים לא אומר שמי שלא יהודי ייכנס לגיהנום לנצח ממש לא, עובדה שיש 7 מצוות בני נח.
עוד דבר יש מיליארד נוצרים? יש גם מיליארד גלקסיות ביקום
בתורה יש נבואה שאנחנו תמיד נישאר עם קטן בגלל החטאים שלנו ואכן יש רק 15 מיליון יהודים ומעל 2 מיליארד נוצרים וכמעט 2 מיליארד מוסלמים בעולם והיהדות היא הרבה יותר עתיקה מהנצרות והאיסלאם
בורא עולם לא בחר בעם ישראל בגלל כמותם אלא בעיקר בזכות אבותינו הקדושים אברהם יצחק ויעקב ויש על זה גם פסוק בתורה
"וַהֲקִמֹתִי אֶת בְּרִיתִי בֵּינִי וּבֵינֶךָ וּבֵין זַרְעֲךָ אַחֲרֶיךָ לְדֹרֹתָם לִבְרִית עוֹלָם לִהְיוֹת לְךָ לֵאלֹהִים וּלְזַרְעֲךָ אַחֲרֶיךָ" (בראשית יז ז).
"כֹּה אָמַר ה' נֹתֵן שֶׁמֶשׁ לְאוֹר יוֹמָם חֻקֹּת יָרֵחַ וְכוֹכָבִים לְאוֹר לָיְלָה רֹגַע הַיָּם וַיֶּהֱמוּ גַלָּיו ה' צְבָאוֹת שְׁמוֹ. אִם יָמֻשׁוּ הַחֻקִּים הָאֵלֶּה מִלְּפָנַי נְאֻם ה' גַּם זֶרַע יִשְׂרָאֵל יִשְׁבְּתוּ מִהְיוֹת גּוֹי לְפָנַי כָּל הַיָּמִים" (ירמיהו לא לד-לה).
נבואה שנישאר עם קטן ואכן הסינים היום הם מיליארדים ואנחנו כולה 15 מיליון
כך נאמר בתורה: "וְהֵפִיץ ה' אֶתְכֶם בָּעַמִּים וְנִשְׁאַרְתֶּם מְתֵי מִסְפָּר בַּגּוֹיִם אֲשֶׁר יְנַהֵג ה' אֶתְכֶם שָׁמָּה" (דברים ד כז)
וכך הובטח למשה: "וְגַם בְּךָ יַאֲמִינוּ לְעוֹלָם" (שמות יט ט).
יש הרבה הוכחות תרשמי ביוטיוב "הוכחות ליציאת מצרים"
אין לי טיקטוק
חצי מהעולם נוצרים אז חצי מהעולם טועים?
זה שחצי מהעולם נוצרים זה סבבה, זה לא אומר שהברית החדשה היא אמת ושאלוהים עבר אליהם.
הדרך הכי אמיתית להתקרב לבורא היא דרך התורה החוקים והמצוות
לפי האמונה הנוצרית אומרים שמספיק שאתה מאמין וחושב על ישו בלי חוקים חוקים ובלי מצוות תעשה מה שאתה רוצה רק תחשוב על ישו אז אתה תזכה לחיי נצח ואם אתה בן אדם זהב אבל לא נוצרי אז אתה תיכנס לגיהנום לנצח
לא כך ביהדות. ביהדות יש גם 7 מצוות בני נח ללא יהודים. אלוקים לא אומר שמי שלא יהודי ייכנס לגיהנום לנצח ממש לא, עובדה שיש 7 מצוות בני נח.
עוד דבר יש מיליארד נוצרים? יש גם מיליארד גלקסיות ביקום
בתורה יש נבואה שאנחנו תמיד נישאר עם קטן בגלל החטאים שלנו ואכן יש רק 15 מיליון יהודים ומעל 2 מיליארד נוצרים וכמעט 2 מיליארד מוסלמים בעולם והיהדות היא הרבה יותר עתיקה מהנצרות והאיסלאם
בורא עולם לא בחר בעם ישראל בגלל כמותם אלא בעיקר בזכות אבותינו הקדושים אברהם יצחק ויעקב ויש על זה גם פסוק בתורה
"וַהֲקִמֹתִי אֶת בְּרִיתִי בֵּינִי וּבֵינֶךָ וּבֵין זַרְעֲךָ אַחֲרֶיךָ לְדֹרֹתָם לִבְרִית עוֹלָם לִהְיוֹת לְךָ לֵאלֹהִים וּלְזַרְעֲךָ אַחֲרֶיךָ" (בראשית יז ז).
"כֹּה אָמַר ה' נֹתֵן שֶׁמֶשׁ לְאוֹר יוֹמָם חֻקֹּת יָרֵחַ וְכוֹכָבִים לְאוֹר לָיְלָה רֹגַע הַיָּם וַיֶּהֱמוּ גַלָּיו ה' צְבָאוֹת שְׁמוֹ. אִם יָמֻשׁוּ הַחֻקִּים הָאֵלֶּה מִלְּפָנַי נְאֻם ה' גַּם זֶרַע יִשְׂרָאֵל יִשְׁבְּתוּ מִהְיוֹת גּוֹי לְפָנַי כָּל הַיָּמִים" (ירמיהו לא לד-לה).
נבואה שנישאר עם קטן ואכן הסינים היום הם מיליארדים ואנחנו כולה 15 מיליון
כך נאמר בתורה: "וְהֵפִיץ ה' אֶתְכֶם בָּעַמִּים וְנִשְׁאַרְתֶּם מְתֵי מִסְפָּר בַּגּוֹיִם אֲשֶׁר יְנַהֵג ה' אֶתְכֶם שָׁמָּה" (דברים ד כז)
וכך הובטח למשה: "וְגַם בְּךָ יַאֲמִינוּ לְעוֹלָם" (שמות יט ט).
אנונימי
הקטע הןא שאם אני אתאיסטית אני לא אאמין שיש אלוהים
אז לא משנה כמה הוכחות תביא לי קריעת ים סוף בגלל כוח אלוהי לא ישכנע אותי
אז לא משנה כמה הוכחות תביא לי קריעת ים סוף בגלל כוח אלוהי לא ישכנע אותי
אדם ירא לעיינים ולא להאמין שישו המשיח זה בול מה שהקב"ה רצה נכון?
שתהיה בדת אחרת..
שתהיה בדת אחרת..
אנונימית
כן...
קצת הדתות האחרות שקיימות היום נוצרו אחרי היהדות, אז איך משהו לא קיים יכול להיות מבוטל?
וגם:
"הדת היחידה בעולם שלא מעודדת לצרף אנשים לדת (גיור)"
וואלה? אז בוא תפתח את עיניך, כי יש פה כמה קיצוניים בסטיפס שאומרים שרק דרך האלוהים היא הנכונה וכל מי שלא מאמין בו אין לו זכות קיום. שלא נתחיל לדבר שיש בארץ כפייה דתית.
"הדת היחידה בעולם שקיימים כנגדה ממצאים ארכאולוגיים שמאששים את אורח חייהם בן הדורות"
באמת? אז תסביר לי את:
פומפיי
האקרופוליס
וכו'
"הדת היחידה בעולם שיש לה נביאים שמנבאים את העתיד לאלפי שנים קדימה ומתיימרת להגשים את הנבואות"
לטענתך איזה יחזקאל אחד אמר שתהיה "מלחמת גוג ומגוג" שיילחמו בה עם ישראל והרבה עמים בהנהגת בן אדם שמת לפני אלפי שנים, האם זה קרה? לא
בנוסף, במיתולוגיה היוונית יש הרבה מאוד נבואות, שאכן קורות.
ולפני שאתם אומרים לי "אבל המיתולוגיה היוונית אלו סיפורים", נכון. אבל גם הנבואות של יחזקאל, ישעיהו וכל האנשים שהיו קיימים לכאורה גם יכולים להיות מומצאים.
קצת הדתות האחרות שקיימות היום נוצרו אחרי היהדות, אז איך משהו לא קיים יכול להיות מבוטל?
וגם:
"הדת היחידה בעולם שלא מעודדת לצרף אנשים לדת (גיור)"
וואלה? אז בוא תפתח את עיניך, כי יש פה כמה קיצוניים בסטיפס שאומרים שרק דרך האלוהים היא הנכונה וכל מי שלא מאמין בו אין לו זכות קיום. שלא נתחיל לדבר שיש בארץ כפייה דתית.
"הדת היחידה בעולם שקיימים כנגדה ממצאים ארכאולוגיים שמאששים את אורח חייהם בן הדורות"
באמת? אז תסביר לי את:
פומפיי
האקרופוליס
וכו'
"הדת היחידה בעולם שיש לה נביאים שמנבאים את העתיד לאלפי שנים קדימה ומתיימרת להגשים את הנבואות"
לטענתך איזה יחזקאל אחד אמר שתהיה "מלחמת גוג ומגוג" שיילחמו בה עם ישראל והרבה עמים בהנהגת בן אדם שמת לפני אלפי שנים, האם זה קרה? לא
בנוסף, במיתולוגיה היוונית יש הרבה מאוד נבואות, שאכן קורות.
ולפני שאתם אומרים לי "אבל המיתולוגיה היוונית אלו סיפורים", נכון. אבל גם הנבואות של יחזקאל, ישעיהו וכל האנשים שהיו קיימים לכאורה גם יכולים להיות מומצאים.
תוצאה?? חזרת???
אנונימית
בתור נוצרייה, כל דת אומרת שהיא הנבחרת והיא היחידה חשובה והיא זה מה שנכון, כבר נמאס לי להתווכח עם יהודים שחושבים שהם היחידים שיודעים מה קרה בעולם, ויתרתי
שואל השאלה:
מאמינה במדע אבל לא בכח עליון? כח העליון שברא את כל העולם והוא מניע גם את כל היקום כדברי המדענים "אנרגיה אפילה"
הנה המדענים שאת כל כך אוהבת מודים ומתוודים שיש בורא לעולם כי הם לא מאמינים שבריאה אינטלגנטית כל כך יכולה להיות צירוף מקרים.
וזאת ממש לא הבריאה היחידה שהיא אינטלגנטית כל כך ובלתי נתפשת
מאמינה במדע אבל לא בכח עליון? כח העליון שברא את כל העולם והוא מניע גם את כל היקום כדברי המדענים "אנרגיה אפילה"
הנה המדענים שאת כל כך אוהבת מודים ומתוודים שיש בורא לעולם כי הם לא מאמינים שבריאה אינטלגנטית כל כך יכולה להיות צירוף מקרים.
וזאת ממש לא הבריאה היחידה שהיא אינטלגנטית כל כך ובלתי נתפשת
אנונימי
^^^כבר ממזמן. רק שהוא תמיד מאנונימי.
וכדיי שלא יימחקו, תביא מקורות לטיעונים שלך.
וכדיי שלא יימחקו, תביא מקורות לטיעונים שלך.
המחשמל ואנונימי זה לא תוצאה סמכו עלי
תוצאה לא מדבר ככה
תוצאה לא מדבר ככה
אנונימית
^^^^ראיתי את הסרטון
בייסיקלי מה שהם אומרים שיש מדע שאנחנו לא מסוגלים להבין וזה כה מפליא אותם שהרי מה שאנחנו לא מסוגלים להבין היה חייב להיווצר על ידי דמות אלוהית
העניין הוא שזה פשוט שגוי. המדע עוד מתפתח, דברים שאנחנו לא מבינים עכשיו נבין בעתיד
בייסיקלי מה שהם אומרים שיש מדע שאנחנו לא מסוגלים להבין וזה כה מפליא אותם שהרי מה שאנחנו לא מסוגלים להבין היה חייב להיווצר על ידי דמות אלוהית
העניין הוא שזה פשוט שגוי. המדע עוד מתפתח, דברים שאנחנו לא מבינים עכשיו נבין בעתיד
חוץ מזה אתה מנסה לשכנע שדווקא אלוהים היהודי הוא היחיד שיכול להיות קיים, והנימוקים שלך באים מהתנך, שאני גם ככה יוצאת מנקודת הנחה שהוא לא מקור מהימן
^^אני לא אשמה שנוצרים רצחו יהודים כמו שאתה לא אשם שיהודים רצחו נוצרים, אני לא אנמיך פרופיל בגלל הדת שלי, תודה
שואל השאלה:
לנוצרייה שהגיבה פה בחוצפה
במקום לבכות על מה שאבותייך עשו ליהודים במשך 2000 שנה מסעות צלב אינקוויזיציה גירוש ספרד עריפות ראשים של כמרים ביהודים פרעות קישינב פוגרומים תמיכה של הכנסייה הנוצרית בהיטלר ועוד הרבה דברים מזעזעים אני חושב שזאת באמת חוצפה שאת עוד באה להעביר עלינו ביקורת
היהודי שנתן לך פה פלוס כל אבות אבותיו שנרצחו הלא עוול בכפם רק בגלל שלט רצו להתנצר בכח מסתכלים למעלה וקצת מתביישים בכם
לנוצרייה שהגיבה פה בחוצפה
במקום לבכות על מה שאבותייך עשו ליהודים במשך 2000 שנה מסעות צלב אינקוויזיציה גירוש ספרד עריפות ראשים של כמרים ביהודים פרעות קישינב פוגרומים תמיכה של הכנסייה הנוצרית בהיטלר ועוד הרבה דברים מזעזעים אני חושב שזאת באמת חוצפה שאת עוד באה להעביר עלינו ביקורת
היהודי שנתן לך פה פלוס כל אבות אבותיו שנרצחו הלא עוול בכפם רק בגלל שלט רצו להתנצר בכח מסתכלים למעלה וקצת מתביישים בכם
אנונימי
נו אז? מה אתה מנסה להראות לנו כאן? שהנצרות טפשית יותר? כולן לא נכונות זה לא משנה.
שואל השאלה, קודם כל יש לה זכות להביע דעה
דבר שני לא מצאתי במה שהיא אמרה שום דבר מחוצף
זה כמו שאתה תלך לגרמני ותאשים אותו שאבותיו רצחו יהודים בשואה. מה היא עשתה משהו? אז קודם כל שקט
דבר שני לא מצאתי במה שהיא אמרה שום דבר מחוצף
זה כמו שאתה תלך לגרמני ותאשים אותו שאבותיו רצחו יהודים בשואה. מה היא עשתה משהו? אז קודם כל שקט
חצי מהמשפחה שלי יהודייה, המשפחה שלי גם גורשה מספרד, אתה לא צריך להסביר לי מה נוצרים עשו ליהודים
אבל אתה מדבר על נוצרים כאילו הם מצורעים, רעים ואין בהם טיפת כבוד ליהודים.
הדברים האלה מזעזעים אבל הם קרו לפני המון זמן וזה שאתה לא מוכן לשאת בזה שמישהו יהודי עשה פלוס בסטיפס לנוצרייה אז משהו אצלך לא בסדר.
דיי להאשים.
אבל אתה מדבר על נוצרים כאילו הם מצורעים, רעים ואין בהם טיפת כבוד ליהודים.
הדברים האלה מזעזעים אבל הם קרו לפני המון זמן וזה שאתה לא מוכן לשאת בזה שמישהו יהודי עשה פלוס בסטיפס לנוצרייה אז משהו אצלך לא בסדר.
דיי להאשים.
תקשיב אחיי אתה אומר שהם רצחו? סבבה מה עם זה שעם ישראל יצא ממצרים ומה עשה? החליט להרוג את כולם וצבר את מה שהיה לו באמצעות רצח וכוח אז סתום תפה לך לישון ותפסיק לנסות לשנות אנשים כי אתה פאקינג לא יכול כל מה שאתה רוצה בחיים העלובים שלך פה זה סתם לריב עם אנשים לילה טןב תמחק את המשתמש שלך פה ולך תמצא חברים ודברים לעשוץ בחיים במקום לנסות לגרום לאנשים להתעצבן.
אנונימי
שואל השאלה:
היום הנוצרים הם סבבה ואין לי בעיה איתם בכלל כי היום כומר שיראה יהודי לא ירצח יהודי כמו פעם והנצרות של היום היא לא הנצרות של פעם אבל אחרי מה שהנוצרים עשו ליהודים במשך 2000 שנה אז אני מצפה לקצת בושה
מינימום
אם אני הייתי נולד נוצרי כיום והייתי יודע שאבות אבותיי רצחו מאות מיליונים של יהודים במשך 2000 שנה והתעללו בהם אז לא הייתי בא לאתר של יהודים ומתחיל להשתלח בהם ולחנך אותם ולהעביר עליהם ביקורת
הייתי מרגיש בושה וחוסר כבוד לעשות דבר כזה
היום הנוצרים הם סבבה ואין לי בעיה איתם בכלל כי היום כומר שיראה יהודי לא ירצח יהודי כמו פעם והנצרות של היום היא לא הנצרות של פעם אבל אחרי מה שהנוצרים עשו ליהודים במשך 2000 שנה אז אני מצפה לקצת בושה
מינימום
אם אני הייתי נולד נוצרי כיום והייתי יודע שאבות אבותיי רצחו מאות מיליונים של יהודים במשך 2000 שנה והתעללו בהם אז לא הייתי בא לאתר של יהודים ומתחיל להשתלח בהם ולחנך אותם ולהעביר עליהם ביקורת
הייתי מרגיש בושה וחוסר כבוד לעשות דבר כזה
אנונימי
שואל השאלה:
מה המצרים עשו לעם ישראל? אתה מצפה שהמצרים יקבלו פרס על זה שהעבידו את ישראל במשך 400 שנה וזרקו את כל התינוקות היהודים ליאור כי ידעו קוראי כוכבים שיוולד מנהיג גדול בשם משה
מה המצרים עשו לעם ישראל? אתה מצפה שהמצרים יקבלו פרס על זה שהעבידו את ישראל במשך 400 שנה וזרקו את כל התינוקות היהודים ליאור כי ידעו קוראי כוכבים שיוולד מנהיג גדול בשם משה
אנונימי
אתר של יהודים? אחי זה סטיפס, ומה עברית זאת השפה של היהודים אז אסור לי לדבר בעברית?
אין לי מה לא לומר.
פשוט רשמת פה את המאפינים של שהדת היהדות אותו דבר יכולת לכתוב על נוצרות שהיא דרך אגב מאוד מאוד דומה כימעט זהה.
ודבר שני: אתה יודע כמה דתות היו? היו מאות וכולם כמעט נכחדו ההכי מוכרות הם הנוצרות, האיסלם, הבודיזם, והיהדות.
דבר שלישי: די לנסות לשכנע אותנו לאמין זה באמת רק עושה לי רצון להתנצר כמו אמא שלי, אני לא אבזבז את זמני בלקיים מעשים הזויים שרשומים בספר הזוי עם סיפורים מטופשים.
אתה/ת מוזמן מוזמן/ת לנסות לשלוח לי הודעה אני אחסום אותך במקום.
פשוט רשמת פה את המאפינים של שהדת היהדות אותו דבר יכולת לכתוב על נוצרות שהיא דרך אגב מאוד מאוד דומה כימעט זהה.
ודבר שני: אתה יודע כמה דתות היו? היו מאות וכולם כמעט נכחדו ההכי מוכרות הם הנוצרות, האיסלם, הבודיזם, והיהדות.
דבר שלישי: די לנסות לשכנע אותנו לאמין זה באמת רק עושה לי רצון להתנצר כמו אמא שלי, אני לא אבזבז את זמני בלקיים מעשים הזויים שרשומים בספר הזוי עם סיפורים מטופשים.
אתה/ת מוזמן מוזמן/ת לנסות לשלוח לי הודעה אני אחסום אותך במקום.
מאות מיליונים אחיי בוא תגזים טריליארדיםם
אנונימי
כמובן מה היא מייצגת את אבות אבותיה המטונפים
למה היא צריכה להתבייש על משהו שהיא לא עשתה?
דבר שני זה לא אתר של יהודים
דבר שלישי אל תגיד אילו הייתי נוצרי כי אתה לא מסוגל להיכנס לתוך גוף אחר ואמונה שכל כך שונה משלך ולדבר בשמם
חוצפן
למה היא צריכה להתבייש על משהו שהיא לא עשתה?
דבר שני זה לא אתר של יהודים
דבר שלישי אל תגיד אילו הייתי נוצרי כי אתה לא מסוגל להיכנס לתוך גוף אחר ואמונה שכל כך שונה משלך ולדבר בשמם
חוצפן
שואל השאלה:
בסך הכולל זה הגיע למאות מיליונים
לא סתם אגב יש מעל 2.4 מיליארד נוצרים בעולם
יכול להיות שאם לא הנוצרים אז היו היום בעולם מעל מיליארד יהודים
אבל התורה היא אמת והיא תישאר אמת ואם כתוב שנישאר עם קטן בעיקר בגלל חטאינו אז אין לנו זכות להיות מיליארדים כמו הנוצרים או המוסלמים
אבל חשוב לזכור שהבורא לא בחר אותנו בגלל כמותינו ואת בורא עולם לא מעניין שיש מיליארד נוצרים או מיליארד מוסלמים
בורא עולם מתרכז בכל יהודי ויהודי
אנחנו אמורים לייצג אותו בעולם
ואיך אתה מייצג? תורה חוקים מצוות גמילות חסדים מעשים טובים צניעות לעבוד על המידות
להשתדל כמה שפחות לדבר לשון הרע, לא לפגוע בחבירו, לא להלבין פני אדם ברבים ועוד ועוד ועוד
בסך הכולל זה הגיע למאות מיליונים
לא סתם אגב יש מעל 2.4 מיליארד נוצרים בעולם
יכול להיות שאם לא הנוצרים אז היו היום בעולם מעל מיליארד יהודים
אבל התורה היא אמת והיא תישאר אמת ואם כתוב שנישאר עם קטן בעיקר בגלל חטאינו אז אין לנו זכות להיות מיליארדים כמו הנוצרים או המוסלמים
אבל חשוב לזכור שהבורא לא בחר אותנו בגלל כמותינו ואת בורא עולם לא מעניין שיש מיליארד נוצרים או מיליארד מוסלמים
בורא עולם מתרכז בכל יהודי ויהודי
אנחנו אמורים לייצג אותו בעולם
ואיך אתה מייצג? תורה חוקים מצוות גמילות חסדים מעשים טובים צניעות לעבוד על המידות
להשתדל כמה שפחות לדבר לשון הרע, לא לפגוע בחבירו, לא להלבין פני אדם ברבים ועוד ועוד ועוד
אנונימי
מצחיק שאתה אומר לא להלבין פני אדם ברבים
הברית החדשה וישוע לא קשורים למעשי הרשעים בשם הנצרות מהעבר
למה אתה רושם שם ה המפורש?
עכשיו זה קדוש ואזור למחוק את זה(בשיא הרצינות)
עכשיו זה קדוש ואזור למחוק את זה(בשיא הרצינות)
לא להלבין פני אדם ברבים תגיד לאנשים ברחוב שירקו עליי ולאנשים שקוראים לי גויה מסריחה יופי מהארץ שלנו ❤ לא לי
אגב מניין לך לדעת שהתורה היא אמת?
וגם לא ענית על מה שעניתי קודם
קיצר איך לך תשובות
וגם לא ענית על מה שעניתי קודם
קיצר איך לך תשובות
אין על היהדות ❤
fudgeyou-ואם היה מצלמות היתה מאמין לזה?אני בטוח שהיתה אומר שזה פוטושופ או משו כזה
שואל השאלה:
fudgeyou
היהודים זכו ב-22% מפרסי הנובל בעולם כשיהודים מהווים פחות מ-0.02% מאוכלוסיית העולם. התרומה של היהודים לעולם היא מטורפת ובהמון רבדים, רוב הזוכים אגב אתאיסטים יהודים אבל אני טוען שבזכות לימוד של תורה דורות על גבי דורות (אבותיהם) זה מה שהביא אותם לרמת חוכמה שכזאת
במסה שכותרתה "הגניוס היהודי", משרטט צ'ארלס מוריי דוקטור למדעי המדינה וסופר, שאינו יהודי את הנתונים ההיסטוריים והסטטיסטיים שמעידים על פקחותם והישגיהם האינטלקטואליים של היהודים, כמו גם מגוון תיאוריות שמנסות להסביר את התופעה.
בעוד שרוב היהודים שאני מכיר יצהירו שהם מכירים חברים רבים בשבט שאינם חכמים כל כך, עומד ד"ר מוריי על דעתו ש"היהודי הממוצע נמצא באחוזון ה-75" של סקאלת ה-iq וש"אחוז היהודים בעלי מנת משכל של 140 ומעלה הוא בערך פי שש משל האחרים". בנוסף לכך, חלק מהמקורות הבחינו ששורשיהם של רעיונות-משַנֵי-עולם רבים - הן מבחינה דתית כמו המונותיאיזם והן מבחינה מדעית כמו תורת היחסות - נעוצים במוצא אתני מסוים.
לאחר סקירה של מספר תיאוריות המנסות לתרץ את האנומליה, ד"ר מוריי עדיין אינו מרוצה. יתכן שהנסיבות ההיסטוריות המאוחרות העניקו יתרון גנטי ליהודים בעלי אינטלקט גבוה יותר, הוא מודה; אבל חושד שהיכולת האינטלקטואלית היהודית קדומה יותר, שאולי ליהודים "הייתה רמה מסוימת של מיומנויות לשוניות בלתי רגילות כבר בימי משה." וכך, הוא כותב, "עומד במערומיו אתגר אולטימטיבי בפני הפסיכולוגיה ההתפתחותית: מדוע ששבט אחד בימי משה, אשר חי באותה סביבה של עמים נודדים וחקלאיים אחרים במזרח התיכון, יפתח כבר אז אינטליגנציה נעלה כשהאחרים לא?"
ואז הוא מסכם, במידת מה של לגלוג:
"בשלב זה, אני מוצא מחסה בהיפותזה שנשארה לי, קצרה במיוחד ובלתי ניתנת להפרכה. היהודים הם עמו הנבחר של הא-ל."
אני לא יודע, וגם לא כל כך מעניין אותי, אם האינטליגנציה משחקת תפקיד בבחירת עם ישראל או לא. גם אם כן, זהו רק פרט שולי בנושא מהות נבחרותנו.
משום שהדבר שלשמו נבחרו בני ישראל, זה לעבוד את הבורא נכון, עם האינטלקט שלנו, אבל גם עם הלב והגוף שלנו.
תארי הכבוד הגדולים ביותר אינם "גאון" או "מבריק", אלא תארים מסוג "צדיק" ו"ירא אלוהים"
שיהיה ברור, התורה עצמה מתייחסת לעם ישראל בתור "עם חכם ונבון" אך גם בתור "עם קשה עורף" ואפילו גרוע מזה. המסקנה: מה שחשוב זאת לא מנת המשכל שלנו, אלא מנת הצדקות. מה שנחשב זאת העבודה, לא החוכמה. חכמי התלמוד אינם מדגישים בדרך כלל יכולות מולדות שכליות או אחרות אלא מתמקדים בדרך שבה ניצלנו כל תכונה שבה התברכנו. תארי הכבוד הגדולים ביותר שלהם אינם "גאון" או "מבריק", אלא תארים מסוג "צדיק" ו"ירא אלוהים".
היהודים נבחרו בזכות אבותיהם, אברהם, יצחק ויעקב, והודות לבחירה נוספת שעשו אבותינו למרגלות הר סיני, בקבלם עליהם את חוקי התורה ומצוותיה; ולמרות שהמועדון היהודי האקסקלוסיבי פתוח לכל גר המעוניין בכנות ליטול על עצמו את שמירת התורה, בכל זאת הציק רעיון נבחרותו של עם ישראל לכמה גויים מאז... מאז מעמד הר סיני.
אף אתאיסט פה או אף יהודי פה לא היה אומר למשה רבינו לפני מעל ל-3000 שנה שהוא פרמיטיבי כי תראה את התרומה של העם הזה לעולם.
בסוף אנחנו צריכים לזכור שהדבר הכי חשוב שלשמו באנו לעולם הזה בשביל לקיים תורה ומצוות (הבורא רוצה להטיב לנו) ולקדש את שמו של בורא עולם ולהיות אור לגויים
יהודי שמתקרב לבורא בעולם הזה יזכה בעולם הבא לגלות חוכמות הרבה יותר גדולות מכל חוכמה ומכל ההמצאות של כל בני האדם בהמון
ומכל ההמצאות הטכנולוגיות שהרבה יהודים המציאו בעולם החומרי הזה
fudgeyou
היהודים זכו ב-22% מפרסי הנובל בעולם כשיהודים מהווים פחות מ-0.02% מאוכלוסיית העולם. התרומה של היהודים לעולם היא מטורפת ובהמון רבדים, רוב הזוכים אגב אתאיסטים יהודים אבל אני טוען שבזכות לימוד של תורה דורות על גבי דורות (אבותיהם) זה מה שהביא אותם לרמת חוכמה שכזאת
במסה שכותרתה "הגניוס היהודי", משרטט צ'ארלס מוריי דוקטור למדעי המדינה וסופר, שאינו יהודי את הנתונים ההיסטוריים והסטטיסטיים שמעידים על פקחותם והישגיהם האינטלקטואליים של היהודים, כמו גם מגוון תיאוריות שמנסות להסביר את התופעה.
בעוד שרוב היהודים שאני מכיר יצהירו שהם מכירים חברים רבים בשבט שאינם חכמים כל כך, עומד ד"ר מוריי על דעתו ש"היהודי הממוצע נמצא באחוזון ה-75" של סקאלת ה-iq וש"אחוז היהודים בעלי מנת משכל של 140 ומעלה הוא בערך פי שש משל האחרים". בנוסף לכך, חלק מהמקורות הבחינו ששורשיהם של רעיונות-משַנֵי-עולם רבים - הן מבחינה דתית כמו המונותיאיזם והן מבחינה מדעית כמו תורת היחסות - נעוצים במוצא אתני מסוים.
לאחר סקירה של מספר תיאוריות המנסות לתרץ את האנומליה, ד"ר מוריי עדיין אינו מרוצה. יתכן שהנסיבות ההיסטוריות המאוחרות העניקו יתרון גנטי ליהודים בעלי אינטלקט גבוה יותר, הוא מודה; אבל חושד שהיכולת האינטלקטואלית היהודית קדומה יותר, שאולי ליהודים "הייתה רמה מסוימת של מיומנויות לשוניות בלתי רגילות כבר בימי משה." וכך, הוא כותב, "עומד במערומיו אתגר אולטימטיבי בפני הפסיכולוגיה ההתפתחותית: מדוע ששבט אחד בימי משה, אשר חי באותה סביבה של עמים נודדים וחקלאיים אחרים במזרח התיכון, יפתח כבר אז אינטליגנציה נעלה כשהאחרים לא?"
ואז הוא מסכם, במידת מה של לגלוג:
"בשלב זה, אני מוצא מחסה בהיפותזה שנשארה לי, קצרה במיוחד ובלתי ניתנת להפרכה. היהודים הם עמו הנבחר של הא-ל."
אני לא יודע, וגם לא כל כך מעניין אותי, אם האינטליגנציה משחקת תפקיד בבחירת עם ישראל או לא. גם אם כן, זהו רק פרט שולי בנושא מהות נבחרותנו.
משום שהדבר שלשמו נבחרו בני ישראל, זה לעבוד את הבורא נכון, עם האינטלקט שלנו, אבל גם עם הלב והגוף שלנו.
תארי הכבוד הגדולים ביותר אינם "גאון" או "מבריק", אלא תארים מסוג "צדיק" ו"ירא אלוהים"
שיהיה ברור, התורה עצמה מתייחסת לעם ישראל בתור "עם חכם ונבון" אך גם בתור "עם קשה עורף" ואפילו גרוע מזה. המסקנה: מה שחשוב זאת לא מנת המשכל שלנו, אלא מנת הצדקות. מה שנחשב זאת העבודה, לא החוכמה. חכמי התלמוד אינם מדגישים בדרך כלל יכולות מולדות שכליות או אחרות אלא מתמקדים בדרך שבה ניצלנו כל תכונה שבה התברכנו. תארי הכבוד הגדולים ביותר שלהם אינם "גאון" או "מבריק", אלא תארים מסוג "צדיק" ו"ירא אלוהים".
היהודים נבחרו בזכות אבותיהם, אברהם, יצחק ויעקב, והודות לבחירה נוספת שעשו אבותינו למרגלות הר סיני, בקבלם עליהם את חוקי התורה ומצוותיה; ולמרות שהמועדון היהודי האקסקלוסיבי פתוח לכל גר המעוניין בכנות ליטול על עצמו את שמירת התורה, בכל זאת הציק רעיון נבחרותו של עם ישראל לכמה גויים מאז... מאז מעמד הר סיני.
אף אתאיסט פה או אף יהודי פה לא היה אומר למשה רבינו לפני מעל ל-3000 שנה שהוא פרמיטיבי כי תראה את התרומה של העם הזה לעולם.
בסוף אנחנו צריכים לזכור שהדבר הכי חשוב שלשמו באנו לעולם הזה בשביל לקיים תורה ומצוות (הבורא רוצה להטיב לנו) ולקדש את שמו של בורא עולם ולהיות אור לגויים
יהודי שמתקרב לבורא בעולם הזה יזכה בעולם הבא לגלות חוכמות הרבה יותר גדולות מכל חוכמה ומכל ההמצאות של כל בני האדם בהמון
ומכל ההמצאות הטכנולוגיות שהרבה יהודים המציאו בעולם החומרי הזה
אנונימי
שואל השאלה התחלת טוב אבל התדרדרת
מה זה קשור שהיא נוצריה ומה זה קשור אליה מה עשו נוצרים לפני 2000 שנה?
זה נוראי להאשים מישהו בזה קק בגלל שהם היו נוצרים (אותם אנשים לפני 2000 שנה)
מה זה קשור שהיא נוצריה ומה זה קשור אליה מה עשו נוצרים לפני 2000 שנה?
זה נוראי להאשים מישהו בזה קק בגלל שהם היו נוצרים (אותם אנשים לפני 2000 שנה)
אנונימית
לא כרת שום דת אחרת אם הייתה קורא הייתה יודע שהדת הנוצרית היא בדיוק כמו הדת היהודית רק עם פרק נוסף ובו:
עם ישראל ממשיך בחיו אבל יום בא ואלוהים יוצר את "נערה בתולה" או משהו כזה שמאולם לא שכבה ולא נוצרה מקיום יחסי מין אלא אלוהים ברא אותה. ואז הוא מכניס אותו להריון והיא יולדת את ישו.
ישו רואה את הדת היהודית ומאוד מאוכזב ממנה מאיך שהיא בנויה (ובצדק) ומחליט לעשות בא קצת שינויים. אבל היהודים הפראיירים האלה לא אוהבים את השינויים אז הם מבקשים מאנשים אחרים להצליב אותו (כי ב10 הדיברות אסור לרצוח).
היהודים נכשלים כי רוב העם ממשיך לאמין לצורה החדשה (כי היא פשוט יותר טובה אין מה לעשות).
עם ישראל ממשיך בחיו אבל יום בא ואלוהים יוצר את "נערה בתולה" או משהו כזה שמאולם לא שכבה ולא נוצרה מקיום יחסי מין אלא אלוהים ברא אותה. ואז הוא מכניס אותו להריון והיא יולדת את ישו.
ישו רואה את הדת היהודית ומאוד מאוכזב ממנה מאיך שהיא בנויה (ובצדק) ומחליט לעשות בא קצת שינויים. אבל היהודים הפראיירים האלה לא אוהבים את השינויים אז הם מבקשים מאנשים אחרים להצליב אותו (כי ב10 הדיברות אסור לרצוח).
היהודים נכשלים כי רוב העם ממשיך לאמין לצורה החדשה (כי היא פשוט יותר טובה אין מה לעשות).
the power of bass היהודים ממש לא מי שצלבו את ישו, קצת היסטוריה לא תזיק.
עוד משהו ברור שלא נקבל שינויים שסתם בן אדם בא ואומר שצריך לעשות אותם.. הרי רשום בתורה לא להוסיף ולא לגרוע שום דבר!! אז אתה חושב שפשוט יבוא בן אדם ויטען שהוא השליח של אלוקים ואנחנו נקבל את השינויים שלו? סתם ככה?
ממש לא, היהדות זאת דת רצינית לא משנים אותה כל שני וחמישי! יש תורה אחת לכל הדורות.
עוד משהו ברור שלא נקבל שינויים שסתם בן אדם בא ואומר שצריך לעשות אותם.. הרי רשום בתורה לא להוסיף ולא לגרוע שום דבר!! אז אתה חושב שפשוט יבוא בן אדם ויטען שהוא השליח של אלוקים ואנחנו נקבל את השינויים שלו? סתם ככה?
ממש לא, היהדות זאת דת רצינית לא משנים אותה כל שני וחמישי! יש תורה אחת לכל הדורות.
אנונימית
לא הבנתי עד הסוף את הטיעון שלך.
אתה טוען שבתנ"ך מתוארי אירועים היסטוריים שקרו באמת. אמת, אלא שהוסיפו להם פרשנות דתית. ועל כך נאמר: חצי אמת גרוע משקר.
דוגמה: פעם הלכתי עם הכלבה שלי, ליד ילד דתי שהיה על קביים גבוהים (של לולין). כשהכלבה התקרבה הוא נבהל ומעד קלות. הכלבה נבהלה מהמעידה שלו וברחה בריצה. בתגובה, פלט הילד בהכרת תודה: "נעשה לי נס!"
ברי לכל בר דעת כי לא נעשה לו שום נס. הכלבה נבהלה ונמלטה, אין כאן שום דבר נסי. אבל כאשר הוא יספר על המאורע לחבריו, הוא כמובן ידבר על נס ויחזק את אמונתו בקב"ה. הנה לכם דוגמה לפרשנות שגויה לאירוע שקרה במציאות.
אתה טוען שבתנ"ך מתוארי אירועים היסטוריים שקרו באמת. אמת, אלא שהוסיפו להם פרשנות דתית. ועל כך נאמר: חצי אמת גרוע משקר.
דוגמה: פעם הלכתי עם הכלבה שלי, ליד ילד דתי שהיה על קביים גבוהים (של לולין). כשהכלבה התקרבה הוא נבהל ומעד קלות. הכלבה נבהלה מהמעידה שלו וברחה בריצה. בתגובה, פלט הילד בהכרת תודה: "נעשה לי נס!"
ברי לכל בר דעת כי לא נעשה לו שום נס. הכלבה נבהלה ונמלטה, אין כאן שום דבר נסי. אבל כאשר הוא יספר על המאורע לחבריו, הוא כמובן ידבר על נס ויחזק את אמונתו בקב"ה. הנה לכם דוגמה לפרשנות שגויה לאירוע שקרה במציאות.
שואל השאלה:
אנונימית שאמרה שהתחלתי טוב
ברור שהיו גם נוצרים מאוד טובים
שלא תחשבי שאני חושב שכולם רעים חלילה.
וגם היום יש נוצרים טובים
ולפני שהתחזקתי והתקרבתי לבורא עולם תשמעי סוד אבל האקסית שלי הייתה חצי נוצרייה ומאוד אהבתי אותה ואת האישיות שלה אבל ברוך השם התקרבתי לבורא עולם ופקחתי את העיניים כשאתה רואה בריאה כזאת מטורפת
שהבורא שולט על כל חלקיק וחלקיק ביקום
אפילו את חלקיקי השלג בורא עולם יצר ומשרטט אותם בצורה יוצאת דופן ומעוררת השתאות
למי אכפת מחלקיקי שלג? אז זהו שהבורא האינטלגנטי שלנו שולט בהכל גם על דברים שלא מענייניים אותנו ושאנחנו לא מייחסים להם חשיבות
אנונימית שאמרה שהתחלתי טוב
ברור שהיו גם נוצרים מאוד טובים
שלא תחשבי שאני חושב שכולם רעים חלילה.
וגם היום יש נוצרים טובים
ולפני שהתחזקתי והתקרבתי לבורא עולם תשמעי סוד אבל האקסית שלי הייתה חצי נוצרייה ומאוד אהבתי אותה ואת האישיות שלה אבל ברוך השם התקרבתי לבורא עולם ופקחתי את העיניים כשאתה רואה בריאה כזאת מטורפת
שהבורא שולט על כל חלקיק וחלקיק ביקום
אפילו את חלקיקי השלג בורא עולם יצר ומשרטט אותם בצורה יוצאת דופן ומעוררת השתאות
למי אכפת מחלקיקי שלג? אז זהו שהבורא האינטלגנטי שלנו שולט בהכל גם על דברים שלא מענייניים אותנו ושאנחנו לא מייחסים להם חשיבות
אנונימי
מי שהלך אחרי ישו אלה אנשים שאין להם כוח לכלום ורוצים הכל בדרך הכי קלה.. הצליחו לשכנע אותם שאפשר פשוט לשנות את התורה של הקב"ה וזה לא עובד ככה.
אנונימית
שואל השאלה
אי אפשר להיות חצי נוצרי, אפשר להיות נוצרי יהודי חסר דת אבל לא חצי נוצרי וחצי יהודי
אי אפשר להיות חצי נוצרי, אפשר להיות נוצרי יהודי חסר דת אבל לא חצי נוצרי וחצי יהודי
סופרותם איזה פרשנות לא נכונה יש למליוני אנשים עדים להתגלות הקב"ה ?
אנונימית
אתה סתם אומר שאתה חוקר דתות אני בדקתי בגוגל אין דבר כזה מה אתה ממציע משהו כדי לשכנע אותנו סתם שקרן מגעיל יש דבר כזה חוקר היסטוריה של העולם
(ארכרויולוג)
באמת אנשים כמוך צריכים להעלם מהעולם מקווה שתבין שאתה מאמין בשטויות רק בגלל שאבא שלך אמר לך פעם.
מאכל לך לגלות את האמת בימים הספורים לחייך ואיך אתה תבכה תכה כמו שלא דימינת.
(ארכרויולוג)
באמת אנשים כמוך צריכים להעלם מהעולם מקווה שתבין שאתה מאמין בשטויות רק בגלל שאבא שלך אמר לך פעם.
מאכל לך לגלות את האמת בימים הספורים לחייך ואיך אתה תבכה תכה כמו שלא דימינת.
די שקט כבר
לא מתחשק לנו להאמין, סבבה?
טיעון מספיק טוב בשבילך?
אף אחד פה לא יתחיל להאמין בגלל השאלה שלך
לא מתחשק לנו להאמין, סבבה?
טיעון מספיק טוב בשבילך?
אף אחד פה לא יתחיל להאמין בגלל השאלה שלך
מה הוכחת כאן בעצם?
שום דבר ממה שאמרת לא נועד לשכנע זה רק "עובדות" שאתה מאמין בהם ללא ניסיון להסביר את הבסיס שלהם.
שום דבר ממה שאמרת לא נועד לשכנע זה רק "עובדות" שאתה מאמין בהם ללא ניסיון להסביר את הבסיס שלהם.
בטח אתה סתם ילד בן 13 מסכן שממש באלו לדחוף את האף שלו לחיים של אחרים איזה תרבות מגעילה ממש אם היא הייתה בן אדם הוא כנראה היה הומלס מסריח. או איזה בחור טיפש ומציק עם אף גדול.
שואל השאלה:
מי שהלך אחרי ישו זה אנשים שהעדיפו להיות "ראש קטן"
אמרו להם שאלוקים עזב את היהודים ואלוקים סתם הביא ליהודים את התורה החוקים והמצוות ואז הוא התחרט
והנצרות בעצם טוענת שאתה יכול להאמין באלוקים לחיות איך שאתה רוצה תחיה בפריצות אתה לא חייב לכבד את ההורים שלך תעשה מה שבאלך אבל רק תגיד בלב שאתה מאמין בישו ואתה תזכה לחיי נצח וישו יעטוף אותך ויקבל אותך כמו שאתה
בגלל זה הרבה מתחברים לשקר הזה. לשקר הכי קל להתחבר, בני האדם לפעמים לא אוהבים לשמוע את האמת, בני האדם אוהבים לשמוע מה שנח להם
והדת הנצרות היא מאוד נוחה לכן הרבה זורמים אליה
מי שהלך אחרי ישו זה אנשים שהעדיפו להיות "ראש קטן"
אמרו להם שאלוקים עזב את היהודים ואלוקים סתם הביא ליהודים את התורה החוקים והמצוות ואז הוא התחרט
והנצרות בעצם טוענת שאתה יכול להאמין באלוקים לחיות איך שאתה רוצה תחיה בפריצות אתה לא חייב לכבד את ההורים שלך תעשה מה שבאלך אבל רק תגיד בלב שאתה מאמין בישו ואתה תזכה לחיי נצח וישו יעטוף אותך ויקבל אותך כמו שאתה
בגלל זה הרבה מתחברים לשקר הזה. לשקר הכי קל להתחבר, בני האדם לפעמים לא אוהבים לשמוע את האמת, בני האדם אוהבים לשמוע מה שנח להם
והדת הנצרות היא מאוד נוחה לכן הרבה זורמים אליה
אנונימי
the power אל תדאגי לשואל השאלה ולא לאף אחד מהמאמינים אנחנו לא נגלה את ה"אמת" בקרוב (וגם לא אף פעם)
וגם לא נבכה :)
וגם לא נבכה :)
אנונימית
וואו תודה שאתה קורא לדת שלי שקר, זה לגמרי מכבד
אני לא חושב שזה המקום לזה יש ילדים שחושבים ככה וככה אני לא רואה מקום לחוקר דתות לבוא ולנסות ל"העביר אותם צד" הם צריכים לעשות את המחקר עם הרצון שלהם ולא דרך שאלה שהם ראו בסטיפס חוץ מזה בלי קשר אם עכשיו היית נולד לדוגמא במקום אחר ששם אף אחד לא מדבר על דתות היית מאמין שיש משהו למעלה ולא היית יודע שצריך לשמור מה שצריך לשמור ומה שאסור לאכול ומה שכן? בלי זלזול כן.
שטויות
אני מסכים לגמרי אני חזרתי בתשובה מתוך ההבנה הזאת
מה שמאוד עזר לי זה שמלידה אני מאמין בישות עליונה.
אבל הבנתי משהו בחיים האלה.
לא משנה מה אתה מנסה להוכיח או כמה אתה צודק.
יש אנשים שפשוט נולדו ללא אמונה. וזה משהו קבוע ולא משתנה
כמו שאף אחד לא יוכל לגרום לי לא להאמין לא משנה כמה הוא מוכיח לי אחרת.
לפי תפיסתי זה התיקון שלהם שהם פה נולדו עם מצב "טבעי" של לא להאמין
ואני רק מודה לאלוקים שאני מאמין בו מלידה ומצאתי את דרך הישר
מה שמאוד עזר לי זה שמלידה אני מאמין בישות עליונה.
אבל הבנתי משהו בחיים האלה.
לא משנה מה אתה מנסה להוכיח או כמה אתה צודק.
יש אנשים שפשוט נולדו ללא אמונה. וזה משהו קבוע ולא משתנה
כמו שאף אחד לא יוכל לגרום לי לא להאמין לא משנה כמה הוא מוכיח לי אחרת.
לפי תפיסתי זה התיקון שלהם שהם פה נולדו עם מצב "טבעי" של לא להאמין
ואני רק מודה לאלוקים שאני מאמין בו מלידה ומצאתי את דרך הישר
אדם יראה לעיניים וה' יראה ללבב, כרגיך אתה מעוות את הכל.
זה לא שבכלל לא מאמינים לעדות יחיד, אבל הסיבה שמאמינים לעדות יחיד שבתנ"ך - היא בגלל הידעיה שכל עם ישרלא שמע את את קולו של לאוקים בשעת מתן תורה. על סמך אותה ידיעיה - אנחנו מאמינים גם לעדות יחיד של אברהם. יש לנו ידיעה שנבייא התנ"ך היה מוזחקים לנביאי אמת לפי הכלליפ שאותה תרוה אמרה (דברים יח). אז אנחנו מאמינים ע לזה זה גם בעדויות היחדי שבתנ"ך. בלי זה לא היינו מאמינים בתנ"ך בכלל. אבל להאמין לדעות יחדי נגד התנ"ך - לא בא בחשבון בכלל. כי אחרת "פתי יאמין לכל דבר" (משלי יד, טו). התורה מזהריה מפני נביאי שקר (דברים יג, דברים יח).אז יש הבדל בין דיות יחיד שלא נגדות את התנ"ך, לזאת שכן.
לגבי מעמד הר סיני: הפסוקים שהבאתי בשמות כ מוכיחים שכל העם ראה את הקולות - הכוונה ראו את הקולו היוצאים מפי הגבורה (רש"י).
זה לא שבכלל לא מאמינים לעדות יחיד, אבל הסיבה שמאמינים לעדות יחיד שבתנ"ך - היא בגלל הידעיה שכל עם ישרלא שמע את את קולו של לאוקים בשעת מתן תורה. על סמך אותה ידיעיה - אנחנו מאמינים גם לעדות יחיד של אברהם. יש לנו ידיעה שנבייא התנ"ך היה מוזחקים לנביאי אמת לפי הכלליפ שאותה תרוה אמרה (דברים יח). אז אנחנו מאמינים ע לזה זה גם בעדויות היחדי שבתנ"ך. בלי זה לא היינו מאמינים בתנ"ך בכלל. אבל להאמין לדעות יחדי נגד התנ"ך - לא בא בחשבון בכלל. כי אחרת "פתי יאמין לכל דבר" (משלי יד, טו). התורה מזהריה מפני נביאי שקר (דברים יג, דברים יח).אז יש הבדל בין דיות יחיד שלא נגדות את התנ"ך, לזאת שכן.
לגבי מעמד הר סיני: הפסוקים שהבאתי בשמות כ מוכיחים שכל העם ראה את הקולות - הכוונה ראו את הקולו היוצאים מפי הגבורה (רש"י).
אנונימי
מה אני אומרת על זה? לא אכפת לי, מה שאמרת בשאלה לא ישנה את העובדה שאני לא מאמינה
ראיתי פה בערך 3 אנשים עם מוח בשאלה הזאת זה הדבר הכי דפוק שראיתי בחיים שלי
שואל השאלה לא יפסיק להאמין במה שהוא מאמין לא משנה מה אנחנו נגיד לו וגם ההפך אז על מה אתם רביםם לכו לישון תעשו משהו יותר טוב בחיים שלכם מלריב עם בן שרק כל היום אלוהים כלוהים אלןהים הרי הוא לא יאמין למה שאתם אומרים כי בדת להכל יש תירוצים מצאו הוכחות לכך שאין אלוהים, אלוהים רוצה שנחשוב שהוא לא קיים והכל חלק מתכנית מסובכת נכון? אז לכו ותעשו משהו בחיים שלכם
שואל השאלה לא יפסיק להאמין במה שהוא מאמין לא משנה מה אנחנו נגיד לו וגם ההפך אז על מה אתם רביםם לכו לישון תעשו משהו יותר טוב בחיים שלכם מלריב עם בן שרק כל היום אלוהים כלוהים אלןהים הרי הוא לא יאמין למה שאתם אומרים כי בדת להכל יש תירוצים מצאו הוכחות לכך שאין אלוהים, אלוהים רוצה שנחשוב שהוא לא קיים והכל חלק מתכנית מסובכת נכון? אז לכו ותעשו משהו בחיים שלכם
אנונימי
דרך אגב רציתי לומר ששמתי לב למשהו מעניין שאמור קצת לתת קצה חוט ל"הוכחה קטנה"
מאז ומתמיד ידוע שלוח השנה היהודי בידיוק מסונכרן עם הירח.
מה שהילל הזקן תיקן ממה שאני זוכר אחרי שכבר לא היו סנהדרין שיקבעו את מולד הלבנה על פי עדים
על כל פנים. בשנת (2040 8 בספטמבר) - צפוייה התיישרות לקו אחד של כוכבי הלכת חמה, נוגה, צדק, שבתאי וחצי הירח. (על פי חישובים מדעיים)
המרת התאריך לתאריך עברי יוצא (א' בתשרי ה'תת"א)
התאריך הזה שווה ערך לסיומם של 5800 שנים בדיוק מבריאת העולם על פי היהדות
האם יתכן שבאופן אקראי שבידיוק בסיום שנה עגולה כזאת (על פי היהדות) יתרחש אירוע אסטרונומי היסטורי שכזה?
לדעתי מדובר בתכנון מכוון ובחכמה יוצאת דופן, במיוחד שמדובר בלוח שנה בן אלפי שנים.
מאז ומתמיד ידוע שלוח השנה היהודי בידיוק מסונכרן עם הירח.
מה שהילל הזקן תיקן ממה שאני זוכר אחרי שכבר לא היו סנהדרין שיקבעו את מולד הלבנה על פי עדים
על כל פנים. בשנת (2040 8 בספטמבר) - צפוייה התיישרות לקו אחד של כוכבי הלכת חמה, נוגה, צדק, שבתאי וחצי הירח. (על פי חישובים מדעיים)
המרת התאריך לתאריך עברי יוצא (א' בתשרי ה'תת"א)
התאריך הזה שווה ערך לסיומם של 5800 שנים בדיוק מבריאת העולם על פי היהדות
האם יתכן שבאופן אקראי שבידיוק בסיום שנה עגולה כזאת (על פי היהדות) יתרחש אירוע אסטרונומי היסטורי שכזה?
לדעתי מדובר בתכנון מכוון ובחכמה יוצאת דופן, במיוחד שמדובר בלוח שנה בן אלפי שנים.
^ היו אלפי אירועים אסטרונומיים מאז תחילת ההיסטוריה (הכתב), זה שאחד מהם במקרה נחת על תחילת השנה היהודית זה דבר מאוד סביר, אבל זה גם מראה איך אתם לוקחים עובדות שמרמזות על קיום אלוהים ואז במקום לחקור אותם לעומק ולמצוא את הטעויות שלכם אתם מעדיפים לשבת עיוורים ולטפוח לעצמכם על השכם
אנונימי
גם על פי הדת של הנצרות יש אירוע שכל העם ראה, וזה חזרתו לחיים של ישו, אלפי אנשים ראו אותו מת, ואז אלפי אנשים ראו אותו חי, יש לך הסבר לזה?
אנונימי
^ "אלפי אנשים"? - ממש לא.
"אלפי אנשים" - זה כל העם? - ממש לא.
האם זה נכתב ע"י עד יריאהה או כמה מאות שנים אחרים האירוע? אם אחרי (וזה נכתב אחרי) - אין לזה משמעות.
למה יש סתירות בין 4 בשורות לגבי תחיית ישו?
"אלפי אנשים" - זה כל העם? - ממש לא.
האם זה נכתב ע"י עד יריאהה או כמה מאות שנים אחרים האירוע? אם אחרי (וזה נכתב אחרי) - אין לזה משמעות.
למה יש סתירות בין 4 בשורות לגבי תחיית ישו?
אנונימי
כשאחד בוויכוח אומר "מקרה" השני ניצח, דרך אגב אתה באמת אומר את זה? גם מתרחש ב"מקרה" בדיוק אחרי שמסתיימת שנת ה5800 וגם בראש השנה, תחשב לי רגע הסתברות. בכל מקרה אני מכיר ויכוחים כאלה, אין פה מנצחים, שני הצדדים בטוחים שהם צודקים למה משנה מה הטיעונים, וזאת הבעיה של שנינו אנוכיים שחושבים שרק הם צודקים ומושעבדים לעקורונות שלהם, מה שבטוח רק אחד מאיתנו צודק, ולדעתי זה אני. אבל בטח גם אתה תגיד את זה. קיצור כמו שלא אצליח לשנות את דעתך ככה לא תצליח לשנות את דעתי.
@the power of bass,
1. אל תשכח את דת השינטו, שעודה שרירה וקיימת. ועוד כמה דתות פגאניות ששרדו.
2. כתבת קודם על הנצרות. לפי האמונה הנוצרית, מריה היא כן בשר ודם. היא פשוט נכנסה להריון מרוח הקודש ולא מגבר.
לגבי מותו של ישוע: ישוע היה מנהיג דתי יהודי, נולד כיהודי ומת כיהודי. מה שכן, הוא עשה לראשי הקהילה היהודית הרבה צרות. בימים אלה היה אי שקט בקהילה היהודית, והרומאים דרשו מהיהודים מנהיג בעייתי כדי להוציא אותו להורג. היהודים קפצו על המציאה והסגירו לידיהם את ישו. וכך כולם היו מרוצים - הרומאים קיבלו את המורד שלהם, והיהודים השתיקו את המורד שלהם.
השואל צודק בדבר אחד - היהודים נחשבים לחכמים. בגלל שהם תמיד למדו קרוא וכתוב. למרות.שיש יהודים שלא יודעים לכתוב.
1. אל תשכח את דת השינטו, שעודה שרירה וקיימת. ועוד כמה דתות פגאניות ששרדו.
2. כתבת קודם על הנצרות. לפי האמונה הנוצרית, מריה היא כן בשר ודם. היא פשוט נכנסה להריון מרוח הקודש ולא מגבר.
לגבי מותו של ישוע: ישוע היה מנהיג דתי יהודי, נולד כיהודי ומת כיהודי. מה שכן, הוא עשה לראשי הקהילה היהודית הרבה צרות. בימים אלה היה אי שקט בקהילה היהודית, והרומאים דרשו מהיהודים מנהיג בעייתי כדי להוציא אותו להורג. היהודים קפצו על המציאה והסגירו לידיהם את ישו. וכך כולם היו מרוצים - הרומאים קיבלו את המורד שלהם, והיהודים השתיקו את המורד שלהם.
השואל צודק בדבר אחד - היהודים נחשבים לחכמים. בגלל שהם תמיד למדו קרוא וכתוב. למרות.שיש יהודים שלא יודעים לכתוב.
אתה רוצה הסתברות? ההסתברות היא 1/3540 שהיום יצא על הראשון בתשרי של שנה עגולה לאירוע אסטרונומי אחד ובהנחה (המאוד שמרנית) שהיו בערך 5000 אירועים אסטרונומיים ההסתברות שאחד מהם יוצא על אחד בתשרי היא 75.65%, ואם אתה מתכוון לומר לי ששבעים וחמש אחוז זאת הסתברות כל כך נמוכה שהיא מוכיחה את אלוהים אני מצטער להודיע לך אבל השטיפת מוח שעברת כנראה בלתי הפיכה
אנונימי
סופרותם
דצ השינטו היא די אבסורד כשהאל על פני האדמה בעצמו הודה שהוא אינו כזה (הצהרת האנושיות לאחר מלחמת העולם השנייה) ובכך סתר את אחד עקרונות השינטו
לצורך העניין זה כמו שישו יגיד לנוצרים שהוא אינו המשיח
דצ השינטו היא די אבסורד כשהאל על פני האדמה בעצמו הודה שהוא אינו כזה (הצהרת האנושיות לאחר מלחמת העולם השנייה) ובכך סתר את אחד עקרונות השינטו
לצורך העניין זה כמו שישו יגיד לנוצרים שהוא אינו המשיח
גלידה ביבי,
קצת בעייתי, בהתחשב בעובדה שהטענה כאילו ישוע הוא המשיח עלתה רק לאחר מותו. אני בטוחה שלו היו טוענים זאת בפניו, הוא היה מתנגד.
קצת בעייתי, בהתחשב בעובדה שהטענה כאילו ישוע הוא המשיח עלתה רק לאחר מותו. אני בטוחה שלו היו טוענים זאת בפניו, הוא היה מתנגד.
icecreambb צודק,מי שלא מקשיב לו משוגע
סופרותם
אוי נו באמת את הבנת את הכוונה שלי
דיברתי על ישו איך שהוא נתפס על ידי הנוצרים
הקיסר בשינטו נחשב ליטרלי אל, ברגע שאל אומר בעצמו שהוא לא אל אז כל הדת הזו נהיית אבסורד
אוי נו באמת את הבנת את הכוונה שלי
דיברתי על ישו איך שהוא נתפס על ידי הנוצרים
הקיסר בשינטו נחשב ליטרלי אל, ברגע שאל אומר בעצמו שהוא לא אל אז כל הדת הזו נהיית אבסורד
סופרותם , למה שבעל גאווה הזה (ואפשר להוכיח מתוך הברית החדשה שישו היה בעל גאווה) יתנגד לכך שהוא המשיח? הוא לא טען שהנבואות על המשיח נאמרו עליו?
אנונימי
אנונימי
12 באוקטובר 2020, 13:04
. זה נראה לך מה שמחזיק לי את כל האמונה?
לא עברתי שום שטיפת מוח
נולדתי *עם אמונה בישות עליונה* למשפחה לא דתייה
(לדעתי זו תכונה מולדת שמאוד קשה לשינוי)
חזרתי בתשובה במהלך החיים
לא מתוך פחד של עונש וכל זה
זה פשוט ממלא
מה שהבאתי זה קצה המזלג מכל הטיעונים
ותרחיב איך הגעת ל 75% שיתרחש אירוע אסרטונומי ב א' בתשרי בידיוק אחרי סיומים של 5800 שנים מה שמרמז על מן פאזל מתוכנן
בהנחה שאתה כנראה חושב שהלוח השנה היהודי הוא המצאה או משהו שתוכנן בקלות דעת
12 באוקטובר 2020, 13:04
. זה נראה לך מה שמחזיק לי את כל האמונה?
לא עברתי שום שטיפת מוח
נולדתי *עם אמונה בישות עליונה* למשפחה לא דתייה
(לדעתי זו תכונה מולדת שמאוד קשה לשינוי)
חזרתי בתשובה במהלך החיים
לא מתוך פחד של עונש וכל זה
זה פשוט ממלא
מה שהבאתי זה קצה המזלג מכל הטיעונים
ותרחיב איך הגעת ל 75% שיתרחש אירוע אסרטונומי ב א' בתשרי בידיוק אחרי סיומים של 5800 שנים מה שמרמז על מן פאזל מתוכנן
בהנחה שאתה כנראה חושב שהלוח השנה היהודי הוא המצאה או משהו שתוכנן בקלות דעת
^ המתמטיקה של זה די מסובכת אני אשאיר פה את הנוסחא אבל בלי מחשב יהיה מאוד קשה לחשב את זה, וכל הנקודה היא שגם ללוח השנה הגורגוריאני (הבין לאומי) כנראה יש אירוע אסטרונומי שקורה בראשון לינואר, ואין שום דבר מיוחד בלוח השנה העברי או בתאריך של האירוע האסטרונומי. זה פשוט מתמטיקה לא משהו מיסטי
אנונימי
p(x) = 1/(1-p(x) * 1/p(x) qed
צריך להשתמש בנוסחא הזאת 5800*360 פעמים והערך הראשון צריך להיות ההסתברות שיקרה אירוע אסטרונומי ביום ספציפי
צריך להשתמש בנוסחא הזאת 5800*360 פעמים והערך הראשון צריך להיות ההסתברות שיקרה אירוע אסטרונומי ביום ספציפי
אנונימי