11 תשובות
האיסור ההלכתי הוא בעקבות שזה יכול להיות מסוכן לבריאות
ה' אסר את הדברים שלא כשרים לטובתנו כי זה לא בריא...
מי אמר שכתוב בתורה שזה גורם לצרעת אם אתה לא יודע מה כתוב בתורה אל תגיב זה סתם מביך
דרך אגב מדעית הרבה הוכחות מדעיות יש על הבשר והחלב ועל השקצים למינהם שזה לא בריא אבל בגלל שזה כתוב בתורה פתאום זה בולשיט לטענתך זה פתטי
נמאס כבר להתווכח על כל העיניני דת למינהם אני לא יכריח אותך להאמין במה שאתה לא אבל אל תגיד שזה בולשיט על מה שאתה לא יודע
"צדיק באמונתו יחיה " זאת דעתי לדעתי זה לא בריא לכן ה' אסר כי ה' עושה הכל לטובתנו. זאת דעתי אין על מה להתווכח על דעה דרך אגב בתור דתי זה נראה לי לא הכי משהו שאתה אומר בולשיט על מה שהתורה אסרה
בשר וחלב לדוגמא הם מזיקים לאדם ויכולים לגרום לחולי למי שאוכל אותם זה לפי ספר החינוך ה' טוב ופעולתיו טובים הוא אוסר על דברים בגלל שרוצה שיהיה לנו טוב ה' לא מחפש לאסור סתם
אבל תעשה מה שבא לך כל אחד ודעתו לא מתכוונת להמשיך להתווכח על זה אני יחיה לפי האמונה שלי וככה גם אתה אנחנו בסופו של דבר אנשים שונים ...
ודרך אגב אם ההלכה אומרת שזה גורם לצרעת ( מצטערת שהגבתי שזה לא כתוב לא נתקלתי בזה בתורה) אז ההלכה צודקת זה אומר שמה שאמרתי שזה גורם לחולי זה נכון מצטערת לבאס אותך
זה מה שכתוב בספר החינוך ואם ההלכה אמרה שזה גורם לצרעת- זה נכון 70 פנים לתורה
ממש לא אני הולכת לפי התורה וההלכה
שניה לא אמרתי שאני צודקת 70 פנים לתורה יש כל מיני דעות (גם לגבי כשרויות יש בשר שהאשכנזים מתירים ולספרדים זה כמו טרפה זה אומר שזה לא כשר ממש לא זה כל אחד והזרם שלו)
זה סתם דיון מיותר אין לי כוח לזה כבר. היה מאוד נחמד להתווכח אבל אני מרגישה שזה סתם זורע שנאה ופילוג בעם מצטערת אם אני אמרתי משהו שפוגע הכל מלהט הדברים אבל זוהי דעתי זה שזה לא דעתך זה לא אומר שאני טועה וככה גם להפך זה שדעתך לא דעתי זה לא אומר שאתה טועה ... אני הולכת לפי ההלכה מה שרשום זה מה שעושה.
סבבה מה שתגיד אין לי כוח כבר להתווכח איתך אתה אטום לשמוע דרך אחרת גם
אני באתי לפה בסך הכל להגיד את תשובתי לאותה שואלת לא באתי להכנס לפה לוויכוחים מצטערת אני הולכת לפי ההלכה מה שאומרים אני עושה ומאמינה מכל הלב שזאת הדרך הנכונה המדע לא מסכים עם מיליון דברים שהתורה מסכימה אז קורה מצב שאני לא נותנת לו חשיבות בדברים מסוימים פה תם הדיון מבחינתי
האיסור ההלכתי נובע מחשש לסכנה.

למדתי בגיור שהבעיה העיקרית היא חשש חנק.

אם לפי המדע זה לא בעיה אז אין בעיה. זה כל הרעיון, אם זה לא מסוכך אז זה לא מסוכן. אולי בזמנם היו עם זה בעיות.

זה קצת כמו דג עם חלב, זה לא הגיוני שלספרדים זה מסוכן ולאשכנזים לא

זה לא "ה' מחפש איסורים סתם", זה חכמים החליטו בהתבסס על המידע שהיה להם. כמו שהתוספות אמרו שאין טעם במים אחרונים כי בטל טעם בטלה תקנה. אמנם יש אומרים שיש טעמים אחרים למים אחרונים כמו ניקיון, חששות אחרים והטעמים לפי הסוד, אבל בפשטות מהצד הזה זה לא משנה.