52 תשובות
כי ככה קבעו
לא...
זה קטע של כבוד.
לא לקרוא את שם ה' לשווא.
זה קטע של כבוד.
לא לקרוא את שם ה' לשווא.
קדוש
כי אסור לומר את שמו לשווא.
מתוך כבוד
לא. אומרים את זה י'ה מתוך כבוד ל"אבא" שלנו כביכול.
גם מדלגים על פרק ה' בתנך מאותה הסיבה.
גם מדלגים על פרק ה' בתנך מאותה הסיבה.
אלוהים
אנונימית
"לֹא תִשָּׂא אֶת-שֵׁם-ה' אֱלֹהֶיךָ לַשָּׁוְא איסור נשיאת שם ה' לשווא." (עשרת הדיברות)
זה נובע ממקום של כבוד, קידוש ה', יראה, והבנה של תפיסה־מעמדית.
זה נובע ממקום של כבוד, קידוש ה', יראה, והבנה של תפיסה־מעמדית.
אם זה נובע ממקום של קדוש אז למה מותר לכתוב "אלוהים"?
אנונימית
זה עניין של אמונה. באידיולוגיה הדתית אסור לשאת את שמו לשווא.
^^אוקי אבל למה?
אנונימית
^ קודם כל, יראי שמיים שרוצים ללכת בדרך הכי נכונה ינהגו שלא, וזה משום קביעת סייג לזהירות.
עדיף לומר אלוקים, מלבד כשמדובר בציטוטים שלמים. (כנ"ל לגבי שם השם המפורש)
שנית, רוב הזמן בהקשר הזה מתכוונים לשם השם המפורש, יקוק, למבינים...
(למרות שלקב"ה יש יותר משם אחד, זה מורכב.)
עדיף לומר אלוקים, מלבד כשמדובר בציטוטים שלמים. (כנ"ל לגבי שם השם המפורש)
שנית, רוב הזמן בהקשר הזה מתכוונים לשם השם המפורש, יקוק, למבינים...
(למרות שלקב"ה יש יותר משם אחד, זה מורכב.)
כמו שלא תאמר סתם את השם של אבא שלך. מותר לומר את זה בלימוד או בתפילה, לא יותר מזה.
שמו לשווא זה לא כשצוחקים או יורדים וכאלה?
כאילו בכללי חשבתי שצריך להגיד כי זה כמו שלי יש שם לכבד אותי ולא לקרוא לי במשהו אחר
כאילו בכללי חשבתי שצריך להגיד כי זה כמו שלי יש שם לכבד אותי ולא לקרוא לי במשהו אחר
אנונימית
כשלא צריך
כי אסור לחשוב בגלל שאמרתי את השם שלו אז תפסתי אותו,הגעתי עליו,ואז אני יכול כביכול לעשות מה שבא לי
אני יודעת שזה לא מובן מי שרוצה אני יכולה להסביר בפרטי
אני יודעת שזה לא מובן מי שרוצה אני יכולה להסביר בפרטי
אמ זה לא בהכרח כי אני מכבדת אותו זה כי אני רגילה לקרוא לו אבא
אני לא חושבת שיש קשר
אני לא חושבת שיש קשר
אנונימית
זה עניין של כבוד. כי ה' נחשב לקדוש ולכן להגיד את שמו לשווא זה אסור. זה אף כתוב בעשר המצוות. לי באופן אישי אין בעיה להגיד את שמו, אבל בקהילה של אנשים מאמינים לא צריך לעשות את זה.
מותר,
גם ככה הוא לא קיים.
גם ככה הוא לא קיים.
אלוהים
אנונימית
שאלה מצויינת
זה כמו שאת לא קוראת להורים שלך בשמם זה עיניין של כבוד
^אני גם לא קורא להורים שלי אימא ואבא
מתוך כבוד...
י ו-ה = 10 +5 = 15 בגימטריה
י ו-ו = 10 + 6 = 16 בגימטריה
אז שינו את זה ל:
ט ו-ו = 9 + 6 = 15 בגימטריה
ט ו-ז = 9 + 7 = 16 בגימטריה
י ו-ה = 10 +5 = 15 בגימטריה
י ו-ו = 10 + 6 = 16 בגימטריה
אז שינו את זה ל:
ט ו-ו = 9 + 6 = 15 בגימטריה
ט ו-ז = 9 + 7 = 16 בגימטריה
ככה קבעו... ועדיף שלא לומר כי אני פעם אחת הקראתי פרק והיה שם *יקוק* אז קראתי את זה עם ה.... בואו נגיד שכל הכיתה שלי פלוס המורה שלי רצחו אותי...
זה איך שהמורה לתנך שלי אמר: זה כמו שיגידו את השם שלך הרבה פעמים וסתם ככה, זה מעצבן.
במקום יוד היי וו היי, זה יהיה יקוק. במקום ה, שמים ק.
זה איך שהמורה לתנך שלי אמר: זה כמו שיגידו את השם שלך הרבה פעמים וסתם ככה, זה מעצבן.
במקום יוד היי וו היי, זה יהיה יקוק. במקום ה, שמים ק.
מותר לכתוב אלוהים
זה סתם חרטא
אלוהים זה לא השם של אלוהים
אם אתם לא יודעים מה השם של אלוהים וקוראים לעצמכם דתיים אז כדאי שתבדקו את עצמכם כי אתם דתיים כושלים
ובקשר לשאלה, אחד מעשרת הדיברות זה לא להגיד את שם ה' לשווא
זה סתם חרטא
אלוהים זה לא השם של אלוהים
אם אתם לא יודעים מה השם של אלוהים וקוראים לעצמכם דתיים אז כדאי שתבדקו את עצמכם כי אתם דתיים כושלים
ובקשר לשאלה, אחד מעשרת הדיברות זה לא להגיד את שם ה' לשווא
כי לא ידוע השם המפורש של אלוהים, קודם כל.
הנה גם למה חלק מבטאים אותו yehova, חלק yahwe, חלק yahve, חלק yehowa ויש עוד מלא...
וגם כי זה מופיע בעשרת הדברות
הנה גם למה חלק מבטאים אותו yehova, חלק yahwe, חלק yahve, חלק yehowa ויש עוד מלא...
וגם כי זה מופיע בעשרת הדברות
משום כבוד
תארי לך שיש חברה ענקית שבראשה מנכ"ל גדול, האם העובדים הזוטרים ירשו לעצמם לקרוא לו בשמו? בטח שלא, בפנין הם יגידו אדוני בינם לבין עצמם יגידו המנכ"ל, ועכשיו נניח וכל העובדים הם הילדים של אותו מנכ"ל ענק, בנוסף לתואר מנכ"ל או אדוני הם גם יוכלו לקרוא לו אבא וכד' אבל אף אחד לא יקרא לו בשמו הפרטי, תואר המנכ"ל כביכול זה התואר אלוהים, וכאשר אנו מתפללים ופונים אליו אנחנו אומרים אדוני או אבא וכד'
תארי לך שיש חברה ענקית שבראשה מנכ"ל גדול, האם העובדים הזוטרים ירשו לעצמם לקרוא לו בשמו? בטח שלא, בפנין הם יגידו אדוני בינם לבין עצמם יגידו המנכ"ל, ועכשיו נניח וכל העובדים הם הילדים של אותו מנכ"ל ענק, בנוסף לתואר מנכ"ל או אדוני הם גם יוכלו לקרוא לו אבא וכד' אבל אף אחד לא יקרא לו בשמו הפרטי, תואר המנכ"ל כביכול זה התואר אלוהים, וכאשר אנו מתפללים ופונים אליו אנחנו אומרים אדוני או אבא וכד'
משום כבוד..
זה כמו שאני אדבר על אמא שלך ואקרא לה בשם האמיתי של אמא שלך.
לא תהיה לך בעיה עם זה נכון?
זה כמו שאני אדבר על אמא שלך ואקרא לה בשם האמיתי של אמא שלך.
לא תהיה לך בעיה עם זה נכון?
נמצא בעשרת הדיברות. כבוד להקבה....
קדוש תלוי למי
תראי לא יקרה לך כלום (מנסיון) אז לא יודעת אם לקרוא לזה "אסור"
אנונימית
mean girl אה כן שכחתי את ברמה יותר גבוה מכל החכמים אז נקשיב לך
את קצת חצופה שאת קוראת לנו דתיים כושלים.
בקשר לשאלה "לא תשא את שם ה' אלוקיך לשווא"
עשרת הדברות, זה אסור וזה מכבוד לשם ויראה.
את קצת חצופה שאת קוראת לנו דתיים כושלים.
בקשר לשאלה "לא תשא את שם ה' אלוקיך לשווא"
עשרת הדברות, זה אסור וזה מכבוד לשם ויראה.
אנונימית
אמורים לכתוב ולכתוב אלוקים אם אתה סתם מדבר עם מישהו אבל כשאתה קורא בתנ"ך אז אתה יכול להגיד עם האות-ה
הסיבה-לא זוכר
הסיבה-לא זוכר
תכלס אתה צריך לרשום גם אלוקים ולא אלוהים
זה לא לכבודנו בגדול
זה לא לכבודנו בגדול
שם השם לשווא
לא אומרים כשאין צורך
mean girl אנחנו דתיים כושלים כי אנחנו "לא יודעים את שם השם"?
קצת מצחיקה לא?
זה שאנחנו מכבדים לא אומרים שאנחנו כושלים
לא אומרים כשאין צורך
mean girl אנחנו דתיים כושלים כי אנחנו "לא יודעים את שם השם"?
קצת מצחיקה לא?
זה שאנחנו מכבדים לא אומרים שאנחנו כושלים
לא לקרוא את שם ה' לשוןא
כי זה כמו שלא תבוא למלכת אנגליה ותגיד לה . היי מה נשמע נעים להכיר אני x.
או אפילו ההורים.
כשתדבר עליהם לא תגיד קנה לי אפניים. תגיד אבא שלי קנה לי אפניים.
ככה זה עם בורא עולם.
זה מתוך כבוד ויראה.
בתפילה וכשמברכים כן אומרים את השם שלו.
אבל כשמדברים עליו וכדומה. אז לא.
או אפילו ההורים.
כשתדבר עליהם לא תגיד קנה לי אפניים. תגיד אבא שלי קנה לי אפניים.
ככה זה עם בורא עולם.
זה מתוך כבוד ויראה.
בתפילה וכשמברכים כן אומרים את השם שלו.
אבל כשמדברים עליו וכדומה. אז לא.
מתוך כבוד
עשרת הדיברות
לא לומר את השם שלו לשווא
אם אומרים ברכה או מקריאים פסוק מהתורה או משו בסגנון מותר
אם אומרים ברכה או מקריאים פסוק מהתורה או משו בסגנון מותר
טכנית... אומרים יהו....רם.
יהו....נתן.(אמא שלי אמרה לי את זה השבוע)
אבל זה עדיין לא השם שלו
וכי אסור לשאת את שמו לשווא
יהו....נתן.(אמא שלי אמרה לי את זה השבוע)
אבל זה עדיין לא השם שלו
וכי אסור לשאת את שמו לשווא
לא תישא את שמו לשווא
ככה
אנונימית
טוב לך?
אנונימית
את יכולה להגיד מה שבא לך אם את לא מאמינה אבל תקחי בחשבון שייסקלו אותך באבנים... מטאפורית כמובן
אנונימית
חחח love u so much- את השוות את ביבי לאל
אנונימית
מותר. דתיים אוסרים על עצמים אבל מותר
תשובה כדי שלא ימחקו: רק לדתיים אסור כי הם אסרו על עצמם
תשובה כדי שלא ימחקו: רק לדתיים אסור כי הם אסרו על עצמם
בכללי זה לא נכון להגיד כי זה זלזול זה יותר גרוע מזה ותקרא למלך בשמו
זה קדוש.
לֹא תִשָּׂא אֶת-שֵׁם-ה' אֱלֹהֶיךָ לַשָּׁוְא (עשרת הדיברות)
אם לא הבנת אסור לומר את שמו לשווא.
זה גם למה מדלגים על פרק הנה בתנך בדיוק בגלל זה.
לֹא תִשָּׂא אֶת-שֵׁם-ה' אֱלֹהֶיךָ לַשָּׁוְא (עשרת הדיברות)
אם לא הבנת אסור לומר את שמו לשווא.
זה גם למה מדלגים על פרק הנה בתנך בדיוק בגלל זה.
אלוהים יודע, אה אופס