תשובה אחת
מכיוון שתהליך יצור החשמל בתחנות מהסוג שציינת דורש קירור. אף על פי שניתן לקרר גם באויר (ולא חסרות תחנות שמקוררות באויר) בגלל קיבול החום הסגולי של המים הם מהווים סוג יעיל מאוד של קרר.
זו תשובה מאוד כללית, בכדי להסביר יותר לעומק, את צריכה בסיס ידע רחב בתרמודינמיקה. באופן כללי, ע"פ החוק השני של תרמודינמיקה ניתן לקיים מחזור תרמודינמי שמפיק עבודה מכנית אם ורק אם המחזור מתבצע בין שני מאגרי חום: גבוה (שריפת הדלק) ונמוך (קירור). יעילות המחזור תלויה בין השאר ביעילות הקירור.
זו תשובה מאוד כללית, בכדי להסביר יותר לעומק, את צריכה בסיס ידע רחב בתרמודינמיקה. באופן כללי, ע"פ החוק השני של תרמודינמיקה ניתן לקיים מחזור תרמודינמי שמפיק עבודה מכנית אם ורק אם המחזור מתבצע בין שני מאגרי חום: גבוה (שריפת הדלק) ונמוך (קירור). יעילות המחזור תלויה בין השאר ביעילות הקירור.
באותו הנושא: