תשובה אחת
בתי ספר שונים החליטו לאסור הכנסת טלפונים ניידים וחכמים למפגשים חינוכיים ולימודים. מחד גיסא, ישנה בעייתיות באיסור על הבאת רכוש פרטי לבית הספר אך מאידך גיסא טלפונים ניידים עושיים להקשות על התלמידים להתרכז בשיעור ולתקשר עם חבריהם מחוץ לעולם הדיגיטלי. בחיבור זה אטען מדוע יש לאסור הבאת טלפונים ניידים למפגשים חינוכיים ולימודים.
ראשית, טלפונים ניידים מסיחים את הדעת ומקשים על התרכזות בשיעור. הטלפון נשאר זמין ותלמידים רבים בוחרים לבדוק את הטלפון באופן תדיר, דבר זה פוגע בשיעור ומקשה על התלמידים להבין את החומר.
שנית, טלפונים ניידים מקשים על יצירת אינטרקציה חברתית פיזית אמיתית. תלמידים רבים בוחרים במקום ליצור אינטרקציה במציאות לשקוע בטלפון ולתקשר פחות עם חבריהם האמיתיים בכיתה, דבר זה שלילי מכיוון שבית הספר הוא גם מקום חברתי אשר מטרתו לעזור לתלמידים לרכוש יכולות חברתיות.
יש הטוענים כי אין בית הספר יכול לאסור על הבאת רכוש פרטי אל בית הספר. אני מסכים חלקית, הטלפון הנייד הוא אכן רכוש פרטי אך מצד שני בית הספר אוסר על תלמידים דברים רבים כגון להבריז משיעורים או מחייב אותם לעשות שיעורי בית. בית הספר הוא מקום דיקטטורי ויש לו זכות לאסור על תלמידים דברים מסוימים.
אני אינני חושב כי האיסור נכון בכל הכיתות, בהתאם לשיקול הדעת של בית הספר אולי נכון לאסור על שימוש בטלפון סלולרי בכיתות מסוימות בהן יש חשש מסוים כי השארת הטלפונים הניידים תפגע בשיעור ולאפשר שימוש בטלפון הסלולרי בכיתות "הבוגרות יותר". הסוגייה היא סוגייה רחבה ולכן אי אפשר להכליל את כל שכבות הגיל.
ראשית, טלפונים ניידים מסיחים את הדעת ומקשים על התרכזות בשיעור. הטלפון נשאר זמין ותלמידים רבים בוחרים לבדוק את הטלפון באופן תדיר, דבר זה פוגע בשיעור ומקשה על התלמידים להבין את החומר.
שנית, טלפונים ניידים מקשים על יצירת אינטרקציה חברתית פיזית אמיתית. תלמידים רבים בוחרים במקום ליצור אינטרקציה במציאות לשקוע בטלפון ולתקשר פחות עם חבריהם האמיתיים בכיתה, דבר זה שלילי מכיוון שבית הספר הוא גם מקום חברתי אשר מטרתו לעזור לתלמידים לרכוש יכולות חברתיות.
יש הטוענים כי אין בית הספר יכול לאסור על הבאת רכוש פרטי אל בית הספר. אני מסכים חלקית, הטלפון הנייד הוא אכן רכוש פרטי אך מצד שני בית הספר אוסר על תלמידים דברים רבים כגון להבריז משיעורים או מחייב אותם לעשות שיעורי בית. בית הספר הוא מקום דיקטטורי ויש לו זכות לאסור על תלמידים דברים מסוימים.
אני אינני חושב כי האיסור נכון בכל הכיתות, בהתאם לשיקול הדעת של בית הספר אולי נכון לאסור על שימוש בטלפון סלולרי בכיתות מסוימות בהן יש חשש מסוים כי השארת הטלפונים הניידים תפגע בשיעור ולאפשר שימוש בטלפון הסלולרי בכיתות "הבוגרות יותר". הסוגייה היא סוגייה רחבה ולכן אי אפשר להכליל את כל שכבות הגיל.
באותו הנושא: