41 תשובות
העץ אדמה
שהכל
מזונות
יש את ברכות:

העץ
אדמה
שהכל
מזונות

את יכולה לכתוב בגוגל על איזה דברים מברכים את הברכות הללו.

ישר כוח על ההתחזקות!
"מה מברכים לפני שאוכלים? - אחינו" http://www.acheinu.co.il?p=24606 הנה בהצלחה
בקצרה יש לנו ברכות כוללות ויש ברכות מיוחדות

מה שגדל באדמה בורא פרי אדמה
מה שגדל על עץ בורא פרי העץ
לחם המוציא לחם מן הארץ
יין בורא פרי הגפן
שבכל נהיה בדברו זה בעיקר על משקאות טדברים חלביים אני חושב
אלהים לא ישפוט אותך על הוכרת תודה אמיתית.. תגידי לו תודה ותחווי את חווית התודה.. מנשמה אל יוצרה.. לא צריך להוכיר תודה כי מישהו אומר לך איך.. תוכירי תודה כנה.
שואל השאלה:
אני רוצה להוכיר תודה כנה. וזה גם חשוב לי מאוד. ובגלל זה אני רוצה לדעת שאני עושה את זה נכון ולא סתם..
אנונימית
תודי לו מהנשמה.. במילים שלך..
^ יש ברכות לזה תודה תמיד חשובה אבל יש ברכה מיוחדת וזה התודה וברכת המזון גם.
ברכה מיוחדת שהומצאה על ידי אדם.. הוכרת התודה היא החשובה
חבר יש ברכה אני לא מבין למה אתה מתווכח
יש ברכה ראשונה ברכה אחרונה ברכת המזון סדר סעודה לא צריך להתווכח הרי חכמים יצרו את זה
חחח אז תמשיך בדרכך
אמשיך בדרך התורה
וסתם שתגע שזה ציווי מהתורה לברך על מזון

ואכלת ושבעת וברכת את ה' אלוקיך
הוא אמר איך לברך? מי אמר שחייב תמיד לחזור על אותם מילים? בצורה כל כך לא כנה אלה מתוך ספר שמשננים שניכתב על ידי אדם..
תאמין לי שאלהים יעריך אותי שאני מודה לו כבן לאב בצורה כנה.. אתה מוזמן להמשיך לשנן מילים שקבעו לך להגיד וליקרוא לו מיתוך ספר..
הוא אמר לברך וחכמים תיקנו וכתבו את הברכה אם אתה מתפלל שלוש תפילות ביום אתה מתפלל מהכתוב נכון? גם זה נרשם על ידי אדם
אתה צריך להבין שכל מה שנרשם ונכנס לשימוש זה לא איזה חובבן שישב וכתב זה חכמים בעלי דרגות רוחניות גבוהות שכתבו את זה תאמין לי שהם לא סתם כתבו חס ושלום אז אם כל הכבוד

כשאתה מתפלל אתה לא ממציא לעצמך איזה תפילה אתה מתפלל מהכתוב בספר באותו מידה שיש ברכות
גם התורה נשארת אותו כתב אז זה אומר שזה לא כנה בכל פעם שתקרא? להפך אם אתה תעמיק בכתוב ותקרא מעומק ליבך תאמין לי שזה יהיה הכי כנה שבעולם הכל זה צורת הגשה

אז אם אתה ככה דוגל הייתי מציע לך לעשות שאלת רב ולהדוק אם זה בסדר.
ומה קורה אם אני מדלג על מילים או לא קורא אותם נכון?
מי אישר לאדם לתקן?
מה זה לדלג על המילים אחי נו אתה עושה צחוק כאילו? לא קורא נכון... נו מה

אז תקרא לאט ותכוון
מי אישר לאדם לתקן עזוב לתקן
תשאל את זה ככה "מי אישר" אז התורה אישרה (דברים יז י) ועשית על פי הדבר אשר יגידו לך מן המקום ההוא אשר יבחר ה' ושמרת לעשות ככל אשר יורוך וזה ממשיך פסוקים הבאים בפירוט
הם אפילו לא בדרגת כהן בבית המקדש..
וגם הכוהנים בבית המיקדש חמסו תורת ה'..
חלאס להמציא דברים ולהביא עוד תוספות וגדרות.. אתם גורמים לגועל כבר מרוב קיצוניות ואנשים בורחים מיכם.. אתם מקשים את על הציבור לא לצורך ואנשים מואסים בתורת ה' האמיתית, על כן נאמר: "לא תסורו ימין ושמאל"
"לא תוסיף על הכתוב ולא תיגרע מימנו"
אתם כבר הוספתם מעל ומעבר עד שכבר יצרתם היפוך.. חילונים.
ובטח תגיד אז מי ה' בוחר מי שאתה רואה שהוא ירא שמיים מבצע הכל כמו שצריך ואפילו מחמיר אתה תדע שה' בחר בו
גדולי הדור למשל
הם היו במקום אשר בחר? הם כוהנים שנימצאים בשכינה?
לא הבנתי אתה דתי או מה?
אין בית מקדש מה אתה מצפה
והוא לא דיבר על תיקונים.. הוא דיבר על אם יפלא מימך דבר למשפט.. והם נימצאים בקודש הקודשים במקום אשר בחר
שלא ימציאו דברים
מאיפה הפרשנות?
כוהנים הם במגע רוחני עם ה' בתוך ביתו! על כן רק הכוהנים הלוים בבית המיקדש.. ושתדע לך שגם בתקופת יחזקאל הכוהנים שיחתו תורתו
מזתומרת מאיפה הפרשנות?
אז אם אתה אומר שרק בבית מקדש זה המקום שהוא בחר אז מה היום? לא יהיה תורה לא יהיה סדר?
נמתין עד שיהיה בית מקדש ואז נשוב ונקיים הכל?
מאיפה לקחת את הפרשנות הזאת
אם אתה חושב ככה אתה מגביל את כוחו של הקדוש ברוך הוא בכך שאתה אומר שהוא לא חשב קדימה לדורות האחרונים
וזה תשובת רב: בתורה נאמר ''ואכלת ושבעת וברכת''.

ההודאה לבורא עולם צריכה להעשות על ידי ''ברכה''.

וברכת המזון היא הברכה היחידה שייש לנו שחיובה מהתורה.
לכן אין אפשרות לצאת ידי חובה אלא על ידי ברכת המזון.

אם הוא רוצה, אחרי שיברך את ברכת המזון יוסיף להודות לבורא עולם בנוסח שהוא רוצה, אבל אי אפשר לוותר ולדלג על הברכה שתיקנו לנו חז''ל שמקורה מהתורה.
מה אתה צריך לקיים אחי? יש לך תורה כתובה שחור על גבי לבן, הכי חשוב תישמור את עשרת הדיברות, ותעשה את אשר ציווה אלהים בספר התורה.. כן אין בית מיקדש ביגללינו, בימקום להילחם למען נחלתו כי אנחנו גרים כאן עימדו,
ובמקום לשים את הפוקוס על תורתו, אנחנו מתעסקים בשטויות, איך לברך ואיך להתפלל ועוד דברים שהוא לא שם עליהם דגש, קוראים את דברי האדם ובחוקותיו הולכים, במקום ליקרוא את ספר האלהים, אשליות קופצות לכם לראש אשר לא דיבר אלהים ושמים קדושה באדם אשר לא דיבר אליו אלהים, ומפקפק בו כאילו מפקפק בשכינה, מי שם זכות לאדם לשים אדם בשווי אלהים? האדם כבר לא יכול ליקרוא בתורה כי חסמו אותה האנשים, שאומרים שלא יבין האדם תורת ה' ורק אנשים מסויימים יבינו, ביגלל ספר שממציא אשליות ומוציא פסוקים מהקשרם,
והתורת שמועות הזאת שאתם כל כך נישמעים אליה, מפי אדם יצא והכתוב כבר הבל הבלים לעינייכם, הולכים כצאן לטבח ולא פוקחים עיינכם ליראות מה הדבר אשר ציווה ה' ותבונה אין בכם,
כי מנעו מיכם אנשים ליקרוא בתורתו ולהבין הכתוב כי אין בכם היכולת כי ניסתר הדבר ורחוק הוא מתבונתכם, ואלהים אומר:
"כִּי הַמִּצְוָה הַזֹּאת, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם--לֹא-נִפְלֵאת הִוא מִמְּךָ, וְלֹא רְחֹקָה הִוא. יב לֹא בַשָּׁמַיִם, הִוא: לֵאמֹר, מִי יַעֲלֶה-לָּנוּ הַשָּׁמַיְמָה וְיִקָּחֶהָ לָּנוּ, וְיַשְׁמִעֵנוּ אֹתָהּ, וְנַעֲשֶׂנָּה. יג וְלֹא-מֵעֵבֶר לַיָּם, הִוא: לֵאמֹר, מִי יַעֲבָר-לָנוּ אֶל-עֵבֶר הַיָּם וְיִקָּחֶהָ לָּנוּ, וְיַשְׁמִעֵנוּ אֹתָהּ, וְנַעֲשֶׂנָּה. יד כִּי-קָרוֹב אֵלֶיךָ הַדָּבָר, מְאֹד: בְּפִיךָ וּבִלְבָבְךָ, לַעֲשֹׂתוֹ".

"כִּי תִשְׁמַע, בְּקוֹל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, לִשְׁמֹר מִצְוֺתָיו וְחֻקֹּתָיו, הַכְּתוּבָה בְּסֵפֶר הַתּוֹרָה הַזֶּה".

אתם כבר לא יודעים מה הוא שמאלכם ומה הוא ימינכם, את תבונתכם שמתם באדם שלא בבית אלהים שוכן וכיסיתם עינייכם.

האנשים ההם דיברו דברים אשר לא דיבר אלהים וחקקו חוקים אשר לא חקק ושמו מיצווה אשר לא ציווה. תורת שמועות נתנו להם מפה לאוזן העבירו, ולא השכילו להבין שאלהים לא סומך על העם הזה עוד למרגלות הר סיני הקציף בהם להשמידם.
בכל ספר התנך לא מוזכר תורת שמועות בעל פה כי אם את כל הכתוב בספר התורה הזה תישמרו לעשות לא תוסיפו על הדבר ולא תיגרעו מימנו, לא תסור ימין ושמאל.
"כי דור תהפוכות המה בנים לא אמון בם"
"בגוי נבל אכעיסם" הערבים..

לא אמון בנו, שנאמר "עם נבל ולא חכם"
"ממרים הייתם עם ה' אלוהיכם מאז הוצאתיכם מארץ מצרים והן גם אחרי מותי"
רק אדם בלי שכל יכול ביכלל לחשוב שאלהים יתן לעם כזה ליזכור את המצוות בעל פה למשך אלפי שנים, .. הריי כתב את הכל למען יהיה בנו לעד ונישמור לעשות הכל..
עד שבאו האנשים שדיברו מרוחם בשם אלהים ליקבוע חוקים אשר לא כתב.
ומחלוקות ופילוגים יצרו בהם אין החלט.. את דעתו ורוחו איש איש יתן ויחלקו בהם..

"כי גוי אובד עצות המה ואין בהם תבונה, לו חכמו ישכילו זאת יבינו לאחריתם"
אחי, מי קבע שהאנשים האלה חכמים?
רק מחלוקות כתבו
"האזינו השמים ואדברה, ותישמע הארץ אימרי פי, יערוף כמטר לקחי, תיזל כטל אמרתי"

תיסתכל על המצב, כי אנחנו חווים את לקח אלהים. 50 אחוז מחולי הקורונה שמאושפזים בבתי החולים הם מהמגזר החרדי, ו60 אחוז מהטיפול הנימרץ מהמגדר החרדי.. ואני לא מזלזל באף אדם חס וחלילה אל תיקח את זה כלעג
וזו רק דעתי.. לכולם יש דעות גם לי מותר..
לא יודע מה אתה רוצה בקיצור תעשה מה שאתה רוצה העיקר שתעשה
הכל טוב אחי חחח, העיקר להתנהג כמו בני אדם אחד לשני זה הכי חשוב..
ברור איזה שאלה פשוט אני לא מצליח להבין אותך זה הכל
בגלל זה עשיתי גם שאלת רב בכל מקרה לאיזה זרם אתה משתייך?
אני הולך לפי תורה כמה שאפשר כמובן אני לא מושלם, אני לא קראי, אני לא דתי, אני לא משיחי,
אפשר לומר שאני שומר מסורת.. חגים וכאלה..
אבל לא בעד דת, שום דבר שהוא קיצוני ומקובע..
אפשר לומר שבתקופה שיש הרבה בילבול, אני הולך בדרכי הספר, וכמובן פוקח את העיניים ורואה מה לנכון ומה לא.. אני לא סומך על אדם בעיוורון, אני יכול לקחת עצה אבל לא פקודה.
(מאדם)
עכשיו אני מבולבל יותר