15 תשובות
אני לא אגלה לך את התשובה אבל אני אעזור לך, איך את מודדת התארכות הקפיץ על כדור הארץ?
אנונימי
זה גם תלוי איפה הקפיץ נמצא, הוא תלוי על התקרה?
אנונימי
מה ניסית לעשות ואיפה נתקעת?
שואל השאלה:
אני התחלתי ללמוד פיזיקה שנה שעברה והמורה שלנו לא מסביר כל כך טוב וגם נותן לנו מלא שיעורים בלי מועד להגיש אותם בגלל זה אני לא יודעת כל כך את החומר
אנונימית
את מכירה את הנוסחה של f=kx? חוק הוק זה נקרא
שואל השאלה:
כן
אנונימית
אני מניח שמדובר בזה שהקפיץ מחובר לתקרה.
קיצור את מסכימה איתי שהתאוצה 0 וזה שיווי משקל? אם כן אז אפשר להגיד שאם מחברים את כל הכוחות שפועלים על המשקולת זה אמור להיות שווה 0. על המשקולת פועל mg והקפיץ בכיוון הפוך
שואל השאלה:
לא הבנתי כל כך חח
אנונימית
איזה חלק לא הבנת כדי שאני אסביר
היי חחח לי יש את אותה בעיה בדיוק, (אני ושואלת השאלה מכירות) אז אני אישית לא הבנתי מה זאת אומרת שהתאוצה 0 וזה שיווי משקל? ואם לא מונח על הקפיץ כלום אז כל הכוחות שווים לאפס או גם אם מונח על הקפיץ גוף כלשהו הכוחות שווים ל 0?
זה כל הקטע של קפיץ, יש לו אלסטיות יחסית גדולה והוא חוזר למצב הקודם שלו. תחשבו על זה בתור חוט שמחובר לתקרה עם משקולת, סתם בשביל הדגמה. המשקולת רוצה לרדת למטה בגלל שיש עליה כוח מכדור הארץ נקרא לו mg אבל החוט לא נותן לה לרדת (אפשר להגיד חוק שלישי של ניוטון.) ואז המשקולת פשוט עומדת במקום. אם המשקולת עומדת במקום התאוצה 0 וגם המשקולת במצב שיווי משקל, זאת אומרת שהיא לא תזוז אם לא יזיזו אותה. אז אפשר להגיד שסכום כל הכוחות שפועלים על הקפיץ שווים ל0. יש כוחות אבל הם מבטלים אחד את השני.
הבנתי ותודה רבה :) אבל אם כן יש על הקפיץ כמו מה שאמרת משקולת, אז יהיו כוחות לא?
יש עליו mg לכיוון הרצפה (לפי השאלה הg פה משתנה כי פעם זה בירח פעם זה בכדור הארץ), ויש עליו כוח למעלה של הקפיץ (חוק הוק). שימי לב שהם מנוגדים אז אחד יהיה בפלוס ואחד במינוס
הבנתי, תודה רבה רבה!! :)
בכיף d: