25 תשובות
בעיקרון מה שהיה פעם זה שדתיים פשוט היו ציונים וחרדים לא... עכשיו אין באמת הבדל קצת באורח חיים וגם לרוב חרדים יותר סגורים מדתיים וגם מתלבשים שונה
יש כל מיני הבדלים: בקטע החיצוני אז רוב החרדים הולכים לפי קוד לבוש מסוים, ואצל דתיים אין את זה
מבחינת שמירת מצוות אז בדרך כלל חרדים מקפידים על יותר דברים, אבל גם זה לא תמיד ככה וכמובן שיש את הקטע של הצבא שיש הרבה יותר דתיים שמתגייסים מאשר חרדים מסיבות כאלו ואחרות...
מבחינת שמירת מצוות אז בדרך כלל חרדים מקפידים על יותר דברים, אבל גם זה לא תמיד ככה וכמובן שיש את הקטע של הצבא שיש הרבה יותר דתיים שמתגייסים מאשר חרדים מסיבות כאלו ואחרות...
בעיקר בנושאי דת ומדינה
ואו יש מלא הבדלים
אצל הדתים אין שידוך ומכירים את הבן / בת הזוג לבד
הדתים מתלבשים איך שבא להם (יש כאלה שמקפידים על לא ללבוש צמוד ולכסות את הברך והמרפק אבל לא כולם)
הדתים מדברים עם המין השני בלי בעיה ומסתכלים לו בעיינים (אצל החרדים מטעם צניעות אם אין קרבת דם לא)
אצל החרדים לרוב אין טלפונים עם אינטרנט - לדתים יש
ויש עוד מלא
אצל הדתים אין שידוך ומכירים את הבן / בת הזוג לבד
הדתים מתלבשים איך שבא להם (יש כאלה שמקפידים על לא ללבוש צמוד ולכסות את הברך והמרפק אבל לא כולם)
הדתים מדברים עם המין השני בלי בעיה ומסתכלים לו בעיינים (אצל החרדים מטעם צניעות אם אין קרבת דם לא)
אצל החרדים לרוב אין טלפונים עם אינטרנט - לדתים יש
ויש עוד מלא
^מי שמתלבשת לא צנוע - לא דתייה, ובטח, ובטח שלא הולכת לאורו של הרב קוק זצוק"ל
דתיים לאומיים לא מבטלים מצוות (אדם שמבטל מצוות, במצבים מסוימיים - אין לו חלק לעולם הבא [כגון מחטיאת הרבים])
דתיים לאומיים לא מבטלים מצוות (אדם שמבטל מצוות, במצבים מסוימיים - אין לו חלק לעולם הבא [כגון מחטיאת הרבים])
^אתה רציני? אני דתיה וברור שאני לובשת צמוד חצאיות מעל הברך ומכנסיים חלאס אנחנו ב2021 יש מלא רמות לדת ומישהי שמתלבשת "לא צנוע" אבל מכבדת , שומרת שבת , ומתפללת חד משמעית נקראת דתיה .
^את לא דתייה
^חח ומי אתה בדיוק שתחליט לי מה אני
"ואלו הן שאין להן חלק לעולם הבא, אלא נכרתים ואובדין ונידונין על גודל רשעם וחטאתם לעולם ולעולמי עולמים:
המינים, והאפיקורוסין, והכופרים בתורה, והכופרים בתחיית המתים ובביאת הגואל, המורדים, ומחטיאי הרבים, והפורשין מדרכי צבור, והעושה עבירות ביד רמה בפרהסיא כיהויקים, והמוסרים, ומטילי אימה על הצבור שלא לשם שמים, ושופכי דמים, ובעלי לשון הרע, והמושך ערלתו."
"שלושה הן הכופרים בתורה:
האומר שאין התורה מעם ה', אפילו פסוק אחד, אפילו תיבה אחת, אם אמר משה אמרו מפי עצמו, הרי זה כופר בתורה,
וכן הכופר בפרושה והוא תורה שבעל פה, והמכחיש מגידיה, כגון צדוק ובייתוס,
והאומר שהבורא החליף מצוה זו במצוה אחרת, וכבר בטלה תורה זו אע"פ שהיא היתה מעם ה', כגון ההגרים.
כל אחד משלשה אלו כופר בתורה."
"מחטיאי הרבים כיצד?
אחד שהחטיא בדבר גדול, כגון ירבעם וצדוק ובייתוס,
ואחד שהחטיא בדבר קל, אפילו לבטל מצות עשה,
ואחד האונס אחרים עד שיחטאו, כמנשה שהיה הורג את ישראל עד שיעבדו עבודת כוכבים, או שהטעה אחרים והדיחם."
"הפורש מדרכי צבור, ואע"פ שלא עבר עבירות, אלא נבדל מעדת ישראל ואינו עושה מצות בכללן ולא נכנס בצרתן ולא מתענה בתעניתן, אלא הולך בדרכו כאחד מגויי הארץ וכאילו אינו מהן, אין לו חלק לעולם הבא.
העושה עבירות ביד רמה כיהויקים, בין שעשה קלות בין שעשה חמורות, אין לו חלק לעולם הבא. וזהו הנקרא מגלה פנים בתורה, מפני שהעיז מצחו וגילה פניו ולא בוש מדברי תורה."
"כל אחד ואחד מעשרים וארבעה אנשים אלו שמנינו, אע"פ שהן מישראל, אין להם חלק לעוה"ב."
המינים, והאפיקורוסין, והכופרים בתורה, והכופרים בתחיית המתים ובביאת הגואל, המורדים, ומחטיאי הרבים, והפורשין מדרכי צבור, והעושה עבירות ביד רמה בפרהסיא כיהויקים, והמוסרים, ומטילי אימה על הצבור שלא לשם שמים, ושופכי דמים, ובעלי לשון הרע, והמושך ערלתו."
"שלושה הן הכופרים בתורה:
האומר שאין התורה מעם ה', אפילו פסוק אחד, אפילו תיבה אחת, אם אמר משה אמרו מפי עצמו, הרי זה כופר בתורה,
וכן הכופר בפרושה והוא תורה שבעל פה, והמכחיש מגידיה, כגון צדוק ובייתוס,
והאומר שהבורא החליף מצוה זו במצוה אחרת, וכבר בטלה תורה זו אע"פ שהיא היתה מעם ה', כגון ההגרים.
כל אחד משלשה אלו כופר בתורה."
"מחטיאי הרבים כיצד?
אחד שהחטיא בדבר גדול, כגון ירבעם וצדוק ובייתוס,
ואחד שהחטיא בדבר קל, אפילו לבטל מצות עשה,
ואחד האונס אחרים עד שיחטאו, כמנשה שהיה הורג את ישראל עד שיעבדו עבודת כוכבים, או שהטעה אחרים והדיחם."
"הפורש מדרכי צבור, ואע"פ שלא עבר עבירות, אלא נבדל מעדת ישראל ואינו עושה מצות בכללן ולא נכנס בצרתן ולא מתענה בתעניתן, אלא הולך בדרכו כאחד מגויי הארץ וכאילו אינו מהן, אין לו חלק לעולם הבא.
העושה עבירות ביד רמה כיהויקים, בין שעשה קלות בין שעשה חמורות, אין לו חלק לעולם הבא. וזהו הנקרא מגלה פנים בתורה, מפני שהעיז מצחו וגילה פניו ולא בוש מדברי תורה."
"כל אחד ואחד מעשרים וארבעה אנשים אלו שמנינו, אע"פ שהן מישראל, אין להם חלק לעוה"ב."
אני לא מחליט, אני מציג עובדה
^^מצטערת לבשר לך אבל חצאית מעל הברך זה לא להחטיא את הכלל , לא באלך לראות לי את הברך אל תסתכל
טוב נשמה מה אני רבה איתך אתה סתם עוד ילד שחושב שזה סבבה להגדיר אנשים רק המחמירים ממש לא מתלבשים ככה ורוב הדתיים הלאומיים לא לובשים רק חצאיות מתחת לברך וחולצות לא צמודות
אני יודעת מה אני כן ומה אני לא אז דיי
אני יודעת מה אני כן ומה אני לא אז דיי
^אבל העניין - שדבר ראשון, יכול להיות שראיתי בטעות - וחטאתי בגללך, או שראיתי,
- והיה לי קרי לילה - ואז את האשמה היחידה
או שאדם חילוני - שלא יודע, - ראה - וחטא - או שאדם רק ראה - ועבר על לא 'תתורו' - ועוד, שלא עשה תשובה - בזה שאומר שאומר 'במה חטאתי' 'מה עשיתי' - ואז עוון הרבים תלוי בך - ואין מספיקין בידך לעשות תשובה "וכל המחטיא את הרבים, אין מספיקין בידו לעשות תשובה" (בלי לדבר על זה שאפשר גם להגיע למגע ח"ו)
- ועוד, שמטרתו של הלבוש החשוף - להחטיא
- והיה לי קרי לילה - ואז את האשמה היחידה
או שאדם חילוני - שלא יודע, - ראה - וחטא - או שאדם רק ראה - ועבר על לא 'תתורו' - ועוד, שלא עשה תשובה - בזה שאומר שאומר 'במה חטאתי' 'מה עשיתי' - ואז עוון הרבים תלוי בך - ואין מספיקין בידך לעשות תשובה "וכל המחטיא את הרבים, אין מספיקין בידו לעשות תשובה" (בלי לדבר על זה שאפשר גם להגיע למגע ח"ו)
- ועוד, שמטרתו של הלבוש החשוף - להחטיא
את מחללת את ה' בזה שאת מכלילה עצמך עם הדתיים, ועוד מוציאה על קהל שלם לעז - שהם לא מפקידים במצוות
^רגע מה-
מטרת הלבוש שלי היא ליטרלי לא להתלבש חשוף
ברור שאם אני יודעת שאני אפגש אם מישהו שאכפת לו ממש מהלבוש אני אכבד אותו ואבוא עם משהו נורמאלי
אבל אם אני כולה יורדת לסופר מטר מהבית שלי או להליכה? מה הבעיה במכנס/חצאית קצרה אמאלה
מטרת הלבוש שלי היא ליטרלי לא להתלבש חשוף
ברור שאם אני יודעת שאני אפגש אם מישהו שאכפת לו ממש מהלבוש אני אכבד אותו ואבוא עם משהו נורמאלי
אבל אם אני כולה יורדת לסופר מטר מהבית שלי או להליכה? מה הבעיה במכנס/חצאית קצרה אמאלה
^גבר יכול לראותך, ואז חלים הדברים שאמרנו
^אז שלא יסתובב ליד הבית שלי מה אני אגיד לך
^אז את מחטיאה אותו
^שיתמודד בחיאת כל אחד והאמונה שלו כמו שהוא רוצה שיכבדו אותו שיכבד כאלה שלא כמוהו
^לפחות אל תכלילי עצמך עם קהל היראים
^אה?
הקטינה של סטיפס, מה זה "כל אחד עם האמונה שלו"? אם את חושבת שאת דתייה - אז אתה אמרוה ללכת על מה מה ההלכה אומרת, ולא מה שנרא לך באופן אישי.
ומה קשור 2021? התורה לא תשתנה בשום דור לעולם.
ולעשות את המ ששהלכה אומרת - זה לא נקרא "להחמיר". "להחמיר" - זה לעשות מעבר ההלכה.
אז אם יש איסור הילככתי בלגלות את השוק (ברכות כד ע"א) - אז לא יכולה להגיד שאין בזה בעיה.
ומה קשור 2021? התורה לא תשתנה בשום דור לעולם.
ולעשות את המ ששהלכה אומרת - זה לא נקרא "להחמיר". "להחמיר" - זה לעשות מעבר ההלכה.
אז אם יש איסור הילככתי בלגלות את השוק (ברכות כד ע"א) - אז לא יכולה להגיד שאין בזה בעיה.
אנונימי
חרדים שומרים יותר
^אני חרדי, אבל זה לא מחייב - אני מכיר הרבה דתיים לאומיים - שהלוואי והייתי מתקרב להספק שלהם
מבחינת היהדות:
דתי = מקיים את כל המצוות ומאמין.
חרדי =עושה מעבר לזה ושואף הלאה.
במדינת ישראל, ההבדל בין המגזרים:
דתי = אידאל תורה ועבודה, חיבור התורה לחיים המעשיים ולארץ. משתדלים לקיים מצוות.
חרדי = אידאל לימוד תורה וחיזוק ההגות התורנית, הרחקה של השפעות זרות ולא מבוררות, היצמדות יותר למסורת. לבושים בבגדים שחור ולבן.
סטיגמות שלצערנו קיימות:
דתיים מתגייסים וחרדים משתמטים.
דתיים לא חייבים בכל המצוות וחרדים כן.
חרדים שונאים את המדינה.
חרדים אוכלי חינם.
דתיים וחרדים פרימיטיבים.
עובדות:
דתי חייב בכל המצוות בדיוק כמו חרדי! מי שמבטל מצווה אית או מתיר איסור - לא יכול להיקרא דתי באמת, רק אולי יכנס למגזר הדתי בדיעבד...
*כולל צניעות ושמירת נגיעה*.
דתי = מקיים את כל המצוות ומאמין.
חרדי =עושה מעבר לזה ושואף הלאה.
במדינת ישראל, ההבדל בין המגזרים:
דתי = אידאל תורה ועבודה, חיבור התורה לחיים המעשיים ולארץ. משתדלים לקיים מצוות.
חרדי = אידאל לימוד תורה וחיזוק ההגות התורנית, הרחקה של השפעות זרות ולא מבוררות, היצמדות יותר למסורת. לבושים בבגדים שחור ולבן.
סטיגמות שלצערנו קיימות:
דתיים מתגייסים וחרדים משתמטים.
דתיים לא חייבים בכל המצוות וחרדים כן.
חרדים שונאים את המדינה.
חרדים אוכלי חינם.
דתיים וחרדים פרימיטיבים.
עובדות:
דתי חייב בכל המצוות בדיוק כמו חרדי! מי שמבטל מצווה אית או מתיר איסור - לא יכול להיקרא דתי באמת, רק אולי יכנס למגזר הדתי בדיעבד...
*כולל צניעות ושמירת נגיעה*.
באותו הנושא: