41 תשובות
בחרו בו. מעט.
שואל השאלה:
אז למה דווקא הוא? לא היה צריך להיות מי שיש לו הכי הרבה קולות אחרי ביבי?
אנונימית
כן, כנראה. המדינה ירדה מהפסים.
מזעזע שהוא בממשלה אבל זה בגלל שכל ממשלת השמאל ובנט התאחדו וביחד יש להם יותר מ61 מנדטים שזה הרוב ,למרות שזה מפגר לגמרי כי הליכוד לבד!!!!! קיבלה יותר מ30 מנדטים
אנונימית
כי בישראל בוחרים במפלגה וכל מפלגה יש לה את החוקים שלה, אבל בכל מקרה זה רק אשליה של דמוקרטיה, בסופו של יום ההחלטה של מי ינהיג את המדינה נעשית מאחורי הגב של הציבור.
אין בחירות לראשות הממשלה.
יש בחירות לכנסת.
^^^ הפוך
אנונימית
כי אתם לא מבינים שהכל נהיה מושחת כבר.. נותנים לנו הרגשה של דמוקרטיה שבעצם לוקחים לנו אותה מהידיים
קומבינה,
הלך עם לפיד והוסיף לו מנדטים, בסופו של דבר הם החליטו לעשות הכל כדי להעיף את ביבי, אז החליטו שקודם בנט יהיה ראש הממשלה ואז לפיד.
בחרו בו 7 מנדטים טחד מהם הלך בגלל שיקלי וגם ה6 שנשארו 4 ממם היו מעגיפים לא להצביע לו בגלל שהוא הבטיח משהו אחר ובתאכלס גנב את הוקלות שלהם
נוכל
אנונימית
הבחירות הן *לכנסת*
*לא* לראשות הממשלה
כשבוחרים לכנסת אז בוחרים מפלגות, לא בהכרח המפלגה הגדולה היא זאת שתשלוט (זה קרה גם ב2009, ביבי היה מפלגה קטנה ובכל זאת הוא נהיה ראש ממשלה)
בובי אל תחיי באשליות, זה שחיתות מה שקרה שם אין כאן שום היגיון
במדינת ישראל מי שמצליח להרכיב ממשלה עם 61 חברי כנסת הוא זה שבעצם נהיה ראש הממשלה. כל מנדט למפלגה כלשהי הוא בעצם יכול להיות חבר כנסת. מי שקיבל הכי הרבה מנדטים צריך להרכיב ממשלה עם עוד מפלגות שסך המנדטים שלהם יהיה 61. ביבי לא הצליח לעשות את זה אז אחרים מנסים. בני הוא הראשון שהצליח לעשות את זה, אז הוא יהיה ראש ממשלה
קוראים לזה בחירות לכנסת, ולא בחירות לראשות הממשלה.
אם הבחירות היו לראשות הממשלה, ביבי היה ראש הממשלה בלי שאלה.
אבל הן לא, וראש הממשלה הוא זה שקיבל מנדט להקמת ממשלה ועלה בידו להקים קואליציה עם מעל 61 מנדטים.
בגלל זה בנט ולפיד יהיו ראשי ממשלה, ולא ביבי שנכשל בהקמת ממשלה כבר 4 פעמים ברצף
די עם זה
ביבי לא הצליח להרכיב ממשלה אז נתנו ללפיד
לפיד נתן לבנט להיות ראש ממשלה קודם
די. זה שינוי לטובה, תפסיקו עם הדרמה.
קוראים לזה דמוקרטיה פרלמנטרית
לא חייב להיות שלמי שיש לו רוב קולות הוא ראש הממשלה
גם ביבי הציע לו ולגדעון סער רוטציה בלי שהם בחר בהם
(;
כי אנחנו לא בארצות הברית , בישראל אנחנו לא מצביעים לראש הממשלה .
ממשלת השמאל ובנט התאחדו ויש להם יותר מ61 מנדטים , והם מחליטים מי יהיה ראש הממשלה.
ככה זה עובד בישראל
לא, אנחנו בוחרים מפלגות וראשי המפלגות הכי גדולות ינסו להרכיב ממשלה בדיוק כמו שקרה עכשיו, לפיד הרכיב ממשלה ונתן לבנט להיות ראש ממשלה במקומו. לביבי הייתה הזדמנות לעשות זאת אבל הוא נכשל והמנדט כבר ללפיד שהצליח
אנונימי
אני תמיד נדהם למצוא ישראלים שלא ידועים איך שיטת הבחירות במדינתם עובדת. חחח בני כמה אתם?
yuri אתה בעצמך בן 16..
אנונימית
זה בסדר, רקלאביביסטים גם יתנו לנסראללה להיות ראש ממשלה אם זה אומר שביבי לא יהיה
במדינת ישראל הבחירות הן לא לראשות הממשלה אלא לכנסת, והנשיא מטיל את הרכבת הממשלה על מישהו (לרוב זה עם הכי הרבה קולות).
הוא הטיל את ההרכבה על ביבי והוא לא הצליח בזמן שניתן לו, מי שאחרי הליכוד בקולות זה יש עתיד והנשיא הטיל על לפיד את הרכבת הממשלה, יאיר לפיד הצליח להרכיב ממשלה אבל היא כוללת רוטציה עם בנט, לכן בנט ראש ממשלה עכשיו (כחלק מהממשלה שהרכיב יאיר לפיד).
שואל השאלה:
אני בת 17 פשוט לא הקשבתי בשיעורי אזרחות אבל עכשיו קראתי את התגובות ונזכרתי בהם אז תודה
אנונימית
גיל 16 זה גיל מספיק מתקדם בשביל להבין את זה, חשבתי שאתם בסגנון ה12.
כן.. סתם הערתי את זה
אנונימית
לא חייב בחירות אחרי בחירות הנשיא נותן את המנדט למי שיש לו את הסיכוי הגדול ביותר ליצור כנסת מי שיש לו הכי הרבה כקולות במידה והוא לא מצליח הנשיא נותן את המנדט לבא בטור עם הכי הרבה קולות וככה זה היה אמור להיות עוד לפני חמש בחירות כשה ביבי לא הצליח ליצור ממשלה אבל הוא כל פעם פעל ככה שבמקום לתת את המנדט היו בחירות אבל עכשיו זה לא עבד לא ובנט הצליח להקיים כנסת לכן הוא ראש הממשלה
שואל השאלה:
אז בעצם אחרי שביבי לא הצליח להרכיב העבירו את זה ליאיר לפיד ויאיר החליט להעביר לבנט כי יש בינהם איזה קטע ועוד מעט גם יאיר יהיה ראש ממשלה?
ועוד שאלה, הם לא היו פעם ימין?
אנונימית
בנט שנתיים ראש ממשלה ולפיד שנתיים ראש ממשלה
לא מבינה מה הבעיה בזה
ביבי לא הצליח להרכיב ממשלה ובנו ולפיד הצליחו זה פשוט מאוד וזה בהחלט דמוקרטיה
אנונימית
מסתבר ש6 מנדטים בלחץ תופס
זה תפס מאז המצאת השיטה.
שיטת הבחירות בישראל מטומטמת.
למה? כי האליל שלך הפסיד?
לא. כי השיטה באמת מטומטמת תסתכל עליה
חייב 61 מנדטים כדי להרכיב ממשלה.
היה לו בקושי 6 והוא הקים.
משהו כאן מסריח לא
עד עכשיו היא לא הייתה מטומטמת? אוי ביביסטים, אם לא הייתם קיימים תאמינו לי שלא היו ממציאים אתכם.
יכול להיות שאתם חושבים ככה אבל אם זה היה הפוך הייתם תומכים בשיטה הזו
ובנט בהחלט ימין ולפיד מרכז אבל בנט ויתר על חלק מהדעות שלו ולפיד ויתר על חלק כי הם רוצים לתת סיכוי לממשלה חדשה מה שאתם צריכים להבין שזה לטובה אמנם זה לא ראש ממשלה שאתם תומכים בו אבל אם זה היה ממשיך ככה ישראל הייתה טובעת בשסעים חברתיים וקשיים כלכליים כתוצא מבחירות חוזרות ועוד הרבה בעיות אחרות שבאות עם בחירות חסרות שינוי
תמיד היא הייתה מטומטמת. לידיעתך מאז שהיא קמה היא מטומטמת. ואני לא באף צד, לדעתי כולם מושחתים, כולם עם אינטרסים ופה גדול שאומר הרבה ולא מקיים כלום.
זו דמוקרטיה היא לא מושלמת ואף פעם לא תהיה כל הרעיון של מדינה ממלכה ושלטון הוא תפיסה חסרת חשיבות שבא לשים את החזקים במעלהב ברשימה והחלשים תמיד ישארו חלשים אבל זה טבעי אחרי הכל אבולוציה משמעותה החזק שורד
השאלה איך את מעדיפה לחיות מערכת בא יש לך סיכוי לעלות ולהפוך לחזקה או מערכת אנרחית בה נולדת חלשה ואת תשארי חלשה
לדעתי הדמוקרטיה מתחילה לרדת ונותנים לנו תחושה של דמוקרטיה, כי לפי מה שאני ראיתי בסקרים ובעובדות שהעם לא באמת בחר בבנט.
העם בקושי בחר בכלל, אף אחד לא הצליח להרכיב ממשלה. איך פתאום קמה ממשלה?
לא יודעת מה קורה שם בלמעלה, אבל הוא לא טוב בדוק